Nem a legegyszerűbb körülmények fogadták a MotoGP mezőnyét az Olasz Nagydíj időmérőjén. Di Giannantonio ezektől sem ingott meg.
Vegyes körülmények között kellett, hogy nekivágjon a Q1-nek a MotoGP mezőnye. Gyakorlatilag percről percre változott az időjárás, hol esett, hol éppen száraz körülmények vártak a motorosokra. Voltak olyan szakaszai is a kvalifikáció első szakaszának, amikor csak a pálya bizonyos szakaszain esett az eső – ott viszont nagyon.
A körülményekhez eleinte Brad Binder tudott a legjobban alkalmazkodni, akit ekkor a szabadkártyás Michele Pirro követett a Ducatin. Ott volt a mezőnyben Jack Miller és Marc Márquez is, akik szintén nagyot harcoltak a Q2-be történő továbbjutásért.
Az utolsó pillanatokban nem kis meglepetésre Fabio Di Giannantonio állt a Q1 első helyén, megelőzve Marc Márquezt és Jack Millert. Végül ők hárman folyamatosan egymásra licitáltak legjobb köröket illetően, de a sorrend ez maradt a Q1 leintésekor is. Jack Miller tehát kiesett! Az elején még kimondottan jól álló Brad Binder végül esélytelennek bizonyult a továbbjutást tekintve, csak Pirro és Oliveira mögött zárt a hatodik helyen.
Q2
Óriási tülekedéssel indult a Q2, ugyanis a teljes mezőny szeretett volna a lehető leghamarabb mért kört futni. Az időjárást illetően még mindig vakon tapogatózott mindenki, ugyanis továbbra is pillanatról változott az, hogy a pálya egyes pontjain esik-e, és ha igen, mennyire.
Tulajdonképpen rögtön az első másodpercekben jött is a dráma, amikor Marc Márquezt ledobta a motorja. A highside következtében ráadásul a Honda pont az első teleszkópokat megterhelve ért földet, aminek következtében a lángok is felcsaptak a motoron. Az edzést néhány másodperc elteltével piros zászlóval kellett megszakítani, miután a Repsol mozgásképtelen volt.
Márquez bukása:
Amikor az időmérő végső szakasza újraindult, még 13:50 volt a Q2-ből. A vb-éllovas Fabio Quartararo nagyot kockáztatva száraz gumikkal jött ki az újraindulás után. Az ő példáján felbátorodva aztán többen így tettek még.
Az első mért kört Marco Bezzecchi futotta, de a Q1-ből továbbjutó Fabio Di Giannantonio hamar az élre állt. Diggia 1:47.163-mal állt az élre második köre befejeztével, amit rögtön a következő körben igyekezett megjavítani. 1:46.967-es következő körével az első olyan motoros lett, akinek ilyen számmal kezdődött a körideje.
Marc Márquez tartalékmotorját időbe tellett rendbetenni, ő csak az utolsó szűk 5 percben tudott érdemben köröket futni. Az első, aki le tudta (legalábbis ideiglenesen) le tudta nyomni Di Giannantoniót, az Johann Zarco volt. A francia két perccel a vége előtt 1:46.875-tel vezetett. Egy ideig Marco Bezzecchi is állt az élen, őt legelöl aztán Bagnaia követte.
Az utolsó körök tűzijátékának Di Giannantonio vághatott neki az első helyen. A végén az élmezőny már az 1:45-ös köröket ostromolta, az utolsó szó viszont Diggiáé volt egy 1:46.156-os körrel. Di Giannantonio újoncévében először állhat tehát a pole-pozícióba. Mellé a meglepetés-első sorba Bezzecchi és Marini állhatnak még fel.
Az időmérő végeredménye
# |
Versenyző |
Csapat |
Motor |
Idő |
Kül. |
1 |
Fabio Di Giannantonio |
Gresini |
Ducati |
1:46.156 |
– |
2 |
Marco Bezzecchi |
VR46 |
Ducati |
1:46.224 |
+0.088 |
3 |
Luca Marini |
VR46 |
Ducati |
1:46.327 |
+0.171 |
4 |
Johann Zarco |
Pramac |
Ducati |
1:46.383 |
+0.227 |
5 |
Francesco Bagnaia |
Ducati |
Ducati |
1:46.471 |
+0.315 |
6 |
Fabio Quartararo |
Monster |
Yamaha |
1:46.506 |
+0.350 |
7 |
Aleix Espargaró |
Aprilia |
Aprilia |
1:46.507 |
+0.351 |
8 |
Takaaki Nakagami |
LCR |
Honda |
1:46.561 |
+0.405 |
9 |
Pol Espargaró |
Repsol |
Honda |
1:46.667 |
+0.511 |
10 |
Enea Bastianini |
Gresini |
Ducati |
1:46.679 |
+0.523 |
11 |
Jorge Martín |
Pramac |
Ducati |
1:47.223 |
+1.067 |
12 |
Marc Márquez |
Repsol |
Honda |
1:47.468 |
+1.312 |
Nem jutottak tovább a Q1-ből |
13 |
Jack Miller |
Ducati |
Ducati |
1:47.621 |
+0.402* |
14 |
Michele Pirro |
Aruba.it |
Ducati |
1:48.209 |
+0.990* |
15 |
Miguel Oliveira |
KTM |
KTM |
1:48.231 |
+1.012* |
16 |
Brad Binder |
KTM |
KTM |
1:48.255 |
+1.036* |
17 |
Joan Mir |
Suzuki |
Suzuki |
1:48.732 |
+1.513* |
18 |
Álex Márquez |
LCR |
Honda |
1:48.846 |
+1.627* |
19 |
Remy Gardner |
Tech3 |
KTM |
1:48.907 |
+1.688* |
20 |
Darryn Binder |
RNF |
Yamaha |
1:49.471 |
+2.252* |
21 |
Álex Rins |
Suzuki |
Suzuki |
1:50.266 |
+3.047* |
22 |
Lorenzo Savadori |
Aprilia |
Aprilia |
1:50.270 |
+3.051* |
23 |
Franco Morbidelli |
Monster |
Yamaha |
1:55.369 |
+8.150* |
24 |
Maverick Viñales |
Aprilia |
Aprilia |
1:56.479 |
+9.260* |
25 |
Raúl Fernández |
Tech3 |
KTM |
1:57.106 |
+9.887* |
26 |
Andrea Dovizioso |
RNF |
Yamaha |
1:57.671 |
+10.452* |
*: Fabio Di Giannantonio Q1-es legjobb idejéhez (1:47.219) képest |