Supermoto-világbajnoki futamon indult szabadkártyásként a Moto3 jelenlegi legjobb újonca, Diogo Moreira. És rögtön nyert is.
Diogo Moreira egyelőre nem tudott még nyerni a Moto3-ban, de teljesítménye így is feljogosítja arra, hogy jelen állás szerint ő legyen a kategória legjobb újonca. A brazil motoros legjobb eredménye egyelőre két hatodik hely Katarból és Argentínából. Emellett viszont mégis vb-futamgyőztesnek mondhatja már magát, igaz, egy jelentősen eltérő műfajban.
A két vasárnapi verseny sem alakult rosszul számára. A ‘FastRace’ során összejött az újabb győzelem, megint imponáló magabiztossággal, hat másodperces különbséggel. Moreira aztán közel járt a mesterhármashoz, hiszen megindult a harmadik futamon is, de azt végül nem nyerte meg. A 4. körben ugyanis elkövetett egy hibát, elesett, és bár vissza tudott ülni a motorra, a győzelemre nem volt esélye. A felzárkózás ezzel együtt kiválóan sikerült, hiszen megelőzte például a vb-címvédőt is, végül másodikként intették le.
Diogo Moreira a Moto3-as tabellán jelenleg tizenegyedik helyen áll 32 szerzett ponttal. A második legjobb újonc, Daniel Holgado négy pozícióval és kilenc ponttal lemaradva követi őt.
Jelenleg egy Moto3-as csapatnál vállal szerepet, de ha esetleg a helyzet úgy hozza, Max Biaggi szívesen dolgozna MotoGP-istállónál is.
Misanóban a napokban egy Aprilia All Stars nevű eseményt tartottak, ahol kétsékívül Max Biaggi volt az esemény legnagyobb sztárja. Rajta kívül persze ott voltak a pályán a múlt és a jelen legnagyobb sztárjai, de a legtöbb szem Biaggira szegeződött. Főleg akkor, amikor felpattant 1995-ös, 250-es világbajnok motorjára. Ezzel Biaggi megidézte a negyedliteres hőskort, amikor ő, illetve a többi honfitárs olasz uralták ezt a géposztályt.
Max Biaggi 2019 óta a Max Racing Team munkáját irányítja a Moto3-ban, és amikor szóba került az, hogy a Suzuki kivonul a MotoGP-ből a szezon végén, feltették neki a kérdést: vállalna-e szerepet a királykategóriában is?
„Már a Moto3-ban sem egyszerű az élet 13-14 csapattaggal” – kezd bele a helyzet ismertetésébe Biaggi. „A MotoGP-be történő fellépéshez pedig kellene 25-30 ember is akár. Emellett pedig a motor is jóval komplexebb. Talán nem csapatfőnökként, de valamilyen más szerepben, én nagyon szívesen részt vennék egy ilyen projektben. Ha az Aprilia megkér erre, örömmel. De tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű.„
Az említett Aprilia katalán motorosa, Aleix Espargaró révén idén már futamot is tudott nyerni, valamint szintén ő állhatott két további alkalommal dobogóra. A csapattárs, Maverick Viñales legjobb eredménye egyelőre egy hetedik hely. Espargaró jelenleg a vb-tabellán is második, ráadásul mindössze hét ponttal lemaradva az éllovas Fabio Quartararo mögött.
Nem tettek le róla, mégis évek óta viszontagságos helyzetben a Finn Nagydíj debütálása. Az egész történet 2019-re nyúlik vissza, amikor egy még nem teljesen kész infrastruktúra ellenére kipróbálhatták az aszfaltcsíkot. Akkor még a terv szerint haladt minden, mígnem 2020 márciusában a koronavírusjárvány miatt zátonyra futott a projekt. Hasonló okokból 2021-ben sem rendezték meg a futamot, és hivatalosan azóta sem homologizálták a pályát. A helyzetet tovább bonyolította az orosz-ukrán háború, ráadásul a pálya mindössze 100 kilométerre van az orosz határtól, és nagyjából 300 kilométerre Szentpétervártól. A naptárban viszont ott van, és minden jel arra mutat, hogy idén végre mindezek ellenére lehet verseny. Franco Uncini, a FIM biztonsági felelőse legalábbis optimista:
„Zajlanak a munkálatok, és néhány napon belül én is elvégzem a végleges felülvizsgálatokat. Biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz.”
