back to top
2025. június 24. 06:34
Kezdőlap Blog Oldal 701

Quartararo: A jerezi futamig készen álltam arra, hogy elhagyjam a Yamahát

0

A tavalyi világbajnok, Fabio Quartararo elárulta, hogyan tudott kilábalni szezonkezdet negatív spiráljából. Az is felmerült benne, hogy elhagyja a Yamahát.

Ha megnézzük az eredményeket, teljesen más Fabio Quartararót láttunk a tengerentúli versenyeken, mint Európában. A francia vegyes eredményekkel kezdte az idényt, de végül magára talált.

Mi változott? Mit adott a Yamaha, hogy fel tudtad venni a tempót?

„Az a motor, amellyel a szezon első felét befejeztük, ugyanaz, mint az első nagydíjon – teljesen ugyanaz, ahogy mondom. – hangsúlyozta Fabio Quartararo a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Hadd magyarázzam el: rosszul kezdtem a világbajnokságot Katarban.Többet reméltem a Yamaha téli munkájától, miután előtte 18 hónapra befagyott a motorfejlesztés. Gyorsabb motort vártam, de ezt nem teljesítették. Elkezdtem panaszkodni a sebesség miatt; Indonéziában jött az eső; Argentínában megint panaszkodtam a motor miatt… Nem ez volt a jó irány. Minden alkalommal, amikor kimentem a pályára, arra gondoltam, hogy ‘már megint nem nyerhetek’.”

„Útban Argentínából Austinba azt mondtam magamnak, hogy hibát követek el, hogy negatív spirálba kerültem, hogy nincs értelme így folytatni. Austinban újra megszólalt a fejemben a hang: ‘Igen, nem fogsz tudni nyerni, de menj ki és adj bele mindent!’  Működött. Lehet, hogy ez nem tükröződött az eredményben, de teljesen más mentalitással hagytam el az Egyesült Államokat.”

„Szóval nem, nem a motor változott, hanem fejben dőlt el minden. Ha eljutok odáig, hogy fejlődjek, a többi már magától jön.”

Ami pedig a Yamahával való hosszabbítást illeti:

„Igen, hónapokig ez volt a téma. A szezon kezdete előtt az volt a célom, hogy a Yamahánál maradjak. Abszurdnak tűnt a váltás gondolata, miután megnyertem velük a világbajnoki címet. Mindenekelőtt az volt az elsődleges célom, hogy én legyek a leginkább versenyképes. A jerezi futamig készen álltam arra, hogy elhagyjam a Yamahát, de egy olyan csomagot tettek le az asztalra, ami tetszett nekem. Jöttek új mérnökök, akik nagyon keményen dolgoznak a jövő évi motoron, és nagyon jól érzem magam az M1-en. Ezért maradok még két évet.”

 

Bezzecchi kiemelkedik az öt 2022-es újonc közül

0

Marco Bezzecchi toronymagasan a legjobb újonc 2022-ben, hiszen már dobogóra is állhatott. A többiek más úton járnak.

Öt újonc vágott neki a 2022-es MotoGP-szezonnak. Marco Bezzecchi a VR46-nál Luca Marini mellé érkezett, Fabio Di Giannantonio pedig szintén idén került fel a legnagyobbak közé. Ugyancsak újonc mindkét Tech3-versenyző, Remy Gardner és Raúl Fernández. Féltávnál pedig vizsgáljuk meg ezen öt újonc teljesítményét!

Marco Bezzecchi – 55 pont

Az öt újonc közül Marco Bezzecchi az, aki szenzációs teljesítményt nyújt. 55 pontja több, mint a másik négy elsőéves összesesen szerzett pontmennyisége. Sokat segít persze ebben az alatta dolgozó technika is: Bez Pecco Bagnaia tavalyi többszörös futamgyőztes Desmosedici GP21-esét kapta meg.

Újonc szezonja első top 10-es helyezése már Argentínában megjött, amikor kilencedikként intették le. Mugellóban, hazai pályán még a versenyt is vezetni tudta, végül ötödikként ért célba. A szezon csúcspontja pedig Assen volt, ahol a folyamatosan változó körülmények között már eleve az ötödik helyről rajtolhatott, végül pedig megszerezte első dobogós helyezését.

