A kezdeti csaták után az élen, Dominique Aegerter magabiztosan, óriási előnnyel nyerte az asseni második futamot – Baldassarri és Öncü előtt.
Ahogy arról a délelőtt folyamán beszámoltunk, sajnos Sebestyén Pétert vállsérülése miatt az orvosi stáb nem engedte a mai napon versenyezni. Nem ő volt az egyetlen hiányzó a rajtrácson, Booth-Amos tegnapi bukása következtében sérülést szenvedett, így nem tudott ő sem ott lenni a futamon.
Még egy változás történt a rajtrácson, Van Sikkelerus a 23. helyről indult volna, de guminyomás problémák miatt az utolsó helyről kezdhette meg a futamot.
Bulega a tegnapihoz hasonlóan nagyon beragadt a rajtnál, és most nem is tudta megtartani pozícióját, az 5. helyre esett vissza. Aegerter és Öncü jól jöttek el, majd Can Öncü tessékelte ki a pályáról svájci riválisát, aki így a negyedik helyről kezdhette meg a felzárkózást.
Az első körben Cluzel és a szombati nap egyik hőse, Van Straalen buktak és búcsúztak a futamtól.
Az első kör végén a dobogósok sorrendje Öncü, Caricasulo, Baldassari volt. Montella nagyott jött a futam elején, a rajt után 10 helyet javított pozícióján, és egészen a 6. helyig zárkózott fel.
16 körrel a leintés előtt Can Öncü 8 tizedes előnyt motorozott ki, mögötte Baldassarri és Aegerter haladt, tehát ismét megküzdhettek egymással Aragónia után. Aegerter könnyedén előzte meg olasz riválisát a 4. körben. A dobogósok mögött egy nagyobb boly alakult ki Bulega vezetésével, aki ebben a szakaszban tartotta a tempót az Aegerter – Baldassarri kettőssel.
A hatodik helyért küzdelem alakult ki Manzi és Montella között, amit végül Manzi tudott megnyerni és zárkózott fel Caricasulo mögé a 6. pozícióba.
14 körrel a kockás zászló előtt Aegerter és Baldassarri megérkezett Öncü mögé, akinek teljesen elfogyott az 1 másodperces előnye – fél másodpercet faragtak le a hátrányból Öncüvel szemben.
Caricasulo esett ki a versenyből 13 körrel a leintés előtt, így az első 5 sorrendje Öncü, Aegerter, Baldassarri, Bulega, Manzi volt – a vezető négyes leszakította a mezőny többi részét. 12 körrel a leintés előtt Lorenzo Baldassarri állt az élre megelőzve Öncüt, majd Aegerter is bedarálta török riválisát, majd elment az olasz mellett is és az első pozícióba ért fel.
10 körrel a futam vége előtt a ducatis Bulega is elszánta magát az előzésre Öncüvel szemben, amit sikeresen hajtott végre és jött fel a dobogó legalsó fokára. Közben Aegerter és Baldassarri vívtak csatát egymással és cserélgették egymás között a vezető pozíciót.
9 körrel a leintés előtt Bulega már korábbi VR46 akadémiás társát előzte meg a második helyért. Az olasz belharcnak köszönhetően a svájci Aegerter meg tudott lépni tőlük és kimotorozott egy 6 tizedes előnyt. Baldassarrinak kellett ezután óvatosabban közlekednie a pályán, miután figyelmeztették pályaelhagyások miatt, Bulega is visszavett a tempóból egy kicsit, aminek következtében Öncü visszavette a harmadik helyet.
Közben hátrébb egy 6 fős vonat alakult ki Niki Tuuli vezetésével, aki már az 5. helyen motorozott – 10 másodperccel lemaradva a 4. helyen motorozó Bulega mögött.
7 körrel a leintés előtt az élen megnyugodtak a kedélyek, Aegerter már 1 másodperccel haladt az első helyen Baldassarri előtt, akit Öncü követett szintén 1 másodperccel.
4 körrel a kockás zászló előtt az 5. helyért zajlott óriási csata – Soomer, Manzi, Montella, Tuuli, Huertas és Smith között. Eközben az élen Aegerter már majd 2 másodperces előnnyel haladt a cél felé Baldassarri és Öncü előtt.
