back to top
2025. május 25. 13:54
Kezdőlap Blog Oldal 740

Supermotóban is nagyot megy a legjobb Moto3-újonc Moreira

Supermoto-világbajnoki futamon indult szabadkártyásként a Moto3 jelenlegi legjobb újonca, Diogo Moreira. És rögtön nyert is.

Diogo Moreira egyelőre nem tudott még nyerni a Moto3-ban, de teljesítménye így is feljogosítja arra, hogy jelen állás szerint ő legyen a kategória legjobb újonca. A brazil motoros legjobb eredménye egyelőre két hatodik hely Katarból és Argentínából. Emellett viszont mégis vb-futamgyőztesnek mondhatja már magát, igaz, egy jelentősen eltérő műfajban.

Moreira a 2022-es Supermoto-világbajnokság második futamán, Spanyolországban törölte fel a padlót a mezőnnyel: a 18 éves motoros pole-pozíciót és két győzelmet szerzett. Ezt már elég volt egy második hellyel megtoldania az összetett győzelemhez. Az SGR Grau Racing motorosaként az első futamon a pole-ból indulva egy rendkívül magabiztos, 11 másodperces sikerrel kezdett Alcarrasban.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Diogo Moreira (@diogomoreira_10) által megosztott bejegyzés

A két vasárnapi verseny sem alakult rosszul számára. A ‘FastRace’ során összejött az újabb győzelem, megint imponáló magabiztossággal, hat másodperces különbséggel. Moreira aztán közel járt a mesterhármashoz, hiszen megindult a harmadik futamon is, de azt végül nem nyerte meg. A 4. körben ugyanis elkövetett egy hibát, elesett, és bár vissza tudott ülni a motorra, a győzelemre nem volt esélye. A felzárkózás ezzel együtt kiválóan sikerült, hiszen megelőzte például a vb-címvédőt is, végül másodikként intették le.

Diogo Moreira a Moto3-as tabellán jelenleg tizenegyedik helyen áll 32 szerzett ponttal. A második legjobb újonc, Daniel Holgado négy pozícióval és kilenc ponttal lemaradva követi őt.

Szívesen fellépne idővel a MotoGP-be is Max Biaggi

0

Jelenleg egy Moto3-as csapatnál vállal szerepet, de ha esetleg a helyzet úgy hozza, Max Biaggi szívesen dolgozna MotoGP-istállónál is.

Misanóban a napokban egy Aprilia All Stars nevű eseményt tartottak, ahol kétsékívül Max Biaggi volt az esemény legnagyobb sztárja. Rajta kívül persze ott voltak a pályán a múlt és a jelen legnagyobb sztárjai, de a legtöbb szem Biaggira szegeződött. Főleg akkor, amikor felpattant 1995-ös, 250-es világbajnok motorjára. Ezzel Biaggi megidézte a negyedliteres hőskort, amikor ő, illetve a többi honfitárs olasz uralták ezt a géposztályt.

Max Biaggi 2019 óta a Max Racing Team munkáját irányítja a Moto3-ban, és amikor szóba került az, hogy a Suzuki kivonul a MotoGP-ből a szezon végén, feltették neki a kérdést: vállalna-e szerepet a királykategóriában is?

Már a Moto3-ban sem egyszerű az élet 13-14 csapattaggal” – kezd bele a helyzet ismertetésébe Biaggi. „A MotoGP-be történő fellépéshez pedig kellene 25-30 ember is akár. Emellett pedig a motor is jóval komplexebb. Talán nem csapatfőnökként, de valamilyen más szerepben, én nagyon szívesen részt vennék egy ilyen projektben. Ha az Aprilia megkér erre, örömmel. De tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű.

Az említett Aprilia katalán motorosa, Aleix Espargaró révén idén már futamot is tudott nyerni, valamint szintén ő állhatott két további alkalommal dobogóra. A csapattárs, Maverick Viñales legjobb eredménye egyelőre egy hetedik hely. Espargaró jelenleg a vb-tabellán is második, ráadásul mindössze hét ponttal lemaradva az éllovas Fabio Quartararo mögött.

