back to top
2025. április 29. 10:47
Kezdőlap Blog Oldal 773

Portimao teszt 2. nap – Aron Canet új csúccsal első Acosta előtt

0

Nemcsak Sito Pons új igazolása, hanem az őt követő három versenyző is pályacsúcson belüli időt ment ma: Aki Ajo kettőse, és a tegnapi első Jake Dixon is.

Vasárnap rendezték a Moto2 világbajnokság hivatalos előszezoni tesztjének második napját. A mai első négy helyezett mindegyike megdöntötte a hivatalos pályacsúcsot (1’42.101), ami Raul Fernandez tavalyi pole-pozíciós ideje – ám mivel ez csak teszt, a rekord továbbra is érvényben marad. A további közös az első négyben, hogy mindegyikük vagy csapatot, vagy géposztályt váltott.

A mai leggyorsabb az Aspar csapattól a Pons Racinghez (vagyis a Flexbox HP40-hez) igazoló Aron Canet volt. Ő 37 ezreddel előzte meg a második helyezett újoncot, a tavalyi Moto3 világbajnok Pedro Acostát. Őt követi késsel a Red Bull KTM Ajo-s csapattársa, Augusto Fernandez. A spanyol hármast követi a tegnapi első brit Jake Dixon, aki épp Aron Canet asparos ülését vette át.

[kép=32413] Hector Faubel tanítványa, Fermín Aldeguer tovább brillírozik

A legjobb nem-kalexes ezúttal is a Moto2 Európa-bajnokság tavalyi győztese, a még mindig csak 16 éves spanyol Fermín Aldeguer, aki a Speed Up csapat Boscoscuróján ülve a hetedik lett ma. A lista végét újoncok zárják: az argentín Gabriel Rodrigo a 24., míg a thai Keminth Kubo az utolsó, 30. helyen végzett.
A brit Sam Lowes-nek ma sem ment jól: csak 20. lett ma, ami nem túl meglepő, mivel ínhüvelygyulladástól szenved, ami miatt a holnapi napot ki is fogja hagyni.

Viszonyításképpen a hivatalos körrekordok:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’42.504 (Remy Gardner, 2020)
Abszolút körrekord: 1’42.101 (Raul Fernandez, 2021)

A portimaoi teszt második napjának végeredménye:

1 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1’41.892
2 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1’41.929 0.037
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1’42.003 0.111
4 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1’42.040 0.148
5 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1’42.187 0.295
6 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact GP Kalex 1’42.453 0.561
7 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1’42.549 0.657
8 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1’42.688 0.796
9 Cameron BEAUBIER American Racing Team Kalex 1’42.801 0.909
10 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1’42.818 0.926
11 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing Team Kalex 1’42.863 0.971
12 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1’42.967 1.075
13 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1’42.992 1.100
14 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1’43.004 1.112
15 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1’43.011 1.119
16 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1’43.031 1.139
17 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’43.033 1.141
18 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’43.131 1.239
19 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP Kalex 1’43.256 1.364
20 Sam LOWES Marc VDS Racing Team Kalex 1’43.330 1.438
21 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1’43.409 1.517
22 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’43.464 1.572
23 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1’43.581 1.689
24 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’43.659 1.767
25 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1’43.770 1.878
26 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’43.830 1.938
27 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1’44.146 2.254
28 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1’44.234 2.342
29 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1’44.356 2.464
30 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’44.481 2.589

A holnapi nappal zárul a teszt.

Fotó: Pons Racing, Fermín Aldeguer official facebook

Harci díszbe öltözött visszatérő: Versenyfestében az Althea Ducati

Még 2021. december 7-én jelentette be a nagy múltú Althea Racing, hogy visszatérnek a Superbike világbajnokság porondjára, azon belül is a Supersportba. A legendás istálló szombaton mutatkozott be hivatalos a 2022-es szezonra vonatkozóan.

