back to top
2025. július 04. 07:27
Kezdőlap Blog Oldal 65

Kategóriája élén zárt a színmagyar csapat a legendás 24 órás futam felvezetéseként

0

Mindkét napon kategóriája leggyorsabb körét futotta a HERT by Moto Jungle Racing négyese a hosszútávú-világbajnokság szezon előtti tesztjén, így van ok a bizakodásra a történelmi Le Mans-i forduló előtt.

Még 2024-ben mutatkozhatott be a nagyközönségnek a HERT by Moto Jungle Racing, amely a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával jöhetett létre. Már akkor bejelentették, hogy 2024-ben még csak a Bol d’Orra fognak benevezni, a soron következő idényben viszont már a teljes szezon a cél, beleértve a motorosok 24 órás Le Mans-i versenyét is.

A motoros Le Mans-i 24 órás versenyre készül az új magyar csapat

Tavaly szeptemberben el is indultak a Paul Ricard-i egész napos versenyen, a Stock kategóriában. A viadal egy pontján kategóriájában a 713-as számmal fémjelzett BMW vezetett is, azonban a motorblokk idő előtt elfüstölt, így kénytelenek voltak feladni a futamot. Ez a hiba azonban nem törte le a kedvüket, rendületlenül készültek a soron következő feladatra, amely április 19-én és 20-án vár rájuk: a 24 órás Le Mans-i verseny, hiszen rajta szerepelnek a március végén kiadott nevezési listán, a Superstock kategóriában. A részvétellel történelmet is írnak, ugyanis soha nem indult még magyar csapat a legendás viadalon.

A hosszútávú-világbajnokság nyitóhétvégéjét egy teszt is megelőzte, melyet április 1-jén és 2-án tartottak. Ez a teszt kifejezetten jól végződött a Kovács Bálint, Görbe Soma, Számadó Máté, Juhász Dávid kvartettnek, hiszen mindkét napot kategóriájuk élén zárták, az összesített eredménytáblán pedig a tizenegyedik helyet szerezték meg, így nagy reményekkel várhatják a két hét múlva esedékes fordulót. Az első napon 1:38.017-nél állt meg a stopper, egy nappal később pedig ezen az időn is faragni tudtak. Szerdán 1:37.028 volt a leggyorsabb kör.

Az idei konstrukció a múlt hétvégén megrendezett Autó -és Motor Tuning Show keretein belül is debütált. A nagy színpados bemutatkozás alkalmával elárulták, hogy a motort továbbfejlesztették, és már rendelkezik az összes olyan paraméterrel, amely alkalmassá teszi a hosszútávú versenyzésre. A versenyzők is azon a véleményen vannak, hogy sokkal jobb lett az idei koncepció, többek között a futómű kapcsán is jobban lehet érezni a különbségeket. Már alig várják, hogy versenyezhessenek egy olyan környezetben, ahol minden szakembert hazánk adja.

Rea Assenben sem indulhat, de szerencsésnek vallja magát

0

A Yamaha csütörtökön bejelentette, hogy Jonathan Rea Assenben sem ülhet motorra, és ezúttal is Jason O’Halloran fogja helyettesíteni. Eközben a kulisszák mögött forgott a kamera, ezenfelül a brit versenyző a balesetről és az első néhány hét viszontagságairól is beszámolt.

Jonathan Rea kálváriája már tart egy ideje. Mint ismeretes, a 38 éves versenyző még a Phillip Island-i, szezon előtti teszten bukott, aminek következtében több helyen is eltört a bal lába, miután ráesett a motorja. Sérülése miatt eddig egyik versenyhétvégén sem indulhatott, bár a portimãói forduló alatt már a csapattal tartott, és a garázsból támogatta őket.

Rea úgy dolgozik, „mint egy állat”, de kétséges az asseni indulása

Erről egy vlog is született, amely a portugáliai hétvége legfőbb mozzanatairól számol be. Az anyagból szemmel láthatóan kiderül, hogy nagyon örülnek a brit pilóta visszatérésének, ám a videó végén már tesz utalásokat asseni indulásával kapcsolatban, valamint az egész anyag alatt úgy kommunikált, hogy az azt követő cremonai hétvége a cél.

„Nem szeretem ezt, hogy őszinte legyek. Jó érzés volt a pályán lenni, élveztem ezt a részt, de…Amikor nincs munkád, kicsit feleslegesnek számítasz. Remek volt találkozni a stábbal, Jason [O’Hallorannel], látni, hogyan boldogul, és Loka [Andrea Locatelli – a szerk.] is remek hétvégét teljesített. Ugyanakkor a motorokat nem annyira élvezem, sokkal jobban szeretek versenyezni és kompetitívnek lenni. Mostanra már biztosan rájöhettetek, hogy nem leszek Assenben sem, ami nagy kár, de otthon lépésről lépésre keményen fogunk dolgozni, és erősebben fogunk visszatérni” – fogalmazott Rea.