KymiRing: megerősítésre vár a Finn Nagydíj

0

Nem tettek le róla, mégis évek óta viszontagságos helyzetben a Finn Nagydíj debütálása. Az egész történet 2019-re nyúlik vissza, amikor egy még nem teljesen kész infrastruktúra ellenére kipróbálhatták az aszfaltcsíkot. Akkor még a terv szerint haladt minden, mígnem 2020 márciusában a koronavírusjárvány miatt zátonyra futott a projekt. Hasonló okokból 2021-ben sem rendezték meg a futamot, és hivatalosan azóta sem homologizálták a pályát. A helyzetet tovább bonyolította az orosz-ukrán háború, ráadásul a pálya mindössze 100 kilométerre van az orosz határtól, és nagyjából 300 kilométerre Szentpétervártól. A naptárban viszont ott van, és minden jel arra mutat, hogy idén végre mindezek ellenére lehet verseny. Franco Uncini, a FIM biztonsági felelőse legalábbis optimista:

„Zajlanak a munkálatok, és néhány napon belül én is elvégzem a végleges felülvizsgálatokat. Biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz.”

A FIM ellenőrzésén kívül viszont várhatóan még egy kétnapos tesztet is lebonyolítanak az új pályán. Erre június 13-án, és 14-én kerülhet sor, ahol adatokat gyűjtenek a Michelin-nek azzal kapcsolatban, hogy milyen abroncsokat szállítsanak a versenyhétvégére. A futamra alig négy héttel a tervezett teszt után, július 10-én kerül sor.

Forrás: MotoGP Media

A vonalvezetéssel kapcsolatban nem voltak elragadtatva a pilóták, ugyanis MotoGP motorok számára túlságosan lassúnak tartják. Michele Pirro akkor azt mondta:

„Moto3-asoknak szórakoztató lesz, de MotoGP-vel nem az. Nem tudod kihasználni a motorban lévő erőt, mert az 5. kanyartól kezdve szinte csak első és második fokozatban vagyunk. Egyszer tudunk csak harmadikba kapcsolni.”

Enea Bastianini újra összhangba kerülne a Ducatival

0

A 24 éves olasz az egyetlen jelenleg idén, aki 2 két versenyt tudott nyerni. Elmondása szerint azonban nem érzi jó magát a motoron.

Az idény hetedik futamára készülve, Enea Bastianini 20 ponttal van lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezető Fabio Quartararótól, és 13 egységre a második helyezett Aleix Espargarótól.

„Le Mans nem egy tipikus pálya, ennek ellenére érdekes.” – kezdi Bastianini.

„Ezen az aszfaltcsíkon kulcsszerepe van annak, hogy milyen állapotban van a pálya. Reménykedünk a legjobbakban. Jerezben elveszítettem az érzést a motoron, ezt szeretném visszanyerni. Portimaóban már jobban éreztem magam rajta, függetlenül attól, hogy az eredményem nem ezt mutatja.”

Bastianini csapattársa, az újonc, Fabio di Giannantonio is megosztott pár gondolatot a francia nagydíjjal kapcsolatban:

„Le Mans egy nehéz pálya, ahol az időjárás is mindig kérdéses. Pozitívan vágunk neki a hétvégének. Úgy érzem, jó irányba haladunk. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a versenyen is minden a tervezettek szerint fog-e alakulni.”

 

North West 200 – időterv és közvetítési információk

Ahogyan korábban írtuk, három év után ismét megrendezik a legnívósabb északír utcai versenyt, a North West 200-at. Utoljára 2019-ben rendeztek versenyt a Portrush, Portstewart és Coleraine városok közötti „háromszögben”.

A pálya térképe: Fotó: Coleraine & District Motor Club Ltd.

Most szeretnénk kedveskedni a motorsportot szerető magyar közönségnek azzal, hogy megosztjuk az információkat arra vonatkozóan, hogy hazánkból hogyan és mikor lehet nézni az eseményt.

Hogyan nézhetjük a North West 200-at?

Nem túl meglepő módon Magyarországon egyetlen televíziós csatorna sem közvetíti a neves utcai versenyt. De nyugodjunk meg: az Egyesült Királyságon kívül ugyanez a helyzet. A szervezők éppen ezért dolgoznak együtt már évek óta a BBC Northern Ireland tévécsatornával, így az interneten INGYENESEN nézhetjük az edzéseket és a futamokat.

