back to top
2025. május 23. 01:36
Kezdőlap Blog Oldal 750

Assen – Rea a századik kawasakis győzelmét szerezte a Superpole futamon

Parázs küzdelmet hozott a Superbike világbajnokság mai Superpole futama. A tízkörösre tervezett futam csak kilenc körös lett végül, mivel Gabriele Ruiu nem tudott normálisan elrajtolni, a rajtprocedúrát pedig meg kellett ismételni.

A rajtnál Toprak Razgatlioglu jött el jól, majd őrá hamar felzárkózott Alvaro Bautista és Jonathan Rea. A három bajnoki éllovas elhúzott a mezőnytől, és a saját különversenyüket futották. Razga sokáig az élen állt, de őt a hatodik körben leelőzte Bautista és Rea is.

Rea az utolsó körben leelőzte Bautistát, ezáltla megnyerte a futamot, amely a századik futamgyőzelme volt a Kawasaki színeiben. Egy tortát is kapott a csapattól:

Fotó: World Superbike Media

Bár a célvonalat másodikként szelte át, Bautistát utólag egy hellyel hátrébb sorolták, mivel az utolsó körben érintette a pálya melletti zöld részt:

Az első három helyezett így végül a Jonathan Rea – Toprak Razgatlioglu – Alvaro Bautista sorrendben lettek értékelve. A yamahás Andreea Locatelli lett a negyedik, Iker Lecuona pedig az ötödik a Hondával. A hatodik helyen befutó Loris Baz lett a legjobb BMW-s, egyben a legjobb privát versenyző is.

A futamnak csak egyetlen kiesője lett: az utolsó körben búcsúzó Alex Lowes.

Assen – Superbike VB Superpole futam végeredménye:

1 Jonathan Rea Kawasaki Racing Team KAWASAKI
2 Toprak Razgatlioglu Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 0.267
3 Alvaro Bautista Aruba.it Racing DUCATI 0.300
4 Andrea Locatelli Pata Yamaha with Brixx YAMAHA 6.959
5 Iker Lecuona Team HRC HONDA 11.997
6 Loris Baz Bonovo Action BMW BMW 12.953
7 Garrett Gerloff GYTR GRT Yamaha YAMAHA 13.410
8 Michael Rinaldi Aruba.it Racing DUCATI 13.512
9 Axel Bassani Motocorsa Racing DUCATI 13.567
10 Philipp Öttl Team Goeleven DUCATI 13.871
11 Scott Redding BMW Motorrad WorldSBK BMW 14.239
12 Xavi Vierge Team HRC HONDA 16.491
13 Lucas Mahias Puccetti Racing KAWASAKI 16.800
14 Kohta Nozane GYTR GRT Yamaha YAMAHA 18.989
15 Michael Van Der Mark BMW Motorrad WorldSBK BMW 20.625
16 Roberto Tamburini Yamaha Motoxracing YAMAHA 21.463
17 Leon Haslam Team Pedercini Racing KAWASAKI 23.762
18 Leandro Mercado MIE Racing Honda HONDA 23.998
19 Christophe Ponsson Gil Motor Sport YAMAHA 24.207
20 Luca Bernardi BARNI Spark Racing DUCATI 25.949
21 Gabriele Ruiu Bmax Racing BMW 33.209
22 Hafizh Syahrin MIE Racing Honda HONDA 33.519
23 Oliver König Orelac Racing KAWASAKI 33.717
Nem ért célba
RET Alex Lowes Kawasaki Racing Team KAWASAKI 1 kör

 

Assen – Aegerter óriási előnnyel nyerte a futamot

A kezdeti csaták után az élen, Dominique Aegerter magabiztosan, óriási előnnyel nyerte az asseni második futamot – Baldassarri és Öncü előtt.

Ahogy arról a délelőtt folyamán beszámoltunk, sajnos Sebestyén Pétert vállsérülése miatt az orvosi stáb nem engedte a mai napon versenyezni. Nem ő volt az egyetlen hiányzó a rajtrácson, Booth-Amos tegnapi bukása következtében sérülést szenvedett, így nem tudott ő sem ott lenni a futamon.

