back to top
2025. július 12. 01:11
Kezdőlap Blog Oldal 740

A jövőjéért versenyzett Álex Márquez

0

Nagy mentés volt Álex Márquez katalán futama. A spanyol szénája nem áll jól, már csak ezért is fontos volt egy értelmezhető eredmény.

Bár Álex Márquez az eddig teljesített kilenc futam nagyobbik részén célba tudott érni, az eredmények nem igazán jönnek. Hiába ugyanis a mindössze két kiesés (szemben mondjuk Jorge Martín négy DNF-jével), Márquez általában a pontszerzésért kell, hogy küzdjön. Legjobb eredménye egy estorili hetedik hely, ezen kívül most Katalóniában mindössze másodszor fért be a top 10-be.

Márquez a tabellán mindössze a 18. helyen áll ezzel az eredménnyel. Legutóbbi futamát ráadásul nehezítette a tény, hogy mivel egy agyrázkódás miatt kihagyta az időmérőt, csak a rajtrács legvégéről vághatott neki a rá váró távnak. Innen lett tizedik. Fontos eredményként értékeli ezt.

Kiváló nem, attól nagyon messze vagyunk” – szögezi le Álex Márquez a Motorsport.com kérdésére. „Jónak jó, de közel sem kiváló. Sikerült többé-kevésbé megmenteni a hétvégét az utolsó kockás rajt után. Próbáltam minden körben 100 százalékot adni és élvezni a versenyt. Ennyi. Próbáltam emellett a lehető legjobban bánni a lágyabb hátsó gumival. Számomra ez volt az egyetlen megfontolásra érdemes opció a versenyre. A HRC és a Michelin is százszor megkérdezte, biztos vagyok-e ebben. Viszont a közepes és kemény gumikkal lehetetlen lett volna normálisan bemenni a kanyarokba.

Márquez nem nyugodhat meg. „Innentől minden egyes verseny ugyanilyen fontos lesz a jövőmet illetően. Így kell tovább folytatni. Segíteni kell a HRC-nek és a Honda fejlesztésében.

Márquez gyengébb teljesítménye mellett a csapattárs Takaaki Nakagami sem lehet nyugodt a 2023-as üléssel kapcsolatban. A japánra össztűz zúdult azután, hogy felelőtlen manőverével telibe találta Bagnaiát és vitte magával Álex Rinset is. Utóbbbinak az eset következtében eltört a bal csuklója. Az LCR két versenyzőjét a Moto2 szintén japán vb-aspiránsa, Ai Ogura fenyegeti.

MotoAmerica: Dél-afrikai győzelmeket hozott Road America

0

Két dél-afrikai nyerte a MotoAmerica Superbike kategóriájának két futamát Road Americán. Az 1. Scholtz, a 2. Petersen győzelmét hozta.

Negyedik hétvégéjén is túl van a MotoAmerica 2022-es szezonja. Azok után, hogy a COTA Danilo Petrucci diadalmenetéről szólt, és az olasz Road Atlantán is nyert egy futamot, a következő hármon Jake Gagne végzett az élen. Road America tulajdonképpen megint egy tematikus eredménysort hozott, ugyanis két dél-afrikai tudta megnyerni a két futamot.

Az első futam

Mathew Scholtz úgy érkezett a Road America-i hétvégére, hogy addig három helyszín hat futamán ötször zárt másodikként. Ezzel a tabella második helyén állt Danilo Petrucci mögött, mindössze négy pont hátránnyal. Az első futamon viszont akár többet is megcélozhatott.

Scholtz az első Road America-i futamnak a harmadik kockából, szín-Yamaha első sorból vághatott neki. Innen nagyon hamar a verseny élére tudott állni, és óriási csatát vívott Danilo Petruccival. A yamahás és a ducatis egészen az utolsó körig gyömöszölte egymást, végül mindösszesen 15 ezred döntött Scholtz javára. Nagy csata zajlott a harmadik helyért is két BMW-s között, ott végül szintén csak 55 ezred volt a különbség Héctor Barberá javára PJ Jacobsennel szemben. A pole-ból induló Jake Gagne rögtön az első körben összeért Petruccival, ám míg az olasz be tudott fordulni, ő ki kellett, hogy szélesítse a pályát. Gagne végül az ötödik helyig tudott visszakapaszkodni.

