back to top
2025. május 23. 10:33
Kezdőlap Blog Oldal 749

Mir reméli, Miller tanul az ütközésükből

0

A szezon elején Joan Mir volt a mezőny egyik legstabilabb versenyzője, egészen addig, amíg Portimaóban nem találkozott Jack Millerrel. Intézett hozzá néhány szót.

Joan Mir vezetni tudott a végül Fabio Quartararo által megnyert Portugál Nagydíjon, később viszont elkezdett egyre hátrébb csúszni a rangsorban. A katalán a 19. körben már csak harmadik volt, és ekkor még nem voltak vége a gondjainak. Amikor ugyanis Jack Miller megpróbálta megelőzni őt, az ausztrál hibázott, aminek következtében végül egyikük sem tudott célba érni.

Mir alapvetően nem haragszik Millerre, de azért intézett hozzá néhány intelmet, mondhatni, tanító célzattal.

„Problémás volt az incidens, persze, de ilyen sajnos elő szokott velem is fordulni” – sajnálkozott 2020 világbajnoka. „Én is elkövettem korábban pontosan ilyen hibákat. Tudom, hogy Jack sem szándékosan tette. Egyszerűen olyan féktávon próbált megelőzni, ahol nem volt hely. Ráadásul én is elég kemény féktávot vettem. Aztán blokkolt a motorja eleje. Nagy kár érte, de mondom, velem is előfordult velem. Remélem, tanul ebből, és többet nem fordul elő ilyen.

Miller elmondta, rosszul érzi magát azzal kapcsolatban, ami közte és Joan Mir között történt. „Jól éreztem magam, jól alakult a verseny, kellően meg tudtam óvni a gumijaimat is az első 16 körben. Elkezdtem aztán nyomni. Láttam, hogy Zarco megelőzi Mirt, szóval godnoltam, én is megpróbálom. Fogalmam sincs, mi történt, lehet, hogy a gumim összeszedett valamit a pályán. Az ilyen mindig szar érzés, pláne úgy, hogy kivettem a versenyből egy riválist is, csak még mélyebben vagyok tőle. De ez van.

Espargaró szerint súlyos problémái vannak a Hondának

0

Nem kertelt a Repsol Honda motorosa, Pol Espargaró a Portugál Nagydíj végén, amikor jellemeznie kellett csapata és motorja teljesítményét.

A 2022-es MotoGP-szezon első versenyén, Portugáliában első győzelmét aratta Fabio Quartararo. A portimaói aszfaltcsíkon megint rendkívül problémás versenye volt a Hondásoknak. A Repsol motorosai közül például Marc Márquez legalább hatodikként beért, de Pol Espargaró csak kilencedik lett. A legjobb hondások, vagyis a két Márquez (az ifjabbik, Álex rögtön Marc mögött hetedik lett) is 16 másodpercet kaptak a győztestől…

Hiányzik az, amiről azt hittük a holtszezon során, megvan” – fogalmaz Pol Espargaró a Motorsport.com kérdésére. „Nagyon nehezen értjük ezt, de az biztos, hogy a hátsó fékezéssel nem tudunk ott megállni, ahol szeretnénk. Amikor meg gázt adnánk, akkor meg elpörögnek a gumik. Ennek az egésznek egyszerűen nincs értelme. Főleg úgy nem, hogy mi hátra ráadásul a keményet választottuk, miközben a mezőny többi része közepessel ment.

Espargaró csak panaszkodik, és panaszkodik. „Arra gondoltunk, hogy a kemény jobb lehet hátra. A tapadást, a kigyorsítást illetően is. Aztán láttuk, hogy Marc például a közepessel ment, és pontosan ugyanolyan volt minden azzal is. Választanunk kell, hogy milyen tapadás mellett tesszük le a voksunkat. Az oldalsó vagy az egyenesbeli tapadás mellett. A többieknek mindkettő megvan, nekünk meg választani kell? Miért? Télen mindenki egyetértett, hogy jól bánunk a gumikkal, leszámítva pár kisebb problémát elöl. De a hátulját senki meg sem említette. Súlyos problémáink vannak, és nem tudjuk, mi ezekre a megoldás. Itt az idő, hogy mindenki összedugja a fejét a gyárban, hogy lábalunk ki ebből.

A téli felkészüléshez képest semmi okuk nem volt változtatni. „Miért, ha egyszer messze ez volt a leggyorsabb motor?

Marc Márquez hatodik helye nyomán feljött a tizenegyedik helyre összetettben. Pol Espargaró legutóbb szerzett hét pontjával közvetlenül a csapattárs mögött jön a tabellán.

Lecuona: Őrült hétvége volt

0

A Honda a Superbike-világbajnokságba való gyári visszatérése óta csak Álvaro Bautista állhatott eddig dobogóra. Iker Lecuona a második hétvégéjén megtehette ezt.

Volt némi szerencse is abban, hogy Iker Lecuona dobogóra állhatott az asseni második futam után – hiszen előtte Rea és Razgatlioglu bukott. Amint mondani szokás, jókor kell lenni jó helyen, el kellett jutni a célvonalig, a jó eredményt pedig nem kell megmagyarázni. A spanyol versenyző sokat küzdött az eredményért, habár a hétvégéje nem indult könnyen. Pénteken csúnya bukással indított, amikor zúzódásokat szenvedett, majd szombaton a harmadik szabadedzésen ismét esett. A borzalmas kezdés után azonban a Honda versenyzője fel tudott állni és az első versenyen, illetve a sprintfutamon is az ötödik helyen ért célba.

Nem véletlen tehát, hogy amikor harmadikként hagyta el a célvonalat, csapata felhőtlenül boldog volt.

„Őrült egy hétvége volt – mondta Lecuona a SPEEDWEEK.com-nak. „Az FP2-ben csúnyán buktam, és azóta nagyon fáj a lábam. Ugyanakkor azt is éreztem, hogy van itt potenciálunk – talán nem a dobogóra, de a negyedik vagy ötödik helyre mindenképpen. Jól éreztem magam, és az első versenyen és a Superpole futamon is ötödik voltam.”

„Az volt a terv, hogy az első körökben az élmezőnnyel menjen, ami jónka bizonyult, még akkor is, ha jobban elhasználtam az abroncsokat.” – folytatta a korábbi MotoGP versenyző. „Így tudtam előnyt kimotorozni a mögöttem lévő csoporthoz képest. Aztán amikor láttam, hogy Toprak és Johnny bukik, tudtam, hogy itt az esélyem. Elmentem Locatelli és Bautista mellett, de Álvaro túl gyors volt, feljött és megelőzött. Az utolsó öt körben a hátsó gumi elgogyott, de négy másodperces előnyöm volt. Így nyugodt maradtam és befejeztem a versenyt. Nem számítottam a dobogó harmadik helyére, így annál boldogabb vagyok.”

Az összesített tabellán is látszik, hogy a Honda fejlődött. Lecuona 50 ponttal az ötödik helyen áll a bajnokságban, mindössze öt ponttal lemaradva Andrea Locatelli mögött.

„Természetesen a Honda lépésről lépésre fejlődik, de még több időre van szükségünk” – mondta a spanyol. „Ha minden pilóta versenyben marad, az ötödik hely a határunk. Ha valaki kiesik, én ott vagyok, és ki tudom azt használni.”

Rea és Razgatlıoğlu máshogy látják az ütközést

0

A Superbike világbajnokság 2. futamán történteket igen másképp látják a főszereplők, mind Jonathan Rea, mind Toprak Razgatlıoğlu elmondták saját álláspontjukat a futam után.

A dráma a verseny 6. körében következett be: az első kanyarban az élen álló Toprak Razgatlıoğlu kicsit későn fékezett, lesodródott az ideális ívről, és a kanyar kijáratánál a rázókövek szélére került – de nem hagyta el a pályát. Az aszfaltcsíkra visszatérve a Yamaha versenyzője összeütközött Jonathan Reával.

Az ütközés előtti döntő pillanatok és maga a bukás sem látszik a TV felvételeken. A FIM illetékesei az összes kameraperspektívát tanulmányozva arra a következtetésre jutottak, hogy versenybaleset történt.

Rea és Razgatlıoğlu elmondták véleményüket az esettel kapcsolatban, és egyértelmű, hogy álláspontjuk eltér.

„Mellette mentem az egyenesben, és 15 méterrel később fékezett, mint szokott”mondta el Rea. „A kanyar kijáratánál a rázókőre került, túl gyorsan ment. Én a szokásos nyomvonalon mentem. Egy ilyen helyzetben Assenben általában a kívül motorozó pilóta enged, mert a többiek kigyorsítanak.”

Razgatlıoğlu ezt másképp látja: „Kicsit erősen fékeztem, szélesre mentem, de nem hagytam el a pályát. Aztán visszatértem az ideális ívre. Johnny hibázott, amikor nem figyelt rám, ezért ütköztünk. Versenybaleset – de Johnny nem figyelt az ívemre. Ő csak a saját ívét nézte, és korán kigyorsított, de én a bal oldalán voltam, és az élen haladtam. Újra meg kell néznie a bukást, az én kamerám szemszögemből, nem az övéből. Én voltam elől, nem láttam őt. Nem tudom elvenni a gázt és hátranézni, ezt nem teheted meg egy versenyen. Gondolom, ki akart szorítani, mert én kívül voltam.”

„A baleset óta nem beszéltem vele, pontosan tudja, mi történt” – mondta a 25 éves versenyző. „Ő elmondja a saját nézőpontját, én a valóságot. Tízszer is megnéztem a kamerám felvételeit, hogy megértsem, az én hibám volt-e vagy az övé. Oké, ez egy versenybaleset volt. De csak azért estünk el, mert ő hibázott. Neki kell visszanéznie, nem voltam a pályán kívül. Jobb, ha ma nem beszélünk többet, talán majd később. Tavaly a csatáink mindig tiszteletteljesek voltak. Mindenki követ el hibákat. Végülis szerencsénk volt, mert az egyenesben ütköztünk. Aggódtam Bautista miatt, aki közvetlenül mögöttünk jött.”

Razgatlıoğlu a szombati futamban Rea és Bautista mögött harmadik lett, a vasárnap délelőtti sprintfutamban pedig Rea mögött második. A világbajnokságban 64 ponttal a harmadik helyen áll, 45 ponttal lemaradva az élen álló Bautistától.

„Tavaly Assenben a második futamon buktam, most megint” – zárta Razgatlıoğlu. „Most már félek, jövőre jobb, ha nem állok rajthoz ezen a versenyen. A bajnokságot sem nézem már, annak vége. A versenyekre tekintek, és megpróbálok nyerni.”

Portimao – Görbe Soma nem szerzett pontot az RBRC nyitóhétvégéjén

Görbe Soma számára jól indult a Red Bull Rookies Cup 2022-es szezonjának nyitánya, hiszen az első, portimaói hétvége során az időmérő edzésen a brilliáns negyedik rajthelyet szerezte meg. Ám a nagyszerű pozíciót sajnos nem sikerült pontokra váltani.

ELSŐ FUTAM

A futam első körében Filippo Fairoli nagyot esett a kilences kanyarban, ami után a pályán maradt, és ott kellett ápolni. Emiatt a második körben a versenyirányítás elrendelte a piros zászlót – pontosan akkor, amikor Görbe Soma és Alex Venturini elestek a kettes kanyarban. Somának nem lett baja, de az újraindításnál már nem tudott ott lenni.
Az újraindított első futamon a spanyol José Rueda elhúzott a mezőnytől, ám őt utolérte szép lassan a honfitárs Ángel Piqueras – aki az utolsó előtti körben nagyot esett. A versenyt így kényelmes előnnyel nyerte meg Rueda, a dobogóra még az ír Casey O’Gorman és  a holland Collin Veijer állhattak fel.

VÉGEREDMÉNY:

1 José RUEDA SPA
2 Casey O’GORMAN IRL 9.178
3 Collin VEIJER NED 9.202
4 Harrison VOIGHT AUS 9.280
5 Tatchakorn BUASRI THA 10.199
6 Gabin PLANQUES FRA 10.553
7 Jacob ROULSTONE AUS 14.385
8 Jakob ROSENTHALER AUT 14.405
9 Danial SHAHRIL MAL 14.738
10 Lorenz LUCIANO BEL 17.421
11 Arbi ADITAMA INA 22.215
12 Marcos RUDA SPA 22.216
13 Freddie HEINRICH GER 22.342
14 Ruché MOODLEY RSA 22.584
15 Demis MIHAILA ITA 35.025
16 Guillermo MORENO MEX 37.649
Nem ért célba:
Luca LUNETTA ITA 1 kör
Máximo QUILES SPA 1 kör
Angel PIQUERAS SPA 2 kör
Amaury MIZERA FRA 7 kör
Nem fejezte be az első kört:
Rico SALMELA FIN
Eddie O’SHEA GBR
Nem rajtolt el:
GÖRBE Soma HUN
Filippo FARIOLI ITA
Alex VENTURINI ITA

 

MÁSODIK FUTAM

A második versenyen Görbe Soma még előkelőbb helyről rajtolhatott: a harmadikról, ugyanis az eredetileg pole-ból induló Piqueras a szombati bukása miatt nem tudott vasárnap elrajtolni.
Soma sajnos nem kapta el jól a startot: hamar visszaesett, az első kört már a 13. pozícióban zárta, majd később a 16-ig csúszott vissza. A futamot végül ebben a pozícióban zárta, nagyot csatázva a német Freddie Heinrich-al és az indonéz Arbi Aditamával. Soma ezt nyilatkozta a futam után:

A második futamon is ugyanaz a három versenyző állhatott a dobogóra, mint szombaton, ám más sorrendben: a célvonalon Rueda haladt át először, kevéssel megelőzve Veijert és O’Gormant, ám a szombati győztest utólag egy pozícióval hátrasorolták, mivel az utolsó körben kiszélesítette a pályát. A győzelem így a holland Veijeré lett.

VÉGEREDMÉNY:

1 Collin VEIJER NED
2 José RUEDA SPA
3 Casey O’GORMAN IRL 0.004
4 Harrison VOIGHT AUS 0.290
5 Rico SALMELA FIN 0.334
6 Tatchakorn BUASRI THA 1.179
7 Gabin PLANQUES FRA 1.310
8 Máximo QUILES SPA 7.923
9 Eddie O’SHEA GBR 7.957
10 Luca LUNETTA ITA 7.964
11 Jakob ROSENTHALER AUT 8.191
12 Danial SHAHRIL MAL 8.262
13 Ruché MOODLEY RSA 8.955
14 Lorenz LUCIANO BEL 9.315
15 Marcos RUDA SPA 14.487
16 GÖRBE Soma HUN 20.341
17 Freddie HEINRICH GER 20.406
18 Arbi ADITAMA INA 21.089
19 Alex VENTURINI ITA 30.490
20 Demis MIHAILA ITA 30.568
21 Guillermo MORENO MEX 35.836
Nem ért célba:
Amaury MIZERA FRA 10 kör
Jacob ROULSTONE AUS 15 kör

 

A srácoknak nem lesz idejük pihenni: a hétvégén ismét rajthoz állnak Jerezben, a MotoGP Spanyol Nagydíjának betétfutamaként.

A 2022-es Red Bull Rookies Cup állása egy fordulót követően:

1 José RUEDA SPA 45
2 Collin VEIJER NED 41
3 Casey O’GORMAN IRL 36
4 Harrison VOIGHT AUS 26
5 Tatchakorn BUASRI THA 21
6 Gabin PLANQUES FRA 19
7 Jakob ROSENTHALER AUT 13
8 Rico SALMELA FIN 11
9 Danial SHAHRIL MAL 11
10 Jacob ROULSTONE AUS 9
11 Máximo QUILES SPA 8
12 Lorenz LUCIANO BEL 8
13 Eddie O’SHEA GBR 7
14 Luca LUNETTA ITA 6
15 Arbi ADITAMA INA 5
16 Marcos RUDA SPA 5
17 Ruché MOODLEY RSA 5
18 Freddie HEINRICH GER 3
19 Demis MIHAILA ITA 1
20 Guillermo MORENO MEX 0
21 GÖRBE Soma HUN 0
22 Alex VENTURINI ITA 0

Zarco: Fabio mindenki dolgát megnehezítette

0

Egy újabb francia győzelem, de sajnos nem Johann Zarco zsebelte be, pedig mióta éhes a sikerre a 31 éves pilóta.

„Egy francia győzelem, de ismét nem az enyém” – kezdi kissé csalódottan Zarco.

„A tegnap megszerzett pole pozíció már letette az alapot a sikerhez, a mai verseny nagyszerű volt. Az elején időt vesztettem, de biztos voltam benne, hogy képes vagyok behozni a féktávokon. Nagy önbizalommal töltött el, így hamar visszaszereztem az elvesztett pozíciókat.”

„Úgy vélem, amikor sikerült megelőznöm Alex Márquezt és Jack Millert, az volt a futam kulcspillanata számomra. A 3. helyen haladtam Mir mögött, de Fabio akkor már messze járt. Úgy gondoltam, jobb ha Mir mögött maradok, és fenntartom a koncentrációt. Amikor Miller újra közelebb ért, átvettem a második helyet, ami jó döntésnek minősült, mivel utána mindketten elestek. A verseny vége felé kissé tartottam attól, hogy Aleix felér rám, mert nagyszerű időszakot él meg most a karrierjében. Tudtam, hogy a futam végén gyors lehet. Szerencsére tudtam takarékoskodni az energiámmal, így még jobban húztam a gázt a leintésig. Ezért pedig 20 pont jár.”

„El kell, hogy mondjam, idén nagyon sok esélyese van a bajnokságnak. Ezen körülmények között nem várok el magamtól túl sokat egy-egy futamon. Nem tudom, hogyan folytatódik az európai szakasz, ki lesz erős, és kinek lesznek gondjai. Az biztos, hogy Fabio ma mindenki dolgát megnehezítette. Tavaly is nagyszerű futamot teljesített itt, ahogy ma is.”

Oliveira: Nem éreztem jól magam a motoron, így értékesebb ez az 5. hely

0

Miguel Oliveira ugyan csak ötödikként zárt, de biztosan megdobogtatta minden portugál rajongó szívét a lelátókon, és a képernyők előtt is.

Már 10 hónapja, hogy a KTM száraz pályán nem szerzett Top10-es helyezést, így valóban nagy lehet az öröm, hogy a hazaiak kedvence az ötödik helyen hozta be az osztrák gyártó versenygépét. Oliveira mindent beleadott, de sajnos az nem volt elég a győzelemhez. Legutóbb 2020 novemberében győzött hazai közönség előtt, akkor a pole pozícióból rajtolva.

„Sokkal több lehetőség volt a mai napban, de az egész verseny alatt nehézségekkel küzdöttem. Egy olyan napon, amikor nem zajlik minden problémamentesen, 5. helyen végezni, az látható előre. Bár elégedett vagyok ezzel a helyezéssel, tekintve, hogy nem éreztem magam túl jól a motoron. Ez az eredmény egy jó kiindulópont a következő futamokra, Jerezre is. Pozitívan vágunk neki a folytatásnak, mert nagyon motiváló tud lenni egy Top5-ös helyezés.”

„Egész idő alatt úgy éreztem, hogy nem a megfelelő első gumit választottuk, nem érte el a kellő hőfokot a bal oldalon. Sajnos ezen a pályán nem megfelelő a számunkra megszokott és bevált kemény abroncs, így közepessel mentem elöl. Ezen kívül abban reménykedtem, hogy erősebb lesz a tempóm, különösen az utolsó szektorban, így tudtam volna küzdeni a jobb helyezésekért. Ettől függetlenül nagyon boldog vagyok, hogy a hazai közönségem előtt célba értem, bizonyára élvezték a műsort.”

Bastianini: A Q1 után újabb bukás

0

Már az időmérő edzés első szakaszában megjárta a kavicságyat Enea Bastianini, és ez sajnos a futamon sem volt másképp.

„Nagy kár, mivel jó versenyt futhattunk volna”– kezdi az olasz.

„Jól kezdtünk, jól rajtoltam. Próbáltam felzárkózni, és 3 kör után Pol Espargaró mögött voltam, de nem tudtam megelőzni. Az egyes kanyarban próbálkoztam, hátha. Kicsit jobban húztam a gázt, és sajnos hibáztam. Ettől függetlenül szép felzárkózás volt. Erősek voltunk, és úgy gondoltam, hogy a lehetőség adott, hogy egyre előrébb végezzünk, de sajnos nem így lett. Nem tudom meddig jutottam volna a futamon, talán egy Top5-ös eredmény reális lett volna. Ami biztos, hogy pár helyezést tudtam volna nyerni. Nem állunk rossz lábakon, és kezdettől fogva motiváltnak érzem magam – talán túlságosan is. Ez egy különleges hétvége volt, de nem volt elég időnk a száraz pályához alkalmazkodni, csak vasárnap délelőtt volt rá lehetőség. A motor jól működik, nem hiányzik semmi.”

Quartararo ismét bebizonyította, mire képes

0

A gyári Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo egy felettébb konstans teljesítménnyel idei első győzelmét szerezte meg Portugáliában.

Nem kezdődött fényesen a hétvége a francia számára. A pénteki szabadedzések összesített eredménylistája alapján mindössze a 20. helyen állt, majd egyre jobb időkre volt képes, így a Q2-re már csak 0,054 másodperc hátránnyal fordult rá. Az viszont egyértelmű, hogy bármi is a baj a gyári Yamahával, az a jelen futamot nem befolyásolta. Ami pedig még inkább a francia malmára hajtja a vizet, hogy számos riválisa maradt pont nélkül ma délután: Enea Bastianini, Jack Miller, Joan Mir, Jorge Martin és Brad Binder.

„Eltekintve a péntektől, talán ez az egyik legjobb hétvégém eddig.” – kezdi Quartararo.

„Pénteken még csak 20. voltam. Szombaton azonban már kevesebb, mint egy tízedre voltam a legjobb időtől. A változó körülmények között képes voltam a Top5-be verekedni magam esőgumikon, majd az 5. helyet szereztem meg slick-kel a Q2-ben. Az időmérésen is volt néhány egész jó köröm. Nem volt még teljesen száraz a pálya, ez volt a lehető legrosszabb forgatókönyv számomra.”

A vasárnap reggeli bemelegítő edzésen azonban valami megváltozott:

„Kiegyensúlyozott volt a tempóm reggel, ami meglepett. A 3. körömben képes voltam 1.39.4-es kört futni, ami azért döbbentett meg, mert előtte 2 napon keresztül jóformán nem is mentem slick gumival. Ezért voltam annyira meghökkent az időeredmény kapcsán. Hetedik, nyolcadik, kilencedik helyekkel nem lehet világbajnokságot nyerni. Eltekintve az indonéz futamtól, rettentő fárasztó ez az idény. Katarban volt talán a legnehezebb, mert ott 2021-ben nyertünk. Csak 9. lettem ott, Austinban 7., pedig októberben meg 2. voltam. Nem változtattam semmit a vezetési stílusomon, azért is nem értem.”

„A portimaói pálya utolsó kanyarjában valóban nagyon erős tudtam lenni. A 15-ös kanyarban is jóval gyorsabb voltam, mint Johann a verseny alatt. Úgy gondolom nem vezettem sem máshogy, sem jobban az előző futamokhoz képest. Semmi különöset nem csináltam. Nagy volt rajtam a nyomás, mert az egész versenyt 1.39-es körökkel teljesítettem. Így ha valaki mögöttem nyomást helyez rám, biztosan képes vagyok tartani a futam végéig a konstans, 1.39-es köridőket.”

Portimao – drámai tömeges bukás után Roberts utcahosszal nyerte a futamot

0

A nyugodtan induló versenyt a 2-es kanyarban hirtelen lezuhanó eső kavarta meg, ahol a teljes élmezőny bukott, további versenyzőkkel együtt. Az újraindítás után Roberts magabiztosan – több, mint 4 másodperccel – nyerte a kaotikus futamot Vietti és Navarro előtt.

A futamra a pole-ból induló Aron Canet hangolt legjobban a bemelegítő edzés során, közel fél másodperccel volt gyorsabb az őt követő Tony Arbolinónál.

A szombati időmérőn, a világbajnoki tabellát vezető Celestino Viettinek a 13. hely jutott, míg riválisai, Ai Ogura a 7., Tony Arbolino pedig a 4. pozícióból vághatott neki a 24 körös versenynek.

A futam kezdete előtt sötét felhők kezdtek gyülekezni a pálya felett, csak remélni lehetett, hogy ez nem fog problémát okozni.

Beaubier kapta el legjobban a rajtot, az első kanyarban az amerikai fordult elsőként Arbolino és Canet előtt. Dixon veszített sokat az indulásnál, a 3. helyről a 8. pozícióig esett vissza. Az első kör végén Canet visszavette a vezetést Beaubiertől, a harmadik helyre pedig Chantra zárkózott fel, akire viszont hosszú körös büntetés várt, aminek letöltése után a 8. helyre ért vissza, innen kezdte meg a felzárkózást.

A 3. körben megjelenő esőcseppek kezdték borzolni a kedélyeket, de nem volt számottevő csapadék ekkor a pályán.

Vietti a 4. körig csupán 2 pozíciót tudott javítani, így a 11. helyen körözött a pályán.  Az 5. körben Ogura jött fel a dobogóra, miközben Fernandez és Arbolino kezdett küzdelembe a 4. pozícióért.

18 körrel a kockás zászló előtt a Canet – Beaubier páros kiépített némi előnyt a mezőny előtt, Ogura kezdte meg a felzárkózást, húzva magával Arbolinót és Fernandezt. Chantra már a 8. helyről már a 6. helyig jött előre, majd folytatta a zárkózást, mögötte Dixonnal.

Ezután jöttek a drámai történések. A 9. körben a 2-es kanyarban hirtelen leesett az eső, mintha kirántották volna a szőnyeget a pilóták alól, tömeges bukást láthattunk – 11 versenyző esett el, köztük a versenyt vezető 6 pilóta – majd előkerült a piros zászló. A kiesettek névsora: Canet, Beaubier, Ogura, Fernandez, Arbolino, Chantra, Lowes, Arenas, Acosta, van den Goorbergh és Corsi. A horrorisztikus jelenetek után, csodával határos módon a versenyzők nem szenvedtek komolyabb sérüléseket. Aron Canet-t és Simone Corsit vizsgálatra az orvosi központba szállították.

A versenyzők igyekezete ellenére – hogy minél gyorsabban visszaérjenek a boxba az újraindítás előtt, a bukott versenyzők nem folytathatták a versenyt.

Az újraindítás után a verseny 7 körrel folytatódott, a 8. kör végi sorrendben gyorsított rajtprocedúrával, a teljes élmezőny nélkül. 17 versenyző kezdte meg a „sprintfutamot”, Dixon, Robert, Vietti, Navarro, Aldeguer, Alcoba indulhattak az első két rajtsorból.

Az újraindításnál Dixon és Roberts jól jöttek el, Vietti viszont visszacsúszott az 5. helyre.

Egy kör sem telt el, amikor jött a következő dráma, Dixon bukott az élről, így Roberts, Aldeguer, Schrötter sorrendben haladtak a versenyzők az első háromban.

Az amerikai versenyző 3 másodperccel elhúzott az őt követő bolytól, ahol megkezdődött az adok-kapok. Schrötter és Navarro szakadt el az őket követő versenyzőktől 5 körrel a futam vége előtt, őket követte Vietti, Gonzalez és Aldeguer, azonban hamar felzárkóztak a dobogósok mögé. Közben a VR46-os Antonelli esett el az első szektorban.

4 körrel a kockás zászló előtt Navarro előzte meg Schröttert, így már ő haladt a 2. pozícióban, majd Vietti is elment a német mellett. Schrötter teljesítménye nagyon visszaesett, így Manuel Gonzalez is megelőzte, így 2 körön belül 3 pozíciót is bukott. Navarro mérte el a kanyart, amit a mögötte haladó Vietti könyörtelenül ki is használt és feljött a második helyre. Navarro szorosan követte olasz riválisát, de előzni már nem tudott, így a Roberts – Vietti – Navarro sorrendben motoroztak át a célvonalon. Őket követte Schrötter, Gonzalez, Alcoba, Aldeguer. Aledeguer később pályaelhagyásért büntetést kapott, így végül a 7. helyet szerezte meg. Az első tízbe még Bendsneyder, Baltus és Rodrigo fértek be.

Roberts első győzelmét szerezte, ami egyben az első amerikai győzelem a középső géposztályban 1990 óta, a Moto2-ben pedig ez még nem fordult elő. 11 éve egyetlen géposztályban sem avattak amerikai győztest.

Portimao – Moto2 verseny végeredménye:

1 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX
2 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 2.818
3 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 2.991
4 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 3.104
5 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46  KALEX 3.199
6 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 3.821
7 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 3.784
8 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 4.648
9 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 8.103
10 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 8.880
11 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 9.511
12 Keminth KUBO Yamaha VR46  KALEX 22.541
13 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 24.669
14 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’53.045
15 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1 lap
Nem ért célba
Niccoló ANTONELLI
Nem fejezte be az első kört az újraindítás után
JAKE DIXON GASGAS Aspar KALEX
Nem voltak ott az újraindításnál
Aron CANET Flexbox HP40 KALEX
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX
Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX
Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX
Ai OGURA Honda Team Asia KALEX
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX
Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX
Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA
Zonta VAN DEN GOORB RW Racing GP KALEX
Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX
Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA