back to top
2025. június 06. 18:24
Kezdőlap Blog Oldal 729

Újabb klasszis a MotoGP-legendák között

0

A „Kalóz” sorsa bizonyára másképp alakult volna, ha 17. születésnapjára nem motort kap ajándékba. Az azóta eltelt idő ma már történelem.

Június 26-án tölti be 51. életévét Massimiliano – vagy, ahogy mindenki ismeri – Max Biaggi. Gyermekkorában focista szeretett volna lenni, ám a sors a kétkerekű versenygépek irányába terelte az olaszt. 1991-ben debütált a 250 köbcentis géposztályban, ahol megszerezte első pontjait. Teljes szezont azonban csak egy évvel később futott. 1992-ben szerezte első futamgyőzelmét, majd 1994-ben egy Aprilia nyergében zsebelhette be a világbajnoki címet, melyet rá egy évre meg is védett, ahogy azt 1996-ban és 1997-ben is sikerült véghezvinnie.

Ahogy feligazolt a királykategóriába, rögtön az első versenyét megnyerte Japánban, ami valljuk be, nem kis teljesítmény egy újonc pilótától. Emlékezetes csatákat láthattunk tőle, melyeket legtöbbször honfitársával, Valentino Rossival vívott. A „Kalóz” 42 alkalommal győzött, ebből 13 sikerét a királykategóriában szerezte. Összesen 111 dobogós helyezéssel és 56 pole pozícióval büszkélkedhet.

A MotoGP-s pályafutását követően a Superbike-világbajnoksághoz csatlakozott, ahol 2010-ben és 2012-ben újabb két világbajnoki cím bizonyítja, hogy mekkora tehetség is Max Biaggi.

Immáron pedig MotoGP-legendaként tekinthetünk rá. Kiérdemelte ezt az elismerést.

„Szeretném megköszönni minden gyártónak, hiszen sikereimet nekik köszönhetem. Hálás vagyok Az Apriliának, A Hondának és a Yamahának. Végre azt mondhatom a fiamnak és a lányomnak, hogy az édesapjuk egy legenda, ami nagyszerű érzés. 20 évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy ez a cím ekkora jelentőséggel bír. Most a karrierem harmadik szakaszában vagyok, mint csapatfőnök. Ez az álmom nem teljesült volna a Husqvarna és a Sterilgarda nélkül. Rendkívül hálás vagyok nekik ezért. Remélem el tudom látni a fiatal versenyzőket az általam megszerzett tapasztalattal.” – nyilatkozta Biaggi.

Mugello – 3 olasz, 3 Ducati

0

Nem is lehetnének boldogabbak az olasz szurkolók, hiszen bármilyen zord időben is kellett végigizgulniuk a mai időmérő edzést, abszolút megérte.

Három tehetséges fiatalember vívta ki magának az első soros indulást a holnapi futamon. Nem csak hazai versenyzők, de olasz gyártó képviselői is. Erre az eredményre garantáltan senki nem fogadott volna, mivel az újonc, Fabio di Giannantonio szerezte meg a pole pozíciót, mögötte pedig a két VR46 Akadémia növendék, Marco Bezzecchi és Luca Marini végzett.

Versenyzői nyilatkozatok következnek:

Fabio di Giannantonio: „Leírhatatlan, amit érzek. Ez egy tökéletes szombati nap volt. Tudtam, hogy száraz körülmények között gyors lehetek, ezért mertem kockáztatni. Nagyon koncentráltam, és végül egy hihetetlen kört tudtam teljesíteni.”

Marco Bezzecchi: „Egy meglehetősen őrült időmérőn vagyunk túl, köszönhetően az időjárásnak. Sokat kockáztattam, mivel szerettem volna végre egy jó eredményt elérni. Nagyon örülök ennek a második helynek.”

Luca Marini: „Számomra az volt a fontos, hogy száraz pályán jó időt fussak. Nagy lépést tettünk előre. Úgy vélem, a motor folyamatosan javul, de természetesen még nem tökéletes. Kezdünk közelebb érni az élversenyzőkhöz, ami nagyon pozitív.”

