Massimo Bartolini, a Yamaha technikai igazgatója bizakodó azzal kapcsolatban, hogy előbb-utóbb meg tudnak-e állapodni egy szatellitcsapattal. Bartolini úgy gondolja, kevés az esélye annak, hogy ez már következő szezonra összejön, de nem tartja kizártnak.
Az idei MotoGP-szezon egyik nagy kérdése, hogy a Yamahának sikerül-e magához csábítania egy szatellitcsapatot. Az iwataiaknak korábban sokáig a Tech3, majd az RNF – amely története során más nevek alatt is futott – volt az ügyfele. Azonban a maláj istálló a 2023-as szezonban már az Apriliával működött együtt. A japán gyártónak így azóta csak két motorja van a rajtrácson, de jelenleg nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy ez a szám növekedjen. Massimo Bartolini, a hangvillások újdonsült technikai igazgatója pedig bizakodó ezzel kapcsolatban.
Quartararo nem klasszikus szatellitcsapatot akar látni a Yamahánál
„Úgy gondolom, abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy előbb-utóbb meg tudunk majd szerezni egy szatellitcsapatot – jegyezte meg Bartolini a SPEEDWEEK-nek. – Ez pedig egy nagyon fontos építőeleme lesz a fejlődésünknek. Ha már a következő szezonra sikerülne [megállapodni egy ügyféllel], az nagyon hasznos lenne a teljes projekt szempontjából. De őszintén szólva ma még nem tudom, hogy ez össze fog-e jönni, hiszen nagyon sok múlik a Ducati döntésein. Az esélyeink most éppen nem túl jók, de azért van még valamennyi esélyünk. Még nincs vége a játéknak.”
A mostani idény végén három szatellitistállónak jár le a szerződése: az LCR-nek, a VR46-nak és a Pramacnak. Előbbi kettőnek és a Yamahával szintén hírbe hozott Gresininek a vezetői már leszögezték, hogy nem fogják elhagyni a jelenlegi gyártójukat, a Hondát, illetve a Ducatit. Nemrég a Pramac csapatfőnöke is hasonló kijelentést tett, de ennek ellenére nem csitulnak azok a pletykák, melyek szerint ők mégis szakíthatnak a bolognaiakkal a Yamaha kedvéért. Ennek az az egyik oka, hogy a japán gyártó minden bizonnyal jóval nagyobb anyagi támogatást biztosítana nekik. Így feltehetően nem véletlen, hogy az alakulat tulajdonosa – aki a saját pénzét költi annak működésére – eddig nyilvánosan nem szólalt meg ebben a kérdésben…
Hiába a csapatfőnök kijelentése, igenis lehetséges a Pramac és a Yamaha házassága?