back to top
2024. október 04. 11:04
KezdőlapMotoGPFontos változtatásokra került sor Portimãóban, végre meghallgatták a pilóták panaszait

Fontos változtatásokra került sor Portimãóban, végre meghallgatták a pilóták panaszait

A Portugál Nagydíj előtt több változtatást eszközöltek a portimãói pályán. Ezeknek az a célja, hogy biztonságosabbá tegyék a versenyzést. A MotoGP pilótái az elmúlt években többször is kérték, hogy hajtsanak végre ilyen beavatkozásokat.

Az előttünk álló hétvégén fog sor kerülni a Portugál Nagydíjra. Az idei MotoGP-szezon második fordulójának helyszíne a portimãói Algarve International Circuit lesz. Ez a pálya 2020-ban debütált a királykategória naptárában, azóta pedig több nagy port kavaró történet is kapcsolódott hozzá. Ezeknek az eseteknek a közös tanulsága az volt, hogy az aszfaltcsík az akkori állapotában nem volt elég biztonságos.

Meg lehet-e állítani a Ducatit és Bagnaiát a portugáliai hullámvasúton? – hétvégi menetrend

A problémát leginkább a kavicságyak jelentették, amelyek nem feleltek meg a szabályoknak: a 6-15 milliméter átmérőjű kövek helyett helyenként ökölnyi méretű darabokat is tartalmaztak. Ezekre először a nagy nyilvánosság előtt Francesco Bagnaia mutatott rá, aki a 2022-es teszten elszenvedett bukása után párat magával is vitt a bokszba, hogy megmutassa azoknak a méretét. Tavaly pedig Fabio Di Giannantonio itteni esése irányította rá újra a figyelmet erre a kérdésre.

Botrány érik a MotoGP-ben, a versenyzők panaszai ellenére sem történik semmi

Az elmúlt egy évben még három másik, nagy visszhangot kiváltó eset történt a portimãói pályán. A szívszorító helyzetbe került Carlos Tatay a Moto2 Európa-bajnokság futamán, Franco Morbidelli a Superbike-világbajnokság tesztjén, Pol Espargaró pedig a tavalyi Portugál Nagydíj második edzésén szenvedett súlyos balesetet.

Úgy tűnik, hogy a pálya tulajdonosai, illetve a Portugál Nagydíj szervezői ezek után végre meghallgatták a pilóták panaszait, és mostanra lépéseket tettek a biztonság növelésének érdekében. Egyébként bizonyos értesülések szerint korábban azért nézték el nekik ezeknek a hiányát, mert a FIM elnöke, Jorge Viegas portugál nemzetiségű.

A változtatásokról egy közleményben számoltak be. „A legtöbb kavicságy új típusú kövekkel rendelkezik, néhány aszfaltozott bukótér mérete csökkent, hogy így növelni lehessen egyes kavicságyak méretét, és air fence modulok lettek elhelyezve” – áll a tájékoztatóban.

Az „air fence modulok” kifejezés olyan felfújható energiaelnyelő alkalmatosságokat takar, amelyeket a pályák mellett megtalálható kemény dolgok (mint például a korlát) elé helyeznek. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy Portimãóban ezek hol kaptak helyet, de vélhetően a 10-es kanyarban, ahol Espargaró már említett súlyos balesete történt. A spanyol pilóta akkor egy védelemmel nem ellátott gumifalat talált el, és ebben annyira megsérült, hogy fél évig nem tudott versenyezni.

A már felsorolt beavatkozások mellett még módosították a rázóköveket a 4-es, a 8-as, a 14-es és a 15-ös kanyarokban, hogy ezzel segítsék a pilótákat a pálya határain belül maradásban.