Jelentősen csökkent Jorge Martín esélye a bajnoki cím megszerzésére a Katari Nagydíj főfutamán, amelyen a Pramac versenyzője végig küszködött, és ezért többen is meg tudták előzni. Marc Márquez most elmondta, hogy ő miért nem tartozott ezen pilóták közé a futam második szakaszában. A nyolcszoros világbajnok arról is beszélt, hogy mi a véleménye Martín vádjairól, aki a gumikat hibáztatta a gyenge teljesítményéért.
Marc Márquez a Katari Nagydíj főfutám körökön keresztül motorozott Jorge Martín mögött anélkül, hogy megtámadta volna honfitársát. A tizenegyedik körben aztán elment Martín mellett, de nem sokkal később egy hibája miatt visszakerült a 25 éves pilóta mögé. Ettől kezdve a verseny végéig már nem nagyon próbálkozott meg azzal, hogy átvegye a bajnokesélyes pozícióját, nemrég pedig azt is elárulta, hogy miért határozott így. Márquez 2015-ben került már hasonló helyzetbe, de akkori döntése mögött teljesen más motiváció állt, mint a most meghozott esetében.
Doohan sérülése, Rossi bukása, Marc Márquez bosszúja – amikor a legvégén fordult meg a vb
„Nem akartam bajba kerülni. Tudtam, hogy ha előzök egyet, az nem fogja megváltoztatni a versenyemet, de az övéket [Martínét és Francesco Bagnaiáét – a szerk.] egy pozíciónyi veszteség nagyon is megváltoztathatja. Ráadásul nem is a legjobb helyekért mentünk, ha ez lett volna a helyzet, akkor harcoltam volna. De igazából minek előzzem meg szombaton Bagnaiát, ha nincs meg az a ritmusom, amely neki megvan? Vasárnap pedig ugyanez volt a helyzet Martínnal, amikor egy pontról volt szó, amely nem változtatta volna meg az életem, ellentétben egy esetleges hibával. Szóval ezért választottam azt, hogy mögöttük maradok” – magyarázta a cerverai pilóta.
A vasárnapi balul sikerült futam után Martín keményen kritizálta a Michelint, a MotoGP gumibeszállítóját. Márquez a Pramac pilótájának alulteljesítéséről és a gumik kezeléséről is elmondta a véleményét. „Nehéz volt tartani a tempót az élen motorozókkal, aztán valahogy Martín környékén találtam magam, és gyakorlatilag az egész futam során mögötte mentem. Azt nem mondanám, hogy túlzottan szenvedett, inkább csak nem volt benne több. Ez ilyen egyszerű, ha nem találod magad, akkor nem találod magad. Nem a megszokott Martínt láthattuk”.
„Martín mögött több, de pár kört Pecco mögött is megtettem, azért csak ennyit, mert ők [Bagnaiáék] végig nagyon magas szinten teljesítettek, és sokkal gyorsabbak voltak, mint mi. Martín küszködött, nem tudott normálisan kanyarodni, nem volt meg a sebessége, és nem is gyorsított ki úgy, ahogy általában a Ducatik, amelyek elég jól gyorsítanak ki. Tehát nem az történt, hogy jól gyorsított ki, aztán meg kisebb volt a csúcssebessége” – mesélte a nyolcszoros világbajnok a DAZN-nak.
„Mi történt? Mi nem [történt]? Nagyon halkan merek [az okokról] beszélni, de az egyértelmű, hogy nagyon sok bajnoki pontot vesztett. Nem merek semmit mondani arról, hogy a gumi vagy valami más volt [a hibás] anélkül, hogy láttam volna az adatokat. Lehet, hogy egy nagyon jó gumiról van szó, de ha túlmelegíted a verseny elején, akkor nem fog kitartani az egész futamra. Lehet, hogy egy rossz gumiról van szó, de ha vigyázol rá a verseny elején, akkor több marad belőle a végére. Aztán lehet, hogy jó gumi, de ha a túlmelegítés miatt megnő benne a nyomás, akkor a motor sem fog a szokásos módon működni.”
Szabotázs vagy sem, a legnagyobb kérdés az: kinek kell majd lenyelnie a békát?
„A rajtnál láttam, hogy hibázott, de nem merném azt mondani, hogy a gumi, a pilóta, a csapat vagy a motor tehetett róla, anélkül, hogy eleget tudnék. Az teljesen tiszta, hogy pontokat vesztett, és a legjobbját kell nyújtania majd a maradék két futamon Valenciában. Emiatt ráadásul nagyobb esély van arra, hogy hibát fog elkövetni” – tette hozzá Márquez.