back to top
2025. június 01. 23:49
Kezdőlap Blog Oldal 732

Oschersleben – Rossi Moor újabb NTC-győzelme, két másik magyar a top7-ben

A szombati esős futam után vasárnap már száraz idő várta az IDM bajnoki hétvége résztvevőit, így egy újabb remek magyar eredményre volt kilátás – és végül ez meg is történt. Nagy szerencsénkre Farkas Kevinék csapata meg tudta javítani a szombaton megsérült motort, így Kevin ott lehetett a rajtrácson.
A második oscherslebeni Northern Talent Cup futamra vasárnap 14 órakor került sor. A verseny felvétele itt (rajt 3:26:00-nál):

A Fairium NGRT két motorosa, Rossi Moor és Matteo Masili ezúttal is kiválóan rajtoltak, ahogyan Varga Tibor is. Ám Tibit ezúttal is utolérte a balszerencse: már rögtön az első körben beütött a krach. Ugyanis pontosan ugyanabban a kanyarban, ahol szombaton bukott, vasárnap elesett az előtte haladó belga Noa Cuypers, Varga pedig már nem tudta kikerülni, így ráhajtott, és ő is elesett. A balesetbe még Loris Veneman is belekeveredett. Tibor és Loris még tudták folytatni, de hazánk fia számára pár kör múlva véget ért a verseny.

Varga Tibor. Fotó: Dorna Sports

Ezután elszakadt egy háromfős boly a többiektől: a két Fairium-os csapattárs Rossi Moor, és Matteo Masili, valamint a német Dustin Schneider (nyitóképünkön). Ők végig árnyékként követték egymást, olykor helyet is cserélve, ám a futam nagy részében Moor állt az élen. Végül Moor – Masili – Schneider sorrendben futottak célba, tökéletessé téve a Stefano Favaro által irányított csapat napját.

A befutó. Fotó: Dorna Sports

Mögöttük kialakult egy hatfős csoport, két magyarral: Farkas Kevin és Vincze Martin mellett a felzárkózó Loris Veneman, valamint David Sidorov, Delano Geven és Rocco Sessler voltak a tagjai. Később a létszám és az összetétel változott – de az nem, hogy Kevin és Martin ugyanúgy ott voltak közöttük.

Vincze Martin (12) és Farkas Kevin (28) a boly élén. Fotó: Dorna Sports

Összetettben Farkas Kevin végül az ötödik, míg Vincze Martin a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Varga Tibor mellett Lőrinc László is kiesett.

Lőrinc László. Fotó: Dorna Sports

A versenyen tehát Rossi Moor és Matteo Masili „Titino” kettős győzelmet szerzett a Stefano Favaro által irányított Fairium NGRT számára. Titino mindössze négy futama alatt már kétszer is felállhatott a pódiumra, Rossi Moor pedig már több győzelmet is szerzett. A hazai nézők Dustin Schneider bronzérmével vígasztalódhattak.

Titino, Rossi Moor és Dustin Schneider. Fotó: Dorna Sports

Oschersleben – Northern Talent Cup második futam (13 kör) végeredménye:

1 Rossi MOOR HUN Fairium NGRT
2 Matteo MASILI ITA Fairium NGRT 0.105
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 0.303
4 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 11.836
5 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 11.965
6 Rocco SESSLER GER MCA Racing 11.970
7 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 12.025
8 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 12.187
9 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 12.403
10 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 12.668
11 Kilian HOLZER AUT HK Racing 12.894
12 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 16.136
13 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 22.776
14 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 34.241
15 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 40.217
16 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 45.120
17 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 45.298
18 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 45.537
19 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 45.698
20 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1:09.765
Nem értek célba
LŐRINC László HUN BRR Team
VARGA Tibor HUN Forty Racing
Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara
Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights

 

A következő fordulóra egy hónap múlva, a MotoGP Német Nagydíjának betétfutamaként kerül sor a Sachsenringen.

Rins: A Suzuki bejelentése padlóra küldött

0

Hogy mi lesz Mir és Rins sorsa, egyelőre nem tudni. Annyi biztos, hogy mindkét pilóta új csapat után néz a Suzuki év végi távozásának okán.

Alex Rins jelenleg a negyedik helyen áll a világbajnoki tabellán, 33 egységgel lemaradva az éllovas, Fabio Quartararo mögött. Valószínűleg Rinsnek most ez a legkevesebb. Elkeserítően komor a hangulat a Suzuki-bokszban.

„Összességében egész jól kezeljük.” – kezdi Rins.

„Néhány mérnök elég rosszul viseli, néhányan kevésbé. Ez normális. Rengeteget dolgoznak, és ezért rendkívül hálás vagyok nekik, mert valóban nem vagyunk egyszerű helyzetben. Ha nincs biztos alapod a jövőre nézve, elveszik a motiváció és a hit. Ők azonban hihetetlenül motiváltak. Szétnézek, és mindenkit lesokkolt a hír. El tudom képzelni, mit érezhetnek. Mindent beleadnak, hogy a legjobb motort állítsák össze számunkra, és az egész mehet a kukába innentől kezdve. 2017-ben még tényleg rossz volt a gép. Nagyon nehéz volt befejezni egy-egy futamot. Őszinte leszek: amikor megtudtam a hírt, padlóra kerültem.”

Estoril, WSBK: Újabb utolsó körös csata, újabb Rea-győzelem

0

Háromból két futamot Jonathan Rea húzott be Estorilban. Az első siker során még Razgatlıoğlu, utoljára viszont már Bautista volt az ellenfél.

Az estorili Superbike-világbajnoki hétvége még Álvaro Bautista sikerével kezdődött. A második futamon, vegyes körülmények között aztán Bautista váratlanul sokat szenvedett, azt a versenyt Rea és Razgatlıoğlu meccselte le egymás között. A második futam sokáig a török vb-címvédőnek állt, azonban egy utolsó körös hibát Rea köszönt szépen, és elhappolta a futamgyőzelmet.

A harmadik futamon aztán megint Rea-Bautista leosztásban meccseltek a győzelemért a mezőnyből kiemelkedő hármas éppen aktuálisan legerősebb tagjai. Sokáig úgy nézett ki, hogy megint ők ketten küzdhetnek majd a győzelemért, azonban ez végül háromszemélyes csatává bővült. A verseny elejének anarchiája után Bautista vezetett, amikor a 11. körben a spanyol kettőt előzve állt az élre.

A verseny vége felé aztán Rea elkezdett leggyorsabb köröket odapakolni, ezzel elkezdett felzárkózni Bautista mögé. Az utolsó körben, a hetes kanyarban aztán Rea megpróbálkozott egy előzéssel, de akkor még mindketten lecsúsztak az ívről, és Bautista maradt előrébb. Rea végül két kanyarral később, a kilencesben tudta ténylegesen megelőzni riválisát. Ez után sem alakult minden simán, az északír ugyanis egy pillanatban kis híján elvesztette motorját. Ellentétben a második futammal azonban, amikor Razgatlıoğlu hibájának ő volt a haszonélvezője, idejében összeszedte a motort, és maga mögött tudta tartani a ducatist.

A verseny bizonyos pontjain még Razgatlıoğlu is vezette a futamot, a török azonban, ahogy idén már annyiszor, meg kellett, hogy elégedjen mögöttük a harmadik hellyel.

Rea ezzel már 117 győzelemnél és 223 dobogónál tart Kawasaki-motorosként, a gyártó maga pedig a félezres mérföldkőhöz közelít.

A harmadik futam dobogósai mögött először Alex Lowes-t találtuk, aki maga mögött tudta tartani az egymással birkózó Locatelli-Lecuona párost. Bassani, Rinaldi, Vierge és Forés tették teljessé a top 10-et.

