back to top
2025. május 25. 20:02
Kezdőlap Blog Oldal 739

Kedvenc focicsapatánál járt Fabio Quartararo

0

Nem először keresztezi egymást fizikailag is Fabio Quartararo, illetve a francia sztárcsapat útja. Most a Francia Nagydíj kapcsán ismét a Parc des Princes-ben járt.

A MotoGP mezőnyéből jó néhány olyan motoros van vagy volt, akit egyáltalán nem hagy hidegen a futballpályák világa. Ilyen volt például Valentino Rossi, akiről közismert tény, hogy óriási Inter-drukker. Marc Márquez jó katalán lévén nem is szurkolhat másnak, mint az FC Barcelona.

A MotoGP címvédője, Fabio Quartararo is nagy futballrajongó, franciaként az ő szíve a jelenkor messze legsikeresebb francia gárdájáért, a Paris Saint-Germainért, vagyis a PSG-ért dobog. Tavaly, vb-címe alkalmával ráadásul a csapat stadionjában, a Parc des Princes-ben is vendégeskedett. Ekkor ráadásul övé volt az ünnepélyes kezdőrúgás is.

Nem ez az első alkalmam a Parc-ban, de az, hogy a pályán lehetek, valami egészen kivételes élmény! Óriási PSG-drukker vagyok, illetve magát a focit is imádom. Köszönet mindazoknak, akik ezt lehetővé tették” – fogalmazott Quartararo tavaly decemberben.

Akkor, amikor Quartararo is pályán volt, a Nice elleni meccs kezdőrúgását maga Lionel Messi kapta meg tőle. A napokban pedig, ha már úgyis jön a Francia Nagydíj, Le Mans előtt megint útba ejtette a PSG főhadiszállását. Ezúttal pedig többi sztár került sorra, kezdve Neymarral. Quartararo megadta a módját, talpig PSG-szerelésben pózol a fotón, na és persze nem is távozott üres kézzel: ajándékai között van mez Neymartól és Mbappétól, valamint beszállt az edzésbe is.

A képek tanúsága alapján Quartararo nem bánik ügyetlenül a labdával, na de a 196 centis kapus, Gigio Donnarumma elég érdekes látványt nyújt a Yamahán…

Quartararo idén is jó úton halad ahhoz, hogy vendégül lássa őt egy vb-cím kapcsán a Parc des Princes. A francia ugyanis vezeti a MotoGP vb-tabelláját 89 ponttal, héttel megelőzve Aleix Espargarót. Quartararo legutóbb Jerezben második lett Pecco Bagnaia mögött.

Nem elégedett a BMW a szezonkezdéssel

0

Nem hogy közelebb nem került a BMW a Superbike-vb topcsapataihoz, hanem a szezonzkezdés alapján úgy néz ki, nőtt is a lemaradásuk.

Nem titkoltan többet várt magától a BMW a 2022-es Superbike-világbajnoki szezonhoz érkezve. Hogy közelebb kerülnek a riválisokhoz, hogy lesz egy-egy kiugró eredményük… Ehhez képest a németek jelenleg a leggyengébb gyártó a mezőnyben. Legjobb eredményüket eddig Scott Redding hozta a harmadik asseni futamon, amikor ötödik lett. A tabellán a legjobban a Bonovo Action BMW-jén Loris Baz áll, ő tizedik jelenleg.

A csapatfőnök Shaun Muir tudni is véli Redding (és a többiek) problémáinak okát. „Scott egy területen küzd igazán, ez pedig a rajt. Ez a mi kuplungtechnikánkból adódik. Próbáljuk ezt hozzáigazítani az ő igényeihez. Nyilván aztán a Superpole-versenyen nagyon rossz volt a tempója. De ha hátralépünk, és úgy tekintjük a teljesítményét, máris nem lehetünk vele olyan kritikusak.

Vélemény persze azért van a szezon eddig teljesített két hétvégéjéről. „Nyilván nem vagyunk boldogok az eddig történtekkel. Assenben az utolsó versenyen például három helyet adományoztak nekünk. De ha figyelembe vesszük azt, hogy honnan jövünk, és hogy hogy teljesítettek a versenyzők… Mindig meg fogom őket védeni. Az eredmény jó, az viszont nem, hogy a lemaradásunk 15 másodperc volt. Nem vagyunk elégedettek azzal, ahogy állunk. Assen jobb volt, mint Aragónia, de dolgunk van még. Ezt is tűztük ki célként.

