back to top
2025. július 09. 19:56
Kezdőlap Blog Oldal 750

Kétesélyes? 3? Négy? Így áll a MotoGP-tabella 8 futam után

0

Fabio Quartararo vezet, Aleix Espargaró a nyomában. De a vb-tabella mutat érdekességeket nyolc futam elteltével.

Nyolc futam telt el a MotoGP 2022-es világbajnoki szezonjából, ami az évad negyven százalékát jelenti. A vb-tabella első négy helyezettjén kvül kizárólag Miguel Oliveira tudott eddig futamot nyerni, de a portugálnak úgy néz ki, az egy egyszeri kifutott eredmény volt. A KTM-es indonéz sikere óta már visszacsúszott az összetett 11. helyére.

A legutóbbi futamot megnyerő Pecco Bagnaia három helyet zárkózott fel, a Ducati gyári motorosát már a tabella negyedik helyén találjuk.

Az élen jelenleg Fabio Quartararo és Aleix Espargaró különmeccse zajlik. A vb-címvédő franciát Espargaró nyolc ponttal követi, 122-114 leosztásban. A két motoros hiába nyert csak egy-egy futamot, emellett rettenetesen stabilak, és kisebbek a kilengéseik a 2022-es szezon során. Quartararo legrosszabb helyezése idén a katari kilencedik pozíció, míg Espargaró a legutóbbi négy futamon kivétel nélkül dobogóra állhatott.

Az előző, francia futamot megnyerő Enea Bastianini számára katasztrofálisan alakult hazai futama. A Bestia Le Mans után ott volt a vezető kettős nyakán, most viszont kiesésével 28 pontos hátrányt szedett össze a vb-tabella első helyéhez képest. Ezzel együtt még mindig ő a legsikeresebb a futamgyőzelmeket tekintve a maga három sikerével. Ez viszont már a második kiesése volt, és a három győzelmen kívüli top 10 körüli eredmények sem segítik a vb-csatában.

Pecco Bagnaiának a szezon eleje volt az, ami kimondottan gyengén sikerült. Kiesés után egy tizenötödik hely következett a szezon első két versenyén. Ezt követően a ducatis kezdett végre egyenesbe jönni, két ötödik és egy nyolcadik hely után végre-valahára megjött az első győzelem 2022-ben. Le Mans-i kiesése megintcsak egy fájdalmas eredmény, de ezt most kompenzálni tudta. Bagnaia zárkózik, de hátránya 41 pont. Vajon neki és Bastianininek is van még esélye, vagy kétszereplős a vb-csata?

Tovább zárkózna Bagnaia, „a gép”

0

Francesco Bagnaia futamgyőzelmével jelentőset kiharapott a ponthátrányából, de ez az olasz szerint még mindig csak félmunka.

Bagnaia Mugellóban szezonbeli második győzelmét aratta. Mindezt ráadásul három versenyen belül hozta össze, így egyre inkább egyenesbe hozza kifejezetten gyengén induló szezonját. Az olasz a gyári Ducati nyergében már negyedik a vb-tabellán, igaz, hátránya még mindig 41 pont. De zárkózik.

Túl sokat hibáztam hozzájuk (Quartararo és Espargaró – a szerk.) képest, így most egy gép kell, hogy legyek, hogy fel tudjak zárkózni” – ismeri el a gyenge évkezdetet Bagnaia a Motorsport.com idézésében. „Talán tényleg mi hárman vagyunk a nagy esélyesek, de semmiképp nem szabad kihagyni egy ilyen felsorolásból Eneát sem.

Bagnaia két győzelme egyébként egy kiesést fog közre. A felzárkózás mellett ezért is volt rettenetesen fontos számára egy jó hazai eredmény. „A bajnokság miatt nagyon fontos volt, igen. Viszont érdekes módon nem éreztem extra nyomást emiatt hazai pályán. Az mindig ott van, ez egy ilyen munka. Hibák bármikor előfordulhatnak, szerencsére mindig van javítási lehetőség. Ilyenkor pedig nem gondolsz ezekre a hibákra. Ilyenkor csak élvezni kell a történéseket, én pedig nagyon élveztem ezt a hétvégét. Nyilván ez nem mindig egyszerű, tegnap például kifejezetten mérges voltam. De pozitívnak kellett maradni.

