back to top
2025. június 24. 10:02
Kezdőlap Blog Oldal 700

Suppo: Szeretnék köszönetet mondani

0

A Suzuki télen Livio Suppót nevezte ki csapatfőnöknek. Alig három hónappal később a gyártó bejelentette, hogy kivonul a királykategóriából. Az olasz összegezte a szezon első felét.

Livio Suppo számára a 2022-es MotoGP-szezon egy igazi hullámvasút. Az 57 éves torinói februárban csatlakozott a Suzukihoz, mint csapatvezető. Álex Rins és Joan Mir akkor tisztességes szezonkezdetet produkált. Rins a portugál futam után a Yamaha gyári versenyzőjével, Fabio Quartararóval együtt vezette a világbajnokságot. Az istálló nagyot lépett előre az előző idényhez képest.

„Nagyon hálás és boldog voltam, hogy négy év után újra a paddock-ban lehettem. Az egész csapat jól fogadott, fantasztikus a légkör. A portimaói hétvége után mi vezettük a csapat-világbajnokságot, Álex is pontegyenlőségben állt Quartararóval a világbajnoki pontversenyben” – kezdi Suppo.

„Nagyon jól indult a szezon, mert Álex remek formában volt. Teljesen más arcát mutatta tavalyhoz képest. Joan-nak volt néhány problémája igaz, visszafogottabban teljesített, de Európában ő is összeszedte magát. Sajnos aztán megtörtént az, amit már mindannyian tudunk.”

„Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek a csapatban, mert bár mi feladtuk, ők nem. Megőrizték jó formájukat. A hétvégéken a hangulat mindig barátságos és vidám maradt. Természetesen segítek nekik abban, hogy a jövő évre megoldást találjanak, de a lényeg az, hogy a Suzuki döntésére adott reakcióik nagyon korrektek voltak.”

„A versenyzők esetében minden sokkal bonyolultabb volt. Álex-nek például természetesen volt két nullázása, amiért nem hibáztatható, mivel a barcelonai eset miatt történt. Gyors volt, így nem lehet azt mondani, hogy a hír volt hatással a versenyzők teljesítményére.”

„Joan a barcelonai teszten jobb beállítást talált. Nagyon bízom benne, hogy jó eredményekkel zárhatjuk a szezont. Ez segítene abban, hogy egy kicsit boldogabbak legyünk” 

Peter Hickman is ott lesz a Donington Parkban szabadkártyával

0

Az FHO Racing BMW csapata még ebben a hónapban debütál a FIM Superbike világbajnokságon Peter Hickmannel a nyeregben, a Donington Parkban.

Ez az esemény lesz az első alkalom, hogy Faye Ho csapata világbajnoki futamon szerepel. Hickman korábban már helyettesítő szerepet betöltött a 2012-ben és 2019-ben.

Idén az FHO Racing BMW színeiben, egy WSBK-specifikációjú elektronikai csomaggal felszerelt versenygéppel gurul majd pályára.

Hickman így nyilatkozott: „Nagyon izgatott vagyok, hogy lehetőségem nyílik részt venni a Superbike világbajnoki versenyen. Kétszer is volt már erre alkalmam korábban. Egyszer 2012-ben a Worx Suzukival, majd 2019-ben a BMW World Superbike csapatával. Mindkét alkalommal az utolsó pillanatban történt megállapodás, olyan motorokra pattantam fel, amelyeket még soha nem próbáltam előtte.

„Ezúttal az FHO Racing BMW-vel fogok pályára gurulni, amivel a BSB-ben versenyzek, így jó lesz. Dolgoznunk kell azon, hogy az elektronikai csomagot a World Superbike specifikációra váltsuk, ami sok mindent megváltoztat. Ez érdekes lehet, de majd meglátjuk.

„Szerintem fantasztikus, hogy lehetőséget kaptunk erre csapatként, és mindez Faye-n múlik. Jót fog tenni a csapat minden tagjának, hogy együtt vehetünk részt a Superbike világbajnokságon, mindannyian szerepeltünk már világbajnoki futamon, de nem csapatként, szóval úgy gondolom, hogy ez igazán nagyszerű dolog lesz mindannyiunk számára.”

