2024. február 29. 07:38
KezdőlapMotoGPMégis távoznia kell a MotoGP újoncának Acosta kedvéért?

Mégis távoznia kell a MotoGP újoncának Acosta kedvéért?

Sajtóinformációk szerint hiába az állítólagos szerződéshosszabbítás, Augusto Fernández távozhat a GasGastól, hogy helyet csináljanak Pedro Acostának. Ugyanakkor elképzelhető, hogy mindez csak ideiglenes, és nem is lesz rá szükség, ha a visszatérő Pol Espargaró nem lesz elég versenyképes.

Az már kész tényként kezelhető, hogy Pedro Acosta jövőre a MotoGP-ben fog versenyezni, mint ahogyan az is, hogy ezt a KTM valamelyik motorján fogja megtenni. Az is valószínűnek tűnik, hogy a 19 éves versenyző a GasGas színeiben fog debütálni, miután az osztrák gyártónak nem jött össze a terve, és 2024-ben is csak négy versenygéppel fog nekivágni a szezonnak.

A KTM többféle módon is próbálkozott ezzel. Először a Husqvarnát szerették volna hasonló módon behozni a sportágba, ahogyan most a GasGast indítják. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azonban egyelőre nem engedélyezte, hogy ők vegyék át a tavaly távozó Suzuki helyét. Nemrég pedig megkörnyékezték a Lucio Cecchinellót, az LCR tulajdonosát, hogy bontsa fel a Hondával kötött szerződését, és már a következő évtől használja az ő motorjaikat.

Reagált a szakításról szóló pletykákra a Honda szatellitcsapatának főnöke

Ha sikerült volna további két motort szerezniük, akkor a jelenlegi négy versenyzőből egyet sem kellene elküldeni ahhoz, hogy Acostának helyet csináljanak, hiszen akkor az új istállójuk színeiben mutatkozna be. Sőt, a KTM terve állítólag az volt, hogy a hatodik motorra Marc Márquezt ültesse fel, megszerezvén őt a Hondától, de így nyilvánvalóan ez sem fog sikerülni.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a KTM-nek nem maradt más választása, mint elküldeni valamelyik pilótáját. Brad Binder, Jack Miller és Pol Espargaró 2024-ig rendelkezik szerződéssel, míg az újonc Augusto Fernández hivatalosan csak az idei év végéig, de Stefan Pierer, a KTM-et is birtokló AG Mobility Group vezérigazgatója nemrég elárulta, hogy már vele is hosszabbítottak. A La Gazzetta dello Sport értesülései szerint azonban mégis őt fogják feláldozni honfitársa kedvéért.

Gyenge teljesítménye miatt szatellitcsapat nélkül maradhat a Honda

„Annak ellenére, hogy tagadja a motorgyártóváltás lehetőségét, Cecchinello továbbra is segíthet a KTM-nek megoldani Acosta »problémáját« – olvasható a cikkben. – Ha ugyanis a narancssárgák nem hoznak létre egy harmadik csapatot, akkor [Pit] Beirer [a KTM motorsport-igazgatója] megegyezhet Lucióval, hogy 2024-re az ő csapatában »parkoltatják« Fernándezt Nakagami [Takaaki] mellett (ezzel lezárva az utat [Franco] Morbidelli előtt), így Acosta a GasGasnál [lesz] bevethető Pol Espargaró csapattársaként. Feltéve, hogy az utóbbi, aki a portugáliai pénteken elszenvedett szörnyű balesete után Silverstone-ban újra versenyezni fog, nem jut arra a következtetésre, hogy már nem képes a legmagasabb szinten versenyezni MotoGP-motorral, és nem dönt úgy, hogy abbahagyja, ami minden problémát megoldana.”

Ezek alapján tehát Fernándeznek egy évet kellene az LCR-nél töltenie, és a KTM utána felülvizsgálhatja a helyzetet, és adott esetben vissza is veheti a 25 éves motorost az akkor már lejáró szerződéssel rendelkező pilóták egyikének a helyére. Ami pedig Morbidellit illeti, ez valóban rossz hír lehet számára, hiszen az olasz pilóta a Yamahától való feltételezett távozása után is a MotoGP-ben akar maradni, de így a VR46 után újabb ajtó zárulna be előtte, és lényegében már csak a Gresiniben reménykedhetne.

Szinte biztos, hogy Rins váltja Morbidellit, aki nem fogadta el a Yamaha ajánlatát

Ami Espargarót illeti, a 32 esztendős pilóta hangsúlyozta, hogy igyekszik bizonyítani, hogy még mindig alkalmas a versenyzésre, és biztos benne, hogy ki fogja tölteni a szerződését. Amennyiben viszont úgy látja, hogy súlyos sérülése után már nem elég versenyképes, akkor kész hátralépni, és átadni a helyét valaki másnak.