back to top
2025. július 09. 18:16
Kezdőlap Blog Oldal 751

Márquez: Alberto most mondta először, hogy figyeljek oda

0

Mielőtt még az Egyesült Államokba utazik, hogy megműttesse karját negyedik alkalommal is, Márquez borítékolt 6 pontot a mai mugellói futamon.

Mint azt a spanyol világbajnok lenyilatkozta pár nappal ezelőtt, Mugello sosem könnyítette meg a dolgát, így most sem várt kiugró eredményt a hétvégétől. Természetesen Marc Márquez gondolatai nem is feltétlenül a verseny körül forogtak, hanem az újabb operáció gondolata foglalkoztatta.

„Rendkívül sokat kivett belőlem ez a hétvége. A pénteki első és második szabadedzés között kaptam egy telefont a Mayo Klinika egy specialistájától, hogy amilyen gyorsan csak lehet el kell végezni a műtétet. Ha szerdán vagy csütörtökön hív fel, nem álltam volna rajthoz. Minden egyes futam megterhelő számomra fizikailag, de most lelkileg is megviselt minden. Nem volt egyszerű ilyen körülmények között koncentrálnom.” – magyarázza Márquez.

„Pénteken azt mondta a Honda, hogy azt a döntést hozzam, ami a legjobb nekem. Össze is pakolhattam volna, és befejezhettem volna a hétvégét, de nem tettem. Ezzel természetesen nagy kockázatot vállaltam, hiszen megütjük a 350 km/h sebességet is. Még sok dolgom volt a csapatnál, és szerettem volna előkészíteni a jövőre vonatkozó lépéseket.”

„A futam meglehetősen nehéz volt. Az első 6-7 kört élveztem, mert jól rajtoltam és láttam magam előtt az élmezőnyt. A gumik gyorsan elkezdtek fogyni, szóval feladtam. Erős fájdalmaim lettek, és nem volt erőm tovább harcolni. Be tudtam fejezni a versenyt, leintett a kockás zászló. Nagyon érzelmes pillanat volt.”

„Ma fontos volt, hogy ne hajtsak végre őrült manővereket. Ezért lemondtam a futam végére az Oliveirával való küzdelemről. Csak célba akartam érni. Alberto Puig először mondta nekem azt, hogy figyeljek oda.”

Mugello – Holtversenyes befutó a második helyért a MotoE-ben

0

Két MotoE-világbajnoki futamból 50 lehetséges pontból 45 – ez az eredménye a svájci Dominique Aegerternek Mugellóban, aki zsinórban hét győzelem után először lett „csak” második.

A MotoE világkupa második futamán, Mugellóban a német Dynavolt Intact csapat versenyzője, Dominique Aegerter mindössze 0,529 másodperccel kapott ki az olasz Matteo Ferraritól, de a svájci még így az élen áll a világbajnoki tabellán.

A második helyet úgy szerezte meg, hogy hatból két kör után Aegerter még mindig a hetedik helyen állt, 0,969 másodperccel Zannoni, Ferrari, Pons, Alcoba, Canepa és Granado mögött!

Az első MotoE bajnok Ferrari az utolsó négy kört vezette, így megszerezte első győzelmét 2022-ben, míg a második helyért folytatott csata kiélezett volt.

Kevin Zannoni rajtolt a legjobban, és ő volt az, aki először vezette ki a mezőnyt a San Donatóból (1-es kanyar) Aegerter és a Ferrari előtt. Közvetlenül e trió mögött Mattia Casadei a kanyarból kilépve bukott, míg Hikari Okubo szintén bukott később a nyitó körben. Őt a jobb lábában jelentkező fájdalmakkal szállították az orvosi központba, de szerencsére eszméleténél volt.

Zannoni a második körben továbbra is vezetett, de Aegertert bedarálták, és a San Donatónál visszaesett a hatodik helyre. A Ferrari átvette a második helyet, míg Miquel Pons feljött a harmadik, Marc Alcoba pedig a negyedik helyre, ami hat pozíció javítást jelentett számukra.

Ferrari a 3. körben megelőzte Zannonit a San Donatónál, miközben Alcoba kívülről megkerülte Pons-t közvetlenül mögöttük. Niccolo Canepa ekkor az ötödik volt, míg Aegerter a hatodik helyért folytatott csatát Eric Granadóval.

