back to top
2025. július 05. 03:46
Kezdőlap Blog Oldal 774

Quartararo mintha „rágógumin” versenyzett volna

0

Közel tudott maradni Bagnaiához, megelőzni nem tudta: Fabio Quartararo ügyét nem segítette első gumija Jerezben.

A rajtnál még úgy nézett ki, akár meg is foghatja Pecco Bagnaiát. Végül aztán az olasz rajt-cél győzelmet aratott, így Fabio Quartararo meg kellett, hogy elégedjen a második hellyel. A vb-éllovas többször megpróbálkozott az előzéssel – vagy legalábbi úgy nézett ki. Végül emögött az indok jóval inkább az volt, hogy kibújhasson a ducatis mögül, így kímélve kicsit gumijait. A befutó során végül két tized döntött köztük, Bagnaia javára.

Nagyszerűen rajtoltam, de aztán Pecco egy zseniális féktávot véve érkezett meg az első kanyarba” – ismerte el sportszerűen Quartararo. „Aztán a kettesben is végig nagyon erős volt. Tudtam, hogy ha nem tudom őt megelőzni az első két-három körben, nagyon nehéz dolgom lesz. És végül pontosan ez is történt.

Egészen pontosan Quartararo szerint „…kicsit mindig le kellett maradnom mögötte, mert nem lehetett őt annyira közelről követni. Mintha rágógumin versenyeztem volna, úgy csúszott az első gumi. Próbálkoztam, de ennél többet nem tudtam tenni az ügyért. A 10-es kanyarban például nagyon közel voltam, de aztán a 11-esben, mikor megpróbálkoztam az előzéssel, szélesre futottam, és tudtam, hogy ott vége. De ettől még nagyon boldog vagyok, mert jól tudtam menni az első gumi problémái ellenére is. Ez pedig nagyszerű hír.

Quartararo mindent kiadott magából. „(Bagnaia) a határokig elvitt engem, és az ilyen csaták során még az is tanul, aki másodikként fut be. Így voltam ezzel ma én is. És Aleix (Espargaró) is nagyon kiegyensúlyozott idén, óriási, amit produkál. Ő is része a játszmának.

Portugáliai első és jerezi második helyének köszönhetően Fabio Quartararo a vb-tabella élére állt. 89 pontja héttel több, mint amivel Aleix Espargaró rendelkezik. A futamgyőztes Pecco Bagnaia 56 ponttal ötödik összetettben.

Jerez – Granado kilőtt a MotoE nyitóhétvégéjén

0

A hétvégén megrendezték az elektromos világkupa, a MotoE első versenyhétvégéjét is Jerezben. Eric Granado ellenállhatatlan volt, mindkét futamon diadalmaskodni tudott. Mutatjuk az eredményeket!

A tavalyi esztendőt Jordi Torres, Dominique Aegerter, Matteo Ferrari, Eric Granado sorrendben zárták az elektromos kategória versenyzői, így többen is sikerre éhesen érkeztek meg a 2022-es szezonra. Hogy ki lesz a végén a bajnok? Megjósolhatatlan, hiszen nagyszerű motorosokkal van tele a mezőny. Az előszezoni teszteken is látszott, hogy számos versenyző lehet esélyes a győzelmekre.

A jerezi hivatalos tesztelést Garzo nyerte a kombinált eredmények alapján, de a különbségek minimálisak voltak, hiszen a 17 pályára guruló pilótából 10 teljesített egy másodpercen belül.

Első verseny

Az év első MotoE versenyén, Jerezben az LCR E-Team versenyzője, Eric Granado ünnepelhetett győzelmet. Dominique Aegerter lett a második.

Az év első MotoE világbajnoki futamán az LCR E Team versenyzője, Miquel Pons indulhatott a pole pozícióból, mellőle Hector Garzo (Tech3 E-Racing) és Mattia Casadei (Tech3 E-Racing) rajtolt az első sorból. A tavalyi bajnok Jordi Torres a 7. helyről vághatott neki a szezonnyitó futamnak.

Eric Granado volt a 4. a kvalifikáció során, Dominique Aegerter Matteo Ferrari követte a brazil versenyzőt. Bradley Smith sérülése miatt hiányzott a rajtrácsról.