A FIM ellenőrzésén kívül viszont várhatóan még egy kétnapos tesztet is lebonyolítanak az új pályán. Erre június 13-án, és 14-én kerülhet sor, ahol adatokat gyűjtenek a Michelin-nek azzal kapcsolatban, hogy milyen abroncsokat szállítsanak a versenyhétvégére. A futamra alig négy héttel a tervezett teszt után, július 10-én kerül sor.
Forrás: MotoGP Media
A vonalvezetéssel kapcsolatban nem voltak elragadtatva a pilóták, ugyanis MotoGP motorok számára túlságosan lassúnak tartják. Michele Pirro akkor azt mondta:
„Moto3-asoknak szórakoztató lesz, de MotoGP-vel nem az. Nem tudod kihasználni a motorban lévő erőt, mert az 5. kanyartól kezdve szinte csak első és második fokozatban vagyunk. Egyszer tudunk csak harmadikba kapcsolni.”
A 24 éves olasz az egyetlen jelenleg idén, aki 2 két versenyt tudott nyerni. Elmondása szerint azonban nem érzi jó magát a motoron.
Az idény hetedik futamára készülve, Enea Bastianini 20 ponttal van lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezető Fabio Quartararótól, és 13 egységre a második helyezett Aleix Espargarótól.
„Le Mans nem egy tipikus pálya, ennek ellenére érdekes.” – kezdi Bastianini.
„Ezen az aszfaltcsíkon kulcsszerepe van annak, hogy milyen állapotban van a pálya. Reménykedünk a legjobbakban. Jerezben elveszítettem az érzést a motoron, ezt szeretném visszanyerni. Portimaóban már jobban éreztem magam rajta, függetlenül attól, hogy az eredményem nem ezt mutatja.”
Bastianini csapattársa, az újonc, Fabio di Giannantonio is megosztott pár gondolatot a francia nagydíjjal kapcsolatban:
„Le Mans egy nehéz pálya, ahol az időjárás is mindig kérdéses. Pozitívan vágunk neki a hétvégének. Úgy érzem, jó irányba haladunk. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a versenyen is minden a tervezettek szerint fog-e alakulni.”
Ahogyan korábban írtuk, három év után ismét megrendezik a legnívósabb északír utcai versenyt, a North West 200-at. Utoljára 2019-ben rendeztek versenyt a Portrush, Portstewart és Coleraine városok közötti „háromszögben”.
A pálya térképe: Fotó: Coleraine & District Motor Club Ltd.
Most szeretnénk kedveskedni a motorsportot szerető magyar közönségnek azzal, hogy megosztjuk az információkat arra vonatkozóan, hogy hazánkból hogyan és mikor lehet nézni az eseményt.
Hogyan nézhetjük a North West 200-at?
Nem túl meglepő módon Magyarországon egyetlen televíziós csatorna sem közvetíti a neves utcai versenyt. De nyugodjunk meg: az Egyesült Királyságon kívül ugyanez a helyzet. A szervezők éppen ezért dolgoznak együtt már évek óta a BBC Northern Ireland tévécsatornával, így az interneten INGYENESEN nézhetjük az edzéseket és a futamokat.
EZEN A LINKEN élőben lehet nézni minden edzést és versenyt. Ingyenes és teljesen legális, viszont regisztráció szükséges hozzá.
