back to top
2025. május 26. 00:54
Kezdőlap Blog Oldal 738

Rins: A bokszban jó a hangulat, legalábbis az én oldalamon

0

Függetlenül attól, milyen stresszes időszakot él most át a Suzuki csapat, Rins felül tudott kerekedni a nyomáson.

A 26 éves spanyol a harmadik helyen zárta a pénteki napot, aminek nagyon örül. Mindössze szűk 3 tizeddel kapott ki a nap győztesétől, Enea Bastianinitől.

„Jó napot zártunk, valóban versenyképesek vagyunk” – kezdi Rins.

„A legutóbbi két versenyen sajnos nem így éreztem. A második edzésen volt egy kisebb beállítási probléma, ami miatt a hátsó kerék nem tapadt megfelelően. Összességében felül tudtunk kerekedni ezeken, és a tempónk sem volt rossz.”

„Képes vagyok fenntartani a koncentrációt, ennek nagyon örülök. Ilyen esetben pláne nem egyszerű a helyzet, amikor azt látjuk, hogy minden jól működik. A bokszban jó a hangulat, már ami az én oldalamat illeti. Jól dolgoztunk. Bastianini azonban hatalmas időt ment. Amikor feltettük a közepes gumit előre, alig volt tempó a motor elejében. Talán ezért volt olyan sok bukás. Végül visszatértem a puha keverékhez.”

Történt egy kisebb incidens közte és Pol Espargaró között, amikor a hondás versenyző lassan haladt a pályán.

„Pol az ideális íven tette ezt. Remélem, az időmérőn nem lesz ilyen.”

Aleix Espargaró: Egyetlen negatívum: a motor egyensúlya megváltozik

0

A 32 éves spanyol másodikként kezdte a francia hétvégét. Véleménye szerint áttörést értek el az új kuplunggal.

Aleix Espargaró már csütörtökön kikotyogta, hogy feltehetően azért volt olyan sikeres számukra a jerezi teszt, mert új kuplungot kezdtek el használni az Aprilián. Arra a kérdésre, hogy kihat-e a motor vezetésére is az új eszköz, egyértelmű igenlő választ adott.

„Az egyenesekben sokkal jobb, mivel zökkenőmentesen lehet haladni. Nem tudom számszerűsíthetem-e a dolgokat, de tény, hogy sokkal könnyebbé teszi a vezetést. Az egyetlen negatívum – vagy hát igazából nem is negatív dolog, csak más – hogy a motorfék a kanyarbejáraton kissé máshogy működik. Nem jobban vagy rosszabbul, egyszerűen csak máshogy, ami enyhén hatással van a motor egyensúlyára. Nagyon sokáig standard kuplunggal versenyeztem, ezért a standard fékhez vagyok szokva. Érzek némi különbséget. Összességében azonban nagyon pozitív tapasztalataim vannak, mert a csapat nagyszerű munkát végzett. Nagyon sokáig dolgoztunk ezen az új karbon kuplungon. Rendkívül bonyolult mérnöki munka volt. Nagyon alaposan kielemeztük a jerezi futamot a mérnökökkel. El sem tudják az emberek képzelni mekkora különbség van a 2.08-as és az 1.91-es guminyomás között az első keréken. Először vibrálni kezd a motor, csúszkál az eleje, utána hirtelen minden megoldódik. Ez fél másodpercet jelent. Meg vagyok róla győződve, hogy az előző futamon meg lett volna a tempóm ahhoz, hogy Fabióval és Peccóval harcoljak. Az egész futamon 1.38-as köröket tudtam futni, de az első körökben ennek az időnek a tetejét. Nem tudtam előzni, mert a motor egy katasztrófa volt.”

„A MotoGP-ben jelenleg kiegyenlítettek a viszonyok, pontosan ez vezet a problémákhoz. Egy kis változtatás hatalmas hatást kelthet. A legkiegyensúlyozottabb motornak az Apriliát és a Suzukit tartom. Nagyon jó a Yamaha is, de náluk még hiányzik a kellő lóerő, ami rendkívül fontos tényező. Ha Mugellóba, Philip Island-re, Motegibe, Sepangba vagy Thaiföldre érkezünk, szenvedni fognak a Yamahások.”

