back to top
2025. május 10. 15:50
Kezdőlap Blog Oldal 173

A Ducati kulcsembere megvédte a támadható döntésüket, amellyel Bagnaia sem ért egyet

0

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója elmagyarázta, hogy miért csökkentik a gyári motorjaik számát. Francesco Bagnaia úgy látja, hogy ez hátrányt fog nekik jelenteni, mivel kevesebb adatot tudnak majd gyűjteni.

Jelentős változások állnak be jövőre a Ducati háza táján. A Pramac már a Yamaha ügyfele lesz, így nyolc helyett csak hat Desmosedici lesz a mezőnyben. Ráadásul költségcsökkentés miatt azok közül nem négy, hanem csak három lesz az aktuális legfrissebb motor. A rangsorban előrelépő VR46 ugyanis már csak egy gyári gépet fog kapni. A döntést a bejelentése után azonnal kritizálni kezdték, ám Gigi Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója nemrég megvédte azt.

A VR46-nál nem értenek egyet a Ducati döntésével, egy helyett kettő gyári motort akarnak

„Végül tényleg csökkenteni fogjuk a gyári motorjaink számát, mivel nyolcról hat motorra váltunk, és ebben az esetben nekünk az a legjobb kompromisszum, hogy három-három motort indítunk, tehát három gyárit és három tavalyit – magyarázta Dall’Igna. – Ez a legjobb kompromisszum nekünk. És szerintem ez egyben azért is fontos, mert részben amiatt vannak szatellitcsapataink, hogy a versenyzőinket valahol fejleszteni tudjuk. És az új versenyzőknek, az újoncoknak nincs feltétlenül szüksége gyári motorra, mivel a gyári motor nagyobb nyomást és több elvárást is jelent. Szóval néha jobb az előző évi motorral kezdeni.”

A Ducati döntése nyomán az a furcsa helyzet fog jövőre előállni, hogy hiába lesz a bolognaiaknak mindenkinél több motorja, legfrissebb gépből nekik lesz a legkevesebb a rajtrácson. A Honda korábban is ilyeneket adott azt LCR-nek, az Aprilia a Brit Nagydíj óta már szintén négy gyári motorral rendelkezik. A bejelentések alapján pedig jövőre már a KTM-nél és a Yamahánál is ez lesz a helyzet.

Amikor felvetették neki, Dall’Igna elárulta, hogy ez azért zavarja őket. „Nem vagyunk nyugodtak – jegyezte meg. – Persze szeretnénk nyerni, és így mindent meg kell tennünk, hogy megpróbáljuk megtartani a motorban rejlő potenciált. De azt nem hiszem, hogy a négy gyári motor annyira fontos lenne a gyári versenyzőink teljesítménye szempontjából. Még a tavalyi motort is tudjuk fejleszteni, ha rájövünk, mit kell tennünk, hogy javítani tudjunk rajta.”

Álex Márquez szabadságra küldené a Ducati sikerkovácsát, pedig ő neki is szeretne segíteni

A Ducatival az előző két egyéni MotoGP-bajnoki címet begyűjtő Francesco Bagnaia még inkább aggódik a gyári motorjaik számának csökkenése miatt. „Nem jelent hatalmas különbséget, nem jelent óriási hátrányt, de a négy motor jobb, mint a három – nyilatkozta Bagnaia. – Négy motorral több adatot tudsz gyűjteni, és így több dologra jöhetsz rá. Szóval szerintem [a három gyári motor] jobb lenne, de nem én vagyok az, aki meghozza az ilyen döntéseket. Azért is jobb négy gyári motort [futtatni], mert úgy a teszteken mind a négy versenyzőnek tudsz adni valamit, amit kipróbálhat, így pedig több munkát lehet elvégezni. Szóval szerintem jobb lenne négy [gyári] motorral nekivágni a következő szezonnak.”

Razgatlıoğlu a rekorddöntés küszöbén, de a jubiláló Bautista is bejelentkezett a győzelemre

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, a Superbike-vb első portimãói futamának második részében már csak a saját tempójára koncentrált. A gyári BMW pilótája a Superpole versenyen megdöntheti Jonathan Rea és Álvaro Bautista rekordját, de utóbbi szintén a győzelmet célozta meg, míg Danilo Petrucci biztos volt benne, hogy az első helyet nem tudja megtartani.

Az idei év egyik, ha nem a legjobb versenyét hozta a Superbike-világbajnokság portimãói hétvégéjének első futama. Bár ezúttal is Toprak Razgatlıoğlu nyert, de most korántsem volt annyira könnyű dolga, mint az előző fordulókban. Többek között Álvaro Bautista és főleg Danilo Petrucci miatt sem, akik felállhattak mellé a dobogóra.

