Alex Hofmann szerint Fabio Quartararónak nem volt más lehetősége, mint a Yamahával kötött szerződésének a meghosszabbítása. A korábbi MotoGP-pilóta úgy látja, hogy Jorge Martín az Apriliánál köthet ki, amikor Aleix Espargaró visszavonul.
Pénteken jelentette be a Yamaha, hogy Fabio Quartararo két évvel meghosszabbította a szerződését. Ez a hír sokakat meglepett, mivel Quartararo az elmúlt hónapok során többször is a nyilvánosság előtt kritizálta az alakulatot, és a távozását is belengette. A francia pilótának leginkább az nem tetszett, hogy mennyire le voltak maradva a vetélytársaik mögött.
A Yamahának viszont mostanáig sem sikerült számottevően közelednie az európai gyártókhoz, így ebből a nézőpontból nehezen érthető, hogy Quartararo miért döntött a maradás mellett. Az egyik lehetséges magyarázat a jelentősen megemelt fizetése. Alex Hofmann, egy napjainkban szakértőként dolgozó korábbi MotoGP-pilóta szerint azonban nem csak erről van szó. A királykategóriában több évet is lehúzó Hofmann úgy látja, hogy valójában nem volt más választása a nizzai versenyzőnek.
Quartararo ezért maradhatott a Yamahánál: kiderült, hogy mennyi lehet a fizetése a következő években
„Igazából nem volt másik reális lehetőség Fabio Quartararo előtt – nyilatkozta a SPEEDWEEK-nek Hofmann. – Pedro Acosta nem elhanyagolható tényező ebben a kérdésben. Az ő megérkezése a KTM-hez okozott némi zűrzavart és feszültséget a piacon a legjobb csapatok között. Ehhez jön még a Ducatihoz csatlakozott Marc Márquez helyzete. Ez összességében azt jelenti, hogy annál a két gyártónál, amely jelenleg a legjobb motorokat készíti, minden ülés foglalt.”
„A Honda most nem volt egy valós alternatíva Fabiónak, tehát a gyári csapatok közül egyedül az Aprilia maradt meg, mint lehetséges végállomás. Természetesen az Apriliához történő igazolása lehetséges lett volna, de azt hiszem, hogy két dolog is ez ellen szólt. Egyrészt szerintem az Aprilia nehezen tudott volna akkora fizetést kínálni neki, mint a Yamaha, másrészt pedig úgy érzem, hogy Jorge Martín örökölheti meg barátja és edzőpartnere, Aleix Espargaró motorját.”
Hofmann arra utalt, hogy Martín a szerződésének lejártakor, tehát az idei szezon végén minden bizonnyal el fogja hagyni jelenlegi csapatát, a Pramacot. A madridi pilóta egy gyári istállónál akar versenyezni, és bár elmondása szerint legszívesebben a Ducatihoz menne, a célja elérésének érdekében nem fél elhagyni a bolognai gyártót. Amennyiben pedig tényleg távozna, akkor valóban az Aprilia lehet a következő munkaadója, ráadásul a noaleiekhez már megvan a kapcsolata.
„Nem szabad elfelejteni, hogy Aleix-nek és Jorgénak ugyanaz az ember, Albert Valera a menedzsere – emlékeztetett Hofmann. – Amikor pedig Aleix pályafutása majd véget ér, Valera legalább a kisujját biztosan be fogja tenni az Aprilia ajtajába Jorge érdekében.” Az pedig könnyen megeshet, hogy az egyik RS-GP nemsokára gazdátlanná válik majd, hiszen Espargaró már 34 éves – ő a mezőny korelnöke –, így nem lenne meglepő, ha a közeljövőben a visszavonulás mellett döntene.
Aleix Espargaró, a jelenlegi legidősebb MotoGP-pilóta elárulta, mikor fog visszavonulni