back to top
2025. május 22. 19:16
Kezdőlap Blog Oldal 751

Portimao – Aron Canet indulhat az élről

0

A középső géposztály időmérő edzésére már teljesen felszáradt a pálya. A Q1-ben az MV Agusta spanyol versenyzője, Marcos Ramirez volt a leggyorsabb, rajta kívül még Tony Arbolino, Jorge Navarro és a tegnap remeklő holland tini, Zonta van den Goorbergh jutottak be a Q2-be.

A Q2 elején elesett a Yamaha VR46 Master Camp thai motorosa, Keminth Kubo, aki így nem teljesített mért kört. Őt is bevitték a medical centerbe.

A második időmérő legjobbja a Sito Pons csapatához, a Flexbox HP40-hez tartozó spanyol Aron Canet volt, aki három tizedet adott a texasi rajtelső amerikai Cameron Beaubiernek. A harmadik helyről a GasGas Aspar csapat brit motorosa, Jake Dixon indulhat majd.

A tavalyi Moto3-as világbajnok Pedro Acostának nem megy jól eddig a középső géposztályban: a Q1-ből sem jutott tovább, a 20. helyről rajtolhat holnap.

Portimao – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’44.151
2 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’44.479 0.328
3 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’44.501 0.350
4 Tony ARBOLINO Marc VDS KALEX 1’44.560 0.409
5 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’44.788 0.637
6 Sam LOWES Marc VDS KALEX 1’44.827 0.676
7 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’44.898 0.747
8 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’44.911 0.760
9 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’44.915 0.764
10 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’44.999 0.848
11 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’45.016 0.865
12 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 1’45.018 0.867
13 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’45.076 0.925
14 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’45.251 1.100
15 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’45.304 1.153
16 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’45.354 1.203
17 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’46.859 2.708
18 Keminth KUBO Yamaha VR46 KALEX
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’46.086
20 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’46.160
21 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’46.600
22 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’46.712
23 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’46.787
24 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’46.787
25 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’47.213
26 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’47.274
27 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’47.676
28 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’47.762
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’48.021
30 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’48.305

Portimao – Johann Zarcóé a rajtelsőség

0

Szombat délutánra egyre jobban kezdett száradni a portimaoi aszfaltcsík. A negyedik szabadedzés már felszáradóban lévő pályán zajlott, azt Miguel Oliveira nyerte meg a hazai szurkolók nagy örömére. Nyolc tizedet adott Jack Millernek és Marco Bezzecchinek. Az FP4 eredményei itt tekinthetőek meg.

Az első szabadedzésre tovább száradt a pálya, de még nem volt teljesen száraz. Viszont emiatt a versenyzők elkezdték bevállalni a slick gumikat. Aminek természetesen meg is lettek az áldozatai, hiszen elesett Remy Gardner…

… valamint Enea Bastianini és Francesco Bagnaia is:

Bagnaiát az orvosi központba kellett szállítani kivizsgálás céljából. Ráadásul az olasz még mért kört sem teljesített…
Az időmérés első feléből végül a születésnapos Álex Marquez és Luca Marini jutottak tovább.

A Q2-ben már szinte teljesen száraz pályán körözhettek a versenyzők. Az utolsó percekben itt is beindult a tüzijáték, folyamatosan változott az élen álló személye. Az idő leteltével úgy tűnt hogy Marc Márquez szerzi meg a rajtelsőséget, azonban az ő köridejét törölték, mivel sárga zászló alatt futotta azt meg:

A tüzijátékot végül a Pramac Ducati francia versenyzője, Johann Zarco nyerte meg: ő indulhat a holnapi Portugál Nagydíjon a legelőkelőbb rajthelyről.

Ő közel két tizeddel előzte meg a suzukis Joan Mirt és az apriliás Aleix Espargarót. Nehéz elhinni: a 2020-as világbajnoknak ez a legjobb királykategóriás rajthelye.
A második sor elejéről induló Jack Miller már fél másodpercet kapott Zarcótól. A második sorból még a címvédő világbajnok Fabio Quartararo és az újonc Marco Bezzecchi startolhatnak. A Q1 győztese, Alex Márquezé a hetedik, a Q1 második helyezettje, Luca Marini a nyolcadik, a katalán legenda Marc Márquez pedig a kilencedik helyet szerezték meg végül. Őt követi a csapattárs Pol Espargaro, majd a helyi sztár Miguel Oliveira.
Az Aprilia szabadkártyával induló versenyzője, Lorenzo Savadori a 21. lett.