Faye Ho csapatfőnök így nyilatkozott: „Nagyon örülök, hogy bejelenthetem az FHO Racing részvételét a FIM Superbike világbajnokság brit fordulóján. Eddig is nagyon mozgalmas 2022-es évünk volt, jött ez a lehetőség, és csapatként nekivágtunk.

„Az alakulat már bizonyította erejét a brit Superbike-ban és az utakon. Mindig azon vagyunk, hogy erőt adjunk, és lehetőség szerint új területekre érjünk oda. A Donington Park WSBK-rajtrácsához való csatlakozás volt a következő lépés.

„Peternek van némi tapasztalata, hiszen korábban kétszer vett részt világbajnoki futamon, és a stáb tagjai közül többen is dolgoztak már a sorozatban, úgyhogy némi tudással érkezünk, és már nagyon várjuk, hogy minél többet tanulhassunk.

„Főleg tapasztalatszerzés céljából megyünk erre a hétvégére, de szívesen tanulunk, és továbbra is csapatként fejlődünk, és úgy érzem, hogy ez az egész gárda hasznára válik.”

Fogarty: Bautista fantasztikus

0

A Superbike-vb történetének egyik legnagyobb alakja, Carl Fogarty is élvezettel nézi azt, amit a bajnokság három nagyágyúja 2022-ben nyújt.

A Superbike-világbajnokság hamarosan a szezon ötödik helyszínére, a Donington Parkba látogat. A bajnokság tulajdonképpen itt látta meg a napvilágot, ahogy több nagy sztár esetében is megkerülhetetlen helyszín. Ilyen a négyszeres bajnok Carl Fogarty is, aki annak idején, 1992-ben pontosan itt aratta karrierje első győzelmét a Superbike-vb-n.

Most őt kérdezték az utódokról, valamint az utódok által 2022-ben szolgáltatott legforróbb beszédtémákról.

Fogarty Bautistáról: „Azt hittem, ez egy hibás döntés. Nyilvánvalóan tévedtem!”

Álvaro Bautista eddigi szezonjával és a partnerség működésével kapcsolatban Fogarty egyrészt őszintén meglepődött, másrészt viszont örül a spanyol és a Ducati sikereinek.

Ez nyilvánvalóan nagyon jó neki és a Ducatinak is. Kicsit olyan, mint három évvel ezelőtt volt, azt hiszem, de akkor minden balul sült el, szóval majd meglátjuk. Be kell vallanom, amikor újra leszerződtették 2022-re, őszintén szólva azt gondoltam, hogy ez egy hiba volt. Általában az ilyen döntéseket jól szoktam meghozni, amikor egy versenyző elmegy egy csapathoz, és azt gondolom, hogy „hmm, nem vagyok benne biztos”. Tízből kilencszer igazam van, de ebben az esetben nyilvánvalóan tévedtem – legalábbis eddig! Három évvel ezelőtt félúton minden rosszra fordult. Most viszont remélhetőleg tanult belőle, és koncentrál. Le a kalappal előtte és a Ducati előtt, fantasztikus ezt látni.

Arról, hogy Bautista személyesen megváltozott-e, ‘Foggy’ személyesen nem tudott nyilatkozni, de a látottak alapján reméli, hogy ez a helyzet. „Nem tudom – nem ismerem őt, de ő egy tapasztalt srác. Csinált három éve, amit csinált, de nem tudom, mi történt. Az ember reméli, hogy a tapasztalata, amit szerzett, hasznára válik majd. Nem hiszem, hogy ez még egyszer megtörténik, szerintem most is marad a pályán, és Toprakkal és Jonnyval fog harcolni. Őszintén szólva még mindig úgy gondolom, hogy Jonny fogja megnyerni a versenyt; ezt már az év elején is mondtam, és nem változtatom meg a véleményemet. Három évvel ezelőtt is ezt mondtam, amikor Alvaro megnyerte az első 11 futamot, és még mindig úgy gondolom, hogy Jonny fog nyerni; a stabilitása könyörtelen. Nagyon ritkán hibázik.

Razgatlıoğlu és Rea csatája: A mi időnkben egy ilyen csatában gyűlöltük volna egymást!

