Vincent Vosse szerint Valentino Rossi egy kivételes tehetség, aki egyre többször tud azonos szintre kerülni a világ legjobb GT-versenyzőivel. A WRT csapatvezetője azt is elárulta, miért ültették be a Doktort egy LMP2-es autóba.
Valentino Rossi a MotoGP-ből való visszavonulása után sem távolodott el a pályáktól. Viszont napjainkban már nem kettő, hanem négy keréken méri össze magát a világ legjobbjaival, akikkel egyre többször fel tudja venni a versenyt, legalábbis Vincent Vosse szerint. A belga expilóta, aki Rossi jelenlegi csapatának – nem az új festést kapó VR46-nak – a W Racing Teamnek (WRT) a társalapítója, tulajdonosa és vezetője is, nem fukarkodott a Doktor dicséretével egy nemrégiben adott interjújában.
Technikai hiba vette el Rossiék győzelmi esélyét az év utolsó futamán
„Rossi hatalmas lépésekkel halad előre, amióta csatlakozott a BMW-hez. Megnyerte a Road to Le Mans-futamot, illetve a GT World Challenge Europe egyik misanói futamán is győzött. Mindenki tudja, mennyire nehéz jól teljesíteni ebben a kategóriában, de neki ez már most megy – nyilatkozta Vosse az AutoHebdónak. – Húsz éven át dominált a motorsportban, most pedig negyvennégy évesen egyre többször egy szinten van a legjobb GT-versenyzőkkel. Nem mindenki képes ilyen tempóra és versenyképességre negyven felett. Beszélgettem erről más pilótákkal, olyanokkal, akik gyári csapatban mennek különböző bajnokságokban, és sokszor megkérdeztem őket, hogy szerintük tudnak-e majd ilyen szinten teljesíteni negyvennégy éves korukban.”
„Vale egy annyira kivételes tehetség, hogy elfelejted, mennyi idős. Belekezdett egy új karrierbe, de ha látod, milyen szinten teszi a dolgát még most is, nem nagyon teszel fel kérdéseket arról, hogyan lehetett ennyire kiemelkedő a motorsportban. Elképesztő tehetséget kapott ajándékba az élettől, viszont emellett hatalmas akaratereje is van, kivételes munkamódszerei és képessége arra, hogy mindent megértsen. Ettől lesz más, mint a többiek.”
Ahogyan már korábban beszámoltunk róla, Rossi idén elindul a Le Mans-i 24 órás futamot magában foglaló hosszútávú-világbajnokságon (WEC). Egyelőre egy GT-autóban kapott helyet, azonban ennek ellenére a széria tavalyi bahreini szezonzárója után az újoncok számára megrendezett teszten egy LMP2-es konstrukcióval gördült pályára. Ráadásul Vosse nem gondolja, hogy a Doktor jövőre helyet kap a BMW egyik hiperautójában, vagyis a WEC királykategóriájában, ez pedig még furcsábbá tette ezt az alkalmat. A WRT feje most elmesélte, mindezek ellenére miért került sor erre a gyakorlásra.
Rossi marad gyári pilóta, idén már világbajnokságon is részt vesz
„Amikor először találkoztunk, hosszasan beszélgettünk arról, merre kellene elindulni, én a GT-kategóriát javasoltam neki az LMP2 helyett. Ezt meg is indokoltam, ő pedig elfogadta a véleményemet, viszont akkor megígértem neki, hogy az első adandó lehetőségnél beteszem egy LMP2-es autóba, és erre ez a teszt volt a legjobb lehetőség. Rossi egy olyan srác, aki szeret otthon lenni, mégis eljött egészen Bahreinig, hogy ezt összehozzuk. Fontos tapasztalatokat gyűjtött és jól teljesített. Idén a GT3-ban indul velünk az hosszútávú-világbajnokságon, így felmérheti a bajnokság színvonalát.”