Enea Bastianini a második szabadedzésen körrekordot motorozott, így nem talált legyőzőre a pénteki napon. Rengeteg bukás nehezítette a pilóták dolgát a Francia Nagydíj nyitónapján.
Pol Espargaró kezdte legjobban a napot a királykategória mezőnyében. 1:31.771-es idővel az élen zárta az első edzést. A spanyol 0,109 másodperccel előzte meg honfitársát, Alex Rinst. Francesco Bagnaia fért be az első háromba a délelőtt folyamán, megelőzve Quartararót és Aleix Espargarót.
A Suzuki csapat számára nehéz hétvégén némi vigaszt jelent, hogy mindkét GSX-RR a hétvége kezdetén az első hatban végzett, az első tízben pedig még Maverick Viñales, Johann Zarco és Luca Marini zárt az FP1-en. A fent említett versenyzők mindegyikének sikerült elkerülnie a bukást az etap során, ami a KTM-esekről nem mondható el. Brad Binder a 3-as kanyarban bukott, Miguel Oliveira pedig kétszer, a 6-os és a 10-es kanyarban, míg a Tech3-as Raul Fernandez szintén a 10-es kanyarban esett el.
Nem ők voltak az egyetlenek, akik estek a nyitányon – Enea Bastianini a Garage Vertben, Franco Morbidelli pedig a 11-es kanyarban dobta el versenygépét.
Marc Marquez nem bukott, és az első tízbe sem került be, de egy emlékezetes mentést mutatott be.
A Circuit Bugatti pályán a királykategória második szabadedzése is eseménydúsan telt. Végül a Gresini Ducati sztárja, Enea Bastianini húzta be a legjobb időt, minden idők rekordjával.
Közel tíz perc elteltével Joan Mir mutatta be a délutáni edzés első bukását a 7-es kanyarban.
Nem sokkal később Fabio Quartararo tudta felülmúlni hazai közönsége előtt 1:31,640 perces körével Pol Espargaró FP1-es legjobb idejét.
31 perccel a gyakorlás vége előtt a Jerezben győztes Pecco Bagnaia 1:31.635-ös idővel átvette a vezetést. A Ducati gyári pilótája mindössze 0,005 másodperccel volt gyorsabb Quartararónál. Aleix Espargaró lett a harmadik (+ 0,044 mp). Az FP1-hez képest a Red Bull-KTM gyári pilótája, Brad Binder javított, az összesítettben végül a 7. helyen végzett.
Zarco mutatott be egy off-road jelenetet – a Pramac versenyzője nem tudta elfordítani Ducatiját a 2-es kanyarban, nagy sebességgel hajtott át a kavicságyon, majd tért vissza a pályára.
Míg a francia állva maradt, Jack Miller a 11-es kanyarban bukott Ducatijával. Darryn Binder sem tudott a motorján maradni, ő a 7-es kanyarban bukott. Közben Rinsnek támadt nézeteltérése Pol Espargaróval, kis híján ütköztek amikor a hondás lassan haladt az aszfaltcsíkon.
A lágy hátsó gumik az utolsó hét percben kerültek elő. Az edzés hajráját azonban kezdetben két sárga zászlós fázis is nehezítette: Miller a harmadik szektorban a kavicságyon hajtott át, de végül elkerülte az újabb bukást. Az újonc Marco Bezzecchi viszont a 7-es kanyarban esett el.
Aleix Espargaró 1:31.574 perccel állt az élre, majd ismét sárga zászló következett – Luca Marini a 3-as kanyarban bukott.
Két perccel az edzés vége előtt Bastianini a legjobb szektoridőt érte el, de köre végül érvénytelen volt, mert elhagyta a pályát. A következő kísérlet viszont tökéletesen sikerült az olasznak – a kétszeres futamgyőztes 1:31,148 perces idejével megdöntötte az eddigi körrekordot. Ezután azonban elszenvedte pénteki második esését – a Dunlop sikánban nézte meg az aszfaltot közelebbről.
Szintén másodszorra, Franco Morbidelli szintén elesett, ő a 10-es kanyarban landolt a kavicságyban. Alex Márquez a 7-es kanyarban dobta el LCR-Hondáját, ahol Marc Márquez újabb mentést mutatott be.
Aleix Espargaró, Alex Rins végeztek az első háromban Bastianini mögött, őket Zarco, Bagnaia és Quartararo követte.
A hétvége érdekessége Aleix Espargaró különleges vállkamerája, amivel teljesen más perspektívából szemlélhetik a nézők az eseményeket.
Le Mans – MotoGP pénteki szabadedzések összesített végeredménye:
1 |
E.BASTIANINI |
Gresini Racing MotoGP |
DUCATI |
131,148 |
2 |
A.ESPARGARO |
Aprilia Racing |
APRILIA |
131,35 |
3 |
A.RINS |
Team SUZUKI ECSTAR |
SUZUKI |
131,445 |
4 |
J.ZARCO |
Pramac Racing |
DUCATI |
131,508 |
5 |
F.BAGNAIA |
Ducati Lenovo |
DUCATI |
131,635 |
6 |
F.QUARTARARO |
Monster Energy Yamaha |
YAMAHA |
131,64 |
7 |
B.BINDER |
Red Bull KTM |
KTM |
131,657 |
8 |
J.MIR |
Team SUZUKI ECSTAR |
SUZUKI |
131,666 |
9 |
P.ESPARGARO |
Repsol Honda Team |
HONDA |
131,771 |
10 |
J.MARTIN |
Pramac Racing |
DUCATI |
131,912 |
11 |
J.MILLER |
Ducati Lenovo Team |
DUCATI |
131,914 |
12 |
F.MORBIDELLI |
Monster Energy Yamaha |
YAMAHA |
132,025 |
13 |
M.VIÑALES |
Aprilia Racing |
APRILIA |
132,051 |
14 |
L.MARINI |
Mooney VR46 |
DUCATI |
132,128 |
15 |
M.MARQUEZ |
Repsol Honda |
HONDA |
132,153 |
16 |
T.NAKAGAMI |
LCR Honda IDEMITSU |
HONDA |
132,165 |
17 |
F.DI GIANNANTONIO |
Gresini Racing |
DUCATI |
132,275 |
18 |
M.BEZZECCHI |
Mooney VR46 |
DUCATI |
132,314 |
19 |
A.MARQUEZ |
LCR Honda CASTROL |
HONDA |
132,505 |
20 |
A.DOVIZIOSO |
WithU Yamaha RNF |
YAMAHA |
132,536 |
21 |
M.OLIVEIRA |
Red Bull KTM |
KTM |
132,695 |
22 |
R.GARDNER |
Tech3 KTM Factory |
KTM |
132,737 |
23 |
R.FERNANDEZ |
Tech3 KTM Factory |
KTM |
133,557 |
24 |
D.BINDER |
WithU Yamaha RNF |
YAMAHA |
133,561 |