back to top
2025. július 04. 16:13
Kezdőlap Blog Oldal 776

Bagnaia: „Próbáltam fájdalomcsillapító nélkül menni, de nagyon fájt.”

0

A Ducati gyári pilótája, Francesco Bagnaia a pénteki nap harmadik leggyorsabb köridejét érte el.  A ducatis arról nyilatkozott, hogyan fejlődött az elmúlt időszakban, és hol tart most vállsérülése.

Bagnaia harmadik helyezése az első napon több szempontból elégedettségre adhat okot az olasz számára, hiszen sérülése sem jött még rendbe 100%-ban, ennek ellenére tudott gyors kört motorozni, illetve lemaradása is minimális, 0,200 másodperc volt a címvédő, Quartararóval szemben. „Ott folytattuk, ahol Portimãóban abbahagytuk. Jó az érzés, keményen tudok fékezni és gyorsan benni a kanyarokat.”

„Végre megtaláltuk azt az érzést, ami hiányzott, és ez segített abban, hogy magamra koncentráljak. A használt gumikon is jól éreztem magam, és a leggyorsabb kört a közepes keveréken tettem meg, ami nagyon fontos számomra. Most folytatnunk kell.”

Amíg több rivális panaszkodott a kemény gumikeverékre, addig a ducatis versenyző elégedett volt vele. „Számomra a kemény gumi sokkal jobb volt, mint a közepes változat. A második edzésen már az elejétől kezdve jó érzésem volt. Ha a versenyen is olyanok lesznek a körülmények, mint ma, akkor a kemény gumi rendben lesz. Azonban sokkal melegebbnek kell lennie.”

„Most pontosan azt csinálhatom, amit szeretnék, és gyors vagy, ha oda tudod tenni a motort, ahova akarod. Az első ilyen alkalom Portimãóban volt, és itt is ugyanez a helyzet” – mondta Bagnaia. „Hosszú volt az út, de végre megvan az érzés, amit kerestünk. Nem akarom azt mondani, hogy itt a győzelemért fogunk harcolni, mert még túl korai, és Fabio Quartararo nagyon gyors volt ma, ahogy a Suzuki versenyzői is. De ha így folytatjuk, akkor biztosan felkészültebben vágunk neki a versenynek.”

Portimãóban beszedett vállsérülése azonban még nem jött helyre, fájdalomcsillapító nélkül még nem tud motorozni. „Próbálkoztam ma anélkül, de nagyon fájt. Aztán bevettem egy kis adagot. De nem annyit, mint a portimãói versenyen. Vasárnap biztosan ugyanolyan adagra lesz szükségem, mint Portimãóban”.

Jerez – Rueda a poleban, Görbe Soma a 19. helyről indulhat

A múlt hétvégi portimaoi szezonnyitó után nem pihent a világ egyik legnívósabb utánpótlás-sorozatának, a Red Bull Rookies Cupnak a mezőnye. Ugyanis az andalúziai Jerezben rendezett MotoGP Spanyol Nagydíj betétfutamaként ismét rajthoz állnak a tinédzser srácok.

Ahogyan lenni szokott, pénteken rendezik a Rookies Cup számára a két szabadedzést, valamint az időmérő edzést, szombaton és vasárnap egy-egy futam vár rájuk. Az időmérő edzésen a szezonnyitón domináló spanyol José Rueda (nyitóképünkön) szerezte meg a rajtelsőséget két olasz versenyző, Filippo Farioli és Luca Lunetta előtt.

Hazánk fia, az immáron a HUMDA támogatását élvező Görbe Soma fokozatosan javította az első, majd a második szabadedzésen elért köridejét, így a 19. rajthelyet szerezte meg.

