back to top
2025. május 26. 05:14
Kezdőlap Blog Oldal 737

Le Mans – Rossi Moor megnyerte az NTC szezonnyitót, négy magyar az első nyolcban!

Szombaton rendezték a 2022-es Northern Talent Cup szezonnyitó futamát a franciaországi Le Mans-ban, a MotoGP Francia Nagydíjának betétfutamaként. Az időmérő edzésen magyar rajtelsőség született – a futamon pedig a magyar himnusz is felcsendült!

Íme a futam felvétele (melyet a YouTube-on is vissza lehet nézni):

 A pole-ból rajtoló Rossi Moor remekül rajtolt, megőrizte az elsőséget – de még jobban rajtolt Farkas Kevin, aki a nyolcadikról a második helyre jött fel! Varga Tibike a rajtnál megőrizte a negyedik helyét, Vincze Martin pedig szép fokozatosan jött fel, ahogy teltek a körök.

Rögtön az első kör elején, a Dunlop-híd előtti sikánban volt egy bukás, amelyben öt versenyző is érintett volt (szerencsére egyikük sem magyar): az osztrák Kilian Holzer, a német Julius Coenen és Valentino Herrlich, valamint az ukrán David Sidorov és Svyatoslav Pylypenko – közülük Coenen és Sidorov tudta folytatni, végül utolsóként befutva.

Ahogy teltek a körök, kialakult egy nyolcfős élboly, akik elszakadtak a többiektől: a négy magyar srác (Moor, Farkas, Varga és Vincze), valamint a holland Loris Veneman, a belga Noa Cuypers, az olasz Matteo Masili, és a német Dustin Schneider – akikhez később felzárkózott a szintén német Luca Göttlicher.

Ők szokás szerint nagy csatában oda-vissza előzték egymást, de az élen legtöbbször Moor, Veneman és Cuypers álltak. De csak legtöbbször, hiszen volt, hogy Farkas Kevin állt az élen, és Varga Tibor volt még második is. Schneider kanyarlevágásért kapott egy hosszú körös büntetést, így ő kiszállt az élbolyból.

Az utolsó körökre Moor és Veneman elszakadtak a többiektől, és külön küzdelmet vívtak a győzelemért. Az utolsó kört Veneman kezdte meg az élen, de Moor a kilences kanyarban leelőzte holland riválisát, így megszerezte a futamgyőzelmet! Veneman lett a második, a dobogó harmadik fokára pedig Moor olasz csapattársa, az élete első Northern Talent Cup-futamát teljesítő Matteo Masili állhatott fel! Nagy öröm a Stefano Favaro vezette Fairium Next Generation Riders Team számára! Dobogós képek a tweetben:

Egy tizeddel maradt le a dobogóról Farkas Kevin, akit fél másodperccel követett Vincze Martin. Varga Tibor hetedikként futott be Cuypers mögött – ám utólag kapott egy három másodperces büntetést, mivel Schneiderhez hasonlóan ő is kapott egy hosszú körös büntetést, de azt nem töltötte le. Hetedik helyett így nyolcadikként rangsorolták. A mezőny ötödik magyarja, az újonc Lőrinc László tapasztalatszerzésre használta fel ezt a futamot, ő a huszadik lett.

Le Mans – Northern Talent Cup első futam (15 kör) végeredménye:

1 Rossi MOOR HUN FAIRIUM NGRT 27’46.632
2 Loris VENEMAN NED TeamNL Open Line 0.166
3 Matteo MASILI ITA FAIRIUM NGRT 2.614
4 FARKAS Kevin HUN Agria Racing Team 2.727
5 VINCZE Martin HUN Chrobák MSE 3.238
6 Noa CUYPERS BEL Junior Black Knights 3.479
7 Luca GÖTTLICHER GER JRP Junior Academy 3.836
8 VARGA Tibor HUN Forty Racing 6.692
9 Dustin SCHNEIDER GER Goblin Racing 7.242
10 Rocco SESSLER GER MCA Racing 17.150
11 Lenoxx PHOMMARA SWI Team Phommara 17.225
12 Maxime SCHMID SWI Team Schmid 17.342
13 Jurrien VAN CRUGTEN NED BB64 Academy 17.549
14 Michal PROKEŠ CZE Brno Circuit JRT 30.290
15 Loris DEKKERS BEL Junior Black Knights 30.740
16 Filip NOVOTNÝ CZE Brno Circuit JRT 36.474
17 Levin PHOMMARA SWI Team Phommara 49.214
18 Rio OLOFSEN NED TeamNL Open Line 49.396
19 Delano GREVEN NED KNMV/DG Motorsport 49.658
20 LŐRINC László HUN BRR Team 50.026
21 Julius COENEN GER Helena & Julius Racing 55.893
22 David SIDOROV UKR SP-Moto Junior Team UA 56.063
Nem értek célba
Kilian HOLZER AUT HK Racing
Valentino HERRLICH GER Busch & Wagner Racing
Sviatoslav PYLYPENKO  UKR SP-Moto Junior Team UA

 

A magyarok véleményei a szombati futamról:

Rossi Moor:

Farkas Kevin:
„Negyedik hely szombaton. Szerintem ez egy jó kezdete a szezonnak. Nagyon szeretem ezt a fantasztikus pályát, és nagyon élveztem ezt a versenyt. Egyrészt boldog vagyok, másrészt elszánt a következő futamra. Köszönöm a csapatomnak a fantasztikus munkát, valamint a mentoraimnak is. Vasárnap 16:30-kor még egy versenyünk lesz ezen a nagyszerű pályán.”

Varga Tibor:
„Sziasztok. Nem az történt amit vártunk és most nem a helyezéséről beszélek. A kvalifikáción már éreztem, hogy nincs megfelelő tapadás hátul, de az időt tekintve nem foglalkoztunk a problémával! Mivel a 4. helyről indultam…( holtversenyben a 3. hellyel) így azt gondoltuk nem lehet nagy baj.
Sajnos lett. Ezen kívül kaptam egy vitatható long lap penaltyt. Holnapra változtatnunk kell a motor beallitasain, de ezt csak élesben tudjuk kipróbálni! Nem vagyunk boldogok, de meglátjuk a holnapi beállítás mennyire jön be?! Köszönöm a szurkolást mindenkinek. Gratulálok a honfitársaimnak!”

Vincze Martin és Lőrinc László nem nyilatkoztak eddig.

A vasárnapi futam 16:30-kor kezdődik majd, és ezen a linken lehet élőben nézni.

Valentino Rossi rajtszámát visszavonultatják Mugellóban

0

A MotoGP bejelentette, hogy Valentino Rossi 46-os rajtszámát a mugellói versenypályán visszavonultatják a királykategóriában.

Minden MotoGP tudja, hogy ezzel a számmal ki versenyzett és mit hozott a királykategória és kisebb géposztályai számára is. A rajtszám a kilencszeres világbajnok és MotoGP-legenda Valentino Rossival egyet jelent, így stílusosan a közelgő olasz futamon fogják visszavonultatni.

A visszavonultatási ceremóniára egyenes adásban kerül sor szombaton, közvetlenül a kvalifikáció előtt. Rossi is jelen lesz, amikor az pályafutása előtt tisztelegnek és visszavonultatják a rajtszámát. A 46-os rajtszámmal 26 sikeres szezonon át versenyzett a „Doktor”.

Összességében a 46-os számmal versenyző olasz legenda kilenc világbajnoki címet, 115 győzelmet és 235 dobogós jelent a különböző géposztályokban, miközben kulcsszerepet játszott a sportág újradefiniálásában a rajongók milliói számára világszerte. A 2021-es szezon végén vonult vissza, Valenciában beiktatták a MotoGP Legendák Hírességek Csarnokába, és rajtszáma most csatlakozik hozzá a világ leggyorsabb motorverseny-bajnokságának nézőjeként.

Ez azt jelenti, hogy Rossi is csatlakozik Kevin Schwantz [34], Loris Capirossi [65] és Nicky Hayden [69] mellé, akiknek a rajtszámát szintén senki nem választhatja már a királykategóriában – azonban ez szöges ellentétben áll Rossi saját, néhány évvel ezelőtti kijelentésével.

„A rajtszámommal kapcsolatban elgondolkodtam… Az első gondolatom az, hogy nem tetszik az ötlet, hogy a 46-os számot visszavonultassák” – mondta Rossi 2016-ban. „Jobban szeretném, ha megmaradna, és amennyiben más versenyző szeretné ezt a számot használni, akkor megtehesse.”

Le Mans – Acosta első pole pozíciója, Vietti 19.

0

A középső géposztály kvalifikációja is izgalmasan telt. A kategóriaújonc Pedro Acosta megszerezte az első poleját a Moto2-ben, megelőzve Dixont és Fernandezt. Vietti nem jutott be a Q2-be.