A harmadik futam végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Jonathan Rea Kawasaki Racing Kawasaki 21 kör
2 Álvaro Bautista Aruba.it Racing Ducati +0.194
3 Toprak Razgatlıoğlu Pata Yamaha Yamaha +4.350
4 Alex Lowes Kawasaki Racing Kawasaki +7.125
5 Andrea Locatelli Pata Yamaha Yamaha +8.232
6 Iker Lecuona Team HRC Honda +8.309
7 Axel Bassani Motocorsa Racing Ducati +10.865
8 Michael Rinaldi Aruba.it Racing Ducati +16.082
9 Xavi Vierge Team HRC Honda +18.292
10 Xavi Forés Team Goeleven Ducati +18.412
11 Scott Redding BMW Motorrad BMW +19.758
12 Loris Baz Bonovo Action BMW +25.193
13 Kohta Nozane GRT Yamaha Yamaha +27.753
14 Eugene Laverty Bonovo Action BMW +38.391
15 Luca Bernardi Barni Spark Racing Ducati +38.424
16 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha +41.541
17 Marvin Fritz Motoxracing Yamaha +42.555
18 Leandro Mercado MIE Racing Honda +49.775
19 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda +51.353
20 Oliver König Orelac Racing Kawasaki +1:14.141
Nem ért célba
Isaac Viñales Team Pedercini Kawasaki +16 kör

 

Vietti – Minden, amit Rossitól tanult

0

A fiatal Rossi-növendék ugyanúgy  Piemont régióból származik, mint Bagnaia. Ahhoz, hogy megvalósítsa álmait, korán elhagyta a szülői házat.

Az álmok pedig hol válnak valóra Olaszországban? Nem máshol, mint a VR46-Akadémián.

Celestino Vietti összetett elsőséggel várja a mugellói nagydíjat. Hazai körülmények között is valószínűleg a legjobb eredményt szeretné kihozni magából. Függetlenül attól, hogy a tavalyi bemutatkozó szezonja a Moto2-ben nem volt túl eredményes, idén azonban beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

A fiatal olasz tehetség a Speedweek.com-nak mesélt eddigi tapasztalatairól, az akadémiáról, és mesteréről, Valentino Rossiról:

Celestino, a misanói pályától meglehetősen messze éltél, hiszen Ciriéből származol. Hogyhogy motorversenyzésre adtad a fejed?

„Apukámnak köszönhetem a motorsport iránti szenvedélyemet. Mindig is nagy rajongója volt ennek a sportnak. Fiatalon még részt is vett pár futamon. Az egész családban él ez a szellemiség a motorsport iránt. Először a bátyám kezdett minimotorozni, majd én. Kisebb bajnokságokon vettem részt, majd lépésről lépésre következtek a nagyobb szereplések.”

„2015-ben kerültem az Akadémiára. Ez volt életem kulcspillanata. A szüleim hatalmas áldozatot hoztak, mivel több száz kilométert utaztunk mindig, hogy egyáltalán motorra tudjak ülni. Nem csak az én vágyam volt ez azonban, hanem a szüleimé is.”

Menet közben a VR46-főhadiszállás közelébe költöztél, így van?

„Igen, Tavulliába. 2019-ben. Ez az idény még nem volt teljes szezon számomra a Sky csapatnál, és természetesen voltak kezdeti nehézségek.”

A szüleid Piemont régióban maradtak?

„Igen, így muszáj volt megtanulnom egyedül gondoskodni magamról. Ha visszagondolok, igazából ugyanígy csinálnám. Nem csak, mint sportoló, hanem mint ember is érettebb lett a látásmódom.”

Mit jelent számodra, hogy részese vagy ennek a projektnek, ami Rossi körül forog?

„Szerintem mind az olaszoknak, mind a versenyzőknek, ez egy valóra vált álom. Ez a legjobb dolog, ami valaha történhet veled. Lehetőséget kapsz, hogy a legjobbaktól tanulj, főleg Rossitól, aki mindig is a példaképem volt. Ott van Morbidelli és Pecco is, és az összes srác az Akadémián. A legjobb, hogy közös edzések vannak, és minden alkalommal tanulsz valami újat a másiktól.”

Mi volt eddig a legjobb tanács, amit Valentino adott neked?

