back to top
2025. június 24. 03:33
Kezdőlap Blog Oldal 702

A Marc VDS nem szerződteti le Izan Guevarát

0

Az Elf Marc VDS Racing Team 2023-ban is Sam Lowes és Tony Arbolino felállással folytatja. Izan Guevara szerződtetése csak pletyka.

A Moto3-as és Moto2-es kategória alakulatai hetek óta teljes gőzzel keresik a gyors, fiatal és ígéretes versenyzőket. Míg a MotoGP-ben a legtöbb tárgyalást a menedzserek, csapatfőnökök vagy a versenyzők elég gyorsan nyilvánosságra hozzák, addig a két kisebb géposztályban ezek az események kevesebb figyelmet kapnak.

Felmerültek olyan pletykák, melyek szerint a spanyol GASGAS pilóta, Izan Guevara – aki a Moto3-as világbajnokság második helyén áll, mindössze három ponttal lemaradva csapattársa, Sergio Garcia mögött – 2023-ra a Marc VDS csapathoz szerződött le a Moto2-ben.

Marina Rossi, az Elf Marc VDS csapatmenedzsere nem tudja megmagyarázni, hogyan születhetnek ilyen pletykák. 

„A jelenlegi versenyzőpárossal folytatjuk 2023-ban” – kezdi Marina Rossi.

„Tony-nak és Samnek érvényes szerződése van a következő szezonra. A hírek, miszerint Guevara hozzánk jön, hamisak. Hogy hogyan jöttek létre ezek a pletykák, fogalmam sincs. Soha nem beszéltünk ezzel a sráccal, még a nevét sem említették nekünk. Gondolom, azért vetették fel a nevünket, hogy a jelenlegi üzletüket erősítsék. Úgy tudom, hogy Guevara amúgy is szerződésben áll az Aspar Martínezzel a következő szezont illetően.”

 

JuniorGP – Görbe Soma dupla kiesése Jerezben

Amikor már azt hinnénk, hogy Görbe Soma az összes idei balszerencséjét már elhasználta, sajnos akkor az élet pofoncsap, és emlékeztet minket arra, hogy van még ott, ahonnan az jött…

Ahogyan a címünkben is írtuk: a HUMDA támogatásával versenyző Görbe Soma sajnos a JuniorGP legutóbbi, jerezi állomásáról is pont nélkül távozott, ugyanis a két verseny egyikén sem látta meg a kockás zászlót. Nézzük meg, hogy hogyan történt mindez.

Szabadedzések

A pénteki első szabadedzésen Soma a 23. helyen zárt, 2,3 tizeddel José Rueda mögött. A második tréningen valamivel lassabb volt, mint délelőtt: ekkor a a 27. lett csak, de a lemaradása viszont kevesebb volt a győztes Collin Veijerhez képest (két másodperc).

Időmérők

Az első időmérőn Soma a 19. lett, 1,3 tizeddel Veijer mögött. A másodikon már csak a 24. pozícióban zárt, majdnem két másodperccel Angel Piqueras mögött. Viszont az utóbbin szinte senki sem javított, az összetett eredménylista megegyezett az első tréningével, így Soma a 19. helyről várhatta a rajtlámpák kialvását a vasárnapi két futamon.

Soma (42) Álvaro Ruiz (83) előtt. Fotó: HUMDA / Artbox Team

Versenyek

A futamokat a sorozat hivatalos YouTube-csatornáján közvetítették, ezen a linken lehet megtekinteni. Az első futam rajtja 0:15:30-nál, a másodiké 3:15:30-nál kezdődik.

Első verseny

Sajnos Soma futama idejekorán véget ért: az első kört sem tudta teljesíteni. Az első kör utolsó kanyarjában ugyanis két fokozat közé váltott, emiatt a motor lelassult. Ez még önmagában nem lett volna baj, viszont emiatt belément a mögötte érkező maláj Danial Shahril, így mindketten kiestek.

A versenyt a KTM-es holland Veijer nyerte meg, szoros csatában legyőzve három hondást: az Estrella Galicia duóját (José Rueda és Ángel Piqueras) valamint a maláj Syarifuddin Azmant.