EZEN A LINKEN élőben lehet nézni minden edzést és versenyt. Ingyenes és teljesen legális, viszont regisztráció szükséges hozzá.

Live timing van?

Igen, van, ezen a linken érhető el.

A North West 200 programja

A 2022-es North West 200 három napból áll: a héten kedden (vagyis ma), csütörtökön és szombaton rendeznek edzéseket és versenyeket. Kedden csak edzések, csütörtökön edzések és versenyek, szombaton csak versenyek.
FIGYELEM! A szeszélyes ír tengerparti időjárás (eső, viharos szél) könnyen átírhatja a menetrendet, ahogyan a sajnos gyakori piros zászlós megszakítás is, így az itt jelenlévő időterv csupán tájékoztató jellegű!

A 2022-es North West 200 menetrendje, magyar idő szerint:

KEDD
10:45 – 11:20 Újonc teszt Szabadedzés Online: BBC Northern Ireland
11:30 – 12:20 Supersport 1. időmérő Online: BBC Northern Ireland
12:30 – 13:20 Superbike 1. időmérő Online: BBC Northern Ireland
13:30 – 14:20 Supertwin 1. időmérő Online: BBC Northern Ireland
14:30 – 15:15 Superstock 1. időmérő Online: BBC Northern Ireland
CSÜTÖRTÖK
10:45 – 11:35 Supertwin 2. időmérő Online: BBC Northern Ireland
11:45 – 12:35 Superbike 2. időmérő Online: BBC Northern Ireland
12:45 – 13:35 Superstock 2. időmérő Online: BBC Northern Ireland
13:45 – 14:35 Supersport 2. időmérő Online: BBC Northern Ireland
18:45 Supersport 1.  verseny Online: BBC Northern Ireland
19:30 Superstock 1.  verseny Online: BBC Northern Ireland
20:15 Supertwin 1.  verseny Online: BBC Northern Ireland
SZOMBAT
11:00 Supersport 2.  verseny Online: BBC Northern Ireland
12:00 Superbike 1.  verseny Online: BBC Northern Ireland
13:00 Supertwin 2.  verseny Online: BBC Northern Ireland
14:00 Superstock 2.  verseny Online: BBC Northern Ireland
15:00 Superbike 2.  verseny Online: BBC Northern Ireland

 

Marc Márquez: Továbbra is vannak gyenge pontjaink

0

Az idei szezonban nem csak a sérülése hátráltatta eddig a spanyol pilótát, hanem az állandó viaskodás az RC213V-vel.

A gyári Honda csapat meglehetősen halovány teljesítményt nyújt az eddigi futamokat elnézve. Pol Espargarónak sikerült még Katarban egy harmadik helyet bezsebelni, de azóta nem volt egy dobogós eredménye sem az istállónak. Marc Márqueznek van egy negyedik, két ötödik és egy hatodik helyezése.

A jerezi teszten új aerodinamikai megoldást teszteltek a csapatnál, Márquez így vélekedik:

„Az aerodinamika területén új fejlesztéseket próbáltunk ki. Összehasonlítottuk ezeket az elemeket azokkal, amelyeket tavaly használtunk. Fontos számunkra, hogy ezeket a szűk és rövidebb pályákon teszteljük. Néha működnek az új dolgok, de esetenként rájövünk, hogy nem jó az irány, amerre tartunk. A teszt után nagyon izgatottan várom a francia nagydíjat. Természetesen az ember mindig többet akar, és vannak apróságok, amik egész jól működnek. Tovább kell dolgoznunk, hogy a gyengeségeinket magunk mögött hagyjuk. A jövőben még sok munka vár ránk.”

50 évesen vállalja be ismét a North West 200-at McGuinness

0

Nem őrzi a legszebb emlékeket John McGuinness az elmúlt néhány év North West 200-airól. Ezen a csúnyácska múlton szeretne most korrigálni.

John McGuinness öt évvel azután, hogy utoljára a gyártó színeiben versenyzett a Superbike-osztályban a North West 200-on, ismét Hondán ülhet. 2017-ben McGuinness eltörte a jobb lábát, amikor a Honda Fireblade-del a Primrose-kanyarban tartott kvalifikáción balesetet szenvedett. Emiatt aztán a szezon hátralévő részében nem versenyezhetett.

A Fireblade váratlan gázelvételkor fellépő problémája vezetett a bukáshoz, majd jöhetett a keserű pirula, amit a motorosnak le kellett nyelnie. 2018-ban ismét kihagyta az országúti versenyeket, miután újra eltört a jobb lába. 2019-es szereplése a Nortonnál csalódással végződött, miután mindössze 11. lett az egyetlen Superbike-futamon. A Superbike és a Senior futamokon pedig kiesett.

Meglepetésként az 50 éves versenyző 2022-re visszatért a Honda Racing UK csapatához. Bemelegítése a National Superstock 1000 bajnokság első két fordulója, Silverstone és az Oulton Parkban volt.

A motor teljesen újszerű, és a csapat is újszerű, szóval nagyon élvezzük az eddigi szezont” – mondta McGuinness, utalva a Superstock-spec CBR1000RR-R Fireblade-re. „Sokat nyertünk az Oultonban és Silverstone-ban néhány hete rendezett versenyekkel. Mindhárom motorral jó teljesítményt nyújtottam, így jó helyzetben vagyok a North West 200 és a TT előtt. Mindenki alig várja, hogy újra az utakon lehessen. Nem szégyellem bevallani, hogy egy kicsit ideges vagyok. De ez jó dolog. A dolgok nyilvánvalóan nem végződtek jól a Hondával 2017-ben, de az idő begyógyította ezt.

McGuinness más csapathoz jött vissza az akkori körülményekhez képest. „Ez egy más felállás, mint korábban, amikor a csapatot a Honda Europe vezette. Ez a régi csapat, és most a Honda UK vezeti. Harv (Havier Beltran) azon dolgozott, hogy visszaszerezzen, és alapvetően soha nem mondott le rólam. Ez egy kétéves szerződés, és ha versenyezni akarok, akkor versenyezhetek, de ha nem, akkor a Honda nagykövete lehetek, amit tulajdonképpen nagyon élvezek.

Sokat vár a North West 200-as visszatéréstől Josh Brookes

0

2014 után először versenyez az északír utcákon Josh Brookes. A 2014-es brit Superbike-bajnok nem számolt ezzel az opcióval.

Saját elmondása szerint Josh Brookes „nagy reményekkel” várja az eheti North West 200-at. Az ausztrál motoros 2014 óta először indul. A kétszeres brit Superbike-bajnok nem tervezte, hogy 2022-ben az utakon versenyezzen. Brookes számára azonban adódott egy lehetőség, amikor az északír Michael Dunlop drámai módon távozott a Paul Bird Ducati csapatától. Dunlop úgy volt, hogy egy gyárilag támogatott Panigale V4R-t vezet majd az észak-nyugati és a Man-szigeti TT-n. A múlt havi hivatalos TT-bemutatón viszont tett egy sokkoló bejelentést, miszerint távozik a csapattól.

A 33 éves versenyzőt azóta több különböző gyártóval is kapcsolatba hozták. Dunlop biztosította az NW200 szervezőit, hogy a héten ott lesz az északi parton, ahol ma már kezdődnek is az edzések. A szombati Superbike futamokon kívül Dunlop egy Yamaha R6-ossal és egy Honda Fireblade-del indul a Supersport, illetve a Superstock osztályban. Emellett a Supertwin-versenyekre is nevezett egy Kawasakival. Brookes nyolc évvel ezelőtti utolsó szereplésén a Superbike versenyén pont Dunlop mögött másodikként ért célba.

A 39 éves versenyző a győzelemre látszott esélyesnek, amíg a Milwaukee Yamahával a Mather’s sikánban hibázott a fékezésnél. Így aztán Dunlop a Hawk Racing BMW-vel átvehette a vezetést az élen.

Nagy várakozás

Brookes, aki akkor másodszor vett részt a versenyen 2013-ban debütálása után, egy 122,958 mérföld/órás körrekordot állított fel a versenyen. Utoljára utcán 2018-ban versenyzett, a Man-szigeti TT-n egy Norton motorral. És bár Brookes hosszú időre elszakadt az észak-nyugati régiótól, bizakodóan tekint a verseny elé.

