back to top
2024. május 19. 08:07
Kezdőlap Blog Oldal 560

Petrucci: „Örülnék, ha részt vehetnék pár Superbike VB futamon”

Danilo Petrucci épp, hogy befejezte a Dakart, máris új kihívásokat keres. Egy év kihagyás után újra egy Ducati nyergében fogja meghódítani az Amerikai Egyesült Államok Superbike bajnokságát.

Az olasz versenyző egy portimaói teszttel indított és meg sem áll egészen a tengerentúlig. Hogy hogyan is élte meg a „visszatérést” azt ő maga mondta el a Superbike VB hivatalos honlapjának:
„Nagyon örülök, hogy végre itt lehetek a Dakar után. Kicsit fáradt vagyok, vannak fájdalmaim, de hogy őszinte legyek, az utolsó valenciai MotoGP futamom után nem gondoltam volna, hogy újra visszatérhetek ebbe a kerékvágásba, hogy újra felvehetem a bőrruhámat. Nagyon megérintett a tegnapi nap, és nagyon boldog vagyok, amiért itt lehetek. Minden új: a gumik, a motor, a csapat. Most még Európában tesztelünk, aztán egy hónap múlva megyünk az Egyesült Államokba, de van még mit felfedeznem: a gumikat, a motort. Ez az első teszt, de jól érzem magam. Újra itt lenni természetesen nehéz, de a Ducati nagyon könnyen vezethető, de nem voltak előzetes edzéseim. Vissza kell szokni természetesen, mert körülbelül 3 hónapja nem ültem GP-motoron, és a Dakar nagyon megviselt fizikailag. Olyan volt, mintha 2 hét alatt futottunk volna egy világbajnokságot, szóval fáradt vagyok. Pihennem kellene, de jó itt lenni.”
Petrucci arról is beszélt, miért néz új kihívások után:
„Úgy döntöttem, hogy az USA-ban fogok versenyezni, mert az egy életre szóló élményt jelentene számomra, nagyon kíváncsi vagyok. Szeretném megnézni, milyen az élet egy másik kontinensen. Köszönöm a Ducatinak, hogy lehetőséget adott erre, illetve, hogy egy ilyen gyönyörű gépet vezethetek. Meglátjuk, kint minden új lesz számomra. Nyilván szeretnék nyerni, de nem lesz könnyű. Nagyon sok tesztre van szükségünk, emellett a csapat támogatására is, de örülök, hogy újra a pályán lehetek.”
Természetesen örülne, ha néhány Superbike VB versenyen is kipróbálhatná magát, de a MotoGP számára már lezárt fejezet.
„Mivel a versenyek nem ugyanazon hétvégén vannak, így örülnék, ha részt vehetnék pár Superbike VB futamon is, de a célunk a MotoAmerica teljesítése. Mindig is teszteltem az előbbiben, de versenyezni nem versenyeztem soha, szóval csodálatos lenne részt venni egy futamon. Nem gondolom, hogy visszatérek a MotoGP-be, az életem ezen szakasza lezárult. Természetesen hiányzik. Viszont a legutóbbi két évben a méreteim miatt nem voltam már versenyképes. Így a Dakar után meg pláne szeretnék valami újat kipróbálni, de meglátjuk, mi lesz.”

 
Fotó: Matteo Cavadini, GPOne.com

Superbike: Két újabb halálos edzésbaleset

A héten egy thai és egy amerikai Superbike versenyző is edzés során szenvedett végzetes sérülést. Egyikük motorozás, másikuk hegyikerékpározás közben.

A fiatal cseh Jakub Gurecky halála után sajnos két újabb tragédiáról is be kell számolnunk. A héten a thaiföldi Thannapet Kusuwan és az amerikai Jason Aguilar is halálos balesetet szenvedtek – mindketten edzés során.

A 17 éves Thannapet Kusuwan a Honda Thailand Talent Cup tehetségkutató sorozatban indult tavaly. Idén is ebben a sorozatban tervezett indulni – ám a Buriram versenypályán (ahol korábban MotoGP és Superbike VB futamokat is rendeztek) a Honda NSF250-esével bukott, és sajnos belehalt sérüléseibe.