A 2022-es North West 200 három napból áll: a héten kedden (vagyis ma), csütörtökön és szombaton rendeznek edzéseket és versenyeket. Kedden csak edzések, csütörtökön edzések és versenyek, szombaton csak versenyek. FIGYELEM! A szeszélyes ír tengerparti időjárás (eső, viharos szél) könnyen átírhatja a menetrendet, ahogyan a sajnos gyakori piros zászlós megszakítás is, így az itt jelenlévő időterv csupán tájékoztató jellegű!
A 2022-es North West 200 menetrendje, magyar idő szerint:
Az idei szezonban nem csak a sérülése hátráltatta eddig a spanyol pilótát, hanem az állandó viaskodás az RC213V-vel.
A gyári Honda csapat meglehetősen halovány teljesítményt nyújt az eddigi futamokat elnézve. Pol Espargarónak sikerült még Katarban egy harmadik helyet bezsebelni, de azóta nem volt egy dobogós eredménye sem az istállónak. Marc Márqueznek van egy negyedik, két ötödik és egy hatodik helyezése.
A jerezi teszten új aerodinamikai megoldást teszteltek a csapatnál, Márquez így vélekedik:
„Az aerodinamika területén új fejlesztéseket próbáltunk ki. Összehasonlítottuk ezeket az elemeket azokkal, amelyeket tavaly használtunk. Fontos számunkra, hogy ezeket a szűk és rövidebb pályákon teszteljük. Néha működnek az új dolgok, de esetenként rájövünk, hogy nem jó az irány, amerre tartunk. A teszt után nagyon izgatottan várom a francia nagydíjat. Természetesen az ember mindig többet akar, és vannak apróságok, amik egész jól működnek. Tovább kell dolgoznunk, hogy a gyengeségeinket magunk mögött hagyjuk. A jövőben még sok munka vár ránk.”
Nem őrzi a legszebb emlékeket John McGuinness az elmúlt néhány év North West 200-airól. Ezen a csúnyácska múlton szeretne most korrigálni.
John McGuinness öt évvel azután, hogy utoljára a gyártó színeiben versenyzett a Superbike-osztályban a North West 200-on, ismét Hondán ülhet. 2017-ben McGuinness eltörte a jobb lábát, amikor a Honda Fireblade-del a Primrose-kanyarban tartott kvalifikáción balesetet szenvedett. Emiatt aztán a szezon hátralévő részében nem versenyezhetett.
A Fireblade váratlan gázelvételkor fellépő problémája vezetett a bukáshoz, majd jöhetett a keserű pirula, amit a motorosnak le kellett nyelnie. 2018-ban ismét kihagyta az országúti versenyeket, miután újra eltört a jobb lába. 2019-es szereplése a Nortonnál csalódással végződött, miután mindössze 11. lett az egyetlen Superbike-futamon. A Superbike és a Senior futamokon pedig kiesett.
Meglepetésként az 50 éves versenyző 2022-re visszatért a Honda Racing UK csapatához. Bemelegítése a National Superstock 1000 bajnokság első két fordulója, Silverstone és az Oulton Parkban volt.
„A motor teljesen újszerű, és a csapat is újszerű, szóval nagyon élvezzük az eddigi szezont” – mondta McGuinness, utalva a Superstock-spec CBR1000RR-R Fireblade-re. „Sokat nyertünk az Oultonban és Silverstone-ban néhány hete rendezett versenyekkel. Mindhárom motorral jó teljesítményt nyújtottam, így jó helyzetben vagyok a North West 200 és a TT előtt. Mindenki alig várja, hogy újra az utakon lehessen.Nem szégyellem bevallani, hogy egy kicsit ideges vagyok. De ez jó dolog. A dolgok nyilvánvalóan nem végződtek jól a Hondával 2017-ben, de az idő begyógyította ezt.„
McGuinness más csapathoz jött vissza az akkori körülményekhez képest. „Ez egy más felállás, mint korábban, amikor a csapatot a Honda Europe vezette. Ez a régi csapat, és most a Honda UK vezeti. Harv (Havier Beltran) azon dolgozott, hogy visszaszerezzen, és alapvetően soha nem mondott le rólam. Ez egy kétéves szerződés, és ha versenyezni akarok, akkor versenyezhetek, de ha nem, akkor a Honda nagykövete lehetek, amit tulajdonképpen nagyon élvezek.„
2014 után először versenyez az északír utcákon Josh Brookes. A 2014-es brit Superbike-bajnok nem számolt ezzel az opcióval.
Saját elmondása szerint Josh Brookes „nagy reményekkel” várja az eheti North West 200-at. Az ausztrál motoros 2014 óta először indul. A kétszeres brit Superbike-bajnok nem tervezte, hogy 2022-ben az utakon versenyezzen. Brookes számára azonban adódott egy lehetőség, amikor az északír Michael Dunlop drámai módon távozott a Paul Bird Ducati csapatától. Dunlop úgy volt, hogy egy gyárilag támogatott Panigale V4R-t vezet majd az észak-nyugati és a Man-szigeti TT-n. A múlt havi hivatalos TT-bemutatón viszont tett egy sokkoló bejelentést, miszerint távozik a csapattól.
A 33 éves versenyzőt azóta több különböző gyártóval is kapcsolatba hozták. Dunlop biztosította az NW200 szervezőit, hogy a héten ott lesz az északi parton, ahol ma már kezdődnek is az edzések. A szombati Superbike futamokon kívül Dunlop egy Yamaha R6-ossal és egy Honda Fireblade-del indul a Supersport, illetve a Superstock osztályban. Emellett a Supertwin-versenyekre is nevezett egy Kawasakival. Brookes nyolc évvel ezelőtti utolsó szereplésén a Superbike versenyén pont Dunlop mögött másodikként ért célba.
A 39 éves versenyző a győzelemre látszott esélyesnek, amíg a Milwaukee Yamahával a Mather’s sikánban hibázott a fékezésnél. Így aztán Dunlop a Hawk Racing BMW-vel átvehette a vezetést az élen.
Nagy várakozás
Brookes, aki akkor másodszor vett részt a versenyen 2013-ban debütálása után, egy 122,958 mérföld/órás körrekordot állított fel a versenyen. Utoljára utcán 2018-ban versenyzett, a Man-szigeti TT-n egy Norton motorral. És bár Brookes hosszú időre elszakadt az észak-nyugati régiótól, bizakodóan tekint a verseny elé.
„Mindenki azt kérdezi, hogy mennyire lesz versenyképes az MCE Ducati az NW200-as pályán, és erre a kérdésre nem tudok válaszolni, amíg nem ültem rajta. De nincs okom azt hinni, hogy ne tudnánk jól, sőt, nagyon jól teljesíteni. A Ducati köztudottan gyors, és bár a BSB-ben hiányzik néhány tized, nem hiszem, hogy ez probléma lenne a verseny jellegéből adódóan.„
Brookes régi ismerősökkel találkozhat. Aztán pedig jöhet a Man-szigeti TT, és már az is itt van a kertek alatt. Ott az edzések nagyságrendileg három hét múlva kezdődnek.
„Jó lesz látni néhány ismerős arcot (Észak-Írországban). Remélhetőleg az időjárás is kegyes lesz hozzánk, és az összes tervezett pályabejárást meg tudjuk tartani.Minden bizalmam megvan a motorban és a csapatban, és bár 2014 óta nem versenyeztem ott, emlékszem, majdnem megnyertem a Superbike futamot, és akkor új körrekordot állítottam fel. Szóval nagyok az elvárásaink, és nagyon várom már, hogy újra láthassam a szurkolókat az elmúlt évek után.„
A koronavírus, ahogy annyi minden másnak, a North West 200-nak is rendesen keresztbe tett. De a verseny 2019 után visszatér a hétvégén!
Észak-Írország lassan már egy évszázada, 1929 óta látja vendégül a világ legbátrabb, legőrültebb, legvakmerőbb motorosait. Ők egy majdnem 15 kilométeres pályán mérettetnek meg, a végén pedig eldől, ki az országút királya. Mindezt pedig irgalmatlan tempónál.
A pálya, amelyet a Háromszög néven is emlegetnek igen gyakran, három települést, Portstewartot, Coleraine-t, valamint Portrush-t köti össze, egészen pontosan 14,436 km-nyi közúton.
A North West 200-at eredetileg valahova Nyugat-Írországba tervezték, ahogy azt a neve is sugallja. Végül a helyszín a ma Észak-Írországként ismert terület lett, amely jelenlegi formájában 1921 óta létezik. A verseny elnevezése viszont mind a mai napig megmaradt.
2019-es North West 200. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press
Brutális tempó, brutális pálya…
Közút jellegéből adódóan a North West 200 már önmagában rendkívül veszélyes, ehhez pedig adódik az egészen elképesztő, majdnem 200 km/órás átlagos (!) sebesség. Az eredeti rajt/célvonal még Magherabouy közelében volt, 1930-ra azonban ezt máris Portstewartba került át.
Az eredeti vonalvezetés 1973-ban alakult át jelentősebben, amikor a Portstewart-i Promenade megszűnt a pálya részének lenni. Ekkor került a pálya kezdőpontja a mai helyére, a Juniper Hill és a Millbank Avenue közé. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően a Station Road (B185) először lett a vonalvezetés része, valamint bekerült a York Corner is. Az ikonikus Shell Hill Bridge-en 1979-ben mentek át utoljára, egy évre rá már egy új összekötőutat építettek a University Corner és a Ballysally Roundabout között. 1983-ban a pálya egy sikánnal gazdagodott a Juniper Hill előtt alig valamivel, 1988-ban pedig egy újabbat építettek a Mather’s Cross és a rajt/célvonal közé, hogy csökkentsék az egyre elképesztőbb sebességeket, másrészt pedig hogy nyugodtabb körülmények között hajthassanak ki a bokszba.
2019-es North West 200, Supersport-verseny. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press
2009-ben a Mather’s Cross kiszélesedett, hogy még tovább javítsanak a biztonsági feltételeken, egy évre rá pedig tovább alakították ezt a pályaszakaszt.
Az első, száz mérföld (160 km/óra) feletti átlagsebességgel lefutott körhöz egészen 1957-ig kell visszalapoznunk a verseny történelemkönyvében. A jelenlegi körrekord 124,109 mérföld/óra, ezt Steve Plater futotta még 2006-ban. A nem hivatalos rekord (127,63 mérföld/óra) Tom Herron nevéhez fűződik még 1978-ból.
2004-ben törték át a versenyzők először a 200 mérföldes (320 km/óra) csúcssebességet, nyolc évvel később pedig Martin Jessopp a 208-at (335 km/óra) is elérte.
…brutális balesetek
Hogy a pálya mennyire veszélyes is valójában, az a leírás alapján is könnyen megérthető, a helyszínen pedig már 1939-ben megtapasztalták ezt. A North West 200 már 1939-ben halálos áldozatot szedett Norman Wainwright személyében.
Az 1979-es verseny egyik napját a nem túl vidám, de annál kifejezőbb Black Saturday, vagyis Fekete Szombat néven illetik. Ekkor három motoros is halálos balesetet szenvedett. A fentebb már említett Tom Herron, valamint Brian Hamilton azonnal belehaltak sérüléseikbe, Frank Kennedy viszont még hónapokig lebegett élet és halál között.
A North West 200 toronymagasan legnagyobb nevű halottja Robert Dunlop, aki tizenötször nyerte meg a maga versenyét. Ezzel ő a verseny történetének második legsikeresebb motorosa Alastair Seeley mögött, aki 24-szer végzett az élen. Dunlop végzete a 2008-as verseny volt, amikor az egyik edzésen 260 km/óra körüli tempónál motorja leblokkolt, aminek egy óriási bukás lett a következménye. Nem sokkal kórházba szállítása után máris meghalt.
Robert Dunlop testvére, Joey is rendkívül sikeres a North West 200-akon, ugyanis a báty is tizenháromszor az élen tudott végezni. Testvérén kívül fiai, Michael és William is többszörös győztesek itt, előbbi ötször, utóbbi négyszer végzett az élen.
A North West 200 összes halottja
#
Versenyző
Időpont
Helyszín
Esemény
Motor
1
Norman Wainwright
1939 május
Drumslade
Norton
2
P.L.Phillips
1949.05.15
Portstewart
3
William Bennison
1951 május
BallySally
Lightweight 350cc
350cc
4
L.G.Aislabie
1956.05.27
5
Andrew Manship
1970.05.23
Edzés
Yamaha
6
Graham Fish
1973.05.27
Station Corner
Edzés
Yamaha
7
Brian Hamilton
1979.05.26
Black Hill
350cc
Yamaha
8
Tom Herron
1979.05.26
Juniper Hill
Superbike
Suzuki
9
Frank Kennedy
1979.05.26
University Corner
Superbike
10
Mervyn Robinson
1980 május
Mather’s Cross
11
John Newbold
1982.05.15
Juniper Hill
Superbike
Suzuki
12
Pat McLaughlin
1986 május
Mather’s Cross
13
Steve Bull
1987.05.09
Yamaha
14
Donny Robinson
1999 május
Station Road
Edzés
15
Robert Dunlop
2008.05.15
Mather’s Cross
Edzés
Yamaha
16
Mark Young
2009.05.16
Mather’s Cross
250cc
Honda
17
Mark Buckley
2012.05.19
Millbank Avenue
Superstock
Aprilia
18
Simon Andrews
2014.05.19
Coleraine Road
Superstock
BMW
19
Malachi Mitchell-Thomas
2016.05.14
Dhu Varren
Supertwins
Kawasaki
A legutóbbi verseny
2019-es North West 200, Superbike. James Hillier, Glenn Irwin és Conor Cummins. Fotó: David Maginnis/Pacemaker Press
A koronavírus-járvány elkaszálta a 2020-as, majd a 2021-re tervezett versenyt is, így utoljára 2019-ben merészkedett ki a mezőny a Háromszögre. Három évvel ezelőtt ezek a végeredmények születtek a különböző versenyeken:
A 2019-es North West 200 csütörtöki végeredményei
Tides Restaurant Supersport:
Lee JOHNSTON, Yamaha – Ashcourt Racing, 27:45.100, 116.058
Dean HARRISON, Kawasaki – Silicone Engineering Racing, 27:45.830, 116.007
James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 27:46.749, 115.943
Michael DUNLOP, Honda – MD Racing, 28:10.471, 114.316
Iker Lecuona már dobogót is hozott a 2022-es Superbike-világbajnoki szezon során. Most a szintén újonc csapattárs, Xavi Vierge is felnőne mellé.
Miközben Iker Lecuona harmadik volt a harmadik asseni futamon, addig Xavi Vierge azzal küzdött, hogy egyelőre nem teljesen egészséges. A másik újonc HRC-s így „csak” a top 10-ért küzdhetett, az első két hétvége hat futamán a legjobb eredménye egy hetedik hely volt. Az első két hétvége tehát Lecuona diadalmenete volt csapaton belül, de Vierge nagyon várja már Portugáliát. Estorilban ugyanis többek között már teljesen egészséges lesz, így minden adott egy erős hétvégéhez.