A rajt után Aegerter a hetedik helyre esett vissza, míg Garzo átvette a vezetést. Az első helyen ezután Casadei motorozhatott , aki előbb a pole pozíciót megszerző Pons-t, majd Garzo-t előzte meg. Miközben a vezető trió elhúzott, Aegerter a Ferrarit üldözte.

Alessio Finello a harmadik körben a 13-as kanyarban bukott, eközben Aegerter az ötödik helyre hozta fel magát Ferrari kíséretében. Az élen Garzo és Casadai cserélgették egymást között az első.

Casadei és Granado vezette a futamot, majd az olasz összeütközött Ponsszal és visszaesett a mezőny végére. Eközben Garzo a hatodik helyre esett vissza, így Aegerter feljött a dobogó legalsó fokára.

Pons, Alcoba és Ruiz is hosszú körös büntetést kapott, miközben Aegerter üldözte Granadót az élen.

A Supersport300-as svájci versenyző nem tudott előzni, így Granado Aegerter és Pons előtt haladt át a célvonalon. Pons azonban nem teljesítette  hosszú körös büntetését, így 3 másodperces időbüntetést kapott, amivel végül a 8. helyre esett vissza így Ferrari állhatott fel a dobogóra.

„A második hely mindenképpen remek szezonkezdet, 20 pontot szereztünk, ami nagyon fontos. Jól rajtoltunk, de az első pár kanyarban nem tudtam támadni, így visszaestem a hetedik helyre. Az első körökben nem volt könnyű előzni, mert mindenkinek jó volt a tempója, nekem pedig nem volt helyem. Amikor még három kör volt hátra, azt mondtam magamnak, hogy valamit tennem kell, hogy felkerüljek a dobogóra” – mondta Aegerter a célba érkezés után.

Jerez – MotoE 1. verseny végeredménye:

1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.696
3 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 1.005
4 Hector GARZO Tech3 E-racing 1.537
5 Jordi TORRES Pons Racing 40 1.697
6 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 2.345
7 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 3.651
8 Miquel PONS LCR E-Team 3.986
9 Marc ALCOBA Openbank Aspar Team 5.275
10 Lukas TULOVIC WithU GRT RNF MotoE Team 5.334
11 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 5.814
12 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 6.511
13 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 9.621
14 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 10.849
15 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 12.094
16 Yeray RUIZ Avintia Esponsorama Racing 22.491
17 Mattia CASADEI Pons Racing 40 1’32.262
Nem ért célba:
Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE
Második verseny

Az LCR E Team versenyzője, Miquel Pons ismét a pole pozícióból indulhatott, Hector Garzo (Tech3 E-Racing) és Mattia Casadei (Tech3 E-Racing) kíséretében az első sorban.

A második sor közepére Dominique Aegerter került, aki előző nap a második helyet szerezte meg a győztes Granado mögött. Granado a 4. helyről kezdhette meg a versenyt, míg Matteo Ferrari a 6. helyről indult.

Garzo a rajt után átvette a vezetést Casadeitől, de Aegerter már nyitó körben feljött az első helyre, amit néhány kanyarral Pons vett át tőle. Marc Alcoba, aki a rajtnál problémákat jelzett, az utolsó kanyarban elesett. A mezőny egyetlen hölgy tagja, Maria Herrera két hosszú körös büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál.

Pons a verseny közepe felé érkezve vezette a mezőnyt, de megérkezett rá Aegerter és csatázni kezdtek, oda-vissza adták az első helyet egymásnak.

Míg Aegerter az utolsó körben ismét átvette a vezetést, Garzo az utolsó kanyarban bukott. Közben Granado csatlakozott az élmezőnyhöz, és nyomás elé is helyezte az ott haladó versenyzőket. Pons, aki mögött Granado szorosan ott volt, begyorsult és ismét az élre állt. Granado is el tudott menni Aegerter mellett, nem veszélytelenül, hiszen nagyon közel voltak egymáshoz, de tudták folytatni a versenyt.

Granado vette át a vezetést, amit már nem adott ki a kezéből, így a hétvége második futamát is megnyerte. Pons és Casadei állhattak fel a brazil mellé a dobogóra. Aegerter végül a 4. helyen fejezte be a futamot. Okubo, Ferrari, Torres, Escrig, Canepa és Kevin Manfredi fértek be az első tíz versenyző közé.

