Jorge Lorenzo úgy gondolja, hogy Luca Marini rosszul döntött, amikor a Hondát választotta következő csapatának. Lorenzo szerint a japánok által gyártott motor nem felel meg Marininek, ezért azt várja, hogy az olasz pilótának jövőre sok bukásban lesz része.
Luca Marini otthagyta a VR46-ot, és negyedik MotoGP-szezonjában a Repsol Hondát fogja erősíteni, amellyel két évre szóló szerződést írt alá. Jorge Lorenzo már az átigazolás hivatalos bejelentése előtt elmondta, hogy szerinte Marini rosszul dönt, ha a pénzt választja az erősebb motor helyett. A spanyol pilóta most bővebben kifejtette az álláspontját ezzel kapcsolatban.
A pénz miatt igazolna a Hondához Marini? – Lorenzo rossz ötletnek tartja
„Azt hiszem, hogy sportszakmai szempontból hibát követett el. Úgy gondolom, hogy a Hondánál kétségbe voltak esve, és ezért anyagilag és a szerződés feltételeinek tekintetében egy nagyon jó ajánlatot tettek le Marini elé, amelyet nehéz lett volna visszautasítania. Valószínűleg enélkül ő inkább maradt volna a Mooney VR46-nál” – mondta Lorenzo az AS-nak.
„Jobban előtérbe kell helyezni azt, hogy az ember a lehető legerősebb motort kapja, amellyel megmutathatja a képességeit és bajnokságot tud nyerni, hiszen, ha nyer, akkor pilótaként mindig növekszik az értéke. Pénzért vagy a kihívás kedvéért váltani egy olyan motorra, amely általánosságban rosszabb az aktuálisnál, csak bonyolultabbá teszi a dolgokat. Sok versenyző sérült meg ezen a módon.”
Lorenzo jól ismeri az ilyen helyzeteket, hiszen az ő MotoGP-pályafutása részben a Hondára való váltás és a sérülések miatt ért véget. A spanyol pilóta a Yamahánál töltötte legsikeresebb éveit a királykategóriában, még az utolsó közös szezonjukban, 2016-ban is harmadikként tudta zárni az idényt. Ezután két évre a Ducatihoz igazolt, a bolognaiakkal a 7. és a 9. helyet szerezte meg.
Ezek után következett 2019, amikor Lorenzo a Repsol versenyzője lett. Ebben az idényben a 19. helyen végzett, amely a legrosszabb eredménye volt MotoGP-karrierje alatt. Ennek az egyik legjelentősebb oka az volt, hogy számos alkalommal bukott az új motorjával, az asseni fordulóban ráadásul olyan súlyos sérüléseket szerzett, hogy három futamot ki kellett hagynia. Mindezek után határozott úgy, hogy befejezi a karrierjét, Álex Márquez végül ezért léphetett fel meglepetésre már 2020-ban a királykategóriába.
Álex Márquezen csattant az ostor: a Yamaha a sepangi botrány miatt megvétózta a leigazolását
„Már most 26 éves, és nehéz elképzelni azt, hogy a Honda képes lesz három éven belül a mezőny legjobb motorját biztosítani neki. A Ducati és a Honda teljesen ellentétes oldalon állnak az első kerék használatával kapcsolatos önbizalom terén, és nem látom, hogyan fog boldogulni azzal a motorral. Ő egy nagyon magas pilóta, a Honda pedig az egyik legkisebb motor a rajtrácson. Több fontos változtatást kell majd eszközölniük Marini számára, aki majdnem 190 centiméter magas. Én nagyon kényelmetlenül éreztem magam a lábaim miatt, pedig csak 172 centiméter vagyok.”
„Szerintem ez egy hiba az eredményesség szempontjából, mivel nehézségei lesznek, és sokszor esni is fog. Persze az is lehet, hogy tévedek” – tette hozzá Palma de Mallorca szülötte. Azt mondani, hogy a Honda pilótái, köztük Marini, sokszor fognak a földre kerülni a következő szezonban, nem egy kifejezetten vakmerő dolog, hiszen idén a legtöbbször a japánok gyári alakulatának versenyzői, Márquez és Joan Mir estek, 29, illetve 24 alkalommal.
Látszik a fény az alagút végén? – hosszú idő után először működnek a Honda fejlesztései
Az ötszörös világbajnok véleménye ellen szól, hogy a valenciai teszten mind az olasz pilóta, mind a Honda jobban teljesített az előzetes várakozásoknál. Marini tizedikként zárta a körözést a forradalmian megújított aerocsomaggal felszerelt RC213V nyergében, amely láthatóan tetszett neki. A motor miatt a teszten a tizenharmadik helyet megszerző Mir is lelkes volt, szerinte megtalálták a szép eredményekhez vezető út elejét.