Az Althea Racing eddig legnagyobb sikere minden kétséget kizáróan az volt, amikor 2011-ben Carlos Checával (és a Ducatival) megnyerték a Superbike világbajnoki címét. Ezt követően voltak ugyan partnerségben a BWM-vel és a Hondával is, de hasonlóan jó eredményeket nem igazán sikerült elérniük, így végül az olasz bajnokságba való „visszavonulás” mellett döntöttek. Most innen kapaszkodnak vissza ismét a világbajnoki porondra, ott is a Supersportba, amely kategória nem mellesleg koránt sem ismeretlen számukra. Még 2007-ben ugyanis itt tűnt fel először vb-szinten az olasz istálló, akkor még Hondával. Ezúttal Ducatival térnek vissza, a versenyzőjük pedig a 2019-es Supersport világbajnoki ezüstérmes Federico Caricasulo lesz.
 [kép=32411]
Az erőviszony latolgatások alapján mindenki arra számít, hogy a Supersportba belépő Ducati lesz mindenki számára a mérce, igaz a kategória első közös tesztjére még várni kell. Az átalakuló 600-as géposztályban ebben az évben öt állandó márkát láthatunk majd a Ducait, a Kawasaki, a Yamaha, az MV Agusta és a Triumph jóvoltából. Ducatival összesen hat istálló és hét pilóta fog versenyezni.
[kép=32412]
Ezekből egy a feljebb már említett Althea Ducati és Caricasulo. Rajtuk kívül még a következő alakulatok (és versenyzők) mennek majd a bolognaiak 955-ös V2-es versenygépével: CM Racing (Max Kofler), Barni Racing (Oliver Bayliss), Aruba Racing (Nicoló Bulega), Orelac Racing (Raffaele De Rosa), és a D34G Racing (Federico és Filipo Fuligni). Utóbbi csapat kapcsán meg kell jegyezni, hogy ők csak az európai futamokon állnak majd rajthoz.

Fotó: Althea Racing

A sorozatban újonc Specsavers Suzuki csapat is megmutatta idei versenygépét

0

A Specsavers Suzuki csapata a 2022-es szezonban a Bennetts Brit Superbike bajnokságban gurul pályára, Leon Jeacockkal a nyeregben.

A szatellit csapat tavaly debütált a Superstock-ban, az idei esztendőben pedig már a Brit Superbike-ban mutatkozik be. A napokban rántották le a leplet versenygépük festéséről, 55 nappal a szezon kezdete előtt. Az istálló versenyzője a 34 éves Leon Jeacock, aki az előző évben a Superstock-ban rótta a köröket. Ezidáig három versenyen vett részt a szigetországi bajnokságban 2021-ben, amikor is a korábbi Moto3-as világbajnokot, a sérült Danny Kentet helyettesítette a Buildbase Suzuki versenygépén. Jeacock nem ismeretlen motoros körökben, hiszen 2011 óta versenyez, több kategóriában is megfordult az elmúlt 11 évben.

A leleplezés kapcsán a csapat tulajdonosa, Moore így nyilatkozott: “Nagyon izgatott vagyok, hogy bemutathatom a 2022-es festésünket a Superbike (az első ebben a sorozatban) és a Superstock géposztályokban. Keményen dolgozunk az előttünk álló szezonra való felkészülésen a Hawk Racinggel, és alig várjuk az első hivatalos tesztet a következő hónapban.”

Fotó: Bennetts British Superbike Championship

Santi Hernandez: „Az a célunk, hogy Marc nyerje meg a világbajnokságot”

0

12 év együttműködés után nem is csoda, hogy Marc Marquez főmérnöke, Santi Hernandez hatalmas potenciált lát a 29 éves versenyzőben. Úgy véli, idén a spanyol visszatérhet a trónra.

Marc Marquez utóbbi szezonjaira nem éppen a szerencse volt jellemző. Számos sérülés közbeszólt, így a spanyol klasszis számára nem sikerült elhódítani a világbajnoki címet. Azonban főmérnöke szerint, idén minden esély megvan rá, hogy versenyzője újra a csúcsra érjen, mivel hatalmas változások mentek végbe mind a motoron, mind pedig Marquez gyógyulásában tavalyhoz képest.