Végeredmény:

1 COLLIN VEIJER NED AGR TEAM KTM 28:37.996
2 JOSÉ  RUEDA SPA ESTRELLA GALICIA HONDA +0.161
3 ÁNGEL PIQUERAS SPA ESTRELLA GALICIA HONDA +0.318
4 SYARIFUDDIN AZMAN MAL SIC RACING HONDA +0.442
5 FILIPPO FARIOLI ITA ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS +6.517
6 HARRISON VOIGHT AUS SIC 58. HONDA +6.631
7 DAVID ALONSO COL ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS +13.165
8 ADRIÁN CRUCES SPA CUNA DE CAMPEONES KTM +13.267
9 NICOLA CARRARO ITA CROSS & ROAD RACING KTM +13.373
10 NOAH DETTWILER SWI CUNA DE CAMPEONES KTM +13.562
11 DAVID ALMANSA SPA FINETWORK MIR  KTM +13.855
12 LUCA LUNETTA ITA AC RACING TEAM HUSQ. +16.805
13 TATCHAKORN BUASRI THA HONDA THAILAND HONDA +16.849
14 XABI ZURUTUZA SPA ANGELUSS MTA TEAM KTM +17.132
15 EDDIE O’SHEA GBR BRITISH TALENT TEAM HONDA +17.146
16 ARBI ADITAMA INA ASTRA HONDA RACING HONDA +28.521
17 MARCOS RUDA SPA FINETWORK MIR  KTM +28.548
18 PHILLIP TONN GER LIQUI MOLY INTACT KTM +28.757
19 ÁLVARO RUIZ SPA MT HEMLETS – MSI KTM +28.788
20 JAKOB ROSENTHALER AUT LIQUI MOLY INTACT KTM +28.893
21 JACOB ROULSTONE AUS ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS +30.014
22 TORIN COLLINS CAN AGR TEAM KTM +30.579
23 ALESSANDRO MOROSI ITA AC RACING TEAM HUSQ. +43.253
24 MATTIA VOLPI ITA AGR TEAM KTM +49.385
25 THÉO GOURDON FRA LEOPARD JUNIOR HONDA +1:45.448
Nem értek célba
DAVID SALVADOR SPA LAGLISSE ACADEMY HUSQ.
KANTA HAMADA JPN FAU55 TEY RACING KTM
ALEX GOURDON FRA LEOPARD JUNIOR HONDA
KOTARO UCHIUMI JPN ANGELUSS MTA TEAM KTM
GÖRBE SOMA HUN ARTBOX TEAM HONDA
DANIAL SHAHRIL MAL ASIA TALENT TEAM HONDA
BEN AUSTIN GBR LAGLISSE ACADEMY HUSQ.

 

Második verseny

A második futam már tovább tartott Soma számára, de sajnos ekkor sem láthatta meg a kockás zászlót. Soma szépen jött fel, az első kört a 18., a másodikat a 17. helyen zárta. A következő két körben ismét a 18. volt, majd ezután következett egy visszaesés. A 21. helyen haladt, amikor is a futam féltávjánál, a nyolcadik körben történt egy bukás: az olasz Alessandro Morosi elesett, a bukás következtében pedig az ausztrál Jacob Roulstone is búcsúzni kényszerült. Ám ekkor még nem tudthattuk, hogy ez Soma versenyének is véget vetett: ugyanis Soma közvetlenül Morosi mögött haladt a bukás pillanatában, az aszfaltról felpattanó alkatrész (vagy éppen maga a motor) pedig eltalálta Soma Hondáját.

Emiatt az sajnos vezethetetlenné vált: folyamatosan vibrált. Soma kiállt a boxba, hogy a csapat megvizsgálja azt. Először nem találtak semmit, így Soma újra pályára hajtott – a motor azonban semmit sem változott, a hazánk fia pedig nem látta értelmét körözni a vezethetetlen motorral.

A futamot a listavezető spanyol José Rueda nyerte meg, nagy fölénnyel a KTM-es spanyol David Almansa és a hondás brit Eddie O’Shea előtt.