Hollandiai szereplésével kapcsolatban viszont eddig semmilyen hivatalos bejelentés nem érkezett, mivel még ezen a héten várt rá egy orvosi vizsgálat. Ez az elmúlt napokban meg is történt, a Yamaha pedig csütörtök este kiegyenesítette a kérdőjeleket. Hivatalos X-csatornájukon jelentették be, hogy Rea Assenben sem ülhet motorra. A rövid posztból az is kiderül, hogy a hatszoros Superbike-világbajnok pilótát az asseni fordulóban is O’Halloran fogja pótolni.

Rea-t fizikálisan és mentálisan is megviselte az első pár hét

Rea felépülésével több alkalommal is foglalkoztunk, ehhez egy újabb adalékot nyújtott, ezúttal a BBC Sport NI-nak: „Láttam a felvételeket a balesetről, és szörnyűek. Kis esésnek tűnik, de hirtelen úgy éreztem, mintha nekimentem volna egy falnak. A motorom lendületet vett, és elkezdett pattogni a levegőben, majd, amikor leesett, durván megütötte a lábamat. Ha a felső végtagjaimat, vagy a mellkasomat érte volna el… Többször is áldottam a sorsot, hogy csak a lábam volt, de közben igenis szerencsétlen eset, mert minimálisak a határok.”

„Az első pár hét nagyon fájdalmas volt, van bennem három lemez és hat csavar. Mentálisan is megviselt. Visszatérhettem egyfajta edzésprogramhoz, jól érzem magam a bőrömben, de sajnos a törés a lábamban sokkal bonyolultabb, mint ahogyan azt gondoltam. Elmozdultak a csontok, ráadásul szalagpótlás is volt. Mivel a testednek ezen részére nagy terhelés jut, idő kell a teljes gyógyuláshoz, de én mindent megteszek azért, hogy ezt elősegítsem” – zárta gondolatait.

Rea: Nagyon nehéz volt csak nézni a versenyeket

 

Rossi élményekkel, sztorikkal és jótanáccsal látta el újonc honfitársát

Andrea Kimi Antonelli, a Forma–1-es Mercedes istálló újonca felfedte, hogy pontosan mit csinált Valentino Rossival, valamint arról is beszélt, hogy a hétszeres MotoGP-világbajnok milyen tanácsokkal látta el őt.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Forma–1 elkövetkezendő éveinek egyik oszlopos tagja Andrea Kimi Antonelli lesz. Az olasz versenyző mindössze 18 évesen léphetett fel az elitbe, egy remek ajánlólevelet lobogtatva. Pazar eredményeket tett le az asztalra a különböző alsóbb kategóriákban (2022-ben például egy évben húzta be a német, valamint az olasz Forma–4-et, egy esztendővel később pedig megszerezte a Formula Regionális Európa-bajnokság bajnoki címét).

Bemutatjuk a Mercedes szuperfegyverét, akivel harcba indul a Ferrari rajongóiért – Újoncportrék 1.

2025-re a Mercedes bedobta a mély vízbe, de egyelőre nem fulladt bele abba a bizonyos medencébe. Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, az embert próbáló körülmények között a negyedik helyet szerezte meg, míg Kínában egy hetedik, valamint egy hatodik pozíciót tett a közösbe.

A napokban viszont nem remek kezdésével, hanem egy érdekes edzéslehetőséggel került a hírekbe, méghozzá mindezt Valentino Rossi társaságában tehette. Az ominózus képről mi is megemlékeztünk közösségi oldalainkon. A Forma–1-es Japán Nagydíj csütörtöki médianapján természetesen a 18 éves versenyző nem menekülhetett el az újságírók azon kérdéseitől, amelyek ezt a találkozót vetítették ki a középpontba.

„Gokartoztunk együtt, nagyon király volt – leplezte le a részleteket Antonelli, majd folytatta. – Ő egy remek haver. Rengeteget nevettünk, és sok történetet mesélt MotoGP-s karrierjéről, köztük humorosabbakat is, melyeket nem igazán mesélhetek el most.”

„Nagyon könnyű jól kijönni vele, remek napot töltöttünk együtt gokartozással. Olyan dolgot tehettünk, amelyet a jövőben is szeretnék, remélem, a [VR46-os] akadémistákkal kiegészülve, mert szerencsére velük is tartom a kapcsolatot. Talán idén is kilátogatok pár MotoGP-versenyre, hogy lássam és támogassam őket. Bízom benne, hogy egy nap mindannyian együtt fogunk gokartozni, mert az nagyszerű élmény lenne” – folytatta Antonelli.

Antonelli az iskolában nehezebb kihívásokkal szembesül, mint az F1-ben?

A fiatal olasz hozzátette, idősebb honfitársa rendkívül támogatóan áll hozzá. Azt „kérte” tőle, hogy csak folytassa, amit csinál, és szeresse azt. Csupán magára kell koncentrálnia, nem szabad a többiek miatt aggódnia. A 18 éves pilóta elárulta, mindig is fel fog nézni a nála 27 és fél esztendővel idősebb ikonra, hiszen Rossi egy nagyszerű alakja a MotoGP-nek.

