back to top
2025. július 27. 22:46
Kezdőlap Blog Oldal 560

Marc Márquez öccse szerint a Ducatinál teljesen más a környezet

0

Álex Márquez a kilencedik legjobb időt érte el a sepangi teszten, mellyel még többszörös világbajnok testvérét is maga mögé utasította. A fiatal spanyol nagyon izgatott, örül a csapatváltásnak és mindenekelőtt nagyra értékeli azt a fogadtatást, melyet a Ducatitól kapott.

„Elégedett vagyok a tesztünkkel. Lépésről lépésre haladtunk és ez lehetővé tette, hogy javítsak a leggyorsabb körömön és a tempómon is. A csapat nagyszerű munkát végzett, és most már világos elképzeléseim vannak. Tudom, hol vagyok erős a Ducatival, hol szenvedek a legjobban, és hol kell javulnom.”

„A fékezés az, ami a legnagyobb problémát jelenti számomra jelenleg. A motor hátulja túl gyakran elemelkedik, így próbálom kevésbé terhelni az elejét.” – idézi a spanyolt a Todocircuito.com.

Malajziában a teszt során minden csapat felszerelte az új LDL szenzorokat, amelyek valós időben mérik a guminyomást. A Michelin biztonsági okokból azt ajánlja, hogy a versenyzők soha ne menjenek 1,9 bar alá, viszont ez sokak számára nem elégséges határérték, és bolyozás során problémákat okozhat, amikor a gumiabroncsok felmelegednek, és a nyomás 2,2 bar fölé emelkedik, ami tapadásvesztéshez vezet.

Az idén bevezetendő változtatásról kérdezve Álex Márquez azt mondta, hogy egyetért ezzel az új szabállyal a hátsó gumikra vonatkozóan, de elöl nincs sok értelme, mert ott nagyon kicsi a mozgástér a légnyomás növelésére és ez komoly balesetveszélyt jelent.

Álex Márquez az idei szezont teljesen új környezetben kezdi meg a Ducatinál. Természetesen erről is ejtett néhány szót:

„A Ducati-technikusok bejárnak a bokszunkba, és tanácsokkal és műszaki javaslatokkal segítenek nekünk. Nemcsak délutánonként, hanem ebédidőben is folyamatos az információcsere a gyárral. Különösen egy hozzám hasonló újonc számára értékes és hasznos ez a munkamentalitás. Nagyszerű, hogy Gigi Dall’Igna minden versenyzővel egyformán törődik”.

Végül a fiatalabbik Márquezt arról kérdezték, hogy hogyan látja testvére vívódását a nem túl versenyképes Hondával: „Remélem, nem cserélte le a zárat, mire hazaérek.” – mondta nevetve a spanyol, majd hozzátette: „Nagyon jól tudom, hogy a Honda megújította a személyzet egy részét, de a problémákat nem lehet egy ujjcsettintéssel megoldani.”

Aleix Espargaró szerint ez a két képessége teszi verhetetlenné a Ducatit

0

Aleix Espargaró, az Aprilia gyári pilótája a sepangi teszt után elmondta, hogy mi az a két szempont, ami miatt jelenleg a Ducati a legjobb motor a rajtrácson, emellett arról is beszélt, hogy saját csapatánál milyen munkálatok folynak.

„Két dolog van, ami verhetetlenné teszi a Ducatit. Az egyik, hogy szerintem még mindig nekik van a legjobb motorjuk. Ugyan nem nagy a különbség, de az a kicsi is elég, hogy előnyben legyen a többi gyártóval szemben. A másik pedig az, hogy szuperül meg tudják állítani a motort. Őrület, ahogy ezt csinálják. Az Aprilián úgy érzem, hogy csak az első kerékkel állítom meg a motort. Amikor ők fékeznek, látszik, hogy a hátsó kereket is használják a lassításhoz. Az első versenyző, aki ezt megtette, Dovizioso volt öt vagy hat évvel ezelőtt. Őrület, hogy milyen könnyű nekik ezt megtenni, és milyen könnyen gyorsulnak fel utána.”

„Ezt kielemeztük, és vasárnap kipróbáltam egy másik beállítást, hogy a fékezési fázisban nagyobb terhelést helyezzek a hátsó gumira. Bevált, mert ezzel a beállítással futottam a leggyorsabb körömet. Ez azonban nem elég. Remélhetőleg fel tudunk zárkózni, még van néhány aerodinamikai megoldás, amit tesztelnünk kell Portimãóra.”

