back to top
2025. július 04. 22:27
Kezdőlap Blog Oldal 775

Jerez – kettős Aspar-győzelem Guevara és Garcia révén

0

A kategóriára jellemző szoros csatában dőlt el a futamgyőzelem a jerezi Moto3-as Spanyol Nagydíjon.

Az izgalmak azonban már a futam előtt megkezdődtek: a reggeli bemelegítő edzésen – amely Deniz Öncü elsőségével zárult – egy bizarr baleset történt Ivan Ortolá, Joel Kelso és Riccardo Rossi főszereplésével:

Szerencsére egyetlen versenyző sem sérült meg, mindannyian részt tudtak venni a futamon.

A rajtsorrend némileg másképpen nézett ki, mint a tegnapi időmérő edzés végén: ugyanis Ayumu Sasakit, Carlos Tatayt és Gerard Riu Malét a rajtrács végére száműzték az időmérőn bemutatott felelőtlen manővereik miatt, ráadásul még a futamra is kaptak egy hosszú körös büntetést.

A rajtnál Sergio Garcia és Izan Guevara jöttek el jól, őket követte Jaume Masiá, Dennis Foggia és a brazil újonc Diogo Moreira is. Egy darabig Riccardo Rossi is ott volt velük az élen, ő azonban kapott egy hosszú körös büntetést, Dennis Foggia pedig kezdett leszakadni a többiektől, így a két olasz kiszállt a győzelemért folytatott harcból.

Kialakult egy új élboly: Guevara – Garcia – Masiá – Moreira – valamint rájuk szép lassan felért Deniz Öncü és Xavier Artigas. Ez a hatosfogat a kategóriára jellemző módon fokozatosan oda-vissza előzte egymást.

Rájuk később visszazárkózott Rossi, valamint Daniel Holgado és a rajtrács végéről szépen előrejövő Sasaki is. Kilenc körrel a vége előtt Moreira kapott egy hosszú körös büntetést a pályaelhagyások miatt, Rossi pedig nyolccal a vége előtt elesett.

Holgadot aztán leszakították, így az új hatosfogat küzdött az elsőségért: Öncü – Masia – Guevara – Artigas – Garcia – Sasaki folyamatosan előzték egymást oda-vissza, kockázatos, de sportszerű csatát láthattunk.

Az utolsó kanyarban aztán Guevara egy bátor manőverrel a külső íven előzte le a csapattársát és Öncüt, és meg tudta nyerni a Spanyol Nagydíjat. A török motorost pedig még Garcia és Masia is leelőzték, a futam dobogója így aztán megegyezett az első rajtsorral. Az Aspar csapat tehát kimaxolta a Moto3-as Spanyol Nagydíjat:

A futam legnagyobb nyertese a rajtrács végéről egy hosszú körös büntetéssel együtt a hatodik helyen záró Ayumu Sasaki – a legnagyobb vesztes pedig a végül csak 18-ként befutó Dennis Foggia, aki így 20 pontot veszített Garciával szemben.

Jerez – Moto3 futam végeredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS
2 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 0.061
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 0.208
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 0.319
5 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 0.417
6 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 0.847
7 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 3.787
8 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 3.982
9 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 5.811
10 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 6.088
11 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 11.069
12 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 11.142
13 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 15.546
14 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 15.662
15 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 15.687
16 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 15.728
17 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 16.582
18 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 17.529
19 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 23.338
20 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 25.408
21 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 25.569
22 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 44.166
23 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 44.337
Nem értek célba
Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 8 kör
Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 16 kör
Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 17 kör
Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 19 kör
Joel KELSO CIP Green Power KTM 19 kör

 

Quartararo: 4 jerezi pole után megtört a jég

0

A világbajnoknak leesett az álla, amikor meglátta Bagnaia repülőkörét, de elmondása szerint, határozott elképzelései vannak a futamra.

„Igen, zsinórban az 5. pole pozíció volt tervben, és nem is voltam messze tőle.” – kezdi a francia versenyző.

