back to top
2024. november 21. 21:48
KezdőlapMotoGPIdén képesek lesznek arra, hogy második erővé váljanak? – bemutatta a 2024-es...

Idén képesek lesznek arra, hogy második erővé váljanak? – bemutatta a 2024-es festését az Aprilia

Vasárnap tizedik csapatként az Aprilia leplezte le a 2024-es motorfestését. Az olasz csapat változatlan pilótafelállással vág neki az idei szezonnak, amelyben a legfőbb céljuk a KTM megelőzése lehet.

Ezen a héten debütált a KTM, illetve a Repsol és az LCR Honda 2024-es arculata is. Magyar idő szerint vasárnap 16 órakor, a hétfőn kezdődő MotoGP-teszt helyszínén, a katari Losail International Circuiten pedig az Aprilia gyári csapata mutatta be az idei festését, amely nagyon hasonlít a tavalyira.

Az Aprilia változatlan pilótafelállással vág neki a 2024-es szezonnak, Aleix Espargaró és Maverick Viñales is maradt a csapat kötelékében. Espargarónak az idei lesz a nyolcadik idénye az Apriliával. A 2022-es bajnoki negyedik helye után valamelyest csalódást jelenthetett számára, hogy tavaly „csak” a hatodik pozíciót sikerült megcsípnie. Viszont ez a visszaesés nem feltétlenül a teljesítményének romlása miatt következett be, hiszen 2023-ban csak hat ponttal szerzett kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. A futamgyőzelmei számát pedig még növelni is tudta egyről kettőre.

Maverick Viñales eddig két és fél idény során képviselte az Aprilia színeit. A spanyol pilótának tavaly sikerült jelentősen előre lépnie a 2022-es szezonhoz képest, a bajnokságot a tizenegyedik helyett a hetedik pozícióban zárta, és háromszor is közel volt ahhoz, hogy felálljon a dobogó tetejére, ebben kétszer Francesco Bagnaia, egyszer pedig a csapattársa akadályozta meg.

A megkérdőjelezhetetlen fejlődés ellenére az istálló vezetőinek keserű lehetett a szájíze a tavalyi idény végén. Ugyanis hiába szerzett (ugyanannyi futamon) 76 ponttal többet a csapat, mint 2022-ben, mégis visszaestek a harmadikról az ötödik helyre. A legközelebbi riválisuktól, KTM-től is jobban lemaradtak, 3 helyett 46 egység volt a távolság a két alakulat között. Egyébként valószínűleg KTM-hez hasonlóan az Aprilia 2024-es szezonját is nagyrészt egy rajtuk kívülálló tényező, a Ducati teljesítménye fogja meghatározni.

Idén sem jön össze az áttörés az Apriliának, a gyártó vezére már most lemondóan nyilatkozott

Az Aprilia idei győzelmi esélyeit növeli, hogy valamelyest ők is részesültek a koncessziós jogokból. Továbbá az is segítheti a fejlődésüket, hogy a szatellitcsapatuk szerepét az RNF-től átvevő Trackhouse szorosabban szeretne együttműködni a gyártóval. Ez pedig azt jelenti, hogy 2024-ben az eddigieknél több adat áll majd a noaleiek rendelkezésére.

Nem elégedett az új engedményekkel az Aprilia vezére

Ami a teszteket illeti, a valenciai nagyon biztatóan zárult a csapat számára, hiszen azon Viñales bizonyult a leggyorsabbnak (Espargaró viszont egy sérülés miatt ekkor nem tudott érdemi munkát végezni). A sepangi gyakorlás után azonban mindkét pilóta elégedetlenül nyilatkozott a motorról.

Viñales elégedetlen az Apriliával: Nem én irányítom a motort, hanem a motor irányít engem