Le Mans – Rossi Moor pályacsúccsal az NTC polejában

A Le Mans-i Bugatti pályán rendezett MotoGP Francia Nagydíj egyik betétfutama a Northern Talent Cup, amely sorozat 2022-es kiírásának ez a nyitófordulója. Az Oschersleben-ben rendezett előszezoni teszt alapján bizakodva várhatták a magyarok a szezonkezdetet. És a pénteki napon be is bizonyosodott, hogy okkal tették.

Pénteken két szabadedzést és egy időmérőt rendeztek a tizenéves srácok számára. Az első szabadedzésen a holland Loris Veneman (a korábbi Supersport VB-menő Barry Veneman fia) volt a leggyorsabb, közel egy másodpercet adott a másodikként záró Rossi Moornak. Ekkor Varga Tibi az 5., Vincze Martin a 8., Farkas Kevin a 11., Lőrinc László pedig a 18. helyen futott be.
A második edzésen mindenki javított a délelőtti idején: ekkor Rossi Moor csapattársa, az olasz Matteo Masili lett a leggyorsabb, őt Veneman és Moor követte – Masili és Veneman itt jobb időt futott, mint Moor tavaly felállított pályacsúcsa (1:50.533). Vincze Martin ismét 8., Varga Tibike 10., Farkas Kevin 16., Lőrinc László 24. helyen zárt.

Az időmérő azonban már magyar sikert hozott, ugyanis Rossi Moor a tavalyi év után ismét megszerezte a rajtelsőséget Le Mans-ban, 18 századot adva a holland Venemannak. Moor volt az első, aki bement 1:50 alá, de pár perccel a vége előtt Veneman is megtette ugyanezt, átvéve az elsőséget.  Az utolsó mért körében azonban Moor robbantott egy 1:49.688-as kört, ami új pályacsúcs is egyben. Az első sort a német Dustin Schneider teszi teljessé.

A debreceni Varga Tibike ezredre azonos időt futott Schneiderrel, ám a német srác ezt hamarabb teljesítette, így őt értékelték harmadikként, Tibort pedig negyedikként. Farkas Kevin a nyolcadik; Vincze Martin a 11., az újonc Lőrinc Laci pedig a 22. rajthelyet szerezték meg. Titino a hatodik helyről indulhat holnap.

Le Mans – Northern Talent Cup időmérő edzés végeredménye:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 1’49.688
2 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 1’49.866 0.178
3 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 1’50.314 0.626
4 VARGA Tibor HUN Forty Racing 1’50.314 0.626
5 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 1’50.329 0.641
6 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 1’50.374 0.686
7 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 1’50.427 0.739
8 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 1’50.740 1.052
9 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 1’50.747 1.059
10 Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing 1’50.793 1.105
11 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 1’50.847 1.159
12 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 1’50.968 1.280
13 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 1’51.246 1.558
14 Rocco SESSLER GER MCA Racing 1’51.387 1.699
15 Kilian HOLZER AUT HK Racing 1’51.457 1.769
16 Sviatoslav PYLYPENKO UKR SP-Moto Junior Team UA 1’51.534 1.846
17 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 1’51.707 2.019
18 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 1’51.787 2.099
19 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 1’51.843 2.155
20 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 1’51.859 2.171
21 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 1’52.102 2.414
22 LŐRINC László HUN BRR Team 1’52.614 2.926
23 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 1’53.106 3.418
24 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 1’53.403 3.715
25 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 1’55.874 6.186

 

Rossi Moor így nyilatkozott röviden az időmérő edzés után:

A srácokra két futam vár: a szombati verseny 17:15-kor kezdődik, és ezen a linken lehet majd élőben nézni.

Bastianini két bukás ellenére is rekordidővel az élen

0

Talán végre visszatér az olasz önbizalma: az elmúlt versenyeken nem úgy jött ki a lépés, ahogy szerette volna. Le Mans fordulópont lehet.

Enea Bastianini bukással kezdte az első szabadedzést még délelőtt. Az eset a 8-as kanyarban történt. Délutánra azonban olyannyira erőre kapott, hogy nemcsak a legjobb időt szerezte meg, de minden idők legjobb körét teljesítette a 4,185 km-es aszfaltcsíkon. Ugyan a második szabadedzésen is elszenvedett egy bukást a Dunlop-sikánban, de eredménye kárpótolta ezért a hibáért.