A 2022-es fejlesztésű gyári Hondát mintha kicserélték volna. Új a motor, a váz, a burkolat, és további aerodinamikai elemek is megjelentek a versenygépen.

Santi Hernandez az alábbiakat nyilatkozta az új motorral kapcsolatban, szavait a Crash.net idézi:
„Különösen a stabilitás a kanyarbejáratokon, nagyobb sebesség és több erő az egyenesben – ez az, amit akarunk. Minden versenyző ezt szeretné igazából, erősebbnek lenni az egyenesben, stabilabb fékeket, illetve gyorsabban kijönni a kanyarokból. Kéréseink ezek voltak, mivel ezek azok a területek, ahol nagyon szenvedtünk, különösen az egyenesekben, ahol csak úgy tudod növelni a sebességed, ha nagyobb erejű motor dolgozik a gépben.”

Marc Marquezt azonban nem csak a sérülései viselték meg, hanem a fiatal trónkövetelők, akik a pályán semmitől nem riadnak vissza, hogy felvegyék vele a harcot. Hernandez úgy véli, a spanyol képes lesz felülkerekedni az akadályokon és megcélozni a világbajnoki cím elérését:
„Ha ugyanazzal a pilótával dolgozol már évek óta, akkor minden könnyebben megy, mivel mindent tudunk egymásról és a másik munkájáról. Azonban ez azért nehéz is, mert mindenkinek fejlődnie kell, mivel vannak gyenge pontjaink. Szeretnénk, ha ezeket a hiányosságokat az új motorral ki tudnánk küszöbölni, illetve magunk mögött hagyhatnánk ezeket a tényezőket. A legjobbunkat nyújtva szeretnénk a csúcsra érni. Hogy őszinte legyek, ha olyan emberrel dolgozol együtt, mint Marc, a cél egyértelműen a világbajnoki cím, mivel magunk mögött hagytunk két nehéz idényt, amikor nem volt esélyünk harcolni érte. Majd látjuk hogyan alakul a szezon, milyen kimenetele lesz egy-egy versenynek, hogy akkor mi lesz a valódi célunk, de ha engem kérdeztek: megnyerni a világbajnokságot Marc-kal – ez a cél.”

Fotó: MotoGP Media

Biaggi: „Két erős pilótánk van, és a legjobbra számítunk”

0

A Sterilgarda Husqvarna csapat Max Biaggi vezetésével már két privát tesztet teljesített Jerezben, ahol végre kipróbálhatták a 2022-es konfigurációt. A csapat főszponzora a Sterilgarda Alimenti lett, akik hosszú ideje képviselik a csapatfőnököt.

Max Biaggi számára a negyedik év kezdődik meg, mint Moto3-as csapatvezető. Két nagyszerű pilótával vág neki az idei szezonnak, akik nem mások, mint a 27 éves John McPhee, és a 21 éves Ayumu Sasaki. McPhee szereplése az utóbbi szezonokban számos kérdőjelet vont maga után, mivel rendkívül tehetséges pilóta, de sajnos sosem jött ki számára a lépés eddig. Ezen kívül a maga 27 évével kisé túlkorosnak is számít a legkisebb géposztályban. Ayumu Sasaki eddig 3 dobogós helyezéssel büszkélkedhez a Moto3-ban, a tavalyi idényt pedig a világbajnokság 9. helyén zárta, ami elismerendő teljesítmény, mivel a legkisebb kategória valóban kiszámíthatatlan.

A két pilóta nagyon örül, hogy elérkezett a portimaói teszt, véleményüket a Speedweek.com idézi:
John McPhee: „Nagyon örülök, hogy újra felülhetek erre a motorra. A pálya nagyszerű, és minden lehetőséget megad számunkra ahhoz, hogy megtaláljuk a helyes irányt a tesztelés során. Ez az utolsó dobásunk, hogy Katar előtt minél tisztább képet kapjunk a motorról, így az a célunk, hogy ezzel a teszttel megtaláljuk a helyes alapbeállítást a szezonkezdésre.”