„Sokszor mondtam Romano Albesianónak (az Aprilia technikai igazgatójának), hogy számomra az Aprilia futóműve a legjobb a világon. Van egy adatmérnökünk, aki videókat készített a pályán, melyekből látszik, hogy egyetlen más versenyző sem gyorsabb nálam a kanyar közepén. Dolgozunk ezen az aspektuson, és próbálunk több súlyt helyezni hátra, valamint a motor fordulatszám-görbéjén is változtatni egy kicsit. Nem könnyű, de dolgozunk rajta.” – idézte Aleix Espargarót a SPEEDWEEK.com.

Kétkedő tanár, kaland a rendőrökkel – 20 dolog, amit kevesen tudnak a születésnapos Rossiról

0

Valentino Rossi mindig is nagyon karizmatikus és nyitott ember volt rajongói felé, akik a gyorsasági motoros világbajnokságban eltöltött 26 éve alatt mindenféle anekdotát megtudhattak az olasz versenyzőről. A „Doktor” 44. születésnapja alkalmából igyekeztünk összegyűjteni 20 olyan dolgot, mely talán még a legnagyobb Rossi-szurkolók számára is új információként szolgálhat.

Kezdetben nem hittek benne….

A kis Valentino nem volt egy mintadiák, tanárai katasztrofális jövőt jósoltak neki, amikor látták, hogy túl keveset foglalkozik a tanulással és túl sokat a motorozással. A művészettörténet-tanára egyszer azt mondta neki: „Tényleg azt hiszed, hogy ebből a motorozgatásból egyszer majd meg fogsz tudni élni?” Rossi bevallotta, hogy pályafutása során többször is visszagondolt erre a mondatra, és minden alkalommal elmosolyodott, tudva, hogy mégis sikerült.

….pedig motorozásra született

Rossi először a gokartozás által került kapcsolatba a sebességgel, de csak akkor fedezte fel igazi szenvedélyét a sebesség iránt, amikor elkezdett minimotorokkal versenyezni, és úgy döntött, hogy a motorozásnak szenteli az életét. Rossi állítja, két és fél évesen még nem tudott biciklizni, de motorozni már igen.

Konfliktus a törvénnyel

A tavulliai rendőrök jól ismerték Rossit és barátait, mert nap mint nap megállították őket, mivel „illegális” mopedekkel közlekedtek, és „versenypályaként használták az utcákat”.

Egy híres ünneplés

Rossi egyik kedvenc versenye az 1997-es Brit GP, ahol a 125 köbcentisek versenyének megnyerése után Robin Hoodnak öltözött. Ez volt az egyik a sok őrült ünneplés közül, amely a pályafutása során minden rajongóját lázba hozta.

Stresszoldó teknőc

Rossi bal ágyékán van egy nagy jelentőséggel bíró tetoválás. Barátja, a jelenleg a VR46 csapatigazgatójaként dolgozó Alessio ‘Uccio’ Salucci, aki végigkísérte pályafutása minden egyes pillanatát, megajándékozta egy puha anyagból készült „anti-stressz” teknőccel, amelyet a 250-es éveiben szorongatott, ha ideges volt a futamok előtt. Végül a „stresszlabdát” egy tetoválás váltotta fel, amely így most már mindig elkíséri a „Doktort”.

Barátok: Az általunk választott család

A barátság mindig is az egyik legfontosabb érték volt számára. Gyermekkora óta nagyra értékeli a barátait, akikre mindig számíthat. Meggyőződése, hogy az idő őt igazolta, és megmutatta neki, milyen fontos, hogy az igaz barátokat közel tartsa magához.

Ahol a történet kezdődött

Rossi szeret szülővárosában, Tavulliában lenni, mert itt nőtt fel, itt él a családja és a barátai. Amikor a hírnév kezdte elhatalmasodni rajta, úgy döntött, hogy egy időre Londonba költözik, bár ez nem tartott sokáig, hamar visszatért gyökereihez. Ibizán egyébként van egy háza, ahol rendszeresen megfordul és pihenéssel tölti az időt.