A VR46 tulajdonosa még korábban a Formula Scoutnak nyilatkozott elismerően Antonelliről: „Nagyon örülök, hogy ismerhetem Kimit. Papíron jelenleg ő a jövő olasz reménysége a Forma–1-ben. Szóval néha összejövünk. Ő egy remek srác, nagyon kedvelem, élvezzük [a közösen eltöltött időt].”

A Forma–1-es Japán Nagydíjat április 4. és 6. között rendezik, melynek történéseiről testvéroldalukon, a Racingline.hu-n fogunk beszámolni.

Japán Nagydíj menetrend: az időjárás megkavarja az F1 erőviszonyait

Oliveira a Katari Nagydíjat is kiüli, ismét a Yamaha-tesztpilóta fogja helyettesíteni

0

Csütörtökön a Pramac bejelentette, hogy az Argentínában megsérült Miguel Oliveira a Katari Nagydíjon sem fog részt venni. A helyettese, ahogy az Amerikai Nagydíjon, a Yamaha új tesztpilótája, Augusto Fernández lesz.

Messze volt az ideálistól, ahogy elkezdődött Miguel Oliveira kalandja a Pramac Yamahával, hiszen már a második fordulót sem tudta befejezni új csapatával. Ehhez Fermín Aldeguer „segítette hozzá”, akivel az Argentin Nagydíj sprintjén a középmezőnyben csatáztak, amikor az újonc elmért egy kanyart, és kivezette a pályáról vetélytársát, aki látványosan megütötte magát a kavicságyban.

Hiába úszta meg törés nélkül, Oliveirának ki kell hagynia az Argentin Nagydíj főfutamát

Oliveira még a termasi forduló vasárnapján visszatért Portugáliába, ahol alapos orvosi vizsgálatok során kiderült, komolyan megsérült a bal oldali szegy- és kulcscsontízülete. Az ebből való felépülés alatt pedig nem mozgathatja a kezét, így ki kellett hagynia a hétvégi Amerikai Nagydíjat. Csütörtökön délután aztán a Pramac bejelentette, hogy az április 11-13-i Katari Nagydíjon sem lesz bevethető.

„Miután további orvosi vizsgálatoknak vetették alá, hogy felmérjék a bal vállának gyógyulását –amely az argentínai sprintversenyen történt balesetben sérült meg – a Prima Pramac Yamaha sajnálattal közli, hogy Miguel Oliveira sajnos kénytelen lesz kihagyni a Katari Nagydíjat, amelyet április 13-án, Lusailban rendeznek meg – olvasható a csapat közleményébe. – Ahogy a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon is történt, amelyen a tizenharmadik helyen végzett a vasárnapi futamon, a Yamaha tesztpilótája, Augusto Fernández fogja helyettesíteni.”

A Pramac tehát egyben azt is nyilvánosságra hozta, hogy Oliveira motorjára ismételten Fernández fog felülni. A spanyol motoros tavaly még a MotoGP állandó mezőnyének tagja volt, de a KTM-től kiszorulva a Yamaha már „csak” tesztpilótának igazolta le. Így pedig természetes választás volt a beugrásra, amelyből az Amerikai Nagydíjon sikerrel vette az elsőt: a sprinten elért tizennyolcadik hely után a főfutamon tizenharmadikként zárt.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Egyébként a 27 éves pilóta kalandos úton került a Pramac garázsába. Sokáig ugyanis az volt a terv, hogy a szintén sérült Jonathan Rea-t fogja helyettesíteni a Superbike-világbajnokságon. Végül azonban Oliveira kiesése felülírta ezt az elképzelést. Végül Rea helyett Jason O’Halloran kapott lehetőséget Portimãóban.

Bár Viñales „szétverte” a garázst, miután megállt a motorja, hiszi, megtalálták a helyes irányt

0

Maverick Viñales nagyon dühösen tért vissza a garázsba, miután az austini sprinten leállt alatta a KTM. Viñales aztán vasárnap is technikai problémákkal küzdött, amelyek miatt a bokszutcából kellett rajtolnia. Viszont a spanyol pilóta ennek ellenére is optimista, úgy hiszi, hogy kezd ráérezni a motorra.

Nem túlzás azt állítani, hogy kifejezetten nem indult jól Maverick Viñales és a KTM kapcsolata, az Apriliáról váltó spanyol pilóta ugyanis MotoGP-pályafutása legrosszabb szezonkezdetén van túl. A legjobb eredménye a termasi főfutamon elért tizenkettedik hely, és eddig alig 6 pontot gyűjtött.