Ayumu Sasaki: „Nagyon boldog vagyok, hogy elérkezett a portimaói teszt, ezen kívül izgatott is vagyok a kimenetelét illetően. 2 nagyszerű tesztet tudhatunk magunkénak Jerezben, és nagyon jól érzem magam az új csapatban. Amikor először megláttam a motort, rögtön pozitív érzés fogott el. Tudom, hogy Portimao fog leginkább felkészíteni az idénynyitó futamra Katarban.”

Max Biaggi is megszólalt a téma kapcsán:
„Ez a portimaói teszt jelenti a 2022-es szezon kezdetét hivatalosan. Mi vagyunk a Husqvarna csapat, és kezdettől fogva jó eredményeket várnak el tőlünk. Idén két erős pilótával vágunk neki a szezonnak, és azt várom, hogy magas színvonalon tudjuk teljesíteni a ránk váró tesztnapokat.”

Fotó: Sterilgarda Husqvarna Max Racing Official Twitter

Portimao Moto3 teszt 1. nap – Tatsuki Suzuki az élen

0

A negyedliteres géposztály első hivatalos edzésnapján a rutinos japán hozta a jerezi formáját. Három újonc is az első tízben.

A Moto3 világbajnokság mezőnye számára is elkezdődött a hivatalos háromnapos portimaoi előszezoni teszt. Az idén rajthoz álló 30 versenyzőből 28-an voltak jelen ma: a tavalyi VB-második olasz Dennis Foggia betegség miatt a mai napot, az újonc japán Taiyo Furusato bokatörés miatt pedig az egész tesztet ki kényszerül hagyni.
Bár a Leopard Racingnek nélkülöznie kellett a kulcsemberét, így is az élen végeztek: az új igazolásuk, a Sic58 Squadra Corse csapattól öt év után távozó japán Tatsuki Suzuki volt ma a leggyorsabb – amely a jerezi privát teszteken mutatott tempója fényében nem meglepő. Második helyen az Aspar csapat 2020-as Junior világbajnok versenyzője, a spanyol Izan Guevara zárt, 131 ezreddel japán riválisa mögött.

[kép=32409] Az újonc David Munoz több, mint remekül kezdett

Harmadikként egy újoncot találunk az eredménylistán: a Boé SKX színeiben induló David Munoz szűk három tizeddel maradt el Suzukitól. A fiatal spanyol srácról tudni kell, hogy tavaly második lett a Red Bull Rookies Cupban, a Moto3 Junior VB-n pedig harmadik. Szóval látható, hogy a csapattulajdonos José Gutierrez Boé jó vásárt csinált vele. Negyedik a Tech3 török fenegyereke, Deniz Öncü lett, ötödik helyen pedig ismét egy újoncot látunk – akinek a csapata is újonc! A brazil Diogo Moreira tavaly a Red Bull Rookies Cupban és a Moto3 Junior VB-n is megvillantotta oroszlánkörmeit, az istállója, a spanyol MT Helmets – MSI számára szintén ez lesz az első év a világbajnokságon.
A mezőny ezúttal is szoros: 17-en végeztek egy másodpercen belül.

[kép=32410] Xavi Artigas a PrüstelGP CFMotoján (vagyis KTM-jén)

Az eredménylistán egy új márkát találunk: a kínai CFMoto a német PrüstelGP csapat partnereként csatlakozik a világbajnoksághoz – ám a márka a KTM érdekeltségébe tartozik, így a Husqvarnához és a GasGashoz hasonlóan ez a motor is valójában egy átcímkézett KTM.
A listát a mezőny egyetlen hölgyversenyzője, a spanyol Ana Carrasco zárja, akinek több évnyi Supersport 300 után kell visszaszoknia a Moto3 géposztályhoz.