Portimao – MotoGP időmérő edzés végeredménye:

1 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’42.003
2 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’42.198 0.195
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’42.235 0.232
4 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’42.503 0.500
5 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’42.716 0.713
6 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’42.716 0.713
7 Alex MARQUEZ LCR Honda  HONDA 1’42.903 0.900
8 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’43.179 1.176
9 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’43.575 1.572
10 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’43.832 1.829
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’44.066 2.063
12 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’44.710 2.707
Nem jutott tovább a Q1-ből
13 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’47.936
14 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’49.332
15 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’49.639
16 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’49.695
17 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda  HONDA 1’49.889
18 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’50.618
19 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’50.702
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’50.953
21 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’51.308
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’51.639
23 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’52.300
24 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’53.603
Nem kvalifikált
25 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI

Assen – Aegerter nyerte a piros zászlóval végződött futamot, Sebestyén Peti 22.

Az izgalmas, nagy nevek bukásával végződő asseni futamnak piros zászló vetett véget idejekorán. A győzelmet Dominique Aegerter szerezte meg, a helyi hős, Van Straalen és Bulega előtt.

Aegerter és Can Öncü jól kapták el a rajtot, Bulega beragadt, de meg tudta tartani 3. pozícióját. Sebestyén Peti indulása nem sikerült jól, a 14. helyre esett vissza a futam elején. Bulega Öncü előzésével fellépett a második pozícióba a Ducati nyergében. Izgalmas csata alakult ki az olasz és Aegerter között a vezető helyért.

Baldassarri lépett fel a harmadik pozícióba. Egy 9 fős vonat alakult ki az élen Bulega vezetésével 15 körrel a leintés előtt. Sebestyén Péter csapattársa, Baldassarri esett el és kényszerült kiállni a boxba, miközben a magyar versenyző már a 16. helyre csúszott vissza. 14 körrel a futam vége előtt Öncü is eldobta a versenygépét.  Ekkor Bulega, Van Straalen, Aegerter sorrendben haladtak az élmezőny versenyzői. A VR46-os növendék Manzi, a 8. helyről feljött a 4. pozícióba, majd bukás miatt ő is kiállni kényszerült.

Eközben az élen is változás történt, a holland Van Straalen vette át a vezető pozíciót. Bulega nem tudta tartani a tempót, Domi Aegerter ment el mellette.

7 körrel a kockás zászló előtt Van Straalennel már csak Aegerter tudott menni, Bulega leszakadt a vezető párosról. 4 körrel a verseny vége előtt Aegerter a lehető legjobbkor előzte meg Van Straalent. A hollandnak már nem volt lehetősége visszatámadni, hiszen piros zászló vetett véget a futamnak idejekorán egy baleset miatt, ami Booth-Amos és Brenner között történt. A holland versenyző első dobogóját szerezte meg a WSSP-ben. A dobogó harmadik fokára Nicoló Bulega állhatott fel.

Sebestyén Peti a 22. helyen fejezte be a futamot.

A svájci győztes elmondta a futam után, hogy nagyon boldog, bár némi hiányérzetet adott neki, hogy nem láthatták a kockás zászlót.

A helyi hős, Van Straalen nagyon élvezte, hogy elől motorozhatott és annak a fejlődésnek, amit a csapat elért.

Bulega szintén nagyon boldogan nyilatkozott a leintés után. Van fejlődni valójuk, de nagyon jó motort kapott a csapattól.

Assen – WSSP 1. verseny végeredménye:

1 D. AEGERTER Ten Kate Racing  Yamaha
2 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 0,081
3 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 1,796
4 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 5,725
5 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 7,896
6 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 8,067
7 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1 szektor
8 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1 szektor
9 R. DE ROSA Orelac Racing  Ducati 1 szektor
10 L. TACCINI Ten Kate Racing  Yamaha 1 szektor
11 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1 szektor
12 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1 szektor
13 U. ORRADRE MS Racing Yamaha  Yamaha 1 szektor
14 O. BAYLISS BARNI Spark Racing  Ducati 2 szektor
15 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto  MV Agusta 2 szektor
16 K. SMITH VFT Racing Yamaha 3 szektor
17 J. VAN SIKKELERUS MPM Routz Racing Yamaha 3 szektor
18 J. BUIS Motozoo Racing  Kawasaki 3 szektor
19 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 3 szektor
20 M. KOFLER CM Racing Ducati 3 szektor
21 E. MCMANUS Motozoo Racing  Kawasaki 4 szektor
22 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros.WorldSSP  Yamaha 7 szektor
23 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 7 szektor
Nem értek célba
M. BRENNER VFT Racing Yamaha
T. BOOTH-AMOS Prodina Racing  Kawasaki
S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph
C. ONCU Kawasaki Puccetti  Kawasaki
L. BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP  Yamaha
O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha
A. ZETTI Kallio Racing Yamaha
Kizárták a versenyből
T. EDWARDS Yart – Yamaha  Yamaha