Bautista remek felzárkózása sem volt elég Razgatlıoğlu ellen, kiváló futamon lett meg a csúcsbeállítás

A török pilóta zsinórban a tizenegyedik futamgyőzelmét aratta, amivel beállította Jonathan Rea és a címvédő vonatkozó rekordját, a Superpole versenyen pedig meg is döntheti azt. Ugyanakkor ehhez most keményen kellett dolgoznia, hiszen Alex Lowes és Petrucci is lerajtolta, sőt, néhányszor úgy tűnt, hogy a negyedik helyre is visszaeshet. Végül azonban mind a brit, mind az olasz riválisát sikerült megelőznie, miközben a futam második részében kizárólag a saját tempójára koncentrált, így 80 pontra növelte az előnyét Nicolò Bulegával szemben.

„Mindenekelőtt nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – A verseny elején Petruccival csatáztunk, utána viszont, az utolsó nyolc-kilenc körben egyszerűen a legjobbamat próbáltam nyújtani, a jó köridőkre hajtottam. Mindenesetre nagyon örülök. Nem könnyű a hétvége, mert mindenki jobban nyomja, és nagyon meleg van. Ezzel együtt remek munkát végeztünk, és még egy győzelemre van szükségem az új rekordhoz. Holnap meglátjuk.”

Még Razgatlıoğluénál is mozgalmasabb versenye volt Bautistának, aki eleve csak a hatodik helyet szerezte meg a Superpole-on, de a rajtnál további hét pozíciót rontott. Onnantól kezdve viszont remek tempót produkált, és egészen a második helyig zárkózott fel, de a tabella éllovasát már nem tudta utolérni a hajrában. Azonban így is olyan mérföldkőhöz jutott, amelyet korábban csak hatan értek el.

„Momentán fáradt vagyok, ez biztos – válaszolta arra a kérdésre, hogy hogy érzi magát. – Idén nagyon szenvedünk a Superpole-on, de ma nem voltunk rosszak, viszont ez volt a legrosszabb rajtom az idényben. Rengeteg pozíciót veszítettem, és az egész versenyen nyomnom kellett, így egyetlen körben sem tudtam pihenni. Boldog vagyok, mert végső soron jó volt a tempóm, és utol tudtam érni az élmezőny pilótáit, de ehhez több mint száz százalékot kellett nyújtanom. És ha már a száz százalékról van szó, ez volt a századik dobogóm, aminek nagyon örülök. Persze az ilyen mérföldkövet mindig jó első hellyel ünnepelni. Mindenesetre ez az év meglehetősen nehéz, de a jó hír az, hogy jövünk vissza, és kezdem sokkal jobban érezni magam a motoron. Szóval remélem, hogy holnap ismét a dobogóért küzdhetek, és ki tudja, [talán] a győzelemért is.”

Petrucci a rajtot követően feljött a második helyre, majd Lowest is megelőzte, és sokáig vezette a futamot. Razgatlıoğlu aztán többször is megtámadta, és bár egy ideig sikerrel állta a sarat, végül nem volt ellenszere a török versenyzővel szemben. Ahogyan Bautista ellen sem, de a harmadik hellyel is elégedett, főleg azután, hogy újszerű élményben volt része.

„Jelenleg fáradt vagyok, nagyon – fogalmazott a címvédőhöz hasonlóan. – Jó futam volt, szerintem először vezettem Superbike-versenyt. Nyomtam, de [csak] kilencven százalékon, mert biztos voltam benne, hogy Toprakot lehetetlen lesz tartani. A végén volt még bennem, de Álvaro kicsivel gyorsabb volt a kanyarbejáratokon, ám végső soron ez egy dobogó, ami mindig jó. Nagyon köszönöm az otthoniaknak és főleg az itteni stábnak, nagyon jó motorom volt ma.”

Bautista remek felzárkózása sem volt elég Razgatlıoğlu ellen, kiváló futamon lett meg a csúcsbeállítás

0

Toprak Razgatlıoğlu megnyerte zsinórban a tizenegyedik versenyét a Superbike-vb első portimãói futamán, így beállította Jonathan Rea és Álvaro Bautista csúcsát. Utóbbi borzalmas rajtja után hatalmasat zárkózott, de a török pilóta ellen kevés volt az év egyik legjobb viadalán.

Szokatlan időpontban, kora este rendezték meg a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának első versenyét. A pole pozícióból zsinórban negyedik alkalommal Toprak Razgatlıoğlu indult, mellőle Alex Lowes és Danilo Petrucci rajtoltak. A két gyári Ducati közül Nicolò Bulega a negyedik, míg Álvaro Bautista a hatodik pozíciót szerezte meg a Superpole-on, közülük Michael van der Mark várhatta a piros lámpák kialvását.

Razgatlıoğlut csak megközelíteni tudták, legyőzni nem, nincs gyári Ducati az első sorban

Razgatlıoğlu ugyan jól jött el, de Lowes és Petrucci is elment mellette, sőt, Bulega is megtámadta, ám ő nem járt sikerrel. A gyári BMW pilótája aztán még az 1. körben visszajött a második helyre. Ami Bautistát illeti, a címvédőnek katasztrofálisan sikerült a rajt, és egészen a tizenharmadik pozícióig zuhant vissza. Ezt a kör végére eggyel tudta javítani.

