back to top
2025. június 03. 14:50
Kezdőlap Blog Oldal 731

Sykes szerint vígan nyerhetne a BMW, ha akarna

0

A BMW korábbi versenyzője, Tom Sykes szerint a német gyártónál minden adott ahhoz, hogy nyerjen. De ehhez erre kellene összpontosítani.

Tom Sykes kawasakis évei és vb-címe után utolsó Superbike-világbajnoki éveit a BMW kötelékében töltötte. Sykes aztán a németekkel első évében teljesített a legjobban, amikor nyolcadikként zárta az évet. BMW-nél töltött évei alatt néhány dobogó és pole-pozíció volt a csúcs a futamokra vonatkozó teljesítményt illetően.

Sykes tulajdonképpen belsős információkat is tud mondani arról, mi a baj a BMW háza táján, erről beszélt a GPOne kérdésére válaszolva. „Annál mélyebben nem akarok belemenni a BMW-s szezonjaim véleményezésébe, hogy nagyon jól éreztem magam a csapatnál. Az biztos, hogy minden erőforrás a rendelkezésükre áll ahhoz, hogy győztes motort rakjanak össze. Egyszerűen jobban az ottani problémákra kellene koncentrálniuk, hogy ezt elérjék. A BMW egy győzelemre alkalmas motor, ebben biztos vagyok.

Korábban Scott Redding, a BMW jelenlegi motorosa beszélt arról, hogy nem hallgat rá eléggé a gyártó. „Azt hiszem, itt arra gondolt Scott, hogy hiába ad ő visszajelzéseket, a BMW mégis a saját útját járja. Érdekes lesz látni, hogy a szezonjuk hogyan alakult majd hosszabb távon.

A Kawasaki és a BMW után, igaz, már a brit bajnokságban, Sykes jelenleg Ducatival versenyez. Egyelőre küzd a bajnokság jelentette kihívásokkal. „Az biztos, hogy nem egyszerű! De nagyon jól érzem magam a PBM-nél, sok jó csapattagot találtam itt. Jelenleg kicsit be vagyunk határolva, de dolgozunk a problémáinkon. Ahol jelenleg rengeteget vesztünk, az a kanyarkijárat. Dolgozunk ezen, és meg fogjuk találni a megoldást.

JuniorGP – pontszerzés és bukás Görbe Soma valenciai mérlege

A szombati időmérő edzések alapján a HUMDA támogatásával versenyző Görbe Soma a 17. helyről kezdhette meg a Valenciában rendezett első JuniorGP futamot. A mezőnynek nem volt könnyű dolga, ugyanis Spanyolországot éppen egy hőhullám sújtotta.

Bemelegítő edzés

A vasárnap reggeli warm-upon Soma a 23-ikként zárt, mintegy két másodperccel lemaradva az első Filippo Farioli mögött.

Első verseny

Az első futam felvétele ezen a linken tekinthető meg, a rajt 0:15:00-nál kezdődik.

A Soma a rajtnál visszaesett a 20. helyre, de szép lassan elkezdett felzárkózni. Nagyot csatázva a holland Veijerrel, a maláj Shahrillal, a spanyol Zurutuzával és az indonéz Abitamával végül pontszerző, 15. helyen zárt, így egy egységet gyűjtött.

A versenyt a Red Bull Rookies Cup tavalyi győztese, David Alonso nyerte meg, hajszállal megverve a rajtrács végéről indulni kénytelen Angel Piquerast, és négy tizeddel a husqvarnás David Salvadort.

Végeredmény:

1 ALONSO, David ASPAR TEAM GAS GAS
2 PIQUERAS, Ángel ESTRELLA GALICIA HONDA 0,030
3 SALVADOR, David LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA 0,432
4 RUEDA, José A. ESTRELLA GALICIA HONDA 0,484
5 BUASRI, Tatchakorn HONDA THAILAND HONDA 1,017
6 CRUCES, Adrián CUNA DE CAMPEONES KTM 1,183
7 AZMAN, Syarifuddin SIC RACING HONDA 1,894
8 RUDA, Marcos FINETWORK MIR RACING KTM 1,995
9 LLAMBIAS, Facundo ESTRELLA GALICIA HONDA 2,171
10 URIARTE, Marcos LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA 10,528
11 MOROSI, Alessandro AC RACING TEAM HUSQVARNA 16,322
12 ZURUTUZA, Xabier ANGELUSS MTA TEAM KTM 16,458
13 SHAHRIL, Danial ASIA TALENT TEAM HONDA 16,732
14 VEIJER, Collin AGR TEAM KTM 16,927
15 GÖRBE Soma ARTBOX TEAM HONDA 17,127
16 ADITAMA, Arbi ASTRA HONDA RACING  HONDA 17,199
17 MUÑOZ, Daniel SKX CARDOSO RACING KTM 18,465
18 ROULSTONE, Jacob ASPAR TEAM GAS GAS 20,995
19 DETTWILER, Noah CUNA DE CAMPEONES KTM 30,603
20 ROSENTHALER, Jakob LIQUI MOLY INTACT  KTM 30,686
21 GOURDON, Alex LEOPARD IMPALA JUNIOR HONDA 40,748
22 COLLINS, Torin AGR TEAM KTM 40,892
23 UCHIUMI, Kotaro ANGELUSS MTA TEAM KTM 41,069
24 ALFANO, Pasquale SKX CARDOSO RACING KTM 44,535
Nem értek célba
ALMANSA, David FINETWORK MIR RACING KTM
FARIOLI, Filippo ASPAR TEAM GAS GAS
VOLPI, Mattia AGR TEAM KTM
CARRARO, Nicola CROSS & ROAD RACING KTM
TONN, Phillip LIQUI MOLY INTACT KTM
HAMADA, Kanta FAU55 TEY RACING KTM
O’SHEA, Edward BRITISH TALENT TEAM HONDA
Nem rajtolt el
LUNETTA, Luca AC RACING TEAM HUSQVARNA

 

Második verseny

A második verseny felvétele ezen a linken tekinthető meg, a rajt 3:40:00-nál kezdődik.

A második futamnak Soma már a 19. helyről vágott neki, mivel Marcos Ruda és Angel Piqueras rajtbüntetése csak az első futamra vonatkozott. A verseny sajnos rosszul alakult Soma számára: a második kör végén, az utolsó kanyarban elesett és megütötte magát, így a folytatásra esélye sem volt. (A bukás a hivatkozott linken, 3:45:40-nél látható)
A verseny a géposztályra jellemző módon szoros csatában dőlt el, egy ötfős boly küzdött az elsőségért. Végül José Rueda húzta be a győzelmet Filippo Farioli és David Salvador előtt.

Végeredmény:

1 RUEDA, José A. ESTRELLA GALICIA HONDA
2 FARIOLI, Filippo ASPAR TEAM GAS GAS 0,118
3 SALVADOR, David LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA 0,546
4 AZMAN, Syarifuddin SIC RACING HONDA 0,615
5 PIQUERAS, Ángel ESTRELLA GALICIA HONDA 0,762
6 LUNETTA, Luca AC RACING TEAM HUSQVARNA 10,449
7 ALONSO, David ASPAR TEAM GAS GAS 11,000
8 CRUCES, Adrián CUNA DE CAMPEONES KTM 11,338
9 ZURUTUZA, Xabier ANGELUSS MTA TEAM KTM 13,877
10 ALMANSA, David FINETWORK MIR RACING KTM 14,225
11 MUÑOZ, Daniel SKX CARDOSO RACING KTM 14,267
12 O’SHEA, Edward BRITISH TALENT TEAM HONDA 14,327
13 RUDA, Marcos FINETWORK MIR RACING KTM 17,845
14 SHAHRIL, Danial ASIA TALENT TEAM HONDA 21,416
15 ADITAMA, Arbi ASTRA HONDA  HONDA 21,937
16 DETTWILER, Noah CUNA DE CAMPEONES KTM 29,352
17 VOLPI, Mattia AGR TEAM KTM 36,719
18 CARRARO, Nicola F. CROSS & ROAD RACING KTM 36,851
19 HAMADA, Kanta FAU55 TEY RACING KTM 37,714
20 MOROSI, Alessandro AC RACING TEAM HUSQVARNA 38,319
21 UCHIUMI, Kotaro ANGELUSS MTA TEAM KTM 40,470
22 TONN, Phillip LIQUI MOLY INTACT KTM 42,510
23 ROULSTONE, Jacob ASPAR TEAM GAS GAS 54,457
Nem értek célba
VEIJER, Collin AGR TEAM KTM
BUASRI, Tatchakorn HONDA THAILAND HONDA
URIARTE, Marcos LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA
ALFANO, Pasquale SKX CARDOSO RACING KTM
COLLINS, Torin AGR TEAM KTM
LLAMBIAS, Facundo ESTRELLA GALICIA HONDA
GÖRBE Soma ARTBOX TEAM HONDA
ROSENTHALER, Jakob LIQUI MOLY INTACT KTM
GOURDON, Alex LEOPARD IMPALA JUNIOR HONDA

Íme Soma szavai a hétvége után (és fénykép a lábáról):

Soma a hat pontjával a bajnokság 18. helyén áll, hátránya 52 pont a tabellát vezető spanyol José Ruedához képest. A 2022-es JuniorGP állása itt tekinthető meg.

A következő fordulóra június 12-én kerül sor Barcelonában. Somának azonban addig is programja lesz, ugyanis hétvégén a mugelloi Olasz Nagydíj betétfutamaként a Red Bull Rookies Cupban fog indulni.

A Ducati-sportigazgató szerint ők az egyik legvonzóbb opció

0

Senki nem szívesen távozik tőlük, és mindenki őket akarja. Ez a sportigazgató véleménye a Ducati kapcsán saját csapatáról és a szatelitekről.

A Ducati csapata a hírek szerint átalakul a 2023-as szezonra. Jack Miller kikerülhet a gyári istállótól, utódja Enea Bastianini vagy Jorge Martín lehet majd. A pletykák szerint eredetileg Martín pályázott jobb eséllyel Miller helyére, de az olaszok vezetősége egyre inkább gondolkodóba esik, látva a vb-esélyessé avanzsáló Bastianini teljesítményét.

Akármelyikőjük marad le végül erről, Paolo Ciabatti Ducati-sportigazgató szerint a döntés kárvallotja sem akar majd mindenáron távozni egy esetleges gyári ülésért.

Kétszer meggondolják majd ezt” – elmélkedett ezen a Ducati szakembere a Motorsport.com kérdésére válaszolva. „És nem is csak amiatt, mert a motor nagyon versenyképes. Az összkép. A technikai támogatás, amit adunk. A tény, ahogy Gigi Dall’Igna a gyári csapat után mindenki mással is beszél. Ezt szerintem mindenki nagyon értékeli.

Meg egyébként is, hova mennének, ha nem a Ducati motorján ülnének? „Másrészt pedig nincs is a miénken kívül olyan nagyon sok lehetőség. Legalábbis jó lehetőség. Persze megnézhetjük, hogy mit csinál majd a Honda a piacon. Úgy néz ki, ők nem folytatják Pol Espargaróval. Az Aprilia meg nem hiszem, hogy váltani akar. Ezzel pedig nagyjából el is fogytak a gyári opciók. Szóval akik jelenleg a Ducatinál vannak, azok ilyen helyzetben is először a Ducati ajánlatát fogják meghallgatni.