Végeredmény:

1 JOSÉ RUEDA SPA ESTRELLA GALICIA HONDA 28:47.151
2 DAVID ALMANSA SPA FINETWORK MIR  KTM +8.705
3 EDWARD O’SHEA GBR BRITISH TALENT TEAM HONDA +8.728
4 DAVID SALVADOR SPA LAGLISSE ACADEMY HUSQ. +8.733
5 TATCHAKORN BUASRI THA HONDA THAILAND HONDA +8.993
6 LUCA LUNETTA ITA AC RACING TEAM HUSQ. +9.172
7 FILIPPO FARIOLI ITA ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS +9.259
8 ÁNGEL PIQUERAS SPA ESTRELLA GALICIA HONDA +9.354
9 HARRISON VOIGHT AUS SIC 58. HONDA +9.506
10 DANIAL SHAHRIL MAL ASIA TALENT TEAM HONDA +9.706
11 COLLIN VEIJER NED AGR TEAM KTM +9.940
12 NICOLA CARRARO ITA CROSS & ROAD RACING KTM +10.071
13 DAVID ALONSO COL ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS +11.495
14 SYARIFUDDIN AZMAN MAL SIC RACING HONDA +13.921
15 XABI ZURUTUZA SPA ANGELUSS MTA TEAM KTM +16.661
16 ÁLVARO RUIZ SPA MT HEMLETS – MSI KTM +22.680
17 KANTA HAMADA JPN FAU55 TEY RACING KTM +22.946
18 JAKOB ROSENTHALER AUT LIQUI MOLY INTACT KTM +23.083
19 PHILLIP TONN GER LIQUI MOLY INTACT KTM +23.172
20 KOTARO UCHIUMI JPN ANGELUSS MTA TEAM KTM +31.328
21 TORIN COLLINS CAN AGR TEAM KTM +31.363
22 MATTIA VOLPI ITA AGR TEAM KTM +41.732
23 BEN AUSTIN GBR LAGLISSE ACADEMY HUSQ. +1:06.422
Nem értek célba
THÉO GOURDON FRA LEOPARD JUNIOR HONDA
GÖRBE SOMA HUN ARTBOX TEAM HONDA
ALESSANDRO MOROSI ITA AC RACING TEAM HUSQ.
JACOB ROULSTONE AUS ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS
ADRIÁN CRUCES SPA CUNA DE CAMPEONES KTM
ARBI ADITAMA INA ASTRA HONDA RACING HONDA
NOAH DETTWILER SWI CUNA DE CAMPEONES KTM
MARCOS RUDA SPA FINETWORK MIR  KTM
Nem rajtolt el
ALEX GOURDON FRA LEOPARD JUNIOR HONDA

 

Soma az alábbiakat nyilatkozta a futamok után, az esti órákban:

Balszerencsés nap volt a mai Jerezben.
Csalódott vagyok hisz jó pontszerző lehetőség lett volna a mai nap.
Az első versenyen a saját hibámból estem el, míg második versenyen egy karambolt követően megsérült a motorom és nem tudtam folytatni a versenyt.
Szörnyen csalódott vagyok hisz nem volt egy túl sikeres nap a számomra.
Sajnos nem tudom vissza tekerni az időt úgyhogy fel a fejjel és megpróbálok a Portugál aszfaltcsíkon egy minél jobb teljesítményt produkálni.
Köszönöm a rengeteg segítséget és szurkolást!

A tabella állása

Soma a hat pontjával a 23. helyen áll a 2022-es FIM JuniorGP pontvadászatában. A tabellát elképesztő fölénnyel vezeti a spanyol José Rueda: 153 pontja 71-el több, mint a második helyezett spanyol David Salvadornak. A teljes lista itt tekinthető meg.
1 JOSÉ RUEDA SPA ESTRELLA GALICIA HONDA 153
2 DAVID SALVADOR SPA LAGLISSE ACADEMY HUSQ. 82
3 ÁNGEL PIQUERAS SPA ESTRELLA GALICIA HONDA 81
4 FILIPPO FARIOLI ITA ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 80
5 SYARIFUDDIN AZMAN MAL SIC RACING HONDA 77
23 GÖRBE SOMA HUN ARTBOX TEAM HONDA 6

 

Soma két hét múlva javíthat, a JuniorGP következő állomására július 16-17-én kerül sor a portugáliai Portimaóban, ahol egy versenyük lesz.