A 2. körben Bulega hibázott, aminek következtében Van der Markkal szemben pozíciót vesztett, Jonathan Rea ellen pedig védekeznie kellett. A következő körben aztán a hatszoros világbajnok is elment mellette, míg a másik gyári Ducatit hajtó Bautista megelőzte Andrea Iannonét, így már a tizenegyedik helyen motorozott, ami még mindig elmaradt a várakozásoktól. A kör végén Philipp Öttl ment ki a bokszba technikai hiba miatt.

A 4. kör elején Razgatlıoğlu megtámadta Lowest, és Petrucci is bement melléjük, és bár néhány pillanat erejéig átvette a vezetést, végül nem változott a hármuk közötti sorrend. A következő körben viszont már igen, ugyanis az olasz motoros mindkettőjüket megelőzte. Hátrébb Rea hibázott, de óriási mentéssel elkerülte a bukást, ám gy Bulega és Garrett Gerloff mögé került.

A 6. körben aztán Razgatlıoğlu visszaelőzte Lowest, de aztán ő is lecsúszott az ideális ívről, és csak azért nem csúszott le a dobogóról, mert Van der Mark csapattársként engedékeny volt vele szemben. A következő kör elején viszont mindkét BMW maga mögé utasította a brit pilótát, így feljöttek a második, illetve a harmadik helyre.

A 8. körben Lowes visszaelőzte a holland versenyzőt, de ekkorra már meglehetősen nagy volt a hátránya az első két helyezettel szemben. A Kawasaki pilótája ekkor egy ötös bolyt vezetett, amelynek negyedik tagja Bautista volt, vagyis a címvédő már a hatodik pozícióban haladt.

A 10. körben Razgatlıoğlu az 1-es kanyarban megtámadta Petruccit, és bár ideiglenesen ismét átvette a vezetést, de a Barni motorosa vissza tudott jönni elé. Mögöttük Bautista tovább javított, és mind Bulegát, mind Lowest maga mögé utasította. Sőt, lényegében már a győzelemért csatázott, hiszen az élen haladó páros újbóli csatája miatt utolérték őket. Időközben Iannone elesett.

A 13. körben Razgatlıoğlu sikerrel járt, sőt, Van der Mark is megtámadta Petruccit, de vele szemben sikeresen védekezett az olasz pilóta. Sőt, a gyári BMW második számú versenyzőjét Bautista is megelőzte a következő körben, így már dobogós helyen haladt, és üldözőbe vehette márkatársát.

A hajrára Van der Mark leszakadt az első triótól, olyannyira, hogy Gerloff és Lowes is ráesett. A 18. kör elején Bautista megtámadta Petruccit, és bár az olasz pilóta keményen védekezett, de a címvédő átvette a második helyet, miközben Scott Redding szintén kiesett. Ennek köszönhetően azonban Razgatlıoğlu ellépett előle, és a spanyol pilótában ennél nem maradt több.

A török motoros így zsinórban tizenegyedik futamgyőzelmét aratta, amivel pont Bautista, valamint Rea rekordját állította be, a Superpole versenyen pedig meg is lehet az új csúcs. Mögötte a címvédő és Petrucci állhattak még fel a dobogóra, míg Van der Markot Gerloff és Lowes is megelőzte. Bulega végül hetedikként zárt, így 80 pontra nőtt a hátránya Razgatlıoğlu mögött.

A Superbike-vb első portimãói futamának végeredménye

Miller a „purgatóriumban” érzi magát, de szerinte lehet még belőle „öreg kutya”

0

Jack Miller elárulta, a magánéletére is hatással van, hogy minden bizonnyal ez az utolsó szezonja állandó MotoGP-versenyzőként. Ugyanakkor nem haragszik azokra a fiatalokra, akik miatt kiszorulhat a királykategóriából.

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Jack Miller az utolsó idényét tölti állandó pilótaként a MotoGP-ben, vagy legalábbis jövőre nem lesz helye a mezőnyben. A 29 éves motorosnak a KTM-től biztosan távoznia kell, és bár az utóbbi időszakban több csapattal is szóba hozták, egyik istálló esetében sem ő az első számú jelölt.

Bár nemrég pletyka szintjén felmerült, hogy a Ducati vele pótolná Álvaro Bautistát, amennyiben nem sikerül megegyezni, de az ausztrál motoros a Brit Nagydíj hétvégéjén elmondta, a MotoGP-ből és a Superbike-világbajnokságból sincs konkrét ajánlata. Mindez pedig a családi életére is hatással lehet, hiszen könnyen lehet, hogy már csak tíz hétvégéje van hátra a királykategória állandó pilótájaként.