A célegyenes teteje egyértelműen az elsődleges előzési zóna volt, de Zannoni előzési kísérlete az első helyért a 4. kör nem sikerült. Pons és Canepa viszont képes volt Alcoba elé kerülni.

Természetesen nem a San Donato volt az egyetlen hely, ahol előzni lehetett, és ezt Pons is bizonyította, amikor az 5. körben a Scarperia/Palagio kombinációban (10-es és 11-es kanyar) Zannoni elé került. Ezzel a spanyol a második helyre lépett előre, Ferrari ezzel egy kicsit növelni tudta az előnyét.

Ezután Alcoba, aki már ismét Canepa előtt volt, a Bucine-ban (15. kanyar) megelőzte Zannonit. A kijáratnál majdnem összeértek, és az olasznak fel kellett ülnie, ami miatt még több pozíciót veszített. Zannoni az ötödik volt, amikor az utolsó kör elején áthaladtak a célvonalon, és a nyolcadik, mire kiértek a San Donatóból és elindultak lefele a lejtőn.

Mindeközben Aegerter a hetedikről a negyedik helyre lépett előre, de az előző napi futam győztese még nem adta fel, hogy még előrébb végezzen. A harmadik helyért Alcobát előzte meg és kiélezett küzdelmet folytattak a célig. Ferrari 0,529 másodperccel nyert, de elképesztően szoros volt a második helyen a befutó.

A célfotó:

Aegertert és Alcobát az időmérő szerint 0,001 másodperc választotta el egymástól, majd ezt holtversenyre módosították a második helyért. Ezután hivatalosan Aegertert hirdették ki ezüstérmesnek, a leggyorsabb köridőre hivatkozva. Alcobának így is ez volt az első MotoE dobogója, míg Pons mindössze 0,037 másodperccel hátrébb, a negyedik helyen végzett. Canepa lett az ötödik, Andrea Mantovani Granado, Zannoni, Kevin Manfredi és Hector Garzo előtt.

A mugellói győzelemmel és második helyezéssel Aegerter előnye a világbajnoki tabella élén immár 28 pont Granadóval és 30 Ferrarival szemben.

A boldog győztes:

Mugello – MotoE 2. futam végeredménye:

1 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.529
3 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 0.529
4 Miquel PONS LCR E-Team 0.566
5 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 0.739
6 Andrea MANTOVANI WithU GRT RNF MotoE Team 1.621
7 Eric GRANADO LCR E-Team 1.678
8 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 1.726
9 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 2.636
10 Hector GARZO Tech3 E-racing 4.586
11 Massimo ROCCOLI Pons Racing 40 10.091
12 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 10.547
13 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 10.764
14 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 12.165
15 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 17.117
Nem fejezték be az első kört:
Mattia CASADEI Pons Racing 40
Hikari OKUBO Avant Ajo

Bagnaia: „Mugellóban nyerni hihetetlen”

0

A Ducati sztárja, Pecco Bagnaia első mugellói győzelmét aratta, ami miatt érthetően nagyon boldog volt a futam után.

Francesco „Pecco” Bagnaia 2016-ban a Moto3-as géposztályban a dobogó harmadik fokára állhatott fel Mugellóban, de az olasz nagydíj eddig nem hozott neki szerencsét MotoGP-s pályafutása során: tavaly a második körben bukott az élről. A 2019-es évben pedig mindössze tizenkét körig jutott.

Az olasz győzelem olasz motorral egy csapásra feledtette mindezt a múltat és a két héttel ezelőtti Le Mans-i bukást. „Ez olyasmi, amiről mindig is álmodtam. Mugellóban nyerni hihetetlen” – sugárzott az olasz versenyző. „Természetesen Misano a hazai versenyem, de ez az Olasz GP. Hihetetlen, hogy itt, az egyik legnehezebb pályán nyerhetek. Ez nagyszerű.”