„Szerencsére addigra befejeztem a kört. Valami hiba mindig csúszik a számításba. Kár, mert szerettem volna inkább ünnepelni ma. Az első szektor a délelőtti edzéstől kezdve remekül ment. Az első kanyart rendkívül gyorsan tudom bevenni, a motor abszolút stabil. Az utolsó körben kissé kiszélesítettem a hármas kanyart. Tulajdonképpen jó ív lett volna, ha a négyes kanyar kijáratát nézzük, de sajnos elestem. Az első szektoron kell a legkevesebbet dolgoznunk.”

„Számomra biztonságot jelent, hogy újra elöl tudok lenni. Jerezben egy kissé összecsaptak felettünk a hullámok, mert nagyon sokat változtattunk a motoron, és soha nem éreztem igazán jól magam rajta. Még mindig nem egészen világos, hogy miért. Valami még mindig nem működik rendesen, ami kár, mert a téli teszten gyorsak voltunk. Néha előfordul, hogy nem tudunk megoldást találni. A legfontosabb, hogy újra megvan a sebesség. Ez már legalább rendben van.”

 

Le Mans – körrekord Chantrától, rengeteg bukás a pénteki napon

0

Somkiat Chantra igen meggyőzően indította a francia versenyhétvégét a középső géposztályban, hiszen rögtön az első edzésen körrekordot motorozott. Eredményét senki nem tudta túlszárnyalni (hivatalosan), így a thaiföldi húzta be a pénteki edzéseket.  

Chantra a Moto2 kategóriában, a Francesco Bagnaia által elért négy éve fennálló körrekord alá tudott menni, amikor az utolsó előtti körén 1:36.108-as időt motorozott. Ezzel a thaiföldi versenyző 0,155 másodperccel előzte meg Augusto Fernandezt. Stefano Manzi – aki továbbra is a sérült Keminth Kubot helyettesíti a Yamaha VR46 Master Camp csapatánál –  1:36.608-as időeredményt ért el, ami a harmadik helyre volt elég az olasznak.

Vietti végzett a hatodik helyen az első etapban. Canet 1:37.515-ös ideje csupán a 22. pozíciót jelentette számára.

A világbajnokságot vezető Celestino Vietti és Aron között történt incidens miatt vizsgálat folyt, miután a kockás zászló után összeütköztek Le Mans-ban. A visszajátszások azt mutatták, hogy Vietti megpróbált Canet belső oldalán haladni, amikor a Garage Vert dupla jobbos kanyarban (8-as kanyar) fordultak, ahol érintkeztek, ami mindkettőjük bukásához vezetett. Bár Canet-nek a még mindig a sérült bal orsócsontja miatt kellene aggódnia, a spanyol inkább azzal foglalkozott, hogy megdorgálja az olaszt.

Nem ők voltak az egyetlen baleset elszenvedői: Jorge Navarro, Jake Dixon és Marcel Schrötter is buktak az első edzésen.

Chantra délelőtt futott körrekordját Augusto Fernandez veszélyeztette a második szabadedzésen, túl is szárnyalta azt, azonban sárga zászló miatt érvénytelenítették idejét. A jelzést Marcel Schrötter bukása váltotta ki.

Így a Red Bull KTM Ajo legjobb idejét elérő versenyzője Pedro Acosta lett, aki az összesített időeredmények alapján a második helyen zárta a pénteki edzést, miután 1:36.166-os idővel a leggyorsabb volt az FP2-n, megelőzve Fernandezt.

Ahogy az azt megelőző MotoGP edzésen, úgy a Moto2 második gyakorlásán is több bukás történt. Sam Lowes is esett (elég elegánsan tette), de így is a negyedik helyen végzett az 1:36.403-as időeredményének köszönhetően.

Csapattársa, a Marc VDS versenyzője, Tony Arbolino csatlakozott hozzá az összesítettben az első ötben.

A világbajnoki pontversenyt vezető Celestino Vietti a 11. helyen áll a pénteki nap után, Canet pedig az utolsó Q2-es pozíciót jelentő, 14. helyről várhatja a szombati folytatást.

Vietti és Aron Canet FP1-en történt ütközése a versenybírák döntése nyomán nem igényelt további intézkedést.