Aragon 2026-ig hosszabbított

0

Az új szerződés értelmében a Dorna legalább 3 futamot garantál a Motorland Aragonon 2022 és 2026 között. Ebbe beleszámolva az ideit is, melyre szeptember közepén kerül sor. Ez persze nem érte váratlanul egyik felet sem, a Dorna célja már korábban is az volt, hogy a spanyol helyszíneket rotálják a versenynaptárban. Ennek célja, hogy egy évben kevesebbszer utazzanak Spanyolországba, és ne legyen 4 vagy 5 verseny is a Ibériai-félszigeten.

Az aragon pálya 2010-ben épp a magyar futam helyére került be, majd ragadt a körforgásban. Azóta megszakítás nélkül rendeznek itt versenyeket, a koronavírus sújtotta 2020-as naptárban pedig még dupláztak is. A szerződés végére már 16 éve lesznek a MotoGP-ben.

Carmelo Ezpelata, a Dorna Sports elnöke: „Szívesen vagyunk Aragonban. A két nehéz évben, amin keresztül vagyunk, Aragon jelenlétével és segítségével két futamot is rendeztünk 2020-ban, majd 2021-ben is. Ezek nagyon fontosak voltak abban, hogy előre lépjünk. Addig leszünk Aragonban, amíg csak az aragóniaiak akarják. Mi örökre szeretnék itt maradni.”

Arturo Aliaga, Aragónia alelnöke és a Motorland elnöke: „Ez az aláírás egyértelmű jele, hogy az aragon kormány elkötelezett a versenypálya iránt. Ne feledjük, hogy ennek a pályának nagyszerű presztízse van és nagy tapasztalata ilyen események szervezésében. De tovább kell haladnunk ebben is, mert a nagyszerű nagydíjak ünneplésének következménye, hogy fellendítette a terület és a gazdaság aktivitását is, miközben viszi Aragónia hírét a világban.”

Rinst és Mirt sokként érte a Suzuki döntése

0

A Suzuki két versenyzője, Mir és Rins, érthető módon sokkot kapott, amikor értesültek arról, hogy a japán márka elhagyja a királykategóriát 2023-ban. Hogy fogadták a híreket? Mutatjuk.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Suzuki másfél hét hallgatás után megerősítette a híreket, miszerint tárgyalnak a Dornával a MotoGP-ből való kilépésről. Egyik pilóta sem viselte jól a bejelentés utáni pillanatokat, de lévén ők igazi sportemberek, az idei évre koncentrálnak, a többit pedig a mögöttük dolgozó menedzsereikre bízzák. Egy ilyen helyzet a legjobbat és a legrosszabbat is ki tudja váltani az emberekből, de úgy tűnik a két versenyző optimistán tekint a jövőjükre nézve, miután kikerültek a pilótapiacra.

Álex Rins azt nyilatkozta, hogy szabályosan elsírta magát, amikor a Suzuki vezetése tájékoztatta őt a japán gyártó döntéséről.

„A hétfői jerezi teszt után Livio [Suppo] és [Shinichi] Sahara-san fogadott és az irodában közölték velem a hírt” – mondta Rins arról, amikor először értesült a Suzuki kilépéséről.

„Nagyon nehéz volt. Elsírtam magam. 2017 óta mindent beleadtam ezért a csapatért, rengeteg infót próbáltam adni, hogy versenyképes és győztes motorom legyen. Ugyanígy a csapattagok is. Ők mindent megtettek 2015 óta, amikor a Suzuki újra a MotoGP-ben került. Az biztos, hogy ez nagy sokk volt számomra, nagy sokk a csapat számára. Nem könnyű. Végül is, azt hiszem, találok valamit a következő évre. De nekik sokkal nehezebb. Nagyon sajnálom, olyanok számomra, mintha a családom lennének.

„Megpróbáljuk minél erősebben befejezni a szezont. Ez a hétvége lesz az utolsó számomra a Suzukival Le Mans-ban, ki kell élveznünk az időt a Suzukival ezen a pályán. Jövőre már egy másik motorral fogunk versenyezni.”