„Jól érzem magam a bőrömben – nyilatkozta a TNT Sportnak. – Nyilván hazudnék, ha azt mondanám, hogy könnyű három hét volt otthon, miközben próbáltam valamit találni a következő évre. Úgy is mondhatnám, hogy a purgatóriumban vagyok. Nem tudom, hol állok. A feleségem és a baba nem akartak eljönni az összes hátralévő versenyre, de úgy néz ki, ezek lehetnek az utolsók. Nem szeretnék érzelmes lenni, de kemény volt. Ezért megdolgoztam, és áldozatot hoztam érte. Ha nem az ember feltételei szerint történnek a dolgok, az mindig nehéz. Továbbra is próbálkozunk. Elégedett vagyok azzal, amit elértem. Annak kell lennem.”

„Nem néz ki jól” – Miller bevallotta, egyetlen ajánlata sincs

Millert Pedro Acosta szorította ki a gyári KTM üléséből, miután újoncként kiváló teljesítményt nyújtott. Jövőre pedig alighanem több újonc is lehet a mezőnyben, akik miatt nem marad hely számára: Fermín Aldeguer biztosan Ducatit fog vezetni, minden bizonnyal a Gresini csapatánál, míg a Pramacnál, a Trackhouse-nál és az LCR-nél szintén fennáll a lehetőség, hogy egy Moto2-es versenyzőt szerződtessenek. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes szerint azonban ez normális folyamat.

„Minden évben változik a helyzet – jelentette ki. – Pályafutásom során rengeteg műfajjal néztem szembe a MotoGP-ben. Jó szériám volt, még ha véget is ér. Rengeteg tehetség bukkan fel. Elképesztő, amit ezen srácok közül néhányan tudnak a motoron. Az ember nem lehet dühös a fejlődésre. Azonban úgy érzem, hogy lehetek még öreg kutya, akit megtanítanak néhány trükkre.”

Persze ahhoz, hogy kedvező ajánlatokat kapjon, Millernek nem ártana hoznia az eredményeket, ami mostanában nem nagyon sikerül. Az eddigi tíz főfutamon mindössze egyszer, még Portimãóban végzett az első tízben, azóta ez nem sikerült. Összesítésben a tizenhatodik helyet foglalja el a tabellán, 42 pontja pedig alig több mint a harmada az Acosta, illetve Brad Binder által szerzett egységek számának.

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Razgatlıoğlut csak megközelíteni tudták, legyőzni nem, nincs gyári Ducati az első sorban

0

Toprak Razgatlıoğlu szerezte meg a pole pozíciót a Superbike-vb portimãói hétvégéjének Superpole-ján, Alex Lowes és Danilo Petrucci előtt. Álvaro Bautista csak a hatodik helyről fog indulni az első futamon és a Superpole versenyen.

Izgalmasnak ígérkezett a Superbike-világbajnokság portimãói hétvégéjének Superpole-ja, hiszen a szabadedzések alapján Toprak Razgatlıoğlu nem volt fölényben a mezőny többi tagjához képest, ellentétben az előző hétvégékkel. Álvaro Bautista például a második és a harmadik gyakorláson is előtte végzett, de Danilo Petrucci nála is gyorsabb volt.

Megdönti-e Razgatlıoğlu Rea és Bautista rekordját az egyedi futamhétvégén? – menetrend

Ennek ellenére a török versenyző kiválóan kezdett, és 1:39.870 másodperces körével rögtön élre állt, 516 ezreddel megelőzve Alex Lowest. Petrucci és Jonathan Rea még szintén 6 tizeden belül volt, a többiek viszont már nem. Nem sokkal később megérkezett Nicolò Bulega és Bautista, és előbbi a második, utóbbi a negyedik helyre jött fel.

Nem sokkal később viszont mindketten visszaestek, hiszen a Barni pilótája javított, és felugrott a második pozícióba, 268 ezredre csökkentve a hátrányát. Bulega szintén gyorsult, de ez csak arra volt elég, hogy 3 ezredre megközelítse honfitársát. Hátrébb pedig Garrett Gerloff, Dominique Aegerter, Axel Bassani és Andrea Locatelli egészítették ki az első tízet

Ezután a versenyzők szokás szerint visszatértek a bokszba, majd jöttek az utolsó próbálkozások. Először Lowes gyorsult, és mindössze 17 ezreddel maradt el Razgatlıoğlutól. A gyári BMW pilótája azonban szintén javított, de csak 87 ezreddel volt jobb korábbi önmagánál, így 104 ezredre növelte előnyét. Ezt követően Iker Lecuona a 14-es kanyarban bukott, ami nyilvánvalóan hátráltatta a gyorskörön lévőket a sárga zászló miatt.

Innentől kezdve nem változott az élmezőny sorrendje, mivel Petrucci és Bulega is javított, de a helyezésük összességében nem változott. Razgatlıoğlut tehát csak megközelíteni tudták, legyőzni nem, majd Lowes és a két olasz versenyző következett. Michael van der Mark feljött az ötödik pozícióba, míg Bautista csak hatodik lett. Mögötte Locatelli, Rea, Gerloff és Aegerter lett az első tíz sorrendje. Andrea Iannone csupán tizenötödikként zárt.

A Superbike-vb portimãói Superpole-jának végeredménye

Bautista megütötte magát, de bukása ellenére ismét jól kezdett a Ducatival

0

Álvaro Bautista elesett a Superbike-világbajnokság második portimãói szabadedzésének végén, de nem történt komoly baja. Ettől eltekintve jól érezte magát a motoron, és kiemelte, hogy ez először történt meg idén egyik hétvégéről a másikra.

Bár Álvaro Bautista nullázott a Superbike-vb legutóbbi, mosti fordulójának utolsó napján, rendkívül pozitívan értékelte a teljesítményét, főleg az idén látottakhoz viszonyítva. A portimãói hétvége előtt az volt a kérdés, hogy ez egyszeri fellángolás volt, vagy olyasmit találtak, amit tartósan, a szezon teljes hátralévő részében képesek hasznosítani.

Nos, a pénteki nap alapján úgy tűnik, utóbbi a válasz: bár az első gyakorláson még maradt az élen záró Toprak Razgatlıoğlutól, a második tréningen 79 ezreddel gyorsabbnak bizonyult az egyébként technikai gondokkal küszködő török versenyzőnél. Összességében pedig a második pozícióban végzett, 23 ezredes hátrányban Danilo Petrucci mögött.

Igaz, Bautista számára nem alakult jól a hajrá, ugyanis elesett, és a sajtótájékoztatón bekötözött alkarral jelent meg. A bukás azonban nem veszélyezteti a hétvégéjének a további részét. „Az új gumival nagyobb volt a tapadásom, és kicsit gyorsabban mentem be a kilences kanyarba – idézte fel a hibát. – Ugyanott fékeztem, mint mindig, de egyszerűen túl gyors voltam. A végén rájöttem, hogy kicsit lassabbnak kell lennem ebben a kanyarban.”

A hétvége egyik fő kérdése, hogy Razgatlıoğlu beállítja-e, illetve megdönti-e a sorozatban elért legtöbb győzelem rekordját. Ebben alighanem leginkább a Ducati tudná megakadályozni, de ahhoz közelebb kellene kerülniük hozzá, mint az elmúlt hétvégéken. Ebből a szempontból Bautista optimista lehet, mert úgy tűnik, át tudta menteni a mosti tempóját.

„Nem tudom, hogy Toprak mindent beleadott-e, hiszen még csak péntek van – fogalmazott a nap végén. – Csak a magam nevében tudok beszélni. A mosti után ez a második alkalom, hogy jól érzem magam a motoron, és ez az első ebben az idényben, hogy a motorom egyik pályáról a másikra egyformán jól működött. Ez nagyon fontos, és azt mutatja, hogy amire Mostban rátaláltunk, az itt is működik. Szóval tettünk egy jó lépést, és ennek nagyon örülök. Jelenleg nem gondolok a többi versenyzőre, csak magamra próbálok koncentrálni.”

A 39 éves pilóta hozzátette, a motor azt csinálja, amit akar, és élvezi a vezetést. Azóta megrendezték a harmadik szabadedzést, amelyen Petrucci és Alex Lowes mögött harmadik lett, de Razgatlıoğlunál ismét gyorsabb volt, még ha csak 5 ezreddel is. Persze az igazi erőfelmérő a magyar idő szerint háromnegyed 4-kor kezdődő Superpole, majd a futamok lesznek.

Megdönti-e Razgatlıoğlu Rea és Bautista rekordját az egyedi futamhétvégén? – menetrend

Hármas versenyfutássá válhat a bajnoki párharc? – Bagnaia nem vár segítséget Bastianinitől

0

Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója, valamint Francesco Bagnaia is úgy véli, Enea Bastianini beleszólhat a bajnoki versenyfutásba. A címvédő hozzátette, szerinte az utolsó fordulóig minimális lesz a pontkülönbség az élen.

A nyári szünet előtti futamokon egyértelműen körvonalazódott a MotoGP-ben, hogy a tavalyihoz hasonlóan idén is Francesco Bagnaia és Jorge Martín között dőlhet el a világbajnoki cím. A harmadik számú erő sokáig Marc Márquez volt, ám a nyolcszoros világbajnok eddig egyetlen futamot sem tudott nyerni a tavalyi Ducatival, és hátránya 62 egységre nőtt a tabellán.

Mindeközben ráadásul Enea Bastianini megelőzte őt az összetettben, és 49 pontra csökkentette hátrányát Jorge Martín mögött. Mindezt úgy, hogy a Brit Nagydíjon a sprintet és a főfutamot is meg tudta nyerni, miután a hajrában mindkétszer megelőzte a spanyol pilótát. Felmerül a kérdés, hogy a gyári Ducati pilótája beleszólhat-e még a végső diadalért folytatott küzdelembe. Claudio Domenicali szerint egyértelműen igen.