Le Mans – Moto3 pénteki szabadedzések összesített végeredménye:

1 S.CHANTRA Team Asia KALEX 1’36.108
2 P.ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’36.166
3 A.FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’36.263
4 S.LOWES Marc VDS KALEX 136,403
5 T.ARBOLINO Marc VDS KALEX 136,517
6 M.SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 136,589
7 S.MANZI VR46 Master Camp KALEX 1’36.608
8 J.DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’36.610
9 A.OGURA Honda Team Asia KALEX 1’36.630
10 A.ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’36.648
11 C.VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’36.746
12 B.BALTUS RW Racing GP KALEX 1’36.772
13 A.LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’36.797
14 A.CANET Flexbox HP40 KALEX 1’36.803
15 J.ROBERTS Italtrans Racing Team KALEX 1’36.806
16 M.GONZALEZ VR46 Master Camp KALEX 1’36.844
17 J.NAVARRO Flexbox HP 40 KALEX 1’37.036
18 B.BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’37.037
19 M.RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’37.043
20 G.RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’37.059
21 C.BEAUBIER American Racing KALEX 1’37.148
22 L.DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’37.148
23 S.CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’37.151
24 F.ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’37.152
25 A.ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’37.356
26 F.SALAC Gresini Racing KALEX 1’37.368
27 J.ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’37.483
28 Z.V.D. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’37.798
29 N.ANTONELLI VR46 Racing KALEX 1’37.950
30 S.KELLY American Racing KALEX 1’39.203

Le Mans – Bastianini körrekorddal az élen a kaotikus pénteki napon

0

Enea Bastianini a második szabadedzésen körrekordot motorozott, így nem talált legyőzőre a pénteki napon. Rengeteg bukás nehezítette a pilóták dolgát a Francia Nagydíj nyitónapján.

Pol Espargaró kezdte legjobban a napot a királykategória mezőnyében. 1:31.771-es idővel az élen zárta az első edzést. A spanyol 0,109 másodperccel előzte meg honfitársát, Alex Rinst. Francesco Bagnaia fért be az első háromba a délelőtt folyamán, megelőzve Quartararót és Aleix Espargarót.

A Suzuki csapat számára nehéz hétvégén némi vigaszt jelent, hogy mindkét GSX-RR a hétvége kezdetén az első hatban végzett, az első tízben pedig még Maverick Viñales, Johann Zarco és Luca Marini zárt az FP1-en. A fent említett versenyzők mindegyikének sikerült elkerülnie a bukást az etap során, ami a KTM-esekről nem mondható el. Brad Binder a 3-as kanyarban bukott, Miguel Oliveira pedig kétszer, a 6-os és a 10-es kanyarban, míg a Tech3-as Raul Fernandez szintén a 10-es kanyarban esett el.

Nem ők voltak az egyetlenek, akik estek a nyitányon – Enea Bastianini a Garage Vertben, Franco Morbidelli pedig a 11-es kanyarban dobta el versenygépét.

Marc Marquez nem bukott, és az első tízbe sem került be, de egy emlékezetes mentést mutatott be.

A Circuit Bugatti pályán a királykategória második szabadedzése is eseménydúsan telt. Végül a Gresini Ducati sztárja, Enea Bastianini húzta be a legjobb időt, minden idők rekordjával.

Közel tíz perc elteltével Joan Mir mutatta be a délutáni edzés első bukását a 7-es kanyarban.

Nem sokkal később Fabio Quartararo tudta felülmúlni hazai közönsége előtt 1:31,640 perces körével Pol Espargaró FP1-es legjobb idejét.

31 perccel a gyakorlás vége előtt a Jerezben győztes Pecco Bagnaia 1:31.635-ös idővel átvette a vezetést. A Ducati gyári pilótája mindössze 0,005 másodperccel volt gyorsabb Quartararónál. Aleix Espargaró lett a harmadik (+ 0,044 mp). Az FP1-hez képest a Red Bull-KTM gyári pilótája, Brad Binder javított, az összesítettben végül a 7. helyen végzett.

Zarco mutatott be egy off-road jelenetet – a Pramac versenyzője nem tudta elfordítani Ducatiját a 2-es kanyarban, nagy sebességgel hajtott át a kavicságyon, majd tért vissza a pályára.

Míg a francia állva maradt, Jack Miller a 11-es kanyarban bukott Ducatijával. Darryn Binder sem tudott a motorján maradni, ő a 7-es kanyarban bukott. Közben Rinsnek támadt nézeteltérése Pol Espargaróval, kis híján ütköztek amikor a hondás lassan haladt az aszfaltcsíkon.