Viszonyításképpen két infó:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’47.610 (Gabriel Rodrigo, 2021)
Abszolút körrekord: 1’47.274 (Sergio Garcia, 2021)

A portimaoi teszt első napjának végeredménye:

1 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1’48.575
2 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1’48.706 0.131
3 David MUNOZ Boé SKX KTM 1’48.858 0.283
4 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.911 0.336
5 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’48.928 0.353
6 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’49.187 0.612
7 Sergio GARCIÁ GasGas Aspar Team GasGas 1’49.187 0.612
8 Carlos TATAY CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’49.210 0.635
9 Ivan ORTOLÁ Team MTA KTM 1’49.224 0.649
10 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’49.280 0.705
11 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.291 0.716
12 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team Honda 1’49.360 0.785
13 Scott OGDEN VisionTrack Racing Team Honda 1’49.423 0.848
14 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’49.429 0.854
15 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.501 0.926
16 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team Honda 1’49.515 0.940
17 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1’49.548 0.973
18 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’49.587 1.012
19 John MCPHEE Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’49.683 1.108
20 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse Honda 1’49.792 1.217
21 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’49.962 1.387
22 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse Honda 1’50.065 1.490
23 Stefano NEPA Team MTA KTM 1’50.274 1.699
24 Xavier ARTIGAS CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’50.376 1.801
25 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia Racing KTM 1’50.503 1.928
26 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia Racing KTM 1’50.917 2.342
27 Josh WHATLEY VisionTrack Racing Team Honda 1’51.589 3.014
28 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1’52.503 3.928
Dennis FOGGIA Leopard Racing Honda

Folytatás holnap.

Fotó: MotoGP Media, Boé Motorsports, Prüstel GP

Portimao Moto2 teszt 1. nap – Jake Dixon a leggyorsabb, Acosta negyedik

A királykategória után a Moto2 és Moto3 számára is elérkezett a hivatalos előszezoni teszt. A középső géposztályban az Aspar csapathoz igazoló Jake Dixon végzett az élen a szoros mezőnyben.

A MotoGP legnagyobb géposztálya két előszezoni tesztet tartott: egyet Sepangban, egyet Mandalikában. A középső és legkisebb kategória számára a hivatalos előszezoni tesztre február 19 és 21 között kerül sor a portimaoi versenypályán.
A Moto2-ben tovább nőtt a Kalex vázgyártó térnyerése: a mezőny 30 versenyzőjéből 26 a német manufaktúra vázát használja – mellette van még csupán két Boscoscuro és két MV Agusta, mindketten Olaszországot képviselik. Ez amiatt van, hogy két csapat is Kalexra váltott: az Aspar csapat a Boscoscurót, az RW Racing pedig a japán NTS-t hagyta ott a német vázért.
A háromnapos portimaoi teszt első napján épp az egyik ilyen csapat versenyzője lett a leggyorsabb: a megszűnő Petronas Sprinta Racingtől az Aspar csapathoz igazoló brit Jake Dixon lett az első. A korábbi Brit Superbike ezüstérmes Dixon mindössze 75 ezreddel előzte meg azt a spanyol Aron Canetet, akinek a megüresedett helyére érkezett Asparékhoz. A harmadik és negyedik helyezett a Red Bull KTM Ajo két spanyol versenyzője, Augusto Fernandez és az újonc Pedro Acosta lettek – ők is még egy tizeden belül végeztek Dixonhoz képest. Ötödik helyen az ötszörös amerikai Superbike bajnok Cameron Beaubier lett az American Racinggel, az ő hátránya már 36 század. A mezőny szorosságát jelzi, hogy az első 14 versenyző egy másodpercen belül végzett.