A japán márka jól teljesít az idei bajnokságban, Rins a negyedik pozíciót foglalja el pontazonossággal Bastianini mögött, míg Mir a hatodik helyen áll Bagnaiával azonos pontszámmal. A Suzuki döntésének furcsa időzítése ellenére – amelyet elmondása szerint a jelenlegi világgazdasági helyzet és az autóiparban bekövetkezett változások kényszerítettek ki – Rins azt mondja, hogy ez „extra motivációt” adott neki az év hátralévő részére, miközben megjegyezte, hogy a gyár frissítései nem fognak leállni.

„Nehéz, de egyben extra lökést is ad nekünk” tette hozzá Rins.

„A jerezi teszt utáni első verseny nehéz, de két út van, amit választhatsz: a lefelé vagy a felfelé vezető út. Mi a pozitívat választjuk.

„Azt mondják, hogy az idei évre lezárták a költségvetést, szóval mindent hozni fognak. Minden erőfeszítést bele fognak tenni. És higgyék el nekem, a japán emberek, a szerelők összetörtek [a hírektől].

„Úton van egy új aerodinamikai csomag – megvárjuk ezt, és megpróbálunk jó eredményekért menni. Már van két dobogónk, és szeretnénk még többet hozni.”

Rins elmondása szerint a Suzukival a MotoGP-ből való kilépéséről szóló döntése előtt tárgyalt a szerződése megújításáról, és úgy véli, hogy 2023-ra még találhat magának helyet, bár jelenleg még nem tudja, hogy hol.

„A terv az volt, hogy a Suzukival folytatom” – mondta. „Tárgyaltunk is velük, de ez a dolog nagyon hirtelen jött. Ha Livio vagy Sahara-san ezt már az első futam alatt tudta volna, nem kezdtünk volna tárgyalásokat.”

A 2020-as világbajnokot, Joan Mirt is nagyon meglepte a Suzuki döntése, de úgy tűnik nem aggódik a jövője miatt, viszont a csapatot nagyon sajnálja.

„Ez egy olyan helyzet, amit senki nem akart hallani. Keményen dolgoztunk évekig ezen a projekten, sokan nálam jóval többet. Mindent beleadtunk ezért a márkáért, és végül szezon végén szétválunk. Ez nagyon nehéz. Nem csak nekem, a csapatnak is. Nehéz ennyi embert elhelyezni különböző csapatokban. Nem tudom mi lesz a megoldás, ez nem könnyű. Versenyzőként amit tehetek, hogy a lehető legjobban fejezem be a szezont a csapatért, mert nem érdemeljük ezt a helyzetet. Így a legjobb eredményeket kell elérnünk, hogy szépen búcsúzhassunk.”

Arra a kérdésre, hogy mit gondol a következő évével kapcsolatban, optimistán nyilatkozott, nem aggódik, hogy ülés nélkül marad.

„Nyugodt vagyok, a menedzserem jó munkát fog végezni. Rövidesen lesznek hírek ezzel kapcsolatban. Nem tudom mikor, de az biztos, hogy mostantól, vagyis Jereztől hivatalosan is a piacra kerültem. Ez nem az a szituáció, amire számítottunk, de ez van. Meglátjuk mit tudunk tenni.”mondta Mir.

Megkérdezték a spanyol versenyzőt arról is, hogy milyen tervei voltak: a Suzukival szeretett volna maradni, vagy bármi is igaz abból, amikor összeboronálták őt a Hondával.

„Amikor ez megtörtént, tárgyalásban voltunk a Suzukival. A Hondát illetően, semmi nincs aláírva, ahogy mondtam hivatalosan is a pilótapiacon vagyok. Természetesen a menedzserem beszélni fog mindenkivel és a lehető legjobb döntést fogjuk meghozni a jövőmet illetően. „

Jól kezdett, kevésbé jól folytatta Dunlop a North West 200-on

0

Az utolsó pillanatban váltott csapatot a Superbike-ban, Michael Dunlop teljesítményén viszont eleinte ez a legkevésbé sem látszott. A 33 éves motoros ugyanis gyorsan kezdett, de később kicsit visszaesett.