A lágy hátsó gumik az utolsó hét percben kerültek elő. Az edzés hajráját azonban kezdetben két sárga zászlós fázis is nehezítette: Miller a harmadik szektorban a kavicságyon hajtott át, de végül elkerülte az újabb bukást. Az újonc Marco Bezzecchi viszont a 7-es kanyarban esett el.

Aleix Espargaró 1:31.574 perccel állt az élre, majd ismét sárga zászló következett – Luca Marini a 3-as kanyarban bukott.

Két perccel az edzés vége előtt Bastianini a legjobb szektoridőt érte el, de köre végül érvénytelen volt, mert elhagyta a pályát. A következő kísérlet viszont tökéletesen sikerült az olasznak – a kétszeres futamgyőztes 1:31,148 perces idejével megdöntötte az eddigi körrekordot. Ezután azonban elszenvedte pénteki második esését – a Dunlop sikánban nézte meg az aszfaltot közelebbről.

Szintén másodszorra, Franco Morbidelli szintén elesett, ő a 10-es kanyarban landolt a kavicságyban. Alex Márquez a 7-es kanyarban dobta el LCR-Hondáját, ahol Marc Márquez újabb mentést mutatott be.

Aleix Espargaró, Alex Rins végeztek az első háromban Bastianini mögött, őket Zarco, Bagnaia és Quartararo követte.

A hétvége érdekessége Aleix Espargaró különleges vállkamerája, amivel teljesen más perspektívából szemlélhetik a nézők az eseményeket.

Le Mans – MotoGP pénteki szabadedzések összesített végeredménye:

1 E.BASTIANINI Gresini Racing MotoGP DUCATI 131,148
2 A.ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 131,35
3 A.RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 131,445
4 J.ZARCO Pramac Racing DUCATI 131,508
5 F.BAGNAIA Ducati Lenovo  DUCATI 131,635
6 F.QUARTARARO Monster Energy Yamaha  YAMAHA 131,64
7 B.BINDER Red Bull KTM  KTM 131,657
8 J.MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 131,666
9 P.ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 131,771
10 J.MARTIN Pramac Racing DUCATI 131,912
11 J.MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 131,914
12 F.MORBIDELLI Monster Energy Yamaha  YAMAHA 132,025
13 M.VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 132,051
14 L.MARINI Mooney VR46 DUCATI 132,128
15 M.MARQUEZ Repsol Honda  HONDA 132,153
16 T.NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 132,165
17 F.DI GIANNANTONIO Gresini Racing  DUCATI 132,275
18 M.BEZZECCHI Mooney VR46  DUCATI 132,314
19 A.MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 132,505
20 A.DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF  YAMAHA 132,536
21 M.OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 132,695
22 R.GARDNER Tech3 KTM Factory  KTM 132,737
23 R.FERNANDEZ Tech3 KTM Factory  KTM 133,557
24 D.BINDER WithU Yamaha RNF  YAMAHA 133,561

A MotoGP közleménye a guminyomás-problémáról

0

Az elmúlt napok legnagyobb kérdése az volt a MotoGP-ben, szabálytalan-e a guminyomás több csapatnál. A technikai igazgató válaszolt erre a kérdésre.

A MotoGP paddockjában és a bajnoksággal foglalkozó sajtóban a legnagyobb beszédtémát jelenleg a guminyomás kérdése, illetve az azzal való esetleges trükközés adja. Az alábbiakban Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója által kiadott közleményt olvashatjátok.

Az MSMA-val együttműködve és az MSMA kérésére a bajnokság technikai igazgatósága jelenleg egy új guminyomás-ellenőrzési protokollon dolgozik. Ennek az eljárásnak tartalmaznia kell egy egységes érzékelő és fogadórendszer bevezetését. Csak így lehet ugyanis megbízható adatokkal rendelkezni az értékeléshez. Emellett az MSMA-val megvitattuk az új szabályok végrehajtásának részletes protokollját. Ennek során egyhangúlag megállapodtunk abban, hogy a 2023-as szezon kezdete előtt ez nem kerül bevezetésre.

