back to top
2025. június 23. 22:54
Kezdőlap Blog Oldal 703

Puig: A legfontosabb, hogy Márquez felépüljön

0

A Honda helyzetét az sem könnyíti meg, hogy Marc Márquez kényszerpihenőn van. Alberto Puig egyelőre nem tud biztosat mondani a spanyol visszatérésével kapcsolatban.

Már több, mint egy hónapja, június 2-án esett át Márquez a negyedik felkarműtétjén. A csontot középen átvágták, 30 fokkal elforgatták és újra rögzítették. Az orvosok elégedettek az eredménnyel, és a rehabilitáció is jól halad.

A 29 éves spanyol a közösségi média csatornáin keresztül tartja naprakészen rajongóit, hegét is megmutatta. Négy héttel a műtét után egy videót is posztolt az edzőteremből, de jobb karját még mindig felkötve hordja.

Arról viszont, hogy mikor térhet vissza Márquez, egyelőre még nincs hír.

Alberto Puig a következőképpen nyilatkozott a témával kapcsolatban:

„Nincs kristálygömböm, de jól van, és arra számítunk, hogy ezúttal minden rendben lesz. Jól érzi magát, és az orvosok is elégedettek. Most a csont gyógyulásától függ mindent, a többit meglátjuk utána.”

„Az lenne a legjobb forgatókönyv, ha az idény vége felé már tudná tesztelni a motort. Ez különösen a mérnökeink számára lenne fontos, hogy jó irányba induljunk el. A legfontosabb az, hogy rendbe jöjjön a karja. Ez nem kérdés, muszáj, és ez így is marad.”

„Mindannyian aggódunk érte. A nyáron valószínűleg ellátogat majd néhány versenyre, hogy megnézze, milyen hírek és fejlemények vannak, és mi a terv. Alig várjuk, hogy újra a pályán üdvözölhessük.”

 

Versenymérnöke is elégedett Bautista szezonjával

0

Mi csak a kirakatot látjuk, Giulio Nava viszont a hátteret is. És a versenymérnök szerint az is rendben van Bautista 2022-es szezonjában.

Négy hétvégén vagyunk túl a 2022-es Superbike-világbajnoki szezonból, ez összesen 12 versenyt jelent. Ezekből Álvaro Bautista hatot is meg tudott nyerni. Bár nem akkora a dominanciája, mint volt mondjuk 2019-ben, a spanyol így is vezeti a bajnokságot. Bautista előnye 36 pont Jonathan Rea és egészen elképesztő, 79 a vb-címvédő Toprak Razgatlıoğlu előtt.

A felszínen minden rendben van az eddig látottak alapján. A Bautista mögött zajló háttérmunkába most hűséges versenymérnöke, Giulio Nava adott betekintést.

A szezon első része jó volt az eredményeknek köszönhetően. Ami pedig számomra a legfontosabb, hogy nagyjából mindig tudtunk megoldásokat találni a problémákra, amelyeket Álvaro jelzett felénk. A téli holtszezon során kipróbált dolgok többsége azt adta, amit vártunk tőle” – summázza Bautista szezonját a maga szempontjából Nava. „Eddig minden teljesen rendben van. Kézben tartjuk a dolgokat, és ez segít abban, hogy minden nyugodtabb legyen. Így ugyanis nem esünk pánikba. Minden alkalommal, amikor Álvaro visszajön a garázsba, és néhány észrevételt tesz, nagyjából mindig van válaszunk, és megpróbáljuk rendezni a problémákat.

Cél a Bautistának nyújtott kiegyensúlyozott motor

A Ducati jelenleg vezet egyéniben, csapatban és a gyártók között. Az olaszok utoljára még 2011-ben, Carlos Checa révén értek fel a csúcsra. Ennek a nyeretlen időszaknak vethet véget a szezon befejeztével Álvaro Bautista. A siker érdekében Nava szerint szükség van egy kiegyensúlyozott motorra.