Fogarty élvezettel nézi Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu csatáját. „Ez nagyszerű, imádom! Álvaro csak hátradől és figyeli ezt a kettőt, mert valószínűleg megint kiütik egymást, ahogy Assenben is tették. Mindketten nagyon éhesek, nagyon akarnak nyerni, és nagyon-nagyon gyorsak is. Nyilvánvalóan különböző korúak, és én nagyon kedvelem Toprakot. Szerintem ő egy hihetetlenül tehetséges motoros, és amit a motoron tud… Ha ez valahogy nem jön össze neki, akkor akár kaszkadőr is lehet belőle!

Titánok csatája zajlik Fogarty szerint. „Jonathan éhsége, hogy még mindig az első helyen legyen, hihetetlenül könyörtelen. Elég sokszor csapnak össze, és ezt jó nézni! Úgy tűnik, elég jól kijönnek egymással; ha én és valaki más csinálnánk ezt az én időmben, utálnánk egymást! Én és John Kocinski, Scott Russell vagy bárki más, borzalmas lenne! De ők ketten tényleg rendben vannak. A pályán kíméletlenek, ezt viszont nem viszik be a paddockba, mint a mi időnkben néhányszor. Én csak utáltam mindenkit, és ezt kellett tennem, ha versenyeket akartam nyerni. Jonny egy kicsit más, ő sokkal kedvesebb ember!

Foggy Rea-nek: Győztes csapaton ne változtass!

Ha már az északír került szóba: Fogarty bölcs szavakat intézett az ulstermanhez a jövőjével kapcsolatban. Ahogy arról ugyanis korábban már szó esett, Rea és a Kawasaki szerződése év végén lejár.

Szerintem a Kawasaki még mindig elég jó ahhoz, hogy Jonathan a bajnoki címért harcoljon. Nem emlékszem, hogy egy motor ennyi ideig ennyire domináns lett volna. 2012 óta, vagyis tíz éve tart már ez. Mindenki azon akar lenni. Hihetetlenül jó motor, csak úgy tűnik, hogy egy kicsit hiányzik belőle a végsebesség a Ducatihoz és a Yamahához képest, de ez tavaly is így volt.

Fogarty tapasztalatból is beszél, amikor azt mondja, Rea-nek nem kellene váltania. Neki sem kellett volna. „Soha nem kellett volna szétszakítanom egy győztes csomagot, és ezt mondtam Jonathannak is az évek során. Minden idők legjobb motorja volt 1995-ben, én pedig pár százezer fonttal többért szétvertem az egészet; tényleg hülye voltam. Ez 1996-ban és 1997-ben a bajnoki címembe került; két évembe telt, mire visszaszereztem a bajnoki címet. Őszintén szólva ezt nagyon sajnálom, de a Ducati visszavett. Én maradnék; szerintem nagyszerű nagykövete lehetne a Kawasakinak, ha egyszer befejezi a pályafutását, még jobban fogják őt becsülni. Én a helyében nem mennék el, főleg nem azután a hiba után, amit én elkövettem.

Harc a vb-címért: „A WSBK nagyszerű munkát végez!”

Fogarty akár megüthetne „bezzeg régen”-hangot is, de az angolnak tetszik, amit láta.

A WorldSBK nagyon jól áll. Ott van a szupersztár Jonathan Rea, előtte pedig Troy Bayliss vagy én voltam. Mi voltunk azok, akiket mindenki meg akart verni, Johnnyt pedig Toprak, a feltörekvő ígéret, Toprak tavaly meg is verte. Most pedig még Álvaro is ott van. Tudod, hogy melyik három versenyző fog nyerni, de azt soha, hogy éppen melyik milyen napot fog ki, és melyikőjük végez az éppen aktuális verseny élén.

Persze azért King Carl nagyon szurkol a briteknek. Erre pedig ott lesz lehetőségként a hazai pálya. „Imádtam a Donington Parkot! Kicsit ambivalens kapcsolat volt ez vele, az egyik évben nyertem, majd a következő évben rémálom volt, és ez így ment végig a 90-es években. Idén brit szempontból abban reménykedsz, hogy Scott Redding egy kicsit közelebb tud kerülni az élmezőnyhöz.

És ha már a britek…

Bokatörése után Doningtonban végre tényleg bemutatkozat a brit Superbike-bajnoki címvédő, Tarran Mackenzie. Fogarty rá is kíváncsi.