A harmadik helyezett Casadei nyilatkozott a futam után: „Jobban érzem magam, mint tegnap. Az első kör 6-os kanyarjában hibáztam, utána elvesztettem a fókuszt és újra megelőztek. Aztán újra megtaláltam a koncentrációt, és sikerült feljönnöm a harmadik helyre. Köszönöm szépen a csapatnak a fantasztikus motort.”

Pons így nyilatkozott: „Nagyon elégedett vagyok a mai és a tegnapi versenyen nyújtott teljesítményemmel és versenytempómmal. Jól haladtunk a tavalyi évhez képest, és tudjuk, hogy minden versenyen az élmezőnyben lehetünk.”

A kétszeres győztes Granado érthetően elégedett volt: „Nagyon boldog vagyok, őrült verseny volt a mai, még nehezebb, mint a tegnapi, mert meleg volt. A magas hőmérséklet miatt az első gumim túlmelegedett, és különösen a kanyar közepén voltak problémáim. Eleinte nehezen találtam a megfelelő sebességet az előzéshez. Láttam, hogy Pons és Aegerter elől harcolnak, és amint találtam egy rést, előre törtem.”

Aegerter némileg bosszús volt a futam, hiszen lecsúszott a dobogóról: „Nagy hibát követtem el az utolsó kanyarban. Azt hittem, hogy csak hárman vagyunk elől, de Casadei utolért és megelőzött. Elajándékoztam egy dobogót, hibáztam. Az utolsó körben elöl akartam lenni, hogy megmaradjon az esélyem a győzelemre. Aztán egy kicsit szélesre mentem, és két pozíciót vesztettem. Azt gondoltam, hogy újra támadhatok, de ez már nem jött össze. Kár, hogy a verseny nem tartott néhány körrel tovább.”

Jerez – MotoE 2. futam végeredménye:

1 Eric GRANADO LCR E-Team
2 Miquel PONS LCR E-Team 0.217
3 Mattia CASADEI Pons Racing 40 0.394
4 Dominique AEGERTER Dynavolt Intact GP MotoE 0.488
5 Hikari OKUBO Avant Ajo MotoE 1.182
6 Matteo FERRARI Felo Gresini MotoE 1.715
7 Jordi TORRES Pons Racing 40 2.701
8 Alex ESCRIG Tech3 E-racing 4.202
9 Niccolo CANEPA WithU GRT RNF MotoE Team 5.471
10 Kevin MANFREDI Octo Pramac MotoE 5.755
11 Xavi FORES Octo Pramac MotoE 7.061
12 Lukas TULOVIC WithU GRT RNF MotoE Team 10.497
13 Kevin ZANNONI Ongetta SIC58 Squadracorse 10.880
14 Maria HERRERA OpenBank Aspar Team 18.274
15 Alessio FINELLO Felo Gresini MotoE 26.343
Nem értek célba:
Hector GARZO Tech3 E-racing 4 kör
Yeray RUIZ Avintia Esponsorama Racing 5 kör
Nem fejezte be az első kört?
Marc ALCOBA
Openbank Aspar Team

Megvannak Rossi első GT-s pontjai

0

Valentino Rossi gyorsan tanul: az első imolai futam tanulópénze után Brands Hatch-ben már tizenharmadik lett, és elkerült egy balesetet is.

Valentino Rossi nemrég még a GT World Challenge Endurance Cup keretein belül Imolában lett tizenhetedik. A Sprint Cup Brands Hatch-i versenyére aztán a váltótársak, Nico Müller és Frédéric Vervisch közül csak az utóbbi maradt. Így vágtak neki tehát Angliában a futamnak, ahol Rossinak rögtön egy baleseten kellett keresztülmanővereznie. Két Team WRT-s csapattárs, Jean-Baptiste Simennaur és Benjamin Goethe ütközött össze, ezt úszta meg végül Rossi, aki kezdte a versenyt.

Az első verseny felénél ült be Vervisch az autóba, amellyel végül tizenharmadikként zártak. A második futamon sikerült erre még rátenniük, ugyanis (ezúttal fordított sorrendben) nyolcadikként zártak, az olasz vezetésével.