[kép=32408] Sam Lowesnek nem ment ma jól: a rajtszámával megegyező, azaz 22. helyen zárt

A legjobb nem-kalexes ezúttal is a boscoscurós spanyol Fermín Aldeguer lett, ő tizedikként zárt. Az újoncokról röviden: a MotoE-ből érkező olasz Alessandro Zaccone a 16., a Supersport VB-futamgyőztes és Supersport 300 világbajnok spanyol Manuel Gonzalez a 18., a Moto3-ból fellépő cseh Filip Salac a 20., az amerikai Supersport-bajnok Sean Dylan Kelly a 26., a Moto2 EB-ről érkező thai Keminth Kubo a 27., a szintén Moto3-ból érkező olasz Niccolo Antonelli a 28., a teljesen újonc holland Zonta Van Den Goorbergh a 29., a 30., egyben utolsó helyet pedig az ugyancsak Moto3-azó argentín Gabriel Rodrigo foglalja el.

Viszonyításképpen két infó:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’42.504 (Remy Gardner, 2020)
Abszolút körrekord: 1’42.101 (Raul Fernandez, 2021)

A portimaoi teszt első napjának végeredménye:

1 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1’43.169
2 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1’43.244 0.075
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1’43.258 0.089
4 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1’43.264 0.095
5 Cameron BEAUBIER American Racing Team Kalex 1’43.529 0.360
6 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1’43.555 0.386
7 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1’43.581 0.412
8 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact GP Kalex 1’43.583 0.414
9 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1’43.620 0.451
10 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1’43.655 0.486
11 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1’43.754 0.585
12 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1’43.871 0.702
13 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing Team Kalex 1’43.939 0.770
14 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’44.137 0.968
15 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’44.236 1.067
16 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1’44.697 1.528
17 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1’44.722 1.553
18 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’44.746 1.577
19 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1’44.836 1.667
20 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1’44.837 1.668
21 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP Kalex 1’44.896 1.727
22 Sam LOWES Marc VDS Racing Team Kalex 1’44.979 1.810
23 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1’45.019 1.850
24 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1’45.034 1.865
25 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’45.057 1.888
26 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1’45.428 2.259
27 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’45.699 2.530
28 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1’45.751 2.582
29 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1’45.890 2.721
30 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’46.074 2.905

Folytatás holnap.

Fotó: Aspar Team, Marc VDS Racing Team

Acosta: „Nincs kitűzött cél, csak érezzük jól magunkat”

0

A Moto3-ból a középső géposztályba érkező fiatal spanyol úgy robbantott a jerezi privát teszten, ahogy korábban a legkisebb kategóriába jövet is tette. A hét közepén zajló sorozatban a második helyet szerezte meg a kombinált időeredmények alapján.

Pedro Acosta bombaként robbant be a Moto3 mezőnyébe tavaly és olyannyira jól sikerült a bemutatkozó éve, hogy rögtön el is hódította a világbajnoki címet. A 17 éves versenyző menetelése természetesen ezzel nem ér véget, hiszen a Moto2-es géposztály meghódítása most a cél számára, de mindez úgy, hogy örömét lelje benne.

A spanyol pilóta 149 kört tett meg a tesztnapok alatt, a csütörtöki kifutást meg is nyerte, a kombinált időeredmények alapján pedig második helyezést ért el, alig 0,003 másodperccel lemaradva Ai Ogura mögött.

Acosta a következő gondolatokat fogalmazta meg a Jerezben töltött két nappal kapcsolatban, szavait a Speedweek. com idézi:
„Nagyszerű teszt volt, nagyon sok kört tettünk meg. Fontos volt számunkra, hogy megértsük, hol kell javulnunk és hol nem. A Moto2-es gépre történő váltás nagyon jól sikerült, jól érzem rajta magam, érzem a különbséget mind a gumik, mind pedig a motor méretét tekintve. Nem is beszélve a sebességről. Nem tűztünk ki konkrét célt erre a szezonra. Portimaóban ezen az úton fogunk tovább haladni, mivel az a lényeg, hogy jól érezzük magunkat, ha a pályára gurulunk.”

Fotó: MotoGP Media

Idén élőben közvetítik a Man-szigeti TT-t!