A szokásos esélyesek Álvaro, Johnny és Toprak lesznek, de Tarran is érdekes lehet a szabadkártyás beugrásával. El kell kezdenie vb-mezőnyben megméretni magát, különben könnyen lehet, hogy a szigeten ragad. Röviden beszéltem az apjával, Niall-lal az év elején, és ő nem akar ott ragadni. Az egyszeri versenyeken, amiket kap, nagy nyomás nehezedik rá, hogy tegyen valamit, hogy a WorldSBK csapatai felkapják a fejüket, és adjanak neki egy esélyt a motorjukon. Mindkét esetben jól fogja kezelni a helyzetet.

Más lehet a BMW-nél Scott Redding helyzhete. „Megnézzük, hol áll a szezon végén, de nem teljesen értem, miért küszködik ennyire. Nagy kérdés, engedik-e, hogy a saját képére formálja a motort. Nem értettem, mi történt közte és a Ducati között. Biztos vagyok benne, hogy most is arra gondol, bárcsak náluk versenyezne.

Bagnaia nem akar belefolyni a döntésbe, ki lesz a csapattársa

0

Francesco Bagnaia mindenképp új csapattársat kap 2023-ra. A hírek szerint erre Bastianini és Martín a legnagyobb esélyesek, ő viszont ebbe nem szól bele.

A tomboló nyári szünetben Francesco Bagnaia ittas vezetésével került fel oldalunk hasábjaira is. Emellett viszont őt nagyon is érintő döntési folyamat is zajlik párhuzamosan, ugyanis jövőre Jack Miller helyett, aki a KTM-hez távozik, új csapattársat kap. Vannak, akik szerint erre Enea Bastianini a nagyobb esélyes, vannak, akik szerint Jorge Martín. Bagnaia számára viszont nem csak hogy mindegy a döntés, még célirányosan ki is szeretne maradni ebből a döntési folyamatból.

Sőt, ő a maga részéről Bezzecchit ültetné maga mellé – legalábbis ezzel viccelődött. „Nagyszerű lenne, ha Marco lenne a csapattársam” – tért ki a válaszadás elől egy poénnal Bagnaia. „Komolyra fordítva, én ennek nem akarok a része lenni. Nem is nagyon akarok beszélni erről. Bárki érkezik, részemről rendben lesz a választás. A lényeg, hogy értse meg a munkánkat és vegye ki ebből a részét ő is.

Addig is a jövendőbeli csapattárs egy nagyszerű kezdőmotoron tanulhat a tavalyi GP21-essel. „Ezzel kiváló indulási lehetőséget kaptak. És ez már tavaly friss gépként is rendkívül versenyképes volt. Amikor én voltam újonc, közel sem ez volt a helyzet. Jó néhány tized lemaradásom volt a nagyokhoz képest. Most viszont akár Marcót, akár Diggiát, akár Eneát látom, mind nagyon versenyképesek rögtön az elejétől. A határok megtalálásával vannak persze problémáik, de nagyszerű munkát végeznek.

A Bagnaia-csapattársi státuszra legnagyobb esélyesnek tartott két versenyző közül Enea Bastianini már három futamot is nyerni tudott idén, de hullámzó eredményei miatt így is csak ötödik a tabellán, 67 ponttal Fabio Quartararo mögött. Jorge Martín eddig kétszer állhatott dobogóra és tizenegyedik.

Bradl műtét elé néz?

0

A Marc Márquezt helyettesítő Stefan Bradl a héten Jerezben tesztel. Térdproblémákra panaszkodik, és lehet, hogy télen műtétre lesz szüksége.

Stefan Bradl a MotoGP 2020-as szezonjának jerezi rajtja óta több futamon indult, mint Marc Márquez, aki negyedik felkarműtétje miatt legkorábban szeptemberben vagy októberben térhet vissza a világbajnokságba. A 32 éves német a Honda tesztpilótájaként a héten Jerezben teszteli az RC213V új alkatrészeit.

Bradl is egészségügyi panaszokkal küzd, mivel érzi a barcelonai futam első körében történt bukásának utóhatásait.

„Azóta néha fájdalmat érzek a bal térdemben, ami másnap reggelre nagyon bedagadt akkoriban” – kezdi Stefan Bradl.