Cameron Petersen, Danilo Petrucci, Mathew Scholtz
Fotó: Brian J. Nelson

Az első kör ötös kanyarjában azt gondoltam, van annyi előnyöm, hogy azt ő (Danilo Petrucci – a szerk.) nem fogja tudni ledolgozni. Egészen az utolsó kanyarig le sem esett, hogy ő itt igazából meg akar előzni. Láttam őt a szemem sarkából, feltűnt többször a látóteremben az első gumija. Amikor befutottunk, abban sem voltam biztos, hogy nyertem. Ha összeadjuk a különbségeket az elmúlt három futamból, szerintem összesen nem jön ki a nyolc tized. Szóval nagyon szoros verseny volt. Az, hogy egy olyan sráccal tudtam csatázni, aki a MotoGP-ből érkezik és a Dakaron is szakaszt nyert, jól mutatja, milyen munkát végzett a csapatom. Valószínűleg más lett volna a helyzet, ha Jake (Gagne) is ott van, de néha tudni kell élni a szerencsével” – foglalta össze a győztes Mathew Scholtz a maga szempontjából a futamot.

A második futam

Jake Gagne a második futamot is az élről kezdhette meg, miután a második időmérőn az elsőhöz hasonlóan mindenkit agyonvert. A második helyről Cameron Petersen, a harmadikról Danilo Petrucci vághatott neki a futamnak. Gagne-nak végül ezúttal sem nyílt esélye a győzelemre, miután csak negyedikként intették le, majdnem 15 másodperces hátrányban.

A verseny egy kiélezett hármas csatáról szólt a versenyen Petersen, Jacobsen és Petrucci között. Azok után pedig, hogy Petersen az első versenyt feladni kényszerült műszaki hiba miatt, ezúttal már nyerni is tudott. A futam vegyes időjárási körülmények között zajlott, a végén viszont már a felszáradó pályán mindenki a maradék vizes foltokat kereste. Érdekesség, hogy Petersen előző győzelme is hasonló időjárás mellett született még tavaly Barberben.

A Fresh N Lean Progressive Yamaha versenyzője a hármas befutó során egy bő másodperccel előzte meg PJ Jacobsent, akinek a nyomában pedig ott loholt Danilo Petrucci. Az olasz tehát egy újabb dobogóval tartotta magát éllovas pozícióban a tabellán. A fentebb említett, negyedikként befutó, címvédő Gagne mögött ötödik helyen az 50. életévéhez közelítő Larry Pegram zárt. Az első futamot megnyerő Mathew Scholtz ezúttal mindössze nyolcadikként ért célba, ezzel pedig hátránya hét pontra nőtt Petrucci mögött.

Cameron Petersen
Fotó: Brian J. Nelson

Nagyon nehéz verseny volt, ahogy azt a többiek is elmondták. Egyértelműen nem volt elég vizes az esőgumihoz. Úgy fogytak a gumik, hogy a végén már minden egyes vízfoltot bőszen keresni kellett a pályán. Akkorra viszont már olyan volt, mintha slickeken mennénk. Benne volt a pakliban az is, hogy a végén PJ elkap. Mindent kiadtam magamból. Soha nem álltam egyébként még vele együtt dobogón, szóval ez elég király. Jó versenyt futottunk vele és Danilóval. Jó újra itt lenni. Mindkét győzelmem ilyen körülmények között jött, szóval most már jöhet egy száraz győzelem is. Lassan, de biztosan oda fogunk érni” – mondta a győztes Cameron Petersen.