„Nagyon sokat segített nekem. Amikor a világbajnokság körforgásába érkeztem, az a típus voltam, aki a nehéz időszakokban eléggé maga alatt volt. Utat mutatott nekem, hogy hogy tudok nyugodtabb lenni, és örömömet lelni az egészben. Sosem voltam elég higgadt az elején. Ha örömmel csinálod, amit csinálsz, kirázod a kisujjadból.”

Estoril, SSP: Aegerter vitte a 2. futamot is, Sebestyén 13.

0

Megjött az eső Estoril fölé, pont a Supersport-futam idejére. A papírformát viszont ez sem borította fel, ugyanis Aegerter nyert.

Eddig a 2022-es Supersport-világbajnokság minden egyes futamát Lorenzo Baldassarri vagy Dominique Aegerter tudta megnyerni. Ez egyelőre 4-1 volt a svájci javára, ugyanis Aegerter nyerte a tegnapi első futamot is Estorilban.

A mezőnyből kiemelkedő két versenyző a második portugál futamon már nagyobb ellenállásba ütközött, ugyanis a verseny elején egy óriási adok-kapok részesei voltak mindketten. A rajt után nagyon erős volt rögtön Can Öncü, aki nagyon sokáig tartotta magát az élen. A verseny közepére aztán az Aegerter-Baldassarri páros, váltakozó sorrendben, de csak felzárkóztak a mezőny elejére. Öncü viszont nem engedte magát, és ugyan meggyötörték őt a vezetésért, de tartotta magát az első helyért folytatott versenyben.

Óriási nyertese volt a vegyes körülményeknek Oli Bayliss, aki a mezőny legvégéről indulva a hajrára már top 5-ös pozícióban haladt. Bayliss nem csak hogy ott haladt, de a még erősebb pozíciókra is volt esélye. Szintén szép felzárkózást mutatott be Adrián Huertas, valamint Ondřej Vostatek is, akik szintén ott voltak az élbolyban.

A váltott vezetésnek köszönhetően helyzetbe került Adrián Huertas is, aki 5 körrel a vége előtt már a dobogót ostromolta Baldassarri, Aegerter és Öncü mögött. Az utolsó 5 körre fordulva Bulega és Smith sem volt különösebben lemaradva tőlük, sőt, Smith rövid ideig még dobogós pozícióban is volt.

A 17. helyről rajtoló Kyle Smith még a második helyre is felkerült, de azt nem tartotta meg sokáig. A mögötte zajló csatának Dominique Aegerter volt a legnagyobb haszonélvezője, és meg tudott lógni mindenkitől. A svájci végül kényelmes győzelmet aratott, mögötte nem kis meglepetésre Kyle Smith, valamint Lorenzo Baldassarri végzett még dobogós pozícióban. Baldassarri nagyot kellett, hogy vívjon ezért Montellával, Öncü végül ötödik lett.

Sebestyén Peti a 13. helyen pedig az első futammal ellentétben pontot tudott szerezni!

A második futam végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Dominique Aegerter Ten Kate Racing Yamaha 18 kör
2 Kyle Smith VFT Racing Yamaha +2.344
3 Lorenzo Baldassarri Evan Bros. WorldSSP Yamaha +3.762
4 Yari Montella Puccetti Racing Kawasaki +3.867
5 Can Öncü Puccetti Racing Kawasaki +4.657
6 Oli Bayliss Barni Spark Racing Ducati +4.704
7 Adrián Huertas MTM Kawasaki +6.218
8 Glenn van Straalen EAB Racing Team Yamaha +8.562
9 Tom Edwards Yart Yamaha +17.876
10 Ondřej Vostatek MS Racing Yamaha +17.895
11 Luca Ottaviani Altogo Racing Team Yamaha +18.818
12 Hannes Soomer Dynavolt Triumph Triumph +20.252
13 Sebestyén Péter Evan Bros. WorldSSP Yamaha +26.613
14 Bahattin Sofuoğlu MV Agusta Reparto Corse MV Agusta +32.668
15 Benjamin Currie Motozoo Racing Kawasaki +44.988
16 Maximilian Kofler CM Racing Ducati +45.087
17 Jeffrey Buis Motozoo Racing Kawasaki +1:32.069
18 Marcel Brenner VFT Racing Yamaha +1:36.773
Nem értek célba
Simon Jespersen Kallio Racing Yamaha +2 kör
Nicolò Bulega Aruba.it Racing Ducati +3 kör
Raffaele De Rosa Orelac Racing Verdnatura Ducati +5 kör
Unai Orradre MS Racing Yamaha +6 kör
Stefano Manzi Dynavolt Triumph Triumph +8 kör
Federico Caricasulo Althea Racing Ducati +12 kör
Filippo Fuligni D34G Racing Ducati +16 kör
Sander Kroeze Kallio Racing Yamaha +16 kör
Jules Cluzel GMT94 Yamaha +16 kör
Federico Fuligni D34G Racing Ducati +18 kör

Redding: A kezdet nem volt egyszerű

0

A BMW pilótája 15 körön át volt haladt az 5. helyen, majd a futam végére első gumija felmondta a szolgálatot. Végül 8.-ként zárt.

Az estorili futamnak a BMW megfogyatkozva vágott neki, mivel Michael van der Mark a pénteki második szabadedzésen combnyaktörést szenvedett. Scott Redding a verseny túlnyomó részét az ötödik helyen töltötte, ám első gumija végül elfogyott, így Xavi Vierge, Iker Lecouna, valamint Alex Lowes is elment mellette. A BMW másik két pilótája, Loris baz és Eugene Laverty a 10. és 15. helyen fejezte be a futamot.

„Izgalmas futam volt „ – kezdi Redding.

„Ahogy megéreztem az előttem haladó Honda illatát, mindent megtettem, hogy megelőzzem. Hosszú volt a verseny, próbáltam védeni a pozíciómat. Az utolsó kanyar volt számomra a legnagyobb kihívás, mivel az első gumim jobb oldala teljesen elfogyott, nem tudtam mit tenni.”

„A verseny előtt a rajtrácson azt mondtam magamnak, hogy most ott állok, ahol állni akarok. Szóval ezért kell dolgoznom. Azonban újra rosszul sikerült a rajtom, többen is megelőztek, és két körön keresztül úgy vezettem, mint egy őrült. Sikerült Locatelli szélárnyékába kerülnöm ugyan, de addigra tönkrement a gumi, szóval hiába igyekeztem.”

„Az asseni második futamon azokat a beállításokat eszközöltük, amiket korábban javasoltam. Nem egészen azon múlik ez, hogy most az adott beállítás jó vagy rossz, hanem, hogy melyik az az irány, ami számunkra előrelépést jelent. A portimaói teszten végre újra jól éreztem magam a motoron. Most újra úgy tudok versenyezni, ahogy szeretnék. Ha elfordítom a gázkart a kanyarbejáratoknál, végre jól működik a hátsó tapadás.”

„A kezdet nem volt egyszerű, minden rossz volt. Most lassan, de biztosan, minden a helyére kerül. Ki tudom aknázni a lehetőségeimet. Mindent úgy hagytunk a mostani futamra  a motoron, ahogy azt Portimaóban beállítottunk. Egyszerűen csak versenyezni akartam, és lépéseket tenni előre. A kvalifikáció is most sikerült először úgy, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Sikerült jó köridőt futnom.”

Borús szombat Estorilban, Sebestyén Peti elesett az első futamon

Nehéz szombaton van túl a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A VB egyetlen magyarjának a pozitív pénteki nap után nem sikerült jól a szombat. Az időmérő edzésen a 15. helyre kvalifikált, majd sajnos a verseny első felében elment a motor eleje és bár vissza tudott állni, így csak a mezőny végén ért célba.

Jól végződtek a szabadedzések pénteken, Peti az összetettben a 8. helyet szerezte meg. Az FP2 végén úgy tűnt jó irányt talált a csapat a beállításokkal. Szombatra azonban sajnos nem sikerült előre lépni, már az időmérő sem a tervek szerint sikerült, a versenyen pedig előzés közben elment a motor eleje.