Marc Marquezt negyedszer is megműtik

0

Rendkívüli sajtótájékoztatót jelentett be az időmérő utánra a Honda. Rögtön a Moto2-es időmérő után Alberto Puig, illetve Marc Marquez bejelentették, hogy a vasárnapi futam után Marquez az Egyesült Államokba utazik, hogy negyedszer is megműtsék a sérült karját.

Érezhetően nem úgy haladt Marquez felépülése, ahogy azt ő maga, és az orvosi stáb is várta. Pletykák voltak arról, hogy ismét kihagyás várhat rá, így az elmaradt Finn Nagydíj akár kapóra is jöhetne. Végül a nyári szünetig sem várnak, hanem az első adandó alkalommal műtét alá vetik a sérült felkart. Arra viszont nem tudtak konkrét választ adni, hogy ezek után mikor térhet vissza a versenyzéshez. Ami biztos, hogy a mugelloi futam egy időre ismét az utolsó lesz a 93-as rajtszámmal. Így tehát sem a jövő heti hazai, sem a sachsenringi kedvenc pályáján nem fog rajthoz állni, és ebből következően Assenben sem. Cserébe a német futamon lehet majd egy hazai versenyző, hiszen Stefan Bradl vélhetően készenlétben van. Marc Marquez elmondása szerint fejben már 2023-ra készül, hogy addigra teljesen egészségesen versenyezhessen.

A sajtótájékozató teljes terjedelmében megtekinthető ide kattintva.

Mugello – Canet az első rajtkockában, Pasini a második sorban

0

A legjobb időjárási körülmények a Moto2-es mezőnyt fogadták az Olasz Nagydíj időmérőjén. Arón Canet köszönte szépen, és pole-ba állt.

Bár az ég nem tisztult még ki teljesen a Moto2-esek időmérőjére, úgy nézett ki, a középső géposztály mezőnye megúszhatja az esőt. A Q1 során a kategóriára oly jellemző módon óriási tülekedés alakult ki a továbbjutó helyekért. Többen is egymásra mutogattak, a leglátványosabb incidens Marchel Schrötter és Keminth Kubo között történt. Az eseten egyébként mindketten rajtavesztettek, ugyanis egyikőjük sem jutott tovább.

Schrötter lemaradása hiába volt csak 222 ezredmásodperc, ez mindössze egy hatodik helyet ért neki a Q1-ben. A pénteki nap során még rendkívül erős cseh újonc, Filip Salač elveszni látszott, ugyanis csak a 9. helyet szerezte meg a Q1 során.

Akire a legkisebb hatással sem volt a körülötte zajló csatározás, az Mattia Pasini volt. A veterán olasz annak ellenére, hogy legutóbb 2020-ban versenyzett utoljára a világbajnokságon, meg tudta nyerni a Q1-et. Mögötte a Marc VDS olasza, Tony Arbolino zárt, így ő is mehetett tovább a második szakaszba. Bár Arbolino lemaradása csak 17 ezred volt, valódi esélye egyszer sem igazán nyílt, hogy ő végezhessen a Q1 élén. Fermín Aldeguer és Marcos Ramírez jutottak még tovább.

Q2

Az időjárás-előrejelzésre várva jó néhány másodperc eltelt, mire a mezőny kimerészkedett a pályára. Mattia Pasini jól kezdte a Q2-t is, a szakasz elején még ő is tudott vezetni. Az olasz aztán idővel elkezdett hátrafelé csúszni, ahogy jöttek a jobbnál jobb köridők, neki az idő előrehaladtával meg kellett elégednie egy tisztes helytállással a Q2-ben.

Akik az egész Q2 során nagyon erősnek bizonyultak, az Arón Canet és Pedro Acosta. A Pons (szponzornevén hivatalosan Flexbox HP40) és az Ajo spanyolja gyakorlatilag folyamatosan egymásnak adogatták a legjobb köröket. Ebbe a hispán különmeccsbe alkalomadtán Sam Lowes tudott még beleszólni.

