back to top
2025. április 25. 10:16
Kezdőlap Blog Oldal 776

Hivatalos: Petrucci a MotoAmericában indul gyári Ducatival!

Már korábban is szó volt róla, most azonban hivatalossá vált: Danilo Petrucci jövőre az Amerikai Egyesült Államok superbike bajnokságában folytatja! Egy év szünet után ismét a bolognai márkával fog versenyezni.

Egy hónapok óta közszájon forgó pletyka került lepapírozásra: a kétszeres MotoGP-futamgyőztes, és immáron egyszeres Dakar-szakaszgyőztes olasz Danilo Petrucci 2022-ben a MotoAmerica Superbike Bajnokságban fog indulni. Lorenzo Zanetti és Loris Baz után ő fog felülni a Warhorse HSBK Racing Ducati Panigale V4-R-jére, amelyik természetesen gyári támogatással bír.

Petrucci jól ismeri az olasz gyártót: hat szezont teljesített Ducatival a MotoGP-ben (négyet a Pramac Racingnél, kettőt a gyári csapatban), ezen időszak alatt két futamgyőzelmet és további nyolc dobogós helyet szerzett. De korábban, 2011-ben szintén Ducatival versenyzett az Stock1000 világkupán, amelyen második lett, a CIV Olasz Stock1000 bajnokságot pedig meg is nyerte abban az évben. 2021-ben a Tech3 KTM alakulatnál versenyzett, ahol nem volt lehetősége jó eredményeket elérni. Elindult viszont a 2022-es Dakaron, ahol mindenki megdöbbenésére az ötödik szakaszt meg tudta nyerni, érdemi tereprali-tapasztalat nélkül, újoncként. Bár szóbakerült az is, hogy marad a KTM-nél, és a márkanagyköveti státusz mellett esetleg indul a Tereprali VB-n, végül visszatér a vörösökhöz.
A 31 éves olasz versenyző így most átköltözik az Atlanti-óceán túloldalára, egész pontosan Pennsylvania államban fekvő Dunmore városának a közelébe, mivel ott van a csapat székhelye.

Petrucci így nyilatkozott: „Nagyon boldog vagyok, hogy újra Ducatival versenyezhetek! Szeretném külön megköszönni a Ducati valamennyi emberének, aki ezt lehetővé tette. A tavalyi Amerikai Nagydíjon beszéltem Eraldo Ferraccival, a Warhorse HSBK tanácsadójával erről a projektről, majd pedig a teljes Ducati vezetéssel: Claudio Domenicalival, Paolo Ciabattival, Gigi Dall’Ignával és Davide Tardozzival. Mindannyian örültek, hogy újra csatlakozhatom hozzájuk. Továbbra is élvezni akarom a motorozást, így ezt a lehetőséget választottam, mivel ez emberi oldalról is egy teljesen új élmény lesz. Amerikában fogok élni… nagyon kíváncsi vagyok, és alig várom, hogy kezdhessünk!”
Az olasz GPOne.com szakportál értesülései szerint Danilo Petrucci még Európában belekóstol a V4-es Panigale ízébe: február nyolcadikán (azaz jövő kedden) Portimaóban kap egy tesztlehetőséget a Superbike VB gyári Ducati csapatától, az Aruba Racingtől.

A Warhorse HSBK csapat (teljes nevén: Warhorse HSBK Racing Ducati New York City) a jelenlegi formájában 2020 végén indult először a MotoAmerica Superbike-ban, amikor a Celtic HSBK Racing partnerségre lépett az egyik legnagyobb amerikai Ducati-kereskedővel, a North American Warhorse-szal. 2020-ban az olasz Lorenzo Zanetti három fordulón indult csak, de ezalatt egy futamgyőzelmet és egy öt további dobogós helyet szerzett (a nyolc futamból).

A jó teljesítménye ellenére 2021-ben mégsem őt, hanem a francia Loris Bazt indította az istálló a tengerentúlon. Baz kilencszer állhatott a dobogóra az évad során – igaz, egyszer sem a legfelső fokára, mivel azt a helyet tavaly kibérelte a yamahás Jake Gagne – és összetettben a negyedik helyen zárt.

A francia versenyző idén visszatér Európába a Superbike világbajnokságra, így kézenfekvő volt, hogy a helyére egy tapasztalt, de nem túl idős motorost ültessenek, aki jó viszonyt ápol a márkával, ráadásul még jelentős reklámértékkel is bír.

A csapat idén a Supersport bajnokságban is indít motort: a V2-es Panigalén a 2013-as amerikai Superbike-bajnok Josh Herrin fog ülni, aki sok évnyi superbikeozás után fog ismét Supersportban menni.
A 2022-es MotoAmerica Superbike Bajnokság április elején veszi kezdetét, méghozzá a Circuit of the Americas-on, a MotoGP Amerikai Nagydíjának betétfutamaként. A csapat azonban el fog indulni a március 12-én esedékes Daytona 200-on is, így Petrucci már bizonyára ott is jelen lesz, hogy szokja a légkört.

Fotó: Warhorse HSBK Racing, Ducati Corse

Morbidelli dobogós pozíciókért küzdene

0

Franco Morbidelli számára a 2021-es idény felejthető volt. Az idei szezont tekintve bizakodó, de számol a térdműtétéből adódó nehézségekkel.

A Yamaha gyári versenyzője 2020-ban másodikként zárta a világbajnoki összetettet Joan Mir mögött, de a tavalyi szezon igazi hullámvasút volt a fiatal olasz számára. Térdét és keresztszalagját műteni kellett, mivel 2021 nyarán kiújult korábbi térdproblémája, visszatérésére pedig csak szeptemberben került sor. Azonban ahogy újra a paddockban találta magát, Morbidelli máris ajánlatot kapott a gyári Yamahától, amit örömmel elfogadott, így 2023-ig a hangvillások színeiben versenyez majd Fabio Quartararo mellett.

Hogy mit gondol az említett időszakról, illetve milyen célokkal vág neki 2022-nek, a következőkben olvashatjuk. Morbidelli szavait a Speedweek.com idézi:
„ A 2021-es év bonyolult volt, kihívásokkal megspékelve, de úgy gondolom, a legrosszabbat már magunk mögött hagytuk. Most az egész azon múlik, hogy megtaláljam a jó formát, és a télen végzett rehabilitáció alatt szerzett tapasztalatot tovább vigyem. Természetesen a munka a bal lábamra és térdemre irányult, de a többi területet is megdolgoztattuk. Kemény volt, mert még motorra sem ülhettem, csak konditerembe volt szabad menni, de ettől függetlenül szép telem volt. Ez idő alatt volt alkalmam jobban megismerni a csapat tagjait. Nagyon jól érzem magam, mert Valentinónak hála, már sokukat ismertem korábbról. Teljesen új a környezet számomra, de örülök, hogy sok olasz vesz körül. A légkör csodálatos és izgalmas. Természetesen van ok az örömre, hiszen a csapat világbajnoki címet nyert, de nem csak ez az oka annak, hogy jól érzem magam. Ismerem az embereket, a hangulat, és a velük töltött idő nagyon jó, izgalmas, és egyidejűleg professzionális is.”

Morbidelli tudja, hogy nem akármilyen pilóta foglal helyet a boksz másik oldalán, hanem a világbajnok, Fabio Quartararo.
„A fő cél az, hogy megtaláljam a megfelelő sebességet és formát ahhoz, hogy Fabio tempójával fel tudjam venni a versenyt, mivel ő mindig magas szintet képvisel. Fontos, hogy gyors legyek, mert szeretnék harcolni a pódiumos helyezésekért. Év végére talán valami fontos dologért küzdhetek.”

Fotó: MotoGP Media

Quartararo: „A csapatom egyben a családom is”

0

A 22 éves világbajnok, Fabio Quartararo nem munkaként fog fel egy-egy idényt a Yamahánál. Számára oylan érzés ez, mintha meghitt családi körben lenne.

A francia a tavalyi szezonban robbantott. 18 versenyből ötöt megnyert, ezen kívül négy dobogós helyezést is elért. Nagyon jól érzi magát a csapatánál, és nem munkaként tekint a közös időtöltésekre.

A fiatal francia szavait a Speedweek.com idézi:
„Nem nevezném csapatnak a csapatomat, ők sokkal inkább a családom. Több időt töltök velük, mint a szüleimmel. Tavaly éreztem először azt, hogy egy csapat vagyunk, egy valódi család. A mérnökömmel, Pablóval és a csapatom vezetőjével, Diegóval nagyon sok időt töltöttem együtt. Közösen dolgoztuk ki, hogy mely területeken kell javulnunk, illetve hol van problémánk. Ehhez csatlakoztak természetesen a japán mérnökök is. Mindig sok dolgunk van, de minden vidáman zajlik. Van négy mérnököm, ezen kívül még két fiú a Michelintől és az Öhlinstől. A csapatunkban nagyon jellegzetes a légkör. Ha dolgozunk, azt mindenki nagyon komolyan veszi és pokolian koncentrál. Amint azonban a munka befejeződik, az a csapat leszünk, ahol több a vidámság, mint bármelyik másik istállónál. Ez nagyon fontos számomra. Ha kész vagyunk a munkával, nem kell többé komolynak lenni, mert tudunk együtt nevetni és viccelődni egymással. Mindenki így működik nálunk. Amit munkának nevezek, az valójában egy vidám dolog, mert nagy sok örömünk van benne. Ha felülök a motorra, nagyon kell koncentrálnom és a leggyorsabbnak kell lennem, de élvezni is kell. Ez a csapatunk szelleme. Mindenki úgy érzi magát nálunk, mintha otthon lenne.”

Fotó: MotoGP Media

A Suzuki is lerántotta a leplet a 2022-es motorról (Képek + Videó)

0

A Yamahával egy napon tartotta a bemutatóját a hamamatsui márka. A Suzuki festése alig változott, kicsit több benne a fekete.

Február negyedikén nemcsak a Yamaha, hanem a Suzuki gyári alakulata is megtartotta az évnyitó prezentációját. A bemutató házigazdája Jack Appleyard, a MotoGP hivatalos kommentátora volt. Először Shinichi Sahara, a Suzuki MotoGP projektvezetője; és Ken Kawauchi, a csapat technikai menedzsere nyilatkoztak. Utánuk következtek a gyári tesztpilóták: a francia Sylvain Guintoli és a japán Takuya Tsuda. Elmondták, hogy a motor alapja ugyanaz, mit a tavalyinak, de idénre egy új motorblokk érkezett, mivel az elmúlt két évben érvényes motorbefagyasztás „felengedett”. De más dolgokon is fejlesztettek.
Majd utánuk érkezett a csapat két versenyzője. Személyileg nem történt változás a Suzuki háza táján: idén is a 2020-as világbajnok Joan Mir, valamint a háromszoros futamgyőztes Alex Rins húzza náluk a gázt. . Mir elmondta, hogy örül a tavalyi harmadik helynek, de idén még többet akarna. Úgy érzi, hogy a tél szorán felkészítette magát az idei szezonra. Rins fő célja, hogy ne csak gyorsan, hanem kiegyensúlyozottan teljesítsen idén (amire szüksége is lesz a tavalyi sok bukása után).
A videót itt lehet megtekinteni:

A motorfestés dizájnja nem változott sokat – ami szembetűnően más, az a fejidomon a rajtszám körül megjelent fekete mező.

Fotó: Suzuki Racing

Bemutatkoztak a zöld szörnnyel díszített Yamaha motorok

0

Magyar idő szerint reggel fél kilenckor tartotta csapatbemutatóját a Yamaha gyári MotoGP alakulata: Motorjuk 2022-es festése kapcsán drasztikus frissítés nem történt, így inkább a technikai változtatásokra összpontosítottak.

2021-ben Fabio Quartararo jóvoltából minden kétséget kizéróan a gyári Yamaha csapata érte el a legnagyobb sikert a MotoGP-ben, hiszen a francia versenyző hosszú idő után visszahódította a hangvillások számára az egyéni világbajnoki címet. Utoljára 2015-ben, Jorge Lorenzo volt világbajnok yamahásként, azóta pedig rengeteget dolgozott a japán gyártó azon, hogy egyrészről versenyképes motort alkosson, másrészről ismét olyan pilótával rendelkezzenek, aki képes nekik világbajnokságot nyerni. Ennek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a mai prezentáció során az egyik pilótájuk továbbra is Fabio Quartararo, akinek idén év végén jár le a szerződése a Yamahával. Már amennyiben persze a hangvillások nem tudnak vele hosszabbítani, ugyanis Lin Jarvis a Yamaha Motor Racing igazgatója tavaly elmondta, hogy szeretnénk még a szezon kezdete előtt megegyezni a regnáló világbajnokkal. Nem lesz egyszerű dolga a Yamahának, hiszen a hírek szerint Quartararóak 2023-ra további két kérője is akad.
 
A Yamaha boksz másik oldalán Franco Morbidelli van, aki tavaly év végén már öt futamot teljesített gyári Yamaha színekben. Az olasz motoros Maverick Vinales idő előtti szerződésbontását követően vette át a spanyol helyét (és motorját) azonban mivel Morbidelli akkor még a korábbi térdműtétjét követően igyekezett régi formáját visszanyerni, így érhető módon nem igazán számított tényezőnek a legelőkelőbb helyekért folytatott harcokban. Az idei év egy újabb lehetőség számára a bizonyításra, hiszen 2019 óta tartó királykategóriás pályafutása során most kezdheti először az évet gyári csapattal. Az ő kontraktusa 2023 végén jár le, így hacsak valami váratlan nem történik, akkor a jövő évi csapatbemutatón is láthatjuk majd őt.
 
A versenymotort illetően a csapatbemutató során elmondták, hogy a legkritikusabb rész, melyre próbáltak összpontosítani az a Yamaha M1-es végsebessége volt. A hangvillások leszögezték, hogy ezt nem kizárólag az erőforráson történő változtatások által próbálják elérni, hanem aerodinamikai megoldásoknak köszönhetően is. Az M1-es dizájnját illetően nemigen történt változás, sem a színvilágot, sem pedig azok elrendezése kapcsán. Gyakorlatilag megőrizték az előző évi festést, azonban immáron a 2022-es motorjukon.

Fotó: Monster Energy Yamaha MotoGP

Retró színekbe öltözik a Honda a Brit Bajnokságban

30 éve jelent meg a piacon Honda superbike motorja, a Fireblade. Az évforduló tiszteletére az akkori színeket veszi fel a brit különítmény.

Jelenleg a csapatbemutatók időszakát éljük: főleg a MotoGP-ben leplezik le egyre-másra a 2022-es festéseiket az alakulatok, de más sorozatokban is tartanak prezentációkat. Ugyanígy tett a Honda Racing UK is, amely a Brit Superbike Bajnokságban, valamint a nagyobb utcai versenyekben érintett.
A lelkes motorrajongók szíve joggal melegedhet az idei dizájn láttán: 2022-ben az idén 30 éves jubileumát ünneplő Fireblade eredeti, 1992-es festésére hajazó színeket öltenek magukra a CBR 1000 RR-R-esek.

A Havier Beltran vezette csapat tavaly a VB-hez hasonlóan a piros-kék HRC festésben pompázott, idén viszont az eredeti Fireblade-hez hasonlóan a fehér lesz a domináns, némi kékkel és pirossal.

Az istálló négy versenyzőt fog indítani a 2022-es Brit Superbike Bajnokságban – bár nincs változás, mivel már tavaly is mind a négyen ugyanitt versenyeztek. Az északír Glenn Irwin egy futamgyőzelmet és további három dobogós helyet is szerzett tavaly, amivel a Rájátszásba is bejutott; a két japán versenyző, Takumi Takahashi és Ryo Mizuno azonban egyszer sem végeztek a top10-ben. Melléjük érkezik a tavalyi Brit Superstock1000 bajnok, az angol Tom Neave.

Ahogyan pedig korábban megírtuk: az istálló a két legnagyobb utcai versenyen, a NorthWest 200-on és a Man-szigeti TT-n is jelen lesz az ezres géposztályban. Az egyik versenyzőjük a fent említett Glenn Irwin lesz, másikuk pedig az élő legenda, az idén 50 éves John McGuinness.
A retró színek mellett a csapat pedig bejelentette az új főszponzorát, az ismert olaj-és kenőanyagmárka Motult is egyúttal (lásd nyitóképünkön).

Az istálló idei első éles bevetése a március 25-27-i első hivatalos Brit Superbike Teszt lesz Snettertonban, a szezon pedig április 15-17-én indul Silverstoneban.
Tekintsétek meg a bemutatón készített fotókat:

Fotó: Honda Racing UK, Wikipedia

Pit Beirer: „Nemcsak a pénzen múlik” (2. rész)

0

A KTM Motorsport igazgatója, Pit Beirer a hivatalos csapatbemutatón egy hosszabb interjút adott a médiának. Az elmondottak első részét már közzéadtuk, most íme a második rész.

A KTM motorsportfőnöke az olasz GPOne szaklapnak nyilatkozott részletesen. Az interjú első részét itt olvashatjátok, most következzék a második.

Visszatérve a MotoGP-hez: mit vár a KTM Guidottitól? Mit hoz ő a csapathoz?

„Más csapatfőnökökhöz hasonlóan azt várom tőle, hogy a csapat „emberi” oldalát irányítsa. A felsővezetés ne a műszaki problémákat vesézzék ki a versenyhétvégék esti megbeszélésein, hanem irányítson, mutasson utat, meg Pedrosa is gyakrabban velünk lesz a pályákon. A másik fontos dolog a versenyzők kézben tartása lesz, hogy ők boldogok legyenek. Francescónak a csapat fejének kell lennie, de nem műszaki értelemben, hanem hogy a csapat tagjai körül minden rendben legyen.”

Guidotti elődje, Mike Leitner tanácsadóként marad a csapatnál.

„Mike jelenleg élvezi a nyugalmat. Ő több volt nekünk, mint egy csapatfőnök, méghozzá azért, amiket tett. Az elmúlt években nagyon jó szintre léptünk előre, de ideje volt változtatni. Megbeszéltük Mike-kal az új szerepét, ő technikai és műszaki tanácsokat tud adni, ebben ő a legjobb. Még mindig szerződésben állunk, de most már kevesebb nyomás lesz rajta, mint korábban, amikor mindent beleadott ebbe a projektbe.”

Még egy dolog: a KTM mindig négy gyári versenyzőről beszél, a többi gyártóval ellentétben. Valóban nincs különbség Binder, Oliveira, Gardner és Fernandez számára?

„Igen, négy versenyzővel állunk szerződésben. Az egyik erősségünk, hogy van egy igazi Akadémiánk, amely a Red Bull Rookies Cuptól egészen a MotoGP-ig tart. Négy versenyzővel egyformán bánni nem könnyű, mivel az jelentős ráfordítással jár: alkatrészek, szerszámok, anyagok… Hervé Poncharallal együtt járjuk ezt az utat, ugyanaz a cél vezérel minket – olyannyira együttműködünk, hogy a mi embereink vannak az ő csapatában. Szeretném, ha a versenyzők nem látnának különbséget a két csapat között. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, de mi minden lehetséges módon támogatjuk a szatelit csapatunkat. Ugyanazok a technikai feltételek adottak mind a négy versenyzőnk számára.”

Már hat éve van a MotoGP-ben. Hogyan változott a géposztály, és általánosságban véve a világbajnokság? Szeretne a KTM változtatni valamin a paddockon belül?

„Tisztelettudóan érkeztünk meg a MotoGP-be. Profi munkát végzünk, és nem áll szándékunkban megváltoztatni a Grand Prix-t, ez nem a mi szerepünk jelenleg. A KTM csupán annyit akar, hogy versenyképes legyen a géposztályban, és ezért mindent megtesz. A MotoGP-ben a gyártóknak minden nap változniuk kell, mert ha nem teszed meg, akkor azon kapod magad, hogy utolsó vagy a rajtrácson. Büszkék vagyunk a valamennyi géposztályban végzett munkánkra, mi támogatjuk a fiatal versenyzőket. Nem beszélve a Red Bull Rookies Cupról, ami megkönnyíti a fiatal tehetségeknek a GP világába való belépést.”

A KTM költségvetése 250 millió euró volt az elmúlt öt évre. Most, hogy ez elmúlt: elég volt az évi 50 millió?

„Mikor legutóbb néztem a malacperselyt, nem volt üres – mondta Beirer viccelődve. A büdzsénk elegendő ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el. A KTM gazdaságilag sokat nőtt, egy stabilabb cég lett, és komoly eredményeket ért el. A márka számára a MotoGP mind fejlesztési- mind marketingszempontból kiváló. Ez a géposztály ugyanakkor kockázatos is, ezért nincsenek itt egyéb gyártók, mivel nemcsak a renomét, hanem pénzt is lehet veszíteni. Az elmúlt években a költségvetésünk nem volt elég nagy ahhoz, hogy megnyerjük a bajnokságot; még ha tudjuk is, hogy nemcsak a pénzen, hanem inkább a tudáson és a tapasztalton múlik. De mindenünk megvan ahhoz, hogy versenyképesek legyünk.”

Fotó: KTM Media Library, Philipp Carl Riedl, Philip Platzer

Johann Zarco: „Sokat tanultam 2021-ben”

0

Mint előtte sokan, Zarco is megosztotta tapasztalatait a múlt évvel kapcsolatban, illetve a jövőre vonatkozó elképzeléseit is.

A 31 éves francia pilóta remekül kezdte a tavalyi szezont, egyik legfőbb kihívója volt Fabio Quartararónak, majd nem jöttek az eredmények, így a világbajnoki összetettet az ötödik helyen zárta.

A napokban zajló sepangi teszt keretein belül mesélt arról, hol is tartanak most a csapattal. Zarco szavait a Speedweek.com idézi:
„Az előkészületek közepén vagyunk. Itt vagyunk Malajziában, hogy teljesítsük az első IRTA-tesztet. A márciusi szezonkezdésig már nincs sok időnk. Az új évben azért dolgozok majd, hogy a világbajnoki összetettben elért pozíciómon javítsak. 2021-ben sokat tanultam. Rá kellett jönnöm, hogy egy ilyen idény alatt nagyon sok minden változhat. 17 futam esetében kezdhetsz nyilván jól, de ha utána 5 versenyen át nem jönnek értékelhető eredmények, akkor könnyen lejjebb csúszhatsz a tabellán. Ez egy értékes lecke volt számomra, és emiatt minden figyelmemet a jövőbeli feladataink felé fogom fordítani.”

Fotó: Pramac Racing

Pasini célja a Superbike bajnoki cím – ha Biagginak sikerült, neki miért ne

Mattia Pasini immáron a 36. életévét tapossa, azonban az olasz versenyzőt ez cseppet sem zavarja, hiszen a korábbi MotoGP 125-ös menő most próbálja újra felépíteni karrierjét, melynek végcélja a Superbike világbajnoki cím.

Pasini sokak számára ismerős lehet, hiszen a jelenleg 36 éves motoros több ádáz küzdelmet vívott Talmácsi Gáborral a 125-ös géposztályban 2004 és 2007 között, illetve 2009-ben az olasz versenyző jóvoltából szerezte meg a magyar Team Tóth istálló az egyetlen világbajnoki futamgyőzelmét a 250-esek mugellói viadalán. 2017-ben vagy épp 2018-ban még képes volt nyerni a Moto2-ben, azonban eddigi utolsó világbajnok futamát (szintén Moto2) 2020-ban, beugróként teljesítette az Ajo Motorsport színeiben. Tavaly megpróbálkozott az autóversenyzéssel, azonban Pasini úgy döntött, hogy mégiscsak a motorozás az ő terepe, azonban most már egy másik irányból próbál eljutni a csúcsra. A széria motorok mellette tette le a voksát, melynek jegyében idén az olasz Superbike bajnokságban indul majd egy Ducati Panigale V4-gyel. A rutinos versenyző nem titkolt szándéka, hogy egy jó nemzeti bajnokságban mutatott szereplésnek köszönhetően helyet kapjon a Superbike világbajnokságon, ahol aztán a bajnoki címet venné célba. „A közeljövőben szeretnék a Superbike világbajnokságon szerepelni. Mielőtt véget a ér a karrierem világbajnoki címet akarok nyerni. Max Biaggi képes volt rá akkor is, amikor már elmúlt 40 éves. Van tehát négy szezonom, hogy dolgozzak ezen. Először az olasz Superbike-ban szeretnék menni, aztán kiérdemelni a helyet a világbajnokságon.” – magyarázta Pasini.

Fotó: Mattia Pasini official 

Ducati: új erőforrás, a cél a több lóerő

0

A Ducati erre az évre próbál rátenni még egy lapáttal arra, amiben egyébként eddig is az élen jártak, vagyis erősíteni az erőforrásukat.

„Rengeteget dolgoztunk, úgy mondanám, hogy egy teljesen új motorblokkunk van. A célunk az volt, hogy minél több lóerőt találjunk, hiszen ez a filozófiánk. Mindeközben szeretnénk megtartani a régi motorblokk vezethetőségét, amely téren egészen jó szintet értünk el. A versenyzőink elégedettek voltak azzal a munkával, amit még a jerezi teszten végeztünk.” – mondta a Ducati Corse vezetője az olasz Sky Sportnak. „Ilyen tekintetben kíváncsi vagyok, hogy mik lesznek a visszajelzések, amikor Sepangban kipróbálják majd a végleges motort.” – magyarázta Gigi Dall’Igna. Habár tavaly év végén az versenytársak is elkönyvelték, hogy a Ducati rendelkezik a legütőképesebb csomaggal, az koránt sem biztos, hogy ez idén is így lesz, habár tény, hogy a bolognaiak egy kiváló alapra építkezhetnek. Tekintettel arra, hogy a 2021-es szezont követően feloldották a fejlesztési korlátozásokat, minden gyártó hozzányúlhatott az erőforrásához és a rendelkezésére álló anyagi, valamint emberi erőforrásaikat bevethetik a fejlesztések érdekében.
Könnyen előfordulhat, hogy némi átalakulás történik az erőviszonyokban, vagy éppen még jobban kiegyenlítődnek, esetleg aki eddig elöl volt az kissé hátrébb szorul, míg az utóbbi két évben gyengébben szereplők előre törnek. Nem mellékesen a Ducati lesz az a márka a mezőnyben, aki a legtöbb motorral rendelkezik 2022-ben, mivel összesen 8db versenygépet állítanak ki a rajtrácsra. A gyári istálló (Jack Miller, Francesco Bagnia) és a Pramac Ducati (Jorge Martin, Johann Zarco) versenyzői a legújabb fejlesztésű technikával megy majd idén, míg a Gresini Ducati és a VR46 Ducati pilótái a 2021-es modellt fogják használni.

Fotó: MotoGP Media