back to top
2024. május 03. 13:29
KezdőlapSuperbikeBautista még mindig fájdalmakkal küzd, csak remélni tudja, hogy a szezonra „jobb...

Bautista még mindig fájdalmakkal küzd, csak remélni tudja, hogy a szezonra „jobb lesz a helyzet”

A Superbike-világbajnokság Jerezben zajló kétnapos tesztjén Álvaro Bautista elárulta, még mindig nem épült fel teljesen a tavalyi szezonzáró után elszenvedett sérüléséből.

Álvaro Bautista domináns teljesítménnyel szerezte meg második Superbike-világbajnoki címét a tavalyi szezonban. A spanyol pilóta „jutalma” ezért a MotoGP Maláj Nagydíján való szabadkártyás indulás lehetősége volt. Azonban a sepangi hétvége nem sikerült neki túl jól, a sprinten és a főfutamon is csak az utolsó előtti befutó hely lett az övé.

A balsikerű forduló után kiderült, hogy miért nem ment jól neki a motorozás. A tavalyi Superbike-szezon utolsó versenye után november 1-én, Jerezben megrendezett teszten bukott, az orvosok pedig nyaki sérvet és csigolyacsúszást állapítottak meg nála. A mostani héten szerdán és csütörtökön megint a Spanyolország délnyugati részén fekvő pályán gyakorol a mezőny. Bautista az első napot a tízedik helyen zárta, ezután árulta el, hogy még mindig nem sikerült felépülnie ebből a sérülésből.

Kiderült, Bautista valóban súlyos sérülésekkel bajlódott Sepangban

„Nem ez volt a legjobb napom. Nagyon sokat küszködtem a télen, a sepangi verseny után még hetekig erős fájdalmat éreztem, nagyon rossz volt. Emiatt nem tudtam elég jó edzésmunkát végezni, de a fizioterapeutámmal sokat dolgoztunk a felépülésemen – idézi Bautistát a Superbike-világbajnokság honlapja. – Nem volt könnyű a november és a december sem, szinte minden nap fájt valamim, nem tapasztaltam javulást.”

„Két hete kezdtem el jobban érezni magamat, így nekiálltam dolgozni a formámon. Amikor ma reggel kimentem a motorral, a karerőm elég jó volt, viszont a nyakam és a hátam még mindig problémát jelentett, eléggé fájtak. Nagyon megijedtem, de szerencsére aztán körről körre egyre jobban megnyugodtam, és elég sok kört meg tudtam tenni, bár nem ekkor nyújtottam a legjobb teljesítményemet. Többet gondoltam a fájdalomra, mint a vezetésre.”

Bautista a SPEEDWEEK.com-nak azt is elmondta, hogy a nyakában érzett fájdalom mellett a csigolyái közt elmozdult lemezek lassú regenerációja jelent nagy problémát. A lapnak részletesen kifejtette, mivel küzdött a teszt alatt, illetve arra is kitért, mire számít a közeljövőben.

„Reggel elég erős volt a fájdalom, alig tudtam bevenni a balkanyarokat, de minden körrel jobb lett a helyzet, az izmaim el tudtak lazulni. Azt hiszem, a reggeli fájdalom nagy része a hátam görcsölése miatt volt, ami pedig jó hír. Viszont így is korábban abbahagytam a körözést, amikor már nem éreztem, hogy javul az állapotom. Azt remélem, hogy legalább egy kicsit jobb lesz a helyzet addig [az első futamig]. Ez a mostani és a jövő heti portimãói teszt lehetőséget biztosít arra, hogy a testem újra hozzászokjon az igénybevételhez. Viszont azt nem tudom, hogy mekkora javulást tudunk elérni Ausztráliáig. Az már jó, hogy az első tesztnap végén jobban éreztem magam, mint az elején.

Az idei szezonra egy új szabályt vezetnek be a Superbike-világbajnokságon, ami miatt Bautistának hét kilogramm ballasztot kell majd magával cipelnie a futamokon. A jerezi teszten arról is beszámolt a 39 éves motoros, hogy miként próbálnak a csapatával ezzel megküzdeni. „A tavalyi teszt után eldöntöttük, hogy két különböző motort is elhozunk ide, már ami a súlyelosztásukat illeti. Ma pedig össze tudtam hasonlítani a két gépet, és így világossá vált számunkra, hogy melyik irányt kell követnünk. Ennek nagyon örülök, ahogyan annak is, hogy hogyan éreztem magam a motoron.”

Stonerrel és Marc Márquezzel is nyert, de Bautistával ért igazán a csúcsra – interjú Giulio Navával

„Nem tudom pontosan mennyi súlyt tettek fel rá, csak a mérnökök tudják, hogy hova és mennyit pakoltak fel. Én nem ismerem ezeket a részleteket, csak annyit mondok nekik, hogy éppen jobb vagy rosszabb lett. Erről Giulio Nava vagy Marco Zambenedetti tudna valamit mondani. Az biztos, hogy sokkal rosszabb így vezetni a motort, mivel a több súly több tehetetlenséget is jelent, szóval nehezebb befordítani a kanyarokba és megállítani. Sokkal fizikálisabb, és minden területen rosszabb lett.”