back to top
2024. november 21. 21:17
KezdőlapMotoGPÚj nevet és festést kapott a világbajnok Acosta csapata

Új nevet és festést kapott a világbajnok Acosta csapata

A MotoGP mezőnyéből ötödikként leleplezte idei motorfestését a korábbi Tech3 GasGas, amely idén már Red Bull GasGas Tech3 néven versenyez. A francia istálló a Moto2 előző két világbajnokával, Augusto Fernándezzel és Pedro Acostával fog nekivágni a 2024-es szezonnak.

Folytatódott a motorfestés-bemutatók sora a MotoGP-ben. Azok után, hogy a Gresini, a gyári Ducati, a VR46, valamint az újonnan csatlakozó Trackhouse már leleplezte idei külsejét, most egy újabb szatellitcsapat következett a sorban. A korábbi Tech3 GasGas hétfőn késő délelőtt tárta a nyilvánosság elé, hogy milyen színekben fog versenyezni.

A francia alakulat előzetes tájékoztatása szerint „új színeket, arcokat és energiát” akart bemutatni. Utóbbi nyilvánvalóan megfoghatatlan, az első kettő viszont egyértelmű. Az első valóban így volt, hiszen talán nem beszélhetünk olyan radikális változásokról, mint a VR46 esetében, de egyértelműen módosult a motor külseje, és a Red Bull is megjelent szponzorként. Utóbbi nem véletlen, hiszen a csapat új neve Red Bull GasGas Tech3 lett.

Ami az idézet második kifejezését illeti, a versenyzőknél egy csere volt. Egy ideig úgy tűnt, hogy a tavalyi év egyetlen újonca, Augusto Fernández távozik, de végül Pol Espargaró volt az, akit lefokoztak, és a KTM tesztpilótájaként folytatja pályafutását. Ezúttal tehát nem váltak meg az újoncuktól, mint 2022-ben mind Raúl Fernández, mind Remy Gardner esetében.

Augusto Fernández tehát maradhatott a tavalyi idényhez hasonlóan idén is GasGas néven versenyző Tech3-nál. A Moto2 2022-es világbajnoka az első tizenegy főfutamán kivétel nélkül pontot szerzett, de ezek közül csupán kétszer végzett az első tízben, igaz, Le Mans-ban negyedik lett. A szezon második részében aztán jelentősen romlott az arány, hiszen vasárnap csupán háromszor iratkozott fel a pontszerzők listájára, és végül 71 ponttal a tabella tizenhetedik pozíciójában zárt.

A spanyol versenyző idei csapattársa Pedro Acosta lesz, lényegében miatta kellett távoznia Espargarónak. Persze nem véletlen, hogy a 19 éves motorost mindenképpen fel akarták vinni a királykategóriába, hiszen generációja legnagyobb tehetségének tartják. 2021-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-vb-n, és rögtön első idényében győzni tudott a Moto3-ban. A középső géposztályban egy nehéz szezon után tavaly az év nagy részében nem igazán volt kérdéses, hogy itt is felér a csúcsra. Érdekesség, hogy bár hivatalosan a 31-es rajtszámmal fog versenyezni, lényegében két 37-est láthatunk majd a rajtrácson, hiszen csapattársához hasonlóan korábban ő is ezt használta.

Acosta felidézte az időszakot, amikor rengeteget sírt, majd gyakran lecserélte a telefonszámát

Bár a Tech3 a 2022-es idényhez hasonlóan tavaly is az utolsó helyen zárt a csapatok közötti tabellán, több mint háromszor annyi pontot szerzett, és ez csak kis részben volt köszönhető a sprintfutamok bevezetésének. A csapat célja egyértelműen az lehet, hogy idén feljebb tudjanak lépni a tizenegyedik pozícióból. Ebben segíthet, hogy Acosta jelentős támogatást fog kapni a KTM-től.