Bagnaia olyannyira boldog volt, hogy csizma és kesztyű nélkül érkezett a sajtótájékoztatóra – felszerelését ugyanis a nézők közé dobálta. „Először láttam sok embert a zászlómmal a lelátón és a Pratóban” – mondta széles vigyorral. „Az felvezető kör alatt sok ezer embert láttam a zászlóval a Correntaio előtti kanyarban. Szóval a győzelem után ott maradtam, és mindent bedobtam a tömegbe, amit csak tudtam. Arra is gondoltam, hogy ugyanezt teszem a sisakkal. De tudom, hogy büntetés jár a sisak nélküli motorozásért. Ezért nem jött össze” – tette hozzá mosolyogva.

A tavalyi világbajnoki második a szezonbeli második győzelmével feljött a negyedik helyre a világbajnoki tabellán, de a lemaradás a ma második helyen végző Fabio Quartararóval szemben továbbra is 41 pont.

„Egész hétvégén nagyon jól dolgoztunk, és egy nem túl jó kezdés után a végén sikerült nyernem. A körülmények nem voltak olyan könnyűek. Tegnap a tapadási szint magasabb volt. Az éjszakai eső talán egy kicsit túlságosan is megtisztította a pályát. Nehezebb volt kezelni a hátsó gumit. De nagyon elégedett vagyok. Különleges dolog itt nyerni” – hangsúlyozta a ducatis.

Bagnaia az első körben az ötödik pozícióból a kilencedik helyig is visszaesett. „Igazából elég jól kezdtem, de a probléma az volt, hogy egy Ducati volt a jobb oldalon, kettő pedig a balon, és el kellett vennem a gázt. Nagyon sok versenyző előzött meg, majd Márquez a 4-es kanyarban hozzám ért”mondta. „Nem volt könnyű. Csak próbáltam okosan bánni a gumikkal. Nehéz, mert az előtted lévő srácok mindig nyomják. Én csak kihasználtam, hogy a Ducati remekül érzi magát a légáramban, és okosan bántam a gumikkal.”

Bagnaia mellett két másik Valentino Rossi védenc is kiemelkedően teljesített, Marco Bezzecchi és Luca Marini az 5. és 6. pozícióban végzett azon a hétvégén, ahol Valentino Rossi #46-os rajtszámát visszavonultatták . „Nagyon boldog vagyok Marco és Luca miatt, nagyszerű munkát végeztek és gyorsak voltak egész hétvégén” – mondta a futamgyőztes.

Mugello: Bagnaia első hazai győzelme a Ducatival

0

Francesco Bagnaia idei második győzelmét aratta Olaszországban, saját maga és a Ducati hazai pályáján. A futam elején viszont nem ő volt a figyelem központjában, hiszen három másik olasz Ducatis bérelte ki az első rajtsort az időmérőn.

Az első körben Valentino Rossi csapata, a két VR46-os Ducati versenyzői vezették a futamot. Di Giannantonio a pole pozíció ellenére nem sokáig tudta tartani az élmezőny tempóját, így szép lassan hátraesett. A legjobb nem Ducatis szerepben pedig Quartararo volt, de a hosszú célegyenesben nem tudott mit kezdeni az olasz motorok lóerőfölényével. Bagnaia ezt kihasználva meg is előzte a címvédőt. Hátrébb többen is kiestek, Pol Espargaro és Joan Mir is bukott.

Bagnaia lendülete tovább tartott, ugyanis az addig vezető Bezzecchi mellett is elment. Quartararo közben Marinivel vívott a dobogós helyért. A csatát kihasználva Bagnaia ellépett, Quartararonak pedig több körbe tellett, mire mindkét VR46-os motort megelőzte. A két fiatal olasz egymást is többször oda-vissza előzgette.

Ígéretes tempója volt Bastianininek, aki egyre jobb tempót diktálva utolérte az élmezőnyt, de végül egy bukás vetett véget a felzárkózásnak. A tegnapi első háromból Bezzecchi tartotta legtovább a dobogós pozíciót, de 7 körrel a vége előtt Aleix Espargaro fosztotta meg tőle.

Az utolsó körökre nagyjából maradtak a különbségek az élen, a legnagyobb csata Zarco és Bezzecchi között volt a 4. helyért, amit végül a francia szerzett meg, de az újonc így is legjobb eredményét érte el a MotoGP-ben. Bagnaia pedig először nyert futamot hazai pályán, így a Ducati 2017 óta egyet leszámítva minden mugelloi futamot megnyert – ráadásul mindig más pilótával. Quartararo 2. helyével is növelte az előnyét az összetettben, Aleix Espargaro pedig sorozatban negyedszer dobogón az Apriliával.