A pole-pozíciót végül Arón Canet szerezte meg, ráadásul kimondottan kényelmesnek mondható, bő egy tizedes előnnyel. Legjobb köre 1:51.121 volt, ezzel idén másodszor nyert időmérőt. A sérüléséből gyógyulgató spanyol nem 100 százalékos állapotban is stabilan dobogós versenyzőnek mondható, nyernie viszont 2022-ben még nem sikerült – ezt célozhatja meg a holnapi futam során. Mellé az első sorba Acosta és Lowes állhatnak még fel holnap. A második sort két olasz, a vb-éllovas Celestino Vietti és a szabadkártyás Mattia Pasini nyitja, mellettük az összetettben második Ai Ogura kapott még helyet. A tabella negyedik helyezettje, Tony Arbolino csak a 8. pozícióból várhatja majd a piros lámpák kialvását.

Az időmérő végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Köridő Kül.
1 Arón Canet Flexbox HP40 Kalex 1:51.121
2 Pedro Acosta Ajo Kalex 1:51.246 +0.125
3 Sam Lowes Marc VDS Kalex 1:51.279 +0.158
4 Celestino Vietti VR46 Kalex 1:51.381 +0.260
5 Mattia Pasini Aspar Kalex 1:51.465 +0.344
6 Ai Ogura Team Asia Kalex 1:51.478 +0.357
7 Joe Roberts Italtrans Kalex 1:51.552 +0.431
8 Tony Arbolino Marc VDS Kalex 1:51.566 +0.445
9 Jake Dixon Aspar Kalex 1:51.631 +0.510
10 Barry Baltus RW Racing Kalex 1:51.754 +0.633
11 Lorenzo Dalla Porta Italtrans Kalex 1:51.760 +0.639
12 Jorge Navarro Flexbox HP40 Kalex 1:51.789 +0.668
13 Albert Arenas Aspar Kalex 1:51.849 +0.728
14 Augusto Fernández Ajo Kalex 1:51.940 +0.819
15 Fermín Aldeguer Speed Up Boscoscuro 1:51.954 +0.833
16 Marcos Ramírez Forward MV Agusta 1:52.045 +0.924
17 Bo Bendsneyder Pertamina Kalex 1:52.056 +0.935
18 Cameron Beaubier American Racing Kalex 1:52.656 +1.535
Nem jutottak tovább a Q1-ből
19 Alonso López Speed Up Boscoscuro 1:52.006 +0.162*
20 Marcel Schrötter Intact Kalex 1:52.066 +0.222*
21 Jeremy Alcoba Intact Kalex 1:52.139 +0.295*
22 Alessandro Zaccone Gresini Kalex 1:52.438 +0.594*
23 Filip Salač Gresini Kalex 1:52.451 +0.607*
24 Somkiat Chantra Team Asia Kalex 1:52.522 +0.678*
25 Simone Corsi Forward MV Agusta 1:52.746 +0.902*
26 Zonta van den Goorbergh RW Racing Kalex 1:52.755 +0.911*
27 Manuel González VR46 Master Camp Kalex 1:53.036 +1.192*
28 Niccolò Antonelli VR46 Kalex 1:53.115 +1.271*
29 Gabriel Rodrigo Pertamina Kalex 1:53.153 +1.309*
30 Keminth Kubo VR46 Master Camp Kalex 1:53.763 +1.919*
31 Sean Dylan Kelly American Racing Kalex 1:54.218 +2.374*
*: Mattia Pasini Q1-es legjobb idejéhez (1:51.844) képest

Mugello – Di Giannantonio a Q1 után a pole-t is elvitte!

0

Nem a legegyszerűbb körülmények fogadták a MotoGP mezőnyét az Olasz Nagydíj időmérőjén. Di Giannantonio ezektől sem ingott meg.