Még egy változás történt a rajtrácson, Van Sikkelerus a 23. helyről indult volna, de guminyomás problémák miatt az utolsó helyről kezdhette meg a futamot.

Bulega a tegnapihoz hasonlóan nagyon beragadt a rajtnál, és most nem is tudta megtartani pozícióját, az 5. helyre esett vissza. Aegerter és Öncü jól jöttek el, majd Can Öncü tessékelte ki a pályáról svájci riválisát, aki így a negyedik helyről kezdhette meg a felzárkózást.

Az első körben Cluzel és a szombati nap egyik hőse, Van Straalen buktak és búcsúztak a futamtól.

Az első kör végén a dobogósok sorrendje Öncü, Caricasulo, Baldassari volt. Montella nagyott jött a futam elején, a rajt után 10 helyet javított pozícióján, és egészen a 6. helyig zárkózott fel.

16 körrel a leintés előtt Can Öncü 8 tizedes előnyt motorozott ki, mögötte Baldassarri  és Aegerter haladt, tehát ismét megküzdhettek egymással Aragónia után. Aegerter könnyedén előzte meg olasz riválisát a 4. körben. A dobogósok mögött egy nagyobb boly alakult ki Bulega vezetésével, aki ebben a szakaszban tartotta a tempót az Aegerter – Baldassarri kettőssel.

A hatodik helyért küzdelem alakult ki Manzi és Montella között, amit végül Manzi tudott megnyerni és zárkózott fel Caricasulo mögé a 6. pozícióba.

14 körrel a kockás zászló előtt Aegerter és Baldassarri megérkezett Öncü mögé, akinek teljesen elfogyott az 1 másodperces előnye – fél másodpercet faragtak le a hátrányból Öncüvel szemben.

Caricasulo esett ki a versenyből 13 körrel a leintés előtt, így az első 5 sorrendje Öncü, Aegerter, Baldassarri, Bulega, Manzi volt – a vezető négyes leszakította a mezőny többi részét. 12 körrel a leintés előtt Lorenzo Baldassarri állt az élre megelőzve Öncüt, majd Aegerter is bedarálta török riválisát, majd elment az olasz mellett is és az első pozícióba ért fel.

10 körrel a futam vége előtt a ducatis Bulega is elszánta magát az előzésre Öncüvel szemben, amit sikeresen hajtott végre és jött fel a dobogó legalsó fokára. Közben Aegerter és Baldassarri vívtak csatát egymással és cserélgették egymás között a vezető pozíciót.

9 körrel a leintés előtt Bulega már korábbi VR46 akadémiás társát előzte meg a második helyért. Az olasz belharcnak köszönhetően a svájci Aegerter meg tudott lépni tőlük és kimotorozott egy 6 tizedes előnyt. Baldassarrinak kellett ezután óvatosabban közlekednie a pályán, miután figyelmeztették pályaelhagyások miatt, Bulega is visszavett a tempóból egy kicsit, aminek következtében Öncü visszavette a harmadik helyet.

Közben hátrébb egy 6 fős vonat alakult ki Niki Tuuli vezetésével, aki már az 5. helyen motorozott – 10 másodperccel lemaradva a 4. helyen motorozó Bulega mögött.

7 körrel a leintés előtt az élen megnyugodtak a kedélyek, Aegerter már 1 másodperccel haladt az első helyen Baldassarri előtt, akit Öncü követett szintén 1 másodperccel.

4 körrel a kockás zászló előtt az 5. helyért zajlott óriási csata – Soomer, Manzi, Montella, Tuuli, Huertas és Smith között. Eközben az élen Aegerter már majd 2 másodperces előnnyel haladt a cél felé Baldassarri és Öncü előtt.

2 körrel a futam vége előtt Soomer és Manzi kicsit meglépett a hatos bolytól, így a hetedik helyért folytatódott a küzdelem Huertas, Tuuli és Montella között. Ebből a csatából Huertas az utolsó körben szállt ki.

Az utolsó körbe érve Aegerter hatalmas előnnyel haladt az élen Baldassarri, Öncü és Bulega előtt. A sorrend az élmezőnyben már nem változott, a csatázó boly pedig Soomer, Manzi, Tuuli, Montella sorrendben ért a célba, az első tizet Smith és Sofuoglu zárta.

Dominique Aegerter ezzel a sikerrel megszerezte az idei szezonban 3. győzelmét is, amivel magabiztosan, 30 ponttal vezeti a tabellát Baldassarri és Bulega előtt.

Aegerter elmondta a futam után, hogy tökéletes hétvégét teljesített. Az első versenyen szerencséje volt a piros zászló miatt, de ezen a futamon meg tudta mutatni, hogy mi rejlik a motorjában és benne.

Baldassarri elmondta, hogy a tegnapi futamon valószínűleg egy pályán lévő szennyeződés vetett véget versenyének. Nagyon örül a mostani eredménynek, amire nagyon nagy szüksége volt. 

Öncü második dobogóját szerezte az idei szezonban, a tegnapi futama bukással zárult. Elmondta, hogy meg tudta mutatni mire képes ő és a csapata, habár nem tudott az élen maradni.

Assen – WSSP 2. futam végeredménye:

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha
2 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha  Yamaha 2,606
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 4,618
4 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 4,965
5 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 17,982
6 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 18,108
7 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 18,656
8 K. SMITH VFT Racing Yamaha 19,650
9 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti  Kawasaki 20,000
10 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto  MV Agusta 21,744
11 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 22,369
12 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 25,239
13 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 26,750
14 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 27,098
15 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 30,685
16 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 32,499
17 J. VAN SIKKELERUS MPM Routz Racing Yamaha 37,077
18 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 37,230
19 M. KOFLER CM Racing Ducati 41,276
20 J. BUIS Motozoo Racing  Kawasaki 41,529
21 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 46,583
22 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 103,260
23 E. MCMANUS Motozoo Racing  Kawasaki 118,275
24 A. ZETTI Kallio Racing Yamaha 122,731
25 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1 kör
Nem értek célba:
A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1 kör
T. EDWARDS Yart – Yamaha  Yamaha 13 kör
J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha
G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha

Portimao – Garcia nyerte az utolsó körös csatát

0

A hétvége legtöbb részén megszokott időjárással ellentétben teljesen száraz pálya várta a pilótákat vasárnap. Viszont a klasszikus Moto3-as óriás bolyokkal szemben ezúttal csak öten rendezték le egymás között a győzelem sorsát.

Az elején úgy tűnt, Garcia meg tud szökni a mezőnytől, hiszen már 1,5 másodperccel is vezetett csapattársa, Guevara előtt. A futam második felére viszont beérték az üldözők, és onnantól körönként többször is változott a vezető pilóta személye. Az előző futam győztese, Masia a 15. helyről rajtolva kapaszkodott fel az élmezőnybe, és a nagy lendületben egy ízben össze is ért Garciával a célegyenes végén.

A pole-ból induló Deniz Öncü viszont sokáig csak nézte az előtte lévők csatáját. A török versenyző 5 körrel a vége előtt indította a hajrát, de ő sem tudott elszakadni, így a következő körben vissza is előzték. Az üldözőbolyból pedig Holdago szállt ki egy esés miatt, majd a minimálisan lángra kapó motorjával nem is engedték folytatni a versenyt.

Az utolsó körös helyezkedésben Garcia keveredett az élre, és a mögötte lévő harcokat kihasználva pár tizedes előnybe is került. Masia végül megtartotta a második helyet Sasaki előtt, a befutónál közel volt hozzájuk még Öncü és Guevara is. A bajnokságot vezető Dennis Foggia csak a második bolyban motorozott végig, és végül a 8. helyen zárt, amivel el is vesztette a vezetést az összetettben. Garcia örömében a depóba visszaérkezve egy kis esést azért összehozott, de ennek már nem volt jelentősége.

Portimao – Moto3 futam végeredménye: 

1 Sergio Garcia GASGAS Aspar GasGas
2 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM +0.069
3 Ayumu Sasaki Sterilgarda Max Husqvarna +0.110
4 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech 3 KTM +0.210
5 Izan Guevara GASGAS Aspar GasGas +0.373
6 Carlos Tatay CFMOTO PrüstelGP CFMoto +4.094
7 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda +4.729
8 Dennis Foggia Leopard Racing Honda +7.170
9 Joel Kelso CIP Green Power KTM +7.241
10 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM +7.165
11 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda +7.276
12 Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda +7.334
13 Scott Ogden VisionTrack Racing Honda +7.442
14 Lorenzo Fellon Sic58 Squadra Corse Honda +18.989
15 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM +22.437
16 Mario Aji Honda Team Asia Honda +22.627
17 Kaito Toba CIP Green Power KTM +25.411
18 Matteo Bertelle QJMOTOR Avintia KTM +26.195
19 Elia Bartolini QJMOTOR Avintia KTM +26.213
20 Xavier Artigas CFMOTO PrüstelGP CFMoto +26.580
21 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM +27.217
22 David Salvador Sterilgarda Max Husqvarna +30.402
23 Gerard Riu Male BOE SKX KTM +42.926
24 Syarifuddin Azman Rivacold Snipers  Honda +42.989
25 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda +50.532
26 Joshua Whatley VisionTrack Racing Honda +50.902
27 David Alonso GASGAS Aspar Team Kalex +51.199
28 Ana Carrasco BOE SKX KTM +54.005
Nem fejezte be a futamot
Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM 17 kör
Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM 7 kör

Marini: Valentino sok mindent lát

0

Valentino Rossi jelenléte a paddockban jótékony hatással volt versenyzőire, hiszen Marco Bezzecchi a 6., míg féltestvére Luca Marini 8. helyet szerezte meg az időmérő edzésen. Tekintve, hogy Marini a Q1-ből verekedte be magát a kvalifikáció második szakaszába, ez mindenképpen nagyszerű eredmény a VR46 Mooney versenyzőitől.

Különösen Luca Marini örült jelenlétének a garázsban. Rögös úton jutott el az időmérés második szakaszáig, de bátor húzásával sikerült neki és végül a 8. rajtkockából várhatja a vasárnapi versenyt Portimaóban.

„A rajtpozíció jó, szóval elégedett vagyok. A Q1-el is elégedett vagyok, mert nagyon trükkös és nagyon nehéz volt”.

A VR46 Ducati versenyzője korán slick gumikon gurult ki a száradó pályára, több versenytársával ellentétben neki sikerült a motorján maradnia, és a végén ez a döntés meghálálta önmagát. „Jó döntés volt már az elején slickeket feltenni. Az első két kör nehéz volt, mert az abroncsok még hidegek voltak. Körről körre fel kell őket melegíteni. Csak vártam az utolsó körre, ahol megpróbáltam nyomni és a legjobb köridőmet teljesíteni.”

„A Q2-ben minden jobb volt, és egyértelműen könnyebb is. Jobb körre számítottam, de végül is a rajtpozíció nagyon jó”

Hogy mennyire hasznos növendékei számára Valentino jelenléte a paddockban? A pálya mellett figyelte őket, és sok időt töltött a csapat boxában is. „Vale sokat segített nekem. Nemcsak a versenyzés iránti óriási szenvedélye fontos, hanem olyan szeme is van, mint senki másnak” – mondta el Marini. „A tavalyi évig ő maga is MotoGP-ben versenyzett és előtte egész életében. És hát elég jó is volt benne. Tényleg sok mindent lát. Figyel minket, és pontosan érti, mit érzünk vezetés közben.”

Arról is beszélt Marini, hogy mi várható a száraz körülmények között zajló versenyen:

„A bemelegítés lesz a kulcsa annak, hogy mindenki jól felkészüljön a versenyre”

Vajon elég lesz a 20 perces bemelegítő edzés a megfelelő abroncsok és beállítások megtalálására?

 „Ha jó a hőmérséklet, akkor ez elég” – mondta az olasz. „Ami a gumiválasztást illeti, szerintem mindenki a közepes keveréket fogja választani, elöl és hátul is. A hőmérséklet nem elég magas ahhoz, hogy a kemény hátsó gumit válasszuk. Tavaly a kemény volt jó, de most nincs kopás a pályán, így a közepes egy kicsit több tapadással a legjobb választás lehet mindenki számára. Fontos, hogy jól összehangoljuk az elektronikát. Ez manapság nagyon fontos a MotoGP-ben. A beállításokról és a jó érzésről szól minden a motoron. Jelenleg hiányzik valami a fékezésnél a kanyarba való bemenetkor, de vasárnap reggel kipróbálunk valamit.”

Zarcót meglepte rajtelsősége

0

Némi meglepetésre a kvalifikáción Johann Zarco motorozta a leggyorsabb kört, így ő indulhat a vasárnapi futamon az első rajtkockából.

Johann Zarco Mandalikán és Texasban már szerzett egy harmadik és egy negyedik rajthelyet, ma sikerült a leggyorsabbnak lennie és megszerezte idei első pole-ját, összességében pedig a hetediket a MotoGP-ben. Méltán merülhet fel a kérdés, hogy megszerzi végre első királykategóriás győzelmét? Ez a vasárnapi futamon ki fog derülni.

„Nem számítottam arra, hogy ilyen trükkös körülmények között képes leszek a legjobb időt motorozni a slickekkel”magyarázta Zarco, aki  0,195 másodperccel végzett el a második helyet elérő Joan Mir előtt. „Ilyen vegyes körülmények között általában nem vagyok az élen. Ez normális, amikor slickekkel vagyok a pályán és teljesen száraz a lejtő, akkor jól érzem magam. De amikor feltesszük a slickeket, és még mindig nedves foltok vannak az aszfalton, akkor általában nem vagyok olyan gyors.”

„Ezért volt fontos, hogy alaposan kielemezzük a Q1-et” – mondta a francia. „Mert a Q1 egyértelműen a legnehezebb edzés volt ezen a hétvégén minden versenyző számára. De a Q1 megerősített minket abban, hogy a Q2-ben a slick gumi lesz a megfelelő választás. Ezután fontos volt, hogy sokáig kint maradjak, és megbizonyosodjak a slick abroncsban, a pálya állapota körről körre javult. Az utolsó előtti körben azonban Pol Espargaró bukása miatt nem tudtam gyors kört menni. Így mindent kockáztattam az utolsó kvalifikációs körben. De ahogy mondtam: Nem számítottam erre az időre, így ez duplán boldoggá tesz. Elvégre ez az első idén, és a Sachsenringen rendezett világbajnoki forduló már majdnem egy éve volt.”

„Most meglátjuk, hogy holnap mire leszünk képesek. Mindenesetre örömteli, hogy ma délután megtaláltam az önbizalmat” – tette hozzá a francia. „Ez jól fog jönni, amikor holnap száraz versenyünk lesz.”

„Az időjárás-előrejelzés szerint vasárnap száraz idő lesz, és Joan Mirnek jó tapasztalatai vannak itt, tavaly novemberben második lett. Gyakorlatilag ugyanazok a gumik vannak most is itt, mint akkor. A kvalifikáción könnyű volt a gumiválasztás – lágy keverék elöl és hátul. De a versenyre való gumiválasztás még kérdéses. Helyi idő szerint 13 órakor rajtolunk a Moto3-as futam után, és a bemelegítő edzés után döntünk.”

Sebestyén Peti nem állhat rajthoz az asseni második futamon

A vasárnap reggeli orvosi vizsgálat után a Dorna stábja nem engedi rajthoz állni Sebestyén Petit. A HUMDA pilótája tegnap a 9. helyre kvalifikálta magát az időmérőn, de vállsérülése miatt nem tudta teljesíteni a délutáni teljes versenytávot.