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Viszont a hétvégi Amerikai Nagydíjon végre úgy tűnt, megtalált valamiféle összhangot az RC16-tal. Az időmérőt tizedikként zárta, és a sprinten is elég bíztató tempót mutatott, ám a szerencsétlenség nem kerülte el. Épp a 8-10. helyekért harcolt, amikor megadta magát alatta a KTM, így ki kellett állni a bokszutcába. A DAZN kamerái rögzítették, hogyan reagált erre, mikor visszaért a garázsba: dühödten ütlegelni kezdte a székét, miközben folyamatosan káromkodott (a videót a csatorna korlátozása miatt csak spanyol IP-címről lehet megtekinteni).

A vasárnapi főfutam aztán ismét csak nehézkesen kezdődött számára, és ezzel nemcsak a káoszos rajtprocedúrára utalunk. Viñales a többséghez hasonlóan esőgumikkal állt fel a rajtrácsra, majd Marc Márquezt követve a berohanás és az azonnali csere mellett döntött. A probléma azonban ezután jött: a megismételt rajtprocedúránál nem indult be a motorja. Végül a szerelők képesek voltak beizzítani a KTM-et, de így csak a bokszutcából, húsz másodperces hátrányból vehette üldözőbe a mezőnyt.

„Amikor először a rajtrácson voltunk, én is esőgumikkal, az volt a tervünk, hogy elindulok, majd gyorsan motort cserélünk – magyarázta Viñales. – De mivel sok versenyző kezdett onnan távozni, azt hittem, hogy a versenyirányítás piros zászlót lengetett be, és így mindenkinek azonos esélyei lesznek. Viszont amikor visszatértünk a rajtrácsra, nem tudom pontosan megmondani, hogy mi történt ott, de a motor egyszerűen leállt. Újraindítottam, de aztán megint leállt.”

Végül Viñales mindennek ellenére is aránylag jó szájízzel zárta a hétvégét, hiszen a főfutamon a hátrányát ledolgozva Somkiat Chantrát és Lorenzo Savadorit is meg tudta előzni. A sok kieső miatt pedig ezzel bejött a tizennegyedik helyre, amellyel két pontot szerzett. A vasárnapi tempójára alapozva bizakodóan tekint a jövőbe.

Meglehet Viñalesnek, ami még senkinek sem sikerült? – szerinte ez még messze van

„A rajtnál történt sok dráma után a dolgok kezdtek jobban alakulni – mondta Viñales. – Elég furcsa volt, mert még amikor jól működött is a motor, eltartott egy darabig, mire a teljes ereje kibontakozott. Utána nagyon jól éreztem magam rajta, csak futottam a saját versenyemet, amivel végül ilyen körülmények között legalább két pontot szereztünk. A hétvégén történtek is az összeszokási folyamat részei. Összességében nem vagyok elégedetlen. A motorral kapcsolatban pozitív érzéseim voltak, és innen még tovább fogunk fejlődni. Eljön majd az én időm.”

„Hogy őszinte legyek, nagyon jól éreztem magam, jó volt a ritmusom. Ráadásul egyértelműen fejlődtünk ezen a hétvégén, szóval csak azt akarom, hogy továbbra is ebbe az irányba haladjunk – tette hozzá. – Vasárnap megvolt a tempónk ahhoz, hogy akár az első ötben végezzünk, szóval továbbra is hinnünk kell abban, hogy elérhetjük ezt a célt. A két hét múlva esedékes katari jó pálya lehet erre, szóval most haladunk tovább.”

Acosta szerint a KTM „kimászott a gödörből”, Viñales úgy véli, szárazon is jó lehet

Az Aprilia tesztpilótája szerint Martín „egy másik motort” fog találni a visszatérése után

0

Lorenzo Savadori kifejezetten bizakodó az Aprilia motorjával kapcsolatban, úgy gondolja, hogy a fejlesztések hatására az RS-GP25 ma már jobban megfelel Jorge Martín igényeinek, mint korábban. A noalei gyártó tesztpilótája azt is elmondta, versenyzőként nagyon fájdalmas mások versenyzését nézni a garázsból, ahogy arra Martín Austinban kényszerült.

Hihetetlenül rosszul kezdődött Jorge Martín számára az idei év. Az Apriliához frissen átigazolt pilóta eddig csupán a barcelonai teszten, illetve a sepangi gyakorláson vihette pályára az RS-GP25-öt, ráadásul Malajziában alig 13 kört tudott megtenni vele. Martín ugyanis bukott Sepangban, amiben megsérült, majd a visszatérés küszöbén állva ismét elesett, aminek egy újabb sérülés lett az eredménye. A spanyol motorosnak így ki kellett hagynia az első három fordulót, bár a hétvégi Amerikai Nagydíjra már legalább el tudott utazni.

A legújabb hírek szerint az április 11-13-i Katari Nagydíjon már komolyan felmerülhet a visszatérése, mivel az orvosok szerint jó ütemben halad a felépüléssel. Viszont, hiszen a többi gyártótól és a MotoGP-től nem kapta meg az engedélyt a különtesztelésre, éles körülmények között kell majd újra (meg)ismerkednie a motorral. Azonban Lorenzo Savadori szerint mégis van oka a bizakodásra, az Aprilia tesztpilótája – aki a hiányzása alatt helyettesítette – szerint ugyanis Martín ízlésének megfelelően sikerült előrelépniük technikai fronton.

Eldőlt, hogy Martín elutazhat-e a MotoGP következő fordulójának helyszínére

„Egy másik motort fog találni, mint amilyet Barcelonában és Sepangban kipróbált – mondta Martín visszatéréséről Savadori. – Egy olyan motort, amely egyre jobban működik, amely állandóan fejlődik, és amely egyre közelebb van ahhoz, amilyet kért. Itt, Austinban tájékoztattuk egymást az újdonságokról, beszélgettünk, és együtt néztük meg a telemetriát. A mérnökökkel együtt mindenről informáltuk. Persze korábban mindig beszéltünk vele üzenetekkel is, de az, hogy itt volt, mindent megkönnyített.”

Tesztelői szerepköréből adódóan Savadori jól tudja, hogy milyen a garázsban ülni, miközben a többiek versenyeznek a pályán, így arról is van némi fogalma, milyen fájdalmas lehetett ez Martínnak a hétvégén. Másrészt azonban az olasz pilóta elismerte, hogy a címvédő jelenléte az egész csapatnak jót tett, amelynek minden tagja már türelmetlenül várja a visszatérését.

„Egy hétvégét azzal tölteni, hogy másokat nézel versenyezni, versenyzőként nagyon rosszul tud esni – magyarázta. – De mindenkinek jót tett, hogy Martín itt volt, és nemcsak az Aprilia, hanem szerintem az egész bajnokság számára. Viszont tesztpilótaként tudom, hogy nagyon megterhelő azt nézni, ahogy a kollégáid versenyeznek.”

Martín: Attól féltem, hogy talán sohasem ülhetek motorra

Bagnaiáék beszélgetéséből kiderült, nem tudott Marc Márquez cseléről, csak az „okost” követte (videó)

0

A MotoGP közzétett egy új videót, amelyből kiderült, Francesco Bagnaia és a segítői egyáltalán nem számoltak azzal, hogy a rajtrácsról a bokszutcába rohanva cserél motort az austini főfutamon. Az anyagból emellett arra is választ kaptunk, hogy miről beszélgetett Bagnaia és Marc Márquez a verseny után, illetve láthatjuk Davide Tardozzit, a gyári Ducati csapatfőnökét önfeledten táncolni.

Több szempontból is nagyon emlékezetesen alakult az Amerikai Nagydíj főfutama, de minden történése közül kiemelkedik a káoszos rajtprocedúra. A futam előtt esett Austinban, a viadalt így esősnek nyilvánították, lehetőséget adva a motorcserére. Viszont a körülmények már a start előtt annyira javulni kezdtek, hogy többen száraz pályára való gumival álltak fel a rajtrácsra. Ám végül ők ezt nem tudták kihasználni, mivel az esőgumis többséget képviselő Marc Márquez az utolsó pillanatokban befutott a bokszutcába, ami miatt megszakították a procedúrát.

Kivezető körön bukó Quartararo, futóverseny a rajtrácson – káosz a MotoGP rajtprocedúráján (videó)

Később kiderült, Márquezék tudatosan játszottak arra, hogy sokan követni fogják a bokszutcába, így nem kap büntetést az akcióért. A spanyol pilóta aztán meg is úszta a retorziót, csapattársával, Francesco Bagnaiával együtt. Bagnaia ugyanis ott volt azon kilenc versenyző között, akik a nyolcszoros világbajnok után szintén berohantak a száraz pályás gumira rakott második motorjukért. Pedig, ahogy az a MotoGP által nemrég publikált videóból egyértelművé vált, Bagnaia és az ő segítői a rajtrácson egyáltalán nem számoltak ezzel a lehetőséggel, ők inkább az első körökben akartak volna cserélni.

Marc Márquez direkt idézte elő a rajt előtti káoszt, amely úgy is bejött neki, hogy valójában tévedett

Davide Barana, a Ducati Corse műszaki igazgatója: Most el kell mennie felvenni a másik motort, mivel ha nem, akkor a bokszutcából fog rajtolni, tíz másodperccel a többiek után.

Cristian Gabarrini, Bagnaia versenymérnöke: Inkább el kell mennie egy körre.

Barana: Meg tudja csinálni, és akkor nem kap áthajtásos büntetést, de a bokszutcából fog rajtolni. Nem fogja megcsinálni, de ha odafutna a másik motorhoz, egyszerűen az utolsó helyről rajtolna.

Gabarrini: Még nem vagyunk kész a másik motorral – mondta, majd Bagnaiához fordult. – Azt gondolom, hogyha megteszel egy vagy két nagyon gyors kört, és utána váltasz motort, akkor ott leszünk, készen fogunk állni. Nyugodjunk meg, meglátjuk, hogy mi lesz. Tégy, amit akarsz, mi kész leszünk a motorcserédre.