Vegyes körülmények között kellett, hogy nekivágjon a Q1-nek a MotoGP mezőnye. Gyakorlatilag percről percre változott az időjárás, hol esett, hol éppen száraz körülmények vártak a motorosokra. Voltak olyan szakaszai is a kvalifikáció első szakaszának, amikor csak a pálya bizonyos szakaszain esett az eső – ott viszont nagyon.

A körülményekhez eleinte Brad Binder tudott a legjobban alkalmazkodni, akit ekkor a szabadkártyás Michele Pirro követett a Ducatin. Ott volt a mezőnyben Jack Miller és Marc Márquez is, akik szintén nagyot harcoltak a Q2-be történő továbbjutásért.

Az utolsó pillanatokban nem kis meglepetésre Fabio Di Giannantonio állt a Q1 első helyén, megelőzve Marc Márquezt és Jack Millert. Végül ők hárman folyamatosan egymásra licitáltak legjobb köröket illetően, de a sorrend ez maradt a Q1 leintésekor is. Jack Miller tehát kiesett! Az elején még kimondottan jól álló Brad Binder végül esélytelennek bizonyult a továbbjutást tekintve, csak Pirro és Oliveira mögött zárt a hatodik helyen.

Q2

Óriási tülekedéssel indult a Q2, ugyanis a teljes mezőny szeretett volna a lehető leghamarabb mért kört futni. Az időjárást illetően még mindig vakon tapogatózott mindenki, ugyanis továbbra is pillanatról változott az, hogy a pálya egyes pontjain esik-e, és ha igen, mennyire.

Tulajdonképpen rögtön az első másodpercekben jött is a dráma, amikor Marc Márquezt ledobta a motorja. A highside következtében ráadásul a Honda pont az első teleszkópokat megterhelve ért földet, aminek következtében a lángok is felcsaptak a motoron. Az edzést néhány másodperc elteltével piros zászlóval kellett megszakítani, miután a Repsol mozgásképtelen volt.

Márquez bukása:

Amikor az időmérő végső szakasza újraindult, még 13:50 volt a Q2-ből. A vb-éllovas Fabio Quartararo nagyot kockáztatva száraz gumikkal jött ki az újraindulás után. Az ő példáján felbátorodva aztán többen így tettek még.

Az első mért kört Marco Bezzecchi futotta, de a Q1-ből továbbjutó Fabio Di Giannantonio hamar az élre állt. Diggia 1:47.163-mal állt az élre második köre befejeztével, amit rögtön a következő körben igyekezett megjavítani. 1:46.967-es következő körével az első olyan motoros lett, akinek ilyen számmal kezdődött a körideje.

Marc Márquez tartalékmotorját időbe tellett rendbetenni, ő csak az utolsó szűk 5 percben tudott érdemben köröket futni. Az első, aki le tudta (legalábbis ideiglenesen) le tudta nyomni Di Giannantoniót, az Johann Zarco volt. A francia két perccel a vége előtt 1:46.875-tel vezetett. Egy ideig Marco Bezzecchi is állt az élen, őt legelöl aztán Bagnaia követte.

Az utolsó körök tűzijátékának Di Giannantonio vághatott neki az első helyen. A végén az élmezőny már az 1:45-ös köröket ostromolta, az utolsó szó viszont Diggiáé volt egy 1:46.156-os körrel. Di Giannantonio újoncévében először állhat tehát a pole-pozícióba. Mellé a meglepetés-első sorba Bezzecchi és Marini állhatnak még fel.