Forrás: MotoGP Media

MotoGP végeredmény:

1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati 41’18.923
2 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +0.635
3 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia +1.983
4 Johann Zarco Prima Pramac Racing Ducati +2.590
5 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team Ducati +3.067
6 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team Ducati +3.875
7 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing KTM +4.067
8 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU Honda +10.944
9 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing KTM +11.256
10 Marc Marquez Repsol Honda Team Honda +11.800
11 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP Ducati +12.916
12 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia +12.917
13 Jorge Martin Prima Pramac Racing Ducati +17.240
14 Alex Marquez LCR Honda CASTROL Honda +17.568
15 Jack Miller Ducati Lenovo Team Ducati +17.687
16 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +20.265
17 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +20.296
18 Michele Pirro Aruba.it Racing Ducati +21.305
19 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM +30.548
20 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +31.011
21 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing KTM +42.723
22 Lorenzo Savadori Aprilia Racing Aprilia 41’58.611
Nem fejezte be a futamot
Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP Ducati 13 Laps
Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 7 Laps
Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 7 Laps
Pol Espargaro Repsol Honda Team Honda 4 Laps

Mugello: Acosta a Moto2 legfiatalabb futamgyőztese

0

Pedro Acosta történelmet írt Mugelloban. Az Ajo KTM versenyzője először nyert futamot a középső géposztályban, amivel egyben a kategória legfiatalabb győztese lett.

Noha Canet indult az élről, és jól is rajtolt, az első kanyarba már Acosta fordult elsőnek. Az első körben többen is megelőzték Canetet, aki aztán hamar visszaküzdötte magát, és Acosta apróbb hibáját kihasználva az élre is állt. Chantra számára már nem alakult jól a verseny, hiszen hamar bukott, és kiesett. Csapattársa, Ogura viszont a dobogós helyekért harcolt.

A verseny közepére körvonalazódott, hogy Acosta és Canet között dőlhet el a győzelem. A nagy csata viszont elmaradt, ugyanis Canet az utolsó kanyarban elesett, így Acosta közvetlen fenyegetés nélkül maradt a végére. A drámák viszont hátrébb is folytatódtak. Roberts és Vietti jöttek fel a dobogós helyekre, Sam Lowes pedig 4 körrel a vége előtt esett ki a versenyből. 1 körrel később pedig Vietti motorja mondta fel a szolgálatot, így a hazai pályán pontot sem szerzett az olasz.

Acosta a végén már magabiztos előnnyel vezetett, és Le Mans-nal ellentétben ezúttal nem hibázott, így megnyerte a futamot. Mögötte végül Joe Roberts végzett, és Ogura állhatott még fel a dobogóra. A japán ezzel a harmadik hellyel pontokban utolérte az összetettet vezető Viettit. Acosta személyében pedig már a 7. különböző futamgyőztes született idén a Moto2-ben – egyedül Vietti nyert 1-nél többet még a szezon elején.