KymiRing: A tulajdonosok jelenleg fizetésképtelenek

A KymiRing tulajdonosai három éven keresztül kénytelenek voltak lemondani a Finn Nagydíjat. Mára világossá vált: az ok a fizetésképtelenség.

Az utóbbi 3 évben a KymiRing üzemeltetőinek le kellett mondaniuk a Finn GP-t. Minden alkalommal pénzhiányról volt szó. Az újra és újra leálló építkezések késleltették a projektet. Két hónappal a 2022. július 10-ei nagydíj előtt sem aszfaltozták le a paddockot, a bekötőutakat és a mentősávot. Ennek következtében a  Dorna, a FIM és az IRTA közös megegyezéssel lemondta a finn futamot.

Amennyiben szeptember 20-ig minden szükséges építési munkálatot be tudnak fejezni, a KymiRing bekerülhet a 2023-as naptárba. Sajnálatos módon ez nem fog megtörténni, mivel a tulajdonosok fizetésképtelenséggel küzdenek. Ezzel a Forma-1-es remények is szertefoszlottak, hiszen a finnek is hazai versenyről álmodoztak Valtteri Bottasszal.

Most úgy tűnik, hogy a Helsinkitől 110 km-re fekvő, Iitti közelében épült 4,6 km-es pálya valószínűleg soha nem ad otthont világbajnoki futamnak. A jövő augusztusi motokrossz futam is a csőd áldozatává válik.

2019 augusztusában MotoGP-tesztet tartottak a helyszínen.

A skandináv pályán az üzemeltetők már 2018-ban is szívesen rendeztek volna MotoGP-futamot, de jelen körülmények között ez a törekvés egy ideig még nem lesz megvalósítható.

Az Iltalehti című napilap most arról számolt be honlapján, hogy a Maanrakennus Pekka Rautiainen Ky és a Macra Oy építőipari cégek csődeljárási kérelmet nyújtottak be a KymiRing ellen a Päijät-Häme kerületi bíróságon.

A beadvány szerint a hitelezők mintegy 370 000 euró és 264 000 euró összegű követelést jelentettek be a KymiRinggel szemben. A két hitelező június 13-án kelt fizetési felszólításban tette esedékessé követelését. A KymiRing tulajdonosai azonban képtelenek voltak kifizetni a tartozást.

Riku Rönnholm, a KymiRing vezérigazgatója ma azt mondta, hogy még nem kapta meg a kérelmet. Ennek megfelelően Rönnholm nem kívánt további nyilatkozatokat tenni. Időközben a finn rádió is beszámolt a versenypálya csődjéről.

A KymiRing projekt tehát mintegy 30 millió euróba került az építési költségeket illetően, az üzemeltetők 6,5 millió eurós támogatást kaptak az állami kasszából, de minden elveszett.

Az elmaradt MotoGP-verseny okán a KymiRing vezetői mintegy 500 000 eurót kaptak egy Lahti Events Oy nevű cégtől is, amely 100 százalékban Lahti város tulajdonában van. Emiatt az üzlet miatt mélyen a mínuszokba csúszott.

Azt még nem tudni, hogy az elmaradt finn futamra hány jegyet adtak el, és hogy azok, akik részt szerettek volna venni a versenyen, visszakapják-e a pénzüket. A legdrágább háromnapos jegy egyébként 379 euróba került.

Ez a kudarc azt jelenti, hogy 2023-ban ismét csak 20 nagydíjat rendeznek, Finnország ismét elmarad – más komoly jelölt pedig jelenleg nincs.

 

Hiányolja a drámát a MotoGP-ből Jonathan Rea

Neki nem adatott meg, hogy huzamosabb ideig a MotoGP-ben versenyezhessen, de ettől még figyeli a bajnokságot Jonathan Rea. És aggasztják a látottak.