A vb-tabellát továbbra is Fabio Quartararo vezeti, a vb-címvédő neve mellett 122 pont áll. A 81 pontos Bagnaia előtt még ott van Aleix Espargaró és Enea Bastianini 114, illetve 94 ponttal.

Marini összességében elégedett mugellói eredményével

0

A VR46 Ducati versenyzője, Luca Marini eddigi legjobb száraz MotoGP eredményét érte el a hatodik hellyel a hazai nagydíjon Mugellóban. Úgy érzi, hogy jó úton halad.

Akárcsak az argentin versenyhétvégén, Luca Marini Olaszországban is a 3. helyről indult, de ezúttal jobban mentek a dolgok a versenyen. Az első szakaszban Valentino Rossi féltestvére és csapattársa, Marco Bezzecchi vezették a futamot. Marini tempója azonban nem volt elég ahhoz, hogy a 23 körös versenyen komolyan harcba szálljon a dobogós helyekért. A 6. hely sem ad csalódottságra okot.

„Elégedett vagyok a hétvégével, és boldog vagyok, mert úgy érzem, hogy lépéseket teszünk előre” – hangsúlyozta Marini. „Ahogy tegnap is mondtam, nem volt meg a tempóm a dobogóhoz. De készen akartam állni arra, hogy ha valaki elkövet egy kis hibát, akkor is megragadjam a lehetőséget. De ez így rendben van”mondta el véleményét a végeredményről.

A kezdeti beállítási problémák után az új GP22-essel kapcsolatban az olasz hangsúlyozta: „A jerezi teszt és a legutóbbi versenyek után sokat javult az érzésem a motorral kapcsolatban. Ez a legfontosabb. Most Barcelonára tekintünk előre, mert fontos lenne, hogy egy másik pályán is meg tudjam erősíteni a sebességemet, és továbbra is harcolni tudjak ezekért a pozíciókért – minden versenyen.”

Azt is megkérdezték tőle, hogy mi hiányzott neki a futamon, amire Marini így válaszolt: „Egész hétvégén sok időt vesztettem a negyedik szektorban. Ezt nem sikerült kijavítanunk, így az utolsó kanyarból kilépve lassú voltam. Nem tudom, miért voltam lassú. Gondjaim voltak a kanyarral, ezért mindig egy kicsit későn jöttem ki abból. Mire kiegyenesítettem a motort, minden alkalommal körülbelül 20 métert vesztettem – másfél-két tizedet. Ez persze nagyobb probléma a versenyen, mert akkor az egyenesben megelőznek, és nehezebb küzdeni.”

„Más területeken viszont nagyon erősnek éreztem magam” – folytatta Marini. „Nagyon erős voltam a féktávokon, aminek nagyon örülök, mert az év eleje óta keményen dolgozunk ezen. A mai MotoGP-ben a kemény fékezés is nagyon fontos.”

„Nagyon nehéz volt a gumikkal, de mindenki küzdött ezzel egy kicsit. Különösen az eleje ment el nagyon gyorsan. Könnyű volt hibázni. A hátsó gumi kicsit megereszkedett a maximális dőlésszögnél, de erre számítottunk. Ez a pálya eléggé megterheli az abroncsokat. De összességében elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgok alakultak, a gumikezeléssel is.” – összegezte Marini.

Rins Nakagamit hibáztatja bukásáért

0

A mugellói nagydíj hetedik körében a Suzuki mindkét pilótája a kavicságyban kötött ki. Álex Rins a Biztonsági Bizottság előtt szeretne beszélni Takaaki Nakagami motorozásáról.