Az időmérő végeredménye

# Versenyző Csapat Motor Idő Kül.
1 Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati 1:46.156
2 Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1:46.224 +0.088
3 Luca Marini VR46 Ducati 1:46.327 +0.171
4 Johann Zarco Pramac Ducati 1:46.383 +0.227
5 Francesco Bagnaia Ducati Ducati 1:46.471 +0.315
6 Fabio Quartararo Monster Yamaha 1:46.506 +0.350
7 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia 1:46.507 +0.351
8 Takaaki Nakagami LCR Honda 1:46.561 +0.405
9 Pol Espargaró Repsol Honda 1:46.667 +0.511
10 Enea Bastianini Gresini Ducati 1:46.679 +0.523
11 Jorge Martín Pramac Ducati 1:47.223 +1.067
12 Marc Márquez Repsol Honda 1:47.468 +1.312
Nem jutottak tovább a Q1-ből
13 Jack Miller Ducati Ducati 1:47.621 +0.402*
14 Michele Pirro Aruba.it Ducati 1:48.209 +0.990*
15 Miguel Oliveira KTM KTM 1:48.231 +1.012*
16 Brad Binder KTM KTM 1:48.255 +1.036*
17 Joan Mir Suzuki Suzuki 1:48.732 +1.513*
18 Álex Márquez LCR Honda 1:48.846 +1.627*
19 Remy Gardner Tech3 KTM 1:48.907 +1.688*
20 Darryn Binder RNF Yamaha 1:49.471 +2.252*
21 Álex Rins Suzuki Suzuki 1:50.266 +3.047*
22 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia 1:50.270 +3.051*
23 Franco Morbidelli Monster Yamaha 1:55.369 +8.150*
24 Maverick Viñales Aprilia Aprilia 1:56.479 +9.260*
25 Raúl Fernández Tech3 KTM 1:57.106 +9.887*
26 Andrea Dovizioso RNF Yamaha 1:57.671 +10.452*
*: Fabio Di Giannantonio Q1-es legjobb idejéhez (1:47.219) képest

Mugello – Deniz Öncüé a rajtelsőség!

0

A Moto3-asok időmérő edzését sokan könnyes szemekkel nézhették végig: közvetlenül a kvalifikációjuk előtt vonultatták vissza Valentino Rossi legendás rajtszámát, a 46-ost.

Első időmérő

A Moto3 első időmérő edzése rögtön bukással kezdődött: a hazai pályán versenyző Alberto Surra még az első mért körének megkezdése előtt, a kivezető körén elesett az ötös kanyarban.

Az eset után a medical centerbe szállították. Ha meg is kapja a rajtengedélyt holnapra, bizonyosan a rajtrács végéről kezdheti meg csak az Olasz Nagydíjat.

A Q1-ből Ryusei Yamanaka, Matteo Bertelle, Lorenzo Fellon és az élete első futamát teljesítő David Munoz jutottak tovább. Munoz csak most töltötte be az induláshoz szükséges kort, így az első hét futamon Gerard Riu helyettesítette a Boe SKX csapatnál. Az utolsó körig Munoz állt a harmadik helyen, Fellon azonban épp az ő szélárnyékát kihasználva előzte meg:

Második időmérő

A második kvalifikációt a két Leopard Honda, valamint John McPhee némielg később kezdte meg, mintha csak a többiekre vártak volna. Az első percekben még Riccardo Rossi állt a tabella élén, majd félidőnél John McPhee vette át az elsőséget. Bár többen szállítottak piros szektoridőket, továbbra is a skóté volt a pole. A mezőny nagy része kiment a boxba, majd az utolsó percekben kezdődött meg a tüzijáték: az utolsó percben a török Deniz Öncü robbantott egy 1:56.811-es kört.

Többen is veszélyt jelentettek az utolsó körükben Öncüre, de végül egyikük sem tudta megelőzni. Dennis Foggia három piros szektoridőt is megfutott – ám az utolsó végül narancssárgára váltott. Ráadásul, hirtelen a semmiből előtörve Daniel Holgado a második helyet is elvette az olasztól. Az a McPhee, aki egy perccel a vége előtt még az időmérés élén állt, csak a hatodik lett végül, mivel a két Aspar-legény: Sergio Garcia és Izan Guevara is befurakodtak elé.
A lista végén Alberto Surra található mért kör nélkül, a leglassabb ezúttal is a mezőny egyetlen hölgyversenyzője, Ana Carrasco lett.

