Hathetes szünet után jön a Brit Nagydíj a MotoGP-ben, és ezzel együtt két új szabály is debütál. Míg Jorge Martín és Marco Bezzecchi számára az a legnagyobb kérdés, hogy közelebb tudnak-e kerülni Francesco Bagnaiához, addig mások szeretnének bizonyítani a sérülésből való visszatérés után.
Osztály, vigyázz, avagy véget ért a hat héten át tartó nyári szünet a MotoGP-ben, hiszen a hétvégén már a Brit Nagydíjon küzdenek meg egymással a mezőny tagjai. Sőt, innentől kezdve igazán erőltetett menet következik, hiszen a mostanit is beleszámítva a következő tizenhét hétből tizenkét alkalommal lesz futamhétvége.
Ami a silverstone-i pályát illeti, a helyszín 2010 óta ad otthont a Brit Nagydíjnak, miután leváltotta a Donington Parkot. Az 5891 méter hosszúságú aszfaltcsík tíz jobb- és nyolc balkanyart tartalmaz. Köztük jó néhány tempós fordulót, mint a Copse, a Maggotts-Becketts-Chapel kombináció vagy a Stowe.
Ahogyan az jó pár más pályáról elmondható, tavaly minden csúcsot megdöntöttek a pilóták. A körrekordot Johann Zarco tartja 1:57.767-es, pole pozíciót érő körével, míg a legnagyobb végsebességre Enea Bastianini volt képes, egészen pontosan 340,6 km/h-ra. A versenyben futott leggyorsabb kör pedig Álex Rins nevéhez fűződik, a spanyol versenyző 1:59.346 másodpercre volt képes.
Apropó Rins: azok után, hogy Assenben jó néhány hiányzó volt, az állandó versenyzők közül mostanra ő maradt az egyetlen, aki sérülés miatt nem lehet ott a hétvégén. A jövőre a Yamahához igazoló pilóta még a mugellói sprintfutamon szenvedett síp- és szárkapocscsonttörést, és legjobb esetben is csak Ausztriában lehet ott a rajtrácson legközelebb. Az LCR Honda motorosát Iker Lecuona helyettesíti.
Eldőlt, ki helyettesíti a sérült Álex Rinst a Brit Nagydíjon
Honfitársukkal ellentétben a gyári Honda párosa, Marc Márquez és Joan Mir immáron teljesen egészségesnek mondhatja magát a bordatörés, illetve a kézsérülés után. A legnagyobb visszatérő azonban nem közülük kerül ki: Pol Espargaró végre-valahára újra versenyezhet, miután a szezonnyitó második edzésén súlyosan megsérült. A GasGas versenyzője igyekszik bizonyítani, hogy még mindig elég jó teljesítményre képes.
A Repsol Honda mindkét versenyzője ott lesz Silverstone-ban, ugyanazokkal a célokkal
Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár Bastianini is, aki ugyan már Mugellóban ott volt a pályán, még nem volt tökéletes állapotban. Mostanra azonban fizikailag teljesen rendben van, és saját elmondása szerint most kezdődik el számára az idény. Az olasz pilótának kell is bizonyítania, hogy helye van a gyári Ducatinál. Rajta kívül egyébként az Assenben Zarcóval ütköző Fabio Quartararónak, Miguel Oliveirának, Raúl Fernándeznek, Jorge Martínnak, valamint Fabio Di Giannantoniónak is kisebb sérülésből vagy műtétből kellett felépülnie.
A Pramac spanyol versenyzőjének ráadásul még a bajnoki címre is van esélye, hiszen 35 pontos lemaradásban a második helyet foglalja el a tabellán Francesco Bagnaia mögött. Reálisan csak ő, illetve Marco Bezzecchi érheti utol a címvédőt, aki immáron négy futamgyőzelemmel rendelkezik. A gyári Ducati versenyzője nagyon jól tudhatja, hogy korántsem szabad hátradőlnie, hiszen pont ő volt az, aki tavaly 66 pontos hátrányban ment a nyári szünetre, ráadásul akkor csak kilenc futam volt hátra a szezonból. Az idény második felének legnagyobb kérdése, hogy a Ducati valamelyik szatellitcsapatának versenyzője képes lehet-e fordítani a gyári pilóta ellen.
Bezzecchinek nincsenek illúziói a Brit Nagydíj előtt, pontosan tudja, milyen nehéz dolga lesz
Szintén fontos megjegyezni, hogy az eddigiekhez képest két szabályváltozás is lesz. Az első edzést szabadedzéssé nevezik át, ami gyakorlatban azzal a következménnyel jár, hogy csak az eddig második edzés néven futó esemény határozza meg, hogy szombaton melyik tíz pilóta kezdhet a Q2-ben az időmérőn.
Hiába a Ducati vétója, a következő hétvégétől változik a formátum a MotoGP-ben
A másik módosítás technikai jellegű: a Brit Nagydíjtól kezdve éles körülmények között is működni fognak a guminyomást ellenőrző szenzorok, vagyis a gyártóknak tartaniuk kell magukat a meghatározott minimális értékhez. Ugyanakkor egyelőre még nem kizárás jár annak, aki megszegi, hanem először figyelmeztetés, aztán időbüntetés.
Debütál a sokat vitatott szabály a MotoGP következő futamhétvégéjén
A MotoGP silverstone-i hétvégéjének menetrendje
PÉNTEK | ||
10:00 – 10:35 | Moto3 | 1. edzés |
10:50 – 11:30 | Moto2 | 1. edzés |
11:45 – 12:30 | MotoGP | 1. szabadedzés |
14:15 – 14:50 | Moto3 | 2. edzés |
15:05 – 15:45 | Moto2 | 2. edzés |
16:00 – 17:00 | MotoGP | Edzés |
SZOMBAT | ||
09:40 – 10:10 | Moto3 | 3. edzés |
10:25 – 10:55 | Moto2 | 3. edzés |
11:10 – 11:40 | MotoGP | 2. szabadedzés |
11:50 – 12:05 | MotoGP | 1. időmérő |
12:15 – 12:30 | MotoGP | 2. időmérő |
13:50 – 14:05 | Moto3 | 1. időmérő |
14:15 – 14:30 | Moto3 | 2. időmérő |
14:45 – 15:00 | Moto2 | 1. időmérő |
15:10 – 15:25 | Moto2 | 2. időmérő |
16:00 | MotoGP | Sprintverseny |
VASÁRNAP | ||
10:45 – 10:55 | MotoGP | Warm up |
12:15 | Moto3 | Verseny |
14:00 | MotoGP | Verseny |
15:30 | Moto2 | Verseny |