Joan Mir: Az a fontos, hogy jól érezzem magam

0

Jól is éreztheti magát a suzukis Joan Mir, ugyanis a kombinált idők alapján a harmadik helyet szerezte meg a pénteki napon Portimaóban.

„Esőben néha jól érzed magad, de előfordul, hogy nem érzed úgy, hogy jobban tudnád húzni a gázt” – kezdi Mir.

„Egyre jobban fejlődünk esős körülmények között. Jobb időket tudok futni, és íven tudok maradni. Az volt a benyomásom először, hogy ez a  pénteki egy felejthető nap lesz, főleg a második szabadedzés, az eső miatt. Végül jó kört tudtam futni, jól éreztem magam a motoron, és ez volt a legfontosabb. Ha vasárnap is ilyen idő lesz, meg vagyok győződve róla, hogy ugyanilyen jó időkre leszünk képesek. Ha száraz verseny lesz, akkor meglátjuk. Teljesen mindegy milyen feltételek mellett motorozol, az érzés a fontos, mert az adja meg az önbizalmat ebben a sportban. Nagyon sok víz volt a pályán, és van gond a vízelvezetéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nedves lesz az aszfalt, szóval valóban veszélyes volt a helyzet.”

 

Assen – Rea nyerte a szoros csatát Bautista ellen

0

A rendkívül izgalmas futamon óriási csatát vívott egymással Rea, Bautista és Razgatlıoğlu. Végül Assen királya, az aszfaltcsík tizenötszörös futamgyőztese, Jonathan Rea nyerte a szoros küzdelmet.

A regnáló világbajnok, Toprak Razgatlıoğlu nyerte az időmérőt meglepetésre nem Rea, hanem Lowes indulhatott mellőle, míg Rea a harmadik rajtkockából vághatott neki a versenynek.

24 versenyző indult el a 21 körös futamon köztük a sérüléséből visszatérő Van der Markkal; Laverty hiányzott a rajtrácsról, miután a szabadedzésen bukott és az orvosi stáb nem engedélyezte számára a hétvége folytatását.

A török kapta el legjobban a rajtot, Lowes esett vissza az ötödik helyre. Rinaldi startja is elképesztően sikerült, a 12. helyről érkezett meg a 6. helyre csapattársa, Bautista mögé.

Razgatlıoğlu mögé Locatelli zárkózott fel, azonban az első körben Rea átvette tőle a második helyet. A második körben a címvédő és Rea kezdett kicsit elnyúlni a mezőnytől, az északír versenyző pedig már nézelődött a török mögött.

A tizenötszörös asseni futamgyőztes, Rea vette át a vezetést a 3. körben, őt követte Razgatlıoğlu és Locatelli. Nem tudott elszakadni a kawasakis versenyző, egy 5 fős vonat alakult ki a mezőny elején: Rea, Razgatlıoğlu, Locatelli, Lowes, Bautista sorrendben.

A tizedik helyért is nagy csata alakult ki a felzárkózó bmw-s Redding és Gerloff között. Előbbinek sikerült előzést bemutatnia kedvenc pályáján, a Sebesség Katedrálisában.

A harmadik helyért Locatelli és Lowes kezdett adok-kapokba 13 körrel a leintés előtt. Végül a helyett, hogy Lowes lépett volna előre, Bautista ment el mellette és jött fel a 4. pozícióba, majd a 10. körben Locattelit előzve már a harmadik helyen húzta a gázt a spanyol.

A verseny felénél a kawasakis Lowes technikai probléma miatt kiállni kényszerült a versenyből.

10 körrel a kockás zászló előtt Bautista teljesen felzárkózott Rea és Razgatlıoğlu mögé, majd elkezdte támadni a török versenyzőt, miközben a yamahás megpróbált előre menekülni és megelőzni Rea-t, aki itt még vissza tudta venni az első pozíciót. Az első hármasban Bautista volt ekkor a leggyorsabb.

Razgatlıoğlu 8 körrel a futam vége előtt elment Rea mellett, akinek ekkor kicsit visszaesett a tempója és már Bautista nézelődött mögötte.