Enea Bastianini a Gresini motorján a legjobb Ducati-versenyző a vb-tabella harmadik helyén. Ezzel a gyáriakat is előzi jelenleg, Miller ugyanis ötödik, Bagnaia hetedik. Köztük egyébként szintén egy ducatis, Johann Zarco, a Pramac versenyzője található.

Remekül kezdődött a HRE Team 2022-es szezonja

A 2022-es szezonkezdés abszolút ideális a magyar csapat számára, akik magyar és nemzetközi bajnokságokban is képviseltetik magukat, gyorsasági és supermoto versenyeken is.

Lévay Károly csapatfőnök gondolatai

„Négy versenyzőnk, Máté, Barnus, Balu és Gergő már megkezdte a versenyzést, Lukinak majd csak június első hétvégéjén kezdődik a szezon. Eddig összesen 10 futamon álltak rajthoz a fiúk, Magyarország mellett Németországban és Csehországban is” – foglalta össze az eddigi versenyeiket Lévay Károly csapatfőnök. – „Büszke vagyok rájuk, mert a téli felkészülés eredménye egyértelműen látszik. 6 dobogónk van, mindhárom Supermoto-ban, Barnus negyedik lett egy számára teljesen új kategóriában, Máté pedig egyből képes volt a tavalyi második legjobb eredményét elérni az IDM-ben. Balu a Magyar Supermoto Bajnokság Open kategóriáját, Geri pedig az Osztrák Supermoto Bajnokság Amateure Beginner kategóriáját vezeti, ami főleg úgy nagy szó, hogy Gergő most ment először a piseki pályán.”

A HRE Team 2022-ben nem csak egy versenysorozatra koncentrál, mint 2021-ben, hanem
szinte minden versenyzőjük más-más bajnokságban, legalábbis kategóriában indul.

Számadó Máté

Számadó Máté maradt az egyedüli, aki továbbra is az Internationale Deutsche Motorradmeisterschaft – IDM, azaz a Német Nemzetközi Bajnokság versenyzője maradt, SSP 300 kategóriában, a tavalyi Kawasaki Ninja 400 nyergében. Máté tavaly összetettben a 13. helyen zárt, célja idén a stabil TOP10-es szereplés és néhány dobogó. „Az idei IDM szezon talán még keményebb, még erősebb, mint az elmúlt évben. Szerencsére a motoron jobban érzem magam, mint tavaly, és emiatt bizakodva vágtam neki a szezonnak.”

Számadó Máté. Fotó: HRE Media

Máté bizakodása nem volt alaptalan, az első versenyhétvégén, a Lausitzringen megrendezett két futamból az elsőn a 11. helyen futott be, hosszú csata után, egy boly részeként, éppenhogy lemaradva a 8. helyről. A második futamot viszont egy szerencsétlen rajtbalesetet követően sajnos kénytelen volt feladni. A 300-as kategóriában való versenyzés mellett Máté már készül a kategóriaváltásra is, már több alkalommal edzett 600 köbcentis motorral. A gyakorlások sikeresnek mondhatók, hiszen egy felkészülési versenyt meg is nyert a nagyobb kategóriában!
(Szerkesztői kiegészítés: a sajtóközlemény kiadása után rendezték a 2022-es IDM Supersport 300 bajnokság második fordulóját, ahol Máté megszerezte az első dobogós helyezését!)

Oláh Barnabás

Oláh Barnabás versenyzik rajta kívül továbbra is a gyorsasági versenyeken, viszont ő már
tovább is lépett a nagyobb kategóriába, 300-ról 600-ra váltott. A Gyorsasági Magyar Bajnokság Open 600-as kategóriában, indul és a Slovakiaringen rendezett első versenynapon egyből a 4. helyet szerezte meg. Barnus elégedett a kategóriaváltással, tetszik neki a 600 köbcentis Yamaha: „A motoron jól éreztem magam, igaz, még nem teljesen érzem a határokat. A nagyobb tempó nagyon tetszik, nem unatkozom a motoron.” – tette hozzá vigyorogva. „A 300-ashoz képest a motoron jobban elférek és ebből adódóan komfortosabbnak is érzem a 600-ast. Szeretnék nem csak dobogóra állni, de versenyt is nyerni idén a Magyar Országos Bajnokságban.”

Fotó: HRE Media

Barnus, bár a nagyobb motor nagyobb erőt és állóképességet is kíván, úgy érzi, ezzel sem lesznek gondjai idén. Csapattársaival együtt folyamatosan készültek edzőjükkel, Máriás Bencével, hogy azonnal a legjobbat tudják nyújtani, ne legyen megerőltető számukra a motorozás. „Bence nagyon sokat segít azon, hogy jobban bírjam erővel a motoron. Eddig azt tapasztaltam, hogy sokkal gyorsabb a reakcióidőm is, és nem fáradok el egy pályanap után sem.” Tapasztalataival Geri is egyetértett. „A reflexemen nagyon sokat segítettek a feladatai. Azt néztem, hogy szinte minden motorral, minden rajtnál én rajtolok el leghamarabb a magyarok közül.”

Fotó: Kőházy Tamás

A két másik HRE versenyző, akik tavaly szintén az IDM-ben versenyeztek, idén a Supermotoban folytatják.

Surányi Balázs és Kardos Gergő

Surányi Balázs már versenyzett ebben a szakágban is, mielőtt a német bajnokságban indult a HRE-vel, Kardos Gergő viszont még nem, így nem csak az első supermotos szezonja lesz ez a 2022-es, hanem egyből az első olyan, ahol nemzetközi bajnokságon próbálja ki magát, supermotoval. A Magyar Supermoto Bajnokságon, valamint az Osztrák Supermoto Bajnokságon mindketten indulnak, a magyar sorozatban egymás ellen is versenyezve az Open kategóriában, az osztrákoknál Balu az S3 Junior kategóriában, Geri pedig az Amateure Beginner kategóriában.