„Őszintén megvallva, lenyűgöző, amit Pecco csinált. Nagy volt rajtam a nyomás, mivel ebben a hőségben és ilyen forró aszfalton nem egyszerű gyorsnak lenni. A negyedik szabadedzésen nagyszerű munkát végeztünk a versenytempót illetően. Használt gumikon is gyorsak voltunk. Úgy gondolom, a versenyen lesz alkalmunk a győzelemért harcolni. Természetesen a két kisebb kategória futama utána a pálya teljesen más állapotba kerül majd, de tavaly kiválóan teljesítettem itt. A lehetőség pedig adott, hogy ez idén is így legyen.”

„Portimaóhoz képest itt, Jerezben teljesen más a helyzet. Portugáliában már az első edzésen úgy éreztem, hogy elsőosztályú a teljesítményem. Sokkal jobb, mint itt. Kifogástalan a tempóm az tény, de nem akarom elbízni magam, mert nem biztos, hogy ki tudok dolgozni akkora különbséget az üldözőkkel szemben, mint az előző futamon. Meglátjuk, mennyire sikerül közel kerülni az elejéhez. Ezután pedig a verseny közepétől a végéig harcolni fogok. Úgy vélem, legalább a dobogóra fel tudunk állni.”

Quartararo a szerződéshosszabbításáról is megosztott pár gondolatot:

„A menedzserem természetesen a Yamahával tárgyal. A versenyhétvégéken jobban szeretek a saját dolgaimmal foglalkozni a pályán belül. Otthon beszélünk a jövőről illetve a pályán történtekről. Hétfőn már többet tudunk, de azt elmondhatom, hogy nem írtam még alá semmit.”

 

Élete legjobb köréről beszél Bagnaia

0

Irgalmatlan körrel szerezte meg a pole-pozíciót Jerezben Francesco Bagnaia. Ilyen teljesítmény után ő is elégedett magával.

Majdnem fél másodpercet vert mindenkire, ezzel szerezte meg a pole-pozíciót Francesco Bagnaia a Spanyol Nagydíj időmérőjén. A gyári Ducati olasz motorosa már az edzéseken is nagyon erős volt, ezt koronázta meg szombat délután a körrekorddal. Bagnaia nem kezdte a legjobban a szezont, jelenleg csak tizedik összetettben, 31 szerzett ponttal. Ezek után nyilván a fellegekben járt egy ilyen teljesítmény után.

Talán mondhatom azt, hogy ez volt életem legjobb köre” – lelkendezett Bagnaia a Motorsport.com kérdésére. „Minden tökéletes volt, és egyszer sem hibáztam a kör során. Ilyenkor, amikor az ember ennnyire jól érzi magát, talán a legkönnyebb hibázni. De most tényleg minden tökéletesen alakult. Szerencsém volt, hogy ott lehettem Portimaóban, mert nagyon jól éreztem magam a motoron. Most megint megvan ez az érzés.

Egyelőre minden tökéletes Bagnaia szerint. „Minden egyes szakasz során tudtam egy picit javulni. De már nagyszerűen is indult a hétvége, ennek a folyamatnak a során pedig az FP4-en már nagyon jól éreztem magam.

Bagnaia egyelőre még nem állhatott dobogóra, erre az edzéseken és az időmérőn mutatott tempója alapján nagyon jó esélye lehet. „Az FP4 során nagyon kiegyensúlyozott tudtam lenni, szóval jó lehet a vasárnap is. De korai még előre jelezni bármit. Fabio az egész hétvégén nagyon gyors tudott lenni, mindenféle körülmények között. Vele nagy lesz a csata holnap. Azt nem mondom, hogy nyerni akarok, ez nyilvánvaló. Fontosabb az, hogy elöl lehessek és harcolhassak. Ez lesz az első igazán jó esélyem egy igazán jó eredményre.

Öt év után öt gyártó egy Superbike-futam első öt helyén

0

Hihetetlenül izgalmas csatákat, vb-aspiránsok csattanását és öt gyártó statisztikai érdekességét is hozta a 2022-es Superbike-vb első két hétvégéje.

Izgalmas szezonkezdetet hozott a 2022-es Superbike-világbajnokság első két hétvégéjének hat futama. Razgatlıoğlu és Rea ráadásul új szintre emelte rivalizálásukat, amikor a harmadik futamon összeütköztek. Ennek is nagyban köszönhetően a bajnokságot Álvaro Bautista vezeti. A harmadik futamon ráadásul mérföldkőnek számító eredmény született, hiszen öt év után először fordult elő, hogy egy futamon öt különböző gyártó zárt az első öt helyen.

A harmadik futam történései

Álvaro Bautista szezonbeli harmadik győzelmét szerezte egy feszültségtől sem mentes harmadik futamon Assenben. A 19-es rajtszámú Ducatin ez volt Bautista tizenkilencedik sikere. Mögötte a Yamahán a 2021-es rivális Andrea Locatelli zárt (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK), ez lett az olasz legjobb WSBK-eredménye. Érdekesség, hogy Locatelli első dobogóját is pontosan itt, Hollandiában szerezte még tavaly. A yamahás mögött Iker Lecuona a Honda 340. különböző dobogós helyezését szerezte. A baszk motoros előzetesen az ötödik helyre merte taksálni magát, amennyiben erőből kell eredményt elérnie. Ehhez képest, nyilván Razgatlıoğlu és Rea balesetének is köszönhetően, a harmadik futamon dobogóra állhatott, sőt, rövid ideig vezetett is.

A dobogósok mögött megint csak egy következő gyártó motorosát találjuk, Alex Lowes ugyanis a Kawasakin szerezte meg a negyedik helyet. Ez egyelőre az angol legjobb eredménye 2022-ben. A színes top 5-öt Scott Redding a BMW-vel teszi teljessé. Ez a BMW első top ötös helyezése idén, miután Axel Bassanit pályaelhagyások miatt büntették.

A korábbi precedensek

A látvány nem teljesen új, hiszen ez már harminchetedszer fordul elő. Az első ilyen 1989-ben, Sugóban fordult elő. Akkor Michael Dowson nyert a Yamahával, megelőzve a hondás Ivahasi Kenicsirót, a Yamaha-motoros Bimotával versenyző Giancarlo Falappát, a Suzukival versenyző Doug Polent és a Kawasakival motorsát, Szóva Takahirót. Az egyetlen másik gyártó a Ducati volt még a versenyen, de ez egy katasztrofális nap volt az olasz márka számára: Raymond Roche csak a 18. helyet szerezte meg, míg Baldassarre Monti nem ért célba.

Az első alkalom azonban, amikor öt gyártó mindegyike saját motorral indult (mivel a Bimota a Yamahát használta motorszállítóként az 1989-es eredményhez), a bajnoki címről döntő 1996-os ausztrál futam volt. Phillip Island legjobbja akkor Anthony Gobert volt a Kawasakival, őt Colin Edwards (Yamaha), Troy Corser (Ducati), Carl Fogarty (Honda) és Peter Goddard (Suzuki) követte.

A gyártói sokszínűséget illetően a legtermékenyebb év 2010 volt, amikor ez nyolcszor fordult elő.

Még extrémebb változatosság

Nem az öt a Superbike-világbajnokság történetének határszáma egy adott futamon. Az is előfordult már, hogy az első hat helyen hat különböző motort láthattunk, de kétszer még az is, hogy hét helyen hét különböző márka képviseltette magát. Ez utóbbi utoljára 2011-ben, a Donington Parkban fordult elő, méghozzá a második futamon. 2010-et követően a második legváltozatosabb év az ötgyártós top 5-ök darabszámát tekintve 2000 volt, amikor az első hét versenyen is előfordult ez a statisztikai bravúr.

A legutolsó ilyen

Utoljára az, hogy az első öt helyen öt márka motorosát láthattuk, a 2017-es portimaói második futamon történt meg. A kawasakis Jonathan Rea mögött Michael van der Mark a Yamahán ülve lett második, a dobogóra pedig a ducatis Marco Melandri állhatott még fel. Negyedikként Eugene Laverty zárt az Apriliát képviselve, ötödik pedig Jordi Torres lett, aki akkor a BMW-t erősítette. Az akkori gyártók közül a legjobb hondás Takumi Takahashi tizedik lett, az MV Agustával pedig Leon Camier nem ért célba.

Jerez – Ogura első Moto2-es pole pozícióját szerezte

0

Nos, végül nem lett teljes az öröme Jorge Aspar Martineznek: a Moto3-ban a két első helyet az ő emberei szerezték meg, és bár úgy tűnt, hogy az összes szabadedzést megnyerő Jake Dixon is behúzhatja a középső géposztály rajtelsőségét, végül nem így történt.

Ahogyan a címben is jeleztük, a japán Ai Ogura nyerte meg az időmérő edzést, amellyel megszerezte az első Moto2-es pole pozícióját (a Moto3-ban a 2020-as San Marino-i Nagydíjon szerezte meg a rajtelsőséget). Ez azt is jelenti, hogy az idei hat Moto2-es futam mindegyikén más-más versenyző indulhat az első rajtkockából.

Az első sort a Marc VDS Racing két versenyzője teszi teljessé: Tony Arbolino mindössze egyetlen századdal maradt el japán riválisától, a harmadik helyezett Sam Lowes is csupán 32 ezreddel marad alul. A negyedik helyezett is egy tizeden belül volt: a Portimaoban nagyot bukó, és emiatt műtétre szoruló Aron Canet hátránya is csak nyolc század – ami a műtét fényében különösen remek teljesítmény! Ötödik lett a legjobb nem kalexes versenyző – aki ezúttal is a 17 éves Fermín Aldeguer lett a Boscoscuro nyergében – az ő lemaradása már jó három tized.

Az időmérő első szakaszából Somkiat Chantra, Jorge Navarro, Albert Arenas és Bo Bendsneyder jutottak tovább. Közülük Navarro egy darabig vezette is a listát a Q2-ben, de aztán megismerkedett a sóderággyal:

Az eddig remeklő Jake Dixonnak nem ment jól az időmérőn: majd hét tized lemaradással csak a 11. helyről indulhat, ráadásul el is esett az utolsó percben:

A lista végén két újoncot találunk: sem a tavalyi MotoAmerica Supersport bajnok Sean Dylan Kelly, sem a Moto3-ból érkező Niccoló Antonelli nem éreztek rá eddig a Moto2-es géposztályra.

Jerez – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’41.289
2 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’41.299 0.010
3 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’41.321 0.032
4 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’41.369 0.080
5 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’41.620 0.331
6 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’41.741 0.452
7 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’41.753 0.464
8 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’41.815 0.526
9 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.901 0.612
10 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.914 0.625
11 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’41.966 0.677
12 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’42.072 0.783
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’42.097 0.808
14 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’42.100 0.811
15 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’42.367 1.078
16 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’42.381 1.092
17 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’42.631 1.342
18 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’42.818 1.529
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’41.907
20 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’41.950
21 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’42.051
22 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’42.063
23 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’42.090
24 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’42.287
25 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’42.295
26 Stefano MANZI Yamaha VR46 KALEX 1’42.634
27 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.694
28 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 1’42.828
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’43.211
30 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’43.229

Jerez – Bagnaia agyonverte a mezőnyt az időmérőn

0

Irgalmatlan körrekorddal szerezte meg első pole-pozícióját Francesco Bagnaia a MotoGP Spanyol Nagydíján Jerezben.

Az FP3-as legjobb idők és a negyedik gyakorláson látott 1-2 alapján az időmérőre is Bagnaia-Quartararo csata volt várható. Ez végül meg is valósult, de az elején még Joan Mir volt a leggyorsabb 1:37.616-tal, majd 1:37.369-cel. Többek legjobb körét elvették, amikor Jorge Martín esése mellett nem vették el a gázt a sárga zászlós szakaszon az egyes kanyarnál.

A Martín-eset:

9 perccel a Q2 vége előtt Bagnaia 1:36.863-mal az élre állt, ezt viszont nem sokkal később 1:36.760-nal Quartararo megjavította.

Az olasz második körével egy irgalmatlan körrekordot, 1:36.170-et futott, ez majdnem hat tizeddel volt gyorsabb Quartararo körénél. Ezen a francia vb-címvédő és éllovas végül tudott faragni, de még ezzel is több mint négy tizeddel elmaradt Bagnaia legjobb körétől.

Az első sort mellettük Aleix Espargaró teszi teljessé, őt a negyedik kockában Jack Miller követi. Marc Márquez a problémás hétvégéje közepette egy rendkívül erősnek mondható ötödik hellyel hangolt a holnapi futamra. Johann Zarco a Q1-ből indulva jutott el egészen a második sor végére, a hatodik rajtkockába.

Kiváló teljesítményt nyújtott Takaaki Nakagami és a Zarcóhoz hasonlóan szintén a Q1-ből érkező Marco Bezzecchi is a harmadik sorban. Joan Mir kilencedik helyének bebiztosítása után nem sokkal elesett, Martínhoz hasonlóan az egyes kanyarban.

Joan Mir (és Enea Bastianini) elcsúszása:

Jerez – MotoGP időmérő edzés végeredménye:

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’36.170
2 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’36.623 0.453
3 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’36.933 0.763
4 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’37.049 0.879
5 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 1’37.145 0.975
6 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’37.220 1.050
7 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’37.254 1.084
8 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’37.285 1.115
9 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’37.330 1.160
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’37.526 1.356
11 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’37.618 1.448
12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’37.675 1.505
Nem jutott tovább a Q1-ből
13 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’37.138
14 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’37.401
15 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’37.544
16 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’37.668
17 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’37.882
18 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’37.889
19 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’37.910
20 Stefan BRADL Team HRC HONDA 1’37.937
21 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’37.958
22 Alex MARQUEZ LCR Honda  HONDA 1’38.014
23 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’38.064
24 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing APRILIA 1’38.244
25 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’38.405

Jerez – Guevara vezetésével Aspar 1-2 az időmérőn

0

Eddig jó napja van Jorge Aspar Martineznek: a Moto2-ben Jake Dixon eddig az összes szabadedzést megnyerte – beleértve a mait is, a Moto3-ban pedig az ő emberei szerezték meg az első két rajthelyet.

Ahogyan a címben írtuk: Izan Guevara szerezte meg a rajtelsőséget a holnapi jerezi Spanyol Nagydíjra, mellőle pedig a csapattársa, a bajnoki éllovas Sergio Garcia indulhat majd. Ez Guevara második pole pozíciója a szezonnyitó Katari Nagydíj után.

Az Aspar-legények mellé még Jaume Masia fért be az első sorba – teljes tehát a spanyol uralom az időmérőn. A második sor már nemzetközibb: Dennis Foggia lett a negyedik, Deniz Öncü az ötödik, Xavier Artigas pedig a hatodik.
A mezőny szoros, hiszen még a 13. helyezett Andrea Migno is egy másodpercen belül végzett.

A Q1-ből Kaito Toba, Scott Ogden, Matteo Bertelle és Xavi Artigas jutottak tovább – de Toba a Q2-ben már nem futott mért kört.
A rajtrácsot Mario Aji, valamint a mezőny egyetlen hölgy tagja, Ana Carrasco zárják. A mezőny csak 28 főt számlál, mivel Joshua Whatley és Lorenzo Fellon a szabadedzéseken bekövetkezett sérüléseik miatt nem kapták meg az orvosi engedélyt a folytatásra.

Jerez – Moto3 időmérő edzés végeredménye:

1 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’45.880
2 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 1’46.004 0.124
3 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’46.051 0.171
4 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’46.170 0.290
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’46.214 0.334
6 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’46.225 0.345
7 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’46.312 0.432
8 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’46.315 0.435
9 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’46.384 0.504
10 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’46.395 0.515
11 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’46.454 0.574
12 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’46.483 0.603
13 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’46.815 0.935
14 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’46.918 1.038
15 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’47.165 1.285
16 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’47.242 1.362
17 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 1’48.204 2.324
18 Kaito TOBA CIP Green Power KTM
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’47.486
20 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’47.489
21 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’47.502
22 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 1’47.625
23 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’47.778
24 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’47.819
25 Syarifuddin AZMAN Rivacold Snipers HONDA 1’48.075
26 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’48.303
27 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’48.341
28 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’49.241

Jerez – Dixon vezetésével kettős brit előny az időmérő előtt

0

A Moto2-es kategóriában kellett a legkevesebbet várni a köridők javulásához, még ha itt volt a legkisebb mértékű fejlődés. Ezt elsősorban Sam Lowes használta ki, aki sokáig vezetett. Az egyre gyorsabb köreire viszont itt is volt egy semmiből jött válasz, ugyanis Jake Dixon 12 ezreddel jobbat tudott menni a végén. Nem volt továbbjutó helyen viszont több korábbi futamgyőztes sem. Chantra pedig végül nem is tudott annyit javítani, hogy továbbjusson, így ő biztos Q1-es résztvevő.

A kieső helyről kellett menekülnie a bajnokságot vezető Viettinek is, de végül a 9. pozícióba feljőve megerősítette a helyét. 2 és fél perccel a vége előtt Corsi bukása miatt volt sárga zászló, így a jó körön lévő Acosta körét is elvették. Az utolsó körökre aztán tiszta lett a pálya, és a Moto3-as világbajnok bár három szektoron át a leggyorsabb volt, végül 5. lett. Arenas viszont a Q2-be se jutott be, hiába ment fél másodpercen belül a leggyorsabbhoz képest. A két brit mögé viszont Baltus kapaszkodott fel a harmadik helyre, míg az előző futam győztese, Roberts a 6. lett. Viszont még az amerikai versenyző lemaradása is másfél tizedmásodpercen belül van, tehát rendkívül kicsik a különbségek.

Jerez – Moto2 harmadik szabadedzés végeredménye:

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’41.556
2 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’41.568 0.012
3 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’41.598 0.042
4 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’41.671 0.115
5 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.673 0.117
6 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’41.679 0.123
7 Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’41.767 0.211
8 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’41.769 0.213
9 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 1’41.793 0.237
10 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’41.828 0.272
11 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’41.857 0.301
12 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’41.869 0.313
13 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’41.912 0.356
14 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’41.923 0.367
15 Albert ARENAS RW Racing GP KALEX 1’42.053 0.497
16 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’42.059 0.503
17 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’42.062 0.506
18 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’42.079 0.523
19 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’42.124 0.568
20 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’42.172 0.616
21 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’42.319 0.763
22 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’42.342 0.786
23 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’42.474 0.918
24 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’42.539 0.983
25 Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 1’42.605 1.049
26 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 1’42.883 1.327
27 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’42.935 1.379
28 Stefano MANZI Yamaha VR46 KALEX 1’43.086 1.530
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’43.177 1.621
30 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’43.228 1.672

Jerez – Bagnaia reptette élre a Ducatit

0

A Ducati tavalyi legjobbja idén először kezd hasonló formát mutatni. Francesco Bagnaia az idei rosszul kezdődött szezon után ugyan még csak egy szabadedzésen, de ott van a mezőny elején. A Ducatis mindössze 6 ezreddel volt gyorsabb az egész hétvégén remekül teljesítő Quartararonál.

A Moto3-asokhoz hasonlóan itt is várni kellett, mire a köridők elkezdtek javulni. 15 perccel a vége előtt viszont már szinte mindenkinek felkerültek a lágy keverékű gumik, és ezzel megkezdődött a Q2-be jutásért folytatott harc. Ezúttal nem Quartararo, hanem a tavalyi fő riválisa, Bagnaia volt az, akinek ez a legjobban ment.

Marc Marqueznek a tegnapi két bukása és a rossz eredmények után mindenképp javítania kellett. Bár feljött néhány helyet, de a legjobb 10-et sokáig nem tudta megközelíteni se. 4 perccel a vége előtt viszont kiváló referenciát talált magának Jack Miller személyében. Mivel mindketten kieső helyen voltak, így az ausztrál sem tehette meg, hogy elveszi, Marquez pedig mögötte motorozva feljött a negyedik helyre.

A vonathoz még a beugró Bradl is csatlakozott volna, ő viszont elesett, így neki idő előtt ért véget a szabadedzés. Alex Marquez és Pol Espargaro is bukott a végén, így nekik sem jött össze a javítás, viszont így is két Honda már biztosan lesz a Q2-ben, ugyanis Nakagami a harmadik lett.

Nem sikerült a Q2-be jutás Alex Rinsnek sem, ellenben mindkét Aprilia a legjobb 10-ben végzett. Miller végül éppen befért még, így vele együtt 4 Ducati is továbbjutott, míg KTM-es motornak egyelőre nem sikerült.

MotoGP 3. szabadedzés végeredménye
Pos. Rider Team Bike Time Gap 1st/prev
1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati 01’36.782 0.000
2 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha Yamaha 01’36.849 0.067 / 0.067
3 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU Honda 01’36.899 0.117 / 0.050
4 Marc Marquez Repsol Honda Team Honda 01’36.925 0.143 / 0.026
5 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia 01’36.975 0.193 / 0.050
6 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP™ Ducati 01’36.976 0.194 / 0.001
7 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia 01’37.059 0.277 / 0.083
8 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 01’37.060 0.278 / 0.001
9 Jorge Martin Pramac Racing Ducati 01’37.074 0.292 / 0.014
10 Jack Miller Ducati Lenovo Team Ducati 01’37.124 0.342 / 0.050
11 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team Ducati 01’37.201 0.419 / 0.077
12 Johann Zarco Pramac Racing Ducati 01’37.230 0.448 / 0.029
13 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 01’37.293 0.511 / 0.063
14 Brad Binder Red Bull KTM Factory KTM 01’37.314 0.532 / 0.021
15 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha Yamaha 01’37.315 0.533 / 0.001
16 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory KTM 01’37.494 0.712 / 0.179
17 Pol Espargaro Repsol Honda Team Honda 01’37.630 0.848 / 0.136
18 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team Ducati 01’37.642 0.860 / 0.012
19 Andrea Dovizioso WithU Yamaha RNF Yamaha 01’37.731 0.949 / 0.089
20 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP™ Ducati 01’37.880 1.098 / 0.149
21 Stefan Bradl Repsol Honda Team Honda 01’38.013 1.231 / 0.133
22 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM 01’38.095 1.313 / 0.082
23 Lorenzo Savadori Aprilia Racing Aprilia 01’38.207 1.425 / 0.112
24 Alex Marquez LCR Honda Castrol Honda 01’38.237 1.455 / 0.030
25 Darryn Binder WithU Yamaha RNF Yamaha 01’38.238 1.456 / 0.001

Marc Márquez szerint Aleix Espargaró mindig panaszkodik

0

Marc Márquez pénteki napja nem sikerült a legfényesebben. Egy körön belül kétszer is bukott és végül a 19. helyen zárta a gyakorlásokat.

Azt már korábban bejelentette a nyolcszoros bajnok, hogy tesztelni fog a Hondával, nem csak hétfőn, de már a pénteki napon is. Az első gyakorlások ennek szellemében teltek a spanyolnak.

„Ma kockáztattunk és nagy dolgokat próbáltunk ki. Amikor új dolgokat tesztelsz, két különböző motorod van. Az FP1-ben többé-kevésbé ugyanazzal a motorral mentem, mint korábban, hogy megtaláljam a tempót, mert a pálya nem volt jó állapotban. Délután aztán elkezdtem kipróbálni dolgokat.”

A második szabadedzésen Márquez kétszer is bukott, méghozzá ugyanabban a körben, először a 6-os, majd a 9-es kanyarban.  „Az első volt az igazi bukás, a második a pálya miatt történt. Miután egész nap nem esett az eső, erre nem számítottam. Nagyon lassú voltam és letértem az ideális ívről. De aztán volt egy teljesen vizes folt, ami csak úgy elbukkant a talajból. Ezen javítaniuk kell a jövőre nézve.”

„Sajnos összetörtem a motort, amin jobban éreztem magam, és nem tudtam tovább használni. Hatalmas változtatásokat eszközöltünk a másik motoron, és nem éreztem jól magam vele. Egy nagy változtatás működhet nagyon jól, de lehet katasztrófa is” – mondta a spanyol. „Nem mentem túl jól, és még az alapmotorral is túl messze vagyunk az élmezőnytől. De majd meglátjuk, hogy holnap mi lesz. Holnap visszatérünk ahhoz, amit ismerünk, hogy a legtöbbet hozzuk ki a hétvégéből. Hétfőn így folytatjuk” magyarázta Márquez a további terveiket.

Marc Márquez több incidensbe is belekerült a pénteki nap folyamán. Először is Remy Gardnerrel akadtak majdnem össze a 13-as kanyarban. Erről is elmondta a véleményét: „Pollal [Espargaróval] és Remyvel történt. Mások mögött mentem, és az egyik versenyző lelassított, hogy beforduljon a boxutcába. Tudtam, hogy Pol és valaki más mögöttem van, így csak próbáltam nem az íven menni. De Pol nyilvánvalóan nem tudta, hogy Remy mögötte van. Egyszerűen káosz volt az edzés ezen szakaszában.”

Ezután az FP2 végén Aleix Espargaró panaszkodott Marc Márquezre. „Ez Aleixnél normális. Mi itt motorozunk. Aleix mindig panaszkodik. Mivel idén gyors, büszke lehet arra, hogy keressük a szélárnyékát. Általában eddig másként volt, idén viszont pont fordítva. Azért keresem a szélárnyékát, mert harmadik a világbajnokságon, és nagyon jól megy. Így megy ez a MotoGP-ben, a gyors versenyzőket keresed, hogy javíthasd a körödet.”

„De ebben az esetben csak befejeztem az edzést, mert nem éreztem jól magam a motorral, és meg sem próbáltam követni senkit” – mondta el Márquez.

Aleix Espargaró is elmondta véleényét az esettel kapcsolatban. Vizuális „gyerünk” jelzést adott neki, hogy ne kövesse tovább.

„Úgy tűnik, mintha mindig emiatt sírnék, de ez hihetetlen. Nem tudom, mit csinál ez a srác” – mondta Espargaro. „Mindenki látta. A bátyám majdnem ütközött a 13-as kanyarban. Aztán Gardner. Aztán Oliveira.

„Ezután én. Kimentem a pályára, és nem volt senki a boxutcában. Kimentem a hátsó egyenesre, és ott sem volt senki. Ő pedig megállt a hátsó egyenes közepén, és egy percig várt rám. Hihetetlen!

„Azt mondtam, hogy ‘gyerünk, gyerünk, gyerünk’. Őt pedig nem érdekelte. Hátranézett. Egyszerűen hihetetlen. Nem őt hibáztatom, hanem a versenyirányítás embereit. Azt csinál, amit akar, és senki nem szól neki semmit.

„Az emberek folyton azt mondják, hogy ‘Moto3, Moto3, Moto3’  A MotoGP rosszabb! Mit csinálnak?”