Bagnaia – aki a teljes mezőnyhöz hasonlóan száraz pályás gumival rajtolt – végül, némi szerencsével ugyan, de összességében teljesen megérdemelten megnyerte a főfutamot. Márquez ugyanis bukott az élről, amivel megnyitotta az utat csapattársa sikere előtt. Az olasz pilóta a leintés után „amerikai módra” egy hot dog elfogyasztásával ünnepelt, ami egy matrica formájában a motorjára is felkerült. A videóban a „lakoma” pillanatait is követhetjük, majd eljutunk Bagnaia és Márquez találkozójához, akik megbeszélték egymás között a történteket.

Bagnaia: Teljesen száraz volt a pálya. Száraz pályára volt beállítva a motorom, de esőgumik voltak rajta. Úgy pedig egy kör élethosszúságú. Arra gondoltam, „mennem kell, mennem kell”. Aztán megláttalak téged elfutni, és az jutott eszembe, hogy „ő általában okos, tudja mit csinál, én is bemegyek”.

Bagnaia: De amikor odaértem a garázsomhoz, odaadtam valakinek az üvegemet, majd felszálltam a motorra, és kigyulladtak a [megszakítást jelző piros] fények, csak lihegtem ott. Viszont azért valamennyire boldog voltam, amikor mondták, hogy „mindennel álljunk le”.

Márquez: Én tudtam, hogy mit akarok csinálni.

„Amikor három perc lesz hátra, indulunk” – így diskurált Marc Márquez és csapata a káosz előtt

Bagnaia: Viszont ma te voltál a gyorsabb. Még valamivel gyorsabb, mint a fivéred [Álex Márquez, aki végül második lett – a szerk.].

Márquez: Ő nagyon jól ment, nagyon nyugodt volt.

Bagnaia: Nekem a problémát a hátsó vibráció jelentette.

Márquez: Nálam az egyáltalán nem lépett fel.

Bagnaia: Az elején nálam sem, de amikor előjött, nagyon sok vibrációt tapasztaltam a 6-os, a 17-es és a 18-as kanyarban.

Márquez: Én [a bukásomnál] túlságosan levágtam a kanyart a rázókövön.

Bagnaia: A bemelegítő kör jól sikerült nekem, de amikor rámentem a rázókőre, a motor össze-vissza kezdett mozogni, de azért egy kicsit tudtam használni a rázókat.

Márquez: Tényleg lehetett is, de abban a körben én túlságosan használtam őket.

Az anyag végén még közeli betekintést kaphatunk arról, ahogy Bagnaia a gyári Ducati csapattagjaival közösen ünnepelt. Ennél a résznél nem lehet elmenni amellett, hogy Davide Tardozzi, az istálló csapatfőnöke milyen felszabadultan táncolt, amivel megnevettette többek között Bagnaia feleségét, Domizia Castagninit is.

Razgatlıoğlu új útvonalon juthat a MotoGP-be, a menedzsere 50 százalékot ad a királykategóriára

Toprak Razgatlıoğlu menedzsere „50:50-re becsülte” annak az esélyét, hogy a török pilóta a jövőben a MotoGP-ben vagy a Superbike-vb-on fog versenyezni. Egy új sajtóértesülés szerint Razgatlıoğlu 2026-ban a Honda gyári Superbike-csapatát fogja erősíteni, és onnan kerülhet 2027-re a japán márka királykategóriás alakulatához.

Az előző hétvégén rendezték meg a Superbike-világbajnokság második idei fordulóját, Portimão királyává pedig egyértelműen Toprak Razgatlıoğlut koronázták. A török pilóta ugyanis behúzta mindkét futamot és a Superpole viadalt is. A mesterhármasa kimondottan szerencsés pillanatban jött. A Phillip Island-i szezonnyitó a saját mércéjével mérve pocsékul alakult számára, ez a siker így visszaállíthatta az önbizalmát. Azonban Razgatlıoğlu, akinek az idény végén lejár a BMW-vel kötött szerződése, nem csak emiatt került mostanában a címlapokra.

Az előző héten ismét felmerült, hogy a közeljövőben beteljesülhet régi álma: MotoGP-pilóta lehet. A hírek egészen konkrétan egy 2026-ra vonatkozó Honda-ajánlatról szóltak. Egy másik akkori koncepció szerint jövőre még csak a japán gyártó tesztcsapatához csatlakozna, valamint néhányszor szabadkártyával mérettetné meg magát a királykategóriában. Ám a 28 éves motoros erre csak annyit mondott, senkivel sem tárgyalnak a MotoGP-ből, majd arra utalt, semmi alapja sincs a híresztelésnek. Azonban alig néhány nappal később már teljesen más frekvenciájú hangot hallhattunk a közvetlen környezetéből.

Razgatlıoğlu a Honda-pletykáról: Őszintén szeretném tudni, ki és miért írja ezeket

„Még semmi sem világos a jövőjét illetően – nyilatkozta szerdán Kenan Sofuoğlu, a török pilóta menedzsere a SPEEDWEEK-nek. – Úgy tűnik, hogy Toprak számára két lehetőség van a MotoGP-ben. Jelenleg azonban inkább arra koncentrálunk, hogy a BMW-vel megnyerjük a második bajnoki címet. Nem kezdtük jól a szezont, szóval most a Superbike-bajnoki címre és a további győzelmekre kell fókuszálnunk. Mint ahogy Portimãóban is tettük, ahol Toprak visszatért! De természetesen hamarosan elkezdődik a munkám, hogy kiderüljön, merre lesz Toprak jövője. Jelenleg 50:50-re becsülöm az esélyeket arra, hogy az a MotoGP-ben vagy Superbike-vb-on lesz.”

Sofuoğlu nyilatkozatából talán az jelentheti a legnagyobb talányt, hogy milyen két ajánlatról beszélt. Razgatlıoğlu és menedzsere ugyanis korábban kikötötték, csak gyári csapathoz mennének, ami persze jelentősen megnehezíti a váltást. Egyelőre úgy tűnik, hogy ezek egyike mégis a múlt héten megnevezett japán márka lehet.

Így áll a Superbike-vb-tabella a portimãói forduló után

Hiszen ugyancsak szerdán a mértékadónak tartott The-Race számolt be arról, hogy saját paddockon belüli forrásai szerint Razgatlıoğlu egyik váltási lehetőségét tényleg a Honda biztosíthatja (a lap tippje szerint a másikat a „majdnem gyári” Pramac Yamaha jelentheti). Ám az elismert szakportál egy „új útvonalat” rajzolt fel a MotoGP felé: az ismertetett koncepció szerint a török pilóta először a Honda gyári Superbike-csapatához kerülne, majd adott esetben onnan léphetne fel a királykategóriába, de csak 2027-ben. A MotoGP-ben valószínűleg Luca Marini helyére ülhetne le, akinek idén lejár a szerződése, és kérdés, hogy egyáltalán marad-e, és ha igen, akkor milyen feltételek mellett.

A 2027-es időpont – amely egyébként az érintett szerint már túl késői – több szempontból is logikus lenne. Ekkor lépnek majd életbe az új technikai szabályok (többek között a 850 köbcentis motorblokkok megjelenése), amelyekhez mindenkinek alkalmazkodnia kell, így kisebb lenne Razgatlıoğlu hátránya. Emellett a Michelint akkor váltja majd a Pirelli a gumibeszállító szerepében, az olasz gyártó termékeit pedig a Superbike-vb-n már megismerhette, ami akár előnyt is biztosíthatna neki.

Marc Márquez nem örül neki, mások az erőviszonyok kiegyenlítődését várják a Pirelli érkezésétől

Persze az is elképzelhető, hogy Razgatlıoğlu jövőre tényleg a Honda Superbike-csapatához kerül, de a továbblépése aztán elmarad. Ennek az esetleges „szintbeli” váltásnak a The-Race szerint az lehetne a magyarázata, hogy némileg megromlott közte és a BMW közt a viszony. Ráadásul minden bizonnyal a következő szerződésével (tehát jövőre) a sorozat legjobban fizetett pilótájává válik, és nem biztos, hogy a német gyártó annyit akar, tud neki ajánlani. Ellentétben a Hondával, amely valószínűleg nem sajnálná a pénzt valakire, aki képes lehet a küszködő programja felemelésére. Mellékesen pedig a japán márkának nagyon fontos piaca Indonézia, ahol az eladásokat megdobhatná, ha leigazol egy muszlim pilótát.

A MotoGP rekorder helyszíne is hosszú távra biztosította helyét a versenynaptárban

0

A MotoGP bejelentette, hogy 2031-ig meghosszabbította a Francia Nagydíj szerződését. A helyszín továbbra is Le Mans lesz, ahol 2023-ban és 2024-ben is megdőlt a nézőcsúcs.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nemrég szerződést hosszabbított a valenciai Ricardo Tormo versenypályával. A megállapodás 2026-ban járt volna le, ám ezt öt évvel megtoldották, így a Valenciai Nagydíj helye 2031-ig biztossá vált a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárában.

Tavaly nem jött össze a nagydíjrendezés, most hosszabbított a MotoGP népszerű helyszíne

Szerdán pedig kiderült, hogy pontosan ugyanez a forgatókönyv játszódott le egy másik pályával. A helyszín Franciaország, azon belül is a legendás Le Mans, amely most már hosszú ideje a Francia Nagydíj állandó helyszínének számít. Ráadásul ez nem csak „egy pálya a sok közül”, hiszen ehhez a létesítményhez fűződik a MotoGP nézőcsúcsa.