Jerez – Red Bull Rookies Cup időmérő edzés eredménye:

1 99 José RUEDA SPA 1’49.867
2 77 Filippo FARIOLI ITA 1’49.921 0.054
3 58 Luca LUNETTA ITA 1’50.030 0.163
4 29 Harrison VOIGHT AUS 1’50.106 0.239
5 18 Angel PIQUERAS SPA 1’50.125 0.258
6 27 Rico SALMELA FIN 1’50.321 0.454
7 67 Casey O’GORMAN IRL 1’50.522 0.655
8 48 Gabin PLANQUES FRA 1’50.881 1.014
9 95 Collin VEIJER NED 1’50.904 1.037
10 5 Tatchakorn BUASRI THA 1’50.937 1.070
11 28 Máximo QUILES SPA 1’50.943 1.076
12 69 Marcos RUDA SPA 1’51.115 1.248
13 57 Danial SHAHRIL MAL 1’51.184 1.317
14 78 Jakob ROSENTHALER AUT 1’51.358 1.491
15 81 Lorenz LUCIANO BEL 1’51.475 1.608
16 93 Arbi ADITAMA INA 1’51.630 1.763
17 8 Eddie O’SHEA GBR 1’51.666 1.799
18 14 Cormac BUCHANAN NZE 1’51.719 1.852
19 42 GÖRBE Soma HUN 1’51.729 1.862
20 21 Demis MIHAILA ITA 1’51.803 1.936
21 12 Jacob ROULSTONE AUS 1’51.824 1.957
22 11 Ruché MOODLEY RSA 1’51.872 2.005
23 55 Alex VENTURINI ITA 1’52.352 2.485
24 2 Amaury MIZERA FRA 1’52.688 2.821
25 10 Guillermo MORENO MEX 1’53.130 3.263

 

A szombati verseny 17:15-kor kezdődik, amelyet a sorozat facebook-oldalán, illetve a Red Bull TV alkalmazáson közvetítenek.

Jót tett Lecuona lelkének az első Superbike-dobogó

0

Nehéz MotoGP-s éveken van túl Iker Lecuona, akinek nem jöttek az eredményei a Tech 3 KTM-jén. Ezek után felüdülés volt számára a WSBK-dobogó.

Iker Lecuona utoljára még 2019-ben, Moto2-es versenyzőként állhatott dobogóra Thaiföldön. A KTM ezt követően felvitte őt a nagyokhoz, ott azonban nem jött ki neki a lépés. Lecuona a csonka 2020-as szezonban, majd tavaly is csak 20. helyen zárt összetettben. Legjobb eredménye egy hatodik hely volt a tavalyi Osztrák Nagydíjon.

2022-re aztán a spanyol motoros a HRC-hez került, gyári környezetbe. A színspanyol felállásban ő a többet látott, tapasztaltabb név a Moto2-ből érkező Xavi Vierge mellett. Lecuona a Hondán rögtön Aragóniában versenyképes tudott lenni, és mindhárom versenyen a top 10-ben zárt. Hollandiában erre aztán még egyet rátett, az első két ötödik helyet egy harmadikkal koronázta meg. A Honda ezzel 2019-es gyári visszatérése óta mindössze másodszor állhatott dobogóra.

Nagyon fontos számomra (ez a dobogó)” – mondja Lecuona. „Két évet töltöttem a MotoGP-ben, ahol bár rengeteget tapasztaltam, nem élveztem igazán a versenyzést. Rengeteget küszködtem. Néha persze voltak jó versenyeim, de az összkép alapvetően rossz volt.

Lecuona a Hondánál most már tudja élvezni a versenyeket. „Nem segített a helyzetemen sem a média, de még a KTM sem. És akkor így érkeztem meg a Hondához. Itt érzem, hogy a csapat hisz bennem, megadnak nekem mindent. Ha pedig kell, megnyugtatnak. Mert hát versenyzőként én nyilván mindig nyomnám. Akkor is megnyugtattak, amikor elestem. Ez pedig nagyon fontos nekem, hiszen kétszer is előfordult. Mindenki mondja, hogy milyen boldog vagyok. És igen, tényleg boldog vagyok!

Iker Lecuona jelenleg ötödik a vb-tabellán 50 szerzett ponttal. Előtte Andrea Locatelli előnye mindössze öt pont, de Razgatlıoğlu is csak 14-gyel szerzett nála több pontot.

Quartararo: „Öt kemény percem volt a bukás után.”

0

A tabellát vezető Fabio Quartararónak nem indult egyszerűen a jerezi versenyhétvége, hiszen az első szabadedzésen fájdalmas bukást szenvedett el. Azonban a második gyakorláson a délelőtti eset nem befolyásolta, és behúzta az első napot.

A francia az FP1-en a 13-as kanyarban bukott, elég kemény ütést kapott a lába közé az esés során. „Öt kemény percem volt a bukás után” viccelődött. „De minden rendben van, lehet még gyerekem.”

Szerencsére a komolyabb bukást el tudta kerülni.  „Nem tudom miért, de mindig így bukom, Silverstone-ban is megtörtént. Hogy őszinte legyek, ez inkább reakció volt, mert a hátsó kerék rázkódott. Az ember már érzi, hogy meg tudja fogni vagy sem – és a nedves folton alapvetően lehetetlen elkerülni az esést.”

Míg a visszajátszások azt mutatták, hogy Quartararo pattogó motorjának hátsó kereke ágyékon találta a franciát, Quartararo később bevallotta, hogy nem a tényleges esés során sérült meg, hanem amikor visszaugrott a motorra.

„Én tettem ezt magammal! Még csak nem is a motor volt. Valami újat tettünk az üzemanyagtartály tetejére, és én felugrottam rá” – mondta.

„Szóval egy kicsit hülyén érzem magam! Mert buktam, nem történt semmi, de aztán amikor megkaptam a motort és felpattantam… Talán jobb lenne hazudni és azt mondani, hogy a gumi volt a hibás! De azt kell mondanom, hogy hülye voltam!”

Nem a bukás volt az egyetlen necces pillanat a Yamaha sztárja számára péntek reggel. „Csak mentem, aztán elestem egy nedves helyen. Egyszer túl későn fékeztem, és a közepes első gumival nagyon rossz volt az érzésem, mert nem éreztem semmilyen tapadást. A gumi nagyon csúszott, és nem akartam megkockáztatni, hogy újra elesem, ezért egyenesen mentem tovább. Egy másik alkalommal rontottam, az csak egy hiba volt.”

A francia már a pénteki napon is  a határon motorozott. „Mindig a határon kell lenni. A mi motorunkkal a top 10-en kívül vagy, ha nem hajtod magad minden alkalommal a határig. Minden alkalommal késsel a fogam között megyek ki a pályára. Szerintem nekünk ezt kell tennünk. Ha elkezdesz úgy gondolkodni, hogy pénteken lassan kell kezdesz, és szombaton építkezel, akkor ez az érzés is megváltozik. Másrészt, ha rögtön nyomod, akkor tudod, hogy mire számíthatsz minden alkalommal, amikor pályára mész.”

A fájdalmas tapasztalatok ellenére Quartararo elégedett volt a pénteki napjával, miután az FP2-ben a legjobb időt érte el : „Meglepődtem, mert általában nem szoktunk ilyen jól teljesíteni pénteken. Ma egy nagy lépést tettünk. A helyezéseket nem is nézem, az mellékes, de az érzés jó volt.”

Arról, hogy kiket tart legnagyobb riválisnak, ezt mondta el a címvédő: „Fogalmam sincs, még meg kell néznem a többiek tempóját. Azt is gondolom, hogy a pálya sokat fog változni péntekről szombatra. Holnap a kvalifikáció után meglátjuk, hogy ki áll az első három sorban, és kinek van a legjobb tempója. Ma még lehetetlen megmondani. Azt láttam, hogy Bagnaia, Mir és Aleix [Espargaró] tempója erős volt. De azt is tudni kellene, hogy kinek mennyi üzemanyag volt a tankjában.”

Bastianini: „Az első benyomás elég jó volt.”

0

Enea Bastianini másodikként zárta a pénteki napot Jerezben, megelőzve összes márkatársát. Ennek ellenére nem volt teljesen elégedett a szabadedzések után.

„A gyors köröm nem volt rossz, de a tempót tekintve nem voltunk túl gyorsak” – foglalta össze Enea Bastianini pénteki napját. „Hiányzik a tapadás. Ha felállítom a motort, nem tudom az erőt átvinni. Dolgoznunk kell rajta” mondta el problémáit.

„Minden más volt a gyors köröknél, jó érzésem volt” – tette hozzá a Gresini Ducati versenyzője. „Meglátjuk, hogy holnap hogy megy, de az első benyomás elég jó volt. Javultunk. Kipróbáltunk néhány dolgot, és minden jól ment.”

Az összesített időmérőn a második helyen álló Bastianinit két tized választotta el Fabio Quartararo pénteki legjobb idejétől, de a mögötte végző Bagnaia és Martin 0,100 másodpercen belül volt hozzá képest, így elég szorosan indult a nyitónap az első helyeken.

Pozitívan áll a hétvége további alakulásához, de vannak még fenntartásai ezzel kapcsolatban, hiszen a körülmények nem voltak tökéletesek az első napon.  „Még nem tartok mindent kézben, de nem vagyunk messze. A lejtő elég nehéz volt és főleg a körülmények miatt. Voltak helyek, ahol még mindig víz volt, például a 2-es és a 8-as kanyarban és egy kicsit az 5-ös kanyar bejáratánál. A helyzet egy kicsit kritikus volt.

Bastianini célja a szezon kezdete óta a top 5 elérése minden helyszínen. „Ezt mára elértük.” – mondta el az olasz.

Alex Rins: A Suzukinál nincs első és második pilóta

0

A világbajnoki tabella állása szerint Quartararo és Rins is 69-69 ponttal áll holtversenyben az élen. A francia szerint a spanyol vb-esélyes.

Nem mindennapi mutatványt vitt végzek múlt héten Alex Rins, hiszen az utolsó rajtsorból indulva végül a negyedik helyen hozta be a Suzukit. Quartararo minden tisztelettel megjegyezte, hogy akár Rins is lehetne az összetett győztes.

„Megtiszteltetés számomra ez a kijelentés” – kezdi Rins.

„Eddig 5 futamon vagyunk túl, és ez a valaha volt leghosszabb MotoGP-szezon. Meglátjuk, hogy alakul, de remélem, hogy a végső megmérettetésnél is világbajnoki címről beszélhetünk-e majd.”

Eddig a két spanyol suzukis közül Rins teljesít jobban. Mir még nem rendelkezik dogobós helyezéssel idén, azonban csapattársa csak úgy gyűjti be a jobbnál jobb eredményeket. Rins szerint azonban náluk nincs olyan, hogy első és második pilóta.

„A Suzuki nem ilyen csapat, itt nincs ilyen megkülönböztetés. Megpróbálok mindent beleadni a boksz egyik oldaláról, míg Joan ugyanezt teszi a másikról. Egyenlőként vagyunk kezelve. Az viszont biztos, hogy tavaly kaptunk egy új vázat. Értelem szerűen az a pilóta kapja meg először, aki jobban áll a világbajnokságban. Természetesen minden versenyző úgy van bekötve, hogy először a csapattársat kell megverni, de nálunk nincs első és második csapaton belül.”

Jerez – Eddig 2/2 Jake Dixon mérlege

0

Azután, hogy ő bizonyult a leggyorsabbnak a Moto2-esek első szabadedzésén, Jake Dixon a második gyakorláson is a legjobb volt.

Az FP1 során még Jake Dixon volt az egyetlen, aki 1:42 alatti köridőt tudott futni a Circuito de Jerez – Ángel Nieto aszfaltcsíkján. Az angol aztán délután tovább tudott faragni ezen, végül 1:41.646-nál állt meg. Rajta kívül csak egy ember, Augusto Fernández tudott hasonlót, de ő is bő két tizeddel elmaradt Dixon idejétől.

Nem hiányzott sok Ai Ogura számára sem, hogy bemenjen 1:42 alá, nála az óra végül 1:42.009-nél állt meg. Ez volt az FP2 harmadik leggyorsabb ideje. A top 5-be még Sam Lowes és Tony Arbolino fértek még oda. Kettejük között végül mindössze egyetlen ezred (!) döntött Lowes javára.

Arenastól kezdődően a többiek már legalább fél másodperccel lassabbnak bizonyultak Dixon köridejéhez képest. A top 10-be tehát Arenas, valamint Acosta, Roberts, a sérülésből visszatérő Arón Canet, és Somkiat Chantra fértek még be.

A legjobb nem-kalexes versenyző a 12. helyen a spanyol Fermín Aldeguer volt. Csapattársa, Romano Fenati viszont már nem fért be a top 15-be. Legjobb körideje, egy 1:42.692 a tizenhetedik leggyorsabbnak bizonyult.

Az élmezőnyből az egyetlen olyan, aki az első edzésen futotta a gyorsabb köridejét, Celestino Vietti volt, ő a tizennegyedik a kombinált eredménylistán. Hátránya 694 ezred Dixonhoz képest.

Az asparosoknak felemás péntek délutánja volt: Dixon csapattársa, Albert Arenas a sóderben kötött ki a gyakorlás végén.

Jerez – Moto2 pénteki szabadedzések összetett eredménye:

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’41.646
2 Augusto FERNDANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.898 0.252
3 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’42.009 0.363
4 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’42.072 0.426
5 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’42.073 0.427
6 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’42.161 0.515
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’42.181 0.535
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’42.202 0.556
9 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’42.229 0.583
10 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’42.263 0.617
11 Cameron Beaubier American Racing KALEX 1’42.278 0.632
12 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.295 0.649
13 Bo BENDSNEYDER  Pertamina SAG KALEX 1’42.314 0.668
14 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’42.522 0.876
15 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’42.545 0.899
16 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’42.585 0.939
17 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’42.593 0.947
18 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’42.615 0.969
19 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’42.690 1.044
20 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.692 1.046
21 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’42.744 1.098
22 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’42.773 1.127
23 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’42.834 1.188
24 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’42.855 1.209
25 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’43.103 1.457
26 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’43.119 1.473
27 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 1’43.209 1.563
28 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’43.697 2.051
29 Nicolo ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’43.937 2.291
30 Keminth KUBO Yamaha VR46 KALEX 1’44.403 2.757

Bastianini: Nagyszerű csomagunk van

0

A múlt hétvégét igyekszik elfelejteni Enea Bastianini, nem csak a körülmények, hanem az elszenvedett bukások miatt is.

„Nagyon nehéz futam van mögöttünk. Portimaóban egyrészt a nedves aszfalt, másrész a bukásom szombaton is jelentősen befolyásolta a vasárnapi futam kimenetelét, ahol sajnos újra a kavicságyban kötöttem ki.”

Bastianini azonban csak előre tekint:

„Jerez egy olyan helyszín, ahol szeretek versenyezni. A teszteken is jól mentünk itt, bár más körülmények voltak. Most sokkal melegebb van. Meg kell próbálnunk a legjobbat kihozni magunkból, mivel az előző hétvégén értékes pontokat vesztettem. Az viszont biztos, hogy ezáltal nagyon szoros lett a világbajnoki tabella. Nagy a versengés, de nagyszerű csomagunk van. Jól érzem magam, és úgy érzem, itt képes leszek gyors lenni. A Top5 a cél, már ami a világbajnokságot illeti. Meglátjuk majd hétvégéről hétvégére hogyan tudunk fejlődni. Jerezről elmondható, hogy egy  nagyon nehéz pálya és sok olyan tényező van, amivel számolnunk kell.”

Jerez – Quartararo bukott, majd a leggyorsabb lett pénteken

0

Érzelmekben gazdag volt a MotoGP Spanyol Nagydíjának pénteki szabadedzése a nézőknek, több szempontból is.
Először ugye bejelentésre került, hogy hiányozni fog Raul Fernandez, aki portimaoi bukása miatt Andalúziában sem állhat rajthoz. Ám így is 25 versenyző található a mezőnyben, ugyanis ismét elindul szabadkártyával az apriliás Lorenzo Savadori, valamint HRC színekben láthatjuk a Honda gyári tesztpilótáját, Stefan Bradlt is.

Az első szabadedzést egy bukás tette emlékezetessé: a címvédő és listavezető Fabio Quartararo az utolsó kanyarban elesett, méghozzá olyan módon, hogy az pont a legérzékenyebb pontját sértette meg:

Az eset után az első edzésen még érthető módon fájlalta az ágyékát. Az esetről hosszabb videó itt tekinthető meg. A délelőtti etapon Suzuki kettős győzelem született, az eredményeket itt lehet elolvasni.

A délutáni, második szabadedzésre mindenki begyorsult, így az FP2 végeredménye az összetett eredmény is egyben. Ezen a kellemetlen bukást elszenvedő Fabio Quartararo lett a leggyorsabb, két tizeddel megelőzve a három ducatis legényt: Enea Bastianinit, Francesco Bagnaiát és Jorge Martint.
Legjobb hondás az ötödik Takaaki Nakagami, míg a legjobb KTM-es a hatodik Brad Binder lettek, legjobb suzukis a nyolcadik Álex Rins lettek. Utolsó márkaként az Aprilia zárt: Maverick Vinales a kilencedik helyen végzett pénteken.
A listát Darryn Binder és a szabadkártyás Lorenzo Savadori zárják.

A péntek délután egyszerre lett felejtős és felejthetetlen Marc Márqueznek: a hatos kanyarban elesett, majd felállt, és haladt tovább – hogy aztán a kilences kanyarban ismét elessen… végül csak a 19. lett, szóval eredmény szempontjából felejtős. És hogy miért lett felejthetetlen – a nézőknek is: mert a bukás után nem más vitte be a boxba, mint a KTM helyszínen lévő tesztpilótája, egyben a korábbi csapattársa, Dani Pedrosa:

Jerez – MotoGP pénteki szabadedzések összetett eredménye:

1 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’37.071
2 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’37.272 0.201
3 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’37.283 0.212
4 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’37.368 0.297
5 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’37.581 0.510
6 Brad BINDER Red Bull KTM  KTM 1’37.585 0.514
7 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’37.590 0.519
8 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’37.726 0.655
9 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’37.759 0.688
10 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’37.762 0.691
11 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’37.830 0.759
12 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’37.842 0.771
13 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’37.848 0.777
14 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’37.952 0.881
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM  KTM 1’38.012 0.941
16 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’38.027 0.956
17 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’38.102 1.031
18 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’38.196 1.125
19 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’38.200 1.129
20 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’38.285 1.214
21 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’38.313 1.242
22 Stefan BRADL Team HRC HONDA 1’38.322 1.251
23 Remy GARDNER Tech3 KTM  KTM 1’38.353 1.282
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’38.888 1.817
25 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’38.960 1.889

Jerez – Izan Guevaraé a pénteki nap

0

A 2020-as Moto3 Junior Világbajnok Izan Guevara nyerte meg a pénteki második szabadedzést – ezáltal pedig az összesített eredménylistán is ő áll az élen, mivel a második szabadedzésen mindenki javított a délelőtti idejéhez képest. Akkor a török Deniz Öncü végzett az élen.

A pénteki napot tehát az Aspar csapat versenyzője nyerte meg, a husqvarnás japán Ayumu Sasaki lett a második, az Aki Ajo kötelékébe tartozó Jaume Masia pedig a harmadik lett. Negyedik helyen Carlos Tatay zárt – négy különböző márka tehát az első négyben, amely valójában egy: hiszen a GasGas, a Husqvarna és a CFMoto is valójában KTM-ek. Ötödik lett Deniz Öncü, hatodik pedig a John McPhee-t helyettesítő David Salvador. Az újonc brit Scott Ogden lett a leggyorsabb hondás, aki hetedik lett.
A listát az ő csapat- és honfitársa, Joshua Whatley zárja, aki a második szabadedzésen már nem tudott részt venni.

Az edzéseken több bukás is történt: a listavezető Sergio Garcia kétszer is bukott – az utolsó percben történt esése (ahol Lorenzo Fellonnal egyszerre, de egymástól függetlenül buktak) volt a nagyobb. Íme a kisebbik:


Jerez – Moto3 pénteki szabadedzések összetett eredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’46.341
2 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’46.473 0.132
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’46.533 0.192
4 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’46.667 0.326
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’46.738 0.397
6 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’46.879 0.538
7 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’46.902 0.561
8 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’46.984 0.643
9 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’47.100 0.759
10 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’47.103 0.762
11 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 1’47.115 0.774
12 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’47.146 0.805
13 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’47.229 0.888
14 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’47.339 0.998
15 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’47.499 1.158
16 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’47.523 1.182
17 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’47.590 1.249
18 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’47.702 1.361
19 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’47.760 1.419
20 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 1’47.805 1.464
21 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’47.905 1.564
22 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’47.973 1.632
23 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’48.051 1.710
24 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 1’48.082 1.741
25 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’48.179 1.838
26 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 1’48.592 2.251
27 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’48.783 2.442
28 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.815 2.474
29 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’49.564 3.223
30 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 1’52.982 6.641