back to top
2024. november 21. 22:21
KezdőlapMoto2Marc Márquez nem szereti, ha hozzá hasonlítják Acostát

Marc Márquez nem szereti, ha hozzá hasonlítják Acostát

Pedro Acosta lett az idei szezon Moto2-bajnoka, a KTM Ajo pilótája ezzel alig 19 évesen lett kétszeres világbajnok. A fiatal tehetség könnyedén válhat majd a spanyol motorversenyzés következő ikonjává, nemrég két „elődje”, Marc Márquez és Jorge Lorenzo is elmondta, mit gondol honfitársukról.

Pedro Acosta 20 éves kora előtt kétszeres világbajnoknak mondhatja magát, hiszen a Maláj Nagydíjon bebiztosította magának a 2023-as szezon Moto2-bajnoki címét, két évvel a Moto3 megnyerése után. A spanyol pilóta jövőre már a MotoGP-ben fog versenyezni a Tech3 GASGAS színeiben, ahol Pol Espargaró helyét foglalja el, aki 2024-ben csak szabadkártyás, illetve tesztversenyzői feladatokat fog betölteni a csapatnál. Acosta eredményei az egész világ figyelmét felkeltették, ez alól pedig Marc Márquez sem volt kivétel, aki az AS-nek mondta el a véleményét a fiatal tehetségről.

Hivatalos: Acosta debütál a MotoGP-ben, az utolsó pillanatban történt fordulat a KTM-nél

„Már az első Moto3-as futama [után] is ezt mondtam egy tweetben. Nem emlékszem pontosan, hogy mit írtam, mert otthon a kanapén feküdtem, mert sérült voltam, de Pedro jó, nagyon jó. Bizonyít, és végső soron a számok önmagukért beszélnek. Sokféle célt ki lehet tűzni, el lehet érni bizonyos eredményeket, ahogyan az történik és történt a múltban is, de amikor az ember akkor nyer, amikor győznie kell, akkor szerez pontot, amikor pontot kell szereznie, amikor nem vesztegeti az idejét és munkához lát, akkor jönnek az eredmények. Pedro sokszor fog témát szolgáltatni a MotoGP-ben. Képes rá, hogy egy korszakot fémjelezzen, és szerintem meg is fogja tenni.”

Acostát már sok híres pilótával összehasonlították, de Márquez nem szereti az ilyen típusú összevetéseket, szerinte minden versenyzőt a saját helyén és idején kell kezelni. A Honda pilótája szerint honfitársa könnyen nyerhet akár több világbajnoki címet is a MotoGP-ben, és ehhez nem kell mást tennie, mint jobban csinálnia a dolgát annál, ahogyan a vetélytársai végzik az ő munkájukat.

„Nem teszek rá semmilyen címkét, mert ezt mindig is utáltam. Minden versenyzőnek megvan a maga ideje, minden versenyzőnek megvannak az évei, és minden versenyzőnek megvan a saját pillanata. Ilyen a sport. Sokszor mondtam már, hogy senki nem örökkévaló. [Mick] Doohannek megvolt a maga ideje, [Valentino] Rossinak megvolt a maga ideje, Lorenzónak, [Casey] Stonernek megvolt a maga ideje, aztán jöttem én, és jönnek majd mások, [Fabio] Quartararo, [Francesco] Bagnaia. Acosta megérkezett, és lesz közülük valaki, aki sok világbajnoki címet fog nyerni a MotoGP-ben. Az, aki jobban csinálja a dolgokat” – nyilatkozta a nyolcszoros világbajnok.

Lorenzo más aspektust emelt ki a „mazarróni cápával” kapcsolatban a DAZN-nak adott interjújában. A 36 éves pilóta szerint Acosta a tehetségén kívül az elvégzett munka mennyiségével is kiemelkedik a mezőnyből, hiszen még a háromszoros MotoGP-bajnok is meglepődött, amikor közölték vele a KTM versenyzőjének embert próbáló napirendjét.

„Pedro Acosta fáradhatatlanul dolgozik, egy igazi maximalista. Amikor pedig a tehetséget maximalizmussal és fegyelemmel kombináljuk, akkor az ember egy fenevaddá válik. Nekem azt mondták, hogy reggel ötkor kel fel, két órára elmegy az edzőterembe, és két-három órán keresztül teljesíti az első motoros edzését. Eszik, és délután még egy dupla motoros edzés. Egész nap dolgozik.”

Lorenzo a versenyzés mélyebb rétegeibe is betekintést engedett a szurkolóknak azzal, hogy részletesen elemezte a 19 éves pilóta stílusát. Az ötszörös világbajnok szerint Acosta motorozásának akár még jobban is feküdhet a királykategória, mint a kisebb géposztályok, annak ellenére, hogy a következő szezonban egy jelentősen nagyobb méretű géppel fog találkozni, mint az eddigi pályafutása során.

„Acosta egy nagyon finom, nagyon precíz motoros. Nagyon gyorsan szeret befordulni a kanyarokba, hogy nagyon gyorsan elérje a csúcspontot. Néhány méteren belül megfordul a motorral, majd egyenesbe teszi. Ez a motorozási [stílus] inkább a MotoGP-ben kedvező, különösen egy Ducatin. A Moto2-ben egyáltalán nem könnyű driftelni, mert a MotoGP-hez képest nagyon kevés erővel rendelkeznek [a motorok], és elektronika sincs. Ez egy nagyon extrém vezetési stílus, sokszor kell lemenni a motorról. Az embernek középen kell hagynia a fenekét az ülésen, de a teljes felsőtestet a belső ív felé kell mozgatni. Nagyon extrém testtartás.”

A világbajnok Acostát a sírás kerülgeti, ha a búcsúra gondol, szerinte minden futamot meg tudna nyerni

„Pedro Acosta egy nagy méretű motorral fog találkozni a MotoGP-ben, de talán ez a legkompaktabb motor. Lehetséges, hogy a MotoGP-motor kicsit magasabb a Moto2-es motorhoz képest, ami lehetővé teszi számára, hogy a térde kicsit nyitottabb legyen. Végső soron ez sokkal kifinomultabb motor aerodinamikai vagy elektronikai szempontból, kétszer akkora teljesítmény és ötven százalékkal nagyobb súly mellet” – fejezte be elemzését Palma de Mallorca szülötte.