Az első futamot Ulysse De Pauw és Pierre Alexandre Jean párosa nyerte meg, egy Ferrari 488 volánjánál. A másodikon az orosz Timur Boguszlavszkij és Raffaele Marciello végeztek az élen. Ők egy Mercedes AMG GT3-at vezetve nyerték meg ezt a versenyt.

Rossiék következő bevetése jövő hét végén, Magny-Cours-ban lesz majd.

Már a motorversenyzői karrierem során is ott motoszkált a fejemben, hogy autókkal is versenyezzek” – fogalmazott még múlt pénteken, a versenyhétvége kezdetén Rossi. „Ez eleinte még csak a képességeim élesítéséről szólt. De a karrierem vége felé nagyon nehezemre esett megállni, ez pedig segített abban, hogy abbahagyjam. És itt is versenyképes akarok lenni. Egész jó köröket tudtam futni, a fontos az, hogy ez a tempó hamarabb jöjjön. Szerencsére nem vagyok messze a top srácoktól, pedig nekik sokkal nagyobb tapasztalatuk van az enyémhez képest.

Az első verseny, teljes egészében:

A második verseny, szintén az elsőtől az utolsó pillanatig:

Csak a szokásos: Egy újabb lehetetlen Marc Márquez-mentés

0

Megdolgozott rendesen a jerezi negyedik helyért Marc Márquez. Mármint tényleg, komoly fizikai munka volt ebben.

Pecco Bagnaiát befogni nem volt esélye, de végül egy szép eredménnyel gazdagodott Marc Márquez hazája versenyén. A nyolcszoros világbajnok sokáig dobogós helyen haladt, ezt végül Aleix Espargaró elhappolta előle.

A negyedik hely is egy szép eredmény, főleg egy ilyen mentés után. Sokan valószínűleg megint csak vakarták a fejüket, hogy ezt meg mégis már megint hogy…

Márquez mentése Jerezből:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Bagnaia: „Nagyon aggódtam a versenytáv miatt”

0

Francesco Bagnaia tavalyi szezonzárása után az idei évet világbajnoki favoritként kezdte, azonban az év nem indult egyszerűen az olasz számára. A jerezi versenyhétvégén behúzta a első futamgyőzelmét és beállt a világbajnoki aspiránsok sorába.

A 2022-es szezon kezdete mélyrepülés volt az olasz számára, öt nagydíj után mindössze 31 ponttal állt a világbajnokság tizedik helyén – két ötödik hely volt a legjobb eredménye a spanyol versenyhétvégéig.

Jerezben végre ismét a legjobb formáját láthattuk Bagnaia-ban. Az űridővel elért pole pozíciója után a versenyen is nagyszerűen teljesített. Csak a Yamaha versenyzője, Quartararo tudta őt követni a 25 kör alatt. A világbajnoki címvédő mindössze 0,285 másodperccel maradt el tőle, ők ketten egy külön versenyt futottak, hiszen a harmadik helyen végő Aleix Espargaró közel 11 másodperccel ért később célba a páros mögött.

„Tudtam, hogy Fabio az az ember, akit le kell győzni” – mondta Bagnaia ötödik királykategóriás győzelme után. „Amikor ilyen meleg van, óvatosnak kell lenned az első guminyomással. Nem volt könnyű tartani ezt a gyors tempót sem, de minden tökéletesen ment.”

Az andalúziai 25 ponttal Bagnaia 56-ra növelte pontjainak számát, így 33 ponttal van lemaradva a világbajnokságot vezető Quartararóhoz képest. Az olasz jelenleg ötödik a bajnokságban, az elmúlt futamok lendületét szeretné továbbvinni a szezon hátralevő részében.

„Elég optimista voltam a tesztelések során” – mondta a versenyző. „De a valóság az első futamokon másképp nézett ki, és nagyon küszködtem. Aztán megváltoztattuk a stratégiánkat, és nem próbáltuk hozzám igazítani a motort. Hagytuk úgy, ahogy van, én pedig a vezetési stílusomat igazítottam. Ennek a motornak más stílusra van szüksége, több kanyarsebességre. Most úgy gondolom, hogy újra olyan jó formában vagyok, mint tavaly. Szeretném így folytatni, és csökkenteni a lemaradást az élmezőnyhöz képest.”