Fabio Di Giannantonio – 18 pont

A Gresini Racing olasz motorosa egy ugyanolyan GP21-es nyergében ül, mint fent említett kollégája, Marco Bezzecchi. Nemrég pedig 2023-ra is meghosszabbította szerződését, így a jelek szerint csapata is elégedett a teljesítményével.

Pedig azok után, hogy a Moto2-ben tavaly még futamot tudott nyerni és többször dobogón is állt, a kategóriaváltás nem indult egyszerűen. A szezon első hat futamán ugyanis kétszer kiesett, amikor pedig célbaért, azt sem pontszerző helyen tette.

Di Giannantonio első pontjait Le Mans-ban szerezte, amikor tizenharmadik lett. Ezt még három ilyen alkalom követte, így jelenleg 18 szerzett ponttal rendelkezik, amivel a második legjobb újonc. Szezonja csúcspontja a hazai, mugellói pole-pozíció volt.

Darryn Binder – 10 pont

Az RNF Yamaha motorosa óriási feladatra vállalkozott, ugyanis közvetlenül a Moto3-ból ugrott fel a királykategóriába. Miután a Yamaha is egyre inkább egy egypólusú istálló, így nincs egyszerű dolga, hogy megmutassa képességeit. Ezzel együtt rögtön a szezon második futamán, Indonéziában óriásit villantott, amikor az esőáztatta mandalikai futamon a 10. helyen zárt, mindezt ráadásul a 23. helyről indulva. Binder olyan versenyzőket előzött meg a félba is szakított futamon, mint Enea Bastianini, Pol Espargaró, Bagnaia vagy éppen Maverick Viñales.

Az indonéz versenyen kívül Binder egyetlen alkalommal, Katalóniában tudott még pontot szerezni, amikor a 12. helyen látta meg a kockás zászlót. Ezzel 10 pontos és a harmadik legjobb újonc.

Remy Gardner – 9 pont

A Tech3 KTM olyat húzott, ami már önmagában megsüvegelendő vállalás. Két versenyzője, Remy Gardner és Raúl Fernández közül ugyanis mindkettő újonc. Brad Binderen kívül tulajdonképpen az összes KTM-esnek küzdelmes szezonja van, ez alól pedig ők ketten sem kivételek.

Gardner alapvetően rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt, hiszen csak egyszer esett ki – viszont a pontszerzők közé nem túl sűrűn fér oda. Pedig nem indult rosszul a szezonja, ugyanis rögtön a katari nyitányon 15. lett. Ezt viszont csak egy portugál 14., egy katalán 11. és egy német 15. hely követte.

Gardner saját elmondása szerint a Katalán Nagydíj utáni teszt óta sokkal jobban érzi magát a motoron, erre alapozva pedig a nyári szünet után szeretné megszerezni újonc éve első top 10-es helyezését.

Raúl Fernández – 5 pont

Remy Gardner Tech3-s csapattársa messze a leghányattatottabb sorsú újonc az öt motoros közül. Pedig a királykategóriában úgy érkezett, hogy kicsi híja volt, hogy 2021-ben rögtön újoncként bajnok legyen a Moto2-ben. Első négy MotoGP-s futamán egyaránt célba tudott érni, de egyszer sem pontszerző helyen.

A portugál és a spanyol futamot egyaránt ki kellett, hogy hagyja sérülés miatt. Franciaországban visszatérhetett, de kiesett, majd Mugellóban ismét a top 15-ön kívül végzett, hiába ért célba. De ő sem áll pont nélkül: az első egység a Katalán Nagydíj után került a neve mellé, ezt pedig egy kifejezetten szép eredmény, egy 12. hely követte a Sachsenringen.

Bagnaia ittasan szenvedett balesetet Ibizán

0

A Ducati MotoGP versenyzője, Francesco Bagnaia a hírek szerint kedd reggel Ibizán autóbalesetet szenvedett, ami után a pilóta leheletében az alkoholteszt során 0,87 mg/l alkoholtartalmat mértek.

Bagnaia balesete után a az alkohol határártékének több, mint háromoszorosát, 0,87 mg /l-t mértek. A megengedett határérték 0,25 mg/l. A Polgárőrség és a helyi rendőrség, a Policia Local de Sant Josep a MotoGP versenyzőjének balesetéről közölt részleteket a médiával.

A baleset Sant Josep városában történt, amelyet a nyár folyamán a MotoGP paddock tagjai látogatnak. Az esetben az értesülések szerint senki sem sérült meg.

Az utolsó aktív versenyző, akit ittas vezetéssel vádoltak meg, a korábbi MotoGP-versenyző, Hector Barbera volt. 2018-ban második alkalommal kapták szabályszegésen. Ezt követően elvesztette a Pons Racingnél a Moto2-es bajnokságban az ülését.

Az eset várhatóan Bagnaia GP-licencére nem lesz kihatással.

FRISSÍTÉS!

Az esetet a Ducati Corse egyelőre nem erősítette meg, azonban Francesco Bagnaia Twitter oldalán az alábbi bejegyzést tette közzé, amiben elismeri a történteket és bocsánatot kér tettéért:

„Tegnap este Ibizán voltam bulizni a barátaimmal a MotoGP szünetében. Együtt ünnepeltünk és koccintottunk a Holland GP-n elért győzelmemre. Amikor hajnali 3-kor elhagytam a diszkót, egy körforgalomnál az első kerekekkel az árokban kötöttem ki, anélkül, hogy más járműveket vagy embereket veszélyeztettem volna. A rendőrség által végzett alkoholteszt azonban megállapította, hogy a véralkoholszintem magasabb volt, mint amit a spanyol törvények megengednek. Sajnálom a történteket, gyakorlatilag sosem iszom, és ez komoly figyelmetlenség volt, aminek nem lett volna szabad megtörténnie. Mindenkitől elnézést kérek, és biztosíthatok mindenkit, hogy megtanultam a leckét. Alkohol fogyasztása után soha ne üljetek volán mögé. Köszönöm.”

Balesetek miatt Zsigovits Norbert biztosra ment, folytatja a felkészülést az EnduroGP-re

0

Több baleset is hátráltatta a HUMDA Academy közreműködésével versenyző Zsigovits Norbertet az osztrák enduro-bajnokság ötödik fordulója során, ezért a csákánydoroszlói versenyző inkább a közelgő, hazai szempontból fontosabb versenyeket helyezte előtérbe, és elkerülte a súlyos sérülés veszélyét.

Folyamatos versenyzéssel készül Zsigovits Norbert a 2022. augusztus 5-7. között zajló zalaegerszegi EnduroGP-versenyre, ennek jegyében a csákánydoroszlói motoros a múlt hétvége során az osztrák enduro-bajnokság ötödik fordulóján is rajthoz állt. A megmérettetés ezúttal nem hozott sikert a számára, de elkerülte a komolyabb sérülést.

Zsigovits Norbert
Fotó: HUMDA

A Rohr im Gebirge térségében megrendezett versenyen a pálya már nem volt ismeretlen a 23 esztendős versenyző előtt, hiszen korábban már rajthoz állt itt, a motorral viszont barátkoznia kellett, mert hosszú idő után először ült a négyütemű KTM 350 EXC-F-en, a közelmúltban jellemzően a kétütemű KTM 300 EXC-t használta.

Az osztrák bajnokságban szombaton edzéseket rendeznek, majd délután egy superenduro-versenyt is tartanak. Ebben a versenyszámban Zsigovits Norbert a 3. helyre kvalifikálta magát, viszont a döntőbe egy kisebb esés miatt nem tudott bejutni, végül a B-döntőt megnyerve a 7. helyen zárt.

Zsigovits Norbert
Fotó: HUMDA

A második nap során a klasszikus endurózásé volt a főszerep. Zsigovits Norbert az első mért szakaszon a 6. helyet érte el, a második szakaszon viszont balesetet szenvedett, és bár még egy mért szakaszt teljesített, de végül úgy döntött, hogy visszalép a további küzdelemtől.

A második mért előtt a többieket figyeltem, ahogy a rajtnál lévő padlót átugratják, ezért én is ezt szerettem volna csinálni, viszont túl magasra repültem és fejjel elkaptam a rajtot jelző táblát. Szerencsére nem lett komolyabb sérülésem, de meghúztam a nyakamat és feldagadt a szám. Még egy mért szakaszt teljesítettem, viszont nem tudtam kellően koncentrálni, ezért jobbnak láttam befejezni a versenyt. Örülök, hogy nem lett nagyobb bajom és tudom folytatni a felkészülést a következő EnduroGP-versenyekre” – nyilatkozta a HUMDA Academy közreműködésével versenyző Zsigovits Norbert.

Zsigovits Norbert, ÖM Open eredmények

Kategória: ÖM Open
Mezőny: 19 versenyző
Superenduro időmérő: 3.
Superenduro elődöntő 1: 3.
Superenduro B-döntő: 1.
Superenduro összesítés: 7.
Enduro ÖM Open: 18.

Redding: A türelem kifizetődik, de nekem nincs

0

A BMW illetékesei előrelépést várnak a következő Superbike világbajnoki versenytől a Donington Parkban. „A türelem kifizetődik, de nekem nincs” – mondta a gyári versenyző, Scott Redding.

Június végén a BMW a Donington Parkban Scott Redding és Loris Baz részvételével tesztnapot tartott a hobbipilóták számára rendezett pályanap keretében, de az egy halálos baleset után idő előtt véget ért.

A bajor gyártó teljes gőzzel fejleszt, hogy az M1000RR közelebb érhessen az élmezőnyhöz. A BMW versenyzőinek legjobb eredménye az idei szezonban: Redding 5. helye a második asseni főfutamon. Az angol tizenkét futam után 48 ponttal a tizedik az összesítésben, három ponttal megelőzve a 11. helyen álló Baz-t.

„Még több van a tarsolyunkban. A fejlesztőink nem dőlnek hátra, reagálnak az igényeinkre” – mondta el Shaun Muir, a Team BMW Motorrad főnöke. „Úgy vélem, hogy Doningtonig drasztikusan csökkenteni kell a lemaradást az élmezőnytől.”

Marc Bongers, a BMW Motorsport igazgatója hozzátette: „Van néhány dolog, amit meg kell oldanunk – mondta a holland. „A verseny rajtjainál jobbnak kell lennünk, ott folyamatosan vannak problémáink. Az elektronika és a hátsó felfüggesztés terén is tettünk lépéseket új alkatrészekkel.”

Scott Redding, aki hosszú éveket töltött a GP-paddockban, és a Ducati gyári csapatával 2020-ban és 2021-ben a Superbike világbajnoki 2. és 3. helyeket szerzett, a BMW-t az 1988-ban alapított versenysorozat legsikeresebb gyártójához tudja hasonlítani.

„Shaun Muir csapatánál minden kisebb és kompaktabb, a Ducatinál egyértelműen több ember áll mögötte, nagyobb a struktúrájuk” – elemezte a 12-szeres futamgyőztes a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „A BMW-nek megvannak az erőforrásai, de a versenyosztály elég kicsi. Ez jó, hogy gyorsan tudunk reagálni. De néha több emberre van szükséged egy nagyobb projekt felépítéséhez. Minden lehetséges – de mennyi ideig fog tartani? Sok lépés már megtörtént. De nem tudom, hány lépés történt az elmúlt négy évben, és mi várható a következő négy évben.”

„A türelem kifizetődik – de sajnos nekem nincs türelmem. A BMW-nek megvannak az erőforrásai, és van egy tervük. Azt is hiszem, hogy megvannak az emberek a háttérben, akik tudnak segíteni. Jó, ha én vagyok a BMW legjobb versenyzője. De én azért vagyok itt, hogy nyerjek. Ha nem sikerül, akkor az az én problémám, és nekem kell megbirkóznom vele. A nap végén együtt kell dolgoznunk, mint egy csapat, és tizedmásodperceket kell javulnunk, és a határokat kell feszegetnünk.”