Az a nézőcsúcs, amely a franciaországi hétvégén 2023-ban és tavaly is megdőlt, utóbbi évben összesen 297 471-en látogattak ki a helyszínre a három nap során. Mindez nagyban a helyi promóternek, Claude Michynek volt köszönhető, aki sokat tett azért, hogy a szurkolóknak megfizethető legyen a jelenlét, emellett a családok számára is befogadó közeget teremtett.

Le Mans 1969-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-vb programjában, ám sokáig csak időszakosan volt jelen a versenynaptárban, hiszen Franciaország több, versenyrendezésre alkalmas pályával is rendelkezett. 2000 óta viszont folyamatosan itt rendezik meg a Francia Nagydíjat, amely a Forma–1-gyel ellentétben még 2020-ban, a koronavírus-járvány berobbanásának évében sem maradt el.

Hosszú időre biztosította a helyét a MotoGP-naptárban a mostani „leghazaibb” pálya

Franciaország már most hihetetlen örökséggel rendelkezik a motorsportban, és büszkék vagyunk rá, hogy a Francia Nagydíj ezt tovább erősítette, miközben nagy számú új rajongót vonzott az eseményhez, a területhez és magához a sportághoz – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója. – Mi vagyunk a legnagyobb sportesemény Franciaországban, és a lelátók tükrözik a növekvő és sokszínű közönségünket, pontosan azt mutatva, amit világszerte látni szeretnénk, miközben a sportág továbbra is exponenciálisan növekszik. Franciaország létfontosságú piac számunkra, és a PHA Claude Michyvel együttműködve nem is kívánhatnánk ennél többet.”

Kiváltság, hogy sok évvel ezelőtt találkoztam Carmelo Ezpeletával, a Dorna vezérigazgatójával, aki mindig is bízott bennem – ezek már Michy szavai. – Nagyon tisztelem, emellett mély hálával tartozom neki, mert sikerült felfuttatnia a MotoGP-t és ilyen hihetetlen show-t csinálnia belőle. A promóteri szerződésünk 2026-ban lejárna, de örömmel, tisztelettel és büszkén jelentem be, hogy 2031-ig meghosszabbítjuk.”

Ekkor rendezhetik meg a Brazil Nagydíjat

Egy magyarral indul a nívós utánpótlás-sorozat, Lukács Tamás pozitív tapasztalatokat gyűjtött a teszten

0

Ezen a hétvégén – ahogyan eddig is minden évben – a németországi Oscherslebenben tartották a Northern Talent Cup hivatalos tesztjét.

Lukács Tamás a Team Lukas Pesek csapat színeiben, egyetlen magyarként indul a Dorna által szervezett versenysorozatban, amelynek célja az utánpótlás nevelése. Tamás májusban lesz 15 éves, tavaly megnyerte a Mini gyorsaságimotoros-Európa-bajnokságot a 190 köbcentis MiniBike kategóriájában.

Az NTC-sorozat idén hatodik alkalommal indul, remek lehetőséget adva ezzel a 14-17 éves motorversenyzőknek, hogy nemzetközi viadalokon szerepelve léphessenek előre a MotoGP felé vezető úton.  A futamokat Közép- és Észak-Európa különböző helyszínein, a MotoGP, a Superbike-vb vagy éppen az IDM versenyeivel párhuzamosan tartják.

Az NTC minden fordulója két versenyből áll, a pontozási rendszer pedig megegyezik a MotoGP-ével. A motorosok Honda NSF250R motorokkal versenyeznek, amelyek Pirelli versenygumikon futnak.

A MotoGP-hez vezető út részeként azok az NTC versenyzők, akik a legnagyobb fejlődést mutatták vagy a legígéretesebbnek bizonyultak, a következő szezonban helyet kaphatnak a Red Bull MotoGP Rookies Cupban.

Lukáš Pešek, Papp László, Lukács Zsolt, Lukács Tamás, Oschersleben teszt 2025
Fotó: Team Lukas Pesek

Az időjárás idén sem volt kegyes a tesztre érkező fiatal pilótákhoz, mert szinte végig esőben, illetve vizes pályán mentek, sőt vasárnap még jégeső is esett, ami miatt az utolsó etapot le is kellett fújni.

Tamásnak a hideg és a vizes pálya sem okozott gondot. Az első nap ugyanis ezekkel a kihívásokkal kellett megküzdenie, de végig jól érezte a motort, és még hasznos tapasztalatokat is sikerült szereznie.

Hétfőn már a felszáradt pályán tudták folytatni a programot, és bár nem sok idő maradt, a nap végére sikerült megtalálni és kipróbálni a megfelelő beállításokat.

A versenyszimuláció és rajtgyakorlatok is jól mentek Tamásnak, aki nagyon pozitív tapasztalatokkal gazdagodott a teszt ideje alatt.

Az első versenyhétvége április 11-13-án Assenben indul, ahol a Superbike-világbajnokság betétfutamaként lehet majd drukkolni Lukács Tamásnak.