A kawasakis azonban 6 körrel a leintés előtt ismét az élre állt. A gyári ducatis Rinaldi bukott, miközben csapattársa, Bautista ért fel a dobogó második fokára Rea mögé. 

4 körrel a leintés előtt Rea és Bautista kezdték el cserélgetni egymás között az első pozíciót, a kawasakisnak sikerült visszavernie ducatis ellenfele támadásait.

Az utolsó kör végső szektorában Bautista megpróbálkozott egy előzéssel, de ezt elhárította az északír pilóta, így Rea húzta be a szoros versenyen a futamgyőzelmet, zsinórban negyedszer Assenben. Győzelme a 300. brit futamgyőzelmet is jelentette egyben. Razgatlıoğlu végzett a harmadik helyen, megelőzve csapattársát, Locatellit. Iker Lecuona a Honda nyergében futott be az ötödik helyen, elérve ezzel eddigi legjobb helyezését a Superbike világbajnokságon. 

Razgatlıoğlu elmondta a futam után, hogy az első abronccsal akadtak gondjai, egyszerűen elfogyott, így nem tudott versenyben lenni az első helyért.

Bautista nagyon élvezte a futamot, a verseny elején megpróbálta kímélni az abroncsait, majd eldöntötte, hogy elindul előre. A szél némileg hátráltatta őt a versenyen. Reméli, hogy a következő két futam is ilyen élvezetes lesz számára.

Rea a téli teszteken még nem érezte magát teljesen jól a motoron Assenben. A superpole-ra sikerült egy versenyképes motort összeraknia a csapatnak, amit meg is köszönt istállójának.

Assen – WSBK 1. verseny végeredménye:

1 J. REA Kawasaki Racing  Kawasaki
2 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 0.103
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha  Yamaha 1,014
4 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 9,712
5 I. LECUONA Team HRC Honda 17,451
6 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 17,983
7 P. OETTL Team Goeleven Ducati 22,002
8 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 24,545
9 S. REDDING BMW Motorrad  BMW 25,118
10 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 26,938
11 X. VIERGE Team HRC Honda 35,566
12 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 41,901
13 M. VAN DER MARK BMW Motorrad  BMW 41,967
14 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing  Yamaha 42,014
15 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 45,699
16 L. HASLAM TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 45,882
17 K. NOZANE GRT Yamaha  Yamaha 45,972
18 L. BERNARDI BARNI Spark Racing  Ducati 47,975
19 L. MERCADO MIE Racing Honda  Honda 48,144
20 H. SYAHRIN MIE Racing Honda  Honda 58,169
21 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’12.087
Nem értek célba:
M. RINALDI Aruba.it Racing  Ducati 5 kör
A. LOWES Kawasaki Racing  Kawasaki 10 kör
G. RUIU Bmax Racing BMW 14 kör

Portimao – Deniz Öncü a poleban

0

A Moto3-asok szombati időmérő edzését a szabadedzésekhez hasonlóan vizes pályán tartották – annyi különbséggel, hogy a Q1 végére már kisütött a nap.

Az időmérő edzés első szakaszából Deniz Öncü, Dennis Foggia, Stefano Nepa és Joshua Whatley jutottak tovább. A napsütés látványosan javította a köridőket: az első időmérőt Öncü 2:07-es idővel zárta, de a második etapra már jó 2-3 másodperceket faragtak.

Az utolsó percekben folyamatosan változott az élen álló személye. Röviddel a vége előtt úgy tűnt, hogy a szabadedzéseken remeklő indonéz tinédzser, Mario Aji megszerzi a rajtelsőséget, de a Q1-ből továbbjutó török Deniz Öncü az utolsó körében 17 ezreddel jobbat tudott futni Ajinál. Ők ketten tudtak csak 2:04-en belüli időt motorozni. Ez Öncü második rajtelsősége a tavalyi Stájer Nagydíj után.

Az első sort az a francia Lorenzo Fellon teszi teljessé, aki eddig finoman szólva sem brillírozott: eddigi 22 Moto3-as nagydíja során mindössze egyetlen pontot szerzett.

Az idei futamgyőzteseknek nem ment annyira jól az időmérőn: Sergio Garcia a 6., Andrea Migno és Dennis Foggia a 11-12., míg Jaume Masiá a 15. helyről várhatja holnap a rajtlámpák kialvását.
A Red Bull Rookies Cup tavalyi győztese, David Alonso az utolsó előtti helyet szerezte meg – ami technikailag az utolsó, mivel a harmadik szabadedzésen bukó Taiyo Furusato kihagyta a kvalifikációt.