Eredetileg nem terveztük, hogy a PBM-mel és az MCE Ducati Racing Team-mel kötött idei szerződésem részeként indulok a North West 200-on. De kellemes, utolsó pillanatban érkező meglepetésként ért, amikor felmerült a lehetőség” – mondta Brookes, aki mellett idén a korábbi Superbike-világbajnok Tom Sykes is rajthoz áll a BSB-csapatban.

Mindenki azt kérdezi, hogy mennyire lesz versenyképes az MCE Ducati az NW200-as pályán, és erre a kérdésre nem tudok válaszolni, amíg nem ültem rajta. De nincs okom azt hinni, hogy ne tudnánk jól, sőt, nagyon jól teljesíteni. A Ducati köztudottan gyors, és bár a BSB-ben hiányzik néhány tized, nem hiszem, hogy ez probléma lenne a verseny jellegéből adódóan.

Brookes régi ismerősökkel találkozhat. Aztán pedig jöhet a Man-szigeti TT, és már az is itt van a kertek alatt. Ott az edzések nagyságrendileg három hét múlva kezdődnek.

Jó lesz látni néhány ismerős arcot (Észak-Írországban). Remélhetőleg az időjárás is kegyes lesz hozzánk, és az összes tervezett pályabejárást meg tudjuk tartani. Minden bizalmam megvan a motorban és a csapatban, és bár 2014 óta nem versenyeztem ott, emlékszem, majdnem megnyertem a Superbike futamot, és akkor új körrekordot állítottam fel. Szóval nagyok az elvárásaink, és nagyon várom már, hogy újra láthassam a szurkolókat az elmúlt évek után.

Országúti száguldás 3 év szünet után – jön a North West 200!

0

A koronavírus, ahogy annyi minden másnak, a North West 200-nak is rendesen keresztbe tett. De a verseny 2019 után visszatér a hétvégén!

Észak-Írország lassan már egy évszázada, 1929 óta látja vendégül a világ legbátrabb, legőrültebb, legvakmerőbb motorosait. Ők egy majdnem 15 kilométeres pályán mérettetnek meg, a végén pedig eldől, ki az országút királya. Mindezt pedig irgalmatlan tempónál.

A pálya, amelyet a Háromszög néven is emlegetnek igen gyakran, három települést, Portstewartot, Coleraine-t, valamint Portrush-t köti össze, egészen pontosan 14,436 km-nyi közúton.

A North West 200-at eredetileg valahova Nyugat-Írországba tervezték, ahogy azt a neve is sugallja. Végül a helyszín a ma Észak-Írországként ismert terület lett, amely jelenlegi formájában 1921 óta létezik. A verseny elnevezése viszont mind a mai napig megmaradt.

2019 North West 200
2019-es North West 200. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press

Brutális tempó, brutális pálya…

Közút jellegéből adódóan a North West 200 már önmagában rendkívül veszélyes, ehhez pedig adódik az egészen elképesztő, majdnem 200 km/órás átlagos (!) sebesség. Az eredeti rajt/célvonal még Magherabouy közelében volt, 1930-ra azonban ezt máris Portstewartba került át.

Az eredeti vonalvezetés 1973-ban alakult át jelentősebben, amikor a Portstewart-i Promenade megszűnt a pálya részének lenni. Ekkor került a pálya kezdőpontja a mai helyére, a Juniper Hill és a Millbank Avenue közé. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően a Station Road (B185) először lett a vonalvezetés része, valamint bekerült a York Corner is. Az ikonikus Shell Hill Bridge-en 1979-ben mentek át utoljára, egy évre rá már egy új összekötőutat építettek a University Corner és a Ballysally Roundabout között. 1983-ban a pálya egy sikánnal gazdagodott a Juniper Hill előtt alig valamivel, 1988-ban pedig egy újabbat építettek a Mather’s Cross és a rajt/célvonal közé, hogy csökkentsék az egyre elképesztőbb sebességeket, másrészt pedig hogy nyugodtabb körülmények között hajthassanak ki a bokszba.

2019-es North West 200, Supersport
2019-es North West 200, Supersport-verseny. Fotó: Stephen Davison/Pacemaker Press

2009-ben a Mather’s Cross kiszélesedett, hogy még tovább javítsanak a biztonsági feltételeken, egy évre rá pedig tovább alakították ezt a pályaszakaszt.