Ezt a protokollt előzetesen az MSMA-n belül azzal a feltétellel fogadták el, hogy azt a 2022-es szezonban minden gyártó kiértékeli. Az értékelés elősegítése érdekében minden gyártó egyhangúlag beleegyezett, hogy minden egyes verseny után szabadon megosztja a versenyzői gumiabroncsadatait az összes többi gyártóval. Mivel ezeket az adatokat önkéntesen szolgáltatják, és a szenzorokat minden egyes szenzorgyártó egyedileg kalibrálja, jelenleg nem lehet ellenőrizni a pontosságukat.

A Michelin, a FIM, az IRTA, az MSMA és a Dorna közötti megállapodásnak megfelelően a gumiabroncs-szabályok továbbra is úgy érvényesülnek, ahogyan azt már évek óta teszik, a technikai igazgató és a Michelin ellenőrzése alatt, mindaddig, amíg a javasolt új eljárás bevezetésére készen nem áll.

Le Mans – Foggia meggyőző motorozással hozta a pénteki napot

0

A Leopard Racing nyitott legjobban a Francia Nagydíj első napján, Dennis Foggia nyerte a pénteki napot, megelőzve Izan Guevarát és csapattársát, Tatsuki Suzukit.

A Leopard Racing már az első etap elején jó köröket futott, Dennis Foggia 1:42.184-es időt ért el, amivel 0,277 másodperces előnyben volt csapattársával, Suzukival szemben, őket követte Andrea Migno az első háromban.

Kellemes időben tudták megtenni a legkisebb géposztály versenyzői  a hétvége első köreit. A versenyzők között ott volt a sérülése után visszatérő John McPhee, aki az első gyakorláson a 14. pozíciót szerezte meg.

A legtöbb Moto3 menő az első edzés során Q2-es időket motorozott, ez alól Ayumu Sasaki és Kaito Toba képzett csak kivételt. Utóbbi a 8-as kanyarban bukott a reggeli gyakorláson.

A Leopard Racing versenyzője, Dennis Foggia ott folytatta délután, ahol a délelőtti edzésen abbahagyta, és meggyőző teljesítménnyel húzta be a pénteki nap második etapját is. Az olasz 1:41.680-as időt ért el, ami 0,428 másodperces előnyt jelentett Izan Guevara előtt, csapattársa, Tatsuki Suzuki pedig a 3. pozícióban fejezte be az első napot összesítésben.

A bajnokságban vezető Sergio Garciának már kevésbé volt sikeres napja, hiszen éppen hogy befért az első 14 versenyző közé az FP2-n, de összesítésben a 15. helyen áll, így neki bele kell húznia az FP3-on, hogy automatikusan ott lehessen a szombati időmérő második fázisában.

Carlos Tatay tudott nagyot javulni a délelőtti idejéhez képest és Foggia mögött a második helyen végzett az FP2-n, összesítésben pedig a negyedik helyen áll.

A Q2-es helyekre még Masia, Migno, Bartolini, Yamanaka, Rossi, Sasaki, Holgado, Öncü, Moreira és Artigas értek oda összesítésben.

Többen buktak a pénteki edzéseken, többek között a bajnokságot vezető Sergio García.

Moreira, Öncü, Riu, Fellon, Rossi, Yamanaka és Furusató is szerencsétlenül jártak. Szerencsére minden versenyző megúszta komolyabb sérülés nélkül az eseteket.

Le Mans – Moto3 péntek szabadedzések összesített végeredménye:

1 D.FOGGIA Leopard Racing HONDA 141,680
2 I.GUEVARA GASGAS Aspar Team GASGAS 142,108
3 T.SUZUKI Leopard Racing HONDA 142,203
4 C.TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 142,326
5 J.MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 142,348
6 A.MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 142,473
7 E.BARTOLINI Avintia Racing  KTM 142,552
8 R.YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 142,601
9 R.ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.649
10 A.SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1′42.678
11 D.HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 142,733
12 D.ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 142,792
13 D.MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 142,800
14 X.ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 142,894
15 S.GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 143,021
16 K.TOBA CIP Green Power KTM 143,101
17 J.MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 143,121
18 M.BERTELLE Avintia Racing  KTM 143,127
19 J.RUEDA Rivacold Snipers Team HONDA 143,308
20 J.KELSO CIP Green Power KTM 143,332
21 M.AJI Honda Team Asia HONDA 143,385
22 S.NEPA Angeluss MTA Team KTM 143,416
23 S.OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 143,628
24 I.ORTOLÁ Angeluss MTA KTM 143,635
25 A.FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 143,731
26 L.FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 143,813
27 T.FURUSATO Honda Team Asia HONDA 143,924
28 G.RIU MALE BOE SKX KTM 144,111
29 A.CARRASCO BOE SKX KTM 144,981
30 J.WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 145,644

A riválisok is értetlenül nézik a Suzuki kivonulását

0

Komoly hullámokat vetett az elmúlt most már nagyjából két hétben a Suzuki kiszállása a MotoGP-ből. A riválisok körében is.

Azok után, hogy a Suzuki kiszállása a MotoGP-ből nagyon sokáig nem nyert hivatalos megerősítést, a japánok a napokban bejelentették, tényleg terítéken van a kivonulás a bajnokságból. Ez elmondásuk szerint érzékenyen érintette a csapat versenyzőit, Álex Rinset és Joan Mirt is. De a riválisok is minimum a meglepettség hangján szólaltak meg.

Egy ilyen hír soha nem jó. Egy ilyen kivonulás soha nem tesz jót a bajnokságnak” – fogalmazott a Suzuki döntésével kapcsolatban Franco Morbidelli. „Az pedig kifejezetten ronda dolog, ahogy ilyenkor profik egyik pillanatról a másikra munka nélkül maradnak. Pedig a Suzuki egy kiváló csapat. Számomra felfoghatatlan, hogy egy meglévő szerződés ellenére kiszállnak. Ez egy nagyon csúnya hír most.

Maverick Viñales annak idején, még 2015-ben a Suzuki színeiben mutatkozott be a MotoGP-ben, majd velük nyerte első futamát is. „Nagyon szomorú ez az egész, főleg, hogy ismerek ott szinte mindenkit mind a mai napig. Nem tudom az okokat, lehet, hogy soha senki nem is fogja tudni. De szomorú vagyok az ott dolgozók miatt, akik nagyon sokat dolgoztak ennek a projektnek a sikeréért.

Jack Miller szerint furcsa, hogy a Suzuki pont akkor száll ki, amikor egyébként az eddigi legjobb motorjuk van. „Sokkolóbb, mint bármi” – mondja az ausztrál. „Szerencsétlen, vagy még inkább furcsa ez az időzítés. Két éve világbajnokok voltak, most pedig talán még annál is jobb motorjuk van. A csapat motorosainak pedig pláne sz*r. De jó pilóták, nem féltem őket, lesz helyük, ebben biztos vagyok. Viszont ott van 40-50 olyan csapattag, akiknek etetnie kellene a családját. Szóval nekik lesz ez igazán sz*r. Meg hát, most sérül azért a változatosság is. Szeretem, ha sok gyártó része ennek az egésznek.

North West 200 – Alastair Seeleyé az esős csonka csütörtök

Csütörtökön tovább folytatódott a legnagyobb északír utcai verseny, a North West 200 programja. A Portrush, Portstewart és Coleraine közötti háromszög alakú pályán csütörtök napközben rendezték a második időmérő edzéseket, este pedig három verseny várt a mezőnyre és a nézőkre: a Supersport, a Superstock és a Supertwin.

Azaz csak várt volna – ugyanis az ír tengerparti időjárás hozta a formáját, és a rajt előtt nem sokkal leszakadt az első. Ez nemcsak a programot írta át, hanem a mezőnyt is: a mezőny jelentős része ugyanis visszalépett a vizes pályán való versenyzéstől. Olyan nagy nevek is a távolmaradás mellett döntöttek, mint John McGuinness, Michael Dunlop, Lee Johnston, vagy épp az ezres géposztály időmérőit domináló Glenn Irwin is.

Nézzük meg röviden a versenyek történéseit:

SUPERSPORT

A hatszázas géposztállyal kezdődtek a versenyek. A foghíjas rajtrácson Alastair Seeley, Adam McLean és Davey Todd foglalták el az első rajtrácsot, őket követte Michael Dunlop, Dean Harrison és James Hillier.

A futamot az első körben megszakították piros zászlóval, miután egy versenyző bukott a Magherabouy sikánnál. Neki nem lett baja, de túl sok törmelék került a pályára. Lee Johnston és Ian Hutchinson az első rajtnál ott voltak, de az újraindításnál már nem – úgy látták, túl veszélyes a pálya. A második rajt első körében Michael Dunlop is erre az elhatározásra jutott, így a kör végén kijött a boxba.