Miguel és Paulo Oliveira túraautó-versenyt nyert

0

Miguel Oliveira és édesapja, Paulo meglehetősen aktívan töltik a nyári szünetet. Részt vettek egy túraautó versenyen a hétvégén.

A Circuito Internacional de Vila Real adott otthont a hétvégén az FIA Túraautó Világkupa ötödik állomásának, és ezzel egy időben a portugál CPV sorozat („Campeonato Portugal de Velocidade”) egyik versenyének.

Miguel Oliveira a Hyundai nagyköveteként természetesen nem akarta kihagyni ezt a lehetőséget. A Red Bull KTM gyári versenyzője az RC16-ost egy Hyundai i30 N TCR-re cserélte, és édesapjával (aki egyben menedzsere is), Paulo Oliveirával együtt versenyzett a TCR-osztályban – rendkívül sikeresen: az apa-fia duó szombaton és vasárnap is győzött.

„Az első futam elején túlságosan le voltunk maradva, de később sikerült egy tiszta futamot teljesítenem. Így jobban megismerhettem a pályát, és több helyezést is javítottam” – kezdi Oliveira.

„Nagyon meleg volt, ami mindent megnehezített, de rájöttem, hogy ez egy nagyon technikás pálya. Mindenekelőtt figyelni kellett a ‘pályakorlátokra’. Ezen az aszfaltcsíkon tényleg szükség van a vezetési képességekre.”

„A második futam rajta kissé kaotikus volt, de édesapámnak sikerült jól kijönnie a helyzetből, és ami a legfontosabb, elérnie a fő célt – vagyis sértetlenül átadni nekem az i30 N-t, hogy továbbra is jól érezzem magam”

A jeles eseményről készült videó megtekinthető itt:

„Mindketten nagyon örültünk az élménynek. Köszönettel tartozunk a Hyundai-nak, hogy meghívott minket.”

Marini: A Ducati a legjobb az újoncok számára

0

A VR46 versenyzője, Luca Marini azt elemezte, hogy csapattársa, Marco Bezzecchi első MotoGP-dobogós helyezése után miért a Ducati ma már vitathatatlanul a legmegfelelőbb motor az újoncok számára.

Nem Rossi testvére, Luca Marini szerezte meg a Mooney VR46 Racing Team első MotoGP-s dobogóját, hanem az újonc Bezzecchinek sikerült ez a nyári szünet előtti utolsó versenyen.

Marini, aki jobb oldali szárny nélkül is a 17. helyért küzdött, dicsérte csapattársa teljesítményét. „Az is fantasztikus, hogy több Ducatit is az élen látunk” – tette hozzá. Elvégre Francesco Bagnaia előtt csak egyetlen másik Ducati-pilóta tudott győzni – Casey Stoner 2008-ban.

Marini azt is megjegyezte: „Ez a csapat számára is nagyszerű eredmény, és ezt ki kell élveznünk. Mert az egész csapat sokat fejlődött az első futamokhoz képest. Gratulálok a csapat minden tagjának, nagy lépéseket tesznek előre” – hangsúlyozta a Mooney VR46 versenyzője. „A nyári szünet után is így kell folytatnunk, és talán megpróbálhatunk a legjobb független csapat lenni.”

Bezzecchihez hasonlóan Marini is a Ducati színeiben versenyezte újonc szezonját a királykategóriában. Régebben a Yamahát tartották a legkönnyebb motornak az újoncok számára, most úgy tűnik, hogy a Ducati az. Miért van ez így?

Marini először elgondolkodott, majd elmagyarázta: „Amit a Ducatiról elmondhatok: Hihetetlen, hogy milyen jól működnek a különböző beállítások. Ez a legnagyobb erőssége jelenleg az én szemszögemből nézve. Ha például összehasonlítod az én motoromat Pecco motorjával, az teljesen más. Ha összehasonlítod a motoromat Jack [Miller] motorjával, az teljesen más. Ugyanez igaz Johann [Zarco] motorjához képest is. Mindenkinek megvan a saját motorja – és minden motor gyors. Mert végül is mindannyian nagyjából az összes pályán ott vagyunk elől. Nyolcan vagyunk Ducati-pilóták, és néha öten vagyunk az első nyolcban, vagy hatan az első tízben. Ez a hihetetlen dolog a Ducatival kapcsolatban.”