Az első, száz mérföld (160 km/óra) feletti átlagsebességgel lefutott körhöz egészen 1957-ig kell visszalapoznunk a verseny történelemkönyvében. A jelenlegi körrekord 124,109 mérföld/óra, ezt Steve Plater futotta még 2006-ban. A nem hivatalos rekord (127,63 mérföld/óra) Tom Herron nevéhez fűződik még 1978-ból.

2004-ben törték át a versenyzők először a 200 mérföldes (320 km/óra) csúcssebességet, nyolc évvel később pedig Martin Jessopp a 208-at (335 km/óra) is elérte.

…brutális balesetek

Hogy a pálya mennyire veszélyes is valójában, az a leírás alapján is könnyen megérthető, a helyszínen pedig már 1939-ben megtapasztalták ezt. A North West 200 már 1939-ben halálos áldozatot szedett Norman Wainwright személyében.

Az 1979-es verseny egyik napját a nem túl vidám, de annál kifejezőbb Black Saturday, vagyis Fekete Szombat néven illetik. Ekkor három motoros is halálos balesetet szenvedett. A fentebb már említett Tom Herron, valamint Brian Hamilton azonnal belehaltak sérüléseikbe, Frank Kennedy viszont még hónapokig lebegett élet és halál között.

A North West 200 toronymagasan legnagyobb nevű halottja Robert Dunlop, aki tizenötször nyerte meg a maga versenyét. Ezzel ő a verseny történetének második legsikeresebb motorosa Alastair Seeley mögött, aki 24-szer végzett az élen. Dunlop végzete a 2008-as verseny volt, amikor az egyik edzésen 260 km/óra körüli tempónál motorja leblokkolt, aminek egy óriási bukás lett a következménye. Nem sokkal kórházba szállítása után máris meghalt.

Robert Dunlop testvére, Joey is rendkívül sikeres a North West 200-akon, ugyanis a báty is tizenháromszor az élen tudott végezni. Testvérén kívül fiai, Michael és William is többszörös győztesek itt, előbbi ötször, utóbbi négyszer végzett az élen.

A North West 200 összes halottja

# Versenyző Időpont Helyszín Esemény Motor
1 Norman Wainwright 1939 május Drumslade Norton
2 P.L.Phillips 1949.05.15 Portstewart
3 William Bennison 1951 május BallySally Lightweight 350cc 350cc
4 L.G.Aislabie 1956.05.27
5 Andrew Manship 1970.05.23 Edzés Yamaha
6 Graham Fish 1973.05.27 Station Corner Edzés Yamaha
7 Brian Hamilton 1979.05.26 Black Hill 350cc Yamaha
8 Tom Herron 1979.05.26 Juniper Hill Superbike Suzuki
9 Frank Kennedy 1979.05.26 University Corner Superbike
10 Mervyn Robinson 1980 május Mather’s Cross
11 John Newbold 1982.05.15 Juniper Hill Superbike Suzuki
12 Pat McLaughlin 1986 május Mather’s Cross
13 Steve Bull 1987.05.09 Yamaha
14 Donny Robinson 1999 május Station Road Edzés
15 Robert Dunlop 2008.05.15 Mather’s Cross Edzés Yamaha
16 Mark Young 2009.05.16 Mather’s Cross 250cc Honda
17 Mark Buckley 2012.05.19 Millbank Avenue Superstock Aprilia
18 Simon Andrews 2014.05.19 Coleraine Road Superstock BMW
19 Malachi Mitchell-Thomas 2016.05.14 Dhu Varren Supertwins Kawasaki

 

A legutóbbi verseny

2019-es North West 200
2019-es North West 200, Superbike. James Hillier, Glenn Irwin és Conor Cummins. Fotó: David Maginnis/Pacemaker Press

A koronavírus-járvány elkaszálta a 2020-as, majd a 2021-re tervezett versenyt is, így utoljára 2019-ben merészkedett ki a mezőny a Háromszögre. Három évvel ezelőtt ezek a végeredmények születtek a különböző versenyeken:

A 2019-es North West 200 csütörtöki végeredményei

Tides Restaurant Supersport:

  1. Lee JOHNSTON, Yamaha – Ashcourt Racing, 27:45.100, 116.058
  2. Dean HARRISON, Kawasaki – Silicone Engineering Racing, 27:45.830, 116.007
  3. James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 27:46.749, 115.943
  4. Michael DUNLOP, Honda – MD Racing, 28:10.471, 114.316
  5. Jamie COWARD, Yamaha – PreZ Racing, 28:11.932, 114.217

Bayview Hotel Superstock:

  1. Peter HICKMAN, BMW – Smith’s Racing BMW, 26:25.199, 121.908
  2. Glenn IRWIN, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 26:27.094, 121.762
  3. Michael DUNLOP, BMW – MD Racing, 26:37.427, 120.975
  4. James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 26:37.893, 120.939
  5. Lee JOHNSTON, BMW – Ashcourt Racing, 26:38.793, 120.871

MCL Insuretech Supertwin:

  1. Stefano BONETTI, Paton – VAS Engine Racing, 19:37.629, 109.257
  2. Jamie COWARD, Kawasaki – KTS Racing, 19:38.208, 109.203
  3. Michael RUTTER, Kawasaki – KMR / Bathams Racing, 19:45.057, 108.572
  4. James CHAWKE, Paton – Team ILR / Mark Coverdale, 20:03.611, 106.898
  5. Horst SAIGER, Paton – Team ILR / Mark Coverdale, 20:03.894, 106.873

A North West 200 szombati végeredményei

The Junction Retail & Leisure Park Supersport:

  1. Davey TODD, Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles, 29:53.797, 107.731
  2. Derek McGEE, Kawasaki – B&W/Diamond Edge Cutting, 29:54.137, 107.711
  3. Conor CUMMINS, Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles, 29:54.422, 107.694
  4. Paul JORDAN, Yamaha – Paul Jordan Racing, 29:57.234, 107.525
  5. Christian ELKIN, Yamaha – Bob Wylie Racing, 31:13.312, 103.158

Anchor Bar Superbike:

  1. Glenn IRWIN, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 19:15.350, 111.364
  2. James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 19:15.513, 111.348
  3. Conor CUMMINS, Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles, 19:15.811, 111.319
  4. Derek SHEILS, Suzuki – Burrows Eng/RK Racing, 19:25.192, 110.423
  5. Alastair SEELEY, Ducati – Be Wiser Ducati, 19:35.110, 109.491

John M Paterson Supertwin:

  1. Jeremy McWILLIAMS, Kawasaki – KMR / Bayview Hotel, 20:51.775, 102.785
  2. Christian ELKIN, Kawasaki – Dynocentre NI, 20:53.078, 102.678
  3. Michael RUTTER, Kawasaki – KMR / Bathams Racing, 21:18.329, 100.650
  4. Matthew REES, Kawasaki – KMR / Rees Racing, 21:33.972, 99.433
  5. Joseph LOUGHLIN, Kawasaki – G2-Tech, 21:34.420, 99.399

CP Hire Superstock:

  1. James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings, 29:05.081, 110.739
  2. Richard COOPER, Suzuki – Buildbase Suzuki, 29:08.341, 110.532
  3. Davey TODD, BMW – Penz13.com, 29:08.468, 110.524
  4. Dean HARRISON, Kawasaki – Silicone Engineering Racing, 29:16.077, 110.045
  5. Lukas MAURER, Kawasaki – L78 by Heidger Motorsport, 29:56.431, 107.573

Estorilra már csapattársa szintjét lőtte be magának Xavi Vierge

0

Iker Lecuona már dobogót is hozott a 2022-es Superbike-világbajnoki szezon során. Most a szintén újonc csapattárs, Xavi Vierge is felnőne mellé.

Miközben Iker Lecuona harmadik volt a harmadik asseni futamon, addig Xavi Vierge azzal küzdött, hogy egyelőre nem teljesen egészséges. A másik újonc HRC-s így „csak” a top 10-ért küzdhetett, az első két hétvége hat futamán a legjobb eredménye egy hetedik hely volt. Az első két hétvége tehát Lecuona diadalmenete volt csapaton belül, de Vierge nagyon várja már Portugáliát. Estorilban ugyanis többek között már teljesen egészséges lesz, így minden adott egy erős hétvégéhez.