Mugello – Moto3 időmérő edzés végeredménye:

 

1 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’56.811
2 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’56.908 0.097
3 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’57.094 0.283
4 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 1’57.232 0.421
5 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’57.236 0.425
6 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’57.299 0.488
7 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’57.405 0.594
8 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra HONDA 1’57.450 0.639
9 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’57.513 0.702
10 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’57.532 0.721
11 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’57.553 0.742
12 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra HONDA 1’57.702 0.891
13 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 1’57.794 0.983
14 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’57.958 1.147
15 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’58.089 1.278
16 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’58.188 1.377
17 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’58.189 1.378
18 Stefano NEPA Angeluss MTA KTM 1’58.466 1.655
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’58.645
20 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’58.804
21 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA KTM 1’58.832
22 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’59.009
23 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’59.018
24 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’59.021
25 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’59.133
26 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’59.185
27 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 1’59.430
28 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 2’00.488
29 Alberto SURRA Rivacold Snipers HONDA

 

Valentino Rossi rajtszámát visszavonultatták!

0

2022.05.28-án 12:20 perckor Mugellóban a 46-os rajtszámot kivonultatták a királykategória számválasztási lehetőségei közül, ezzel is adózva Valentino Rossi kivételes pályafutásának.

2 héttel ezelőtt a Dorna bejelentette, hogy a legenda, Valentino Rossi rajtszámát visszavonultatják.

A ceremóniát az Olasz Nagydíj helyszínének célegyenesén tartották, ahol Rossi 2002-2008 között zsinórban hét győzelemmel örvendeztette meg hazai szurkolóit. Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója és Jorge Viegas, a FIM elnöke vonultatta vissza Rossi 46 rajtszámát. A rövid, de annál inkább érzelmes ceremónián a teljes VR46-os csapat és az Akadémia tagjai is természetesen részt vettek.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Számokban a legenda karrierje a királykategóriában:
  • 7 világbajnoki cím (9 az összes kategóriát tekintve)
  • 89 győzelem (115 az összes kategóriát tekintve)
  • 199 dobogó (összességében 235 a különböző kategóriákban)
  • 55 pole pozíció (65 az összes kategóriát tekintve)
  • 372 rajt
  • 76 leggyorsabb kör

A számokat tekintve is méltán lett legenda Valentino Rossi, de az a faktor is nagyon sokat nyom a latban, hogy mit jelentett és jelent a mai napig jelenléte a MotoGP paddockban. Számos versenyző példaképe, a szurkolók örök nagy kedvence kivételes tehetsége és az olaszt körülvevő légkör miatt is.

Miután a tavalyi szezon végén távozott a MotoGP-ből, Rossit azonnal hivatalos MotoGP-legendává tették, míg a 46-os rajtszámát most a 27-es (Casey Stoner), a 69-es (Nicky Hayden) és a 34-es (Kevin Schwantz) számokhoz hasonlóan a jövőben nem használhatják a királykategóriában.

Amennyiben lemaradtatok a ceremóniáról, íme:

Mugello – Canet az első az edzések után

0

A Flexbox HP40-es versenyzője, Aron Canet a Moto2-es kategória legjobbja az edzések utén a Gran Premio d’Italia Oakley.

Canet, aki a pénteki edzésen a harmadik leggyorsabb volt, a hétvége harmadik edzésének végén 1:51.761-es idővel az élre ugrott. Alig egy századmásodperccel előzte meg a Red Bull KTM Ajo duóját, Pedro Acostát és Augusto Fernandezt, akik 1:51.820-as, illetve 1:51.828-as időt értek el, míg Sam Lowes 1:51.864-es idejével a negyedik helyen végzett.

Lorenzo Dalla Porta, Barry Baltus és a világbajnokságot vezető Celestino Vietti egészítette ki az első hét helyezettet, akiket mindössze 0,148 másodperc választott el egymástól. Mivel az eső elállt Mugellóban, Jake Dixon , lett a nyolcadik az összesített idők alapján, ő nem tudott javítani pénteki idején. Bo Bendsneyder és Albert Arenas fértek be az első tízbe.