A futamon a győzelem az IFS yamahás Seeley és a Padgett’s hondás Davey Todd között dőlt el. A Háromszögben Seeley a csúcstartó, senki más nem nyert itt annyiszor, mint ő. Todd keményen megdolgoztatta Seeleyt, aki úgy tűnt, hogy nem gyarapíthatja tovább a győzelmei számát.

A négykörös futam harmadik körében azonban Seeley vissza tudta venni az elsőséget a Juniper sikánnál, és egy lélegzetvételnyi, egy másodperces előnyhöz jutott. Amely azonban már kitartott a végéig, így Seeley 25-re növelte a North West 200 győzelmei számát. Todd lett a második, a harmadik pedig az 58(!) éves Jeremy McWilliams!

Supersport dobogó: 2. Davey Todd – 1. Alastair Seeley – 3. Jeremy McWilliams. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press

Íme az első Supersport futam első tíz helyezettje, a teljes végeredmény itt tekinthető meg.

1 Alastair SEELEY IFS YAMAHA
2 Davey TODD Milenco by Padgett’s HONDA 1.984
3 Jeremy McWILLIAMS Burrows by RK Racing YAMAHA 5.976
4 Adam McLEAN McAdoo Kawasaki KAWASAKI 15.399
5 Conor CUMMINS Milenco by Padgett’s HONDA 24.689
6 Dean HARRISON DAO Racing KAWASAKI 30.317
7 James HILLIER RICH Energy OMG YAMAHA 38.801
8 Matthew REES Rees Racing KAWASAKI 41.838
9 Joe LOUGHLIN Team ILR YAMAHA 42.279
10 Pierre Yves BIAN Martimotos Racing KAWASAKI 42.886

 

SUPERSTOCK

A második futam a Superstock volt. Ezt már még kevesebben vállalták be, ahogyan az erősen foghíjas rajtrács is mutatja:

Az első Superstock futam rajtja. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press

A pole pozíciót megszerző Glenn Irwin ezzel indokolta: Két kisgyermekem van, remélem, megértik az emberek.” De visszalépett még a rajttól Lee Johnston, Michael Dunlop, John McGuinness és Michael Sweeney is, hogy csak a legnagyobb neveket említsük. Peter Hickman és Dean Harrison pedig futam közben álltak ki a boxba inkább.

A futam már kevesebb izgalmat tartogatott, mint a Supersport: Alastair Seeley elhúzott a mezőnytől, az ismét második Davey Todd pedig bottal üthette a (vizes) nyomát. Sőt, Toddnak inkább hátrafelé kellett figyelnie, a Hawk Racing Suzukiján ülő Richard Cooperre – de az végül nem tudta leelőzni. Seeley így megszerezte a 26. North West 200 győzelmét, Todd ismét második lett, a bronz pedig Cooperé lett.

Superstock dobogó: 2. Davey Todd – 1. Alastair Seeley – 3. Richard Cooper. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press

Íme a futam első tíz helyezettje – a hivatalos végeredmény egyelőre nem érhető el a hivatalos weboldalon, így a különbségeket sem tudjuk közölni.

1 Alastair SEELEY IFS YAMAHA
2 Davey TODD Milenco by Padgett’s HONDA
3 Richard COOPER Hawk Racing SUZUKI
4 Conor CUMMINS Milenco by Padgett’s HONDA
5 Michael RUTTER Bathams Racing BMW
6 Marty LENNON ML Designs YAMAHA
7 Carl PHILLIPS SBR SUZUKI
8 Ian HUTCHINSON Milwaukee BMW BMW
9 Michael BOOTH 44teeth.com KAWASAKI
10 Stefano BONETTI Speed Motor BMW

 

SUPERTWIN

A kéthengeres motoroké lett volna a harmadik futam csütörtök este, a romló időjárási körülmények, valamint a közeledő naplemente miatt a szervezők a verseny halasztása mellett döntöttek. Ennek a döntésnek nem örült minden versenyző, így Jeremy McWilliams sem.

Egyelőre nem tudni, hogy a szombatra tervezett öt futam mellé be tudják-e illeszteni az elhalasztott futamot.