Még a legnagyobbaknak is megvan a maga hőse

Rossi egyik hőse a brazil Ronaldo volt, és amikor a labdarúgó az Interhez szerződött, nem tudta megállni, hogy ne menjen oda, és készítsen egy közös képet kedvencével.

Elismerő szavak egy legendától

Rossit a Ferrari négyszer is meghívta, hogy tesztelje az autóikat. 2004 áprilisában először ment Maranellóba, hogy tesztelje Michael Schumacher Ferrariját, és egész nap komoly munkát folytatott a német pilótával, aki azt mondta, hogy nagyon lenyűgözték az olasz képességei.

Schumacher is megdöbbent attól, amit Valentino Rossi művelt a Ferrarival

Az asztal alatt megkötött szerződés

A Hondáról Yamahára való váltás időzítése a világbajnokság egyik legkülönösebb története. Valentino titkos találkozókat kezdett tartani a Yamaha embereivel, akik megpróbálták meggyőzni, hogy csatlakozzon a csapatukhoz. Rossi egyáltalán nem volt biztos a dolgában, de Brnóban találkozott Davide Brivióval egy titkos megbeszélésen. Beosontak egy vendéglátóhelyre, hogy találkozzanak, ahol Rossi megerősítette, hogy a Yamahához igazol. Brivio háromszor tette fel neki a kérdést, hogy megbizonyosodjon róla, mert nem hitte, hogy Rossi komolyan gondolja. A titkos találkozó során még az asztal alá is elbújtak, mert zajt hallottak, és még véletlenül sem akartak lebukni.

Brivio
Fotó: MotoGP Média

Amikor leszáll az éj

A futamok előtt Rossi szeretett éjszaka lemenni a bokszba, és egy kis időt egyedül tölteni a motorral, hogy ellenőrizze, minden tökéletes-e.

Fő a kényelem

Ahogy azt karrierje során minden megjelenése során több mint világossá tette, nem szereti a túl hivatalos viseleteket. Azt állítja, hogy karakteréhez és stílusához inkább a lazább megjelenés illik. Nagyon ritkán láthatjuk öltönyben, ebben az esetben a „Doktor” kényelméről a jól bevált tornacipő gondoskodik.

Az érme két oldala

A Nap és a Hold motívum, amit Rossi a sisakjára választott, jellemének két oldalát jelképezi: „A pályán kívül boldog és laza vagyok, míg a motoron sokkal komolyabb és agresszívabb” mondta az olasz.

A figyelemfelkeltő szín

Másik különleges ismertetőjegye, a neonsárga szín, mely pályafutása kezdetétől elkíséri.

Az a bizonyos szám

A harmadik jellegzetes vonás pedig a rajtszám: 46. Azért választotta ezt a számot, mert Rossi születésének évében, 1979-ben az édesapja Morbidellivel versenyzett, és ez volt a legjobb éve versenyzői pályafutása során, amikor három futamot nyert.

Az ismeretlen becenév

Kevesen tudják, de Rossinak a sok ismert becenevén (Valentinik, Il Dottore, Rossifumi stb) kívül van még egy: „Il Laureato”, azaz a diplomás.

A lelkes támogató

Rossi egyik legemlékezetesebb ünneplése 1998-ban volt, amikor a tiszteletkörre egy csirkének öltözött barátját vitte magával. Elmondása szerint azért, hogy népszerűsítse az Osvaldo névre keresztelt baromfiüzletet, egy olyan vállalkozást, amely segítette őt a kezdetekben. Egy újságíró egyszer el akart látogatni az említett üzletbe, mire Rossi és barátai kénytelenek voltak bevallani, hogy ott csirkehúst soha nem lehetett kapni.

Pizza majonézzel?

Mint jó olasz, Rossi szereti a pizzát, azonban furcsa módon majonézzel eszi. Ennek az az oka, hogy Pesaro környékén, ahonnan ő származik, így szokás fogyasztani.

Rend a lelke mindennek

A MotoGP-versenyzők általában nagyon rendszeretők, hiszen a fegyelem alapvető része a sikerüknek. Nos, Rossi elismeri, hogy ő is rendmániás és nagyon babonás.

A hűséges házikedvencek

Annak ellenére, hogy Valentino Rossi világszerte ismert, nagyon visszafogott és otthonülő ember. Jelenleg két golden retriever kutyája és egy Rossano nevű macskája van. Utóbbit az olasz versenyző egyik nyaralása során fogadta örökbe Ibizán.