Aki a mugellói kvalifikáció után azt gondolta, hogy a Suzuki versenyzők, Joan Mir és Alex Rins hétvégéje már nem lehet rosszabb, miután a 17. és 21. helyen végeztek, az tévedett. Mindketten előre tudták verekedni magukat a versenyen, de a 7. körben ennek vége szakadt – mindketten különböző kanyarokban buktak.

Rins az LCR Honda versenyzőjét, Takaaki Nakagamit hibáztatta a bukásáért. „Ő volt belül” – mondta a spanyol. „Az előző körben meg akartam előzni őt a 10-es és a 11-es kanyar között, de ő tudta tartani magát. Így a második körben egy kicsit keményebben nyomtam, hogy tisztábban legyek előtte. Kívül volt. Nem értem a stewardok döntését. Azt mondják, nem voltam előtte, ezért nem büntették meg. Ha megkérdezel más versenyzőket, azt fogják mondani, hogy ő az egyik legveszélyesebb a pályán, ha előzésről van szó. Szerencsére senki nem volt közvetlenül mögöttünk, és nem történt ütközés. Nem értem, hogy mit csinál.”

Rins tartózkodott a személyes beszélgetéstől a japánokkal. „Ezt majd a Biztonsági Bizottság következő ülésén hozom fel” – hangsúlyozta a spanyol, aki az elmúlt három futamon nullázott. „A stewardok nem végzik megfelelően a munkájukat. Odamentem Freddie Spencerhez, és azt mondtam: ‘Haver, korábban versenyző voltál, aki sokat előzött. Nincsenek szabályok az előzésekre. Ez rendkívül veszélyes volt Taka részéről. A MotoGP-ben vagyunk, nem így kell vezetni.”

„Nem volt olyan rossz a tempóm a hétvégén, ott voltunk – mondta Rins. „A probléma az volt, hogy olyan hátulról kellett rajtolnunk. Megvan a szintünk az első helyezésekhez, de ehhez jobb kvalifikációra van szükségünk.”

Le Mans-ban és Mugellóban egyetlen Suzuki pilóta sem ért célba. Vajon ez összefüggésben van azzal a bejelentéssel, hogy a japán gyártó az idei szezon után kiszáll a MotoGP világbajnokságból? „Ez biztosan nem segít abban, hogy találjunk helyet” – jegyezte meg Rins. „Mindent beleadunk a pályán. Azt is mondtam mindenkinek a csapatban, hogy meg kell mutatnunk mindenkinek, hogy tudunk küzdeni.”

Zarco: Jó volt a rajt és a tempó is

0

Johann Zarco annyira szolidan futotta a mai versenyt, hogy szinte észre sem vettük, hogy a 4. helyen hozta be a Ducatit.

Épp, hogy csak lemaradt a dobogóról a francia. 0,6 másodperccel maradt le Aleix Espargarótól.

„Nagyon boldog vagyok. A bemelegítő edzésen sokkal jobban éreztem magam a motoron, mint szombaton. Jó volt a rajtom és a tempóm is. A gumiválasztás volt a legegyszerűbb, hiszen a közepes keverék a legoptimálisabb ilyen hőmérséklet mellett. Nem volt túl meleg, így képes voltam kontroll alatt tartani mindent. Sokkal jobban sikerült a rajt, mint legutóbb. Végre valóban élveztem a versenyt, viszont sok időt veszítettem. A többieknek mindig volt válaszuk, Fabio és Aleix pedig egyáltalán nem lassultak.” – magyarázza Zarco.

„Az élboly már messze volt, de újra sikerült őket utolérnem. Nagyszerű érzés volt, Bastianini pedig jött velem. Tudtam, hogy gyors és bármikor képes lehet megelőzni engem. A bukása után lélegeztem fel. Mikor megelőztem Bezzecchit, próbáltam nyomást gyakorolni Aleix-re, de nem sikerült. Az egyenesekben nem voltam elég gyors. Ő pedig a féktávokon is rendkívül jó tempóra volt képes. Az utolsó kör 2. és 3. kanyarja között sikerült elcsípnem, de végül maradtam 4. és ennek nagyon örülök.”

Aegerter továbbra is vezeti a MotoE tabellát (is)

0

Miután a futam elején a 7. helyre esett vissza, Dominique Aegerter a második mugellói MotoE-futamon megkezdte a felzárkózást, és az elért második helyével tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben.

Aegerter egyértelmű célja az volt, hogy zsinórban 8. győzelmét szerezze meg és a maximális pontszámot vigye haza Mugellóból. Ez nem sikerült neki, de teljesítménye így is megsüvegelendő.

„Jól rajtoltam” – nyilatkozta a svájci a verseny elejéről.

A második kör után azonban Aegerter már csak a hetedik helyen állt, 0,969 másodperces lemaradással. Ennek az okáról így nyilatkozott a svájci versenyző: „Az első körben volt egy sárga zászlós fázis, ezért egy kicsit lelassultam. Ennek következtében néhány versenyző megelőzött, és sok pozíciót veszítettem.”

A 6 körös versenyen a 31 éves versenyzőnek nem sok ideje volt arra, hogy visszaverekedje magát az élmezőnybe. „Aztán Eric Granadóval harcoltam. Ötször vagy hatszor előztük meg egymást, ami miatt egy kicsit leszakadtunk az élmezőnyről.”

Aegerter az utolsó előtti kört a negyedik helyről kezdte meg, a végén Marc Alcobát és Miguel Pons-t kapta el. A svájci figyelemre méltó felzárkózása után a második helyen haladt át a célvonalon, mindössze 0,529 másodperccel lemaradva a győztes Matteo Ferraritól és holtversenyben Alcobával.

A MotoE favoritja így a lehetséges 50 pontból 45-öt gyűjtött Mugellóban, és a világbajnokság vezetőjeként utazik Assenbe a szezon következő állomására. Előnye a második helyezett Granadóval szemben hat futam után már 28 pont.

Új csúcssebesség rekord született Mugellóban

0

A MotoGP sokat gyorsult az elmúlt években és még mindig van hova fokozni ezt. Nem volt ez máshogy a mostani versenyhétvégén sem. De kik a leggyorsabbak?

A MotoGP évről évre egyre gyorsabb és gyorsabb, ahogy a világ legjobb mérnökei és versenyzői igyekeznek minden lehetséges sebességet kihozni a motorjaikból. Az eredmények magukért beszélnek, hiszen a MotoGP versenygépeken valaha mért 10 legjobb sebességet az elmúlt két évben jegyezték. A 2022-es Gran Premio d’Italia Oakley versenyen három további csúcssebesség került be a top 10-be, köztük egy új rekord, amelyet a Prima Pramac Racing versenyzője, Jorge Martin állított fel Ducatijával a versenyen.

Az alábbiakban az aktuális top 10 az Olasz GP után:

1. – Jorge Martín – Futam, Mugello 2022 – 363,6 km/óra
2. – Johann Zarco – FP4, Katar 2021 – 362,4 km/óra
2. – Brad Binder – FP3, Mugello 2021 – 362,4 km/óra
4. – Johann Zarco – Q2, Mugello 2021 – 360,0 km/óra
4. – Enea Bastianini – Q2, Mugello 2022 – 360,0 km/óra
6. – Jorge Martín – Q1, Katar 2021 – 358,8 km/óra
6. – Enea Bastianini – Q1, Mugello 2021 – 358,8 km/óra
6. – Jack Miller – Q2, Mugello 2021 – 358,8 km/óra
6.- Darryn Binder – Futam, Mugello 2022 – 358,8 km/óra
6. – Johann Zarco – Bemelegítő edzés, Mugello 2021 – 358,8 km/óra

Elképesztő számok… Lehet ezt még fokozni?

Brad Binder: Nincs okom panaszra

0

Mindössze négy másodperccel maradt el a futamot megnyerő Pecco Bagnaiától a dél-afrikai versenyző. Megérte a harc a 7. helyért.

23 kemény körön van túl a KTM pilótája, aki a 16. helyről várta a piros lámpák kialvását. Érdemes volt változtatni az aerodinamikán.

„Fáradságos hétvége volt ez számunkra” – kezdi Binder.

„Pénteken nem csak az aero-csomagot változtattuk meg, hanem a beállítások terén is eszközöltünk némi változtatást. Gyorsan hozzá kellett szoknunk, mert nem volt túl sok időnk megismerkedni az újításokkal.”

„Ez volt a legjobb  motor, ami csak rendelkezésünkre állhatott ezen a hétvégén.Nagyon jó munkát végzett a csapat, és sokat tanultunk ezalatt a 3 nap alatt. A mérnökeinknek pedig elég idejük volt elemezni az új aerodinamikai megoldásokat. Remélem, ha pénteken elkezdjük a munkát Barcelonában, még versenyképesebbek leszünk. Talán találunk valamit, amire még szükségünk van ahhoz, hogy megtegyük az utolsó lépést is előre.”

„Nehéz verseny volt. Amikor láttam, hogy a többiek új gumikkal is jó időt futnak, úgy éreztem, esélytelenek vagyunk. Igyekeztem a legjobbat kihozni magamból, és a saját vezetési stílusomra koncentrálni. Nem voltam túl erős a többiekkel szemben, de legalább nem követtem el hibát. Sajnos későn értem fel, szerettem volna még megszorongatni Marinit, de már nem volt rá lehetőségem. A 16. helyről indulva ez egy nagyszerű eredmény. Nincs okom panaszra, de van még min dolgoznunk.”

Mugello – Görbe Somát egy büntetés fosztotta meg a pontoktól

Amikor azt hinnénk, hogy Görbe Soma már letudta az éves balszerencse-adagját, kiderül, hogy mégsem. Az előző két fordulóban, és a tegnapi versenyen is mindig sújtotta valami a HUMDA támogatásával versenyző magyar fiút. A pechsorozat sajnos a vasárnapi mugelloi futamon sem maradt abba.

A szintén 15 körös második mugelloi futam már száraz körülmények között zajlott. Soma a 10. helyről rajtolhatott (mivel Veijer rajtbüntetése csak szombatra volt érvényes). Eleinte tartotta a pozícióját, ám pár kör után visszaesett a 14-15. helyek környékére. A mezőny nem szakadt szét, egy 17(!) fős boly együtt motorozott. Soma ezen boly végén, de velük együtt haladt. Nagyot csatázott az osztrák Jakob Rosenthalerrel, az indonéz Arbi Aditamával, az új-zélandi Cormac Buchanan-hel és a francia Gabin Planques-szal.
A befutóban Soma fel tudott jönni a 14. helyre (Máximo Quiles kiesésének köszönhetően is), ám a leintés után jött a hidegzuhany: a pálya kiszélesítése miatt utólag kiszabtak rá három másodperc büntetést. Így hivatalosan 16-ként rangsorolták, tehát két pont helyett nullával távozik Olaszországból…

A futamot a szokásos őrült finissel a holland Collin Veijer nyerte meg az olasz Filippo Farioli és a thai Tatchakorn Buasri előtt. A szorosságot jelzi, hogy az első 12 helyezett két másodpercen belül volt a győzteshez képest.

Mugello – Red Bull Rookies Cup második futam végeredménye:

 