Jonathan Rea annak idején, még 2012-ben összesen két beugró futamot teljesített a MotoGP-ben. Akkor a megsérülő Casey Stoner helyetteseként nem is vallott szégyent, Misanóban nyolcadik, míg Aragóniában hetedik lett. Az északír soha azelőtt és aztán soha azóta nem szerepelt a MotoGP-ben, pedig erről az évek során többször is szó volt. Ezzel együtt továbbra is figyeli, mi történik „odaát”, az ő szériamotorjaikhoz képest egyre több aerodinamikai „dísszel” felszerelt gépekkel futott testvérbajnokságban.

Jonathan Rea több dolgot is aggódva figyel, speciel a szakmaiság nem tartozik ezek közé. „Én szerettem azt a korszakot, amiben Nicky Hayden, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Casey Stoner vagy Valentino Rossi versenyzett. De azt sem lehet mondani, hogy a mostani generáció lassabb lenne. Sőt, talán még jobbak is. Ez a generáció Quartararóval, Mirrel, Rinssel és Bagnaiával szintén jelentős lesz majd idővel, mikor visszatekintünk rá.

Egy dolgot Rea azért hiányol, méghozzá az olyan egyéniségeket, akik szaftos rivalizálásokat hozhatnának. „Rossival, de akár Stonerrel, Lorenzóval, vagy éppen még régebben Schwantzékkal mind-mind voltak problémák és rivalizálások. Most meg mintha minden túl harmonikus lenne. Abban, hogy most kevesebben kíváncsiak a versenyekre, ennek van a legnagyobb szerepe. Kevesebb a dráma, mint a múltban. Azt nem gondolom, hogy az érdeklődésre nagy hatása lesz a Suzuki kivonulásának. Valentino Rossi visszavonulásával már jóval inkább rájátszott erre.

Pedig még a szoros versenyek is adottak Rea szerint – még ha nem is feltétlenül érti, miért van ez. „Őrült dolog, nem biztos, hogy meg tudom magyarázni. Gondolom, nem annyira a versenyzőn múlik, és nagyon fontos a motor szerepe. Egyszer Quartararo 10 másodperccel ver mindenkit, a következőn meg azért kell, hogy harcoljon, hogy egyáltalán hatodik legyen. Nehéz ezt megmagyarázni, de mint szurkoló, én élvezem, amit látok.

Valentino Rossi különleges ajándékot kapott

0

A kilencszeres világbajnok hazai közönség előtt brillírozhatott hétvégén. A Pirelli ez alkalomból egy különleges meglepetéssel készült az olasz számára.

Valentino Rossi nem mindennapi hazai versenyt futott a GT World Challenge Europe futamán Misanóban. A 43 éves klasszis és csapattársa, Frédéric Vervisch a szombati futamon történt nullázás után vasárnap az ötödik helyen zárta a versenyt.
Az eredményektől függetlenül a ‘Doktor” iránti rajongás a MotoGP-ből való visszavonulása után is töretlen. Egy rajongói plakáton a következő gondolat szerepelt például:

„Akkor is néznélek, ha Giulietta babakocsijában ülnél.”

Rossi kislánya, Giulietta nem volt kint a pályán, de Francesca Sofia Novello a helyszínen támogatta párját. Rajtuk kívül Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Niccolò Antonelli és Stefano Manzi is jelen volt – együtt szurkoltak mentoruknak.

Ha ez nem lenne elég, a Pirelli egy különleges ajándékkal is előrukkolt a hazai versenyen: Az olasz gumiszállító egy speciális festésű sisakkal lepte meg Rossit, amelyen 50 kedves üzenet található az olasz legenda rajongóitól. Videó az ajándékozásról:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pirelli (@pirelli_motorsport)

Néhány a szurkolói mondatok közül:

„Köszönöm Valentino, hogy ennyi szeretetet hoztál a családom életébe a motorsport iránt.” (Michel)
„A lányom olyan nagy rajongód, hogy az unokám második neve Valentino.” (Stanley)
„Sokak mentora, mindenki számára ikonikus legenda.” (Willie)

A mondatok egyébként egy, a Pirelli által elindított közösségi médiakampány érkeztek be az olasz gumigyártóhoz.

