A nyugodtan induló versenyt a 2-es kanyarban hirtelen lezuhanó eső kavarta meg, ahol a teljes élmezőny bukott, további versenyzőkkel együtt. Az újraindítás után Roberts magabiztosan – több, mint 4 másodperccel – nyerte a kaotikus futamot Vietti és Navarro előtt.
A futamra a pole-ból induló Aron Canet hangolt legjobban a bemelegítő edzés során, közel fél másodperccel volt gyorsabb az őt követő Tony Arbolinónál.
A szombati időmérőn, a világbajnoki tabellát vezető Celestino Viettinek a 13. hely jutott, míg riválisai, Ai Ogura a 7., Tony Arbolino pedig a 4. pozícióból vághatott neki a 24 körös versenynek.
A futam kezdete előtt sötét felhők kezdtek gyülekezni a pálya felett, csak remélni lehetett, hogy ez nem fog problémát okozni.
Beaubier kapta el legjobban a rajtot, az első kanyarban az amerikai fordult elsőként Arbolino és Canet előtt. Dixon veszített sokat az indulásnál, a 3. helyről a 8. pozícióig esett vissza. Az első kör végén Canet visszavette a vezetést Beaubiertől, a harmadik helyre pedig Chantra zárkózott fel, akire viszont hosszú körös büntetés várt, aminek letöltése után a 8. helyre ért vissza, innen kezdte meg a felzárkózást.
A 3. körben megjelenő esőcseppek kezdték borzolni a kedélyeket, de nem volt számottevő csapadék ekkor a pályán.
Vietti a 4. körig csupán 2 pozíciót tudott javítani, így a 11. helyen körözött a pályán. Az 5. körben Ogura jött fel a dobogóra, miközben Fernandez és Arbolino kezdett küzdelembe a 4. pozícióért.
18 körrel a kockás zászló előtt a Canet – Beaubier páros kiépített némi előnyt a mezőny előtt, Ogura kezdte meg a felzárkózást, húzva magával Arbolinót és Fernandezt. Chantra már a 8. helyről már a 6. helyig jött előre, majd folytatta a zárkózást, mögötte Dixonnal.
Ezután jöttek a drámai történések. A 9. körben a 2-es kanyarban hirtelen leesett az eső, mintha kirántották volna a szőnyeget a pilóták alól, tömeges bukást láthattunk – 11 versenyző esett el, köztük a versenyt vezető 6 pilóta – majd előkerült a piros zászló. A kiesettek névsora: Canet, Beaubier, Ogura, Fernandez, Arbolino, Chantra, Lowes, Arenas, Acosta, van den Goorbergh és Corsi. A horrorisztikus jelenetek után, csodával határos módon a versenyzők nem szenvedtek komolyabb sérüléseket. Aron Canet-t és Simone Corsit vizsgálatra az orvosi központba szállították.
A versenyzők igyekezete ellenére – hogy minél gyorsabban visszaérjenek a boxba az újraindítás előtt, a bukott versenyzők nem folytathatták a versenyt.
Az újraindítás után a verseny 7 körrel folytatódott, a 8. kör végi sorrendben gyorsított rajtprocedúrával, a teljes élmezőny nélkül. 17 versenyző kezdte meg a „sprintfutamot”, Dixon, Robert, Vietti, Navarro, Aldeguer, Alcoba indulhattak az első két rajtsorból.
Az újraindításnál Dixon és Roberts jól jöttek el, Vietti viszont visszacsúszott az 5. helyre.
Egy kör sem telt el, amikor jött a következő dráma, Dixon bukott az élről, így Roberts, Aldeguer, Schrötter sorrendben haladtak a versenyzők az első háromban.
Az amerikai versenyző 3 másodperccel elhúzott az őt követő bolytól, ahol megkezdődött az adok-kapok. Schrötter és Navarro szakadt el az őket követő versenyzőktől 5 körrel a futam vége előtt, őket követte Vietti, Gonzalez és Aldeguer, azonban hamar felzárkóztak a dobogósok mögé. Közben a VR46-os Antonelli esett el az első szektorban.
4 körrel a kockás zászló előtt Navarro előzte meg Schröttert, így már ő haladt a 2. pozícióban, majd Vietti is elment a német mellett. Schrötter teljesítménye nagyon visszaesett, így Manuel Gonzalez is megelőzte, így 2 körön belül 3 pozíciót is bukott. Navarro mérte el a kanyart, amit a mögötte haladó Vietti könyörtelenül ki is használt és feljött a második helyre. Navarro szorosan követte olasz riválisát, de előzni már nem tudott, így a Roberts – Vietti – Navarro sorrendben motoroztak át a célvonalon. Őket követte Schrötter, Gonzalez, Alcoba, Aldeguer. Aledeguer később pályaelhagyásért büntetést kapott, így végül a 7. helyet szerezte meg. Az első tízbe még Bendsneyder, Baltus és Rodrigo fértek be.
Roberts első győzelmét szerezte, ami egyben az első amerikai győzelem a középső géposztályban 1990 óta, a Moto2-ben pedig ez még nem fordult elő. 11 éve egyetlen géposztályban sem avattak amerikai győztest.
Portimao – Moto2 verseny végeredménye:
1 |
Joe ROBERTS |
Italtrans Racing |
KALEX |
|
2 |
Celestino VIETTI |
Mooney VR46 |
KALEX |
2.818 |
3 |
Jorge NAVARRO |
Flexbox HP40 |
KALEX |
2.991 |
4 |
Marcel SCHROTTER |
Liqui Moly Intact |
KALEX |
3.104 |
5 |
Manuel GONZALEZ |
Yamaha VR46 |
KALEX |
3.199 |
6 |
Jeremy ALCOBA |
Liqui Moly Intact GP |
KALEX |
3.821 |
7 |
Fermín ALDEGUER |
Speed Up |
BOSCOSCURO |
3.784 |
8 |
Bo BENDSNEYDER |
Pertamina SAG |
KALEX |
4.648 |
9 |
Barry BALTUS |
RW Racing GP |
KALEX |
8.103 |
10 |
Gabriel RODRIGO |
Pertamina SAG |
KALEX |
8.880 |
11 |
Romano FENATI |
Speed Up |
BOSCOSCURO |
9.511 |
12 |
Keminth KUBO |
Yamaha VR46 |
KALEX |
22.541 |
13 |
Sean Dylan KELLY |
American Racing |
KALEX |
24.669 |
14 |
Filip SALAC |
Gresini Racing |
KALEX |
1’53.045 |
15 |
Alessandro ZACCONE |
Gresini Racing |
KALEX |
1 lap |
Nem ért célba |
|
|
|
|
|
Nem fejezte be az első kört az újraindítás után |
|
JAKE DIXON |
GASGAS Aspar |
KALEX |
|
Nem voltak ott az újraindításnál |
|
Aron CANET |
Flexbox HP40 |
KALEX |
|
|
Cameron BEAUBIER |
American Racing |
KALEX |
|
|
Tony ARBOLINO |
Marc VDS Racing |
KALEX |
|
|
Augusto FERNANDEZ |
Red Bull KTM Ajo |
KALEX |
|
|
Sam LOWES |
Marc VDS Racing |
KALEX |
|
|
Ai OGURA |
Honda Team Asia |
KALEX |
|
|
Somkiat CHANTRA |
Honda Team Asia |
KALEX |
|
|
Albert ARENAS |
GASGAS Aspar |
KALEX |
|
|
Marcos RAMIREZ |
MV Agusta Forward |
MV AGUSTA |
|
|
Zonta VAN DEN GOORB |
RW Racing GP |
KALEX |
|
|
Pedro ACOSTA |
Red Bull KTM Ajo |
KALEX |
|
|
Simone CORSI |
MV Agusta Forward |
MV AGUSTA |
|