1 Collin VEIJER NED 31’03.427
2 Filippo FARIOLI ITA 0.087
3 Tatchakorn BUASRI THA 0.150
4 Eddie O’SHEA GBR 0.151
5 Luca LUNETTA ITA 0.233
6 José RUEDA SPA 0.346
7 Rico SALMELA FIN 0.781
8 Angel PIQUERAS SPA 1.006
9 Marcos RUDA SPA 1.186
10 Fadillah ADITAMA INA 1.593
11 Cormac BUCHANAN NZE 1.639
12 Lorenz LUCIANO BEL 1.808
13 Danial SHAHRIL MAL 2.049
14 Jakob ROSENTHALER AUT 2.569
15 Demis MIHAILA ITA 4.851
16 GÖRBE Soma HUN 5.272
17 Gabin PLANQUES FRA 12.047
18 Ruché MOODLEY RSA 22.000
19 Alex VENTURINI ITA 22.067
20 Jacob ROULSTONE AUS 22.091
21 Amaury MIZERA FRA 22.149
22 Casey O’GORMAN IRL 51.096
Nem értek célba
Máximo QUILES SPA 1 kör
Guillermo MORENO MEX 7 kör

A következő Red Bull Rookies Cup fordulóra három hét múlva kerül sor a Sachsenringen, a MotoGP Német Nagydíjának keretein belül.

Bezzecchi: „Király volt”

0

Marco Bezzecchi haza futamán, Mugellóban mutatott erős szereplése után oda meg vissza volt az első köröktől, és bízik abban, hogy még többre lesz képes újonc szezonjában.

„Boldog vagyok, szép nap volt” vigyorgott Marco Bezzecchi vasárnap Mugellóban. A kategória újonca az 5. helyével az Olasz Nagydíj egyik meglepetésembere volt – a 9. körig vezette is a futamot „A verseny meglepett engem. Nem számítottam arra, hogy ilyen jól fogok szerepelni. De amikor ott voltam, jól éreztem magam, és azt mondtam magamnak: ‘Akkor próbáljuk meg’. Egyáltalán nem ment rosszul, tudtam vezetni néhány kört és egy kicsit elvegyülni a MotoGP legjobb srácai között. Ez nagyon izgalmas volt. Király volt.”

„A végén ismét utolértem Aleix Espargarót, de egy kicsit a határon voltam az első gumival. Az Arrabbiata-1-ben majdnem bebicsaklott az első kerekem, utána valahogy visszavettem egy fokozatot. Sajnos Zarco utolért. De így is jól ment” – összegzett szerényen Marco Bezzecchi.

A kvalifikáción elért második hely után Bezzecchi a dobogós helyezést álomnak nevezte. A versenyen azonban vérszemet kapott. „Igen, igaz. Az utolsó két körben sem voltam messze Aleix-től, meg akartam próbálni. Sajnos vagy szerencsére, de a motor figyelmeztetett. Nem akartam mindent eldobni”.

Milyen érzelmeket váltott ki a Ducati ifjú versenyzőjéből, aki először küzdött a MotoGP élén a hazai nagydíjon? „Abban a pillanatban nem gondolsz rá, de amikor bejöttem a boxba, és a csapatom elmondta, mit értem el… Az nagyon szép volt. Egy MotoGP futam Mugellóban amúgy is különleges dolog, mert a motor csak úgy  és a pálya fantasztikus.”

Le sem tagadhatja mennyire boldog:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

VR46RidersAcademy (@vr46ridersacademyofficial) által megosztott bejegyzés

Azt is megkérdezték tőle, hogy könnyebb volt-e a vártnál a királykategória élmezőnyében versenyezni? Végül is a 23 éves versenyző a futam kétharmadában a top 3-ban motorozott. „Nem, nem könnyebb” – mondta el. „Ami a legtöbbet segít, az az, ha az élről indulsz. Mert a csoport elég gyorsan szétszakad. A szint annyira kiegyensúlyozott, hogy talán három-négy versenyző teszi ki a különbséget, de mindenki más nagyjából ugyanolyan sebességgel halad.”

Ez változtat a szezon eddigi legjobb újoncának célján? „Szeretnék egy dobogós helyezést elérni még a szezon vége előtt. Ezt már korábban is mondtam, és megismétlem. Ha így folytatjuk, akkor szerintem ez reális” – hangsúlyozta Bezzecchi. „Természetesen minden pálya más és más. Én sem tudom, hogy Barcelonától mire számíthatok. De a célt egyértelműen szem előtt tartom.”