A világbajnoki pontverseny vezetőjének, Celestino Viettinek is jelenése volt a középső géposztály kvalifikációjának első szakaszában és óriási meglepetésre nem jutott tovább a Q2-be, csupán az ötödik helyen végzett, így a 19. pozícióból kezdheti meg a vasárnapi futamot.

A Q2-be Dalla Porta, Aldeguer, Bendsneyder és Navarro mehettek tovább.

Sam Lowes kezdte legjobban a kvalifikáció második szakaszát és az edzés elején az élre állt. Később a 2-es szektorban szenvedett el egy high-sideot a brit, ami után bicegve hagyta el a pályát. Ogura is szerencsétlenül járt, ő a 6-os kanyarban dobta el a versenygépet. Ők ketten így kiszálltak a poleért folytatott küzdelemből.

6 perccel a kockás zászló előtt még mindig Sam Lowes ideje volt az élen, megelőzve Arenast és Acostát, de ezután jöttek a gyors körök. Eközben Dalla Porta mentett egy hatalmasat.

Az újonc Acosta tette le névjegyét és ugrott az élre egy abszolút pályacsúccsal, őt követte Dixon és Fernandez 4 perccel a leintés előtt.

A tűzijáték végül az utolsó percekben elmaradt, nem javultak már a köridők. Csapattársa után Ogura is megvizsgálta a kavicságyat az utolsó percekben, ami egyben az időmérő végét is jelentette, hiszen sárga zászlós jelzés lépett életbe, így nem maradt már lehetőség gyorsabb köröket motorozni.

Acosta megszerezte pályafutása első Moto2-es pole pozícióját, mögötte Dixon és Fernandez végeztek az első soros helyeken, Sam Lowes bukása előtt teljesített ideje a 4. helyre volt elég, őt követte Arenas és Lopez a második sorban.

Agusto Fernandez nagyon boldog az első sorral, elmondta, hogy ez volt a célja a kvalifikációra.

Dixonra ráfért már egy jó eredmény, nagyon elégedett volt az időmérés után, és elmondta, hogy a csapata mindig is bízott benne, amit meg is köszönt nekik.

Acosta is nagyon elégedett volt, és megköszönte mindenkinek a támogatást, aki mellette volt a „nehéz” időkben és arra bíztatta, hogy legyen nyugodt, jönni fognak azok az eredmények.

Le Mans – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’35.803
2 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’35.921 0.118
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’35.963 0.160
4 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’36.071 0.268
5 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’36.088 0.285
6 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’36.269 0.466
7 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’36.303 0.500
8 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’36.309 0.506
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’36.341 0.538
10 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’36.351 0.548
11 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’36.461 0.658
12 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’36.472 0.669
13 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’36.502 0.699
14 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’36.743 0.940
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’36.962 1.159
16 Stefano MANZI Yamaha VR46 Master KALEX 1’36.979 1.176
17 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’37.037 1.234
18 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’37.098 1.295
Nem jutottak a Q2-be:
19 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’36.310 0.051
20 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’36.434 0.175
21 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’36.478 0.219
22 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’36.528 0.269
23 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’36.599 0.340
24 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 1’36.623 0.364
25 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’36.766 0.507
26 Z. V. D. GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’37.031 0.772
27 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 1’37.105 0.846
28 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’37.422 1.163
29 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’37.778 1.519
30 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’38.454 2.195

Le Mans – Ducati 1-2 a kvalifikáción, Bagnaia körrekorddal a poleban

0

A MotoGP időmérője nagy izgalmakkal telt, ma a gyári Ducati versenyzői ellen nem volt ellenszer. Pecco Bagnaia szerezte meg a pole-t, megelőzve Millert és Aleix Espragarót.

Az MotoGP kategória időmérő edzésre és a holnapi versenyre a címvédő Fabio Quartararo hangolt legjobban a negyedik szabadedzésen, megelőzve Rinst és Bagnaiát.

Nívós mezőny jött össze a királykategória kvalifikációjának első szakaszában, hiszen Joan Mir, Jorge Martin, Maverick Vinales, Marco Bezzecchi és Brad Binder is ott voltak a Q1-ben, így nagy harcra számíthattunk a továbbjutást jelentő 2 pozícióért.

Marco Bezzecchi az 1-es kanyarban mutatott be egy hasonló mutatványt, mint Zarco a pénteki napon, nagy sebességgel hajtott át a kavicságyon, de neki is sikerült motoron maradnia.

A mai szépségdíjas mentés Bezzecchi nevéhez fűzödik ugyan, de továbbjutnia nem sikerült az olasznak, miután 7 ezreddel maradt le a Mir idejétől, így Martin és a suzukis ment tovább a kvalifikáció második szakaszába.

A Q2 elején Marc Marquez tapadt rá Bagnaiára a jó köridő reményében, de hibázott az egyes szektorban így nem tudott az olasszal menni, végül a negyedik sorból kezdheti meg a versenyt vasárnap a spanyol.

A jerezi futamhoz hasonlóan Bagnaia és Quartararo vívtak külön csatát az első etapban a pole pozícióért. 7 perccel a kockás zászló előtt mindössze 0,011 másodperc választotta el őket egymástól a francia javára. Martin érte el a harmadik legjobb időt, 0,380 másodperccel lemaradva a címvédő mögött.

Ezzel az állással fordultak rá a kvalifikáció hajrájára, ahol több versenyző is nagyobb fokozatra kapcsolt és csak úgy záporoztak a jobbnál jobb köridők. A gyári ducatisok motoroztak hatalmas időt, Bagnaiáé az új hivatalos körrekord – 1:30.450 – 0,069 másodperccel előzte meg csapattársát, Millert.

Quartararo visszaesett a harmadik helyre, majd Aleix Espargaró gyújtotta be az Aprilia rakétáit és mutatta meg mire képes a motor és az ő párosa, felért az első sorba a 2 ducatis mögé, hátrébb sorolva Quartararót hazai közönsége előtt.

A második sorból rajtolhat a vasárnapi futamon a 2 francia versenyző Quartararo és Zarco, közéjük ékelődött be Bastianini. Őket követik a többiek Mir, Rins, Martin és Marquez sorrendben az első tízben.

FRISSÍTÉS: Johann Zarcót utólag három rajthellyel hátrébb sorolták, mivel a Q2-ben a Dunlop-híd előtti sikánban lelassított az ideális íven, tönkretéve ezáltal Pol Espargaro gyorskörét.
Az eset videója itt tekinthető meg.

Le Mans – MotoGP időmérő végeredménye:

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’30.450
2 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’30.519 0.069
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’30.609 0.159
4 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’30.688 0.238
5 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’30.711 0.261
6 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’30.863 0.413
7 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’30.943 0.493
8 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’30.977 0.527
9 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’31.068 0.618
10 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’31.148 0.698
11 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’31.526 1.076
12 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’31.595 1.145
Nem jutottak a Q2-be:
13 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’30.940 0.136
14 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’31.271 0.467
15 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’31.363 0.559
16 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’31.487 0.683
17 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’31.547 0.743
18 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’31.610 0.806
19 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’31.617 0.813
20 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’31.618 0.814
21 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’31.763 0.959
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’31.820 1.016
23 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’32.596 1.792
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’32.767 1.963

Engedmények az idei évre a motorok felhasználásában

0

Azonnali szabályváltozást jelentett be a GP Comission a Le Mans-i hétvége elején tartott online megbeszélését követően. E szerint a hosszú versenynaptár miatt eggyel több szabadon felhasználható motorblokkot tettek lehetővé a csapatoknak.

Az eredeti szabály szerint egy szezonban maximum 7 erőforrást lehet használni (a koncesszióval rendelkező márkának 9-et, de ilyen ugyebár nem lesz jövőre már). A szabályzatba viszont azt is belefogalmazták, hogy csak akkor, ha a versenynaptárban 20-nál kevesebb futam van. Mivel a 2022-es naptárban már a 21 futamot is elérjük, így elfogadták azt az engedményt, hogy már idén is további 1 motorblokkot használhassanak a csapatok. Az extra erőforráshoz viszont van egy kikötés, hogy csak a 19. versenyhétvégétől lehet használni. Így lényegében ugyanúgy kell gazdálkodni, mint eddig, a szezonvégi hajránál viszont kevésbé kell spórolni a csapatoknak.

Forrás: MotoGP Media

Röviden összefoglalva tehát a módosítás

Amennyiben maximum 20 futamos a versenynaptár, akkor továbbra is az eddig megszokott 7 (koncesszió esetén 9) blokk áll rendelkezésre. 21, vagy 22 futamos naptárnál viszont további egyet lehet még használni, de csak a 19. fordulótól.

Le Mans – Foggia továbbra is verhetetlen Franciaországban

0

A Moto3-asok kategóriájában Foggia folytatni tudta lehengerlő teljesítményét és továbbra sem talált legyőzőre a le mans-i hétvégén. Az első sorból csapattársa Suzuki és Masia indulhatnak a vasárnapi futamon.

Napos időben, de hűvösnek számító 30 fokos aszfalthőmérséklettel zajlott az időmérő edzés a legkisebb kategóriában.

A kvalifikáció első szakaszában 16 versenyző gurult a pályára, akik között legalább 8 olyan pilóta szerepelt, akik korábbi eredményeik alapján sorba álltak a 4 továbbjutó helyért.

Deniz Öncü a délelőtti edzésen bukott, ami után a pályakórházba vitték kivizsgálásra, de egészségesnek nyilvánították, így ott tudott lenni az időmérésen, rögtön a Q1-ben jelenése volt.

Az első próbálkozás után a továbbjutók között Öncü, Ogden, Fellon és Rossi foglaltak helyet. A következő próbálkozásnál a hazai közönség előtt pályára guruló Fellon állt az élre.

Az időmérés vége előtt 3 perccel gurult vissza a pályára a mezőny egy kis szünet után, és kezdték meg az utolsó próbálkozásokat a továbbjutásra. A SIC58-as csapat eléggé kicentizte az utolsó gyors körét, hiszen 2,5 perccel a leintés előtt gurultak csak pályára, így 1 körük volt, hogy javítsanak korábbi idejükön. Javítani ugyan nem tudtak, de az első szakaszban motorozott idejük kitartott,  és továbbmentek a Q2-be.

1,5 perccel a leintés előtt Öncü fejezte be először gyors körét, amivel át is vette a vezetést, Bertelle pedig feljött a harmadik helyre, kiszorítva Ogdent a továbbjutást érő pozícióból, aki már nem tudott gyors kört összerakni.  Így Öncü, Fellon, Bertelle, Rossi folytathatták az időmérést.

Az időmérés második szakaszában az első próbálkozás után Öncü, Moreira, Masia sorrend volt az első sort jelentő helyeken. Azonban Foggia begyújtotta a rakétákat és átvette a vezetést. A hajrá előtti szünetre Foggia, Suzuki, Öncü, Guevara sorrendben mentek ki a pilóták a garázsba.

4 perccel a leintés előtt indultak vissza a versenyzők az aszfaltcsíkra az utolsó próbálkozásokra. Masia tudott nagyot javítani, amivel feljött a harmadik helyre, amit nem is engedett már ki a kezéből. Diogo Moreira rakott össze egy nagyon jó kört, amivel a negyedik pozícióba tornázta fel magát.

Foggia az időmérésen sem talált legyőzőre, így megszerezte pályafutása első pole pozícióját. A Leopard 1-2-t Suzuki ideje biztosította, az első sorba még Masia követte a hondásokat. Moreira, Tatay és Migno a második soros indulásra jogosító pozíciókat szerezték meg.

A GASGAS versenyzői Guevara és a bajnokságot vezető García csupán a harmadik sorból rajtolhatnak a vasárnapi futamon.

Le Mans – Moto3 időmérő edzés végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’41.621
2 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’41.772 0.151
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’41.778 0.157
4 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’41.879 0.258
5 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’41.961 0.340
6 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 1’41.989 0.368
7 Sergio GARCIA GASGAS Aspar  GASGAS 1’41.999 0.378
8 Izan GUEVARA GASGAS Aspar  GASGAS 1’42.024 0.403
9 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.026 0.405
10 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’42.046 0.425
11 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’42.099 0.478
12 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’42.252 0.631
13 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’42.276 0.655
14 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’42.439 0.818
15 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’42.479 0.858
16 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’42.533 0.912
17 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’42.581 0.960
18 Matteo BERTELLE Avintia Racing  KTM 1’42.657 1.036
Nem jutott tovább a Q2-be:
19 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 1’42.712 0.237
20 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’42.821 0.346
21 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’42.851 0.376
22 Stefano NEPA Angeluss MTA  KTM 1’42.874 0.399
23 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’42.919 0.444
24 José RUEDA Rivacold Snipers Team HONDA 1’43.173 0.698
25 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’43.323 0.848
26 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’43.512 1.037
27 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 1’43.537 1.062
28 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’43.707 1.232
29 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 1’44.689 2.214
30 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’44.763 2.288

Carmelo Ezpeleta: Jövő héten tárgyalunk a Suzukival

0

A Suzuki csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy a 2026-ig érvényben lévő szerződése ellenére, az idény végén távozik a MotoGP-ből.

Magát a csapatot a jerezi teszten tájékoztatták a hírről, majd szépen fokozatosan elterjedt az egész paddock-ban.

Carmelo Ezpeleta az alábbiak szerint nyilatkozott a Suzuki távozásával kapcsolatban:

„Nagyon meglepett minket a hír, amit Jerezben kaptunk. Livio Suppo tájékoztatott engem a döntésről, mely szerint az idei szezon lesz az utolsó. Az első reakcióm az volt, hogy természetesen megérjük a döntésüket, de a kialakult helyzetről mindenképpen beszélnünk kell, mivel van egy tavaly aláírt, érvényes szerződésünk a Suzukival. Meg kell értenünk, hogy pontosan hol gyökerezik a probléma. Jövő héten tartunk majd egy megbeszélést a gyártó képviselőivel, illetve a vezetőség tagjaival.”

„Fontos megjegyeznem, hogy természetesen nem örülünk annak, hogy a Suzuki az idény végén elhagy minket. A legfontosabb, hogy a világbajnokságban minden a helyén van. Közvetlenül azután, hogy megkaptam a hírt, számos gyártó megkeresett és érdeklődött, szóval mindenképpen döntésre kell jutnunk. Egy világbajnokság 5 gyártóval és 6 privát csapattal ugyanolyan lenne, mint amilyen tavaly is volt. Természetesen megnézzük a javaslatokat annak érdekében, hogy milyen legyen a folytatás, pótoljuk-e a Suzukit vagy hogyan nézne ki a rajtrács nélküle.”

Le Mans – Acosta idén először a legjobbak között, Vietti Q1-ben

0

A tavalyi Moto3-as világbajnok Augusto Fernandezzel karöltve a tavalyi évet idézték az Ajo KTM csapatnak. Noha idén még dobogóra sem állhatott egyikük sem, ezúttal a harmadik szabadedzésen első és második helyen végeztek a szinte ideális körülmények közötti Le Mans-i pályán. Canet és Vietti pedig új értelmet adott a versenyszimulációnak, ugyanis ők ezt előzésekben is mérték a szabadedzésen.

Sokáig jól álltak a Honda Asia pilótái is, hiszen a pénteki legjobb Chantra mellett Ogura is ígéretes pozícióban állt. Jane Dixonnak voltak gondjai, először a fékkart védő elem szakadt le a motorjáról a célegyenesben, majd az egyik gyorskörének végén el is esett. Nem ő volt az egyetlen, ugyanis a két amerikai, Beaubier és Roberts is eldobta a motort.

Az utolsó percekre viszont az Ajosok találtak valamit. Először Fernandez vette át a vezetést, de már Acostának is voltak ígéretes szektoridejei. Végül a KTM újonca rakta össze a legjobb kört, így ő várhatja a legjobb idővel az időmérőt. A bajnokságot vezető Vietti pedig hiába javított, és ezzel a harmadik szabadedzésen 14., összetettben ez csak a 16. helyre volt elég, így neki a Q1-ben is részt kell vennie.

Moto2 3. szabadedzés végeredménye:

1 Pedro Acosta Red Bull KTM Ajo Kalex 01’35.861 0.000
2 Augusto Fernandez Red Bull KTM Ajo Kalex 01’36.005 0.144 / 0.144
3 Somkiat Chantra IDEMITSU Honda Team Asia Kalex 01’36.144 0.283 / 0.139
4 Sam Lowes Elf Marc VDS Racing Team Kalex 01’36.169 0.308 / 0.025
5 Albert Arenas Inde GASGAS Aspar Team Kalex 01’36.247 0.386 / 0.078
6 Ai Ogura IDEMITSU Honda Team Asia Kalex 01’36.273 0.412 / 0.026
7 Aron Canet Flexbox HP40 Kalex 01’36.309 0.448 / 0.036
8 Tony Arbolino Elf Marc VDS Racing Team Kalex 01’36.325 0.464 / 0.016
9 Cameron Beaubier American Racing Kalex 01’36.418 0.557 / 0.093
10 Alonso Lopez MB Conveyors Speed Up Boscoscuro 01’36.539 0.678 / 0.121
11 Marcos Ramirez MV Agusta Forward Racing MV Agusta 01’36.551 0.690 / 0.012
12 Jake Dixon Inde GASGAS Aspar Team Kalex 01’36.572 0.711 / 0.021
13 Barry Baltus RW Racing GP Kalex 01’36.626 0.765 / 0.054
14 Celestino Vietti Mooney VR46 Racing Team Kalex 01’36.636 0.775 / 0.010
15 Gabriel Rodrigo Pertamina Mandalika SAG Team Kalex 01’36.659 0.798 / 0.023
16 Marcel Schrotter Liqui Moly Intact GP Kalex 01’36.665 0.804 / 0.006
17 Jorge Navarro Flexbox HP40 Kalex 01’36.687 0.826 / 0.022
18 Fermín Aldeguer MB Conveyors Speed Up Boscoscuro 01’36.688 0.827 / 0.001
19 Joe Roberts Italtrans Racing Team Kalex 01’36.697 0.836 / 0.009
20 Bo Bendsneyder Pertamina Mandalika SAG Team Kalex 01’36.707 0.846 / 0.010
21 LorenzoDalla Porta Italtrans Racing Team Kalex 01’36.746 0.885 / 0.039
22 Stefano Manzi Yamaha VR46 Master Camp Team Kalex 01’36.847 0.986 / 0.101
23 Simone Corsi MV Agusta Forward Racing MV Agusta 01’37.133 1.272 / 0.286
24 Filip Salac Gresini Racing Moto2 Kalex 01’37.179 1.318 / 0.046
25 Niccolò Antonelli Mooney VR46 Racing Team Kalex 01’37.183 1.322 / 0.004
26 Jeremy Alcoba Liqui Moly Intact GP Kalex 01’37.449 1.588 / 0.266
27 Manuel Gonzalez Yamaha VR46 Master Camp Team Kalex 01’37.477 1.616 / 0.028
28 Alessandro Zaccone Gresini Racing Moto2 Kalex 01’37.499 1.638 / 0.022
29 Zonta Van Den Goorbergh RW Racing GP Kalex 01’37.869 2.008 / 0.370
30 Sean Dylan Kelly American Racing Kalex 01’38.642 2.781 / 0.773

 

Le Mans – Újabb körrekordok, melyek közül Zarco volt a leggyorsabb

0

Nagy tűzijátékot hozott a MotoGP-sek utolsó szabadedzése, melynek végén már-már egy mini Q2-t láthattunk. Az elején persze itt is várni kellett, mire bemelegedtek a pilóták, de azért a Moto3-hoz képest már ideálisabb körülmények között mehettek.

Az első ember, aki javított a pénteki idején, az Marc Marquez volt, akinek szüksége is volt rá. Nem alakult ilyen jól a csapattárs, Pol Espargaro helyzete, aki viszont bukott, így a tartalék motorjával kellett befejeznie az edzést. Enea Bastiani a pénteki legjobb idő után ezúttal füstölő motorral állt félre 15 perccel a vége előtt. Ennek ellenére a tegnapi körrekordja még éppen elég volt a továbbjutáshoz.

Az első ember, aki 1.31 alá tudott menni, a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo volt. A szélárnyékában ott volt szorosan Marc Marquez, aki ezúttal is remekül használta ki az előtte motorozó referenciapontot. A leggyorsabbak mégsem ők, hanem a Ducatik voltak a végén. Quartararo körét ugyanis először Bagnaia, majd a legvégén Zarco is megjavította. A francia 1.30.568-as ideje több, mint fél másodpercet faragott a tegnapi pályacsúcson.

Miller személyében egy harmadik Ducati is van a legjobb 10-ben, és némi meglepetésre ezúttal Hondából is 3-an már a Q2-ben vannak, hiszen Marquez mellett Pol Espargaro és Nakagami is odaért. Nem fért viszont a Q1-be Martin, és Mir sem, így nekik már a Q1-ben meg kell küzdeni a bejutásért.

MotoGP 3. szabadedzés végeredmény

1 Johann Zarco Pramac Racing Ducati 01’30.537 0.000
2 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati 01’30.568 0.031 / 0.031
3 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha  Yamaha 01’30.682 0.145 / 0.114
4 Marc Marquez Repsol Honda Team Honda 01’30.785 0.248 / 0.103
5 Jack Miller Ducati Lenovo Team Ducati 01’30.837 0.300 / 0.052
6 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia 01’30.986 0.449 / 0.149
7 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU Honda 01’31.062 0.525 / 0.076
8 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 01’31.087 0.550 / 0.025
9 Pol Espargaro Repsol Honda Team Honda 01’31.102 0.565 / 0.015
10 Jorge Martin Pramac Racing Ducati 01’31.151 0.614 / 0.049
11 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia 01’31.169 0.632 / 0.018
12 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 01’31.228 0.691 / 0.059
13 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team Ducati 01’31.228 0.691 / 0.000
14 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing KTM 01’31.353 0.816 / 0.125
15 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team Ducati 01’31.403 0.866 / 0.050
16 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP Ducati 01’31.539 1.002 / 0.136
17 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP Ducati 01’31.593 1.056 / 0.054
18 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing KTM 01’31.699 1.162 / 0.106
19 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha  Yamaha 01’31.716 1.179 / 0.017
20 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF Yamaha 01’31.847 1.310 / 0.131
21 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM 01’31.887 1.350 / 0.040
22 Alex Marquez LCR Honda CASTROL Honda 01’32.002 1.465 / 0.115
23 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing KTM 01’33.083 2.546 / 1.081
24 Darryn Binder WithU Yamaha RNF Yamaha 01’33.241 2.704 / 0.158

 

Le Mans – Foggia a pénteki után a harmadik szabadedzést is hozta

0

Noha napos, de a Le Mans-i szokásoknak megfelelően hűvös idő fogadta reggel a Moto3-as mezőnyt. Ennek következtében aligha meglepő, hogy a szabadedzés elején meg se közelítették az előző napi időket. Nagyjából a hátralévő idő feléig mindössze egyetlen pilóta volt, aki tudott javítani.

Bukásokban ahogy tegnap, ma sem volt hiány. A legnagyobb esést közülük Deniz Öncü szenvedte el, aki az utolsó kanyarban mutatott be egy high-side-ot. Az utolsó percekben ha nem is abszolút időket, de legalább egyéni szektorokat láthattunk. Az élmezőnyben Masia futott először egyéni legjobbat, a folytatásban viszont Guevara és Tatay is javított a pénteki idején. Az utolsó gyors körökre aztán szinte a teljes mezőny faragott még néhány tizedet. Foggia-nak ugyan ez nem sikerült, de a néhány századdal rosszabb ideje a harmadik szabadedzésen is elég lenne a hétvége eddigi legjobb köréhez. Ahhoz, hogy valaki Q2-es résztvevő legyen, ezúttal 7 tizeden belül kellett lennie az elsőtől, így többek között Moreira, vagy Öncü is a Q1-ben kezd. Már amennyiben Öncüt engedik rajthoz állni a bukása után.

Moto3 3. szabadedzés végeredménye

1 Dennis Foggia Leopard Racing Honda 01’41.710 0.000
2 Izan Guevara Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 01’41.776 0.066 / 0.066
3 Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda 01’41.971 0.261 / 0.195
4 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 01’42.089 0.379 / 0.118
5 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM 01’42.113 0.403 / 0.024
6 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 01’42.119 0.409 / 0.006
7 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda 01’42.160 0.450 / 0.041
8 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM 01’42.178 0.468 / 0.018
9 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM 01’42.241 0.531 / 0.063
10 Sergio Garcia Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 01’42.244 0.534 / 0.003
11 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 01’42.302 0.592 / 0.058
12 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 01’42.327 0.617 / 0.025
13 Joel Kelso CIP Green Power KTM 01’42.332 0.622 / 0.005
14 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM 01’42.333 0.623 / 0.001
15 Jose Antonio Rueda Rivacold Snipers Team Honda 01’42.413 0.703 / 0.080
16 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM 01’42.455 0.745 / 0.042
17 Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM 01’42.461 0.751 / 0.006
18 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team KTM 01’42.472 0.762 / 0.011
19 Kaito Toba CIP Green Power KTM 01’42.618 0.908 / 0.146
20 Scott Ogden VisionTrack Racing Team Honda 01’42.674 0.964 / 0.056
21 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 KTM 01’42.741 1.031 / 0.067
22 Mario Suryo Aji Honda Team Asia Honda 01’42.784 1.074 / 0.043
23 Matteo Bertelle QJMotor Avintia Racing Team KTM 01’42.979 1.269 / 0.195
24 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 KTM 01’43.247 1.537 / 0.268
25 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda 01’43.247 1.537 / 0.000
26 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse Honda 01’43.323 1.613 / 0.076
27 Gerard Riu Male BOE SKX KTM 01’43.417 1.707 / 0.094
28 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda 01’43.759 2.049 / 0.342
29 Ana Carrasco BOE SKX KTM 01’44.118 2.408 / 0.359
30 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team Honda 01’45.598 3.888 / 1.480