Portimao – Moto3 időmérő edzés végeredménye:

1 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 2’03.955
2 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 2’03.972 0.017
3 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 2’04.447 0.492
4 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 2’04.501 0.546
5 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 2’04.563 0.608
6 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 2’05.005 1.050
7 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 2’05.137 1.182
8 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 2’05.202 1.247
9 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 2’05.311 1.356
10 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 2’05.395 1.440
11 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 2’05.608 1.653
12 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 2’05.772 1.817
13 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 2’05.967 2.012
14 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 2’06.270 2.315
15 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 2’06.532 2.577
16 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 2’07.020 3.065
17 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 2’07.238 3.283
18 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 2’08.626 4.671
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 2’08.477
20 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 2’08.977
21 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 2’09.228
22 Joel KELSO CIP Green Power KTM 2’09.502
23 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 2’09.654
24 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 2’10.039
25 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 2’10.365
26 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 2’10.514
27 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 2’11.241
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 2’12.481
29 David ALONSO GASGAS Aspar GASGAS 2’13.508
Nem kvalifikált
Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA

Marcel Schrötter: Nagyon boldog vagyok

0

A német pilóta nem mindennapi bravúrt hajtott végre, hiszen a zord körülmények ellenére is fél másodpercet adott a másodikként záró Dixonnak.

„Esőben mindig az a legfontosabb, hogy mikor lát az ember, és mikor nem. Az első szabadedzést ezért is szakítottuk félbe. Ha Mandalikában 30 fokos hőség mellett még esik is, jól működnek a gumik és ez jó visszajelzést ad. Ebben az időben azonban nem tudod felépíteni ezt, és nem kapsz visszajelzést sem a motortól. Minden előjel nélkül jönnek a bukások. Ezért nem tudtam volna egyáltalán tanulni az első szabadedzésből, csak veszíteni.” – magyarázza Schrötter.

„A második edzésen arra is gondolnunk kellett, hogy mi lesz, ha szombaton is esni fog. Szükségem volt némi időre, hogy felmérjem a terepet, de a körök egyre jobbak és jobbak lettek. Elővigyázatosnak kellett lennem, mert az első kerék elég bizonytalan volt. Az eredmény, amit elértünk, még akkor is csodálatos, ha csak egy esős edzésként tekintünk rá. Nagyon örülök, mivel esőben az ember akár kettő másodperccel is lehet lassabb, mint az első. Természetesen száraz körülmények között még van hova fejlődnünk.”

Pol Espargaró: Száraz körülmények között is gyorsak leszünk

0

Hogy miért is bizakodó Pol Espargaró? Repsol Honda első és második hely pénteken Portimaóban. Kell ennél több?

Az első szabadedzést követően még jelentősen le volt maradva csapattársától az ifjabb Espargaró testvér, de a másodikra már jelentősen összeszedte magát. Olyannyira, hogy mindössze 41 ezreddel maradt el Márquez mögött.

Nagyon nehéz nap van mögöttünk.” – kezdi Espargaró.

„A második edzésen szakadt az eső. Sokkal rosszabbak voltak a körülmények, mint délelőtt. Nehéz kifutás volt. Több víz is volt a pályán, mint az első szabadedzésen, de ettől függetlenül a körülmények rendben voltak. Tudtuk, hogy kemény 45 perc elé nézünk, ezért igyekeztük kihasználni az első pár kört. Kockáztatnom kellett, de megérte, hiszen jó eredménnyel zártunk.”

„Korábban volt problémáim a motorral, amiket nem sikerült orvosolnunk az edzéseken. Ez a 45 perc azonban kifizetődött délelőtt, mivel később ezekkel az adatokkal dolgoztunk. Ami a legfontosabb, hogy jól kezdtük a pénteket, jó a hangulat a csapatnál, amit nem befolyásol az, hogy esik-e vagy sem. Általában úgy van, ha egy pályán esőben jó vagy, akkor szárazon is jó eredményeket érsz el. Szombatra ismét esőt jósolnak. Ha változó körülmények között kell mennünk, az még inkább megnehezíti a dolgokat. Ma azonban jó részidővel indítottunk. Mindegy mi történik vasárnap, ugyanabban a helyzetben leszünk, mint a többiek. Nagyon örülök továbbá annak, hogy két Honda van elöl. Nem az számít, hogy ez esőben történt, hanem a kettős siker a fontos.”

