back to top
2025. július 12. 13:12
Kezdőlap Blog Oldal 737

Andrea Dovizioso: Razgatlıoğlu elképesztő

0

A misanói versenyhétvégére Valentino Rossi és a teljes VR46 Akadémia tagjai mellett Andrea Dovizioso is kilátogatott.

A Superbike média stábja egyből el is kapta Doviziosót egy rövid interjú erejéig.

„Jól érzem magam, mindig élvezet ide jönni. Elég közel lakom, így motorral, barátokkal érkeztem.Ez mindig egy különleges esemény. Minden futamot szenvedélyesen szeretek. Azért vagyok itt, hogy támogassam a Yamahát és a barátomat, Rinaldit.” – kezdte a beszélgetést a MotoGP versenyző.

Megkérdezték az olasz pilótát arról, hogy mit gondol az elképesztően izgalmas 2022-es szezon résztvevőiről.

„Álvaro nagyon versenyképes, jól ismerem őt. Természetesen nagyon gyors, de ez nem csak erről szól. Nagyon jó a verseny irányításában, a gyorsulása elképesztő, normális esetben nem koptatja szét a hátsó abroncsot, így a verseny végén is nagyon jól megy. Biztosan nagyon kemény lesz az ellenfeleknek vele szemben. „

Dovizioso természetesen ellátogatott a Yamaha garázsába, így nem kerülhette el a Toprak Razgatlıoğluról szólü kérdést sem. Aki figyelte a világbajnokságot-t az elmúlt szezonokban, az tudja, hogy a török versenyzőnél nincs jobb, ha kemény fékezésekről és a határon való motorozásról van szó. Az olasz MotoGP versenyző „egyedülállónak” nevezte Razgatlioglut, csodálja a Superbike bajnokot.

Ez őrület! Nagyon nehéz számomra kívülről minden részletet megérteni” – mondta Dovizioso a WorldSBK.com-nak. „A motorozási stílusa egyedi, nagyon más, és nem értem, hogyan tud ilyen későn fékezni, például Rea-hez képest. Normális esetben ő egy nagyon keményen fékező versenyző. Őrületes, és jó látni, ahogy küzd, mert minden alkalommal agresszív az utolsó kanyarig.”

A hatszoros bajnok, Rea-ről is elmondta véleményét: „Johnny nagyon jó, jó látni ahogy küzd, és mindig belead mindent. A sebessége nem olyan, mint Álvaróé, de megvan a bajnoki mentalitása, ami jó, úgyhogy azt gondolom ez nagyon jól jön neki a szezon végéig.”

Természetesen a riporter nem tudta megállni azokat a kérdéseket sem, amikben jövőbeni terveiről faggatta Doviziosót, többek között azt kérdezte tőle, hogy szeretne-e ennek a sorozatnak a részese lenni, amire az olasz elég egyértelműnek hangzó választ adott:

„Nem, nem hiszem. 20 éve versenyzem a világbajnokságon, és ez nem a Superbike-ról vagy a MotoGP-ről szól, hanem arról, hogy jól érezzem magam és készen álljak harcolni, vagy belekezdeni egy projektbe. Azt gondolom, hogy több időt fogok arra fordítani, hogy élvezzem az életem, hogy gyakorolhassam a szenvedélyem, a motokrosszt és egyéb más dolgokkal foglalkozzak. Vannak gondolatok a fejemben.”

Vierge jobb kezében töréseket szenvedett

0

A Superbike-újonc Xavi Vierge a Misanóban rendezett sprintversenyen elért negyedik helyezésével eddigi legjobb eredményét érte el a sorozatban. A második futamon azonban bukott.

Estorilban Xavi Vierge legjobb Superbike-eredményét érte el az első főfutamban megszerzett ötödik helyezésével. A szombati misanói 7. hely után a spanyol a vasárnap délelőtti Superole futamon a 4. hellyel tudott javítani eddigi legjobb helyezésén.

Az elért pozíciónak köszönhetően a Honda gyári pilótája a negyedik rajtkockából vághatott neki a második főfutamnak. Vierge a starttól kezdve Axel Bassanival küzdött az ötödik helyért, a 12. körben azonban a spanyol elesett egy nagyon gyors kanyarban.

„Megelőzött, hozzáért az első kerekemhez, egyenesen a fal felé gurultam, és le kellett ugranom a motorról” – mesélte el az esetet a spanyol. „Szerencsém volt, nagy sebességgel értem földet.”

A versenyirányítás, amely hozzáfér az összes kamerafelvételhez, Vierge bukását végül versenybalesetnek minősítette, Bassanit nem büntették meg.

„Addig remek hétvégém volt, a második főfutam is jól sikerült” – bosszankodott a versenyző. „Az orvosok első vizsgálatai szerint lehet, hogy eltört egy kis csont a jobb kezemben, semmi komoly. Hétfőn megyek orvoshoz, hogy kiderüljön, mi a helyzet. Szeretnék minél hamarabb újra egészséges lenni.”

A WorldSBK Twitter oldalán megjelent hírek szerint Vierge jobb kezében a harmadik kézközépcsontja tövének törését, a jobb csuklójában pedig a borsó -és horgas csontok törését diagnosztizálták.

Rea: Hoztuk, amit lehetett

0

Misanóban Jonathan Rea nem tudott győzelmet aratni, a második futamon még a dobogóról is lemaradt.

Jonathan Rea számára már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy Álvaro Bautista kemény ellenfél lesz a Ducati hazai versenyén, Misanóban. A pénteki hűvös FP1-et leszámítva a spanyol mindig a Rea előtt végzett.

A futamokon a különbség hatalmas volt: az első versenyen Rea 5,1 másodpercet kapott a második helyen, a Superpole futamon szintén 5 másodperces lemaradással lett harmadik, míg a második futamon 15 másodperces hátránnyal ért célba a negyedik helyen.

„Hoztuk, amit lehetett” – mondta el Rea a SPEEDWEEK.com-mal folytatott beszélgetésén. „Nem éreztem, hogy bármit is tehettem volna Álvaro ellen itt Misanóban – ő más szinten motorozott. De nem panaszkodhatok és nem is fogok. Ez van. Második, harmadik és negyedik helyen végeztünk, jó pontokkal jutottunk túl a hétvégén. „

„A Superpole verseny elején rendben éreztem magam, de amikor a tempó gyorsabb lett, nem tudtam tartani a lépést Toprakkal, ahhoz túl jó volt a ritmusa. Ezután Álvaróval küzdöttem, és ez eleinte rendben is volt, de azután elhúzott tőlem” – folytatta Rea. „Úgy érzem, kihoztam a maximumot a motorból, de ez nem volt elég. Egyszerűen állva hagytak.”

Rea az idei szezonban eddig minden alkalommal a dobogón végzett, amikor célba ért. A második futamon ez nem sikerült neki, csupán negyedik lett.

„Nem sikerült jól a rajtom. Az első kanyarban negyedik voltam, majd Toprak és Álvaro mögött mentem. Az első sorból néztem őket, amikor a 14-es kanyarban elég agresszívan küzdöttek” – mesélte az északír. „A ritmusom tulajdonképpen teljesen rendben volt, csak a kanyar bejáratoknál volt gondom. A motorom becsúszott a kanyarba, ami beszitáláshoz vezetett. Tudtam kezelni, de a tempóm nem volt elég jó, és a tapadás sem. A Pirelli különböző opciókkal való játéka itt nem segített rajtunk.”

Rea négy forduló után 184 ponttal áll, már 36 ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Bautistától.

Razgatlıoğlu: A Superpole-on hihetetlen volt a tempóm

0

A török versenyző 2021 októbere óta várt az újabb győzelemre, ami a mai Superpole-futamon végre beteljesült.

„A Superpole-versenyen hihetetlen volt a tempóm.” – kezdi Razgatlıoğlu.

„1.33-as körökre voltunk képesek, és összességében elmondhatom, hogy jó versenyt futottam. Az első futamon történt technikai problémán felül tudtunk kerekedni, elsősorban a motorféken sikerült javítanunk. A rendkívüli meleg miatt a Standard SCX-versenygumi mellett döntöttünk, mivel ez a típus délelőtt is remekül működött.”

„A második futamon 6 kör után már éreztem, hogy a kerekek egyre inkább kipörögnek. Ennek ellenére mindent beleadtam, és próbáltam megnyerni a futamot. Álvaro azonban nagyon gyors volt. Ahogy elfogytak a gumijaim, ő már messze járt. Elégedett vagyok ettől függetlenül ezzel a dobogós helyezéssel is. Doningtonban újra megpróbálok majd futamot nyerni.”

Misano – A WSSP300-as kategória ismét hatalmas befutókat hozott

Ismételten nagyon izgalmas versenyeket láthattunk a a Supersport300-as kategóriában – új futamgyőztes is avattak a hétvégén Vanucci személyében, a második futamon megszerzett győzelmével Díaz visszavette a vezetést a tabellán.

Első futam – Vanucci megszerezte első győzelmét

A nyitókört leszámítva, ahol a rajtnál pozíciót veszített, Vannucci végig vezette a 15 körös versenyt a pole pozícióból indulva, amit körrekorddal szerzett meg szombaton. Körülbelül két másodperces előnyt tudott kimotorozni a futam során, de a bajnoki esélyes Diaz utolérte őt és az utolsó körben megelőzte. Vannucci azonban 0,020-es előnnyel megnyerte a futamot Diaz előtt.

Vannucci győzelmével megszerezte első elsőségét a WorldSSP300-as kategóriában, és a negyedik olasz győztes Alfonso Coppola, Manuel Bastianelli és Kevin Sabautcci után. Emellett megszerezte Olaszország első győzelmét a 2019-es doningtoni parki verseny óta, és a bajnokság történetének 23. különböző győztese lett.

Samuel Di Sora végzett a harmadik pozícióban. Di Sora visszaverte Coppola támadásait, és így megszerezte a 11. dobogós helyezést a WorldSSP300-on.

Coppola hét másodperces hátrányban volt Victor Steeman mögött az ötödik helyen, majd a hollandot dupla hosszú büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál. Steeman így a mezőny végére esett vissza, de végül odaért az ötödik helyre, megelőzve a spanyol versenyzőt, Inigo Iglesiast és Dirk Geigert – Iglesiast és Geigert mindössze 0,034 másodperc választotta el a futam végén.

A japán Yuta Okaya végzett a nyolcadik helyen, 3 tized előnnyel Hugo De Cancellis előtt. A francia pedig Ruben Bijman előzési kíséreteit hárította, hogy megszerezze a kilencedik helyet; Bijman lett a tizedik, miután a 2. szabadedzésen felelőtlen motorozásért hosszú körös büntetést kapott.

Misano – WorldSSP300 1. futam végeredménye:

1 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha
2 A. DIAZ Arco Motor University  Yamaha 0.020
3 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 0.465
4 A. COPPOLA VM Racing Team Yamaha 0.556
5 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki 7.575
6 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 8.260
7 D. GEIGER Fusport-RT by SKM Kawasaki 8.294
8 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 8.449
9 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 8.752
10 R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 8.827
11 P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki 8.969
12 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 9.228
13 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 10.749
14 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 10.776
15 M. GAGGI Vinales Racing Team Yamaha 10.822
16 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 18.190
17 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 28.991
18 T. ALBERTO Fusport-RT by SKM Kawasaki 34.162
19 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 34.289
20 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 34.570
21 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 34.663
22 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 55.579
23 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 1’05.845
24 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 1 kör
nem ért célba:
T. KAWAKAMI AD78 Team Brasil Yamaha 2 kör
F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 5 kör
H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 11 kör
I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 13 kör
M. MARTELLA Prodina Racing Kawasaki 14 kör
L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 14 kör
B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 14 kör
M. GENNAI Team BrCorse Yamaha
Második futam – Díaz visszavette az első helyet a tabellán

Miután az 1. futamon a WorldSSP300 egyik legkisebb különbségével lemaradt a győzelemről, Diaz a 2. futamon aratott elsőségével visszavette a világbajnoki pontversenyben is a vezetést.

A WorldSSP300-as kategóriához méltó, szoros versenyen Diaz két körrel a futam vége előtt az élre állt, riválisai nyomása ellenére meg tudta tartani elsőségét és megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. A japán Yuta Okaya késői hajrájával a második helyre lépett előre, és behúzta nyolcadik dobogós helyezését a WorldSSP300-ban. Victor Steeman Hugo De Cancellis-al vívott óriási csatát a dobogó legalsó fokáért, végül 0,003 másodperccel előzte meg riválisát. A német Dirk Geiger ötödik helyével WorldSSP300-as pályafutása legjobb eredményét érte el, megelőzve honfitársát, Lennox Lehmannt. Lehmann az ötödik helyen haladt át a célvonalon, de végül egy hellyel hátrébb sorolták utolsó körös pályaelhagyása miatt.

Az 1. futam győztese, Matteo Vannucci nem vett részt a 2. futamon, miután a bemelegítésen bukott és mellkasi sérülés miatt helikopterrel kórházba szállították további vizsgálatokra. Mivel ő indult volna az első rajtkockából, a rajtrácson minden versenyző egy pozíciót előrébb került, így Steeman indult a pole-ból.

Di Sora technikai probléma miatt feladni kényszerült a versenyt.

Ennyire szoros versenyeket láthatunk a legkisebb kategóriában:

Misano – WorldSSP300 2. futam végeredménye: 

1 A. DIAZ Arco Motor University Team Yamaha
2 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 0.408
3 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki 0.930
4 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 0.933
5 D. GEIGER Fusport-RT by SKM-Kawasaki Kawasaki 1.067
6 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 1.100
7 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 1.191
8 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 1.223
9 R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 1.404
10 A. COPPOLA VM Racing Team Yamaha 1.443
11 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 1.928
12 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 2.036
13 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 2.085
14 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 2.345
15 T. ALBERTO Fusport-RT by SKM-Kawasaki Kawasaki 6.514
16 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 6.645
17 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 6.677
18 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 11.254
19 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 11.269
20 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 11.427
21 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 37.617
22 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 49.429
Nem ért célba:
S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 2 kör
M. GAGGI Vinales Racing Team Yamaha 5 kör
S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 7 kör
H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 7 kör
I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 10 kör
P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki 12 kör
A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 14 kör
T. KAWAKAMI AD78 Team Brasil Yamaha
M. MARTELLA Prodina Racing Kawasaki

Bautista: Az élen jobban ki tudom használni a motorom erősségeit

0

Két győzelemmel és egy második hellyel Álvaro Bautista tovább növelte előnyét az összesített tabellán a misanói hétvége után. A Ducati versenyzője csak a Superpole futamon talált legyőzőre.

Sok Ducati rajongó Álvaro Bautista miatt utazott Misanóba a 2022-es Superbike világbajnokság negyedik fordulójára. A spanyol pedig nem okozott nekik csalódást: szombaton megnyerte az időmérőt és az első futamot, majd vasárnap a Superpole futam második helyét szerezte meg és egy újabb győzelmet aratott a második versenyen.

A világbajnoki éllovas a sprintfutamot is szerette volna megnyerni, de ez nem jött össze neki.

„Kevesebb üzemanyaggal a tankban a Superpole futamon egy kicsit többre számítottam” – ismerte el a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „Hogy egy kicsit jobban tudjam nyomni, kicsit módosítottunk a beállításokon – sajnos ez visszafelé sült el. A szombati jó érzésem már nem volt meg. Harcoltam Jonathannal, de a tempó és főleg az érzés nem volt igazán jó”.

A második versenyen domináns győzelmet aratott. Miután a 7. körben meg tudta előzni Razgatlioglut, körönként 0,7 másodperccel volt gyorsabb török ellenfelénél, a futam végére pedig majdnem 7 másodperces előnyt motorozott ki.

„A második futamra visszatértünk a korábbi beállításokhoz, és bumm, a jó érzés visszatért” – mondta a Ducati versenyzője. „Minden újra ideálisnak tűnt. Biztonságban éreztem magam és tisztában voltam azzal, hogy mit tudok a motoron, és mindent éreztem. Nagyon elégedett vagyok ezzel a hétvégével. Nem csak az eredmények miatt, hanem azért is, mert tovább tudtam javítani a motorral kapcsolatos érzéseimet.”

„Nem mindig van meg a tempóm ahhoz, hogy elhúzzak az élen. Misanóban azonban a főfutamokon ez volt a helyzet. Ha még van valami a tarsolyomban, akkor inkább az élre állok, mert akkor jobban ki tudom használni a motorom erősségeit” – magyarázta Bautista. „Ha egy másik pilóta mögött haladok, néha nem tudom a fékezési pontjaimat és a kanyarsebességemet kezelni. Erősebbnek érzem magam, mint három évvel ezelőtt, amikor nehezebb volt más versenyzőkkel küzdenem.”

Aegerter: Sokan azt gondolják, hogy nyerni könnyű.

Dominique Aegerternek Misanóban megszerzett győzelme már a hetedik volt a szezonban. A Yamaha versenyzője vasárnap szoros csatában győzte le Lorenzo Baldassarrit. 

Sokáig Lorenzo Baldassarri vezette hazai versenyét a Misanóban. Nem sokkal a futam vége előtt azonban a világbajnokságot vezető Dominique Aegerter megelőzte olasz riválisát. A svájci versenyzőnek ez volt a hetedik győzelme a szezonban nyolc futamból, az aragóniai szezonnyitó óra zsinórban húzza be az első helyezéseket.

„Mindkét futamot megnyertem, megvolt a pole pozícióm, új körrekordot állítottam fel, de tényleg nem volt könnyű” – összegzett Agerter. „Nagyon keményen kellett küzdenem. Balda igazán erős tempót diktált. Nem volt könnyű menni vele. A pálya hőmérséklete nagyon magas volt.”

A svájci hozzátette: „Ha Bulega nem hibázott volna az első körben, biztos vagyok benne, hogy az élen harcolt volna velünk. A végén nagyon szoros volt a küzdelem, de az utolsó körben sikerült bebiztosítanom a győzelmet. Nagyon fontos 25 pont a világbajnokság szempontjából. Hihetetlen, hogy zsinórban hét győzelmet sikerült szereznem.”

Andrea Locatelli tartja a rekordot jelenleg, aki kilenc győzelmet tudott szerezni zsinórban. Megkérdezték Aegertert, hogy van-e esélye megdönteni ezt a teljesítményt. „Szép dolog az ilyen statisztika, de a célunk az, hogy a bajnoki címért harcoljunk. Ha túl nagy kockázat a győzelemért menni, akkor egy második, harmadik vagy negyedik hely is nagyon jó” – mondta a yamahás versenyző. „Sokan azt gondolják, hogy nyerni könnyű. Ha egyszer harmadik vagy, rögtön jön a kérdés: ‘Mi történt’?”.

„Nyugodtnak kell maradnom” – mondta el Agerter. „Sok más versenyző is gyors, talán olyan pályák jönnek, amelyek jobban mennek nekik, vagy más lesz az időjárás. A különböző motorkoncepciók is szerepet játszhatnak. De ha ez így folytatódik, akkor nagyon boldog leszek.”

A lehetséges 200 világbajnoki pontból Agerter eddig 195-t szerzett meg. Az előnye a második helyen álló Baldassarri előtt óriási. „54 pont jó előny, de egy hétvége alatt 50-et is elveszíthetsz”mondta reálisan szemlélve a helyzetet. „Még nagyon sok verseny van hátra. Mégis, a pontok egyelőre a zsebemben vannak, senki nem veheti el őket tőlem. Most már a következő futamra koncentrálok. Fontos, hogy a szezon végén még mindig pontelőnyben legyünk.”

Egy hónap szünet után július közepén a Donington Park a következő futam a naptárban. „13 éve versenyeztem utoljára Donington Parkban, akkor még a 125 köbcentis GP-motorral” – mondta el Aegerter. „De már alig várom, hogy végre újra ezen a pályán versenyezhessek. Szeretem, hogy sok különböző pálya van. Ha sütne a nap, tökéletes lenne.”

Arón Canet autóbalesetet szenvedett

0

A 22 éves versenyző súlyos balesetet szenvedett vasárnap este. Canetet ki kellett szabadítani az autó roncsai közül.

Sokkoló hírek érkeztek vasárnap este Valencia környékéről: A spanyol pilóta Chevrolet Corvette-jével autóbalesetet szenvedett. Annyi bizonyos, hogy Canet feje és arca sérült meg. A versenyzőt tűzoltók szabadították ki az autó roncsai közül, és a közeli La Ribera kórházban ápolják jelenleg.

Canet Twitter bejegyzésében az alábbiakat közölte 1 órával ezelőtt:

„Köszönet mindenkinek a támogató üzenetekért. Tegnap balesetet szenvedtem, amikor az anyósülésen ültem. Szerencsére a barátnőm és én is jól vagyunk. Minden egy pillanat alatt történt, de az ijedtségen kívül nincs baj.”

 

Misano – Bautista magabiztos győzelmet aratott

0

Az izgalmasan, nagy csatákkal induló misanói futamot végül óriási előnnyel nyerte Álvaró Bautista, Razgatlıoğlu és Rinaldi előtt. Rea csak a negyedik helyen végzett.

A hétvége legmelegebb körülményei mellett indult el a Superbike mezőny a 2. futamra – 28 fokos levegő és 46 fokos aszfalthőmérséklettel.

Razgatlıoğlu kapta el legjobban a rajtot, az élen tudott maradni a start után. Xavi Vierge is nagyon jól indult, rövid időre Rea elé tudott kerülni az első kör elején, azonban az északír visszaelőzte a spanyolt. Bautista a 2. körben az élre állt török riválisát előzve. Azonban a spanyolt Razgatlıoğlu és Rea is megelőzte egy hiba után. Északír ellenfelét könnyedén hagyta ezután maga mögött a spanyul és zárkózott vissza Razgatlıoğlura.

Rinaldi a futam első felében gyors felzárkózást produkált az elrontott Superpole versenye után, a 3. körben elment Rea mellett és a hétvégi második dobogója felé motorozott.

A 4. körben Garret Gerloff szállt ki a versenyből, amikor a 16-os kanyarban dobta el motorját. Eközben Bautista török ellenfelét előzte meg az élen, de Razgatlıoğlu nagyon keményen visszatámadt és ismét az élre állt.

15 körrel a leintés előtt Bautista ismét elment yamahás riválisa  mellett, majd még gyorsabb fokozatra kapcsolt. Razgatlıoğlu láthatóan a határon motorozott, nagy mentést és is láthattunk tőle.

10 körrel a kockás zászló előtt Xavi Vierge dobta el motorját a nagy tempójú kanyarban. Az eset után a spanyolt az orvosi központba szállították további vizsgálatokra. A bukást nem láthattuk a közvetítésben, de a balesetet a felügyelők vizsgálni fogják a futam után, így valószínűleg Bassani is benne volt az esetben.

Az élen Bautista megnyugtató előnnyel vezetett Razgatlıoğlu előtt, Rinaldi 3,5 másodperccel követte török ellenfelét a harmadik helyen. Rea teljesen lemaradt a vezető trióról, esélye sem volt a dobogóért harcolni.

A verseny utolsó harmadában egyre több versenyző csúszkált a forró aszfalton, sorra érkeztek a figyelmeztetések pályaelhagyások miatt – Razgatlıoğlunak, Bassaninak és Lowesnak kellett jobban odafigyelni a futam további köreiben, hogy elkerüljék a hosszú körös büntetést. Lowesnak nem sikerült elkerülnie a ezt.

A futam utolsó harmadában nem történt már nagyobb változás, Álvaro Bautista nagy előnnyel húzta be a győzelmet Razgatlıoğlu és Rinaldi – aki 7 pozíciót javított a futamon – előtt. Rea csupán a negyedik helyen láthatta meg a kockás zászlót. Lecuona, Locatelli, Bassani, Lowes, Redding és Baz fértek be a legjobb tízbe. Bautista ezzel 36  pontra növelte vezetését a tabellán Rea előtt, Razgatlıoğlunak már 79 pont a lemaradása.

Misano – WSBK 2. futam végeredménye: 

1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 7,194
3 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 11,119
4 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 14,901
5 I. LECUONA Team HRC Honda 18,774
6 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 20,217
7 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 21,149
8 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 23,533
9 S. REDDING BMW Motorrad BMW 29,638
10 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 38,831
11 P. OETTL Team Goeleven Ducati 40,881
12 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Yamaha 41,588
13 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 43,353
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 43,833
15 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad BMW 43,889
16 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 44,697
17 T. RABAT Kawasaki Pucetti Kawasaki 49,375
18 L. MERCADO MIE Racing Honda 1’02.448
19 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’22.808
Nem ért célba:
X. VIERGE Team HRC Honda 10 kör
H. SYAHRIN MIE Racing Honda Honda 14 kör
A. DELBIANCO Pedercini Racing Kawasaki 14 kör
G. RUIU Bmax Racing BMW 18 kör
G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 19 kör

Misano – Aegerter zsinórban 7. futamgyőzelmét aratta

Az Aegerter – Baldassarri különcsatát ismét a svájci versenyző nyerte, megszerezve idei 7. győzelmét. Sebestyén Péter újabb 2 pontot szerzett.

Tom Booth-Amos nem lehetett ott a rajtnál, mivel az orvosi stáb versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították a futam előtt.

Mindenki jól jött el a rajtnál, az első kanyarban Bulega fordult elsőként, azonban egy hiba miatt (a futam után elmondta, hogy üresbe tette a motorját, ez okozta a problémát) visszaesett a 7. pozícióba néhány kanyarral a futam kezdete után. Közben Aegerter is visszacsúszott a 3. helyre.

A futam első szakaszában Baldassarri, Montella, Aegerter sorrendben haladtak az élen a versenyzők. Az első hármas meg tudott lépni a mezőnytől, azonban a 4. pozícióért kemény csata zajlott Öncü, Bulega és Caricasulo között. 14 körrel a kockás zászló előtt Bulega Öncü előzésével már a 4. pozícióban motorozott és indult el a vezető trió után, ahol Montella és Aegerter között történt eközben helycsere.

Bulega gyújtotta be a rakétákat Ducatiján, és villámgyorsan utolérte Montellát, akit gyorsan maga mögött tudott hagyni és visszaért a dobogós helyek egyikére. Montella tempója némileg visszaesett, így csapattársa, Can Öncü is megérkezett az olaszra.

A futam feléhez érve Aegerter Baldassarri nyakán motorozott, de támadásokat még nem indított a győzelemért. Bulega lemaradása a vezető duó mögött már 3,5 másodperc volt ekkor.

Stefano Manzi is szépen lépkedett előre, féltávnál már a negyedik helyig sikerült felérnie.

7 körrel a kockás zászló előtt Baldassarri és Aegerter között volt egy pengeváltás az első helyért – a svájcinak sikerült megelőznie olasz riválisát, azonban vezetése csak néhány másodpercig tartott, Baldassarri visszaelőzte a tabella éllovasát.

Az 5. helyért kawasakis különcsata zajlott Öncü és Montella között, amit végül a török versenyző nyert meg.

2 körrel a leintés előtt Aegerter és Baldassarri cserélgették egymás között a pozíciót. Aegerter vezetésével kezdődött meg az utolsó kör, de az olasz szorosan követte riválisát. Előzni azonban már nem tudott, így Aegerter idei 7. futamgyőzelmét aratta a 2022-es Supersport világbajnoki szezonban. Baldassarrinak nem sikerült hazai futamán győzelmet szereznie, de két 2. helyével szép hétvégét teljesített. A harmadik helyen Bulega ért célba, megelőzve Manzit, Öncüt, Carivasulót, Montellát, Casadeit, Cluzelt és De Rosát az első tízben.

Sebestyén Péter 14. helyen ért célba, így újabb 2 világbajnoki pontot sikerült bezsebelnie.

Misano – WSSP 2. futam végeredménye: 

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing  Yamaha
2 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha  Yamaha 0,338
3 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 6,460
4 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 7,824
5 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 10,379
6 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 11,024
7 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 11,383
8 M. CASADEI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 15,994
9 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 16,144
10 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 22,283
11 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 27,861
12 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 28,553
13 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 28,862
14 P. SEBESTYEN Evan Bros. Yamaha Yamaha 28,990
15 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 29,170
16 K. SMITH VFT Racing Yamaha 31,734
17 M. KOFLER CM Racing Ducati 33,707
18 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 35,534
19 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 36,326
20 M. PATACCA Renzi Corse Ducati 37,453
21 N. SPINELLI D34G Racing Ducati 38,122
22 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 38,811
23 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 41,962
24 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 43,728
25 S. KROEZE Kallio Racing Yamaha 49,908
26 B. CURRIE Motozoo Racing Kawasaki 54,665
27 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 112,935
Nem értek célba
24 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 7 kör
13 L. OTTAVIANI Altogo Racing Team Yamaha 8 kör
10 U. ORRADRE MS Racing Yamaha WorldSSP Yamaha 15 kör
32 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 15 kör