„Ezzel szemben a többi motorral úgy tűnik, hogy csak egyféleképpen működik” – folytatta a 24 éves olasz. „A Yamaha fantasztikusan működik Fabióval, míg Dovi, Darryn [Binder] és Franco [Morbidelli] nagy problémákkal küzd. Talán azért van ez, mert csak Fabióra koncentrálják a fejlesztést – mint korábban a Hondánál, ahol a motor csak Márquez számára volt vezethető, vagy a Ducatinál Stonerrel”sorolta Marini.

A Yamaha azonban a tavalyi címvédés után ismét Fabio Quartararóval vezeti a MotoGP világbajnokságot. Marini lát előnyöket és hátrányokat is: „Talán helyes döntés, hogy mindenkinek ilyen fantasztikus versenygépe van – de talán nem. Mert ha van egy olyan motorod, ami a legjobb versenyződre van szabva, akkor sok futamot nyerhet vele. Egy olyan motorral, ami mindenkihez passzol, talán nehezebb. Nem tudom.”

Ami biztos Marini szempontjából: „Számunkra ez fantasztikus, mert a Ducati most egy igazán egyszerű motor, sok pozitívummal. Ki kell használnunk az erősségeit, és úgy gondolom, hogy a jövőre nézve is ez lehet a legjobb versenygép.”

Beirer: Aspar Martínez munkája példaértékű

0

Sergio García és Izan Guevara révén a GASGAS gyári versenyzői uralják eddig a 2022-es Moto3-as világbajnokságot. A Moto2-es előrelépés sem kizárt.

Jorge Martínez Aspar csapata a kis kategóriák egyik legsikeresebb istállójaként van nyilvántartva. A 125 köbcentisek világbajnoki címét Aprilia színeiben Bautistával (2006), Talmácsival (2007), Simónnal (2009) és Terollal (2011), majd a Moto3-as világbajnokságot 2020-ban Arenasszal KTM-en, valamint a junior világbajnokságot 2018-ban Raúl Fernándezzel és 2020-ban Izan Guevarával (mindkettő KTM-en) nyerte meg.

A 2022-es Moto3-világbajnokságban Sergio García és Izan Guevara lett a főszereplő.

A világbajnokságot vezető García és a második helyen álló Guevara az idei szezonban nagyszerűen teljesít. A Leopard Honda reménysége, Dennis Foggia 67, illetve 64 pontra van lemaradva a GASGAS versenyzőitől.

„Az a munka, amit Aspar Martínez a fiatal tehetségekkel végez, példaértékű.” – jegyezte meg Pit Beirer.

„Az utánpótlás akadémiáján évek óta egyik tehetséget szállítja a másik után.”

A tervek szerint a Moto3-as világbajnok (García vagy Guevara) feljebb lép a Moto2-es géposztályba, valószínűleg Jake Dixon csapattársa lesz. Arenas sorsa egyelőre kétséges.

 

Max Biaggi új versenyzőt keres

0

Max Biaggi és Peter Öttl örült Ayumu Sasaki asseni győzelmének, akivel együtt szeretnék folytatni. John McPhee-nek azonban el kell hagynia a Moto3-as géposztályt.

Most a Sterilgarda-Husky csapatnak ismét élversenyzőt kell keresnie, mert John McPhee 27 évesen (néhány nap múlva 28), életkori okok miatt osztályt (vagy sorozatot) vált.

„Sasakival szeretném folytatni” – árulta el Max Biaggi.

Nem is csoda, ha már a japán versenyző megörvendeztette csapatfőnökét egy futamgyőzelemmel Assenben. Az meg már csak hab volt a tortán, hogy az említett első helyet Biaggi születésnapján szerezte Sasaki.