Az automatikusan Q2-t érő pozíciókba még Ai Ogura, Beaubier, Navarro és Robert fértek be. Tony Arbolino a 15. helyen állt, amikor percekkel az edzés vége előtt bukott, és ezzel a Q1-ben kezdi meg a kvalifikációt. Somkiat Chantra szintén kénytelen lesz hosszú utat bejárni, ha a pole-ért akar harcolni, miután az összesített időmérőn a 18. helyen végzett.

Az edzés elején történt egy szerencsétlen incidens, amikor Vietti egy hatalmas mentést hajtott végre a San Donato (1-es kanyar) kanyarban, aminek következtében Marcos Ramirez és Gabriel Rodrigo buktak. Rodrigót a jobb vállában jelentkező fájdalommal szállították az orvosi központba, de mindkét versenyző megúszta az esetet.

Mugello – Moto2 edzések kombinált végeredménye:

1 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’51.761
2 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’51.820
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’51.828
4 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’51.864
5 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’51.884
6 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’51.904
7 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’51.909
8 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’51.966
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’52.019
10 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’52.062
11 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’52.076
12 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’52.081
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’52.090
14 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’52.104
15 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’52.106
16 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’52.109
17 Mattia PASINI GASGAS Aspar KALEX 1’52.145
18 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’52.160
19 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’52.244
20 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’52.291
21 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’52.364
22 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 1’52.375
23 Zonta V. DEN GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’52.456
24 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’52.491
25 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’52.554
26 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’52.575
27 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’52.655
28 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’53.023
29 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’53.204
30 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’53.599
31 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master KALEX 1’54.109

Mugello – Bagnaia: kavicságyból az élre

0

Nem indult a szombati nap a legegyszerűbben a ducatisok számára, hiszen több versenyzőjük is bukott az edzés valamely szakaszában. Bagnaia is megnézte a kavicságyat, majd megrázta magát és a hétvége legjobb idejét motorozta. 

A Ducati Lenovo versenyzője, Francesco Bagnaia érte el a leggyorsabb köridőt a MotoGP kategóriában az FP3-on, miután egy korai bukás után nagyobb fokozatra kapcsolt.

Az olasz 10 perccel az harmadik szabadedzés vége előtt 1:45.393-as időt ért el Mugellóban, és az edzés végeztével 0,276 másodperces előnyt szerzett a mezőnnyel szemben. A pénteki napot behúzó Aleix Espargaro lett a msáodik a kombinált eredmények alapján, bíztostíva helyét a Q2-ben, míg a nyolcszoros világbajnok Marc Marquez a kvalifikáció első szakaszába kényszerült.

Tekintve, hogy alig 10 perccel az edzés kezdete előtt Bagnaia bukott, nagyon szépen összekapta magát az edzés későbbi szakaszára.

Bagnaia nem az egyetlen Ducati-pilóta, akinek nehezen indult a szombat délelőtt: csapattársa, Jack Miller egy korai műszaki hiba után kénytelen volt visszaállni a paddockba, Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio a San Donatónál (1-es kanyar) a kavicságyba futott, később pedig Jorge Martin a Scarperiában (10-es kanyar) bukott. A szabaedzések végére azonban a top10-be 6 Ducati fért be.

Luca Marini 1:45.762-es idejével a kombinált időeredmények alapján harmadik lett. Johann Zarco szerezte meg a negyedik helyet, megelőzve Bezzecchit. Enea Bastianini lett a hatodik (szintén bukott a 3. edzésen, ő a 15-ös kanyarban). Martin bukása után leporolta magát, és a hetedik helyet szerezte meg.

A Q2-es szereplést érő helyeken még Pol Espargaro, Takaaki Nakagami és Fabio Quartararo végeztek. A francia címvédő mindössze 0,028 másodperccel végzett Vinales előtt az időeredményeket tekintve, így nem volt sima számára a mugellói hétvége kezdete.