2 körrel a futam vége előtt Soomer és Manzi kicsit meglépett a hatos bolytól, így a hetedik helyért folytatódott a küzdelem Huertas, Tuuli és Montella között. Ebből a csatából Huertas az utolsó körben szállt ki.
Az utolsó körbe érve Aegerter hatalmas előnnyel haladt az élen Baldassarri, Öncü és Bulega előtt. A sorrend az élmezőnyben már nem változott, a csatázó boly pedig Soomer, Manzi, Tuuli, Montella sorrendben ért a célba, az első tizet Smith és Sofuoglu zárta.
Dominique Aegerter ezzel a sikerrel megszerezte az idei szezonban 3. győzelmét is, amivel magabiztosan, 30 ponttal vezeti a tabellát Baldassarri és Bulega előtt.
Aegerter elmondta a futam után, hogy tökéletes hétvégét teljesített. Az első versenyen szerencséje volt a piros zászló miatt, de ezen a futamon meg tudta mutatni, hogy mi rejlik a motorjában és benne.
Baldassarri elmondta, hogy a tegnapi futamon valószínűleg egy pályán lévő szennyeződés vetett véget versenyének. Nagyon örül a mostani eredménynek, amire nagyon nagy szüksége volt.
Öncü második dobogóját szerezte az idei szezonban, a tegnapi futama bukással zárult. Elmondta, hogy meg tudta mutatni mire képes ő és a csapata, habár nem tudott az élen maradni.
Assen – WSSP 2. futam végeredménye:
1 |
D. AEGERTER |
Ten Kate Racing Yamaha |
Yamaha |
|
2 |
L. BALDASSARRI |
Evan Bros. Yamaha |
Yamaha |
2,606 |
3 |
C. ONCU |
Kawasaki Puccetti Racing |
Kawasaki |
4,618 |
4 |
N. BULEGA |
Aruba.it Racing |
Ducati |
4,965 |
5 |
H. SOOMER |
Dynavolt Triumph |
Triumph |
17,982 |
6 |
S. MANZI |
Dynavolt Triumph |
Triumph |
18,108 |
7 |
N. TUULI |
MV Agusta Reparto |
MV Agusta |
18,656 |
8 |
K. SMITH |
VFT Racing |
Yamaha |
19,650 |
9 |
Y. MONTELLA |
Kawasaki Puccetti |
Kawasaki |
20,000 |
10 |
B. SOFUOGLU |
MV Agusta Reparto |
MV Agusta |
21,744 |
11 |
O. BAYLISS |
BARNI Spark Racing |
Ducati |
22,369 |
12 |
M. BRENNER |
VFT Racing |
Yamaha |
25,239 |
13 |
L. TACCINI |
Ten Kate Racing Yamaha |
Yamaha |
26,750 |
14 |
U. ORRADRE |
MS Racing Yamaha |
Yamaha |
27,098 |
15 |
R. DE ROSA |
Orelac Racing Verdnatura |
Ducati |
30,685 |
16 |
P. HOBELSBERGER |
Kallio Racing |
Yamaha |
32,499 |
17 |
J. VAN SIKKELERUS |
MPM Routz Racing |
Yamaha |
37,077 |
18 |
O. VOSTATEK |
MS Racing Yamaha |
Yamaha |
37,230 |
19 |
M. KOFLER |
CM Racing |
Ducati |
41,276 |
20 |
J. BUIS |
Motozoo Racing |
Kawasaki |
41,529 |
21 |
F. FULIGNI |
D34G Racing |
Ducati |
46,583 |
22 |
F. FULIGNI |
D34G Racing |
Ducati |
103,260 |
23 |
E. MCMANUS |
Motozoo Racing |
Kawasaki |
118,275 |
24 |
A. ZETTI |
Kallio Racing |
Yamaha |
122,731 |
25 |
F. CARICASULO |
Althea Racing |
Ducati |
1 kör |
Nem értek célba: |
|
A. HUERTAS |
MTM Kawasaki |
Kawasaki |
1 kör |
|
T. EDWARDS |
Yart – Yamaha |
Yamaha |
13 kör |
|
J. CLUZEL |
GMT94 Yamaha |
Yamaha |
|
|
G. VAN STRAALEN |
EAB Racing Team |
Yamaha |
|