Az orvosi döntés alapján a VB egyetlen magyarja ma nem ül motorra, jövő héttől pedig folytatja a rehabilitációt. A Supersport-világbajnokság mezőnye legközelebb május 20-án, a portugáliai Estorilban gurul majd pályára, ahol remélhetőleg már Peti is 100%-os formában lesz.

Rea az utolsó körökben mindent kihozott a motorból

0

A szabadedzések és az időmérő alapján sem Jonathan Rea volt a futam első számú favoritja, de a kawasakis versenyző magabiztos motorozással, nagy izgalmak közepette nyerte meg a hétvége nyitófutamát Assenben.

Toprak Razgatlıoğlu (Yamaha) új rekordot állított fel a Superpole-on, Álvaro Bautista (Ducati) pedig a leggyorsabb köridővel tündökölt pénteken.

Az evidens volt a futam előtt, hogy ez a három versenyző egymás között fog harcolni a győzelemért. A Kawasaki pilótája egy hajszállal, 0,1 másodperccel haladt át Bautista előtt a célvonalon, Razgatlıoğlu egy másodperccel maradt le végül mögöttük.

„A verseny nagyon kemény volt” – ismerte el Rea a speedweek.com-nak adott interjújában. „Amikor Toprak vezetett, azt hittem, hogy sokkal gyorsabban tudok motorozni. De amikor én voltam elől, kímélni akartam az abroncsaimat, és egy kicsit visszafogtam magam. De Toprak nem gyakorolt nyomást, így maradtam ebben a ritmusban.”

„Aztán jött Álvaro, és közvetlenül mögöttem haladt. Nem volt sok minden a tarsolyomban, de az utolsó három körben mindent kihoztam a motoromból” – folytatta az északír. „Keményen tudtam támadni, mert jó visszajelzéseket kaptam. Ahol nem voltam olyan erős, ott figyeltem arra, hogy ne hibázzak. A többi részen is mindent beleadtam, és sikerült egy újabb győzelmet szereznem.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jonathan Rea (@jonathan_rea) által megosztott bejegyzés

 Jonathan Rea ezzel tizenhatodik győzelmét ünnepelhette a Sebesség Katedrálisában (négyet nyert a Hondával, a többit a Kawasaki nyergében). Elsőségével a világbajnoki tabellán is átvette a vezetést, igaz, minimális 2 ponttal áll most Álvaro Bautista előtt.

Sebestyén Peti a 9. rajtpozícióból indulhatott, de sérült válla nem bírta a teljes futamot

Jól kezdődött a szombati nap Assenben, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a 9. rajtpozíciót szerezte meg. A magyar pilóta vállsérülése ellenére mindenképpen meg akarta próbálni a versenyzést, de végül nem tudta befejezni a futamot. Vasárnap reggel ismét orvosi kivizsgáláson kell majd részt vennie, ahol eldöntik, hogy motorra ülhet-e a második futamra.

„Iszonyatosan frusztráló érzés, hogy érzem, hogy jó a motor és gyors tudnék lenni, de a vállamban egyszerűen nincs erő, és így nagyon nehéz hosszabb etapokat motoroznom. A Superpole-on sikerült egy erős kört összeraknom, így a 3. sorból rajtolhattam. Tudtam, hogy sajnos a versenyen probléma lesz a sérülésem, de mindenképpen meg akartam próbálni. Vasárnap, ha engednek motorozni meglátjuk mire leszek képes. A következő 1 hónapban pedig remélem megtaláljuk a megoldást, hogy Estorilra újra 100%-os formában lehessek.”mondta el a HUMDA pilótája.

A vasárnapi verseny 12.30-tól kezdődik majd és az Arena4 TV közvetíti.

Hétvégi menetrend és közvetítések:

Vasárnap:

Warm-up     9:25

Live Timing: www.worldsbk.com

Vasárnap:

II. Futam 12:30     Aréna4.hu

Lecuona szerint az ötödik hely környéke a realitás

0

Az asseni versenyhétvége első futamán Iker Lecuona az ötödik helyen végzett, a saját és a Honda nagy örömére. Ez volt a spanyol első top 5-s helyezése a WSBK sorozatban. Az újonc korábban kétszer is bukott a szabadedzéseken.

A Honda a 2021-es Superbike-világbajnokság után számos változtatást hajtott végre gyári csapatában. Iker Lecuona és Xavi Vierge személyében két fiatal versenyzőt szerződtettek, a rugóelemeket Öhlinsről Showára, a fékeket pedig Brembóról Nissinre cserélték.

A Lecuona által elért ötödik hely a szezon eddigi legjobb eredménye a Honda számára. Sikerült ezt úgy elérni, hogy a sapnyol versenyző kétszer is bukott a szabadedzések során.

„Nem számítottam az első bukásra. Hirtelen elvesztettem az uralmat a motor eleje felett és elestem. Rettegtem a szombattól, mert csúnyán beütöttem a bokámat és nagy fájdalmaim voltak” – vallotta be Lecuona a SPEEDWEEK.com-nak. „A helyzet aztán sokkal jobb lett, mint vártam, így azt mondtam magamnak, hogy ‘gyerünk’.”

„Minden egyes gyakorlásnál egyre jobb lettem, de az FP3-ban ismét buktam, amikor egy új Pirelli gumit próbáltam ki. Ezért visszatértem a standard gumihoz, és az jól működött. A versenyen eleinte Gerloffal harcoltam, aztán egy darabig egyedül motoroztam, de minden körrel messzebb kerültem az elejétől. Később hosszú csatát vívtam Bazzal. Megelőztem őt, és a távolság vele szemben aztán állandó maradt.”

Lecuona nem ért teljesen egyet azzal, hogy az előtte történő kiesések miatt végzett ilyen jó helyen (Alex Lowes, Rinaldi esete).

„Sikerült felzárkóznom Rinaldihoz. Azt hiszem, megküzdhettem volna vele – mielőtt elesett, két másodpercet hoztam rajta” – mondta a Honda versenyzője. „A tény az, hogy megvan a potenciálunk az ötödik helyre, ez a realitás. Az első 3 nem elérhető, az első 5 vagy 6 közé kerülhetünk.”

Bastianini a csuklóját fájlalja bukása után

0

Enea Bastianini hétvégéje nem túl egyszerű. Az első 3 szabadedzés után a 19. helyen végzett, így az időmérés első szakaszába kényszerült, ahol bukott, az eset után csuklóját fájlalta.

Bastianini a Q1-ben a száradó pályán, slick gumikkal, az 5-ös kanyarban egy highside-al bukott. A 24 éves olasz keményen ért földet, a sisakjáról lerepült a napellenző, de a saját lábán jutott vissza a boxba. Az eset következtében a 18. rajtkockából kezdheti meg a vasárnapi futamot.

„Csúnya kezdés volt”mondta el a tabella vezetője a kvalifikáció után. „Jól indult, és meg voltam győződve arról, hogy bejutok a Q2-be. Esőgumikkal indultunk, és azonnal megpróbáltam jó köridőt futni. Ez sikerült is.”

„Ezután láttam, hogy a pálya körülményei elég jók a slick gumikhoz. Ezt próbáltam ki, de sajnos nem sikerült időben felmelegítenem. Az utolsó körben megpróbáltam még egy kicsit jobban nyomni, hogy bejussak a Q2-be, de túlzásba vittem, mert a gumi hideg volt”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

„Kár, ha kicsit később mentem volna ki, akkor talán nem ez történt volna, mert akkor nem hűlt volna le a gumi. De lesz, ami lesz, megpróbáltam a lehető legjobbat kihozni. Most pedig meg kell győződnünk arról, hogy minden rendben van. Fáj a csuklóm, de semmi komoly.”

A jobb csuklójáról készült röntgenfelvétel nem mutatott törést, amit csapata, a Gresini Racing tett közzé.