Moto2 végeredmény

1 Pedro Acosta Red Bull KTM Ajo Kalex 39’35.930
2 Joe Roberts Italtrans Racing Team Kalex +4.051
3 Ai Ogura IDEMITSU Honda Team Asia Kalex +6.749
4 Tony Arbolino Elf Marc VDS Racing Team Kalex +12.312
5 Augusto Fernandez Red Bull KTM Ajo Kalex +12.327
6 Jake Dixon Inde GASGAS Aspar Team Kalex +12.513
7 Cameron Beaubier American Racing Kalex +12.849
8 Alonso Lopez MB Conveyors Speed Up Boscoscuro +13.314
9 Marcel Schrotter Liqui Moly Intact GP Kalex +14.703
10 Albert Arenas Inde GASGAS Aspar Team Kalex +14.748
11 Bo Bendsneyder Pertamina Mandalika SAG Team Kalex +15.141
12 Jorge Navarro Flexbox HP40 Kalex +15.425
13 Filip Salac Gresini Racing Moto2 Kalex +17.254
14 Fermín Aldeguer MB Conveyors Speed Up Boscoscuro +18.069
15 Mattia Pasini Inde GASGAS Aspar Team Kalex +18.750
16 Barry Baltus RW Racing GP Kalex +23.969
17 Jeremy Alcoba Liqui Moly Intact GP Kalex +27.648
18 Niccolò Antonelli Mooney VR46 Racing Team Kalex +29.286
19 Alessandro Zaccone Gresini Racing Moto2 Kalex +30.221
20 Manuel Gonzalez Yamaha VR46 Master Camp Team Kalex +35.200
21 Zonta Van Den Goorbergh RW Racing GP Kalex +35.223
22 Keminth Kubo Yamaha VR46 Master Camp Team Kalex +49.777
23 Sean Dylan Kelly American Racing Kalex +49.897
Nem fejezte be a futamot
Simone Corsi MV Agusta Forward Racing MV Agusta 20 Laps
Sam Lowes Elf Marc VDS Racing Team Kalex 18 Laps
Celestino Vietti Mooney VR46 Racing Team Kalex 18 Laps
Aron Canet Flexbox HP40 Kalex 12 Laps
Lorenzo Dalla Porta Italtrans Racing Team Kalex 11 Laps
Marcos Ramirez MV Agusta Forward Racing MV Agusta 10 Laps
Somkiat Chantra IDEMITSU Honda Team Asia Kalex 4 Laps

Mugello – García ajándékba kapta a futamgyőzelmet

0

Mugello ege még meglehetősen felhős volt, mikor a legkisebb kategória mezőnye felállt a rajtrácsra. Végül a futam csapadékmentesen zajlott.

Kemény első sorral indult a legkisebb géposztály, hiszen Öncü szerezte meg a pole pozíciót. A mellőle induló Daniel Holgado kilőtt a rajtnál, azonban ő a második bolyban tudta húzni tovább a gázt, mivel a török versenyző, Moreira és Guevara kiépített több, mint egy másodperc előnyt az első körökben.

Jaume Masía a harmadik körben megfutotta a leggyorsabb kört, azonban később összeért Stefano Nepával, így jelentősen visszaesett. Szerencsére elkerülte a kavicságyat, de a 14. helyről a 25.-re kényszerült, ahonnan meg kellett kezdeni a felzárkózást 10 másodperces hátrányból.

Az élen utazó hármast közben utolérték az üldözők, így 16 versenyző haladt egymás mögött 2 másodpercen belül. A szélárnyékharc folyamatosan zajlott az 1141 méter hosszú célegyenesben, így konkrétan kiszámíthatatlan volt, ki fog az élen állnia következő körben.

Majd következett egy olyan bukássorozat a verseny felénél, ami kiírta az esélyes versenyzőket a további szereplésből Mugellóban:

Először Öncü esett el, majd Dennis Foggia az élről. Az olasz ráfutott a rázókőre és hatalmasat zuhant az aszfaltra. Motorja végigcsúszott a pályán, majdnem eltalálva a Foggia mögött érkező pilótákat. A hazai pilóta a futamot követően elmondta, hogy egy ledobott sisakplexin csúszott el. Könnyek között tért vissza a bokszba.

Tatsuki Suzuki érintett volt Öncü bukásánál, így hosszú körös büntetést kapott, de sikerült az élmezőny közelében maradnia, pár körön belül pedig le is dolgozta lemaradását.

Moreira a célra ráfordító kanyarban esett el, miután összeért Rossival. Így az újonc pilóta számára továbbra sem jött össze egy eredményes futam.

A futam izgalmai azonban még csak most tetőztek, hiszen 3 versenyző érkezett centikre egymás mögött a célegyenesbe: Tatsuki Suzuki, Izan Guevara és Sergio García. Végül a kockás zászló Guevara – García – Suzuki sorrendben intette le őket, azonban Guevarát utolsó köri pályaelhagyása miatt megfosztották győzelmétől, így kénytelen volt beérnie a második pozícióval.