„Ezek [voltak] az első győzelmei a szezonban, de az előző futamokon nyújtott stabil teljesítményének köszönhetően már a harmadik helyen áll a tabellán, negyvenkilenc pontra az első helytől, ami azt jelenti, hogy valódi bajnoki esélyes – nyilatkozta a Ducati vezérigazgatója. – Minden, a Ducatival szerződésben álló pilóta, aki ugyanazzal, a 2024-es specifikációjú motorral versenyez, a bajnoki címért fog küzdeni.”

Bastianini csapattársa, Francesco Bagnaia hasonló véleményen van. „Igen, abszolút – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Mindig is harcban volt, csak kiegyensúlyozottabbnak kell lennie, és szerintem ez az eredmény nagy motivációt adhat neki, hogy mindig ezen a szinten teljesítsen. Úgy vélem, egyszerűen gyorsabb volt ezen a pályán.”

Marc Márquez: Bastianininek elég furcsa a vezetési stílusa, de az ő napján legyőzhetetlen

Bagnaiának aligha jönne jól, ha Bastianini formája tartósan feljavulna. Persze önmagában egy harmadik szereplő csökkenti az esélyeit, de így ez esetben azt is elfelejtheti, hogy segítséget kap a csapattárstól. Igaz, az ifjabbik olasz motoros egyébként sincs akkora nyomás alatt ilyen téren, hiszen jövőre már a Tech3 KTM-nél fog szerepelni.

„Csapatot fog váltani, így nem várok tőle segítséget – fogalmazott a címvédő. – Ez normális, mi mindig nyerni akarunk. Normális, hogy a bajnokság az utolsó futamig tart. Nagyon gyors, a használt gumikon rendkívül jó, úgyhogy mindig számolni kell vele. Mindig is hittem Enea sebességében, mert az egyetlen dolog, ami rendre hiányzott belőle, az a kiegyensúlyozottság. Úgy gondolom, hogy ez az eredmény nagy motivációt adhat neki hogy ledolgozza a bajnokságban kialakult kis lemaradását. Ezen a hétvégén huszonegy pontot hozott vissza.”

Bagnaia utóbbi mondatához annyit hozzá kell tenni, hogy Bastianini vele szemben dolgozott le 21 egységet, de mivel Martín a hétvégén 3 pontos előnnyé alakította 10 pontos hátrányát, a mindenkori listavezetővel szemben csak 18 egységet hozott. A háromszoros világbajnok arra számít, hogy végig szoros marad az elsőségért folytatott küzdelem.

„Majd meglátjuk, mit hoz a jövő, de szerintem az utolsó futamig ilyen marad a bajnokság – vélekedett. – Nyilvánvalóan jobban szeretek préda lenni, mert az első hely mindig sokat számít. Az viszont, hogy első vagy második vagyok úgy, hogy még egy futamgyőzelem sincs köztünk, nem jelent különbséget.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Az Apriliánál még bizonyos eredményeket is feladnának, hogy megoldják a problémájukat

0

Massimo Rivola elárulta, a főversenyek második felében rendszeresen szenvednek a gumikopással, és ahhoz, hogy ezt megoldják, a Q1-es szereplést is meg kell kockáztatniuk. Az Aprilia Racing vezérigazgatója felhívta a figyelmet arra, hogy tavaly óta mennyit javult a tempójuk, de a Ducati még többet lépett előre.

Remekül kezdte az Aprilia a MotoGP 2024-es idényét. Az első három hétvégén Maverick Viñales két sprint- és egy főfutamgyőzelmet aratott, ráadásul Austinban a pole pozíciót is megszerezte, vagyis mindent vitt. Az időmérős szereplésekkel azóta sincs gond, hiszen Francia Nagydíj óta minden hétvégén legalább egy noalei motor ott volt az első sorban.

A sprintfutamokon szintén jól szerepelnek: ezen a hat hétvégén csupán egyszer, Mugellóban fordult elő, hogy egyik motorjuk sem zárt az első háromban. A főversenyeken viszont már más a helyzet, hiszen a táv második felében rendre visszaesnek. Ez történt legutóbb Aleix Espargaróval is, aki a pole pozícióból indulva hatodikként végzett a Brit Nagydíjon.

Az Aprilia fontos újítással érkezett meg Silverstone-ba, de a nagy problémájukat ez sem oldja meg

„Amióta visszatértünk Európába, mindig van egy Aprilia a rajtrács első sorában – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója az olasz Sky-nak, bár Jerezben ez nem volt igaz. – Az RS-GP pedig elég jól megvédi ezeket a sprinteken, de a hosszú versenyeken, féltávtól kezdve nem vagyunk elég versenyképesek. Van egy teljesítménymenedzselési probléma, amely a gumikopáshoz köthető. Erre mindenképpen koncentrálnunk kell, talán a hétvégi tervezés során is, még azt is megkockáztatva, hogy néha szerepelnünk kell a Q1-ben.”

Mindez azt jelenti, hogy az Aprilia péntekenként az eddigiekhez képest eltolja az egyensúlyt a futamokra, főleg a főversenyre történő felkészülés felé, és kevésbé megy rá az egykörös tempóra. Ennek pedig az a kockázata, hogy aznap nem jutnak be a Q2-be, és az időmérő első szakaszában kénytelenek kezdeni, amely, ahogyan azt a pilóták rendre elmondják, elég nagy lutri.

„Valószínűleg több információt kell gyűjtenünk péntekenként – fogalmazott az olasz szakember. – Amikor a nagydíj elején kimegyünk a pályára, rögtön gyorsak vagyunk, de hajlamosak vagyunk [szenvedni], leginkább az abronccsal kapcsolatos probléma miatt. Úgy vélem, inkább beállításbeli, mechanikai és elektronikai [gondunk] van. Emellett az is, ahogyan menedzseljük a hétvégét. Talán meg kell próbálnunk tovább hajtani a gumit a kopás tekintetében, meg kell találnunk azokat a részleteket, amelyek a különbséget jelentik.”

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

Ezzel együtt az Aprilia fejlődése kétségbevonhatatlan, legalábbis ami az abszolút tempót illeti. Ezt jól mutatja, hogy Espargaró szűk 39 másodperccel gyorsabban tette meg a Brit Nagydíj távját, mint tavaly. A probléma csak az, hogy amíg 2023-ban ő nyerte a futamot, addig most 9,514 másodperccel elmaradt Enea Bastianini győztes idejétől.

„Negyven másodperccel gyorsabbak voltunk, mint tavaly, ami egy örökkévalóság, de tíz másodperccel maradtunk el a győztestől – jelentette ki Rivola. – Igaz, hogy csak két és fél másodperccel voltunk Pecco Bagnaia mögött, de ez olyan pálya, ahol az Aprilia mindig is gyors volt. Ezt csak az összteljesítményt tekintve mutattuk meg. Valamit rosszul csinálunk. Vagy inkább a Ducati csinál valamit különösen jól, főleg azóta, hogy visszatértünk az európai pályákon történő versenyzéshez. Tudom, hogy a montmelói tesztből profitáltak: ez egy alacsony tapadású pálya, és tettek egy előrelépést. Jól csinálták.”

Grafikai Kánaánt és tudatos küzdelmet hozott a hétvége – a MotoGP Silverstone-ban vendégeskedett

Európa-bajnok lett Talmácsi Gábor klubjának tagja, Lukács Tamás

0

Lukács Tamás nyerte az idei Mini gyorsaságimotoros-Európa-bajnokságot a 190 köbcentis MiniBike kategóriájában. A 14 éves tehetség Talmácsi Gábor klubjának a tagja, és Lukáš Pešek csapatánál versenyez, jövőre pedig már egy jól ismert nemzetközi utánpótlás-sorozatban akar szerepelni.

Óriási magyar utánpótlássiker született az előző hétvégén: Lukács Tamás nyerte a Mini gyorsaságimotoros-Európa-bajnokság 2024-es kiírását a 190 köbcentis MiniBike motorok között. A 14 éves versenyző tehetségét már több korábbi MotoGP-versenyző is kiszúrta, köztük Talmácsi Gábor, Magyarország egyetlen gyorsaságimotoros-világbajnoka is.

Az eseményt a Slovakia Ring gokartpályáján tartották. Lukács az időmérő futamokon a második helyet harcolta ki a rajtrácson, ám az első kanyarban mindhárom versenyen az élen fordult el. Az első viadalon sikerült is megtartania ezt a pozíciót, a másik kettőn pedig másodikként ért célba. Utóbbin viszont már nem is akart ennél többet, mert tudta, hogy a 65 pontja elég lesz az összesített sikerhez.

Mindez egyáltalán nem számít kifutott eredménynek, hiszen a magyar pilóta a cseh bajnokság hasonló kategóriájában is jól teljesít. Négy forduló, illetve nyolc futam egy győzelem mellett két második helyet szerzett, 120 egységével pedig a harmadik pozíciót foglalja el. Ha ezt sikerül megtartania, akkor ismét szerepelhet a világbajnokságon, ahol tavaly már rajthoz állt egy 160 köbcentis MiniBike-kal. Ezek az eredmények pedig alighanem nagyban köszönhetőek annak, hogy már nagyon elkezdett külföldön versenyezni.

„Tomi a kezdetektől fogva a Road to MotoGP-ben megy, ami először véletlen volt, ugyanis Magyarországon nem nagyon ismerték az Ohvalét, a MAMS nem időben vette fel az utánpótlásprogramjába – nyilatkozta a P1race.hu-nak Lukács Tamás édesapja, Lukács Zsolt. – Ezért Olaszországba mentünk versenyezni, ahol már a gyerekkorban is komoly szintű versenyek vannak, és ez azóta is megmaradt.”

Az idősebbik Lukács azt is elárulta, hogy az alapokat Rossi Moor és az ő édesapja adta meg nekik, valamint a többek között Talmácsit és Johann Zarcót is menedzselő Stefano Favaro. Egy ponton viszont felismerték, hogy a technikai háttérre is szükség van, így jelenleg világbajnokunk korábbi ellenfelének, a MotoGP-ig szintén eljutó Lukáš Pešeknek a csapatánál versenyeznek immáron két éve. Persze Lukács Zsolt is fontos szerepet játszik amolyan „mindenesként”.

Ami Talmácsit illeti, ő tavaly figyelt fel Lukács Tamás tehetségére, amikor Kecskeméten komoly köridőt futott. Valenciában aztán találkoztak, azóta pedig a 43 esztendős exversenyző klubjának a tagja, és ő adja a magyarországi licencét. Elképzelhető, hogy jövőre már még komolyabb sorozatban figyelheti támogatottját, hiszen Lukácsék nem titkolt célja, hogy 2025-ben a Northern Talent Cup mezőnyében versenyezzenek.

„Számára ez a bosszút jelentette” – ilyen volt Rossi első csapattársának lenni a Yamahánál

0

Carlos Checa felidézte azt az évet, amikor Valentino Rossi megérkezett a Yamahához, és egy csapatnál versenyeztek. A spanyol expilóta szerint a későbbi kilencszeres világbajnok vele szemben egyáltalán nem úgy viselkedett, mint utána például Jorge Lorenzóval.

Valentino Rossi 2003 végén nagyon bátor döntést hozott, ugyanis eligazolt a Hondától, ahol megszerezte pályafutása első három királykategóriás világbajnoki címét. Ráadásul ahhoz a Yamahához szerződött, amely akkor már tizenegyedik éve nem ért fel a csúcsra, sőt, abban a szezonban egyetlen árva dobogót sem szerzett.

Mindez azonban a lehető legjobban sült el, és Rossi lett Eddie Lawson után a második versenyző, aki két egymást követő évben két különböző márkával ér fel a csúcsra, pályafutása végére pedig már egyértelműen a Yamahával azonosították. Carlos Checa, aki 2004-ben az olasz motoros csapattársa volt, felidézte ezt az időszakot.

„Nem hittük, hogy Valentino képes nyerni a Yamahával, de megtette – nyilatkozta a kétszeres 500 köbcentiméteres futamgyőztes a DAZN műsorában. – Nekem ez egy lecke is volt, mert szerintem kicsit elaludtunk, amikor korlátokkal szembesültünk a motoron. Valentino a legjobb pillanatban érkezett meg az energiájával.”

„Tíz évvel le vannak maradva” – így reagált Rossi, amikor először látta közelről a Yamahát

Sokakhoz hasonlóan a spanyol exversenyző is úgy gondolja, Rossi meg akarta mutatni, hogy más motoron is képes felérni a csúcsra, de hozzátette, a Yamaha is elvégezte a szükséges munkát. „Úgy vélem, számára ez a bosszút jelentette – fogalmazott. – »Azt hiszitek, azért nyerek, mert Hondám van?« [Emellett] a Yamaha is sokat dolgozott, drasztikus változtatásba kezdett.”

Persze a későbbi kilencszeres világbajnok egyedül nem lett volna elég a győzelemhez, többek között Checa is szerepet játszott a motor fejlesztésében. Ez pedig a következő évben, távozása után meg is mutatkozott. „Sokat dolgoztunk a motorral, szerintem elképesztő munkát végeztünk a Yamahával, de az elégtételt az jelentette, hogy a következő évben új motort készítettek, és vissza kellett térniük a régihez, amelyet mi hátrahagytunk” – emlékezett vissza.

Rossiról az embernek nem feltétlenül az jut eszébe, hogy kapcsolata simulékony lett volna a csapattársaival. Persze ennek elsődlegesen a Jorge Lorenzo mellett eltöltött időszak az oka, hiszen ekkor az id előfordult, hogy falat húztak fel a két garázs között. Checával azonban nyoma sem volt ilyen jellegű konfliktusoknak.

„Nagyon nyílt volt, pont olyan, amilyennek látjuk – árulta el. – Nagyon versengő. Rendkívüli képességekkel rendelkezett, mindenekelőtt a mentális menedzselés terén. Ő egy másfajta srác volt, aki tanulni akart. Kivételes volt a kapcsolatom vele. Nagyszerű lehetőség volt megosztani a garázst, az élményeket, a pillanatokat és a munkát a valaha élt egyik legjobb versenyzővel.”