„Nem tudok túl sok mindent hozzáfűzni a tegnapi naphoz. Az esés után visszaálltam, mert fontos volt adatokat gyűjtenem a vasárnapi napra. Remélem mára találunk megoldást, és kicsit jobban érzem majd magam a motoron. Ezt a tegnapi napot legszívesebben elfelejteném, de ma mindent bele fogunk adni.” – mondta el a HUMDA pilótája.

A vasárnapi futam 13:30-kor kezdődik, és az Arena4+-on, valamint az Eurosport Playeren lehet élőben megtekinteni!

Live timing: worldsbk.com

Estoril, WSBK: Rea az utolsó métereken verte Razgatlıoğlut

0

Vegyes körülmények között, vegyes gumiválasztással vágott neki a Superbike-vb mezőnye az estorili Superpole-futamnak. Rea nyert.

Eső áztatta Estoril pályáját vasárnap reggel, így pedig egy nagy káosz alakult ki a második portugál verseny, a Superpole-futam rajtrácsán. A száradó pályán nem volt egyértelmű a taktika. Voltak, akik teljes egészében esőgumikkal vágtak neki a versenynek, voltak, akik megkockáztatták a száraz pályás abroncsokat. Még olyanokat is láttunk, akik a vegyes gumiválasztás mellett tették le a voksukat.

A rajtot kiválóan kapta el a pole-ból induló Rea, valamint mellette Razgatlıoğlu is, az első kanyarban a török állt az élre. Ők ketten kiemelkedtek a mezőnyből, de az látszott, hogy Rea a jobb esőmenő. Razgatlıoğlu esetében sokkal több energiába került, hogy Rea tempóját tartsa, az északír viszont a képek alapján könnyedén tempózott az élen.

Az első futamot megnyerő Bautista a vegyes körülmények között közel sem tudott úgy versenyezni. Bár a dobogót tartotta, honfitársa, Iker Lecuona komolyan megdolgoztatta ezért.

Razgatlıoğlu négy körrel a vége előtt aztán lépésre szánta el magát, és az élre állt. Ennek érdekében azt is bevállalta, hogy összeérjen Rea-jel, de ezúttal mindketten talpon maradtak. Rea ezzel rendesen kibillent az addigi ritmusából, és hirtelen majdnem egy másodperc hátrányba került, mindössze egy kör alatt.

A harmadik-negyedik helyen lévő másik pár, Bautista és Lecuona a verseny végére már szétszakadt, Bautista hozta a papírformát és leszakította HRC-s riválisát. A verseny elején Scott Reddinget még dobogós pozícióban is láthattuk, később azonban a BMW-s fokozatosan visszaesett.

Az élen Razgatlıoğlu előnyéből végül nyolc tized maradt, és nézett ki, megszerezheti első győzelmét. Az utolsó körre teljes nyugalomban fordulhatott, azonban a sikánban hibázott, így tálcán kínálta Rea-nek a győzelmet. Bautista kényelmes különbséggel lett harmadik, így Iker Lecuonának csak a 4. hely jutott. Az ötödik-hatodik helyen néhány tizedre egymástól ért be Locatelli és Lowes. A top 10-be még Redding, Rinaldi, Forés és Bassani fértek be.

A verseny végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team Kawasaki 10 kör
2 Toprak Razgatlıoğlu Pata Yamaha Yamaha +0.174
3 Álvaro Bautista Aruba.it Ducati Ducati +4.925
4 Iker Lecuona Team HRC Honda +7.050
5 Andrea Locatelli Pata Yamaha Yahama +8.240
6 Alex Lowes Kawasaki Racing Team Kawasaki +8.684
7 Scott Redding BMW Motorrad BMW +10.293
8 Michael Rinaldi Aruba.it Ducati Ducati +29.516
9 Xavi Forés Goeleven Ducati +29.541
10 Axel Bassani Motocorsa Ducati +32.114
11 Kohta Nozane GRT Yamaha +32.141
12 Christophe Ponsson Gil Motor Sport Yamaha +52.258
13 Isaac Viñales Team Pedercini Kawasaki +53.209
14 Leandro Mercado MIE Racing Honda +55.481
15 Luca Bernardi Barni Spark Racing Ducati +1:06.281
16 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda +1:07.723
17 Oliver König Orelac Racing Kawasaki +1:07.758
Nem értek célba
Eugene Laverty Bonovo Action BMW +6 kör
Loris Baz Bonovo Action BMW +7 kör
Xavi Vierge Team HRC Honda +9 kör
Marvin Fritz Motoxracing Yamaha +10 kör
Lucas Mahias Puccetti Kawasaki +10 kör

5 éve hunyt el Nicky Hayden

Ma 5 éve hunyta le örökre a szemét a 2006-os idény MotoGP-világbajnoka, Nicky Hayden. Rá emlékezünk most.

A 35 éves amerikai pilóta a Marco Simoncelli nevét viselő misanói pályától mindössze 100 méterre, a Via Raffaelli és a Via Tavoleto kereszteződésében szenvedett szörnyű közúti balesetet, amikor az említett kerékpárúton tekert, és egy fekete Peugeot 206 Coupé elütötte.

Hayden nekicsapódott a szélvédőnek, majd az aszfaltra zuhant. Súlyos sérülésekkel szállították először a riminibeli kórházba, majd mentőhelikopterrel a neurológiai klinikára Cesenába, ahol az orvosok megkezdték a harcot a fiatal versenyző életéért.

Kezdettől fogva kritikus volt az amerikai állapota. Csípő- és combcsonttörést szenvedett, illetve súlyos fejsérüléseket, melyek agykárosodást okozhattak. Kómába esett, a cesenai kórház orvosai nem merték megműteni, azonnal rettentően borúlátóan nyilatkoztak az állapotával kapcsolatban.

2017. május 22-én, 5 nappal a balesetet követően, a család beleegyezésével lekapcsolták az őt életben tartó eszközökről.

Az egyetlen pilóta volt, aki képes volt megtörni  Valentino Rossi sikersorozatát a 2000-res években, pedig nem a megszokott módon érkezett a királykategóriába, hiszen sem 125-ös, sem 250-es futamot nem teljesített. 2003 és 2008 között a Repsol Honda csapatánál versenyzett, itt szerezte világbajnoki címét is 2006-ban. 2009-ben a Ducatihoz igazolt, ahol 5 évet töltött, majd Jorge Martínez csapatát erősítette 2015-ig.

12 éves MotoGP pályafutása során 218 futamon vett részt, 28 dobogós helyezést és 3 győzelmet zsebelt be: ebből egyet Assenben, és kettőt hazai közönség előtt Laguna Secában. 5 alkalommal indult pole pozícióból, és 7 leggyorsabb versenykör fűződik a nevéhez.

2016-ban elhagyta a MotoGP-világát és a Superbike-világbajnokságba igazolt. Összesen 38 futamon indult és 288 pontot sikerült összegyűjtenie.

Ő szeretett volna lenni az első versenyző, aki nemcsak az amerikai bajnokságban, a MotoGP-ben, hanem a Superbike- vb-n is világbajnok lesz. Azonban a sors közbeszólt.

Július 30-án lenne 41 éves.

Nyugodjon békében!

 

Rea: „Rossz gumit választottam”

0

Az Estorilban az első futamon elért harmadik hely nem katasztrófa Jonathan Rea számára. Azonban a Kawasaki versenyzője sokáig lehetségesnek tartotta a győzelmet, de rossz gumit választott.

A futam elején nagyon izgalmas és kiélezett csata zajlott Rea és Razgatlıoğlu között. Jó ideig úgy tűnt, hogy az első hely kettejük között fog eldőlni, azonban jött Álvaro Bautista és mindent felülírt.

Rea-nek elfogyott a gumija, így fékezési hibája után végül a dobogó harmadik foka maradt az északír versenyzőnek. A Kawasaki pilótája az utolsó körökben nem tudott már tempót motorozni, így 4,8 másodperccel lemaradva haladt át a célvonalon.