A 25 éves amerikai Jason Aguilart még múlt hét szombaton, mountain bike-ozás közben érte utol a végzet. A kaliforniai Laguna Beach környékén hegyikerékpározott, amely során súlyos fejsérüléseket szenvedett. Helikopterrel a Mission Viejo-i kórházba szállították, ahol az orvosok mindent megtettek, azonban nem tudták megmenteni: az agya sokáig nem kapott oxigént, emiatt az visszafordíthatatlanul megkárosodott. Február nyolcadikán hunyt el, a szerveit donáció céljából felajánlották.
Jason tehetséges motoros volt: 2017-ben megnyerte a MotoAmerica Superstock 600 bajnokságot, 2020-ban pedig negyedik lett a Supersport 600-ban (olyan nevek mögött, mint Richie Escalante, Sean Dylan Kelly és Brandon Paasch). 2021-ben a Superbike-ban indult volna, azonban egy szponzor az utolsó pillanatban visszalépett, így ez a váltás nem sikerült – csupán a szezonzáró fordulón tudott részt venni. 2022-ben a teljes Superbike-szezonban elindult volna.

Nyugodjanak békében!

Fotó: Honda Thailand Talent Cup, Jason Aguilar / MotoAmerica / Brian J. Nelson

Portimao: privát WSBK teszt 2. nap – Razgatlioglu új pályacsúccsal első

0

Razgatlioglu mellett Jonathan Rea és Alvaro Bautista is a hivatalos körrekordon belül teljesítettek. Íme a második nap összefoglalója.

Folytatódott Portimaoban a Ducati, a Yamaha és a Kawasaki által gründolt privát teszt. A körözés második napján három versenyző is bement a hivatalos pályacsúcsot jelentő 1:40.219-es idő alá. Először a kawasakis Jonathan Rea futott 1:39-es időt, de az edzés végefelé a yamahás Toprak Razgatlioglu még ezt is meg tudta javítani bő két tizeddel. A harmadik leggyorsabb a ducatis Alvaro Bautista lett, az ő ideje (1:40.055) gyorsabb a hivatalos körrekordnál.
A második nap is körözött a Ducatihoz visszatérő Danilo Petrucci: ő idén a MotoAmerica Superbike bajnokságban fog indulni, így a motorját is az ottani szabályoknak megfelelően állították be.

Az amerikai bajnokságban szériaváltót kell használni, valamint Petrux kedvéért hoztak még az ott szabványos Dunlop gumikat és VP üzemanyagot is (természetesen a Warhorse HSBK Racing vezérkara is jelen volt a teszten). Az ő motorján nem volt transzponder, így a köridejét sem tudjuk meg.

Rövid videó az ismerkedésről

Szintén jelen volt még az Endurance VB-n érdekelt ERC Endurance Ducati csapat is – az ő körideiket ugyancsak nem tudhattuk meg.
Hiányzott azonban Oli Bayliss: az ausztrál legenda, Troy Bayliss fia az első nap délelőttjén bukott, ami következtében eltört a bokája, így az európai bemutatkozás nem sikerült túl jól. Az ő V2-es Panigaléját így a Ducati olasz tesztversenyzője, Nicholas Spinelli terelgette.
Viszonyítási adatok:

Pályacsúcs versenyben – SBK: 1:41.272 (Jonathan Rea, Kawasaki, 2019)
Pályacsúcs versenyben – SSP: 1:44.783 (Jules Cluzel, Yamaha, 2021)
Abszolút pályacsúcs – SBK: 1:40.219 (Toprak Razgatlioglu, Yamaha, 2021)
Abszolút pályacsúcs – SSP: 1:43.908 (Jules Cluzel, Yamaha, 2021)

Portimao privát teszt 2. nap – végeredmény:

Superbike
1 Toprak Razgatlioglu Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1:39.616
2 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:39.851 0.235
3 Alvaro Bautista Aruba.it Racing Ducati V4 1:40.055 0.439
4 Alex Lowes Kawasaki Racing Team Kawasaki 1:40.335 0.719
5 Andrea Locatelli Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1:40.674 1.058
6 Philipp Öttl Team GoEleven Ducati V4 1:41.061 1.445
7 Michael Ruben Rinaldi Aruba.it Racing Ducati V4 1:41.143 1.527
8 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha 1:42.374 2.758
9 Luca Bernardi Barni Spark Racing Team Ducati V4 1:42.961 3.345
Supersport
10 Niccolo Bulega Aruba.it Racing Ducati V2 1:43.876 4.260
11 Maximilian Kofler CM Racing Ducati V2 1:45.511 5.895
12 Nicholas Spinelli Barni Spark Racing Team Ducati V2 1:46.496 6.880

Fotó: World Superbike Media, Matteo Cavadini

Itt az új Aprilia RS-GP 2022! (Képek + videó)

0

Az Aprilia új csapattal és új motorral vág neki 2022-nek. A színvilág maradt továbbra is fekete-vörös, de a fekete hangsúlyosabb lett.

Utolsó előtti csapatként az Aprilia is bemutatta a 2022-es motorját. Nemcsak a motor lett új, hanem az alakulat is – eddig ugyanis a Gresini Racing versenyeztette a noalei márka RS-GP-jeit, de elváltak az útjaik: Gresiniék Ducatira váltottak, az Aprilia pedig egy új gyári csapatot alapított.
A bemutató a WithU Yamaha RNF-hez hasonló módon filharmonikus környezetben zajlott, a hangszereket azonban a motor alkatrészei szolgáltatták. Itt tekinthető meg a videó:

A versenyzők 2022-ben is a spanyol Aleix Espargaro és Maverick Vinales lesznek, a tesztpilóta pedig az olasz Lorenzo Savadori marad. Aleix Espargaro már hatodik évét kezdi meg az Aprilia színeiben, Maverick Vinales pedig tavaly szezon végén került az olasz alakulathoz, miután a kapcsolata viharos körülmények között, idő előtt véget ért a Yamahával.
Jelenleg az Aprilia az egyetlen gyártó a MotoGP mezőnyében, amely koncesszióval rendelkezik, ennek értelmében hat szabadkártyára jogosultak – a bejelentés szerint Lorenzo Savadori ötöt fel fog használni, és öt nagydíjon rajthoz fog állni. Nem közölték, hogy melyek lesznek azok, de az Olasz és a San Marino-i Nagydíj bizonyára közöttük lesz.

Aleix Espargaro: „Alig várom, hogy újra a csapatommal legyek. Már hat éve vagyok az Apriliánál. Nekem ők nemcsak szerelők, hanem a családom részei is, és ebből a szempontból a téli szünet nagyon hosszúnak tűnt. Elképesztően fel vagyok pörögve. Telnek az évek, de én éppúgy ki vagyok éhezve a sikerre, mint amikor még kezdő voltam, és fizikailag is teljesen fitt vagyok. Az első teszteken a sisakomra az Aprilia valamennyi géposztálybeli első dobogóját felfesttettem, beleértve azt is, amit együtt szereztünk Silverstone-ban. Úgy éreztem, ez megalapozza a szezonkezdés hangulatát. A cél egyértelműen az, hogy még több kép kerüljön ebbe a galériába.”

Maverick Vinales: „Az első pillanattól kezdve, ahogy idekerültem, rájöttem, hogy céllal lettem kiválasztva: hogy eljuttassam az Apriliát a modern MotoGP csúcsára. Mindannyian ezen dolgozunk. Én nem szeretnék tippelni vagy jósolni – inkább a feladatra fókuszálok, mivel az eredmények az elvégzett munka következményei. Már megismerhettük egymást, már teljesítettünk együtt több versenyt, kezdem megérteni, hogy pontosan mire van szükség. Ki kell használnunk ezt az előnyt, amennyire csak lehet. Nagyon elégedett vagyok azzal, amit a versenyrészleg a télen alkotott. Most már csak meg kell mutatunk a pályán, hogy hová fejlődtünk.”

Romano Albesiano, technikai igazgató: „A 2022-es RS-GP esetében a teljesítmény szempontjából kulcsfontosságú területekre koncentráltunk. Megújult a motorblokk, az aerodinamika folyamatosan fejlődik, de az elektronika és a váz is át lett alakítva azért, hogy tovább javuljon a fékezés, a kigyorsítás és a rajtolás. Ha a MotoGP kártyajáték, akkor meg vagyok győződve arról, hogy ütőképes lapjaink vannak.”

Massimo Rivola, vezérigazgató: „Véleményem szerint az RS-GP 2022 a legszebb motor az idei mezőnyben, és bízom benne, hogy a leggyorsabb is. Őszintén  hiszem, hogy remek munkát végeztünk, és hogy jó úton járunk.”

Fotó: Aprilia Racing

Bastianini: „Van elég időnk”

Enea Bastianini a múlt hétvégén bezsebelte a sepangi tesztelsőséget. A mezőny már megérkezett Indonéziába, hogy folytassák a munkát.

A 24 éves olasz a következőképpen nyilatkozott az új pályáról, szavait a Speedweek.com idézi:
„Itt Indonéziában meglehetősen meleg van. A pálya mindenki számára új, de elég időnk van: 3 nap. Nagyon szép aszfaltcsíknak tűnik, ahol jól fogjuk érezni magunkat. Nagyon sok gyors része van, gyors kanyarok, kevés kemény féktávval, és úgy gondolom, tetszeni fog, de holnap már többet tudunk majd. Abban az esetben, ha a következő napokon esni fog, biztosan fogunk tesztelni az eső ellenére is, mert még kell futnom jó pár kört vizes körülmények között is. Ha száraz hétvége elé nézünk, meg kell bizonyosodnunk róla, hogy ugyanaz-e az érzés a motorral, mint Sepangban vagy Jerezben. Ez azt jelentené, hogy kitűnő alappal rendelkezünk, amit az egész szezonra fel tudunk építeni. Ha hűvösebb lesz, természetesen el kell végeznünk pár igazítást, de úgy gondolom, egy szolid csapat vagyunk és nagyon jól dolgozunk. Ha valami közbeszól, az valószínűleg Katarban fog megtörténni, nem itt a tesztek során. A 2021-es újdonságok nélkül is jó ez a motor, jól működik, Katarra lehet megkapjuk ezeket a fejlesztéseket, de jelenleg is jól állunk.”

Bastianini és Martin kapcsán megjelentek olyan pletykák, melyek szerint ők lehetnek az idény párbajhősei. Az olasz ezzel a kijelentéssel kapcsolatban is megszólalt:
„Nem csak Martin van a pályán, sokan vagyunk. Mindenkinek az a célja, hogy megelőzze a többieket. Szeretnék minden versenyen a legjobb 5 között lenni. Ez a kitűzött célom, nem Martinra figyelek.”

Fotó: MotoGP Media

Jerez: a privát teszt második napján is Chantra és Foggia az élen, Sebestyén Petiék tartják a tempót

0

A Moto2 és Moto3 mezőnyének rendezett privát teszt második napján is Somkiat Chantra és Dennis Foggia végeztek az élen. Az Evan Bros versenyzői ma is partiban voltak velük.

Jerez ma is vendégül látta a Moto2 és a Moto3 idei versenyzőinek jó részét – de ma sem mindenkit. Nem voltak jelen többek között a Red Bull KTM Ajo, a Tech3, valamint az Aspar csapat versenyzői sem. A boscoscurósok jelen voltak, de a ő motorjaikon nem volt transzponder, így az időeredményüket sem tudjuk meg.

A Moto2-esek mezőnyében ma is a Honda Team Asia kettőse, a thai Somkiat Chantra és a japán Ai Ogura végeztek az élen. Harmadikként a Liqui Moly Intact GP német motorosa, Marcel Schrötter zárt.
A Moto3-asok között ismét a Leopard Racing olasz versenyzője, Dennis Foggia volt a leggyorsabb, megelőzve a Rivacold Snipers színeiben induló honfitársát, Andrea Mignót.
Ma is tesztelt a Supersport VB-n induló Evan Bros Racing Team két versenyzője, Sebestyén Peti és Lorenzo Baldassari. Peti nem tudott javítani a tegnapi idején, így ma csak 15. lett. Baldassari viszont gyorsult mintegy öt tizedet, azonban ez ma csak a negyedik helyre volt elég. Őket vastaggal szedtük az eredménytáblán, hogy jól elkülöníthetőek legyenek a Grand Prix-versenyzőktől.
A nyitóképen Sebestyén Peti látható (pontosabban a motorja) a Moto3-ban induló brit újonc, Joshua Whatley mögött.

Jerez privát teszt 2. nap – végeredmény:

MOTO2 + SUPERSPORT
1 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1:41.466
2 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1:41.501 0.035
3 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact GP Kalex 1:41.732 0.266
4 Lorenzo BALDASSARRI Evan Bros WorldSSP Yamaha 1:41.844 0.378
5 Simone CORSI MV Agusta Forward MV Agusta 1:41.901 0.435
6 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1:41.977 0.511
7 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing Kalex 1:42.027 0.561
8 Sam LOWES Marc VDS Racing Kalex 1:42.103 0.637
9 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1:42.266 0.800
10 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward MV Agusta 1:42.349 0.883
11 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP Kalex 1:42.377 0.911
12 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1:42.525 1.059
13 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1:42.633 1.167
14 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1:42.657 1.191
15 SEBESTYÉN Péter Evan Bros WorldSSP Yamaha 1:43.174 1.708
16 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1:43.717 2.251
17 Angelo TAGLIARINI N/A N/A 1:45.150 3.684
MOTO3
18 Dennis FOGGIA Leopard Racing Honda 1:45.351 3.885
19 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team Honda 1:45.644 4.178
20 Carlos TATAY Prüstel GP CF Moto 1:45.992 4.526
21 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1:46.038 4.572
22 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1:46.067 4.601
23 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse Honda 1:46.195 4.729
24 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team Honda 1:46.416 4.950
25 John MCPHEE Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1:46.784 5.318
26 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse Honda 1:46.816 5.350
27 Scott OGDEN VisionTrack Racing Team Honda 1:46.859 5.393
28 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1:46.922 5.456
29 Xavier ARTIGAS Prüstel GP CFMoto 1:47.081 5.615
30 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1:47.100 5.634
31 David MUNOZ Boé SKX KTM 1:47.120 5.654
32 Matteo BERTELLE Avintia Esponsorama KTM 1:47.206 5.740
33 Stefano NEPA Team MTA KTM 1:47.298 5.832
34 Ivan ORTOLÁ Team MTA KTM 1:47.336 5.870
35 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1:47.359 5.893
36 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia Honda 1:47.499 6.033
37 Elia BARTOLINI Avintia Esponsorama KTM 1:47.731 6.265
38 Josh WHATLEY VisionTrack Racing Team Honda 1:48.761 7.295
39 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1:49.165 7.699

A Moto2 és Moto3 teljes mezőnyének hivatalos tesztjére Portimaóban kerül sor február 19 és 21 között.

Fotó: Manuel Tormo, MotoGP Media

Már csak az Aprilia és a VR46 Ducati van hátra

0

Két istállót leszámítva eddig kilenc királykategóriás gárda tartotta meg 2022-es csapatbemutatóját. Február 10-án az Aprilia, 24-én pedig a VR46 Ducati teszi majd teljessé a listát.

Az Aprilia bemutatójára tehát nem kell már sokat várni, hiszen február 10-én, délelőtt 11:00-kor rántják le a leplet 2022-es motorjaikról és egyúttal csapatukról. Utóbbit azért is különösen fontos kiemelni, mivel az elmúlt években az Aprilia gyakorlatilag a Gresini Racingbe „oltott” alakulatként működött, vagyis nem beszélhettünk a szó hagyományos értelmében vett gyári istállóról, mint mondjuk a Ducati, a KTM, a Yamaha, a Suzuki, vagy éppen a Honda esetében. Ez ebben az évben megváltozik, ugyanis a Gresini Racing és az Aprilia útjai az elmúlt szezon végeztél kettéváltak. A Gresini istálló Ducatira váltott, az Aprilia pedig immáron független gyári csapatot indít, hasonlóan a többi márkához. Ilyen tekintetben tehát mindenképpen különleges csapatbemutatóról beszélhetünk, ahol természetesen két versenyzőjük Aleix Espargaro és Maverick Vinales játszák majd a főszerepet. Espargaro 2017 óta meghatározó tagja az Aprilia MotoGP projektjének, míg Vinales tavaly év végén, a Yamahával való viharos szakítást követően csatlakozott a noaleiekhez.

Ami pedig a VR46 Ducatit illeti: Ők egy teljesen új istálló a királykategóriában, lényegében az Avintia helyét veszik át. Egyik versenyzőjük, Luca Marini tavaly már letöltötte tanulóévét a királykategóriában egy 2019-es Ducatival, idén azonban már a bolognaiak 2021-es motorjával fog versenyezni, akárcsak régi-új csapattársa, Marco Bezzecchi. Ők ketten alkották 2020-ban a VR46 Moto2-es alakulatát, most pedig ismét egy boxon osztoznak majd. Bezzcchinek az idei lesz az első éve a legnagyobb géposztályban, így akárcsak a teljes istálló, úgy az ő részéről is a tapasztalatszerzésről szól majd ez az esztendő. A VR46 tehát február 24-én, 12:00-kor prezentál majd.

Végül pedig alább azon csapatok listája látható, akik már megtartották bemutatóikat. A csapatnevekre kattintva mindegyik esetében visszanézhető az adott prezentációról készült beszámoló és természetesen fotók is.

Január 15. – Gresini Ducati
Január 24. – RNF WithU Yamaha
Január 27. – Red Bull KTM, Tech3 KTM
Február 2. – Pramac Ducati
Február 4. – Monster Energy Yamaha
Február 4. – Team Suzuki Ecstar
Február 7. – Ducati Lenovo Team
Feburár 8. – Repsol Honda
Február 9. – Castrol LCR Honda
Február 9. – Idemitsu LCR Honda

Fotó: Aprilia Racing

Valentino Rossi: A felszín alatt – 2. rész – Az Akadémia megalapítása

0

Íme a Valentino Rossi interjú folytatása, melyben a kilencszeres világbajnok Akadémiája létrehozásáról beszél, és annak előzményeiről.

Engedd meg, hogy az Akadémiáról kérdezzelek. Egyszerűen csodálatosat alkottál, sikereket könyvelhetsz el, és még aktív versenyzőként hoztad létre, ami lenyűgöző. Az inspiráció érdekelne, hogy honnan jött az ötlet, hogy megalapítsd az Akadémiát? Gondoltál-e ilyesmire mondjuk 10 évvel ezelőtt?

V.R.: „Már hosszú ideje foglalkozom vele, igen. Először Marco Simoncellinek kezdtünk el segíteni, voltaképpen ő volt az Akadémia első versenyzője, mivel velem edzett, az én konditermemben, de egyidejűleg riválisok is voltunk, hiszen egymás ellen versenyeztünk. Aztán 2011-ben megtörtént Marco balesete, ami szörnyen érintett mindenkit. A barátunk volt.”

Megkérdezhetem, hogy mire emlékszel a balesetből?
V.R.: „Áhhhh…igen. Katasztrófa volt. Hatalmas sokk volt számomra, főleg azért, mert érintett voltam a bukásban. Teljes megsemmisülésként éltem meg, nagyon ijesztő volt. Amikor visszanéztem a felvételt, akkor láttam, hogy Marco elvesztette a sisakját és azt mondtam: basszus. Aztán rá fél órára közölték velünk, hogy meghalt. Rettenetes volt. Ott álltunk legalább egy órát, nem tudtunk megszólalni, csak sírtunk.”

Még most is nehéz számodra, igaz?
V.R.: „Igen, a barátom volt. Már 10 éve történt. Több, mint 10. Viszont számomra nagyon fura az egész, mert olyan, mintha mondjuk csak 3 éve történt volna. Pedig 10. Illetve ugyanebben az időszakban volt Franco Morbidellinek is egy kemény időszaka, mert elhunyt az édesapja. Egy kicsit elveszett volt. Így feltettük magunknak a kérdést, hogy miért nem segítünk neki. Aztán, ahogy neki segítettünk, megszületett az Akadémia. Soha nem gondoltam ilyenre, hogy mondjuk Franco eljut ezáltal a MotoGP-be. Csak próbáltam neki segíteni, ahogy a testvéremnek is, de nem gondolkoztam nagyon előre. Az elején csak szórakozás volt az egész, de hihetetlen eredményeket értünk el. Most meg 4 versenyzőnk is lesz a MotoGP-ben.”

Mi a célod az Akadémia tagjaival?
V.R.: „Szeretném megpróbálni megnyerni a MotoGP világbajnoki címet. Egyikükkel. Csapatként indulunk, ami valószínűleg nem lesz egyszerű az eleinte.”

Mesélj kérlek a stratégiáról!
V.R.: „Ez valami egyedi, próbálunk segíteni a fiataloknak. Voltaképpen a menedzsereik vagyunk, próbálunk jó csapatot találni nekik stb, egyrészt. Másrészt ott vannak az edzések. Hatalmas helyünk van erre, rengeteg féle motorral, mint pl. flat track gépek, minimotorok, krosszmotorok, minden típus, ami csak lehet. Próbáljuk fejleszteni a versenyzők képességeit. Uccio a felelős mindenért, de nagyon sokan dolgozunk ezen a projekten.”

Miért döntötted el, hogy elindítod a VR46 vállalkozást?
V.R.: „Egyetértettünk abban, hogy nagyon sok lehetőség van, így együtt akartunk működni a gyárral, és mindent egy fedél alá hozni. Valami magas minőségű dolgot akartunk létrehozni. Nem csak azért, mert ez rólam szól, hogy magát Valentino Rossit jelenti, hanem az egész csapatot is, aki mögöttem van. Talán 2008 vagy 2009 táján kezdtük el, de tudtuk, hogy ez nagy dologgá növi ki magát. Amikor volt a probléma 2015-ben tudod, Marquezzel és Lorenzóval, és jött a következő év, nagyon megugrott az üzlet. Bombaként hatott az egész. Mindenki tanúja volt az eseményeknek, követte azokat, és üzleti szempontból ez volt a legjobb évünk emiatt.”

Miért hoztad létre a saját csapatodat?
V.R.: „Imádunk versenyezni, benne van a DNS-ünkben, ez az, amit szeretünk. A MotoGP-paddock voltaképp olyan, mint egy falu. Eltelik pár év, és megismersz ott mindenkit. Nagyon jó kapcsolat alakul ki a többiekkel. Uccio folyamatosan azzal üldözött, hogy csináljunk már egy csapatot.”

Miért döntöttél úgy, hogy a gyermekkori barátaiddal indítod el ezt a vállalkozást?
V.R.: „Mindig is jó csapat voltunk. Nagyon jó kapcsolatom van velük, tudom, hogy bízhatok bennük. Együtt nőttünk fel, és azelőtt is a barátaim voltak, hogy híressé váltam volna.”

Fotó: VR46 Riders Academy Official Facebbok, MotoGP Media

Nakagami születésnapi bemutatója

0

Takaaki Nakagami a mai napon ünnepli 30. születésnapját, mely kapcsán bizonyára kimondottan örült neki, hogy az LCR Honda erre a napra datálta csapatbemutatóját is.

A délelőtt során Alex Marquez 2022-es motorjáról már lerántották a leplet, most pedig Nakagami versenygépén volt a sor. Ahogyan arról korábban már beszámoltunk az eltérő szponzorációs háttérből kifolyólag kénytelen az LCR Honda úgymond két turnusban tartani csapatprezentációját. A japán motoros immáron egy tapasztalat MotoGP meőnek nevezhető, hiszen 2018-ban debütált a legnagyobbak között és gyakorlatilag azóta versenyez LCR színekben is egyúttal. Nakagami eddigi legemlékezetesebb eredménye, amikor a 2020-as második aragóni nagydíjon pole pozíciót tudott szerezni. Dobogós helyet egyelőre nem sikerült elérnie, azonban többször is egy karnyújtásnyira volt ettől. Meglátjuk, hogy ez idén sikerül-e majd neki.

Mint az a lenti fotókon is látható, a Nakagami féle LCR Honda festése azért valamelyest változott, vagy ha úgy tetszik frissült 2021-hez képes képest: Több lett a fehér illetve az előző évi piros részek felülete redukálva lett, megjelent a fekete a fejidomon, az arany pedig csak hellyel-közzel fedezhető fel.

Fotó: MotoGP Media

Az Alex Marquez féle LCR Honda 2022-es színei

0

Lucio Cecchinello szatellit Honda alakulata a versenyzői eltérő szponzorációs hátteréből kifolyólag ma két külön időpontban tartja csapatbemutatóját. Elsőként Alex Marquez motorját prezentálták, míg Takaaki Nakagamira pontban délben kerül majd sor.

Az LCR Honda az egyetlen olyan istálló a királykategóriában, mely két részletben tartja csapatbemutatóját, melynek apropója a már feljebb is említett úgymond „támogatói különbségek”. Míg Alex Marquez motorján a főszponzori szerepben a Castrol tetszeleg, addig Nakagami versenygépén az Idemitsu. Elsőként a spanyol pilóta került idén bemutatásra, akinek ez lesz a harmadik szezonja a királykategóirában. A 2019-es Moto2-es világbajnok 2020-ban a Repsol Honda színeiben teljesítette újonc évét, majd tavaly már Cecchinello kezei alatt versenyzett az egyetlen privát Honda istálló színeiben. Ez idén sem lesz másként, ráadásul akárcsak a gyári alakulat, úgy természetesen az LCR Honda versenyzői is megkapják a HRC legújabb fejlesztésű, 2022-es gyári motorját, amely elviekben jelentős előrelépést jelenthet a korábbiakhoz képes. (A Honda legalábbis ezzel a szándékkal készítette el új versenygépét.) Az egyelőre megjósolhatatlan, hogy pontosan mire is számíthatunk a hondásoktól, így ezzel együtt Alex Marqueztől is.
Fotó: MotoGP Media