0

Egy fizetős online platformon lesz csak látható, de a korábbi évekhez képest ez mindenképpen óriási előrelépés.

Pontosan száz nap múlva kezdődik az utcai versenyek legrégebbike és egyik legveszélyesebbike, a Man-szigeti TT. A koronavírus-járvány miatt sem 2020-ban, sem 2021-ben nem rendezték meg a legendás viadalt. Idén azonban már meg fogják tartani, és lesz egy elképesztő újítás: élőben fogják közvetíteni a versenyeket és az időmérőket is!

A Man-szigeti TT nem tévébarát: ugyanis itt a mezőny nem egyszerre rajtol el, mint a többi versenyen, hanem itt a ralihoz vagy a kerékpáros időfutamokhoz hasonlóan egyenként rajtolnak el, tíz másodperces különbségekkel. (Vagyis a versenyzők itt igazából nem egymás, hanem az óra ellen küzdenek.) Emiatt nem lehetett közvetíteni sem rendesen, hiszen a mezőny eleje már túl volt a 60,7 kilométer hosszúságú pálya felén, amikor az utolsóként rajtoló motorosok elindultak.
Az eddigi években éppen ezért csupán live timing volt, valamint az Egyesült Királyságban és Írországban jelenlévő ITV4 csatorna adott esténként összefoglalót. 2022-re azonban versenyt szervező Auto Cycle Union (ACU), valamint az állandó médiapartnerük, a Greenlight Television nagy fába vágták a fejszéjüket: idén már élő közvetítés is lesz! Több szakember, több kamera, valamint egy új, direkt emiatt épített stúdió is ezt a célt szolgálja majd.


Sok ilyen felvétel lesz majd, mint amilyen ez is – itt Peter Hickman köréről

Hol lesz látható a TT közvetítése, és mennyibe kerül?

Kizárólag az interneten, a TT+ nevű platformon lesz látható, és 15 brit fontba (egész pontosan 14,99-be) fog kerülni. A verseny csak május végén kezdődik, de a platform már áprilistól élni fog. Nézhető lesz számítógépen, okostelefonon, tableten és okostévén is. A Man-szigeti TT hivatalos weboldaláról lehet majd elérni.

Mennyi kamerával fognak közvetíteni egy ilyen hosszú pályáról?

20 kamera lesz a pálya legfontosabb pontjain elhelyezve. Lesz továbbá két közvetítőhelikopter (egy-egy a sziget két oldalára), valamint két darab, rázókőbe épített kamera. A legtöbb versenyző motorjáról pedig már eddig is volt onboard videó.

Mit kap az ember cserébe a TT+ Live Pass-ért?

Több, mint 40 órányi közvetítést a rendezvény 10 napjáról, beleértve az időmérőket és a versenyeket is. Kap az ember továbbá felvezető műsorokat, interjúkat, elemzéseket. Ezek kizárólag angol nyelven fognak zajlani, a stáb tagjai között pedig több, korábbi versenyzőt is találunk, akik szakértőként lesznek jelen. Név szerint: Steve Plater, Cameron Donald, Maria Costello, Patrick Farrance, Jenny Tinmouth és Horst Saiger. A közvetítés során természetesen több infografika is segíti majd a nézőket.

A verseny két hétig tart. Előtte és utána mit kap a néző a pénzéért?

Azonkívül, hogy visszanézheti az idei közvetítést; több, mint 24 órányi régebbi felvételt tartalmazó archívumhoz is hozzáfér az előfizető: mintegy 80 korábbi verseny összefogalója, körrekordok onboard felvételei, és hasonló érdekességek találhatóak benne. Élőben nézheti meg a TT hivatalos megnyitóját 2022 áprilisában, meghallgathatja a kéthetente jelentkező exkluzív podcastet, valamint a TT első hivatalos eSport versenyének közvetítését is láthatja. Érkezik két dokumentumfilm is a Tourist Trophyról: 2022 őszén egy egész estés film; 2023 tavaszán pedig egy, a MotoGP Határok Nélküljéhez, vagy a Forma1 Hajsza a túlélésért-hez hasonló nyolcrészes dokusorozat kerül bemutatásra, szintén kizárólag ezen a felületen.

