Carmelo Ezpeleta szerint a futamok számának növekedése miatt több sérülés lehet majd az idei MotoGP-szezonban, mint a korábbiakban. A Dorna vezérigazgatója kiemelte, hogy emiatt még fontosabb lesz a gyártók tartalékversenyzőinek szerepe.
A történelem eddigi leghosszabb MotoGP-szezonjára fog idén sor kerülni. Ez még annak ellenére is igaz, hogy az Argentin Nagydíj lemondása miatt 21 futamosra rövidült az eredetileg 22 versenyt tartalmazó naptár. Amennyiben a kazahsztáni viadalt idén sem rendezik meg – amire a hírek szerint jó esély van –, a tartalékhelyszínként megnevezett Balaton Park Circuit még akkor is beugorhat, hogy a Dornának, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló szervezetnek valóban sikerüljön új rekordot felállítania.
A naptár meghosszabbítása a nézőknek egy örömteli dolog, azonban a pilóták nem feltétlenül repesnek a változástól, hiszen az jelentősen növeli az őket érő terhelést. Ez pedig a fáradtságon kívül egy másik területen is megmutatkozhat: a sérülések növekvő számában. Ezzel a problémával a Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta is tisztában van.
„Nyilvánvaló, hogy a több verseny több sérülést is jelent, de a MotoGP-nek fejlődésre van szüksége – idézi Ezpeletát a Marca. – Már nemcsak más sportokkal, hanem a szórakoztatás egyéb formáival is meg kell küzdenünk. Ehhez pedig meg kell találnunk a közönségünket.” Viszont a barcelonai szakember leszögezte, hogy a tavaly bevezetett sprintversenyeken nem szeretnének változtatni, mivel azok hatalmas sikernek bizonyultak mind a helyszíni, mind a televíziós nézőszám tekintetében.
Fényes jövő előtt áll a MotoGP? – közzétették az idei versenyek látogatószámait
Az előző szezon során sokakban megdöbbenést keltett, hogy mennyire jól szerepelt a szabadkártyával két versenyhétvégén részt vevő Dani Pedrosa. A spanyol pilótát az első főfutamán, Jerezben a hetedik, a másodikon, Misanóban pedig a negyedik helyen intették le. Ezpeleta szerint a sérülések növekvő száma miatt a csapatoknak egyre nagyobb hangsúlyt kell majd fektetniük arra, hogy olyan tartalékosaik legyenek, mint Pedrosa.
„Nem tudom, hogy megértették-e már a minőségi tartalékversenyző szerepének fontosságát. Viszont a csapatok ilyen irányú döntései nem rajtam múlnak, nem tudok dönteni helyettük arról, hogy kit válasszanak erre a pozícióra. Ha én egy gyártó vezetője lennék, akkor biztosan egy erős pilótát választanék. Szerintem most az egyetlen gyártó, amely elég jó ebben, amely elég magas szintet képvisel, az a KTM Pol [Espargaróval] és Danival.”
Bagnaia elmondta, miben tartja Pedrosát a világ egyik legjobbjának