Kardos Gergő (164) és Surányi Balázs (199). Fotó: Kőházy Tamás

Azok számára, akik kevésbé vannak otthon supermotoban: az S1 számít a királykategóriának, az osztrák bajnokságban egyből utána következik az S3, nagyjából, mint a MotoGP, Moto2, Moto3 kategóriák. Az osztrák és magyar bajnokságok mellett Balu a Cseh Supermoto Bajnokságban is rajthoz áll, növelve a kihívásokat.

Surányi Balázs. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

A Magyar Supermoto Bajnokság visontai fordulóján Balu kiváló szerepléssel egy első és két harmadik helyet szerzett, így összesítettben az első helyen zárta a hétvégét, jelenleg is vezetve a bajnokság ponttáblázatát.

Kardos Gergő. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

Geri karsérüléssel küzdött, az első versenyt nem is tudta befejezni, így az összesített ötödik helyről várja a folytatást. Az osztrák bajnokság múlt hétvégi első fordulójáról már mindketten elégedetten jöttek el. Balunak a futamok a cseh bajnokság értékelésébe is beleszámítottak, így mondhatni kétszeres összpontosítást igényeltek, de sikerrel vette az akadályt, mindkét futamon tudott javítani a rajtpozíciójához képest, így végül összesítettben az osztrák bajnokság S3 Junior kategóriájában a 3., cseh bajnokságban pedig a 4. helyen áll a pontversenyben.

Surányi Balázs. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

Az Osztrák és a Cseh Bajnokság egyértelműen sokkal nagyobb kihívás számomra, mint a Magyar, de talán pont ezért élvezetesebbek is. A pályák, amiket érintenek szerintem izgalmasabbak.” – értékelt Balu a három bajnokság első fordulója után. „Az IDM és a gyorsasági versenyzés is nagyon jó volt, mindkét szakágat nagyon szeretem, de a supermoto változatosabb, mint a gyorsasági, nagyon várom a további versenyeket.” Geri tarolt a számára idegen pályán és 100%-ot nyújtva nem csak az időmérőn szerezte meg az első helyet, hanem mindkét versenyen meg tudta védeni azt, így jelenleg vezeti az osztrák bajnokság Amateure Beginner kategóriáját!

Kardos Gergő. Fotó: Tracksidemotorphotos.com

„Nem tudom egyértelműen megmondani, hogy melyik verseny volt a nehezebb. A visontai azért, mert végig fájt a karom, a piseki pedig azért, mert teljesen ismeretlen volt számomra a pálya és kevés volt a tapasztalatom. Nehezebb, és biztosan nagyobb kihívás lesz az osztrák versenysorozat, mert ott még egyik pályán sem voltam, Magyarországon pedig már mindet ismerem, és ott sokkal több az off-road szakasz, ahol még nem vagyok magabiztos.” – szedte össze Gergő a bajnokságok közötti különbségeket. „Az IDM-et is nagyon élveztem, de itt is nagyon jól érzem magam, mindkettő másért jó. Az biztos, hogy számomra a több erőnlét kell még a supermotohoz. Úgy érzem, hogy a gyorsasági motorral sokkal többet tudtam menni, anélkül, hogy elfáradtam volna.”

A Hungarian Racing Engineering Team fantasztikus lendülettel vetette bele magát a versenyekbe, kívánjuk nekik, hogy tartson ki az egész szezonban, hiszen hat bajnokságban párhuzamosan versenyezni nem kis feladat. Sok sikert kívánunk a további versenyekre is!

20 év után lesz újra vb-futam Spában, Kovács Bálint is rajthoz áll!

Június első hétvégéjén rendezik meg az Endurance világbajnokság újabb 24 órás viadalát, mégpedig a legendás belga pályán, Spa-Francorchampsban. Mivel az aszfaltcsíkon két évtizede nem rendeztek motorversenyt, így a FIM hivatalos tesztet tartott a belga pályán, melyen Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is részt vett. A 20 éves motoros elmondta, maximálisan felkészült a versenyre, ahol ezúttal a Superstock 1000 kategóriában áll rajthoz.

Rövidesen új fejezet íródik az eredményekben igencsak gazdag eddigi pályafutásában Kovács Bálintnak, miután a H-Moto Team élversenyzője a lengyel Wójcik Racing Team tagjaként rajthoz áll az idei Endurance-világbajnokság következő, Spa-Francorchampsban rendezendő 24 órás vb-futamán. A Spa-i 24 órás június 4-én délután egykor indul, és június 5-én, pünkösdvasárnap 13 órakor ér véget.

Miután a legendás belga pályán 20 évvel ezelőtt rendeztek utoljára motoros vb-futamot, így a múlt héten hivatalos tesztet szerveztek a versenyzők számára, melyen szinte valamennyi csapat és motoros részt vett. lint is részt vett a közös gyakorláson, hiszen két hét múlva ő is rajthoz áll a lengyel csapat Superstock 1000-es csapatában. A teszten is már csapattársaival – Danny Webb, Kevin Manfredi és Marek Szkopek – együtt körözött a pályán. Noha ezúttal a pálya megismerése volt a fő feladat, azért a csapat odatette magát, és a kategória első helyén végeztek.

Kovács Bálint és Danny Webb. Fotó: Izsó Krisztián

Kovács Bálint: „Csak motoroztunk, a hangsúly a pálya megismerésén volt

„Igazán tartalmas teszten vagyunk túl, ahol ezúttal nem a beállítások megtalálásán volt a hangsúly, hanem azon, hogy minél többet motorozva tökéletesen megismerjük a belga pályát. A gyakorlásra éppen ezért se telemetriást, se futóművest nem vitt a csapat magával. Csak motoroztunk, de természetesen az időre is elkezdtünk figyelni, mindez olyan jól sikerült, hogy a Superstock 1000-es kategóriában mi végeztünk az élen a nap végére. Hárman, Danny, Kevin és én nagyjából egyformán teljesítettünk, míg Marek kicsit elmaradt tőlünk. A hét és fél kilométeres pályán nagy szintkülönbségekkel és sok tempós kanyarral találkozhatunk, de szerencsére elég hamar fel tudtam venni a pálya ritmusát. Nagyon hasznos volt a teszt, nem véletlenül volt jelen valamennyi élcsapat. Nagyon bizakodva várjuk a versenyt, igaz, abban is reménykedünk, hogy a pálya világítása is elkészül. A szervezők megígérték, hogy mire eljön a vb-futam, minden készen lesz” – fogalmazott Kovács Bálint.