Michael Dunlop mindenféle kételyt eloszlatott a Paul Bird MCE Ducati csapatától való utolsó pillanatos szakítással kapcsolatban. Elég későn kötött ugyanis szerződést a Hawk Racinggel, így kérdés volt, mire lesz képes a formaidőzítést illetően. Dunlop azonban kedden nagyonis erősen kezdett a Háromszög aszfaltcsíkján.

Három év telt el azóta, hogy utoljára megrendezték az ír motorsport legjelentősebb eseményét. Mégis olyan volt, mintha a mezőny soha el sem ment volna innen, olyan köridőket produkáltak nagyon sokan. A Superbike kategóriában például Josh Brookes az MCE Ducatival megszerezte az ideiglenes pole pozíciót, de Dunlop is csak 0,173 másodperccel maradt el tőle. Érdekesség, hogy Brookes pontosan Dunlop döntése nyomán ülhetett fel az MCE Ducatijára. A 39 éves Brookes nem akármilyen átlagsebességgel, 120,045 mérföld/órával abszolválta a kört.

Dunlop kedden kiválóan kezdett…

Dunlop a Brookesszal szembeni vereség ellenére sok hazai szurkolójának adott okot az optimizmusra a ma esti első futamok előtt. A 33 éves versenyző a Superstock és a Supersport kategóriában továbbra is saját csapata, az MD Racing versenyzője. Hondájával a Superstock osztályban a legjobb tempót diktálta. A Supersportban is ő lett a második leggyorsabb a szintén északír Lee Johnston mögött.

Az északnyugati rész itt van nagyon közel nekem, így ez mindig is a hazai verseny volt számunkra” – mondta bizakodva Dunlop, aki 119,967 mérföldes kört hozott össze a Hawk Suzukival. „Örülök, hogy újra itt lehetek, és remélhetőleg tudunk egy show-t nyújtani. A saját 600-asom jól megy, a ‘stocker pedig új idén, de érdekes lesz, mert három éve ez az első nemzetközi országúti verseny, és nagy lesz a felhajtás a csütörtöki futamok miatt. Szeretném azt hinni, hogy meg tudjuk csinálni, nincs okunk rá, hogy ne tudnánk. A Superbike-kal mindenképpen kihívás lesz, de mindig is hátulról indultunk volna. Steve (Hicken, a Hawk Racing csapatfőnöke – a szerk.) azt mondta, hogy 110 százalékot fog adni nekem, én pedig csak annyit tudok tenni, hogy ki fogok rokkanni és én is 100 százalékot adok Steve-nek.

Az éllovas Brookes és Dunlop mögött Davey Toddnak. Ő lett a harmadik, megelőzve 24-szeres győztes Alastair Seeley-t. Az első négy helyen mindössze 9 tizedmásodperc a különbség. A verseny előtti favoritnak tartott Honda Racing UK-motoros Glenn Irwin volt az ötödik leggyorsabb.

…csütörtökön pedig majdnem ugyanígy folytatta

Bár alapvetően visszább esett a csütöröki edzésnapra, Dunlop ezeken a gyakorlásokon sem lett sokkal lassabb a keddihez képest. Legrosszabbul a Supertwin második időmérője alakult Dunlop számára, ahol végül hetedikként zárta a csütörtököt, 4,5 másodperc lemaradásban Richard Cooper mögött.

A Superbike második időmérőjén Glenn Irwin és Peter Hickman emelkedtek ki, a hondás és a BMW-s mögött viszont nagyon szoros volt a mezőny. Ebben a szoros küzdelemben lett Dunlop ötödik, de lemaradása a harmadik Richard Cooperhez képest viszont például csak három tized.

Superstockban szintén Irwin vitte a prímet csütörtökön, őt Seeley és Davey Todd követték. Dunlop itt is ötödik lett, a többihez képest jobban szétszóródó mezőnyben a lemaradása végül bő 2,5 másodperc lett.

A második időmérők végeredményei

Supertwin

  1. Richard COOPER Kawasaki – JMcC Roofing 4:51.951 110.608mph
  2. Pierre Yves BIAN Paton – VAS Engine Racing 4:52.995 110.213mph
  3. Paul JORDAN Kawasaki – PreZ Racing 4:53.778 109.920mph
  4. Joe LOUGHLIN Paton – Team ILR / Mark Coverdale 4:54.948 109.484mph
  5. Jeremy McWILLIAMS Paton – IFS / Bayview Hotel 4:55.087 109.432mph
  6. Jamie COWARD Kawasaki – KTS Racing by Steadplan 4:56.251 109.002mph
  7. Michael DUNLOP Kawasaki – McAdoo Kawasaki Racing 4:56.403 108.946mph

Superbike

  1. Glenn IRWIN Honda – Honda Racing Uk 4:20.205 124.102mph
  2. Peter HICKMAN BMW – FHO Racing 4:22.447 123.042mph
  3. Richard COOPER Suzuki – Hawk Racing 4:23.996 122.320mph
  4. Dean HARRISON Kawasaki – DAO Racing 4:24.153 122.247mph
  5. Michael DUNLOP Suzuki – Hawk Racing 4:24.232 122.211mph

Superstock

  1. Glenn IRWIN Honda – Honda Racing UK 4:24.671 122.008
  2. Alastair SEELEY Yamaha – IFS 4:25.500 121.627
  3. Davey TODD Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles 4:25.999 121.399
  4. Peter HICKMAN BMW – FHO Racing 4:26.404 121.214
  5. Michael DUNLOP Honda – MD Racing 4:27.211 120.848

Jarvis szerint Quartararo egy a nagy nevek közül

0

A Yamaha főnöke úgy véli, a regnáló francia világbajnokot egy lapon lehet említeni olyan klasszisokkal, mint Rossi, Lorenzo vagy Márquez.

Fabio Quartararo úgy érkezett világbajnokság körforgásába, mint a következő Marc Márquez. Tehetsége vitathatatlan, de a Moto3-as és Moto2-es évei nem voltak épp zökkenőmentesek.

Az áttörést számára a 2019-es igény jelentette, amikor feligazolt a királykategóriába, és ülést kapott a Petronas Yamaha SRT csapatnál, ahol jelentős sikereket ért el. Hét alkalommal állt dobogóra, illetve hat pole pozíciót szerzett. Megtiszteltetésként érte, amikor 2021-ben megkapta Valentino Rossi helyét a gyári Yamaha alakulatnál, mivel az előző idénye is meglehetősen színvonalasra sikerült.

A francia pilóta volt az első, aki Jorge Lorenzo 2015-ös világbajnoki címe után, újra címet hozott a gyári Yamaha csapatnak.

Most – hazai futama előtt – minden szem a fiatal versenyzőre összpontosul, aki igyekszik növelni előnyét a pontversenyben. Számára természetesen a címvédés a cél, csapatfőnöke szerint erre pedig minden esélye megvan.

Lin Jarvis szerint Quartararo egy rendkívül pozitív jelenség, és egy lapon említhető olyan nagyszerű versenyzőkkel, mint Valentino Rossi, Jorge Lorenzo vagy Marc Márquez.

„Bizonyára megvan az a nyers tehetség benne, ami minden világbajnokban. Egy igazi bajnok zsebében mindig ott az a plusz, az a szikra, az a képesség, ami Rossiban, Lorenzóban, Márquezben vagy Stonerben is megvan. Fabiót abszolút ezek között a nevek között kell említeni. Épp csak 23 éves, nagyon fiatal még. Úgy gondolom, nagy jövő áll előtte.”

„Jelenleg az ő stílusa fekszik leginkább az M1-nek. Ha képesek vagyunk minden feltételt biztosítani számára, el fog jutni arra a szintre, hogy többszörös világbajnokká válik majd. Szóval remélem, hogy velünk marad. Nem csak azért, mert kirobbanó tehetség, hanem, mert nagyon szimpatikus srác, abszolút pozitív jelenség ebben a sportban. Az egész csapatnak, az egész Yamaha brand-nek jót tesz a jelenléte. Megvan benne a teljes csomag.”

A francia szerződése az idény végén lejár. Jelenleg is zajlanak a tárgyalások a márkával a hosszabbítást illetően.

Aegerter a Superbike világbajnokságba vágyik

A Supersport világbajnok Dominique Aegerter az idei évben szeretett volna feljutni a Superbike világbajnokság mezőnyébe. Ez nem jött össze neki, hiszen a Yamaha mind a négy helye foglalt volt. Ami 2023-at illeti, intenzív tárgyalásokat folytat a Yamahával.

Aegerter tavalyi Supersport világbajnoki győzelmét követően az idei esztendőt is meggyőzően kezdte. Az eddigi négy versenyből hármat behúzott, egy alkalommal pedig a dobogó második fokára állhatott fel, amivel már 30 ponttal előzi meg az újonc Lorenzo Baldassarrit.

Nem is lehetne más célja a svájcinak az idei évre, mint bajnoki címe megvédése, majd egy kategóriával feljebb kerülni és jövőre már a „nagyok” között versenyezni. Aegerter egyébként nem tartozik már az ifjú versenyzők körébe 31 esztendősen, így mihamarabb el kell érnie, hogy a Yamaha felajánljon neki egy Superbike világbajnoki ülést. Az nem valószínű, hogy a jelenlegi csapatával, a Ten Kate Yamahával sikerülhet neki a feljutás. A csapatnak 1,5 millió eurós nagyságrendű pluszköltségvetést kellene előteremtenie ahhoz, hogy két supersport versenygép mellett egy superbike-ot is indíthassanak.

A Pata Yamaha jövőre is Razgatlıoğluval és Locatellivel indul – természetesen, ha a török nem dönt úgy, hogy a MotoGP-ben folytatja pályafutását.

A GRT csapatnál lehet némi keresnivalója, előreláthatóan Kohta Nozane nem fogja folytatni pályafutását velük, hacsak nem javul masszívan. Ha meg is üresedik ott egy hely, a GRT profiljába egy 31 éves „újonc” nem feltétlenül illik bele.

„Idén megérdemeltem volna a feljutást”mondta el csalódottan Aegerter. „És az idei első két verseny után látható, hogy jövőre is megérdemelném. Egyértelműen ez a célom. Nem az a célom, hogy még egy évig a Supersportban versenyezzek. A legjobb korban vagyok és fitt – de 31 éves vagyok és svájci. Szívesen versenyeznék a Yamaha gyári csapatánál, de a GRT is jó lenne. Csak annyit tehetek, hogy futamokat nyerek és felhívom magamra a figyelmet. Aztán remélhetőleg nem lesz akadály az úton.”

Aegerter intenzív megbeszéléseket folytat majd a Yamaha versenyfőnökével, Andrea Dosolival és menedzserével, Eric De Seynes-szel, hogy meggyőzze őket arról, hogy a teljesítménynek többet kell számítania, mint a kornak vagy a származásnak.

Schrötter: Nem kimondottan taktikára alapozunk

0

Le Mans-ban a legjobb helyekért harcolna Marcel Schrötter, aki az eddigi futamokon elért teljesítményével is rendkívül elégedett lehet.

A legutóbbi három versenyen rendre Top5-ös pozíciókat hoz a német. Most egy olyan aszfaltcsíkot hódít majd meg a mezőny, amit a pilóta nem kifejezetten kedvel, de pont ezért lenne nagyszerű, ha itt érhetne el kiugró eredményt.

„Nagyon motivált vagyok, és várom a francia hétvégét, függetlenül attól, hogy ez a pálya sosem tartozott a kedvenceim közé. Az utóbbi pár évben már hellyel-közzel sikerült kiismernem, szóval bizakodó vagyok. Az időjárás előreláthatólag kedvező lesz számunkra, aminek szintén örülök. A jerezi teszt valóban gyümölcsöző volt számunkra, felfelé vettük az irányt. Remélem, hogy ez a teljesítmény a futamon, illetve az azt megelőző edzéseken is visszaköszön majd. Nagyon oda kell figyelnünk, húznunk kell a gázt, de mindenekelőtt jó rajtpozíciót kell szereznünk. Próbálom a saját utamat járni majd a pályán, és kevésbé a taktikára építeni. Remélem, hogy 15 perc alatt sikerül majd értékelhető rajtpozíciót elérnem. Az utóbbi pár futamon is volt lehetőségem harcolni a dobogós helyezésekért, de legalább a Top5-be befértem. Szeretném ezt a szintet továbbvinni. Ha sikerül rendszeresen ezeket a pozíciókat elérnem, akkor fontos pontokat szállíthatok a csapatnak. A világbajnokság egyelőre nyitott, szóval fontos, hogy konstans teljesítményt nyújtsunk mind a versenyeken, mind az edzéseken. Ami pedig a legfontosabb, hogy jól is érezzük magunkat.”

 

A Suzuki közleményt adott ki a távozással kapcsolatban

0

Nemrégiben robbant a bomba, miszerint a Suzuki távozna év végén a MotoGP-ből, annak ellenére, hogy ők is aláírták a Dornával a szerződést, miszerint 2026-ig maradnak a Grand Prix porondján. Ez nem volt hivatalos bejelentés, csupán a jerezi teszten jelenlévő újságíróknak mondták el a csapat tagjai a belső információt (akiket ez szintén hidegzuhanyként ért), így tudni lehetett, hogy többről van szó puszta pletykánál.

A Suzuki azonban ma délelőtt megtörte a csendet, és kiadott egy sajtóközleményt. A bejelentés így szól:

„A Suzuki Motor Corporation egyeztetéseket folytat a Dornával a MotoGP-ből 2022 végén való távozás lehetőségéről.
Sajnos a jelenlegi gazdasági helyzetben azokra a nagy változásokra kell öszpontosítanunk, amelyek a járműiparra várnak az elkövetkező években, így a Suzuki az anyagi és emberi erőforrásait új technológiák kifejlesztésére fordítja.
Szeretnénk kifejezni a legmélyebb hálánkat a Suzuki Ecstar csapat felé; továbbá mindazok felé akik támogatták a Suzuki motorkerékpárversenyzését hosszú éveken át; valamint a rajongókért, akik a lelkesedésükkel buzdítottak minket.”

Tehát ez még nem jelenti azt 100%-ban, hogy biztosan távoznak a MotoGP-ből év végén, de nagyon nagy a valószínűsége. Egy gyári MotoGP csapat fenntartása jelentős összegekbe kerül, a Suzuki pedig jóval kisebb gyár, mint mondjuk a Honda vagy a Yamaha – ráadásul tőkeerős szponzorok sem állnak mögötte.

Arról nem tudni, hogy a Suzukinál nemrég kipattant dízelbotrány hozzájárult-e a japánok döntéséhez.

19 éves már Rossi és Gibernau elképesztő Le Mans-i csatája

0

Ha már jön a MotoGP Francia Nagydíja, az egyik legemlékezetesebb csatát Le Mans-ban Valentino Rossi és Sete Gibernau vívta 2003-ban.

Változó időjárási körülmények között minden adott egy őrült versenyhez. Nem volt ez másképp a 2003-as Francia Nagydíjon sem, ahol Le Mans-t jó szokásához híven eső áztatta. 15 kör után meg is szakították piros zászlóval a versenyt, hogy aztán 13 további körre indítsák újra azt, némi késéssel.

A 13 kör során tulajdonképpen soha egy pillanatra nem szakadt el egymástól Valentino Rossi és Sete Gibernau. A Doktor, valamint spanyol riválisa oda-vissza előzgették egymást az egész verseny során, hol egyik, hol másik versenyző volt az élen. Ehhez kiváló színpadot adott a felszáradó francia pálya, ahol könnyű volt hibázni.

Hibáztak is bőséggel a motorosok, ennek is volt köszönhető a kimondottan látványos verseny. A hondás márkatárs Sete Gibernau meghajtotta rendesen a pénzéért a riválist, olyannyira, hogy végül ő volt az, aki elsőként haladt át a célvonalon. Gibernau számára egyébként 2003-ban reálisnak tűnhetett még akár a vb-cím is, nem volt ugyanis sokkal lemaradva Rossitól. Gibernau hátránya Németország és a sachsenringi futamgyőzelem után például mindössze 27 pont volt.

A spanyol viszont ezt követően nem nyert több futamot abban a szezonban, így tulajdonképpen díszkíséretet biztosított Rossi világbajnoki címéhez.

Sete Gibernau és Valentino Rossi Le Mans-i csatája: