A korábbiaknál több kockázatot vállalt a katari teszt második napján Marc Márquez, aki ennek köszönhetően egy nagyon jó eredménnyel zárt, de közben az első bukását is elszenvedte.
Marc Márqueznek nagyon jól sikerült a katari MotoGP-teszt második napja. Az újdonsült Gresini-pilóta neve mellett a negyedik legjobb idő szerepelt a leintéskor, ráadásul a Ducati versenyzői közül csak a gyári csapat motorosai bizonyultak nála gyorsabbnak. Ennek a tempónak viszont megvolt az ára: Márquez elszenvedte az első bukását a bolognaiak gépével. Ez azonban szerinte egy teljesen átlagos dolog.
Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján
„Nagyon nyugodt voltam az egész előszezon során, hiszen tudtam, hogy lépésről lépésre kell haladnom, nem szabad pánikba esnem – idézi Márquezt a SPEEDWEEK.com. – Három, négy vagy öt pilóta még nálunk is gyorsabb, különösen [Francesco] Bagnaia, [Jorge] Martín és [Enea] Bastianini, de hát majd meglátjuk, kedden közelebb tudtam kerülni hozzájuk, mint Malajziában. Összességében néha persze nagyon messze voltam tőlük, viszont az meg különösen fontos volt, hogy ne hagyjunk ki egyetlen lépést sem, ez egy új motor esetén sokat számít.”
„Kedden aztán eljött az ideje egy újabb lépésnek, illetve annak, hogy növeljem a kockázatot – szóval ezt meg is tettem. Így közelebb tudtam kerülni az elejéhez, főleg akkor, amikor az egykörös tempóról volt szó, de a hosszabb etapok is jól sikerültek. A köridők ezt nem igazán adták vissza, mivel valami baj volt a transzponderrel, de ez nem nagy baj. Az első bukásom is megvolt, de ez teljesen normális dolog, hiszen ahogy már mondtam: kedden többet kockáztattam.”
„Hazudik” az eredményjelző? – Marc Márquez a gyári Ducati főnöke szerint is visszafogta magát
Márquez már a Gresini festésbemutatójának idején tudta, hogy „Malajziában vagy Katarban” elkerülhetetlenül el fogja szenvedni az első bukását. Már akkor is kihangsúlyozta, hogy szerinte kockázatvállalás nélkül nem lehet nyerni, a keddi tesztnapon pedig pontosan ezt a szemléletet követte.
„Természetesen pilótaként sohasem akarsz esni, mindig a motoron akarsz maradni – szögezte le a spanyol pilóta. – Viszont amikor láttam, hogy túl szélesen, túl gyorsan fogok bemenni egy kanyarba, azt kérdeztem magamtól, hogy »rendben, mik a határok ezzel a motorral?«. Tizenkét kört tettem meg az etap során a tervezett tizennyolcból, amikor úgy voltam vele, hogy »oké, már csak öt kör maradt, szóval megpróbálok még egy lépést megtenni előre«. Viszont lehet, hogy egy olyan ponton kezdtem ebbe bele, ahol ezzel a motorral nem szabad, és átestem az első keréken a 4-es kanyarban.”
„Azonban az nagyon fontos, hogy ilyen szempontból is kiismerjem a motort. Eddig mindig finoman és következetesen vezettem a Ducatit, anélkül, hogy rámentem volna az utolsó tizedmásodpercek megszerzésére. A versenyzésben mindig azt mondjuk: az utolsó három tizedet a legnehezebb megszerezni, és jelenleg én pont itt tartok, kettő, három, néha négy tizeddel vagyok lemaradva a legjobbaktól. Most rá kell jönnöm, hogyan kerülhetek hozzájuk közelebb.”