A kétnapos teszten végül a Superbike kategóriában induló BMW Motorrad csapata érte el a legjobb időt, miután a német Markus Reiterberger 2:20.344 alatt ment körbe a 7 és fél kilométeres pályán.

Leon Haslam szerint a Superbike-vb egy börtön

0

Éles kritikával illette Leon Haslam a Superbike-világbajnokság közegét. Szerinte a brit bajnokság most az, ami egyszer a vb volt.

2021-ig Leon Haslam a Superbike-világbajnokság mezőnyének tagja volt. Azóta már visszaszerződött hazája bajnokságába, a brit Superbike-sorozatba, a vb-n pedig csak beugró, illetve szabadkártyás szerepléseket vállal. Ez a beugrás egyelőre 2022-ben Hollandia volt, itt Haslam a harmadik futamon tizenharmadik lett.

A brit bajnokságban 2022-ben egyelőre egyszer állhatott dobogóra, összetettben jelenleg tizenharmadik. Legjobb hétvégéjét Oultonban teljesítette. Az, hogy Haslam a világbajnokságot háttérbe helyezte, nem véletlen. A veterán angol ugyanis az évek múlásával egyre kevésbé érezte jól magát. Erről a GPOne kérdésére válaszolva beszélt.

Imádom a versenyeket, mindegyiket. Hosszú ideig versenyeztem a világbajnokság mezőnyében, hol jobb, hol rosszabb motorokkal. A világbajnokság és a BSB mezőnye is a legkomolyabb színvonal. Néha választani kell, melyik neked a legjobb opció. Ez pedig egy izgalmas projekt. Biztos vagyok benne, hogy hamarosan nyerni fogunk. Nem hiányzik a világbajnokság.

Haslam gyakorlatilag másfél évtizedet húzott le a vb-mezőnyben. Ebből voltak nagyon szép szezonok, de azért ki tud emelni egyet.

A legjobb évem talán 2010 volt a Suzuki Alstare csapatával. Nem voltak magasak az elvárások, mert az azt megelőző évben nem volt túl jó a motor. Viszont rögtön nyerni tudtunk. Mindenki boldog volt a csapatnál, és ez akkor is így lett volna, ha hatodik-hetedikként zárunk. Olyan volt, mint egy nagy család, ennek a kötelékében tudtam másodikként végezni Max (Biaggi) mögött. Mindig szívesen gondolok vissza erre az évre.

Idővel aztán Haslam kiszeretett a világbajnokságból. „Én annak idején nagyon fiatalon érkeztem, ezek voltak Colin Edwards utolsó évei. Nyitottabb volt mindenki a paddockban, barátságosabb mindenkivel. Mint ahogy most a BSB. Aztán ez idővel eltűnt, talán a Covid miatt is. A versenyzés pedig egyre inkább munka, a közösségi média miatt pedig folyamatosan megfigyelnek. Kicsit, mint egy börtön.

Sisakjával küzdött Estorilban a duplázó Rea

0

Nem akármilyen bravúrt hajtott végre Jonathan Rea. Úgy nyert két futamot, hogy közben az egyiken párásodott a sisakja is.

A hatszoros WorldSBK-bajnok az idei szezonban eddig tulajdonképpen hibátlanul teljesített. Rea az első futamon nem tudta felvenni a versenyt Álvaro Bautista és Toprak Razgatlıoğlu párosával. Vasárnap viszont már egészen más volt a helyzet.

Rea a bemelegítés során azonnali javulást ért el, így pedig intenzív támadást intézhetett Razgatlıoğlu ellen. Hibára is kényszerítette a Yamaha versenyzőjét, amikor már csak négy kanyar volt hátra a Superpole futamból. Persze, a szerencsének is nagy szerepe volt Rea 2020 óta harmadik [immár negyedik] győzelmében Estorilban. A harmadik futam azonban mestermunka volt a Kawasaki versenyzőjétől.

Rea megmutatta Bautistának, hogy le tudja küzdeni a riasztó végsebességbeli lemaradást, és meg tudja verni a spanyolt. Jonathan Rea számára a kanyarok be- és kijárata hatalmas előnyt jelent. Sőt, ismét ez volt a fő tényező, amiért az utolsó körben meg tudta előzni Bautistát.

Rea kölcsönvette Bautista lapjait

Az első futam sikere után Bautista úgy fogalmazott, hogy „tökéletesen kijátszottam a kártyáimat”. Többek között a Panigale V4 R erejét használta ki, hogy megelőzze Razgatlıoğlut a célvonalon. A harmadik futamon aztán Rea más stratégiát használt, hogy szintén kijátssza a saját kártyáit.

Különösen az utolsó körben adtam ki mindent. Én akkor játszottam ki a kártyáimat” – fogalmazott Rea a crash.net kérdésére. „A verseny elég stresszes volt. Az egész verseny alatt volt ez a tengeri köd, különösen a pálya utolsó szakaszán, a 7-es, 8-as, 9-es, 10-es, 11-es, 12-es kanyarokba érve. Szóval párásodott a sisakrostélyom. Néhány kör után Toprak mögött már volt tapadás, szóval csak meggyőztem magam, hogy száraz a pálya. Amikor Álvaro elment mellettem, hirtelen komolyra váltott a verseny. Tudtam, hogy ott kell lennem, hogy vele tudjak tartani.

Rea szerint nemes küzdelem volt, amit Bautista ellen vívott. „Nagyon jó munkát végzett, és ki tudtam használni a szélárnyékát a célegyenesben. Ezzel vissza tudtam hozni valamennyit a hátrányomból, és bár ő elment, ez éppen elég volt ahhoz, hogy ott tudjak maradni. Jól vettem az 1-es kanyart, a 3-as kanyarra már ott voltam. Így pedig a pálya többi részén nyugodtabb tudtam lenni annak érdekében, hogy ott maradjak.

Amikor az utolsó körös manővert terveztem, két körrel a vége előtt hibáztam. Így pedig ismét meg kellett érkeznem. Nagyon nehéz volt. Arra gondoltam, hogy ‘tegyek egy bevállalós mozdulatot a hatosban?’, de olyan jó volt a tapadása a 4-es és 5-ös kanyarban és a hátsó egyenesben, hogy túl sok lett volna.

A tapadás lehet a kulcs Rea újabb vb-címéhez

Akár Aragónia, akár Assen vagy akár Estoril kerül terítékre, Rea egy területen jelentős előnnyel rendelkezett két riválisához képest. A tapadás tette lehetővé Rea számára, hogy Razgatlioglu mellé kerüljön még a célvonal előtt az első futamon és a Superpole-versenyen. A harmadik futam során szintén ennek köszönhette, hogy Bautista szélárnyékában maradjon az egész versenytáv során.

Rea elmondta: „A mechanikus tapadásom a hatos kanyartól kezdve hihetetlen volt. Megcéloztam a hetes kanyarban a csúcspontot a motorral, ami aztán elfordult úgy, ahogy szerettem volna. A sikánban aztán ugyanez. Megint működött. Kanyarcsúcspont, kanyarodás. Ez végül elég volt, bár az utolsó kanyarban nagyot csúsztam. Azt hittem, hogy el fog kapni az ideális íven, ezért megpróbáltam minél kisebb ívben fordulni. Nagyon-nagyon izgalmas volt, főleg, amikor egy ilyen versenyen az élre állsz.

Estoril – WSSP300: győzelem egy hajszállal és nagy felzárkózás utáni első hely

Izgalmas hétvégét teljesített a Supersport 300 kategória mezőnye is. Az első futamon 0,041 másodperc választotta el a győztes Garciát a második helyezett Di Sorától. A második futamon Di Sora 30 helyet javítva, a mezőny végéről nyerte a versenyt.

Első futam

A WorldSSP300 első estorili futamán Marc Garcia mindössze 0,041 másodperccel előzte meg Samuel Di Sora-t a célban.

A Supersport 300 világbajnokság igazán izgalmasan kezdődött, ahol Marc Garcia megszerezte szezonbeli második győzelmét. Az egész futam alatt kiélezett csatát vívott Samuel Di Sora-val. Miután a duó el tudott nyúlni az üldözőktől, a futamgyőzelemért folytatott küzdelem az utolsó körben a célig tartott.

Garcia és Di Sora összedolgoztak, hogy elszakadjanak a mezőnytől: mindketten ügyesen használták a szélárnyékot – Di Sora a rajt- és célegyenesben, míg Garcia az 1-es kanyarban. Ez a séma egészen az utolsó két körig folytatódott, amikor Di Sora a 6-os kanyarban próbálkozott. Garcia az utolsó körben válaszolt az 1-es kanyarban, majd Di Sora a 3-as kanyarban átvette a vezetést. Az utolsó szektorban Garcia kihasználta Di Sora szélárnyékát, és a 12 körös verseny végén mindössze 0,041 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet.

Garcia győzelme azt jelenti, hogy immár hat WorldSSP300-as győzelmet szerzett, amivel Scott Deroue-val és Adrian Huertas-szal egy szinten áll a kategória örökranglista harmadik helyén, valamint megszerezte a Yamaha 15. győzelmét és a spanyolok 28. győzelmét a WorldSSP300-ban. Di Sora második helyezése a Kawasaki 120. dobogós helyezését jelentette a Supersport300-ban, neki pedig a kilencediket, amivel egy szintre került a 2019-es bajnokkal, Manuel Gonzalezzel.

A lengyel Yuta Okaya a harmadik helyet szerezte meg hihetetlen Superpole teljesítménye után, ahol megdöntötte a körrekordot. Okaya előnye több, mint egy másodperc volt a negyedik helyen végző Victor Steeman előtt.

Bruno Ieraci lett az ötödik, mindössze 0,034 másodperccel Steeman mögött, míg Alvaro Diaz 0,006 másodperccel ért később célba. Lennox Lehmann végzett a 7. pozícióan, aki a 23. helyről küzdötte fel magát. Az újonc Matteo Vannucci ért be a célba a 8. pozícióban.

Ruben Bijmanra és Dirk Geigerre is szankciókat szabtak ki a versenyen: Bijman dupla, Geiger pedig hosszú körös büntetést kapott lassú motorozásért, ennek ellenére a 9. és 10. helyet tudták megszerezni a rendkívül szoros csatában kettejük között.

Estoril – WSSP300 1. futam végeredménye:

1 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha
2 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 0.041
3 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 1.418
4 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki 2.951
5 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 2.985
6 A. DIAZ Arco Motor Team Yamaha 2.991
7 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 3.294
8 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 3.302
9 R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 3.821
10 D. GEIGER Fusport-RT  Kawasaki 3.860
11 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 3.872
12 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 4.264
13 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 4.371
14 M. GAGGI Vinales Racing Team Yamaha 4.498
15 D. BORGES Rame Moto Racing Kawasaki 5.155
16 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 5.200
17 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 7.727
18 E. VALENTIM GARCIA AD78 Team Bras Yamaha 7.739
19 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 7.761
20 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 7.822
21 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 8.079
22 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 8.103
23 T. ALBERTO Fusport-RT  Kawasaki 16.373
24 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 16.428
25 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 20.038
26 P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki 20.297
27 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 28.919
28 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 46.678
29 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 52.740
Nem értek célba:
H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 2 kör
I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 8 kör
T. ALONSO Quaresma Racing Team Kawasaki
Második futam

Miután a rajtrács hátuljára sorolták vissza a guminyomás megsértése miatt, Di Sora felküzdötte magát az élre, és történelmi győzelmet aratott.

A 31. helyről indulva egy elképesztő felzárkózást vitt véghez Samuel Di Sora és pályafutása második győzelmét aratta az estorili forduló második futama során, három tizeddel megelőzve legközelebbi riválisait, amivel történelmet írt Portugáliában.

A 2. futam kezdete előtt a Leader Team Flembbo mindkét versenyzője, Di Sora és Sylvain Markarian is a rajtrács végéről volt kénytelen indulni a guminyomás megsértése miatt, de a francia Di Sora nem hagyta, hogy ez megakadályozza őt abban, hogy megszerezze második győzelmét és tizedik dobogós helyezését. Ezzel rekordot állított fel az SSP300 kategóriában a legalacsonyabb rajtpozícióból elért futamgyőzelem tekintetében. Di Sora gyorsan haladt előre, az első két és fél körben 23 pozíciót hozott, amivel az élcsoportba került. A futam végére 30 helyet ledolgozva nyerte a versenyt Di Sora.

Di Sora mögött Inigo Iglesias szerezte meg a második helyet, ami a negyedik dobogós helyezését jelentette a kategóriában. Mirko Gennai végzett a harmadik helyen, amivel az olasz pályafutása során másodszor állhatott ért célba az első háromban.

Kevin Sabatucci mindössze 0,089 másodperccel maradt le a dobogóról, őt követte Marc Garcia az ötödik helyen. Garcia a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót, de egy pozíciót előrelépett, mivel Victor Steemant egy hellyel hátrébb sorolták, mert az utolsó körben elhagyta a pályát; ezzel a holland a 2017-es bajnok mögött a hatodik helyre került.

A francia Hugo De Cancellis lett a hetedik, mindössze két tizeddel lemaradva Steemantól. A poleból induló Yuta Okaya a nyolcadik, míg csapattársa Ruben Bijman a kilencedik helyen végzett. Az első tízbe a német Dirk Geiger fért még be.

1 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki
2 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 0.332
3 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 0.537
4 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 0.626
5 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 1.110
6 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki 1.120
7 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 1.310
8 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 1.342
9 R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 1.354
10 D. GEIGER Fusport-RT Kawasaki 1.362
11 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 2.089
12 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 2.140
13 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 2.150
14 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 2.167
15 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 2.587
16 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 2.600
17 P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki 3.093
18 T. ALBERTO Fusport-RT  Kawasaki 4.176
19 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 5.452
20 T. ALONSO Quaresma Racing Team Kawasaki 12.761
21 D. BORGES Rame Moto Racing Kawasaki 12.840
22 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 12.859
23 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 13.228
24 M. GAGGI Vinales Racing Team Yamaha 13.300
25 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 14.140
26 A. DIAZ Arco Motor Team Yamaha 38.829
27 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 50.841
Nem értek célba:
F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 7 kör
E. VALENTIM GARCIA AD78 Team Bras Yamaha 7 kör
H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 7 kör
S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 8 kör
B. IERACI Prodina Racing Kawasaki

British Talent Cup – elképesztő befutó: 2 versenyző teljesen egyszerre a célban!

0

Bár a a brit tehetségkutató sorozatról nem szoktunk tájékoztatást adni, de a hétvégi futam végeredménye mellett nem tudunk szó nélkül elmenni. A csapattársak, Johnny Garness és Carter Brown megosztoztak a győzelemben, mivel a Honda British Talent Cup futamán teljesen egyszerre szelték át a célvonalat – ez volt az első a sorozatban és az első a BSB paddockban 1995 óta.

A vasárnapi Donington Parkban megrendezett British Talent Cup futamon a két vezető pontosan egyszerre haladt át a célvonalon a futam után. Mivel egyértelmű győztest nem lehetett megállapítani, a végén ketten ünnepeltek.

Annak érdekében, hogy Nagy-Britanniában jelentősen javuljon a fiatal tehetségek támogatása, és a legnagyobb tehetségek felkészüljenek a Moto3-as világbajnokságra, néhány éve a Dornával együttműködve elindították a Brit Tehetségkupát. A sorozatban a fiatalok Honda NSF250R motorokkal versenyeznek, így minden versenyzőnek azonos a tárháza.

2018-ban az első szezont a Brist Superbike részeként rendezték meg. 12 és 17 év közötti gyerekek és fiatalok indulhatnak. Olyan versenyzők kerültek ki a sorozatból, mint Rory Skinner és Scott Ogden. Skinner lett az első pilóta, aki 2018-ban megnyerte a kupát – azóta a Brit Superbike bajnokságban is sikereket ért el. Ogden idén pedig már a Moto3-ban versenyez.

A brit tehetségkutató sorozat a múlt hétvégén nagy izgalmakat hozott. A Donington Parkban rendezett második futamon egy nagyobb csoport küzdött a győzelemért. A csapattársak, Johnny Garness és Carter Brown (MLav VisionTrack Academy) teljesen egyszerre hajtottak át a célvonalon.

A célfotó sem tudott dönteni: mindkét Honda-pilóta pontosan ugyanabban a pillanatban haladt át a célvonalon, és a sorozatban először két győztest avattak, a BSB paddockban pedig először 1995 óta.

Azért azt is jegyezzük meg, hogy a harmadik helyezett, Kiyano Veijer sem volt túl messze tőlük, mindössze 0,105 másodperccel követte a két győztest.