„A végén a motorom egyszerűen feladta. Egyre többet csúszkáltam, és egyre kevesebb tapadásom volt” – magyarázta Rea a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „Az SC0 volt a motoromon, és nagyon sokat esett vissza a teljesítménye. Az SCX gyorsabb volt, de a kopás még nagyobb volt. A keményebb versenyabroncs lassabb volt, de tovább tartott. Melegebb is lett, mint amire számítottunk. Mi 28 fokra spekuláltunk, de az aszfalt hőmérséklete 30 Celsius-fok felett volt. Ha újra megismételhetném a versenyt, az SCX-et választanám.”

A verseny első felében Rea még hitt a győzelemben. A 14. körben azonban egy elfékezés miatt az 1. helyről Bautista mögé, a 3. pozícióba esett vissza.

„Boldog voltam, hogy az első tíz körben a győzelemért tudtam motorozni. Ekkor úgy éreztem, hogy gyorsabb tudok lenni, mint Toprak” – mondta az északír. „Aztán az 1-es kanyarban történt az elfékezés. Az első féket már áthúztam a kormányon, ez volt minden, amit tehettem. Így a hátsó féket használtam, hogy lelassítsam a motort, és szélesre mentem. Álvaro megelőzött, és reméltem, hogy visz magával Toprak után, de a motorom már nem volt elég jó ehhez. Elégedett vagyok a helyezéssel és a pontokkal, de természetesen megpróbálunk egy jobb csomagot összerakni vasárnapra.”

Razgatlioglu és Rea pozícióharca lehetővé tette Bautistának, hogy felzárkózzon az élre. Nem lett volna bölcsebb, ha Toprakkal együtt nagyobb előnyre tesznek szert? – kérdezték tőle.

„Láttam, hogy Álvaro egyre közelebb jön – de nem tudok Toprakkal együtt dolgozni, hogy megverjem Álvarót. Toprak az én ellenfelem is, és meg kell küzdenem vele” – mondta el a kawasakis versenyző. „Az volt az érzésem, hogy gyorsabb vagyok nála. Az egyenes végén, még ha nem is fékezett ki, az 1-es kanyarban megelőzött. Ez az oda-vissza nem tett jót a futamnak. Mindkettőnknek ugyanaz volt a stratégiája és vezetni akartuk a versenyt. De Álvarónak volt a legjobb ritmusa, aki utolért minket, és meg tudta nyerni a versenyt.”

Az összesített tabellán Rea 107 ponttal a második helyen áll a világbajnokságot vezető Bautistától 27 ponttal van lemaradva, a vb-harmadik Razgatlıoğlu előtt pedig 23 ponttal.

A VB pontverseny állása:

1 ALVARO BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 134
2 JONATHAN REA Kawasaki Racing Kawasaki 107
3 TOPRAK RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 84
4 ANDREA LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 68
5 IKER LECUONA Team HRC Honda 60
6 M. RUBEN RINALDI Aruba.it Racing Ducati 50
7 XAVI VIERGE Team HRC Honda 41
8 ALEX LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 37
9 AXEL BASSANI Motocorsa Racing Ducati 34
10 LORIS BAZ Bonovo Action BMW BMW 34
11 SCOTT REDDING BMW Motorrad BMW 27
12 GARRETT GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 25
13 PHILIPP OETTL Team Goeleven Ducati 15
14 LUCAS MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 14
15 MICHAEL VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 11
16 EUGENE LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 11
17 ILLIA MYKHALCHYK BMW Motorrad BMW 9
18 ROBERTO TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 9
19 LUCA BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 9
20 CHRISTOPHE PONSSON Gil Motor Sport Yamaha 8
21 XAVI FORES Team Goeleven Ducati 5
22 LEON HASLAM Pedercini Racing Kawasaki 3
23 KOHTA NOZANE GRT Yamaha Yamaha 2
24 LEANDRO MERCADO MIE Racing Honda Honda 1
25 ISAAC VINALES Pedercini Racing Kawasaki 0
26 OLIVER KONIG Orelac Racing Kawasaki 0
27 MARVIN FRITZ Yamaha Motoxracing Yamaha 0