A Pirelli kötelességének érezte átadni ezt a különleges ajándékot az olasz klasszisnak, elismerésképp az elmúlt évtizedekben nyújtott lenyűgöző teljesítményéért. A Bell márkájú fejvédőt az ismert olasz designer, Davide Degli Innocenti festette. Íme a képek az átadásról és a sisakról:

A Pirelli motorsportigazgatója, Mario Isola az alábbi szavakat mondta az átadás kapcsán:
„Valentino része a motorsport és a Pirelli legendájának, így egy különleges köszöntésben akartuk részesíteni a pályafutása következő fejezetében. A misanoi GT-forduló a lehető legjobb hely volt arra, hogy kifejezzük azt az elkötelezettséget, amivel a rajongók világszerte elhalmozzák őt.”

 

 

 

Bulega kipróbálhatta a Superbike versenygépet

Nicoló Bulega, a Ducati Supersport versenyzője a misanói teszten kipróbálhatta a V4R Superbike-ot.

Annak érdekében, hogy a Supersport világbajnokság több gyártó számára is elérhetővé váljon, a FIM és a Dorna elindította a „Next Generation” (azaz „Következő generáció”) projektet. A projekt keretein belül a Ducati is beszállt a küzdelmekbe, Nicoló Bulegával a nyeregben.

A világbajnokság harmadik helyezettjeként nyolc versenyen elért öt harmadik helyezéssel Nicoló Bulega a legjobb „Next Generation” versenyző az összesített tabellán. A Moto2-ből átigazolt olasz sikeres szezonkezdetet tudhat magáénak a Ducati nyergében.

A keddi és szerdai misanói teszten a gyári versenyzőkön, Álvaro Bautistán és Michael Rinaldin kívül a tesztcsapat Chaz Davies-szel és Bulegával, a V2-essel is a pályán volt. A 22 éves olasz spontán kérte, hogy tesztelhessen a V4R-rel – a Ducati pedig teljesítette a kívánságát, és kipróbálhatta a Superbike versenygépet.

„Nagyon köszönjük Chaznak a motort. Köszönöm a csapatnak is, hogy kipróbálhattam a Ducati Panigale V4R-t” mondta Bulega. „Sokkal több lóerő van benne, mint amihez hozzászoktam. Olyan volt, mint egy ajándék. Csak néhány kört tettem meg, de egy dolgot mondhatok: látványos!”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Aruba.it Racing – Ducati (@aruba.it_racing) által megosztott bejegyzés

Valentino Rossi 5. hellyel örvendeztette meg hazai közönségét

0

Valentino Rossi hazai közönsége nagy örömére ötödik helyen végzett Misanóban a GT World Challenge Europe sprintversenyén vasárnap.

Ez volt az olasz motorversenyző legenda eddigi legjobb eredménye a négy keréken debütáló szezonjában, ami a sprintversenyeket illeti. Míg a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard-on egy hatórás hosszútávú versenyen (két hivatalos Audi pilótával együtt) ötödik helyezést ért eé, addig a sprintkörben most először volt top 5-ös eredmény. Az egyórás sprintversenyeken Rossi csak Frédéric Vervisch-sel osztozott a pilótafülkén.

Szombaton egy kevésbé jó napot élt át, amikor a kvalifikáción megpördült, majd nem tudta befejezni a hétvége első sprintversenyét a pályán, amely csak egy rövid távolságra van Tavulliától, olaszországi szülővárosától.

Vasárnap azonban Rossi bebizonyította, hogy nincs elveszve a négykerekű versenygép volánja mögött sem.

Az olasz legenda és a Team WRT #46-os Audi csapattársa, Frederic Vervisch először hetedik helyre kvalifikálták magukat. Vervisch a versenyen kiválóan rajtolt, és a hetedik helyen maradt.

Amikor Rossi átvette a volánt, lenyűgözően védekezett Jules Gounon nyomása ellen, majd végül az ötödik helyen ért célba.

A futamot a Team WRT másik csapata, Charles Weerts és Dries Vanthoor duója nyerte.

Rossi azonban ezzel az eredménnyel minden bizonnyal megörvendeztette hazai publikumát.

Alberto Puig: Tévedtünk

0

Az Assenben rendezett futam után Alberto Puig nyíltan beszélt a szezon első felét illető problémákról a Repsol Honda csapatnál.

A téli tesztek után nagy volt az önbizalom a Honda táborában, és az új RC213V is nagy reményeket táplált az alakulat tagjaiban. Először úgy tűnt, hogy a reményeket Pol Espargaró harmadik helye igazolja a dohai szezonnyitón. A Repsol Honda csapat számára azonban ez maradt az egyetlen sikerélmény a szezon első felében.

Pol Espargaró gyengélkedve fordult rá a nyári szünetre, aki még az asseni versenyen sem vett részt a bordáiban jelentkező erős fájdalmak miatt. A világbajnoki tabellán jelenleg a 17. helyen áll 40 ponttal. Marc Márquez negyedik felkarműtétje miatt kényszerült félbeszakítani a szezont. Hat futamon vett részt, dobogón nem állt, de így is 60 pontot gyűjtött. Ezzel a 13. helyen áll a világbajnokságban, továbbra is megelőzve csapattársát. Helyettese, Stefan Bradl még mindig vár az első világbajnoki pontjaira idén.

Alberto Puig tudja, hogy ezek az eredmények egyáltalán nem olyanok, mint amit a Honda gyári csapatától várnának:

„Igen. A szezon elején azt hittük, hogy a 2022-es fejlesztésű motor nagyon versenyképes, de végül tévedtünk” – kezdi Puig.

„Az első teszt és az első futam olyan információkat adott nekünk, amelyek nem igazán feleltek meg a valóságnak, ezért rosszul ítéltük meg a helyzetet. Az indonéz futam óta a dolgok egyre rosszabbra fordultak.”

„Eljutottunk arra a pontra, hogy mindannyian tudjuk, mi történt. Marc Márquezt meg kellett műteni, rengeteg bukást szenvedtek el a versenyzőink, nem harcolunk jó helyezésekért, és mindez valószínűleg annak a következménye, hogy a tesztek után nem találtuk meg a 2022-es motorral azt az áttörést, amit terveztünk és vártunk.”

„Megvan, hogy hol a probléma, de nem könnyű megoldani. Ha az lenne, már biztosan megoldottuk volna. Úgy gondoljuk, a vázzal van baj. Kipróbáltunk néhány különböző megoldást, de ez még nem jelentett gyógyírt a problémára. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem értjük, mi a baj. Megoldást kell találnunk, ez egyértelmű.”

„Valamit muszáj kitalálnunk, mert így nem érjük el a céljainkat. A Honda egy olyan vállalat, amely mindig is vezető szerepet töltött be a versenyzésben, különösen két keréken. Ez kódolva van a DNS-ünkben. Változtatnunk kell  bizonyos megközelítéseken, hogy újra versenyképesek legyünk. Ezt megtettük a múltban, és most, a jelenben is meg kell tennünk.”

„A versenyzők szemszögéből nézve is van egy külön történet, illetve a gyár szemszögéből is. Ők húzzák a gázt, és a legjobbat próbálják kihozni abból, amit a Honda ad nekik. A gyártó szemszögéből nézve egyértelmű, hogy senki sem elégedett ezzel a helyzettel, és mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy megoldást találjunk. Csak annyit mondhatok: Japánban mindenki ezen dolgozik, ahogyan az európai különítmény és az egész Repsol Honda istálló is azt próbálja elemezni, hogy mit tehetünk még, hogy kijussunk a jelenlegi helyzetből.”

„A legfontosabb, hogy javítsunk a motoron, és visszatérjünk a Hondától megszokott normális szintre. Ez a prioritás. Az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy továbblépünk, még ha a helyzet vissza is húz minket.”

 

Quartararo: Nehéz nem Fabio Quartararónak lenni

0

Nem is kívánhatna magának nagyszerűbb időszakot a francia versenyző. Elmondása szerint azonban a sikernek megvannak az árnyoldalai is.

Fabio Quartararo tavaly megszerezte a világbajnoki címet a királykategóriában, és idén minden esélye megvan arra, hogy duplázzon. A francia versenyző – mondhatjuk – megnyugtató előnnyel várhatja a soron következő brit futamot a nyári szünet után.

