back to top
2024. május 06. 11:26
KezdőlapMotoGPBezzecchi nem fél a többi gyártó fejlődésétől, de egyelőre nem tudja, mire...

Bezzecchi nem fél a többi gyártó fejlődésétől, de egyelőre nem tudja, mire lehet képes idén

Eddig még nem tűzött ki maga elé konkrét célokat az idei szezonra Marco Bezzecchi, aki nem tart attól, hogy a többi gyártó túl gyorsan fejlődik majd a nekik adott koncessziós jogok miatt. Bezzecchi azt is elárulta, mostanra szinte teljesen felépült a Valentino Rossi Ranch-án szerzett sérüléséből.

Szerdán a VR46 volt a harmadik MotoGP-istálló, amely bemutatta idei festését. A riccionei rendezvényen a csapat új pilótája, Fabio Di Giannantonio mellett Marco Bezzecchi is megszólalt. Az előző szezonban a tabella harmadik helyén végző motoros folytatni szeretné a tavaly megkezdett jó szereplést, de pontos elképzelései még nincsenek arról, hogy mit szeretne elérni a 2024-es idényben.

Új színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

„Még kissé korán van ahhoz, hogy konkrét célokat tűzzünk ki. Természetesen az előző szezon csodálatosan sikerült, de minden év más. Idén lesznek változások a mezőnyben, és még az előszezoni tesztünk sem zajlott le – nyilatkozta Bezzecchi a SPEEDWEEK.com-nak.  – Ezért akarok még várni, hogy felmérhessem a helyzetet, mielőtt egzakt célokat fogalmazok meg. Persze idén is jó versenyeket szeretnék teljesíteni, ahogyan azt tavaly is tettem. Jelenleg csak próbálok nyugodt maradni és a tesztre koncentrálni, hogy megismerjem a motort, és összehangolódjak vele. Malajzia után majd elgondolkozom, hogy milyen célokat tűzzek ki magam elé.”

Bezzecchi a Japán és az Indonéz Nagydíj között eltörte a jobb kulcscsontját, miközben Valentino Rossi Ranch-án edzett. Végül egyetlen futamot sem kellett kihagynia, de szükség volt egy műtétre a visszatéréséhez. Mostanra már nagyjából felépült a sérülésből, de ez az eset így is el fogja kísérni a 2024-es idényben. „A vállam rendben van, viszont úgy hiszem, a lemez és a csavarok az egész szezonban bent lesznek [a kulcscsontomban], mivel a lemeznek meg minden másnak legkevesebb hat hónapig bent kell lennie. Az operációtól számított hat hónap pedig pontosan az idény elején ér véget. Ettől eltekintve megint jól működik a vállam, kipróbáltam a Ranch-on, ahol újra motokrosszoztam is. Úgy edzek, ahogyan bármelyik másik pilóta, hogy versenyképes legyek a szezon kezdetére.”

Az elmúlt években nemcsak a legújabb Ducatival, hanem az előző modellekkel is szép sikereket értek el egyes versenyzők. Rossz hír viszont a korábbi konstrukciót használó pilótáknak, hogy Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója úgy látja, az idei és a tavalyi motorjuk között nagyobb a különbség, mint amekkora ez a GP23 és a GP22 esetében volt. Bezzecchi azonban nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. „Nem tudom [hogy nagyobb előnyben lesznek-e az új motort használók], erről Francesco [Bagnaiát], Jorge [Martínt], vagy valamelyik másik gyári versenyzőt kellene megkérdeznetek. Az viszont biztos, hogy mindent megteszek majd azért, hogy megverjem őket.”

Jelentősen megváltozott a VR46 külseje (galéria)

A Honda és a Yamaha mellett az Aprilia és a KTM is kapott koncessziós jogokat az idei szezonra. Bagnaia a Ducati gyári csapatának bemutatóján elmondta, nem érti, hogy miért kellett egy őket ennyire hátráltató szabályt meghozni. Bezzecchi vele ellentétben nem tart az engedmények rájuk nézve negatív következményeitől. „Ez a mi csapatunk teljesítményére nem lesz hatással, a Hondáéra és a Yamaháéra viszont annál inkább, hiszen ők többet próbálgathatják a dolgokat és többet tesztelhetnek, teljesen egyértelmű, hogy ez egy nagy előnyt jelent nekik. Viszont jelenleg én inkább magamra és a csapatomra akarok gondolni, a Ducati nagyon jól működik, egyáltalán nem félek a többiek fejlődésétől.”