Egyéb változások is lesznek a legnagyobb presztizsű utcai versenyen: növelik a biztonságot, valamint korlátozzák az indulók létszámát. Ezekről azonban egy másik cikkben számolunk be.

Fotó: Auto Cycle Union

Második jerezi privát teszt – 2. nap: Acosta átvette, Suzuki megőrizte az elsőséget

0

Az újonc Pedro Acosta megnyerte a nemhivatalos teszt második napját. A legkisebbeknél ismét Tatsuki Suzuki volt a leggyorsabb.

A hivatalos portimaoi teszt előtt rendeztek még egy kétnapos nemhivatalos tesztet a MotoGP középső és legkisebb géposztálya számára. Nem javultak látványosan a köridők tegnaphoz képest.

Moto2:

a mai körözésen némi meglepetésre (vagy talán nem is meglepetés?) az újonc Pedro Acosta volt a leggyorsabb. Legjobb ideje három ezreddel marad el Ai Ogura tegnapi köridejétől, aki ma csak a második helyen zárt, de csak egy tizeddel Acosta mögött. A harmadik ismét a boscoscurós tinédzser, Fermín Aldeguer lett. Tegnaphoz képest volt némi személyi változás: Cameron Beaubier kihagyta a mai tesztet, Filip Salac pedig egy tegnapi bukás miatt csak a pálya mellől nézhette a körözést. A létszám viszont ugyanaz maradt, ugyanis ma az MV Agusta két versenyzője, Simone Corsi és Marcos Ramirez is nyeregbe pattantak. A lista végén három VR46-os versenyzőt találunk, közülük is az újonc Niccolo Antonelli lett az utolsó.

Moto3:

ma ismét Tatsuki Suzuki lett az első a negyedliteres kategóriában, mögötte pedig ugyanúgy Deniz Öncü és a Dennis Foggiát helyettesítő David Salvador végeztek – igaz, Suzuki előnye csökkent, ma lassabb volt, mint tegnap.

[kép=32407] Öt év Sic58 után szokatlan Leopard színekben látni Suzukit

Ezúttal is tavalyi Moto3 Junior Világbajnok Daniel Holgado végzett az utolsó helyen, egy másodperccel lemaradva a mezőny egyetlen hölgyversenyzője, az utolsó előttiként záró Ana Carrasco mögött.

Második jerezi privát teszt 2. nap – végeredmény:

MOTO2
1 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1:41.354
2 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1:41.476 0.122
3 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1:41.479 0.125
4 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1:41.491 0.137
5 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1:41.634 0.280
6 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1:41.975 0.621
7 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1:42.007 0.653
8 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1:42.087 0.733
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1:42.092 0.738
10 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1:42.099 0.745
11 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1:42.135 0.781
12 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1:42.200 0.846
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1:42.230 0.876
14 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1:42.339 0.985
15 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1:42.390 1.036
16 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1:42.470 1.116
17 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1:42.482 1.128
18 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1:42.549 1.195
19 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1:42.556 1.202
20 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1:42.994 1.640
21 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1:43.072 1.718
22 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1:43.208 1.854
23 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1:43.375 2.021
24 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1:43.385 2.031
MOTO3
25 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1:46.319 4.965
26 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1:46.513 5.159
27 David SALVADOR Leopard Racing Honda 1:46.655 5.301
28 David MUNOZ Boé SKX KTM 1:46.717 5.363
29 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1:46.887 5.533
30 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1:47.153 5.799
31 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1:47.179 5.825
32 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1:47.307 5.953
33 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1:47.316 5.962
34 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1:47.332 5.978
35 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia Honda 1:47.420 6.066
36 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1:48.116 6.762
37 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1:49.125 7.771

Fotó: Circuito de Jerez official facebook