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a futamgyőzelmet úgy érte el Bagnaia, hogy nyolc nappal ezelőtt egy bukás következtében vállsérülést szenvedett és ez még mindig nem gyógyult meg neki teljes mértékben. „Nagyon aggódtam a verseny miatt vallotta be. „A vasárnap reggeli bemelegítésen fájdalomcsillapító nélkül motoroztam, ami nagyon nehéz volt. Aztán elmentem a mobilklinika orvosaihoz, ők pedig adtak valamit, ami használt. Így rendben voltam, csak az utolsó néhány kör volt nehéz a kanyarokban, hiszen az utolsó kivételével minden fékezés a jobb oldalon történik. A 6-os kanyarban nagyon nehéz volt megfékezni a motort, mert olyan volt, mintha valaki nyomást gyakorolna a [vállamra], és ez fájdalmas volt.” Most a verseny után megint nagyobb a fájdalom, de semmi baj.”

A csapat öröme a megnyerte futam után:

Lorenzo hivatalosan is legenda lett

0

Hol máshol, ha nem Jerezben került sor a spanyol klasszis legendává avatására, hiszen ez az a pálya, ahol 15 évesen debütált.

Jorge Lorenzo abszolút megosztó személyiség, mind a versenytársak, mind a rajongók körében. A pályafutása azonban vitathatatlan. 18 évet töltött a versenyzés világában, kétszer lett világbajnok a 250 köbcentis kategóriában, és háromszor diadalmaskodott a MotoGP-ben. Pályafutása során összesen 297 futamon vett részt, melyből 152 alkalommal dobogóra is állt. Összesen 68 futamgyőzelemmel büszkélkedhet, melyből 47-et a királykategóriában szerzett.

Carmelo Ezpeleta az alábbi gondolatokat fogalmazta meg Lorenzóról:

„Mindenekelőtt nagyszerű ember és barát. Az a típusú ember, aki igyekszik mindig a legjobbat kihozni magából. Természetesen kiváló versenyző és a 33. pilóta, akit legendává avatunk. Egyike a MotoGP-történelem legmeghatározóbb pilótáinak. Nagyon büszke vagyok, hogy átadhatom neki ezt az elismerést.”

Lorenzo visszaemlékezett az első Jerezben töltött versenyhétvégéjére:

„Pénteken már láttam, hogy elvonulnak előttem a nagy versenyzők. Már akkor tudtam, hogy én is ezen a szinten szeretnék versenyezni. Szombaton a Derbi istállójában kaptam egy tortát. Rögtön könnyek szöktek a szemembe. A legszebb születésnapi ajándék ezután következett, hiszen megtekinthettem gyermekkori bálványom, Max Biaggi lakóautóját. Pompás látvány volt,ott volt a hivatalos Yamaha bőrruhája is. Azt kívántam, bár én is eljuthatnék egyszer idáig. Most 20 évvel később újra itt vagyok, hogy átvegyem ezt a kitűntetést. Elértem mindent, amiről valaha álmodoztam. A sikerek mellett nagyszerű emberekkel találkoztam, a legjobb pilótákkal versenyeztem, és már nekem is van lakóautóm, hivatalos Yamaha bőrruhával. Akik most itt vannak, mindig nagyon jók voltak hozzám, és ez a cím többet jelent számomra egy világbajnoki címnél. Minden MotoGP-legenda egy nagyszerű versenyző, de nem minden pilóta válhat legendává. Nagyon büszke vagyok, hogy csatlakozhattam ehhez a körhöz, és egész életemben hálás leszek azért, hogy MotoGP-versenyző lehettem.”

Oulton Park – BSB 1. verseny: Ray nyerte a piros zászlóval véget érő versenyt

0

Bradley Ray húzta be a futamgyőzelmet a Brit Superbike második versenyhétvégéjének első futamán az Oulton Parkban, ahol 4 év után tudott újra győzni.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a regnáló bajnok, Tarran MacKenzie Oultan Parkban szeretett volna visszatérni a tesztelés alatt elszenvedett bokatörése után, azonban az orvosi stáb nem adott engedélyt a versenyzőnek az indulásra, így a McAMS Yamaha továbbra is egy versenyzővel indul a hétvégén.

A címvédő azonban ott van a paddockban és segíti csapattársát, Jason O’Hallorant.

A futamot Kyle Ryde kezdhette meg az élről, aki szenzációs pole pozíciót szerzett a változékony időjárási körülmények között a SUPERPICKS kvalifikáción szombat délután Josh Brookes és Luke Mossey előtt. Bradley Ray a hetedik pozícióból kezdhette meg a versenyt.

Kyle Ryde Fotó: British Superbike Media

Elkezdődött a Milwaukee Spring Grand Slam, ahol a versenyzők az Oulton Park-i és a Donington Park-i futamokon egy extra nyereményért szállnak harcba. A hat futamból álló alversenyre az Oulton Parkban (április 30. – május 2.) és a Donington Parkban (május 20. – május 22.) kerül sor. A két versenyhétvége a The Milwaukee Race of the North (Oulton) és a The Milwaukee King of Donington elnevezést viseli.

Kyle Ryde rajtolt a legjobban, Rory Skinner és Josh Brookes elől, majd a kawasakis Skinner állt az élre.

Ray feljött a harmadik helyre, majd a második körben megszerezte a vezető pozíciót, miközben Skinner, Ryde és Brookes követték.  Ray magabiztosan motorozott, egyenletes köröket futott, ami előnyhöz juttatta riválisaival szemben, mögötte pedig egyre élesebbé vált a harc a dobogós helyekért.

Skinner ment Ryde és Brookes előtt, de Peter Hickman is versenyben volt velük. Ahogy teltek a körök, Tommy Bridewell beszállt a csatába az első ötben, miután a 16. helyről felküzdötte magát.

A verseny piros zászlóval zárult, miután David Johnson összetörte a Rich Energy OMG Racing Yamahát, így Ray mögött Skinner és Ryde ünnepelhettek a dobogón.

Brookes a szezon eddigi legjobb eredményét hozta negyedik helyével, megelőzve Hickmant és Bridewellt. Christian Iddon a hetedik helyen végzett a Buildbase Suzuki nyergében, aki a piros zászló előtt nem sokkal előzte meg Jason O’Hallorant.

Lee Jackson és Danny Buchan fért be az első tízbe, míg a silverstone-i hétvégén mesterhármast elérő Glenn Irwin a 11. helyen érte célba, aki ennek ellenére továbbra is vezeti a bajnokságot.

Oulton Park – BSB 1 futam végeredménye:

1 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha
2 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 2.756
3 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 2.810
4 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 2.999
5 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 3.311
6 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products  Ducati 4.789
7 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 7.343
8 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 7.761
9 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 7.810
10 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 8.192
11 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 9.819
12 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 10.116
13 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 10.202
14 Ryan VICKERS FHO Racing  BMW 10.581
15 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 18.331
16 Storm STACEY Team LKQ Euro Car Parts Kawasaki 18.568
17 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 19.002
18 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 20.135
19 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 26.799
20 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 26.848
21 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 27.558
22 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 28.024
23 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 28.219
24 Luke MOSSEY TAG Racing Honda 28.487
25 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 29.051
26 Luke HOPKINS Black Onyx Security Honda 41.031
27 Dan JONES iForce BMW BMW 41.354
28 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 41.638
29 Conor CUMMINS Milenco by Padgetts  Honda 50.406
30 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1 kör
Nem értek célba:
David JOHNSON 1 kör
Bjorn ESTMENT 8 kör

Egy speciális Ducati is őrzi Ayrton Senna emlékét

0

A brazil Forma-1-es legenda, Ayrton Senna emlékére a Ducati az 1199 Panigale S modellből készített egy mindössze 161 darabból álló limitált szériát.

A Ducati annak idején, még a 2013-as Two Wheels Motorcycle Show-ra készítette el az 1199 Panigale S modelljének meglepetés Senna változatát. A darab kizárólag a brazil piac számára készült, és mindössze 161 készült belőle. Pontosan annyi, ahány versenyen a háromszoros világbajnok indult a Forma-1-ben.

A különleges festés színét maga a versenyző választotta ki a Ducati gyárban tett látogatása során. Erre mindössze néhány héttel azelőtt került sor, hogy tiszteletét tette volna Borgo Panigaléban. Később, 1995-ben egy háromszáz darabból álló sorozat készült ugyanezzel a színnel.

