back to top
2024. május 05. 11:13
KezdőlapMotoGPHamarosan bejelenthetik a MotoGP új csapatát

Hamarosan bejelenthetik a MotoGP új csapatát

Ovidiu Toma, a MotoGP-ből kirakott RNF többségi tulajdonosának, a CryptoDATA-nak a vezérigazgatója nemrég találkozott a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatójával, Carmelo Ezpeletával. Sajtóértesülések szerint a román-maláj istálló utódját akár már jövő héten bejelenthetik.

Még 24 óra sem telt el azután, hogy Francesco Bagnaia megszerezte második királykategóriás világbajnoki címét, egy botrány rázta meg a MotoGP közvéleményét. A sorozat kiválasztási bizottsága ugyanis nem adta meg a rajtengedélyt az RNF-nek a 2024-es szezonra, mondván, többször is vétettek a szabályok ellen. Mindezt annak ellenére, hogy a hat szatellitcsapat, így a román-maláj istálló is öt évig szóló szerződést írt alá a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával 2022-től kezdődően.

Hoppá, az egyik csapat nem vehet részt a MotoGP 2024-es szezonjában

Ovidiu Toma, az RNF névadó szponzorának és egyben többségi tulajdonosának, a CryptoDATA-nak a vezérigazgatója nem sokkal a bejelentés előtt egy meglehetősen szokatlan közleményt adott ki, amelyben perrel és a „szennyes” kiteregetésével fenyegette meg a Dornát. A román üzletember még egy nappal korábban adott interjút a SPEEDWEEK.com-nak, és már akkor kritizálta a jogtulajdonost.

Elképesztő közleményben vagdalkozott a csapat, amely jövőre nem indulhat a MotoGP-ben

Toma elmondta, hogy egy éven át 7 millió eurót fektetett a csapatba, és nem gondolta, hogy a bajnokság ennyire „diktatórikusan” működik. Azt is hozzátette, hogy a kifizetetlen számlák mindössze 1 százalékát teszik ki a 11,6 millió eurós éves költségvetésüknek. Egyes hírek szerint azonban a fő probléma az volt, hogy a CryptoDATA tavaly és idén sem fizetett az Osztrák Nagydíj szponzorációs jogáért, de Toma szerint ez az ügy nem kapcsolódik a versenycsapathoz, hiszen a Dorna egy másik céggel, az EAI Technologies nevű vállalattal kötötte a szerződést.

Tovább gyűrűzik a botrány a MotoGP-ből kidobott csapatnál, egymásra mutogatnak a tulajdonosok

A jelek szerint egyébként a román üzletember visszakozott a meglehetősen radikálisnak tűnő tervétől, hiszen kedden Madridban találkozott Carmelo Ezpeletával, a Dorna vezérigazgatójával. Tomának minden bizonnyal nem érdemes végigcsinálnia azt, amit a közleményében taglalt, hiszen egyrészt vélhetően komoly titoktartási megállapodást írt alá, másrészt könnyen lehet, hogy amire eljutnának a tárgyalásig, addigra amúgy is lejárna a szerződés.

Azonban nagyon úgy tűnik, hogy a MotoGP szándékának megfelelően nem marad üresen a rajtrács ezen két helye. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a NASCAR-ból ismert Trackhouse Racing lehet az Aprilia új szatellitcsapata. Az amerikai formáció állítólag már az Osztrák Nagydíjon megjelent egy küldöttséggel, hogy elkezdjenek tapogatózni az esetleges csatlakozással kapcsolatban.

Pitbull NASCAR-csapata veheti át a kitiltott RNF helyét a következő MotoGP-szezonban

Toma azt is említette a közleményében, hogy a Dorna mondvacsinált indokokkal akarja őket kitenni. Akár igaz ez a vád, akár nem, az biztos, hogy a jogtulajdonos jól jár ezzel a váltással. Az RNF, illetve korábban Sepang Racing Team ugyanis már zsinórban a harmadik évben veszíti el főszponzorát (2021-ben a Petronast, tavaly a WithU-t), ami sok mindenről árulkodik, de stabilitásról nem. A Trackhouse, illetve annak tulajdonosa, Justin Marks viszont már bizonyított a motorsport világában, ráadásul ezzel az amerikai piacon is teret nyernének.

A német szaklap értesülései szerint valószínűleg már jövő héten bejelentik az új csapat érkezését. Azt viszont egyelőre még nem tudni, hogy átveszik-e a kamionok és a vendéglátóegységek bérleti szerződését az RNF-től. Ezzel egyrészt gyorsabban fel tudnának készülni az új szezonra, másrészt enyhítenék Toma, valamint a kisebbségi tulajdonos Razlan Razali pénzügyi gondjait.