A végeredmények

Első futam:

# Versenyző Csapat Motor Idő/Kül.
1 Mathew Scholtz Westby Racing Yamaha 26:35.562
2 Danilo Petrucci Warhorse HSBK Racing Ducati +0.015
3 Héctor Barberá Tytlers Cycle Racing BMW +8.595
4 PJ Jacobsen Tytlers Cycle Racing BMW +8.650
5 Jake Gagne Fresh N Lean Yamaha +14.387
6 Jake Lewis VisionWheel Suzuki +16.197
7 Richie Escalante VisionWheel Suzuki +29.588
8 Corey Alexander Tytlers Cycle Racing BMW +34.970
9 Larry Pegram Tytlers Cycle Racing BMW +40.422
10 Ashton Yates Scheibe Racing BMW +40.662
11 Travis Wyman RideHVMC Racing BMW +45.191
12 Geoff May VisionWheel Honda +50.106
13 Michael Gilbert Chuckwalla Racing Suzuki +1:05.191
14 Max Flinders Trashed Bike Racing Yamaha +1:08.184
15 Hunter Dunham Hunter Dunham Racing Yamaha +1:22.880
16 Andy DiBrino DiBrino Racing Kawasaki +1:25.370
17 Danilo Lewis Tecfil Racing BMW +1:27.046
18 Jeffrey Purk Legacy Dental Yamaha +1:43.294
19 Mathew Cunha OC Racing Yamaha +1:43.448
20 Zachary Butler Redline-Moto Yamaha +1:43.685
21 Jeremy Coffey Triple M Suzuki +1:44.248
22 Jason Waters Edge Racing Honda +1:51.289
23 Justin Miest Nielsen Racing Kawasaki +2:03.790
Nem értek célba
  Aaron Risinger Synergy Audio Video BMW  
  David Anthony ADR Motorsports Suzuki  
  Jason Farrell Farrell Performance Kawasaki  
  Cameron Petersen Fresh N Lean Yamaha  
  Nolan Lamkin Tom Wood Powersports BMW  
  Hayden Gillim Disrupt Racing Suzuki  

 

Második futam:

# Versenyző Csapat Motor Idő/Kül.
1 Cameron Petersen Fresh N Lean Yamaha 20:03.977
2 PJ Jacobsen Tytlers Cycle Racing BMW +1.310
3 Danilo Petrucci Warhorse HSBK Racing Ducati +1.765
4 Jake Gagne Fresh N Lean Yamaha +14.342
5 Larry Pegram Tytlers Cycle Racing BMW +28.433
6 Ashton Yates Scheibe Racing BMW +30.821
7 Jake Lewis VisionWheel Suzuki +41.837
8 Mathew Scholtz Westby Racing Yamaha +46.164
9 Danilo Lewis Tecfil Racing BMW +49.012
10 Justin Miest Nielsen Racing Kawasaki +56.710
11 Jeremy Coffey Triple M Suzuki +1:16.110
12 Andy DiBrino DiBrino Racing Kawasaki +50.585
13 Brandon Paasch Altus Motorsports Suzuki +1:18.235
14 Hayden Gillim Disrupt Racing Suzuki +1:19.784
15 Richie Escalante VisionWheel Suzuki +1:20.861
16 Max Flinders Trashed Bike Racing Yamaha +1:25.505
17 Héctor Barberá Tytlers Cycle Racing BMW +1:28.442
18 Michael Gilbert Chuckwalla Racing Suzuki +1:52.374
19 Ezra Beaubier Motorsport Exotica BMW +1:53.715
20 Hunter Dunham Hunter Dunham Racing Yamaha +1:54.093
21 Nolah Lamkin Tom Wood Powersports BMW +2:01.366
22 Jeffrey Purk Legacy Dental Yamaha +1 kör
Nem értek célba
  David Anthony ADR Motorsports Suzuki  
  Geoff May VisionWheel Honda  
  Travis Wyman RideHVMC Racing BMW  
  Aaron Risinger Synergy Audio Video BMW  

 

A bajnokság állása – az élmezőny

Poz. Versenyző Pont
1 Danilo Petrucci 140
2 Mathew Scholtz 133
3 Jake Gagne 115
4 Cameron Petersen 103
5 Héctor Barberá 79
6 Jake Lewis 75
7 PJ Jacobsen 66
8 Richie Escalante 62
9 Ashton Yates 56
10 Travis Wyman 45

Amíg a Suzuki ki nem száll, mindent belead

0

Fejlesztéseket hoz és teljes erőbedobással teljesíti ígérete szerint a Suzuki azokat a versenyeket, amik a kiszállásukig hátra vannak.