A kétszeres világbajnok elárulta, melyik két versenyzőnek lehet esélye a Ducati ellen

0

A Ducati tündöklése ellenére Johann Zarco mindössze a 16. helyen zárta a sepangi tesztet, a francia mégis optimista. Úgy véli, csak két versenyző akadályozhatja meg, hogy az idei szezon világbajnoka a Ducatiból kerüljön ki.

Johann Zarco 2023-ban hetedik szezonját kezdi meg a királykategóriában, ám a malajziai teszten meglehetősen visszafogott teljesítményt mutatott: az összesített eredménylista a 16. helyén végzett 0,963 másodperccel lemaradva márkatársától, Luca Marinitől. Fontos megjegyezni, hogy Zarco volt az egyetlen ducatis versenyző, aki a Top10-en kívül szerepelt, de ez a tény egyáltalán nem aggasztja a kétszeres Moto2-es világbajnokot.

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

„Jól haladtunk, azt kell mondanom. Az eső miatt nem tudtunk új gumit használni, de nem is baj, mert nem a legjobb időkért mentem, csak jól akartam érezni magam a motoron. A többi Ducati-pilóta már nagyon gyors, ez látszott, igyekszem felvenni a ritmust.” – idézi Zarco szavait a SPEEDWEEK.com.

„Öröm volt tesztelni néhány dolgot a Ducati számára. Eléggé érzékeny vagyok a változásokra, így pontos visszajelzésekkel tudok szolgálni a csapatnak. A GP23-as motor mondhatni tökéletes. Jobb, mint a tavalyi modell, ami a kezelhetőséget, a kanyarodási stabilitást és a fékezést illeti. Kipróbáltam néhány új burkolatot, ami nagyon érdekes élmény volt, így biztosan állíthatom, hogy Portimãóra nagyon jó motorunk lesz.”

Tavaly öt Ducati-pilóta végzett a Top10-ben a világbajnoki tabellán. Vajon 2023-ban ismét ilyen dominanciát fogunk látni? Zarco biztos benne, hogy így lesz: „Nem lesz könnyű dolga a többi gyártónak és versenyzőnek. A Ducati minden istállója erős, még Álex Márquez is jobban alkalmazkodott a motorhoz, mint vártuk. Hét Ducati az első kilencben ─ ez nagyon kemény, de azért Fabio [Quartararóról] és Marc [Márquezről] nem szabad megfeledkeznünk. Kiváló versenyzők, akik éhesek a sikerre és a végsőkig küzdenek, szóval abszolút világbajnoki esélyesként tekintek rájuk.”

Rossi féltestvérét meglepte az ellenfelek teljesítménye, őrült versenyekre számít

0

A tavalyi évvel ellentétben Luca Marininek nem a legújabb Desmosedici áll rendelkezésére. Valentino Rossi féltestvére 2023-ban is a jól bevált Ducati GP22-essel köröz, amivel eddig abszolút hozta a kötelezőt, hiszen ő nyerte a sepangi tesztet. A többiektől azokban nem várt ennyire jó teljesítményt.

„Hogy őszinte legyek, kicsit alacsonyabb szintet vártam volna a többi gyártótól. Ismerjük a Ducatit, de ma már minden motorban hihetetlen potenciál van. Talán a KTM egy kicsit le van maradva, de Pol Espargaró már a GASGAS-on is gyors volt. Szóval sosem lehet tudni, meg kell várnunk az első futamot, de őrült versenyekre számítok.” – idézi Marini szavait a SPEEDWEEK.com.

Marini
Luca Marini (Fotó: MotoGP Media)

A következő, és egyben utolsó tesztre Portugáliában kerül sor. Marini örül, hogy azzal a menetfelszereléssel vágnak neki a szezonnak, mellyel Bagnaia világbajnok lett, de nem számít egyéb újdonságokra:

„Ha nincs gyári motorod, nem kapsz új alkatrészeket. Megvan a jó csomagunk, amivel Pecco megnyerte a világbajnokságot. Boldog vagyok, hogy ezzel a motorral vághatok neki a szezonnak, és persze remélem, hogy a többiek nem kapnak túl sok jó alkatrészt. Vasárnap Sepangban nagy lépést tettek előre a gyári versenyzők, és ez szerintem bőven elég ahhoz, hogy a győzelemért harcolhassanak idén.”

Újabb versenyző kelt ki a MotoGP „értelmetlen és veszélyes” változtatása ellen

0

Marco Bezzecchi után Álex Márquez is felemelte a szavát a guminyomásra vonatkozó tervezett szabályváltoztatások ellen. A spanyol versenyző a hátsó abroncs esetében nem talál kivetnivalót, ellenben az első esetében ő is veszélyesnek tartja az előírás bevezetését.

A MotoGP, illetve a gumiszállító Michelin azt tervezi, hogy az idei szezontól szigorúbban ellenőrzi a guminyomást. Ennek oka, hogy a tavalyi idény második felében számos versenyző, csapat, illetve gyártó a megengedett minimum alá ment. Ennek következtében azzal a megoldással álltak elő, hogy egy szenzor segítségével folyamatosan mérik az első, illetve a hátsó abroncs nyomását.

Ami az értékeket illeti, az első gumin 1,85, míg a hátsón 1,68 bar lesz az a minimumérték, amit a mezőny tagjainak be kell tartaniuk. Ha ezt 3 századbaros toleranciaküszöbbel nem érik el, akkor szabadedzésen és időmérőn körelvétel, míg sprintfutamon és versenyen kizárás a büntetés. A maximális érték mindkét esetben 2,2 bar lesz.

Rossi versenyzője veszélyesnek tartja a MotoGP szabálytervezetét

A sepangi teszten téma volt a guminyomás, ugyanis több pilóta is aggályait fejezte ki. Néhányan visszalépésnek tartják az új, egységes szenzort a McLaren által gyártott darabhoz képest, és többek szerint a módosítás biztonsági kockázatokat is rejt. Marco Bezzecchi egyenesen veszélyesnek titulálta a tervezetet, akihez az új rendszert tesztelő Álex Márquez is csatlakozott, igaz, csak részben.

Számomra ennek nincs igazán értelme, mert veszélyes lehet, főleg a versenyen, mert a gumik felforrósodnak, amikor együtt motorozunknyilatkozta az immáron a Gresininél versenyző motoros. – A hátsó gumi nyomására [vonatkozó szabállyal] teljesen egyetértek, de az elsővel problémák lehetnek a futamon. Tavaly Ausztráliában tizenhárom versenyzőt zártak volna ki, ha ez az előírás már akkor létezik. Soha nem lehet tudni, mi történik a versenyen, és ha az első gumin alacsony a nyomás, az nem jelent előnyt, ezt meg kell érteni. Lesz kísérletezés, utána pedig eldöntik, hogy mit tesznek, de én úgy gondolom, hogy az első [abroncsra] nem kellene alkalmazni ezt a szabályt.”

A túl alacsony és a túl magas nyomással is okozhat súlyos problémát: előbbi esetben az abroncs akár robbanásszerűen is tönkremehet, míg utóbbinál vezethetetlenné válik a motor. A mezőny tagjai emiatt jobban aggódnak. Márquez ráadásul ezt is felvetette, hogy a guminyomást számos tényező határozza meg, és ezek közül messze nem mindegyik ismert a rajt előtt. Például azt sem lehet biztosan tudni, hogy egy adott versenyző üres pályán vagy forgalomban teljesíti a futam nagy részét.

Ha az ember valaki mögött halad, és a nyomás 2,2 bar fölé megy, bukik, ami számomra nem tűnik helyesnek – jelentette ki. – Ha dobogóra áll, nem fogja tudni, hogy valóban [megszerezte-e] vagy kizárják. Ha alacsony nyomással rajtol, és utána egyedül találja magát az élen, mit lehet tenni? Mindenkinek nehéz lesz, és dolgoztunk azon, hogy jobban megértsük a helyzetet.”

MotoGP, Álex Márquez, Gresini, Sepang teszt 3. nap 2023
Álex Márquez szintén veszélyesnek tartja a tervezett szabálymódosítást (Fotó: Gresini Racing)

Valószínű, hogy erről még bőven lesz szó a szezonkezdetig, illetve az első futamok során. Ami biztos, hogy az első három versenyen ugyan már mérni fogják az adatokat, de semmilyen következménnyel nem jár, ha valaki kicsúszik a megengedett tartományból. Ezt követően a tervek szerint már szigorúan fogják venni, de nem kizárt, hogy a pilótáknak ehhez még lesz egy-két szavuk.

A MotoGP világbajnoka nem tartja igazán fontosnak az egyik leginkább figyelt adatot

0

A MotoGP világbajnoka, Pecco Bagnaia biztos benne, hogy a Ducati GP23-as gépe erősebb és teljesebb csomagot kínál majd, mint az előző évben használt motor.

Pecco Bagnaia a Ducatival 17 pontos előnnyel nyerte a 2022-es világbajnokságot a Yamaha sztárja, Fabio Quartararo előtt. Az olasz 20 versenyből tíz alkalommal állt dobogón, melyből hét szereplés győzelemmel zárult.

A 2023-as szezon első erőpróbájára péntektől vasárnapig Malajziában került sor. Luca Marini a tavalyi Ducati GP22-essel 1:57.889-es idővel robbantott, Bagnaia pedig a második helyen végzett az új motorral, 0.080 másodperccel lemaradva.

„A 2021-es szezon utolsó tesztjén, Jerezben úgy tűnt, hogy az új motor hihetetlenül jó. Aztán eljöttünk Sepangba, és valami nem stimmelt. Végül munkánk kifizetődött, felesleges részletezni, mindenki ismeri a történetet. Idén már az első teszt óta remekül érzem magam a motoron. Azt kell mondjam, tanultunk a hibáinkból.” – idézi az olasz versenyző szavait a SPEEDWEEK.com.

Hiába a remek kezdés, a MotoGP címvédője szerint van egy gyenge pontja a Ducatinak

Bagnaia produkálta a legnagyobb végsebességet a teszten 337,5 km/órával, amely magasabb, mint a tavalyi motoré, de az olasz szerint nem ez a legfontosabb tényező:

„Nem mintha a legnagyobb végsebességre lenne szükségem, de segít. Fontos, hogy ne menjen a kezelhetőség rovására. A tavalyi motor sem volt lassú, de az új fejlesztésű gép nagyobb végsebességre képes. Most arra törekszünk, hogy a kigyorsításokon is legalább olyan jók legyünk, mint tavaly, vagy annál is jobbak. Az új motoron néhány alkatrész más, és a motor egyensúlyát is megváltoztattuk. Tavaly nagyon sokat csúszkáltam nedves pályán, most azonban ezt is sikerült kiküszöbölni.”

Természetesen Bastianini is elmondta tapasztalatait az új versenygéppel kapcsolatban:

„Igen, az új motor gyors, de számomra jelenleg nehéz ezt a sebességet hozni, és kellő gyorsasággal kijönni a kanyarból. Egyelőre nem igazán érzem biztosnak a motor hátsó részét.”

Nagy kihívás elé állították Marc Márquezt, aki véleményt mondott világbajnok csapattársáról (videó)

0

Marc Márquez részt vett egy játékban, amelyben kizárólag a motorhang alapján kellett felismernie, hogy melyik pályán készült a felvétel. A spanyol versenyző elárulta, mit gondol új csapattársáról, Joan Mirről.

Bár az elmúlt három évben sérülése, illetve az annak következtében elvégzett műtétsorozat hátráltatta, Marc Márquez így is messze a jelenlegi MotoGP-mezőny legsikeresebb tagja. A spanyol versenyzőt azonban ezúttal a pályán kívül állították nagy kihívás elé, ugyanis kizárólag a motorhang alapján kellett felismernie, hogy melyik pályán készült a fedélzeti kamerás felvétel, amelyet éppen hallgat.

A nyolcszoros világbajnoknak csupán egy fejhallgató állt rendelkezésére, és az volt a feladata, hogy minél gyorsabban kitalálja, melyik aszfaltcsíkról van szó. A 30. születésnapját két nap múlva ünneplő motorosnak négy helyszínt kellett kitalálnia, és az összes akadályt sikeresen vette. Az első, Phillip Island-i pályát már az 1-es, vagyis a Doohan-kanyar alapján kitalálta.