 

Portimao – Schrötter megtartotta első helyét

0

Bár az gyakorlás elején nem volt kegyes az időjárás a Moto2-es mezőnyhöz, a harmadik szabadedzés utolsó szakaszában javulni kezdett a pálya és ezzel együtt a köridők is. Schrötter első helyét nem veszélyeztette senki, de a mezőny többi része alaposan átrendeződött.

Ismételten a Moto2-esek gurulhattak a pályára a legzordabb körülmények között, szakadó esőben és erős szélben indult a harmadik szabadedzés a középső géposztályban. A versenyzők az aszfaltcsíkra gurultak, hogy tapasztalatot szerezzenek a pályán, de a nagyon vizes aszfalton köridő javítások nem történtek az első szakaszban.

Íme egy videó annak érzékeltetésére, hogy milyen körülmények között köröztek a középső géposztály pilótái:

21 perccel a leintés előtt már olyan időjárás uralkodott, hogy piros zászlóval meg kellett szakítani az edzést.

Az újraindítás után az eső elállt, de az aszfalton rengeteg víz gyűlt össze, ami azonban nem rettentette el a versenyzőket és fokozatosan a pályára merészkedtek.

Jorge Navarro bukott 9 perccel a intés előtt. Beaubier is közel állt az eséshez, de hatalmasat mentett és végül talpon maradt. Manuel Gonzalez a 4-es kanyarban vesztette el versenygépe felett az uralmat.

A hatalmas mentés az amerikaitól:

Az edzés utolsó szakaszára a körülmények elkezdtek javulni és ezzel együtt a köridők is. Zaccone volt az első, aki Q2-es időt jelentő kört tudott motorozni, ezzel Vietti kiesett a Q2-es helyekről. Ez nem tartott azonban sokáig, az olasznak sikerült beverekednie magát a top10-be, egészen a második helyig repítette magát.

Aldeguernek is sikerült nagyot javítania, 2 és fél perccel a leintés előtt hetedik pozíciót érő időt ért el. Ezen még tudott faragni, így végül a harmadik időt motorozta. A pénteki nap legjobb idejét birtokló Schrötter a boxból figyelte az eseményeket, hiszen olyan mértékű javulás nem volt látható, ami veszélyeztette Q2-es időmérős indulását.

Az utolsó percekben több versenyző is javulni kezdett, igazi tűzijátékot láthattunk. Roberts volt nagyon jó körön, de bukott, így nem tudta átvenni a vezetést. Kisebb meglepetésre Lorenzo Dalla Porta javított egy hatalmasat és hetedik helyet érő időt motorozott az edzés legvégén.

Schrötter és Dixon voltak csak, akik nem javítottak pénteki idejükön, de a német versenyzőt így sem tudták legyőzni az összetettben, míg a brit pilóta az ötödik helyen zárta a szabadedzéseket.

A tűzijáték után az első tíz sorrendje így alakult: Schrötter, Vietti, Aldeguer, Lowes, Dixon, Kubo, Dalla Porta, Arenas, Beaubier, Roberts.

Portimao – Moto2 kombinált végeredmény:

Viñales: Nehezen melegszik fel a gumi bal oldala

0

Maverick Viñales a 7. helyen zárta a pénteki napot. Az eredménnyel elégedett, de szerinte van még hova fejlődni.

Mint nagyon sok más versenyző, a spanyol sem tudta megjavítani az első szabadedzésen futott idejét. Elmondása szerint délelőtt sem voltak egyszerűek a körülmények, de az idő előre haladtával, ez egyre csak romlott.

„Egész jól éreztem magam a pályán, függetlenül attól, hogy valóban nagyon trükkös volt a helyzet. Reggel nem volt problémánk, de délutánra nagyon csúszóssá vált az aszfalt. Összességében elmondhatom, hogy eddig minden pályán jól éreztem magam a motorral. Remélem, hogy száraz körülmények között is lehetőségünk nyílik megtapasztalni a portimaói aszfaltcsíkot, mivel úgy vélem, erősek vagyunk, és tudunk még előrébb lépni. Második alkalommal szerepelek itt az Apriliával, és gyors tudok lenni. Nyilvánvalóan van még min javítani, de optimista vagyok.”

„A nehézséget leginkább az okozza, hogy a gumi bal oldala nehezen melegszik fel. 10 kör megtétele után rendben van, de előtte nagyon kritikus a helyzet. Keményen dolgozunk, hogy ezen a téren is felkészültek legyünk. A gumi jobb oldalával nincs probléma.”