Ez a hírnév azonban a magánélet hiányával jár:

„Nem vagyok gyakran Franciaországban, mivel Andorrában élek. Amikor meglátogatom a családomat, nehezen tudom élvezni úgy a társaságukat, ahogyan szeretném, mert nem lehetek csak Fabio. Én pedig csak Fabio szeretnék lenni, amikor a családommal töltöm az időmet. Amikor úton vagyok, vagy egy étteremben ebédelünk, vacsorázunk, nem tudok nem Fabio Quartararo lenni.”

„Nem arról van szó, hogy idegesít, de ez egy kicsit elszomorít. Amikor Franciaországban vagyok, azt szeretném, hogy az az időszak családomról szóljon. Azt hiszem, ez a siker gyakran emlegetett ára.” – nyilatkozta Quartararo.

Portimaoban kezdődhet a 2023-as szezon

0

Ismét Európában kezdődhet a MotoGP 2023-as idénye, ugyanis az átalakítások miatt 2007 óta először nem Katarban lesz a szezonnyitó a felújítási munkálatok miatt. A vonalvezetésen kívül lényegében mindent átalakítanak a Losail-i pályán annak érdekében, hogy a MotoGP mellett a Forma-1-es naptárban is állandó helye legyen. A megvalósítás során így megnövelik a paddock, illetve a VIP területét is. A boxépületek pedig átkerülhetnek a pálya túloldalára – ilyet utoljára a Sachsenring átalakításakor csináltak a 90-es évek végén. És bár nem sok lelátó van, de a célegyenesben lévőt a boxok áthelyezése miatt lebontják, és az is oldalt cserélhet.

Fotó: Lusail Circuit Sports Club

A felújítás a tervek szerint nyáron kezdődik, de várhatóan nem készül el márciusra. Emiatt októberben a távol-keleti körútba várhatóan beiktatnak egy Közel-Keletet is. Az őszi időpont azt jelentené, hogy egyrészt nagyjából egy hónappal előzhetné meg a Forma-1-et, másrészt visszakerülne a 2004-es debütálásakor kapott helyére. Mivel mindkét sorozattal hosszútávú szerződésük van, így olyan pályára lesz szükség, amely mindkét igénynek megfelel. A vonalvezetéshez viszont nem nyúlnak hozzá, csak az aszfaltozott bukóterek lehetnek szélesebbek.

Átalakuló versenynaptár

Miután a katariak lemondtak róla, két pálya is jelentkezett a szezonnyitó szerepért. Losail előtt 2 éven keresztül Jerezben kezdték az évet, de a legnagyobb esélye mégis Portimaonak lehet. A helyzetén valószínűleg sokat segít a jelenlegi FIM elnök, a portugál származású Jorge Viegas személye is. De nem mehetünk el amellett sem, hogy Miguel Oliveira személyében hazai kedvencük is lehet a szurkolóknak. Mivel sem a szezonnyitó, sem a szezonzáró szerep „nincs ingyen”, ami szintén Portugália javára dönthet, az a mögötte álló kormányzati támogatás, így nem okozna extra anyagi terhet a plusz jogdíj. Előzetes versenynaptár egyelőre nincs, de lehetséges dátumként március 12-t és március 19-et jelölték ki.

Fotó: MotoGP Media

A 2023-as naptár újra 20 futamosra csökkenhet, mivel a Finn Nagydíj jelen helyzetében már be sem kerülne. Ahhoz ugyanis szeptember 20-ig be kéne fejezni a munkálatokat a paddock kiépítése, illetve a környező utak leaszfaltozása körül. Ezt viszont a finnek nem tudják garantálni. Valószínűleg sokan szeretnénk látni, de miután Hajdúnánásban sem haladnak a munkálatok, így hiába szeretnénk, továbbra sincs magyar pálya, amely tudná fogadni a MotoGP-t. Brno állítólag már idén is jelentkezett a megüresedett nagydíj helyére, de a visszatérését náluk addig ki lehet zárni, amíg nem teljesítik azokat a feltételeket, amik miatt 2021-ben kikerültek – nevezetesen egy újraaszfaltozott pályacsík. Rajtuk kívül pedig még Kazahsztán is érdeklődött, de az a pálya sincsen még készen.