A következő három feladvány már nem ment ilyen könnyen neki, de azokat is elég hamar megfejtette. Mugellóban három egymást követő kanyar található a kör elején, és ezek közül a harmadiknál, azaz a Poggio Seccónál jött rá, hogy az olaszországi pályáról van szó. A következő pálya ebből a szempontból hasonlóan épül fel, de persze a kanyaroknak más ritmusa van, és Márquez itt már a 2-esnél levette a fejhallgatót, és megmondta a választ.

Utolsóként egy trükkös feladványt kapott, hiszen nem egy olyan helyszínt kellett kitalálnia, amelyen manapság is versenyeznek. Persze ez már alighanem a motorhangból gyanús volt számára, de mint kiderült, a megoldás egy olyan helyszín volt, amelyen életében mindössze egyszer versenyzett. Végül azonban Laguna Secát is sikerült megfejtenie, méghozzá elmondása szerint azért, mert a pálya elejének ritmusa hasonlít a Le Mans-i aszfaltcsíkéra.

Méltatta csapattársát

Márqueznek az elmúlt öt esztendőben négy csapattársa is volt: 2018 volt Dani Pedrosa utolsó éve, azt követően Jorge Lorenzo, Álex Márquez, majd az elmúlt két évben Pol Espargaró is próbálkozott a Repsol Hondánál, most pedig Joan Mirt szerződtették mellé. Az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes méltatta a 2020-as idény világbajnokát.

MotoGP, Joan Mir, Sepang teszt 1. nap, 2023
Márquez méltatta Joan Mirt (Fotó: MotoGP Media)

Joannal egyszer sem akadtam össze a pályánnyilatkozta Márquez. – Nem tudom, mi a helyzet vele, de abból, amit a telemetrián láttam, hogy mit csinál és hogyan motorozik, látszik, hogy tehetséges és gyors versenyző. Ő egy MotoGP-világbajnok, így kemény rivális és csapattárs lesz, de ez jó, mert növeli a színvonalat a garázson belül.”

Hiába a remek kezdés, a MotoGP címvédője szerint van egy gyenge pontja a Ducatinak

0

Francesco Bagnaia és Enea Bastianini szerint is van egy gyengesége az idei Ducatinak. Mindezt a gyári istálló csapatmenedzsere, Davide Tardozzi árulta el, aki hozzátette, a koncepcióról még nem döntöttek.

A Ducati lényegében ott kezdte az idei szezont, ahol a tavalyit abbahagyta: a malajziai tesztelésen a pilóták eredményei látszólag optimizmusra adnak okot a bolognai gyártónál, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is ők rendelkeznek a legjobb motorral. A gyári istálló csapatmenedzsere azonban elárulta, hogy ennek ellenére azért arrafelé is akadnak komoly problémák, legalábbis a versenyzők visszajelzései alapján.

Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved

Az olasz gyártó mindhárom napot az élen zárta Marco Bezzecchi, Jorge Martín, majd Luca Marini révén. A köridők szempontjából leginkább mérvadó utolsó napon ráadásul az első ötből négy, míg az első kilencből hét helyet sajátítottak ki, egyedül a gyári Apriliák tudták valamennyire felvenni velük a versenyt. Ami viszont a puszta eredménynél ezúttal fontosabb, hogy sikerült megvalósítani a célkitűzéseket.

Pontosan teljesítettük az otthon meghatározott ütemtervetnyilatkozta Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere. – Pár dolog jól ment, néhány nem, de minden évben ez történik Sepangban.” Az olasz szakember azt is elárulta, hogy még nem választották ki, hogy melyik koncepcióval fognak idén versenyezni, ez a március 11-én és 12-én esedékes tesztelésre marad.

Összességében elégedettek vagyunk a Ducati versenyzőinek teljesítményével – jelentette ki. – Az új motorról csak Portimãóban fogunk dönteni, úgyhogy várnunk kell. Másfél napig dolgoztunk a 2023-as motorokon, [és] visszatértünk a 2022-esekre, csak hogy lássuk, mi a különbség. Marini és Bezzecchi, valamint a Gresini pilótái megmutatták, hogy ez továbbra is egy jó motor.”

A kezdés tehát egyáltalán nem mondható rossznak, sőt, de a Ducatinál ettől még nyilvánvalóan nem dőlhetnek hátra. Már csak azért sem, mert a gyári versenyzők, azaz a címvédő Francesco Bagnaia és új csapattársa, Enea Bastianini visszajelzései alapján még náluk sem minden tökéletes. Sőt, Tardozzi elmondása alapján mindkét pilóta felhívta a figyelmet egy fontos problémára.