Mugello – Moto3 verseny végeredménye:

1 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS
2 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS -0.000
3 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 0.012
4 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 0.137
5 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 0.234
6 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 0.999
7 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 5.387
8 Elia BARTOLINI Avintia Racing KTM 5.477
9 Matteo BERTELLE Avintia Racing KTM 5.480
10 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 5.747
11 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 5.751
12 Joel KELSO CIP Green Power KTM 5.989
13 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 6.109
14 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 12.643
15 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 16.689
16 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 16.738
17 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 16.789
18 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 19.449
19 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 32.404
20 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 33.421
21 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 41.412
22 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’14.077
Nem értek célba:
Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM
Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 10 kör
John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 10 kör
Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 10 kör
Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 17 kör
Nem fejezte be az első kört:
Scott OGDEN VisionTrack Racing Team HONDA

Pol Espargaro: Márquez nélkül nem ugyanaz

0

A Repsol Honda pilótáinak sem volt könnyű hétvégéjük. Márquez hatalmasat bukott, Pol Espargaro pedig mindössze a 3. rajtsorból indul.

Több, mint fél másodpercet kapott a fiatalabbik Espargaro fivér a hétvége meglepetésemberétől, Fabio di Giannantoniótól a tegnap délutáni időmérő edzésen. A spanyol versenyző kénytelen márkatársa, Takaaki Nakagami mellől indulni, aki a 8. rajtpozíciót szerezte meg.

„Vasárnap remélhetőleg hűvösebb lesz, így kedvezőbb körülmények elé nézünk a futamon.” – kezdi Espargaro.

„Nagyon nehéz dolgunk lesz, mert úgy vélem, nincs meg a kellő sebességünk. Ezt tetőzi, hogy 5 Ducati van előttünk, a többi pedig mögöttünk. Ellenük harcolni pedig nagy kihívást jelent majd.”

A spanyol pilóta megszólalt csapattársa, Marc Márquez közelgő operációjával kapcsolatban is:

„Az, hogy Marc nem lesz, az rendkívül sajnálatos. A rajongók, a szervezők, a csapat és természetesen én is érezni fogjuk majd a hiányát. Nagyon sokat tesz a csapatért, és nélküle nem ugyanaz. Természetesen az egészsége a legfontosabb. Remélem, hogy gyorsan felépül és újra azt a szintet képviseli majd, amit megszokhattunk tőle.”

Di Giannantonio: „Már az is hihetetlen, hogy egy Ducatival versenyzek Mugellóban”

0

Az újonc Fabio Di Giannantonio hatalmasat küzdött, a Q1-ből pedig a pole pozícióig tudott eljutni Mugellóban.

Az év első hét versenyén Fabio Di Giannantonio csak egyszer jutott be a pontszerző helyekre, Le Mans-ban a 13. helyen végzett. Az újoncot eddig egyértelműen háttérbe szorította csapattársa, Enea Bastianini, aki idén már három futamot nyert, és a vasárnapi futam előtt a világbajnokság harmadik helyén áll.

„Már az is hihetetlen, hogy egy Ducatival versenyzek a mugellói MotoGP-ben mondta az olasz. „És az 1-es rajtkockából indulni pedig még jobb. A napom nagyszerűen végződött, minden versenyző arról álmodik, hogy a MotoGP rajtrácsának elején álljon. Nekem pedig sikerült Mugellóban!”

Három olasz csapat olasz versenyzője és a Ducatin az első sorban – ennél többet nem is kívánhattak volna.

A 23 éves, a világbajnokságban jelenleg 22. helyen álló versenyzőnek a Q1-en keresztül kellett eljutnia a pole-ig, és ott hatalmas bravúrral be is húzta azt. „Segített, hogy ismertem a pálya körülményeit” – mondta Di Giannantonio.De sokkal fontosabb volt, hogy a Q1-ben követni tudtam Jack Millert és Marc Márquezt, akik általában a leggyorsabbak ilyen körülmények között. Hamar észrevettem, hogy a gumiknak jó a tapadása, és hogy tudom nyomni. Tudtam, hogy bármi lehetséges, ha így nyomom.”

Az olasz eddig háromszor állt dobogón hazai nagydíján, mindannyiszor a Moto3-as géposztályban: 2016-ban és 2017-ben második, 2018-ban pedig harmadik lett. Ennek ellenére nem mer jóslatokba bocsátkozni a futammal kapcsolatban: „Túl sok a kérdőjel. A versenytempóm pedig nem elég magas. Megpróbálom majd élvezni a versenyt, és az első körökben az élen harcolni. Utána tudni fogom, hol a helyem. Szeretnék a Le Mans-i teljesítményemre építeni.”