„Az első két versenyen egy bordasérülés befolyásolt. Aragóniában még két hét sem telt el azt követően, hogy mindkét bordám eltört. Nagyon szenvedtem a fájdalomtól” – idézi fel a szezonkezdetet Vierge. „Assenig aztán ez egy kicsit javult, de mivel fizikailag nem tudtam edzeni, arra számítottam, hogy sokkal jobban fogom érezni magam. Végül nem így lett. Ez egy gyors irányváltásokkal teli pálya, különösen a hármas és a négyes szektorban, és ott fizikailag nagyon szenvedtem. Az egy hónap, hogy nem tudtam edzeni, megviselte az életemet, és az a hétvége is a túlélésről szólt. Assen után visszanyertem az erőmet, és még aznap hétfőn, amikor hazaértem, vissza tudtam térni a rendes napi rutinomhoz. Minden nap jártam a fizioterápiára, el tudtam kezdeni a konditermi edzéseket, hízni és motorozni. A terv az, hogy a motoros edzéseket is elkezdem, szóval hiszem és remélem, hogy a következő, estorili fordulóra már 100%-os leszek.„
A sérülés jelentette korlátok mellett nem is volt rossz az első két hétvége Vierge számára. „Természetesen nem így vártam a bajnokság kezdetét; azt sem tudtam, hogy az első futamokon végig tudom-e csinálni. Így az, hogy 30 pontot hozzáadva jöttem ki ebből a két fordulóból, és egy másik versenyzővel holtversenyben a hetedik helyen állok a bajnokságban, annak örülni kell. Különösen csapattársam, Iker Assenben nyújtott teljesítményét látva. Szuper motivált vagyok, hogy újra 100%-os legyek és harcoljak vele.„
Vierge örül a csapattárs sikereinek
Vierge célja a csapattárs, Iker Lecuona szintje. „Két fiatal versenyző vagyunk, és természetesen az a célunk, hogy minél hamarabb győzelmekért harcoljunk. A másik cél az, hogy megverjük a csapattársunkat. Ezáltal sokat fejlődünk, egymást tolva előre. Iker azért állhatott dobogóra, mert két versenyző, aki előtte volt, bukott, de ott kellett ehhez lenni. Ötödik volt, ketten buktak, ő pedig felállhatott a dobogóra. Én ugyanebben a futamban kilencedik lettem, szóval ott kell lenned, hogy kihasználd ezt a körülményt; az egész hétvége nagyon jól alakult.„
„Nagyon örülök neki, a csapatnak, mert nagyon keményen dolgoznak a boksz azon az oldalán. Nyilván nekem is örömteli hír ez, mert tudom, hogy az egész szezonban, ha 100%-os teljesítményt nyújtok, közel lehetünk egymáshoz. Azt akarom mondani, hogy remélem, hogy Estorilban vele együtt harcolhatok a top 5-ben vagy 6-ban. Jelenleg ez a realitásunk, és ha sikerül ott lennünk, és a riválisok elbuknak egy futamon, akkor a dobogót is megcélozhatjuk. Jelenleg három versenyző van, aki megelőzi a többieket, Toprak, Rea és Álvaro. Mögöttük aztán vagyunk mi, többiek. Szóval a célunk az, hogy minél közelebb legyünk ezekhez a versenyzőkhöz, és megpróbáljuk „elkapni” őket, amikor csak lehet.„
Vierge egyébként ámulattal nézi a futamokat uraló hármas teljesítményét. „Azt hiszem, a nézők számára ez hihetetlen! Az összes idei futam nagyon kemény, rengeteg az előzés! Az, hogy három futam van a hétvégén, lehetővé teszi, hogy fejlődjünk, tanuljunk az első futamból és javítsunk az eredményeken, beleértve a 10 körös Superpole-versenyt is. Ha a hosszú futamokon mindannyian nagyon közel vagyunk egymáshoz, és sok az előzés, abban a tíz körben, ami lehetővé teszi, hogy ne gondolj annyira a gumikopásra, még inkább. Ez egy olyan bajnokság, amit a nézők élvezhetnek, akár otthonról, akár a pályáról nézik, hihetetlen.„