MotoGP, Francesco Bagnaia, Ducati, Sepang teszt 3. nap 2023
Bagnaia szerint van egy gyenge pontja az új Ducatinak (Fotó: MotoGP Media)

Pecco elmondta nekünk, hogy vannak jó tulajdonságai a 2023-as motornak, de van egy gyenge pontja a 2022-eshez képest, amin dolgoznunk kell – folytatta a 64 éves szakember. – Portimãóban kevés időnk lesz arra, hogy ezt kijavítsuk. Eleget kell tennünk a világbajnok kérésének. Enea ugyanilyen megjegyzéseket tett. Ez nem kényelmes számára a vezetési stílusa miatt.”

A MotoGP előszobájában versenyző pilótákkal tesztelt a magyar motoros

0

Kovács Bálint hatnapos teszten vett részt Spanyolországban. A 21 éves versenyzőnek sikerült összeszoknia új csapatával, és ebben még az eső sem gátolta meg, miközben a Moto2- és a Superbike-világbajnokságon szereplő pilótákkal együtt gyakorolhatott.

Ahogyan mi is beszámoltunk róla, Kovács Bálint két sorozatban fog indulni ebben a szezonban. Azt már régebb óta lehet tudni, hogy a német bajnokságban, azaz az IDM-ben kap lehetőséget a gyári BMW-nél, és januárban az is hivatalossá vált, hogy az Endurance-világbajnokság európai futamain is szerepelni fog a Maco Racing Team színeiben.

Remek beugrása után világbajnoki sorozatban kapott állandó ülést a magyar motoros

A H-Moto Team motorosának nem teljesen ismeretlen a szlovák alakulat, hiszen a tavalyi Bol d’Oron hozzájuk ugrott be, ráadásul kiválóan szerepelt, hiszen csapattársaival együtt a hatodik helyet szerezte meg. Most pedig még jobban összeszokhatott az istállóval, hiszen múlt héten hat napon át tesztelhetett Spanyolország két különböző pályáján.

Külön öröm a számomra, hogy tavalyhoz képest több teszten vehetek részt, ami remek felkészülést nyújt az idei szezon nagy próbatételeire – idézi a H-Moto Team. – Minden pályán töltött kilométer nagyon hasznos lehet a versenyeken. Almeríában négy, míg Valenciában két napon keresztül tesztelhettem, ráadásul lehetőségem volt, még ha csak egy napig, de esős körülmények között motoroznom. Az előbbi pályán nem kellett a pályaismerettel bajlódnom, hiszen korábban versenyeztem itt, így az első perctől kezdve csak a közös munkára koncentrálhattunk.”

Kovácsot az eső sem hátráltatta, sőt, elmondása alapján bizonyos szempontból jól jöttek nekik a mostoha körülmények. A HUMDA Academy versenyzője pozitívan értékelte az előző hét eseményeit. A tesztelés során egyébként olyan pilótákkal is együtt gyakorolhatott, akik a jövőben akár a MotoGP-ben is versenyezhetnek, vagy éppen korábban indultak a királykategóriában.

Sokat haladtunk a motor beállításával, és ami a lényeg, sikerült teljesen összekovácsolódnom a csapattal – folytatta. – Valenciában az első nap első felében az aszfaltcsík megismerése volt a fő feladat, aztán délután már tempósan köröztem a Moto2-es és a Superbike-világbajnokságon is induló versenytársakkal együtt. Az utolsó napra megérkezett az eső is, így a vizes pályára való beállításokat is kipróbálhattuk. Noha régen motoroztam ilyen körülmények között, nagyon jól éreztem magam.”

Kovács Bálint, Maco Racing Team, teszt 2023
Kovács Bálint (Fotó: H-Moto Team)

Azt egyelőre még nem tudni, hogy Kovács mikor ül legközelebb a Maco Racing Team Yamahájára, de az biztos, hogy az IDM hivatalos tesztjén ott lesz a BMW színeiben. Felmerül a kérdés, hogy nem zavarja-e, hogy az idény során egyszer az egyik, máskor a másik motoron fog ülni, de a magyar pilótának ezzel semmilyen problémája nincsen.