Biaggi és Öttl jelenleg tárgyalásokat és egyeztetéseket folytat a skót McPhee lehetséges utódjaival, aki tavasszal heteket kihagyott egy csigolyatörés miatt.

„John McPhee esetében már a szezon előtt tudtuk, hogy fel kell lépnie a Moto2-be” – mondta Peter Öttl. „Ez volt a helyzet tavaly Fenati esetében is.”

Biaggi és Öttl egy olyan győztes versenyzőt szeretne szerződtetni, mint Jaume Masia, és már folynak is a tárgyalások. A Red Bull KTM-Ajo csapat versenyzője azonban szeretne feljebb lépni a Moto2-be. Lehet persze, hogy ez egy olyan ajánlat lesz a spanyol számára, amit nem fog visszautasítani.

 

Moto2-es helyet keres Deniz Öncü számára Sofuoğlu

0

Fizikailag most már egyre inkább kilóg a Moto3-as mezőnyből Deniz Öncü. Menedzsere részéről megy is a Moto2-es helykeresés.

Annak idején, még 2011-ben Kenan Sofuoğlu második lett a Moto2-es holland TT-n. Most már más minőségben, fiatal honfitársa, Deniz Öncü menedzsereként tűnt fel az asseni paddockban 11 év után. Sofuoğlu ugyanis helyet keresett védence számára a nyári szünet előtti utolsó futamon – inkább már középen, mint a Moto3-ban.

Öncü ugyanis a 19. évéhez közeledve immár harmadik teljes szezonját futja a kicsiknél, emellett pedig teljesített már néhány futamot 2019-ben is, alig valamivel 16. születésnapja után.

A fiatal motoros eddig háromszor állhatott dobogóra a Moto3-ban, háromszor pedig övé volt az első rajtkocka. A verseny leggyorsabb körét egy alkalommal futotta meg. Idén hatodik összetettben, és hiába indulhatott kétszer is a pole-ból (legutóbb Mugellóban), ezeket Öncü pedig még csak dobogóra sem tudta váltani. Ennek viszont van egy prózai oka csapatfőnöke szerint.

„Különleges vele a kapcsolatom, szinte mintha a fiam lenne” – mondja Öncü kapcsán Hervé Poncharal, a Tech3 első embere a speedweek.comnak adott interjújában. „Ő egy nagyon fiatal versenyző, hiszen még 19 éves sincs. Tele van ambícióval, vad, és erős személyiség. Ezek a tulajdonságai kiemelik nagyon sok fiatal versenyző közül. Másrészt viszont ez már a harmadik szezonja itt. Guevara, García vagy Muñoz is jobb eredményeket hoz nála, és fiatalabbak is. Mondtam is neki, hogy nem reménykedhet és maradhat itt örökké. Megnőtt, emiatt pedig megelőzik őt az egyenesekben a nála kisebbek. Nagydarab lett, ez pedig hátrányt jelent számára.

Merre tovább?

Öncü számára a Moto2 lehet a következő lépés. Csak… „Hiszek Denizben, és azt gondolom, hogy a Moto2 ideális lenne számára. Az eredményei viszont nem igazolják ezt a lépést. Semelyik Moto2-es csapat nem fog vörös szőnyeget teríteni elé ilyen eredménysorral. Aki Ajo csapata lenne a legideálisabb, de nem gondolom, hogy neki ott 2023-ban lesz hely. Épp ezért azzal bíztam meg Kenant, hogy találjon Deniz számára olyan Moto2-es helyet, ahol kétéves szerződést kínálnak neki.

Sofuoğlu pedig tudja a dolgát. „Próbálom számára megtalálni a megfelelő Moto2-es csapatot” – mondja a menedzser. „Amennyiben ez nem valósulhat meg, akkor Deniz marad még egy évet a Moto3-ban.

Deniz Öncü ikertestvére, az azóta a Supersport-világbajnokság mezőnyét erősítő Can annak idején, a 2018-as valenciai szezonzárón a Moto3 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett 15 évével és 115 napjával.