„Már jártam szakembereknél, úgy tűnik, a porcleválás történt a térdemben. Vigyázok a térdízületekre azzal, hogy tartózkodom a felesleges terheléstől az edzések során, és inkább versenykerékpározom. Ha a panaszok nem javulnak tartósan, lehet, hogy télen nem úszom meg a műtétet.”

 

Pedro Acosta nem akar elsietni semmit

0

Pedro Acosta 2020-ban megnyerte a Red Bull Rookies Cup-ot, 2021-ben pedig minden idők legjobb világbajnoki debütálását produkálta. Hogyan tovább?

A Red Bull KTM Ajo csapat fiatal spanyol sztárja ezzel megalapozta későbbi címvédését: 17 évesen és 166 naposan a történelem második legfiatalabb világbajnokává koronázta magát. Csak Loris Capirossi – aki szintén újoncként lett bajnok – volt egy nappal fiatalabb, amikor megnyerte első világbajnokságát.

Acosta számára a következő lépés a Moto2-es világbajnokságba való feljutás volt, azonban  május végéig (mugellói futam) kellett várnia első dobogós helyezésére. 18 évesen és 4 naposan szerezte meg első Moto2-es futamgyőzelmét, mellyel Marc Márquez rekordját adta át a múltnak.

Sachsenringen újra dobogóra állt, de az asseni futamot sajnos kénytelen volt kihagyni combcsonttörés miatt.

Sokan arra számítanak, hogy Acosta lassan feligazol a királykategóriába. A 18 éves versenyző az alábbiakat nyilatkozta ezzel kapcsolatban:

„Most már könnyű beszélni, de a mugellói győzelem előtt senki sem gondolt Pedro Acostára – most pedig mindenki a jövőmről beszél a MotoGP-ben” – kezdi a spanyol.

„Csak magunkra és a munkánkra kell koncentrálnunk, a többi majd alakul.”

„Jelenleg az a terv, hogy szép fokozatosan, lépésről lépésre vesszük át a karrierem állomásait. A cél végül is az, hogy jól felkészülten érkezzek a MotoGP-be. Mert ha itt, a Moto2-ben egy kicsit a határon vagyok, és így lépek fel, teljesen elveszek majd az új géposztályban.”

„Látunk azonban olyan srácokat, mint Di Giannantonio, aki talán nem ért el nagy eredményt a Moto2-ben, aztán átment a MotoGP-be, és az élmezőnyben van.” 

„Azt hiszem, minél többet kell tanulnunk a Moto2-ben, hogy felkészüljünk a MotoGP-re, így ott már csak arra lesz szükség, hogy a megszerzett tudást kamatoztassuk.”

 

Meregalli: Hiszek Morbidelliben

0

Annak ellenére, hogy a 2022-es szezon eddig nem sikerült enyhén szólva sem fényesen Morbidelli számára, Meregalli továbbra is hisz benne és csapata mindent megtesz azért, hogy az olasz régi formáját láthassuk.

Míg Fabio Quartararo három győzelemmel és három második hellyel a világbajnokság élén kezdte meg a nyári szünetet, addig csapattársa, Franco Morbidelli tizenegy futamból mindössze 25 pontot szerzett – 147-el kevesebbet, mint a címvédő.

„Jelenleg Fabio az egyetlen, aki igazán ki tudja használni a Yamaha jó tulajdonságait” – ismerte el Massimo Meregalli csapatfőnök. „De nagyon keményen dolgozunk azon, hogy Franco visszatérjen oda, ahol 2020-ban volt. Mindannyian ismerjük a képességeit, és addig nem adjuk fel, amíg el nem érjük ezt a célt.”

Meregalli nem akarta szó nélkül hagyni a felreppent „kritikákat”, miszerint a Yamaha látszólag csak egy versenyzőt támogat. „Ez eleve nem volt stratégia” – állította határozottan az olasz. „Ebben a pillanatban szembesültünk ezzel a helyzettel, de tudjuk, hogy Franco milyen gyors. Tényleg keressük a megoldást, hogy jobban érezze magát a motoron, gyorsabb és egyenletesebb legyen a teljesítménye. Mert nem hiszem, hogy a versenyeredményei azt sugallják, amit az utóbbi futamokon mutat. A tempója valóban javul. Ami most hiányzik, az az időmérés. Ott küszködik – ezt is nehéz megérteni, de a túl sok tapadásra panaszkodik. Nem tudja úgy befordítani a motort, ahogy szeretné.”

„De meggyőződésem, hogy a versenyeken elért eredményei egy jobb rajtpozícióval biztosan jobbak lennének” – tette hozzá a Yamaha csapatfőnöke. „Hiszen köztudott, hogy a versenyen nem könnyű pozíciókat szerezni, különösen nekünk nem könnyű. Ha sikerül elérnünk, hogy előrébb kezdjen, akkor Franky is elkezdi majd visszanyerni a tempóját.”

A csapatfőnöktől megkérdezték, hogy lehetséges-e, hogy a Yamaha visszateszi Morbidellit Ramon Forcadához, a sikeres Petronas SRT-s időkből származó csapatfőnökéhez? Elvégre a duó három MotoGP-futamot nyert. A Yamaha gyári csapatában a 2017-es Moto2-es világbajnok Patrick Primmerrel dolgozik együtt.

„Nem hiszem, hogy ez lenne a probléma”legyintett Meregalli. „Elégedett a csapatával, és mi is hiszünk Patrick Primmer képességeiben.”

Meregalli egy másik okot is sejt Morbidelli problémáinak hátterében: Még ha 2020-ban is a Yamaha versenyzője volt, most egy olyan motoron ül, ami más. Néha megpróbálja megtalálni ugyanazt az érzést, mint 2020-ban, de a 2022-es motornak más a karakterisztikája. Próbálunk azon dolgozni, hogy jobban érezze magát a motoron – a csapat tagjaival együtt. És mi is úgy gondoljuk, hogy nagyon jó szakemberek” – erősítette meg a Yamaha csapatfőnöke.

Ezpeleta: Nem fogunk változtatni a motorokon, hogy több legyen az előzés

0

A 2022-es MotoGP világbajnokság első felében a versenyzők, a megfigyelők és a szurkolók többször beszéltek az aerodinamikáról és az előzéseket megnehezítő eszközökről. A Dorna vezetője, Carmelo Ezpeleta nem látja szükségét semmilyen intézkedésnek.

Nem utolsósorban a versenyzők vetették fel a kérdést, hogy a MotoGP világbajnokság nem halad-e rossz irányba a sok technikai és aerodinamikai újítással. Nem más, mint a nyolcszoros világbajnok Marc Márquez mondta: „Ma a MotoGP-ben a motorok annyira kiegyensúlyozottak, hogy nagyon agresszív manőverbe kell kezdened, ha meg akarsz előzni egy ellenfelet – igazán agresszívba. Mert a holeshot-rendszerekkel (összeültető – a szerk), a többi eszközzel és az aerodinamikával az előzés nagyon nehézzé vált.”

Ez nem támogatja a látványosságot a szurkolók számára, mondta el a Repsol Honda versenyzője: „Folyamatosan jobb köridőket produkálunk, de nem tudom, hogy a nézőknek tetszik-e ez az út. Nem veszik észre, hogy fél másodperccel gyorsabban vagy lassabban megyünk. Ők előzési manővereket akarnak látni.” A probléma: „Ha az elől haladó pilóta nem hibázik, alig van esélyed előzni.”

Az „AS” spanyol kollégái a Dorna vezérigazgatójához, Carmelo Ezpeleta-hoz fordultak az állítólagos előzési problémával kapcsolatban. „Nem unatkozom” – maradt nagyon nyugodt a MotoGP főnöke. „A sport az sport, és a körülmények, az emberek és a nyomás miatt egyes versenyek szórakoztatóak, mások pedig nem. Azt kell elérni, hogy nagyon kiegyensúlyozottak legyenek, és hogy a legjobb nyerjen. Vicces, mert vannak emberek, akik panaszkodnak, hogy nem mindig egy versenyző nyer, mások pedig arra, hogy mindig ugyanaz a versenyző nyer. Ez nem számít. Semmit sem tehetünk ellene.”

A túl sok aerodinamikai elemről és a különböző eszközökről beszélve Ezpeleta a 2026 végéig meghatározott technikai szabályokra mutat rá. „Nem tudom, hogy megnehezítik-e az előzéseket, vagy sem, de most ez a helyzet. Ezek olyan technikai előírások, amelyeket a gyártók jóváhagytak erre az öt évre, és ennyi. Csak akkor lehet őket megváltoztatni, ha az összes gyártó beleegyezik.”

Ennek megfelelően a MotoGP versenyzőinek beszélniük kell a munkaadójukkal, ha előzési problémát látnak, jelezte Ezpeleta. A Dorna vezérigazgatója nem lát okot az aggodalomra. A felvetések az idei szezonban sokasodtak meg leginkább. „Tavaly is ugyanezek a szabályok voltak” tette hozzá.

A Dorna részéről stabil helyzetet teremtettek a világbajnokságban, „ahol sok gyártó nyer, és mindenki versenyképes, egy olyan szabályrendszerrel, amit velük egyetértésben hoztunk létre” – erősítette meg Ezpeleta. Tehát ő nem lát problémát. „Nem. Amit most csinálunk, az a 2027-es szabálykönyv előkészítése.”

Többek között azon gondolkodnak, hogyan lehetne a jövőben csökkenteni a maximális sebességeket – különösen a kanyarokban, árulta el Ezpeleta.

A szárnyakkal kapcsolatban a Dorna vezérigazgatója azt mondta: „Az országúti motorokon is vannak szárnyak, be kellene tiltani őket a versenymotorokon?”

Még akkor sem, ha a szárnyak által okozott turbulencia megnehezíti az előzéseket? – kérdezték tőle. „Nagyon is vannak előzési manőverek – kontrázott Ezpeleta. „Lehet, hogy kevesebb van belőlük, de vannak. Ez nem egy cirkusz. Azt tesszük, amit a mi szempontunkból és a gyártókkal egyeztetve kell tennünk. Lesznek olyan gyártók, akik nem támogatják a szárnyakat. Szóval legközelebb majd meglátjuk, hogyan csináljuk, de erre az időszakra olyan szabályokat fogadtak el, amelyekkel mindenki egyetértett. Nem fogunk változtatni a motorokon, hogy több legyen az előzés” – zárta mondandóját Ezpeleta.

Lowes: „Viñales az egyik legjobb”

0

Korábbi Apriliás versenyző méltatta Maverick Viñales teljesítményét. Sam Lowes 2017-ben töltött egy szezont Aleix Espargaró csapattársaként, amely finoman fogalmazva sem volt túlzottan erős. Az akkor szinte sereghajtónak számító motor viszont órási fejlődésen ment keresztül, és idén már Espargaróval bajnokesélyesek. Ráadásul nemcsak Espargaró, de a legutóbbi futamon már Viñales is megszerezte az első apriliás dobogóját.

Örülök a sikereiknek. Senkitől sem irigylem azt, hogy jól végzi a munkáját, fejlődik és jó eredményeket ér el. Tudom, milyen kemény ez az életstílus mindannyiunk számára beleértve Aleixet és a csapatot is. 2017 egy nehéz időszak volt, sem én, sem a csomag, sem a csapat nem volt olyan helyzetben, hogy jó eredményeket érjünk el. Ez egy eredménycentrikus sport, és amikor nem hozod az eredményeket, akkor ez történik. Örömmel látom, hogy Espargaró jól csinálja.

Forrás: MotoGP Media

Aleix Espargaró hosszú éveket töltött el az Apriliával, mire a sikerek jöttek. Ilyen hosszú ideig kevés pilóta marad egy csapatnál – kivéve, ha élcsapatról beszélünk.

„Szerintem amit lehet tanulni Aleixtől a tavalyi és az idei év kapcsán, hogy nem mindig a személyi vagy a nagy mértékű változás vezet célra. Mostanában rengeteg csapat, ha a versenyző nem teljesít jól az első néhány versenyen, már meg is válik tőle. Mindig jön valaki más újra és újra. Most, amikor mindenki egy másodpercen belül van a MotoGP-ben, különös összhangban kell lenni a motorral, és megtalálni a módját, hogy gyors legyél. Szerintem a folyamatosság ugyanazokkal az emberekkel és versenyzőkkel megmutatkozik eredményekben. Aleix mindig is keményen dolgozott, és fantasztikus munkát végez idén, és a motor is kiváló.”

Érdekes elgondolás lenne, hogy vajon ha akár Espargaró, akár a csapat nem tart ki ennyi ideig egymás mellett, akkor is ilyen eredményeket érhetnének-e el.

„Ettől függetlenül továbbra is azt gondolom – akár jól, akár rosszul -, hogy a csapatok túl korán ítélkeznek. A Tech 3 két pilótája fantasztikus volt tavaly, és mindenkinek ők jelentették a mércét. Most pedig úgy tűnik, hogy az egyikük már el is fogja veszíteni az ülését, és úgy beszél, mintha ez folyamatban lenne. Szerintem ez nem korrekt, mert vannak más srácok is, akik felugrottak a szatellit Ducatikra és a futamgyőzelemért, vagy legalább a dobogóért és a pole pozíciókért harcolnak, pedig tavaly ugyanezen a motoron sehol nem voltak.”

Forrás: MotoGP Media

Lowes mindössze egy év sikertelen MotoGP szereplés után visszatért a Moto2-be, és azóta is ott versenyez. A középső kategória számos pilótának komoly vízválasztó a karrierében.

„A Moto2-ben mindenki ugyanolyan motort kap. Szerintem a csapatoknak úgy kéne versenyzőt választani, hogy legalább két szezonra, és lehetőséget adni nekik a fejlődésre. Akik ezt az attitűdöt követik, később jobbak lehetnek. Viñalesről mindenki tudja, hogy amikor jó napja van, az egyik legjobb versenyző a mezőnyben. Nem lehet mást mondani, ezt már számtalanszor bizonyította. Persze, voltak neki is gondjai, rosszabb napjai, és összekapott pár emberrel, de a versenyzés kemény. A rosszabb napok pedig még keményebbé tesznek. Viñales óriási potenciállal rendelkezik, és ezt a csapatnál is látják. Látszik az adatokon a motorozási stílusa, plusz a visszajelzései… Meglepődtem, de szerintem ennek a csapatnak a következő években jól fog jönni.”

Fernández: Van hová fejlődnünk – ez a cél

0

A MotoGP újonca, Raúl Fernández nehéz első félévet élt át a KTM-nél. Ezen kívül az átigazolási piac is pezseg. Mi a terve vajon a spanyolnak?

Raúl Fernández 2021-ben Moto2-es újoncként nem kevesebb, mint nyolc futamot nyert, ezzel felülmúlta egy bizonyos Marc Márquez újonc rekordját (hét győzelem 2011-ben). Bár a spanyol végül csak négy ponttal maradt alul Remy Gardnerrel szemben, a MotoGP-be nagy önbizalommal lépett fel.

A királykategóriás kaland azonban nehezen indult a 2018-as junior világbajnok számára a : Fernándeznek egészen a június eleji barcelonai futamig kellett várnia arra, hogy az öt újonc közül utolsóként először pontot szerezzen. A Sachsenringen a tizenkettedik helyen teljesítette eddigi személyes legjobbját. Assenben azonban újabb kudarc következett: a 21 éves madridi versenyző a jobb karjában jelentkező panaszok miatt feladta a versenyt.

„A szezon első fele nehéz volt” – kezdi Raúl Fernández.

„Rengeteg bukásom volt, ami nem igazán normális, és volt egy pillanat a szezonban, amikor nem tudtam sokat javulni. A szezon második fele érdekes lehet. Van hová fejlődnünk – és ez a cél.”

Fernández mesélt szabadidős tevékenységeiről is, ha már nyári szünet van:

„Nem vagyok jelen a közösségi médiacsatornákon. Ez a kulcs. Nem olvasok semmit, a munkámra koncentrálok. Igyekszem a maximumot kihozni magamból, és őszintén mondom: mielőtt a jövőmre gondolnék, fejlődnöm kell. Mint mondtam, azt hiszem, van mozgásterem. Ha javulok, akkor a jövőmre is gondolhatok, de most nem ez a helyes út.

„Netflix-en szoktam filmeket nézni viszont, mint kikapcsolódás, de nincs sok szabadidőnk. Néha nem igazán jó, ha túl sok a beszéd, és az ember elveszíti a koncentrációt. Nem szeretném, hogy bármi elterelje a figyelmem a munkáról.”