69-69 ponttal a Suzuki két morosa, Álex Rins és Joan Mir a 2022-es MotoGP vb-tabella hetedik-nyolcadik helyén áll. Ezzel ketten együtt alig szereztek több pontot, mint a vb-éllovas Fabio Quartararo. A lemaradás nagy, a Suzuki viszont saját elmondása szerint attól még, hogy ez az utolsó évük, nem fogják azt elengedni.

A Katalán Nagydíj utáni teszten például teszteltek még egy új fejidomot is.

A legfontosabb, hogy megértsük a kanyarbemeneteken tapasztalt problémáinkat” – fogalmazott a barcelonai teszttel kapcsolatban a Suzuki részéről Joan Mir. „Emellett pedig kipróbáltunk új fejidomokat, amelyek elég jók. Tetszett, amit láttam ezektől. Biztos vagyok benne, hogy ezek majd előnyt jelenthetnek. Az aero az a terület, ahol a motorban még mindig komoly fejlődési potenciál van. Jó lesz ez. Persze meg kell még néznünk az erre vonatkozó adatokat, de az biztos, hogy az új fejidomok ígéretesek.

„Előre tudtunk lépni a vázat és a beállításokat tekintve, illetve jobb lett a motor kezelhetősége is. Optimisták vagyunk az előttünk álló versenyekkel kapcsolatban. Egy biztos, nem fogunk leállni addig, amíg itt vagyunk a mezőnyben” – tette hozzá a Suzuki csapatmenedzsere, Ken Kawauchi.

2022-ben eddig a két suzukis közül Álex Rins tudott dobogóra állni, ő ráadásul kétszer is. A 2020-as világbajnok Joan Mir legjobb eredménye három negyedik hely.

Hétvégi menetrend: Misano WSBK és Barcelona JuniorGP

Az előttünk álló hétvége elsősorban a négykerekűek rajongóinak fog kedvezni. Most rendezik a legendás Le Mans-i 24 órás autóversenyt, illetve a Forma 1-es Azerbajdzsáni Nagydíjat. A Hungaroringen pedig ingyenesen lehet kilátogatni a Super Racing Fesztiválra.

MotoGP forduló sem lesz most, azonban a gyorsasági motorsport rajongói nem maradnak néznivaló nélkül – ráadásul két magyar versenyzőnek is szurkolhatunk.

Superbike Világbajnokság: a negyedik fordulójához érkezett a szériaalapú gépek világbajnoksága, amelynek az Adriai-tenger partján fekvő Misano fog otthont adni. Az eddigi három állomáson kizárólag Jonathan Rea és Alvaro Bautista nyertek futamot eddig. Most vajon a címvédő Toprak Razgatlioglunak összejön végre a győzelem? Mi magyarok a Supersport VB-n vagyunk érdekeltek, a HUMDA által támogatott Sebestyén Peti révén. Az ő eddig szezonja elég pechesen alakult, remélhetőleg ez most változni fog.
Mivel jelenleg nincs Bundesliga, így az Arena4 tévécsatorna valamennyi versenyt és időmérőt élőben fog közvetíteni. A Superbike VB két szabadedzése is látható lesz ott, az első Supersport szabadedzést pedig a sorozat weboldalán adják élőben, kommentár nélkül.

JuniorGP: az egyik legrangosabb utánpótlássorozat a harmadik állomásához ért, amelyet Barcelonában rendeznek. A szintén a HUMDA által támogatott Görbe Soma ismét rajthoz áll, hogy a két futamon tovább gyarapítsa a pontjai számát.
Mindkét versenyt a sorozat saját YouTube-csatornáján lehet élőben megtekinteni.

Misano WSBK és JuniorGP Barcelona – hétvégi menetrend:

PÉNTEK
09:45 – 10:15 Supersport 300 VB 1. szabadedzés
10:30 – 11:15 Superbike VB 1. szabadedzés TV: Arena4
10:40 – 11:20 JuniorGP 1. szabadedzés
11:25 – 12:10 Supersport VB 1. szabadedzés Online: worldsbk.com
14:15 – 14:45 Supersport 300 VB 2. szabadedzés
14:50 – 15:30 JuniorGP 2. szabadedzés
15:00 – 15:45 Superbike VB 2. szabadedzés TV: Arena4
16:00 – 16:45 Supersport VB 2. szabadedzés
SZOMBAT
09:00 – 09:30 Superbike VB 3. szabadedzés TV: Arena4
09:45 – 10:05 Supersport 300 VB Superpole TV: Arena4
10:25 – 10:45 Supersport VB Superpole TV: Arena4
10:40 – 11:20 JuniorGP 1. időmérő
11:10 – 11:25 Superbike VB Superpole TV: Arena4
12:40 Supersport 300 VB 1. verseny TV: Arena4
14:00 Superbike VB 1. verseny TV: Arena4
14:20 15:00 JuniorGP 2. időmérő
15:15 Supersport VB 1. verseny TV: Arena4
VASÁRNAP
09:00 – 09:10 JuniorGP Warm-up
09:00 – 09:15 Superbike VB Warm-up
09:25 – 09:40 Supersport VB Warm-up
09:50 – 10:05 Supersport 300 VB Warm-up
11:00 JuniorGP 1. verseny Online: YouTube
11:00 Superbike VB Superpole verseny TV: Arena4
12:45 Supersport VB 2. verseny TV: Arena4
14:00 JuniorGP 2. verseny Online: YouTube
14:00 Supersport 300 VB 2. verseny TV: Arena4
15:15 Superbike VB 2. verseny TV: Arena4

Aleix Espargaró: A világbajnoki cím talán már nem csak egy álom

0

Espargaró sajnos egy körrel korábban kezdte meg az ünneplést múlt hétvégén. Pár ponttól megfosztotta saját magát, de semmi sincs még veszve.

A spanyol versenyző rettentően kínosan érezte magát a futam után, hiszen egész hétvégén nagyszerűen teljesített és bízott egy jó eredményben. Jó barátja, Márquez mindeközben hazatért a kórházból, így neki mielőbbi felépülést kíván és alig várja, hogy honfitársa újra a lovak közé csapjon.

„32 éves vagyok, 16 éve versenyzem. Számos sérülésen vagyok már túl, sokszor összetörtem magam, ahogyan a motort is, de ilyen még sosem fordult elő velem, mint most.” kezdi a spanyol pilóta.

„Rendkívül rosszul éreztem magam, hogy ennyi rajongó előtt történik ez. Még volt egy kör. Sírni kezdtem, szörnyen éreztem magam, nagyon kínos pillanat volt. Bár ezeken a dolgokon inkább nevetni kell.”

Aleix Espargaró ugyan most pár pontot veszített Quartararóval szemben a világbajnoki pontversenyben, de a spanyol továbbra is abszolút esélyes.

„Ez egy olyan álom, ami lassan valósággá válik. Egész életemben arról álmodtam, hogy egyszer majd világbajnokságot nyerek, és ez az az év, amikor ez beteljesülhet.”

Espargaró visszaemlékezett az argentin futamon szerzett első győzelmére:

„Az egész versenyen koncentráltam, semmi másra nem gondoltam. Az utolsó fél körben az egész testem remegett. Mások sokkal fiatalabb korukban szerzik meg az első győzelmüket, szóval hatalmas volt a nyomás rajtam, és nagy terhet vittem a vállamon, de végül nyertem, és ehhez fogható érzést nem is tudnék megfogalmazni.”

Végül barátja, Márquez állapotáról is beszélt:

„Nehéz időszakon van túl: sérülések, műtétek követték egymást. van egy életünk a motorversenyzésen túl, remélem most élvezi ezt, boldog, és bízom benne, hogy hamarosan visszatér.”

Fernández: A motor valóban bonyolult

0

A spanyol pilóta, Raúl Fernández a múlt hétvégén megszerezte első világbajnoki pontját a királykategóriában. A hétfői teszten új beállításokat próbált ki.

A KTM pilótája számára végre sikerült a pontszerzés. A barcelonai hétvégén a 15. helyen zárt, így bezsebelhette első világbajnoki pontját. Az futamot megnyerő Fabio Quartararo mögött 37 másodperces lemaradással ért célba.

„Az első verseny óta nem sikerül javítanunk a motoron”kezdi Fernández.

„A motor eleje nem engedelmeskedik, így nincs meg az érzés az első kereket illetően. Főleg egy olyan pályán okozott ez problémát, mint Barcelona.”

„Örülök, hogy végre sikerült pontot szereznem, de hozzá kell tennem, hogy az is közre játszott, hogy heten kiestek előlem. Amint valaki más mögött haladtam, vagy egy bolyba kerültem, azonnal felmondta jelentkeztek a gumiproblémák.”

A hétfői teszten a spanyol versenyző 47 kört teljesített, de hiába a kemény munka, mégis az utolsó helyen zárt, majdnem 2 másodperces hátránnyal Fabio Quartararo mögött.

„Nehéz napunk volt. Nem futottam túl sok kört, illetve a vége felé már technikai problémák is felmerültek. Kipróbáltunk olyan beállításokat, amiknek hála talán jobban érezhetném magam a motoron, de a jobb köridők elérése még mindig nem megy. A vasárnapi verseny második szakaszában nagyon sok időt veszítettem. Így arra helyeztük a hangsúlyt a teszten, hogy használt gumikon milyen tempóra vagyunk képesek.”

„A motor valóban bonyolult. Nagyon sok új dolgot kipróbáltunk, hogy jobban működjön az eleje. A féktávokon nagyon jól működik, de a kanyarkijáratokon sokat veszítek. Ha minden összeáll, gyorsabb leszek majd.”

Csökkenő nézőszám a MotoGP versenyhétvégéken

0

A 2022-es MotoGP évad sok szempontból más, mint korábban. Néhány kivételtől eltekintve drasztikusan lecsökkent a nézőszám a versenypályákon. De mi ennek az oka?

A mugellói és barcelonai versenyhétvégék megerősítették, hogy a válság valósággá vált a motorsport esetében is. A MotoGP iránti érdeklődés történelmi mélyponton van, legalábbis azok körében, aki kilátogatnak a versenyhelyszínekre.

A számok sokatmondóak. Íme a 2019/2022-es nézettségi összehasonlítás Jerezben, Le Mans-ban, Mugellóban és Barcelonában:

  • Spanyolország GP 2019 versenynapon 75 000; hétvégén 151 000 vs. 2022 a versenynapon 58 000; hétvégén 123 000
  • Francia GP 2019 versenynap 104 000; hétvégén 206 000 vs. 2022 a versenynapon 110 000; a hétvégén 225 000.
  • Olaszország GP 2019 versenynap 83,000; hétvégén 139,000 vs. 2022 versenynapon 43 600; hétvégén 74 000
  • Katalán Nagydíj 2019 versenynap 92,000; hétvége 158,000 vs. 2022 versenynapon 60,000; hétvégén 115,000

Automatikusan felmerülnek a kérdések: mi történik? Mi áll a versenypályák nézőszámának csökkenése mögött? Vajon az európai szezonkezdet kivételes eset, vagy a 2022-es világbajnokság lendülete lesz ez?

Ezeket a kérdéseket valószínűleg a Dorna is fel fogja tenni. Míg a rendkívüli állapot idején minden energiát a bajnokság lebonyolításába fektettek, a normalitáshoz való visszatéréssel a mellékhatások is felszínre kerülnek. Ezekhez óhatatlanul hozzá kell adnunk néhány egyéb körülményt.

Valentino Rossi visszavonulása

Ha a versenypályák nézőinek elvesztésének lehetséges okait elemezzük, Valentino Rossi visszavonulása elsők között juthat az eszünkbe. Kétségtelen, hogy az ő hiánya volt az egyik tényező a mugellói olasz fiaskóban. Ez eredményezte a sárga dombok, a fáklyák és az olasz szurkolók áradatának hiányát.

A kiemelkedő karakterek eltűnése

Ha ehhez hozzávesszük a rendkívüli tehetség, Marc Márquez problémáit, akkor elmondhatjuk, hogy a MotoGP hirtelen karakter nélkül maradt. Sokan erre felszisszenhetnek, de az vitathatatlan, hogy Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Marc Márquez – a sportág nagyjai, akik 2020 előtt a pályákra vonzották a nézőket, már nincsenek ott, vagy nem a korábbi formájukban szerepelnek. Annak ellenére, hogy elképesztően izgalmas futamokat láthatunk a rendkívül tehetséges pilótáktól, valami plusz egyelőre úgy tűnik hiányzik a lelátók megtöltéséhez. Franciaországban többen látogattak ki a versenypályára, mint 2019-ben, köszönhetően a helyi versenyzők, Fabio Quartararo és Johann Zarco teljesítményének.

Mik lehetnek még az okok?

Természetesen vannak más, a sportágon kívüli faktorok is, amelyek fontos befolyással vannak a csökkenő nézőszámra. Nem felejthetjük el az üzemanyagárak drasztikus emelkedését sem, mint befolyásoló szempontot.

A jegyárak és a motorversenyekhez kapcsolódó egyéb programok, a futamok sorrendje sem elhanyagolható tényezők – például a le mans-i és a mugellói jegyek közötti árkülönbség, vagy az, hogy a portugál nagydíjat egy héttel a jerezi futam előtt rendezték (a 2 pálya körülbelül 300 kilométerre van egymástól közúton).

Elgondolkodtató az a tény, hogy pénteken Franciaországban több néző volt, mint vasárnap Olaszországban.  Jó példa, hogy az egyik sátorban, amelyet a DORNA bérel az árucikkek eladására, a pénteki le mans-i versenynapon 43 000 euró volt a forgalom, míg pénteken Mugellóban 3000 euró.

A DORNA nyilvánvalóan tisztában van ezzel a helyzettel, és lépéseket kell tenniük a jelenlegi tendencia megfordítására. Úgy tűnik a DORNA vezetői jó példákat keresnek, például az F1 berkein belül.

Kellenek a hősök

Mint minden showműsornak, ennek is a fő attrakciója a szereplőkön múlik, és a MotoGP-ben ők a versenyzők. Minden sportágnak szüksége van referenciára, és minél több párharc van, annál jobb a show. Amennyiben a versenyzők nem a legjobb barátok, annál jobb (legalábbis a versenypályán). A MotoGP-nek szüksége van egy Verstappen/Leclerc-versengésre, egy Nadal/Djokovic-párharcra vagy, ahogyan a múltban, egy Lorenzo/Rossi vagy Márquez/Dovizioso rivalizálásra.

Mit tesz a DORNA azért, hogy visszacsalogassa a nézőket a versenypályákra? Rövidesen ki fog derülni és őszintén reméljük, hogy sikerülni fog küldetésük.

Hivatalos: Jack Miller érkezik a KTM-hez

0

Az már korábban eldőlt, hogy Jack Miller távozik a gyári Ducatitól. Most meglett a következő csapata is: megy a KTM-hez, ahonnan meg Oliveira távozik.

Egyre inkább beindul a MotoGP pilótakeringője. Néhány nappal ezelőtt az volt a hír, hogy Jack Miller távozik a Ducatitól, az ausztrál pedig mostanra meg is állapodott következő munkaadójával. A 27 éves motoros a KTM bejelentése szerint kétéves szerződést kötött az istállóval.

A Miller szerződtetésével kapcsolatos döntés másik érintettje Miguel Oliveira volt. A portugál nemrég leszögezte, hogy bár felajánlották neki a Tech3 egyik motorját, hogy maradhasson a KTM kötelékén belül, ő ezt az opciót visszautasította. A paddock pletykái szerint ő a legvalószínűbb forgatókönyv szerint a Gresini versenyzője lehet.

Azzal, hogy Jack Miller is a mi versenyzőnk lesz Brad mellett, azt jelenti, hogy újabb erős versenyzőfelállásunk lesz” – fogalmaz a KTM közleményében Francesco Guidotti csapatmenedzser. „Ismerem őt nagyon jól, tudom, mennyire szeret dolgozni. Azt gondolom, a karaktere rengeteget fog segíteni nekünk az RC16 fejlesztésében. Ahogy Brad, úgy Jack is ízig-vérig versenyző. Minden egyes körülményrendszerben meg fogja találni a lehetősége határait. Ez pedig egy ritka erény. Izgalmas két év előtt állunk!

Persze, hogy ismerjük Jacket még azokból az időkből, amikor Akival berobbant a Moto3-as programunkban. Óriási megtiszteltetés, hogy egy ilyen kaliberű versenyzőt köszönthetünk ismét a köreinkben. Pozitívan váltunk el annak idején egymástól, és mindig kapcsolatban maradtunk. Jack nagyon hasonlóan áll a versenyzéshez és a munkához, mint mi. Nagyszerű választás lesz a jövőbeli ambícióinkhoz” – fűzte hozzá a KTM részéről Pit Beirer.

Ahogy azt Beirer is emlegeti, Jack Miller annak idején még a Moto3-ban versenyzett a KTM-mel. Hat futamgyőzelmének köszönhetően az Ajo motorján második lett a 2014-es szezon végén, lemaradása ráadásul mindösszesen két pont volt Álex Márquez mögött, így a vb-cím is közel volt.

Két új fejlesztésű SCX gumit visz Misanóba a Pirelli

0

Míg a Pirelli gumifejlesztése eddig az új kvalifikációs gumiabroncsra összpontosított, a 2022-es Superbike-világbajnokság versenyzői a misanói hétvégén megkapják a lágy SCX versenyabroncs új fejlesztéseit.

A Pirelli által 2019-ben a Superpole futamra kifejlesztett SCX abroncs bolygatta meg a mezőnyt Superbike-világbajnokságon. Egyes versenyzők az első szezonban súlyuk és/vagy vezetési stílusuk miatt hosszú távon használták, és így előnybe kerültek azokkal a versenyzőkkel szemben, akiknek továbbra is a klasszikus SC0/SC1-es versenygumira volt szükségük.

Időközben minden csapat és pilóta a lágy SCX abroncshoz igazította a motorját, amely az idei évtől a normál versenygumik portfóliójába került. A fejlesztés azonban folytatódik.

A szezon negyedik fordulóján, Misanóban a Pirelli az SC0 és a normál SCX mellett a szuperlágy abroncsok két új változatát is elviszi Olaszországba. Mindkettő a keverék és a szövetváz tekintetében különbözik a standard SCX-től. Az abroncsok az SCXA (B0452) és az SCXB (B0453) jelölést viselik. A Pirelli jobb teljesítményt remél ezektől a hétvégén várható magas aszfalthőmérsékleten.

„Idén eddig nem hoztunk fejlesztéseket a hátsó részre, így Misanóban pótoljuk ezt. A cél az SCX teljesítményének további javítása” magyarázta a Pirelli versenyigazgatója, Giorgio Barbier. „Ezért fejlesztettünk ki két olyan megoldást, amelyek eltérő jellemzőkkel rendelkeznek a standard opcióhoz képest. Mindkét megoldás ugyanazt a keveréket használja, de a standardtól eltérően, és két különböző opciót kínál a szerkezetet illetően.”

A gimukiosztás Misanóban:

Gumkiosztás
Fotó: World Superbike Media

Az Aspar-csapat 500. futama győzelemmel zárult

0

Nemcsak, hogy bezsebelték a futamgyőzelmet Martinezék, de a világbajnoki tabella első két helyén is García és Guevara áll.

Nem is sikerülhetett volna szebben az Aspar-csapat 500. futama. Izan Guevara majdnem 2 másodperces előnnyel nyerte meg a barcelonai futamot. Sergio García a negyedik helyen végzett, ezzel az eredménnyel is értékes pontokat szerzett. Abszolút eredményes hétvégét zárt Jorge Martinez csapata.

„Nagyon örülök a sikernek. Ez a negyedik dobogós helyezésem zsinórban. Ha nem lett volna az a büntetés Mugellóban, az egymást követő 2. győzelmem is meglehetne.” – kezdi Guevara.

„Volt egy pillanat a futamon, amikor úgy éreztem, nagyon sok versenytársamat meg tudom előzni. Sikerült az élre állnom, ki tudtam dolgozni valamennyi előnyt, amit a verseny végéig beosztottam.”

„Mivel Sergio negyedik lett, így tudtam csökkenteni a hátrányomat vele szemben a világbajnoki tabellán, de ez most nem is annyira fontos. Inkább az, hogy a következő 11 versenyt is hasonlóan jó eredménnyel zárjuk majd.”

Ez a győzelem volt az Aspar-csapat 104. sikere. A csapat – fennállása óta – 326 dobogós helyet szerzett.