Bagnaia: Első soros indulásban reménykedtem

0

Nem mindennapi első sor született a tegnapi kvalifikáción a MotoGP-ben. Pecco Bagnaia az 5. helyről várja a folytatást.

Az olasz versenyző nem kimondottan csalódott, mivel az időjárási körülmények rendkívül nehéz helyzetbe hozták a pilótákat. A pálya állapota percről percre változott, így a versenyzőknek folyamatosan alkalmazkodniuk kellett az új viszonyokhoz.

„Természetesen egy első soros indulásban vagy pole pozícióban reménykedtem” – kezdi Pecco Bagnaia.

„Az időjárási körülmények azonban nem tették lehetővé, hogy 100%-osan teljesítsek, és a végletekig húzzam a gázt. A pálya néhány részén esett, néhol nem, Marc pedig hatalmasat bukott. Az első 1-2 körben kifejezetten lassú voltam.”

„A többiek ügyesebben kezelték a fennálló körülményeket. Azok a pilóták, akik előttem végeztek, erősebbek voltak. Nagyszerű az első sor, Mariniék abszolút megérdemlik ezt az eredményt. Nagyon jó munkát végeztek, főleg Diggia, aki a Q1-ből verekedte fel magát az időmérés második szakaszába. Bezzecchi és Marini pedig egész hétvégén gyorsak voltak, gratulálok nekik.”

„Úgy vélem, a versenyen meglesz a tempóm, hogy előrébb kerüljek. Jó munkát végeztünk, és az vigasztal, hogy a világbajnoki pontverseny éllovasai nem túl előkelő rajthelyről indulnak. A rajt rendkívül fontos lesz, próbálok majd kilőni, és kimotorozni valamennyi előnyt. Biztosan nem lesz egyszerű, mert mindenkinek ez a célja, de a maximumot fogom kihozni magamból.”

Bezzecchi: „Az első körökben bepisiltem a nadrágomba”

0

Két újonc végzett az első két pozícióban a mugellói időmérőn, Fabio Di Giannantonio vitte el a pole-t, de mellőle Marco Bezzecchi indulhat majd az első sorból.

Bezzecchi eddig legjobb királykategóriás rajtkockáját tudhatja magáénak hazai versenyén. „A körülmények a kvalifikáción furcsák voltak, de általában szeretem az ilyen körülményeket – ettől megnő az adrenalinszintem. Mindig élvezem, de ma jobban örültem volna száraz körülményeknek. Kicsit furcsa volt az esőcseppekkel az Arrabbiata kanyarokon keresztül” – ismerte el az olasz.

Egyébként Bezzecchi a hazai futamra speciális sisakfestéssel készült, nagy betűkkel ráírta, hogy „Scary Mugello” („Ijesztő Mugello”). Az első fékezési manőverek után MotoGP-motorral a San Donato előtt, nevetve mondta el: „A hegygerincen az első körökben bepisiltem a nadrágomba”.

„Végül is nagyon pozitív szombat volt számomra” – mondta a 23 éves versenyző, aki csapattársát, Luca Marinit utasította maga mögé. „Jó munkát végeztünk tegnap. Természetesen nem számítottam az első sorral, de nagyon jól dolgoztunk, ezért megérdemeltük ezt az eredményt.”

A 23 körös futamra tekintve a világbajnoki 18., akinek eddigi személyes MotoGP-s legjobbja két kilencedik hely volt, tudja: „Enea [Bastianini], Aleix [Espargaró] és Pecco [Bagnaia] nagyon-nagyon gyorsak. Jó a tempóm, de nem elég gyors ahhoz, hogy tartsam velük a lépést. Álom lenne a dobogóért harcolni. Azonban ha reálisan gondolkodunk, ez nem lehetséges. Talán a bemelegítő edzésen találunk néhány tizedet.”

„Holnap nem az a célom, hogy megpróbáljak a győzelemért harcolni – hangsúlyozta Bezzecchi. „Az még túl korai lenne. Szeretném kihasználni a lehetőséget, hogy megnézzem a legjobb versenyzőket, és a lehető legtöbbet tanuljak tőlük.”