Nem Francesco Bagnaia vagy Jorge Martín Ducatijával fog versenyezni jövőre Marc Márquez, a Gresinihez igazoló nyolcszoros világbajnok Johann Zarco motorját kapja meg.
Új kihívások elé néz Marc Márquez, aki a következő idénytől a Gresinit fogja erősíteni. Ez az istálló a Ducati ügyfele, így a spanyol pilótának tizenegy Hondán eltöltött év után egy teljesen másik elképzelés szerint épített gépet kell megszoknia. Az adaptálódással eddig nagyon jól halad a hatszoros MotoGP-bajnok, hiszen a valenciai teszten, ahol először ülhetett fel a Desmosedicire, a negyedik legjobb időt tudta motorozni.
Marc Márquez szerint a valenciai teszt volt élete legnagyobb kihívása
Az elmúlt két szezonhoz hasonlóan jövőre is nyolc Ducatin ülő pilóta lesz a mezőnyben. Közülük a gyári csapat és a Pramac motorosai a legújabb, a másik két ügyfél – a VR46 és a Gresini – versenyzői pedig az előző konstrukciót használhatják majd, ugyanúgy, ahogy ez eddig is történt. Ezt a bolognaiak általában úgy oldják meg, hogy a négy legfrissebb „levedlett” motort adják oda a szatellitalakulatoknak. Ennek megfelelően az már régóta világos volt, hogy Márquez egy Desmosedici GP23-on fog ülni – amelyhez viszont kiharcolná a legújabb fejlesztéseket –, csak azt nem lehetett tudni, hogy kinek a gépét fogja megkapni, most viszont erre is fény derült.
„Marc Márquez, mint az ügyfélcsapataink pilótái általában [a Pramac versenyzőit kivéve – a szerk.], a Ducati Desmosedici GP23-at fogja használni. Márquez a következő évet azzal a motorral kezdheti majd meg, amellyel Johann Zarco befejezte az idei szezont” – mondta Gigi Dall’Igna, az olasz gyártó általános igazgatója a DAZN-nak.
„Pecco Bagnaia, Jorge Martín és Enea Bastianini motorjain több fejlesztést is kipróbáltunk, de ezek problémákat okoztak nekünk, a megbízhatóság és a teljesítmény szempontjából is. Azt gondoljuk, hogy ezeket az általunk tesztelt fejlesztéseket egy privát csapat nem tudná könnyedén kezelni. Szóval, ahogyan néha máskor is megtörténik, úgy döntöttünk, hogy ezzel nem rakunk rájuk további terhet.” A Crash.net szerint a fejlesztések alatt a bizonyos motorok elejére nemrégiben feltett frissített szárnyelemeket és az új rajtsegítő eszközt értheti az 57 éves mérnök.
„Törekedni fogunk arra, hogy a legjobbunkat nyújtsuk az összes pilóta felé, akinek a tankján a Ducati felirat díszeleg. Végül pedig le kell szögeznem, hogy én ugyanúgy hallgatok az összes versenyzőre, sohasem követtem csak egy bizonyos pilóta elképzeléseit. Szerintem hiba lenne [csak egyvalakire figyelni], mivel igazából a motor fejlesztése a legfontosabb. Azt hiszem, hogy ha probléma van a motorral, és a gyári versenyző ezt nem jelzi nekem, attól még ő is gyorsabbá válik majd attól, ha kijavítjuk ezt a hibát. Szóval én egész életemben az összes motorost meghallgattam, és ezt így is fogom folytatni” – nyilatkozta az olasz szakember.
Hasznosnak tartja Marc Márquez érkezését, de nem neki szurkol a Ducati első embere