BSB Donington Park – O’Halloran uralta a vasárnapot

0

A McAMS Yamaha versenyzője, Jason O’Halloran dominálta a vasárnapi versenynapot a Brit Superbike mezőnyében. 

A hétvége második futama

Jason O’Halloran húzta be a futamgyőzelmet a hétvége második Brit Superbike futamán a Donington Parkban. A McAMS Yamaha versenyzője szombaton mindössze 0,038 másodperccel maradt le Kyle Ryde-tól, vasárnap  pedig megelőzte riválisait, így ő lett a szezon ötödik különböző futamgyőztese.

O’Halloran indult a pole pozícióból és a rajtnál sikerült megőriznie vezetp helyét Bradley Ray és Kyle Ryde előtt. A második körben Ray átvette a vezetést; míg mögötte Tommy Bridewell versenye a harmadik körben véget ért, miután a Mcleansnél bukott.

O’Hallorant ezután a szombati sprintfutam győztese, Ryde támadta, és a harmadik körben előre is lépett a második helyre, de futama a hatodik körben bukás miatt ideje korán véget ért.

A vezető trió ezután O’Halloran, Ray és Jackson sorrendben alakult. A verseny utolsó szakaszában a McAMS Yamaha versenyzőjének sikerült előnyt kimotoroznia Ray-el szemben, és megnyerte a futamot, megszerezve a McAMS Yamaha első győzelmét a tavalyi silverstone-i futam óta.

Ray-nek sikerült megőriznie a második helyet Jackson előtt. A vezető hármast üldözők között a negyedik helyért nagy csata zajlott egy öt fős bolyban.  Peter Hickman három körrel a vége előtt tudta megszerezni a pozíciót, miután kihasználta a csoport pilótái közötti korábbi csatákat.

Hickman a záró szakaszban Leon Haslamot is megelőzte. A korábbi WSBK versenyző az ötödik helyen végzett, annak ellenére, hogy még mindig szenvedett a pénteki balesete során kificamodott bokájától.

Tarran Mackenzie is nagyot küzdött, a regnáló bajnok a hatodik helyet ünnepelhette, maga mögé utasítva Christian Iddont és Rory Skinnert. Az első tízbe még Ryan Vickers és Josh Brookes fértek be.

Donington Park – BSB 2. futam végeredménye: 

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 2.563
3 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 6.398
4 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 13.913
5 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 14.141
6 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 15.846
7 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 16.288
8 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 16.774
9 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 17.492
10 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 18.929
11 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 19.341
12 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 26.523
13 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 27.737
14 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 35.196
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 36.970
16 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 37.039
17 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 37.402
18 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 38.756
19 Dan JONES iForce BMW BMW 53.522
Nem értek célba:
Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 13 kör
Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 14 kör
Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 15 kör
James EAST NP Racing Kawasaki 20 kör
Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 21 kör
Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 22 kör
Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 24 kör
Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 25 kör
Harmadik futam

Jason O’Halloran a Milwaukee King of Donington trófea megnyerését a harmadik futamon, és a McAMS Yamaha kettős győzelmével a második helyre lépett előre az összesített tabellán.

A futam elején Kyle Ryde átvette a vezetést csapattársa, Bradley Ray, Lee Jackson és Rory Skinner előtt.

Skinner ezután támadásba lendült, és a negyedik körre a második helyre került Ryde mögött, Ray és Jackson pedig szorosan követték. A negyedik körben Ray hihetetlen megmozdulása a Redgate-nél a harmadikról az első helyre repítette őt.

Leon Haslam hatalmasat bukott a Schwantznál, Glenn Irwint is vitte magával. A VisionTrack Kawasaki incidense miatt a biztonsági autó a pályára gurult.

Amikor a verseny újraindult, Ray tartotta a vezető pozíciót Skinner és O’Halloran előtt, az üldöző páros pedig a második helyért küzdött.

A tizenegyedik körre a duó egy körön belül többször is pozíciót cserélt, amikor O’Halloran megpróbált elszakadni Skinnertől.

O’Halloran ezután felzárkózott Ray-re, majd a 17. körben egy határozott mozdulattal át is vette a vezetést, amit nem is adott már ki a kezéből. Ezzel kettős győzelmet szerzett a Donington Parkban, és feljött a második helyre az összesített tabellán Knockhill előtt.

Ray a második helyezésével 28 pontos előnyre tett szert a tabellán, a dobogó legalsó fokára Jackson állhatott fel.

Skinner megtartotta negyedik helyét Ryde előtt, aki a második futamban elszenvedett bukása után újabb erős pontszerző helyezést ért el. A hatodik helyen Christian Iddon ért célba, az MCE Ducati versenyzőpárosa a hetedik és nyolcadik helyen végeztek, Sykes – Brookes sorrendben. Danny Buchan végzett a 9. helyen, megelőzve Chrissy Rouse-t végzett, aki ezzel élete legjobb helyezését érte el a brit bajnokságban. A visszatérő MacKenzie nem tudta megismételni az előző két futamon teljesített top10-es helyet, 11. helyen látta meg a kockás zászlót.

Donington Park – BSB 3. futam végeredménye: 

1 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
2 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 1.713
3 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 3.187
4 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 5.448
5 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 5.482
6 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 7.985
7 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 12.492
8 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 13.514
9 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 13.653
10 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 16.485
11 Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha 18.154
12 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 22.932
13 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 23.550
14 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 24.373
15 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 26.187
16 Dan JONES iForce BMW BMW 30.835
Nem értek célba
Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 3 kör
Dan LINFOOT iForce BMW BMW 4 kör
Ryan VICKERS FHO Racing BMW 5 kör
Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 5 kör
James EAST NP Racing Kawasaki 8 kör
Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 9 kör
Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 12 kör
Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 18 kör
Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 21 kör
Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 21 kör