Az első két versenyen egy bordasérülés befolyásolt. Aragóniában még két hét sem telt el azt követően, hogy mindkét bordám eltört. Nagyon szenvedtem a fájdalomtól” – idézi fel a szezonkezdetet Vierge. „Assenig aztán ez egy kicsit javult, de mivel fizikailag nem tudtam edzeni, arra számítottam, hogy sokkal jobban fogom érezni magam. Végül nem így lett. Ez egy gyors irányváltásokkal teli pálya, különösen a hármas és a négyes szektorban, és ott fizikailag nagyon szenvedtem. Az egy hónap, hogy nem tudtam edzeni, megviselte az életemet, és az a hétvége is a túlélésről szólt. Assen után visszanyertem az erőmet, és még aznap hétfőn, amikor hazaértem, vissza tudtam térni a rendes napi rutinomhoz. Minden nap jártam a fizioterápiára, el tudtam kezdeni a konditermi edzéseket, hízni és motorozni. A terv az, hogy a motoros edzéseket is elkezdem, szóval hiszem és remélem, hogy a következő, estorili fordulóra már 100%-os leszek.

A sérülés jelentette korlátok mellett nem is volt rossz az első két hétvége Vierge számára. „Természetesen nem így vártam a bajnokság kezdetét; azt sem tudtam, hogy az első futamokon végig tudom-e csinálni. Így az, hogy 30 pontot hozzáadva jöttem ki ebből a két fordulóból, és egy másik versenyzővel holtversenyben a hetedik helyen állok a bajnokságban, annak örülni kell. Különösen csapattársam, Iker Assenben nyújtott teljesítményét látva. Szuper motivált vagyok, hogy újra 100%-os legyek és harcoljak vele.

Vierge örül a csapattárs sikereinek

Vierge célja a csapattárs, Iker Lecuona szintje. „Két fiatal versenyző vagyunk, és természetesen az a célunk, hogy minél hamarabb győzelmekért harcoljunk. A másik cél az, hogy megverjük a csapattársunkat. Ezáltal sokat fejlődünk, egymást tolva előre. Iker azért állhatott dobogóra, mert két versenyző, aki előtte volt, bukott, de ott kellett ehhez lenni. Ötödik volt, ketten buktak, ő pedig felállhatott a dobogóra. Én ugyanebben a futamban kilencedik lettem, szóval ott kell lenned, hogy kihasználd ezt a körülményt; az egész hétvége nagyon jól alakult.

Nagyon örülök neki, a csapatnak, mert nagyon keményen dolgoznak a boksz azon az oldalán. Nyilván nekem is örömteli hír ez, mert tudom, hogy az egész szezonban, ha 100%-os teljesítményt nyújtok, közel lehetünk egymáshoz. Azt akarom mondani, hogy remélem, hogy Estorilban vele együtt harcolhatok a top 5-ben vagy 6-ban. Jelenleg ez a realitásunk, és ha sikerül ott lennünk, és a riválisok elbuknak egy futamon, akkor a dobogót is megcélozhatjuk. Jelenleg három versenyző van, aki megelőzi a többieket, Toprak, Rea és Álvaro. Mögöttük aztán vagyunk mi, többiek. Szóval a célunk az, hogy minél közelebb legyünk ezekhez a versenyzőkhöz, és megpróbáljuk „elkapni” őket, amikor csak lehet.

Vierge egyébként ámulattal nézi a futamokat uraló hármas teljesítményét. „Azt hiszem, a nézők számára ez hihetetlen! Az összes idei futam nagyon kemény, rengeteg az előzés! Az, hogy három futam van a hétvégén, lehetővé teszi, hogy fejlődjünk, tanuljunk az első futamból és javítsunk az eredményeken, beleértve a 10 körös Superpole-versenyt is. Ha a hosszú futamokon mindannyian nagyon közel vagyunk egymáshoz, és sok az előzés, abban a tíz körben, ami lehetővé teszi, hogy ne gondolj annyira a gumikopásra, még inkább. Ez egy olyan bajnokság, amit a nézők élvezhetnek, akár otthonról, akár a pályáról nézik, hihetetlen.