Nem kell, hogy az újítások a legjobban működjenek. Tudjuk, hogy néha hiányzik valami. Ugyanakkor nem akarunk túl sokat kísérletezni. Lehet, hogy kanyarodáskor például jobb lesz a motor, de előfordulhat, hogy egy ilyen változtatás következtében métereket vesztünk fékezéskor. Ha a fékezésre teszünk túl nagy hangsúlyt, a kanyarodás kárára mehet. Mi arra törekszünk, hogy minden körülmények között a lehető legegyenletesebb legyen a motor. És ha ez valamilyen oknál fogva nem elég a győzelemhez, akkor beérjük a második vagy harmadik hellyel.

Bautista 2019-ben a szezon első felében gyakorlatilag érinthetetlen volt. Aztán mégis elszállt, és Jonathan Rea lett abban az évben is a világbajnok. Ebből is tanulniuk kellett Naváéknak. „Ez az egyik tanulság 2019-ből. Nem kötelező minden egyes futamot megnyerni. Aztán a tesztek során kihasználjuk a lehetőséget, hogy kipróbáljunk dolgokat. De megintcsak az a mentalitásunk, hogy kipróbálunk valamit, aminek javítania kell azon a területen, amit keresünk, de nem akarunk túl sokat veszíteni a többi területen. Mert minél kiegyensúlyozottabb a motor, annál könnyebb vele versenyezni.

Az összképre koncentrálni

A rajtrács minden egyes szereplője igyekszik belekapaszkodni minden apróságba annak érdekében, hogy akár csak minimális előnyökhöz jussanak. Ez alól a Ducatim valamint a versenyzői, Álvaro Bautista és Michael Ruben Rinaldi sem kivételek. Ebbe a folyamatba is betekintést engedett Giulio Nava.

A versenyzők nyilván többet akarnak. Ha fél másodperccel gyorsabbak mindenkinél, akkor is. Ha pedig ezt megadod nekik, onnantól az lesz az alapvetés, és megint ugyanott tartunk – még többet akarnak. Néha viszont van egy határ. Talán nem neked, mint versenyzőnek, hanem a csomagnak magának. Talán a pálya nem tud ennél többet elfogadni, vagy mert a gumi kevesebbet bír, ha ezt a beállítást csinálod… Ezt nem könnyű kijavítani szerintem, főleg, ha azt akarod, hogy minden téren javuljon, és ne veszíts minden területen. De követni kell Álvarót, és meg kell adni neki, amire szüksége van ahhoz, hogy gyorsan menjen.

Van egy bizonyos Nava-ars poetica. „Vannak olyan területek, vannak olyan helyzetek, ahol a csomagoddal, benne a gumival, a versenyzővel és a motorral, talán nem tudod elérni a 100%-ot az adott kanyarban. Ha ebben a kanyarban nem te vagy a legjobb, de másik tízben igen, az teljesen rendben van. Az összképet kell figyelni. Néha, ha egy részletre koncentrálsz, és azt a részletet akarod kijavítani, az közelről nézve szuper. Aztán egy lépéssel hátrébb lépsz, és látod a problémákat is. Igyekszünk a lehető legjobb egyensúlyt megtalálni, hogy biztosak legyünk abban, hogy a teljes pályán 99%, 98%, 97%-os teljesítményt nyújtunk. Persze, ha 98%-os átlagot produkálsz, az azt jelenti, hogy van egy kanyar, ahol 100%-on vagy, és van egy kanyar, ahol 90%-on.

Rossi nem tudta befejezni az első versenyt Misanóban

0

Valentino Rossi számára továbbra sem a tervek szerint alakul autóversenyzői karrierje. Hiába a hazai pálya, most nem jött ki a lépés a ‘Doktornak’.

A kilencszeres világbajnok már a GT World Challenge Europe legutóbbi versenyhétvégéjén, a hollandiai Zandvoortban is csak középmezőnybeli helyezéseket ért el. A mostani versenyhétvégén a misanói pályán a 43 éves versenyzőnek és csapattársának, Frédéric Vervischnek még a kiesést is el kellett fogadnia. A verseny előtt Rossi nagyon várta már a hazai szereplést, hiszen a versenypálya csak néhány percre van az otthonától, Tavulliától. Ennek megfelelően minden követ ismer (úgymond).

Rossi 1:32,246 perces időt ért el a kvalifikáción. Ezzel az eredménnyel 0,978 másodperccel maradt le a pole pozíciót megszerző pilótától, ami a 15. helyet jelentette a rajtrácson.

A helyi hős a körülbelül egyórás verseny első szakaszát is teljesítette. A viharos első körben Rossi feljött a 14. helyre. A versenyigazgatóság azonban egy bukás miatt azonnal pályára küldte a biztonsági autót. A pozíciók tehát egyelőre rögzítettek voltak. Az eset okán egy másik versenyző is kiállt a bokszba, ami Rossi számára egy pozíciót jelentett.

Amikor a versenyt újraindították, az olasz a 13. helyen haladt. Egy Mercedes-AMG GT3-mal küzdött a 12. helyért, de sajnos nem sikerült megelőznie. Végül a WRT csapatvezetése úgy döntött, hogy amint megnyílik a bokszutca, Rossi Audiját is behívja. A bejáratnál azonban Rossi összeért egy másik versenyzővel.

Csapattársa, Frédéric Vervisch beült az Audiba, és próbálta előrébb verekedni magát a mezőnyben, de alig néhány perccel később kiállni kényszerült. Ez a Rossi/Vervisch páros számára a futam végét jelentette.

Még nem tudjuk pontosan, mi történt” – magyarázta a belga pilóta.

„Valami történt Valéval és egy másik versenyzővel a boksz bejáratánál, de még nem vagyunk száz százalékig biztosak benne. A kár viszont túl nagy volt ahhoz, hogy folytatni tudjuk. Ezért úgy döntöttünk, inkább kiállunk, hogy megmentsük az autót holnapra.”

 

 

Darryn Binder: A Moto2-ben is boldog lennék

0

Darryn Binder, aki a 2021-es Moto3-as világbajnokság hetedik helyezettje, és mindössze egy győzelemmel rendelkezik, úgy néz ki, feladni kényszerül királykategóriás ülését.

A mandalikai esőben rögtön belopta magát mindenki szívébe a futamon elért 10. helyével, majd Barcelonában 12. lett. A szezon első felét követően a tíz ponttal rendelkező Binder a 21. helyen áll a világbajnoki pontversenyben.

Mivel azonban a MotoGP mezőnye a Suzuki bejelentett visszavonulása után jövőre ismét 22 versenyzőre csökken, Darryn Binder tudja, hogy rendkívül csekély az esélye annak, hogy a legfelsőbb géposztályban maradjon, mivel már majdnem minden hely foglalt.

„Eddig úgy éreztem, hogy talán van esélyem megtartani a helyem. Ugyanakkor természetesen tudom, hogy jelenleg több a versenyző, mint a rendelkezésre álló motor. Természetesen a lista végén vagyok, nem áltatom magam.” – kezdi Binder.

„Remélem, a nyári szünetben kiderül, hogy pontosan mi lesz a sorsom. Ha nincs lehetőség a MotoGP-ben, akkor utána kell néznem, milyen lehetőségek vannak a Moto2-ben. Ez lenne az elsődleges számomra.”

„Nem hiszem, hogy a csapat sokkal többet várt volna tőlem annál, mint amit elértem” – Talán bizonyos értelemben én is megleptem őket. Néhányan úgy gondolták, hogy jobban fogok küzdeni, mint ahogy végül sikerült. Én próbálom a legtöbbet kihozni ebből a lehetőségből, amit kaptam. Ha a végén ez nem lenne elég, és át kellene mennem a Moto2-be, akkor is boldog lennék, mert akkor is motorozhatnék.”

„Még ha ki is derül, hogy nem maradhatok itt, akkor is csak élvezni fogom a szezon második felét. Úgy érzem, hogy sokkal többre vagyok képes. Ki akarok menni a pályára, és el akarom érni a céljaimat. Jelenleg csak egy kis lépést szeretnék tenni ennek érdekében a nyári szünetben, kicsit fittebbé és erősebbé válni – és apránként haladni előre.”

Aleix Espargaró: Öreg róka vagyok már

0

A 2022-es MotoGP-szezon kezdete előtt aligha fogadott volna bárki is arra, hogy az Aprilia gyári pilótája, Aleix Espargaró lesz a kihívója a francia Fabio Quartararónak.

Aleix Espargaró a múlt hétvégén a 13 pontot érő a negyedik helyen végzett, míg a világbajnoki éllovas nullázott. Az Aprilia sztárja már csak 21 ponttal van lemaradva a címvédő mögött.

„Régi motoros vagyok már a paddockban” – jegyezte meg mosolyogva a 32 éves Aleix Espargaró.

„Szeretem elemezni a dolgokat. Ismerem ezt a kategóriát, a motort, ahogyan a riválisaimat is. Tudom, hogy Fabio mennyire magabiztos, és sok időt szántam arra is, hogy elemezzem a versenyekről és az edzésekről készült videókat – egyszerűen mindent. Tudom, hogyan vezet, és hogy az önbizalma határtalan. Azonban nem olyan könnyű tartani ezt a szintet, amikor ilyen gyors vagy. Fabio nem volt arrogáns vasárnap, de mivel szuperül vezet és sokkal gyorsabb a többieknél, rosszul hajtotta végre. Tudtam, hogy ilyesmi megtörténhet. Attól a pillanattól kezdve azt mondtam magamnak: Fabio szinte tökéletes, nem hibázik, ha most ezt elkövette, akkor azt ki kell használni.”

„Őszintén szólva, nagyon fáradt vagyok. Szükségem van egy kis szünetre – nem öt hétre, de különösen mentálisan ez az év teljesen más számomra, mint az elmúltak. Gondolom, ez normális, elvégre a bajnoki címért küzdök. Szombaton Assenben ültem a lakókocsiban a fiammal, filmet néztünk, és egyszerűen csak nagyon fáradt voltam. Szükségem van egy kis szünetre, hogy az agyam végre kikapcsoljon. Boldog vagyok, mert azt mondtam, hogy igen, kevesebb, mint egy futamnyi hátránnyal akarok a szünetre menni – most 21 pont a hátrányom.”

„Ha nem történik ez az ütközés, szerintem nyerhettem volna. Ha Fabio lett volna a második, öt pontot szereztem volna. Tehát a világbajnokság szempontjából ez volt a jobb forgatókönyv, azonban eddig csak egy GP-győzelmem van a pályafutásom során. Szóval, ha őszinte akarok lenni, akkor inkább csak azt az öt pontot szereztem volna meg, és vele együtt a győzelmet is.”

 

Felmentették Mat Mladint a pedofília vádja alól!

Több, mint két éve, egészen pontosan 2020. március 25-én járta be a sajtót a hír, miszerint a legendás ausztrál motorversenyzőt, a hétszeres AMA Superbike bajnok Mat Mladint pedofília vádjával letartóztatták. Egész pontosan azzal vádolták, hogy négy alkalommal is szexuálisan molesztált egy 10 éven aluli gyermeket.

2020. március 13-án őrizetbe vették, de pár nap után 50 000 dolláros óvadék ellenében kiengedték, és szabadlábon védekezhetett, viszont bevonták az útlevelét, így nem hagyhatta el Ausztráliát.
Közel két évig semmit sem lehetett tudni az ügyről. Ám pár napja maga Mladin jelentette be a facebookján: FELMENTETTÉK A VÁDAK ALÓL!

A posztjában (amit sajnos a facebook hibája miatt nem tudunk beágyazni), így fogalmaz:

„NEM BŰNÖS!

Ez az, amit az első naptól kezdve mondtam, és amit végre a bíróság is kimondott, miután az elmúlt két és fél év során le volt rólam szedve a keresztvíz: „Nem bűnös”. A tanácskozás rekord rövidségű volt, mindössze néhány órán át tartott, három hétnyi tárgyalásorozat után. 
Aki valóban ismer engem, ezt végig tudta.
CSAPDÁBA CSALTAK! 
Erre bizonyíték is volt. 
Az ellenem irányuló rendőrségi ügy hamis tanúvallomásra épült, a hatóságokat félrevezették. Befolyásos családtagok dolgoztak a háttérben, hogy elérjenek bizonyos célokat, és velem akarták elvitetni a balhét!
Őrület!!!”

Hogy mik voltak azok a „bizonyos célok”, nem fejtette ki. Ezzel zárta gondolatait:

„Most már vége van, és visszakaptam az életemet. A csodaszép lányaim, Jess és Em már alig várják, hogy bepótolhassuk mindazt, amit az elmúlt években nem tehettünk meg. 
Köszönöm mindenkinek, aki kiállt mellettem. Nem fogom elfelejteni.
Mat”

Jellemző kép az amerikai bajnokságból: Mladin (1) az élen, a többiek mögötte…. Fotó: Suzuki Racing

Azok kedvéért, akik nem ismernék: az ausztrál Mat Mladin az amerikai Superbike bajnokság történetének legeredményesebb versenyzője, aki 1999 és 2009 között hét alkalommal húzta be a bajnoki címet a gyári Suzuki csapat színeiben. A MotoGP-ben is elindult: még fiatalon, 1993-ban egy nem túl sikeres évet teljesített az 500-as géposztályban a Cagiva csapat tagjaként – ezután tette át a székhelyét Amerikába. 2009 végén a csúcson, bajnokként vonult vissza az aktív versenyzéstől, és költözött vissza a szülőföldjére.
Az utóbbi években hazájában, az Ausztrál Superbike Bajnokságban már csapattulajdonosként volt jelen.

Aleix Espargaró: Nem jó Polt így látni

0

Aleix Espargaró nyíltan beszél az Espargaró család otthonában tartott családi ünnepségekről és öccse, Pol hangulatáról.

A 2022-es MotoGP-világbajnokság felénél Aleix Espargaró hirtelen a tabellavezető és regnáló bajnok Fabio Quartararo  legkeményebb ellenfele lett. Az apriliásnak igazi sikersorozata van a 2022-es szezonban. Egy szinte vezethetetlen motor ellenére a Sachsenringen mégis a 4. helyen végzett. Assenben Quartararóval való ütközése után a 15. helyre esett vissza, majd a 4. helyre tornázta fel magát.

Testvére, Pol 2023-ban visszatér a KTM-hez két vegyes érzelmekkel teli év után a Repsol-Honda gyári csapatban. Ezúttal – akárcsak MotoGP karrierje kezdetén – a francia Tech3 csapatban, Hervé Poncharal csapatában fog versenyezni.

Az Espargaró családban nagy az összetartás, a testvérek a versenypályám való rivalizálás ellenére nagyon jól kijönnek egymással. Ennek ellenére az Espargaró testvérpár különböző karrierfázisai régóta befolyásolják hangulatukat. Míg Aleixnek örökké a jó eredményekért kellett küzdenie, és végre Argentínában ünnepelhette első MotoGP-győzelmét, addig a fiatalabbik Espargaró hirtelen MotoGP-karrierje mélypontját éli meg.

Aleix ezt így írja le: „Amikor otthon vagyunk együtt és a gyerekekkel ünnepelünk, mint legutóbb Max és Mia születésnapján, az mindig jó móka, és Pol látszólag nyugodt és boldog. De amint a versenyzésről beszélünk, ez általában nagyon gyorsan megváltozik. Nem jó őt így látni. Egyszerűen nem elégedett a motorral.”

Aleix egyébként a vasárnapot a barcelonai kezdő hibájával (egy körrel korábban ünnepelt) a verseny estéjén a moziban töltötte feleségével, Laurával: „A hétvégén a gyerekekkel voltunk az apósoméknál. Este spontán elmentem a feleségemmel a moziba, és megnéztük a Top Gun-t. Ez segített egy kicsit.”

Pirro: A hangjától eltekintve a MotoE motor, mint egy normál versenygép

0

Michele Pirro rendszeresen ül a Ducati MotoGP-motorján, de tavaly óta a 2023-as MotoE-gépet is teszteli: „A hangzástól eltekintve a V21L olyan, mint egy normál motor.”

Michele Pirro volt az első versenyző, aki 2021. december 16-án tesztelte a Ducati V21L kódnevű MotoE prototípusát. „Az első teszt a MotoE-vel nagyszerű volt” – számolt be a MotoGP tesztpilótája. „Nehéz kezelhetőségű motorra számítottam, mert a súlya egy kicsit nagyobb, mint egy MotoGP versenygépé. De az első kör után úgy éreztem, hogy ez nem jelent nagy problémát. Az érzés hasonló, mint egy MotoGP vagy Superbike motor esetében. Különösen a nyomaték leadása érződik jól, nagyon közel áll azokhoz a motorokhoz, amiket általában vezetek – a MotoGP, a Superbike vagy a Panigale V4-es.”

„A hangtól eltekintve a hasomló hasonló a többi motorhoz, ha a futóműről vagy a kezelhetőségről van szó. Persze, hiányzik belőle a váltó, de már három-négy kör után olyan érzés, mint egy normális motor, csak a hang nélkül. Ez más, inkább olyan a hangja, mint egy sugárhajtású gépnek. De összességében nagyon jó érzés, és én is nagyon élvezem, amikor tesztelek. Tegnap például teszteltem a MotoGP-t, de hat kört mentem a MotoE motorral is. Az érzés rögtön nagyon jó – és nem is annyira más” – mondta az olasz. „A felfüggesztés elemei, a futómű és a gumik is nagyon jól működnek.”

A média képviselőinek egy kis csoportja először csütörtökön Modenában vehette közelről szemügyre a Borgo Panigale MotoE-motort. Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója, Vincenzo De Silvio (a Ducati Motor Holding kutatás-fejlesztési műszaki igazgatója) és Roberto Canè (a Ducati Emobility és MotoE igazgatója) elárulta az első részleteket.

A motor középpontjában a 110 kg-os, kifejezetten versenymotorhoz formázott akkumulátor áll, amelynek kapacitása 18 kWh, és amelynek szénszálas háza egyben a váz tartóeleme is. A geometria egy MotoGP-motorhoz hasonlít, hangzott el a bemutatón.

A motor súlya mindössze 21 kg, az inverter további 5 kg. A Ducati egy modern 800 voltos rendszerre és egy innovatív hűtőrendszerre támaszkodik, amely az akkumulátort és a motor/inverter egységet külön-külön hűti. A maximális teljesítményt 110 kW-ban (150 lóerő) határozták meg.

Mugellóban 275 km/h-s végsebességet értek el a 225 kg-os motorral, de a köridők egyelőre titokban maradnak.

„A MotoGP-hez vagy a Superbike-hoz vagyok szokva, ehhez képest a MotoE gépnek kisebb a teljesítménye. Így nagyobb kanyarsebességgel kell motorozni. De hiszem, hogy a Ducati mérnökei és a srácok a jövőben csökkenteni tudják ezt a különbséget” – mondta meggyőződéssel Pirro.

A V21L – hogy a 2023-as versenydebütálásra átnevezik-e, az egyébként még nem dőlt el – Brembo fékekkel és Öhlins felfüggesztési elemekkel van felszerelve. Az elektronika állítólag a Borgo Panigale más versenymotorjainak rendszereihez hasonló (kipergésgátló, egykerekezés gátló, valamint a gáz és a motorfék mapping).

„Váltó nélkül elsőre kicsit más. De különösen a MotoGP-hez hasonló elektronikus rendszerek nagyon hasonló érzést adnak, különösen a fékezésnél és a kanyarok bejáratánál. Ugyanazt a motorféket használhatod kanyarról kanyarra, mint egy normál motoron” – írta le Pirro.

A Ducati tesztpilótája zárásként elmondta: „Ugyanúgy dolgozom a srácokkal a fejlesztésben, mint a MotoGP-motoron és a Superbike-on. Ez megerősíti, hogy a Ducati mennyire elkötelezett a projekt és az aktuális technikai újítások iránt, a kiválóságra törekszik, mint minden más dologban – ahogy az elmúlt években a MotoGP-ben és a Superbike-ban, ahol a csúcson vannak.”

A motor:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Ducati Motor Holding (@ducati) által megosztott bejegyzés

Quartararo: A sachsenringi győzelem fantasztikus volt

0

A Yamaha versenyzője sikeres első etapot tudhat magáénak. Nincs is szebb annál, mint győzelemmel ráfordulni a nyári szünetre.

Az egy héttel ezelőtti holland TT-ig Fabio Quartararo volt az egyetlen olyan versenyző Aleix Espargaró mellett, aki 2022-ben minden versenyen világbajnoki pontot szerzett. A MotoGP idei szezonjának első tíz nagydíja a vártnál jobban sikerült a francia számára, három győzelmet és három második helyet is szerzett.

„Rendkívül nehéz volt a szezon első fele. Főleg Katar, Argentína és Austin. Ahogy már mondtam, talán egy kicsit túl sokat panaszkodtam a végsebességre. Emiatt nem igazán koncentráltam a vezetésre. Aztán amikor visszamentünk Európába, a fontos dolgokra koncentráltam, az eredmények is nagyon jók lettek.” – jegyezte meg Fabio Quartararo.

„Portugáliától Assenig minden futamon dobogón álltam, csak Le Mans-ban lettem negyedik. Összességében tíz jó verseny van mögöttünk, ugyanannyi pontot szereztünk, mint tavaly”

Aztán jött a holland nagydíj, amely Quartararo számára kudarcba fulladt. Kétszer is bukott, illetve Aleix Espargaró orra alá is borsot tört, így a spanyolnak hihetetlen felzárkózásba kellett kezdenie, miután a francia elsodorta őt is első bukása során. Quartararónak végül teljesítenie kell egy hosszú körös büntetést a soron következő brit futamon.

Quartararo azt is elárulta, mely futamokkal volt leginkább elégedett eddig:

„A szezon eddigi egyik legjobb pillanata a portimaói siker volt. Mugellóra sem lehet panasz, mert nagy problémáim voltak azon a hétvégén, de végül a második helyen végeztem. Sachsenring azért volt fantasztikus, mert nem számítottam az első helyre egy ilyen pályán.”

A BMW sportigazgatója szerint alakul a szezonjuk

0

Scott Redding számára az összecsiszolódás jóval nehezebben ment, van der Mark pedig sérült volt hosszú ideig. De alakul a BMW szezonja a sportigazgató szerint.

Maga Scott Redding is többször panaszkodott, mennyire nehezen megy számára az átállás a sikeres évek után a jóval küzdelmesebb BMW-korszakban. Tudta a BMW is, sok dolguk lesz. És bár ez utóbbi még mindig igaz, a BMW sportigazgatója, Marc Bongers váltig állítja: egyre inkább összeáll a szezon a hányattatott kezdés után.

Természetesen nem állunk ott, ahol állni szeretnénk” – ismeri el a BMW teljesítményével kapcsolatban Bongers. „Nagyon nehezen indult a szezonunk, Mickey kétszer is megsérült. Pedig Estorilban már fittnek érezte magát, de csak két körig. Aztán Scottnak is időre volt szüksége. Nagyjából úgy, mint Mickey-nek tavaly, össze kellett szoknia a motorral. Viszont Estoril óta nagyjából, sokkal jobbak az érzéseink. (Scott) azóta stabilabb, jobb ritmust talált.

Azok után, hogy előtte két évig folyamatosan győzelmekért, de minimum dobogókért harcolt, Scott Reddingnek más szintet kellett megszoknia a BMW-vel. Legjobb eredménye egyelőre egy ötödik hely Assenből.

Az első néhány versenyen el voltunk veszve vele” – ismeri el Bongers. „Nehéz volt megtalálni egy jó kiindulási alapot, sok-sok területen problémáink voltak. Aztán egy estorili teszten visszaálltunk az alapra, mindent reseteltünk. Azóta legalább stabilabbak vagyunk, de vannak még megoldandó problémáink, főleg a fékezéskor és a kigyorsításokkor. A doningtoni hétvége előtt tesztelünk is majd ott, ott ki fogunk próbálni pár dolgot. Remélhetőleg fel tudunk zárkózni.

A bonovósok és Redding mellett a legnagyobb tapasztalattal BMW-n van der Mark rendelkez…ne. De ő már kétszer is megsérült idén.

Nem jó hír (a sérülése), tavaly ugyanis ő volt a viszonyítási pont. Neki is idő kellett, mire összebarátkozott a motorral, de aztán lett győzelme, dobogói és stabil teljesítménye az ötödik hely környékén. Megvolt a tempónk. Nélküle ez a viszonyítási pont nincs meg, Scott-tal pedig több dolgot át kellett értékelnünk.