Az első, háromszoros Forma-1-es világbajnok előtt tisztelgő Ducati egy szürke, piros kerekű 916SP, a „916 Senna I” volt, ebből minössze 300 darab készült. 1997-ben elkészült ennek a következő változata, a „916 Senna II”, egy évre rá pedig a „916 Senna III”. Mindhárom rendkívül népszerű a gyűjtők körében.

A Ducati, szoros együttműködésben a Senna Alapítvánnyal készítette el ezt a motort. Célja az volt, hogy ezzel járuljon hozzá az alapítvány által kitűzött célokhoz. Az 1199 Panigale S tehát egy tisztelgés volt a valaha volt egyik legnagyobb nevű ducatista iránt.

Minden egyes piacra dobott 1199 Panigale S a különleges színösszeállításban pompázik. Emellett ugyancsak mind a 161 motorkerékpár verseny kipufogórendszerrel van felszerelve, valamint mindegyik egyedi gyártási számmal rendelkezik.

Az egyetlen, Európában lévő példány tulajdonosa a korábbi 250-es, illetve Superbike-világbajnok, Max Biaggi.

Ducati 1199 Panigale S Senna
Fotó: Ducati

Jerez: Bagnaia nyerte a Quartararóval folytatott különmeccset

0

A szombati időmérős körrekord után következhetett a vasárnapi nap a Spanyol Nagydíjon, ahol Bagnaia-Quartararo párharc körvonalazódott.

Egy brutális körrekorddal szerezte meg még szombaton a pole-pozíciót Francesco Bagnaia. A ducatis szombatja a gyenge szezonkezdet után tehát javuló teljesítményt ígért, legnagyobb ellenfelének pedig Fabio Quartararo ígérkezett.

Bagnaia aztán jól kapta el a rajtot is, és az első métereken meg tudta tartani az első helyet is Quartararo, valamint Miller előtt. Az első körökben a vb-címvédő még tartani tudta a Ducati gyári motorosát, de erre Bagnaia egy gyors körrel tudott válaszolni.

A 10. körben láthattuk az első esést, ekkor véget ért Johann Zarco versenye. Nem sokkal később követte őt a kiesők listáján a Honda által harmadik motoron indított Stefan Bradl is. Bagnaiáék el tudtak lépni mindenki mástól, hamarosan már hat másodperc fölé hízott az előnyük a harmadik helyet ekkor birtokló Jack Millerhez képest.

Az első két hely mögött kialakulni látszott még egy pár, ugyanis a verseny közepére Miller mögé megérkezett Marc Márquez is. A 17. körhöz érkezve sem Quartararo nem tudta megelőzni Bagnaiát, sem Márquez nem tudott mit kezdeni Millerrel. A verseny végéhez közeledve állandósult a hat-hét-nyolc tizedmásodperc körüli különbség az élen lévő duó között. Az első két páros mögött Aleix Espargaró, Joan Mir és Takaaki Nakagami tűntek fel, őket Bezzecchi, Bastianini és Binder követte.

Márquez az utolsó körökben nekivágott Miller levadászásának, eközben pedig Quartararo is felzárkózott fél másodpercre Bagnaia mögé. Az utolsó körnek is Bagnaia vezetésével vágtak neki, nyomában szorosan Quartararóval. Márquez végül meg tudta előzni ausztrál riválisát, de ez végül nem a dobogót jelentette számára, oda ugyanis nem ő, hanem Aleix Espargaró szerezte meg. Ezzel az Aprilia 2023-ra vonatkozóan elvesztette minden privilégiumát, amivel eddig rendelkezett a többi gyártóhoz képest. A futamot pedig végül, nagyon szoros különbséggel ugyan, de Bagnaia be tudta húzni.