Marc Marquez 1,184 másodperccel maradt el Bagnaia tempójától, és 0,545 másodperccel volt lassabb annál a köridőnél, amit Quartararo a Q2-be jutásért motorozott, így a 21. helyen fejezte be az edzéseket és jelenése lesz az időmérő első szakaszában. Itt olyan versenyzőkkel kell majd megvívnia, mint Mir, Rins és Miller. Izgalmas időmérőnek nézünk elébe, az biztos.

Mugello – MotoGP szabaedzések kombinált végeredménye:

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’45.393
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’45.669
3 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’45.762
4 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’45.767
5 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’45.853
6 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’45.860
7 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’45.879
8 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’45.880
9 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’45.999
10 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’46.032
11 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’46.060
12 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’46.064
13 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’46.116
14 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’46.154
15 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’46.169
16 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’46.337
17 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’46.363
18 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’46.439
19 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’46.483
20 Michele PIRRO Aruba.it Racing Ducati 1’46.557
21 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’46.577
22 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’46.739
23 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’46.939
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’46.963
25 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’47.023
26 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’47.046

Mugello – Foggia nem talált legyőzőre a harmadik edzésen

0

A Leopard Racing versenyzője, Dennis Foggia továbbra a leggyorsabb a Moto3 mezőnyének harmadik és egyben utolsó szabadedzése után a Gran Premio d’Italia Oakley versenyen.

Mindössze három versenyző tudta felülmúlni az olasz versenyző pénteki idejét Mugellóban, Foggia maga pedig háromszor is.

Mivel az eső egyelőre elállt, a harmadik gyakorlás szokásos módon telt, a legvégén jöttek a gyors körök. A leopardoson kívül három másik versenyző is 1:56-os időt motorozott, mindannyian az edzés  utolsó körében. Daniel Holgado (Red Bull KTM Ajo) 1:56.793-mal, Andrea Migno (Rivacold Snipers Team) 1:56.902-vel, és a világbajnokságot vezető Sergio Garcia (Valresa GASGAS Aspar Team) 1:56.966-tal zárta az edzést.

A top 10-be Diogo Moreira, Izan Guevara, Riccardo Rossi, Jaume Masia, John McPhee és Tatsuki Suzuki jutottak be.

Ayumu Sasakit versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították, miután mindkét kulcscsontját eltörte és agyrázkódást szenvedett egy több versenyzőt érintő balesetben az FP2-ben, ami azt jelenti, hogy sajnos nem vehet részt a hétvégén.

Mugello – Moto3 szabadedzések kombinált eredménye:

1 D.FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’56.576
2 D.HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’56.793
3 A.MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 1’56.902
4 S.GARCIA Valresa GASGAS Aspar  GASGAS 1’56.966
5 D.MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’57.007
6 I.GUEVARA Valresa GASGAS Aspar  GASGAS 1’57.066
7 R.ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’57.110
8 J.MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’57.134
9 J.MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’57.139
10 T.SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’57.194
11 D.ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’57.218
12 S.OGDEN VisionTrack Racing Team HONDA 1’57.310
13 S.NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’57.435
14 C.TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’57.488
15 E.BARTOLINI QJMotor Avintia Racing  KTM 1’57.713
16 L.FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’57.726
17 R.YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’57.734
18 A.SURRA Rivacold Snipers Team HONDA 1’57.856
19 M.BERTELLE QJMotor Avintia Racing  KTM 1’58.004
20 A.FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’58.083
21 M.AJI Honda Team Asia HONDA 1’58.153
22 K.TOBA CIP Green Power KTM 1’58.197
23 I.ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’58.344
24 J.KELSO CIP Green Power KTM 1’58.472
25 D.MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’58.673
26 T.FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’59.053
27 X.ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’59.092
28 J.WHATLEY VisionTrack Racing Team HONDA 2’00.238
29 A.CARRASCO BOE Motorsports KTM 2’01.762