Márquez előzése Millerrel szemben:

Ennyi döntött a befutó során:

A Spanyol Nagydíj végeredménye

Poz. Versenyző Csapat Motor Idő/Különbség
1 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Ducati 41’00.5540
2 Fabio Quartararo Monster Yamaha Yamaha +0.285
3 Aleix Espargaró Aprilia Racing Aprilia +10.977
4 Marc Márquez Repsol Honda Honda +12.676
5 Jack Miller Ducati Lenovo Ducati +12.957
6 Joan Mir Team SUZUKI Suzuki +13.934
7 Takaaki Nakagami LCR Honda Honda +14.929
8 Enea Bastianini Gresini Racing Ducati +18.436
9 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati +18.830
10 Brad Binder Red Bull KTM KTM +20.056
11 Pol Espargaró Repsol Honda Honda +20.856
12 Miguel Oliveira Red Bull KTM KTM +23.131
13 Alex Márquez LCR Honda Honda +25.306
14 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia +27.358
15 Franco Morbidelli Monster Yamaha Yamaha +27.519
16 Luca Marini Mooney VR46 Ducati +29.278
17 Andrea Dovizioso RNF Yamaha Yamaha +35.204
18 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing Ducati +35.361
19 Álex Rins Team SUZUKI Suzuki +38.922
20 Remy Gardner Tech3 KTM KTM +43.378
21 Lorenzo Savadori Aprilia Racing Aprilia +44.299
22 Jorge Martín Pramac Racing Ducati +67.681
Nem értek célba
Darryn Binder RNF Yamaha Yamaha
Stefan Bradl Repsol Honda Honda
Johann Zarco Pramac Racing Ducati

Jerez – Ogura kényelmes rajt-cél győzelmet aratott

0

A Moto3-as géposztály versenyével ellentétben a középső kategória futamán nem rágtuk le a körmünket az izgalomtól.

A pole pozícióból induló japán Ai Ogura végig vezetve megnyerte a Moto2-es Japán Nagydíjat, amely pályafutása első Grand Prix-győzelme is egyben, minden géposztályt egybevetve.
A kérdés igazából a második hely sorsa volt, amely a portimaoi sérülése miatt továbbra sem 100%-os Aron Canet, valamint a Marc VDS olasz versenyzője, Tony Arbolino között dőlt el. Egy darabig küzdött még azért Arbolino csapattársa, Sam Lowes is, ő azonban a negyedik körben kiesett.

Többen estek még a futamon: először rögtön Pedro Acosta, ő még tudta folytatni a versenyt. Az említett Lowes, valamint Romano Fenati és Somkiat Chantra azonban nem. A bukások közül azonban nem ők maradnak meg nekünk, hanem ah, ahogyan az utolsó kanyarban Jake Dixon elesett, és kiütötte magával a korához (és a Boscoscuro márkához) képest feltűnően remekül versenyző Fermín Aldeguert. Aldeguer még folytatta, de pár kör után kiállt a boxba inkább.

Canet elkezdett a futam vége felé felzárkózni Ogurára, egy manőver azonban kibillentette az egyensúlyból, így a japán előnye ismét megnyugtató lett – ami aztán a futam végéig kitartott.
Ogura tehát megszerezte élete első futamgyőzelmét, először szólt neki a japán himnusz. Mögötte Canet lett a második és Arbolino a harmadik. A Red Bull KTM Ajo-nál versenyző Augusto Fernandez lett a negyedik, a Liqui Moly német versenyzője, Marcel Schrötter az ötödik, a bajnoki listavezető Celestino Vietti pedig a hatodik helyen futott be.

Az utolsó pozícióban a géposztállyal eddig megbarátkozni nem igazán tudó Niccoló Antonelli zárt, aki ráadásul még egy dupla hosszú körös büntetést is kapott, mivel az eredetileg rámért szimpla büntetést nem töltötte le.

Jerez – Moto2 futam végeredménye:

1 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX
2 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 2.509
3 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 3.669
4 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 5.358
5 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact KALEX 9.245
6 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 12.122
7 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 13.918
8 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 14.064
9 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 18.980
10 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 27.767
11 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 31.536
12 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 33.308
13 Stefano MANZI Yamaha VR46 KALEX 33.635
14 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 33.751
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 33.836
16 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 34.040
17 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX 37.292
18 Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA 41.128
19 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 41.307
20 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 46.441
21 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 53.073
22 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 56.157
23 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 56.521
Nem értek célba
Fermín ALDEGUER Lightech Speed Up BOSCOSCURO 10 kör
Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 14 kör
Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 15 kör
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 16 kör
Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 16 kör
Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 17 kör
Romano FENATI Lightech Speed Up BOSCOSCURO 19 kör