back to top
2025. április 29. 16:06
Kezdőlap Blog Oldal 772

A Mooney VR46 Racing is bemutatkozott

0

A MotoGP mezőnyéből utolsóként Valentino Rossi alakulata is felfedte a 2022-es színeit.

A MotoGP királykategóriájából már csak egyetlen csapat volt, amelyik még nem tartotta meg az idei bemutatóját. A mai nap azonban ez is megtörtént: a Mooney VR46 Racing Team is leleplezte a 2022-es motorjait. Az alakulat nemcsak a MotoGP-ben, hanem a Moto2-ben is érdekelt, így nemcsak a Ducatikról, hanem a Kalexekről is lerántották a leplet. A többi gárdához hasonlóan ők is az interneten közvetítették a prezentációt, amelyet egy színházban tartottak. Itt lehet megtekinteni:

Az istálló Valentino Rossi nevét viseli, az irányítást azonban az ő személyes jóbarátja, Alessio ’Uccio’ Salucci végzi. A csapat tavaly még az Avintia Esponsorama alakulattal együttműködésben indult, és egyedül Rossi féltestvére, Luca Marini viselte a VR46 színeit – akkor még a Sky televíziós csatorna volt a főszponzor. Idénre azonban már kétfősre bővült a gárda, Marini mellé a szintén olasz Marco Bezzecchi érkezett a Moto2-ből, az Avintia Esponsorama pedig megszüntette a királykategóriás programját, és csak a Moto3-ban vannak jelen. A főtámogató is megváltozott: bár sokat beszéltek arról, hogy a szaúdi nemzeti olajvállalat, az Aramco érkezik a Sky helyére, ez az üzlet azonban végül kútbaesett, és a szaudiak inkább a Forma1-es Aston Martin csapatot választották. A VR46 névadó szponzora egy olasz pénzügyi cég, a Mooney lett végül, amely nem hagyományos értelemben vett bank, hanem különféle elektronikus fizetési megoldásokat kínál.
A Moto2-ben is két olasz versenyzővel indulnak (ami nem meglepő, hiszen a csapat alapításának egyik célja direkt az olasz tehetségek felkarolása): a csapatnál marad Celestino Vietti, míg a géposztályt váltó Marco Bezzecchi helyére a Moto3-ból érkezik Niccolo Antonelli.
A motorok festése némileg megváltozott: az eddig hangsúlyos fekete helyett a motorok már sötétszürke alapúak, és több lett bennük a sárga és narancssárga a főszponzor végett.

Íme a csapat hivatalos képei:

 

Fotó: Mooney VR46 Racing Team

Hivatalos: Livio Suppo a Suzuki új csapatfőnöke

0

A Suzuki MotoGP alakulata egy év elteltével talált megfelelő embert Davide Brivio által hátrahagyott csapatfőnöki pozícióba, melyet a Ducati és Repsol Honda egykori csapatmenedzsere, Livio Suppo tölt be.

A hírek szerint az egyetlen, a pozícióra valóban alkalmas személy a Ducati, valamint a Repsol Honda korábbi csapatvezetője, Livio Suppo volt, mint gyakorlatilag kizárólagos jelölt. Az olasz szakember 2017 végén távozott a Honda gyári alakulatától, azóta pedig nemigen dolgozott a MotoGP berkein belül, sokkal inkább befektetőként tevékenykedett egyéb, motorokhoz köthető vállalatok vonatkozásában. Mint tudjuk a Suzuki háza tájáról a világbajnoki címet jelentő 2020-as szezont követően távozott Davide Brivio, aki a Forma1-es Alpine csapathoz szerződött. A kékek lénygében azóta csapatfőnök nélkül működnek, így a tavalyi évben az ehhez a pozícióhoz köthető feladatokat egy külön erre a célra felállított menedzsmenti csapat tagjai között osztották szét.
Nyilvánvaló volt azonban, hogy ebben a formában hosszútávon nem túl hatékony a működésük, ezért érthető módon szerettek volna visszatérni a hagyományosnak nevezhető csapatszerkezethez és újfent egy csapatmenedzsert alkalmazni. Miként azt feljebb már említettük, Livio Suppóra esett a választás, akinek köszönhetően egy kétségkívül igen nagy tapasztalattal rendelkező szakember akadt a Suzuki horgára. Ne felejtsük el, hogy Suppo 2007-ben a Ducatival és Stonerrel világbajnoki címet nyert, majd a Repsol Hondánál is hasonló sikereket ért el.

Fotó: Suzuki Racing

A világbajnokot korábban egy csapat sem akarta

0

A királykategória 2020-as világbajnoka, Joan Mir hiába volt tehetséges, számára nem volt olyan könnyű bekerülni a MotoGP világába, mint más pilótáknak. 7 évvel ezelőtt egy csapat sem akarta leszerződtetni a Red Bull Rookies-Cup után.

A 24 éves spanyol mindenkit meglepett, amikor két évvel ezelőtt világbajnoki címet szerzett a MotoGP-ben. Mindezt úgy sikerült véghezvinnie, hogy a szezonban állt először dobogón ebben a géposztályban. A mallorcai versenyző 2014-ben még a Red Bull Rookies Cup-ban rótta a köröket, de amikor szóba került a Moto3-ba való fellépés, egy csapat sem érdeklődött utána. Hozzá hasonlóan Johann Zarco is ebben a cipőben járt még 2007-ben.

Mir menedzsere, Paco Sanchez a következőképpen emlékszik vissza azokra az időkre, szavait a Speedweek.com idézi:
„Nehéz volt népszerűsíteni őt. Először talán 2013 nyarán vagy őszén próbálkoztam. Akkoriban felhívott engem egy ismerősöm, aki mallorcai volt, és mesélt nekem egy tehetséges srácról, akit a Red Bull Rookies Cup-ba szeretne juttatni. Fogtam a telefont, felhívtam Alberto Puig-ot, aki a tehetségek beosztásáért volt felelős. Az ismerősöm megkérte, hogy vessen Joan Mirre egy pillantást. Utána, amikor Puig felhívott engem, elmondta, hogy abszolút pozitív benyomást tett rá Mir és úgy gondolta, tehetséges.”

Mir ettől függetlenül Moto3-as szerződést nem kapott.

„A 2014-es szezon végén minden Moto3-as és Moto2-es csapathoz elmentem, próbáltam Mirt 2015-re leszerződtetni valahova. Senki nem akarta őt. Még a Supersport világbajnokságon sem. A szüleinek nem volt pénze, csak a tehetségére hagyatkozhattunk. Végül sikerül előteremtenem akkora összeget, hogy az egyik legszegényebb alakulathoz bejuttassam a Moto3-ban: a CEV-Moto3 csapathoz. Olyan csapatok ellen kellett versenyeznie egy 2012-es versenygéppel, mint az Alsamora-Monlau vagy az Ajo Motorsport. Ennek ellenére Mir az első két versenyt megnyerte, így már senki számára nem volt kérdés, hogy milyen gyors pilóta is ő. 2016-ban a Leopard Racing-hez szerződtünk és ott is maradtunk a következő idényben is.”

2017-ben a mallorcai pilóta megnyerte a Moto3-as világbajnokságot úgy, hogy a 18 megrendezett futamból 10-et az első helyen zárt.
Mint azt minden MotoGP-rajongó tudja, ezután következett a Moto2, és végül Mir is csatlakozhatott a legjobbak közé.

„Mir 18 évesen érkezett a világbajnokság körforgásába, 21 évesen már MotoGP pilóta volt. Ezt példaértékűnek tartom. Hagyjuk a fiatalokat megélni a gyerekkorukat, kitombolni magukat és hadd járjanak iskolába. Ne a szülőkkel kelljen egyeztetnünk, hanem legyenek olyan versenyzőink, akik már nagykorúak és döntésképesek. Onnantól kezdve ők nem gyerekek többé, és tisztában vannak vele, hogy ez a sport rengeteg veszélyt tartogat.”

Fotó: MotoGP Media

Változik a MotoGP piros zászlós eljárása

0

Az FIM ma kiadott közleménye szerint ezentúl máshogyan állapítják meg a versenyek végeredményét, amennyiben azok nem kockás, hanem piros zászlóval érnek véget.

A mai napon, február 22-én a Nemzetiközi Motorkerékpáros Szövetség, vagyis a FIM egy hivatalos sajtóanyagban tájékoztatott a piros zászlós szabályváltozásról. A szabály azonnali hatállyal érvénybe lép, tehát már a jövő hétvégi Katari Nagydíjon is alkalmazni fogják. Erről még a február negyediki online megbeszélésükön döntött az FIM Grand Prix bizottsága, vagyis az alábbi személyek:
– Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke
– Paul Duparc, az FIM Gyorsasági Bizottságának sportmenedzsere
– Hervé Poncharal, az IRTA, vagyis a Nemzetközi Versenycsapatok Szövetségének elnöke
– Biense Bierma, az MSMA, vagyis a Motorkerékpársport Gyártói Szövetségének főtitkára
Az új szabály értelmében változik a verseny végeredményének megállapítása, amennyiben piros zászlóval meg kell azt szakítani. Eddig, ha a versenynek a piros zászló vetett véget, akkor azt a kört vették figyelembe eredményül, amelyikben minden versenyző utoljára áthaladt a célvonalon. Ha egy, vagy akár több versenyző messze le volt maradva az élen állótól, akkor az ő utolsóként teljesített körük számított, hiába kezdett már meg a mezőny nagy része egy új kört, és történtek helycserék.

A tavalyi austini Moto3-as futam is piros zászlóval ért véget

Ezentúl azonban ez másképpen lesz: ketté fogják bontani a mezőnyt annak tekintetében, hogy ki hanyadik körében haladt, amikor elrendelték a piros zászlót. Akik az élen álló versenyzővel azonos körben haladnak, az fog számítani, hogy milyen sorrendben szelték át legutoljára a célvonalat. Akiket viszont még az előző körükben ért a piros zászló, nekik az egy körrel előtti állapot fog számítani. Az így kapott két eredménylistát összesítik, és az határozza meg a végeredményt. Eddig is ezt a rendszert alkalmazták, amennyiben az utolsó körben jött a piros zászló, és az élmezőny már áthaladt a kockás zászló alatt.
MAGYARRA LEFORDÍTVA, EGY EGYSZERŰ PÉLDA:
– Az első 12 versenyző teljesíti a 17. kört, átszelvén a célvonalat
– A 18. körben jön a piros zászló
– A többi versenyző csak ezután szeli át a célvonalat a 17. kör végén
ABBAN AZ ESETBEN
– Az első 12 versenyző eredménye az a sorrend lesz, ahogyan áthaladtak a 17. körben a célvonalon
– A többi versenyző eredménye az a sorrend lesz, ahogyan a 16. körben haladtak át célvonalon

Bár ez a számítási rendszer sem tökéletes, és előfordulhatnak fejvakarásra késztető helyzetek (pl. ha valaki vezet, ám elvétve egy kanyart visszaesik a mezőny végére, és rögtön a következő körben jön a piros zászló), sokkal kevesebb pozícióharc vész kárba, mint a korábbi rendszerben, amikor a mindenki által teljesített utolsó kör számított.

Fotó: Repsol Honda

Felkészülés helyett felépülés a Brit Superbike bajnok előszezoni programja

0

Bátran kijelenthetjük, hogy nem indult ideálisan a regnáló bajnok, Tarran Mackenzie felkészülése a Brit Superbike Bajnokságban, hiszen január 18-án egy előszezoni edzésen súlyos sérülést szedett össze.

A skót versenyző egy öthetes edzésre indult Cartagenába, ahol a Yamaha R1-ével körözve szenvedett balesetet, így másfél napot tudott csupán teljesíteni hosszabb távú terveiből. Sérülése olyannyira súlyosnak bizonyult, hogy műtéten is átesett Spanyolországban: eltörött jobb lábának sípcsontja és kificamodott a válla is. A McAMS Yamaha motorosa számára nem ismeretlenek a sérülések, a tavalyi évben begyűjtött egy ujj- és kartörést is, ennek ellenére bajnokként zárta az esztendőt.
Mackenzie elmondta, hogy milyen tervekkel kezdte meg az idei felkészülést és hol tart most a rehabilitációja: „Nagy terveim voltak az év elejére. Elindultam Spanyolországba Taylorral (Taylor Mackenzie, Moto3-as csapatfőnök, Tarran Mackenzie testvére – a szerk.) és egy teljes öthetes edzéstervet készítettem vele és néhány más versenyzővel arra az időre, amíg ott vagyunk, de ebből másfél napot sikerült teljesítenem. Elvégre ez a motorversenyzés; megkapod a csúcsokat és a mélypontokat is. Elértem pályafutásom egyik legnagyobb sikerét, amikor megnyertem a brit bajnokságot, és nagyon vártam ezt az évet. Szóval nem hazudhatok, frusztráló volt egy buta kis baleset Cartagenában, és most megfizetem az árát! Nem ez a legjobb módja a szezonkezdetnek, most is kint kellene lennem az öthetes kemény edzés zárásán, de e helyett az első öthetes rehabilitációm végéhez érek!”
[kép=32426]
„Soha nincs megfelelő alkalom a sérülésre, de ami a mi oldalunkon áll ebben a helyzetben, hogy rengeteg időm van, hogy felépüljek a szezon kezdete előtt. Ha az idény közben sérülsz meg, rohansz, hogy felépülj, törött csontokkal motorozol stb., viszont, ha majdnem kilenc hét van a sérülés és a versenyzés időpontja között, azt jelenti, hogy a rehabilitációt megfelelően csinálhatod, és a lehető legerősebb lehetsz az évad kezdetére. Egy hónapja kezdődött a rehabilitációm, és sokkal jobban érzem magam, további egy hónapom van hátra a tesztekig, úgy gondolom, hogy rendben leszek. A hónap elején jöttem vissza Spanyolországból, tolószékben ültem, a karom pedig fel volt kötve. Kicsit sajnáltam magam, de most már tudok mankó illetve rögzítő nélkül járni és a kötés is eltűnt a karomról. Ha meglátsz, nem tudnád, hogy történt valami, ami egy lépés a jó irányba!”
[kép=32427]
„Újra képes vagyok járni, és bírja a bokám a terhelést, valamint tudom mozgatni a karomat, így az elmúlt héten újrakezdtem az edzést. Minden nap járok fizioterápiára, hétfőtől péntekig, majd van néhány gyakorlat és más dolgok, amiket otthon végezhetek, hogy segítse a felépülésemet. Minden nap folyamatosan csinálok valamit, hogy jobb formában legyek. Semmi intenzív edzés még, csak könnyű gyakorlatokat végzek, azonban ahogy javulok, egyre többet tudok dolgozni. Múlt héten mentem vissza először a Loughborough Egyetemre, és ha a vállam kicsit jobb állapotban lesz, a következő héten emelem az edzőtermi munka mennyiségét. Még nem vagyok 100%-os, van egy kicsi hátra, de az a tény, hogy edzek és tudok valamit csinálni, kicsit megizzadni, jobb a fejemnek, mint bármi!”
[kép=32429]
„Nagyon szerencsés voltam eddig abból a szempontból, hogy mindig is úgy tűnt, hogy elég gyorsan képes vagyok felépülni. Elég jól tudom kezelni a sérüléseket. Az elején nagyon kellemetlen volt, mivel tolószékben ültem, illetve rögzítő kötéseim voltak, és nem tudtam sok mindent csinálni, de most sétálok, egyértelmű fejlődést tapasztalok, úgymint a bicegéstől az út odáig, hogy most már viszonylag normálisan járok. Jól haladunk előre, azt is mondanám, hogy valószínűleg még az ütemterv előtt is. Ahogy mondtam, az idő a mi oldalunkon van. Az elején voltak pontok, amikor aggódtam, azonban mióta hazaértem, és újra elkezdtem járni illetve edzeni, és láttam az elmúlt hónapban elért fejlődésemet, azt érzem, hogy rendben leszek a tesztekig. Még ha nem is leszek 100%-os formában a gyakorlásra, utána további két hét lesz az első forduló előtt, így ebben a szakaszban nem hiszem, hogy bármi arra utalna, hogy ne állnék készen az szezonkezdetre, ráadásul a silverstone-i első hétvégében az is kedvező, hogy fizikailag nem olyan megterhelő, tavaly nyerni tudtam ott kéztöréssel!”
[kép=32428]
„Nincs nyomás a tesztelés terén sem, ez nem olyan, mintha új motort kaptunk volna, vagy gyökeresen más dolgokat kellene kipróbálnunk. A tél folyamán a csapat nagyon keményen dolgozott a versenygép fejlesztésén, de sok új alkatrész közvetlenül a Superbike-ból érkezik, tehát bizonyos értelemben már tesztelték őket, így „csak” fel kell szerelnünk. És az egyik pozitívum a sok közül, ha valaki olyan gyors és tapasztalt, mint Jason a garázs másik oldalán, azt jelenti, ha van bármi új, amit kipróbálhatunk, ő tudja tesztelni, és bízhatok az ítélőképességében és képességeiben. Általában ha valami beválik neki, az mindkettőnknél működik, lehet, hogy neki most több részt kell kivennie ebből a munkából, míg nekem arra kell koncentrálnom, hogy felépüljek! A fejemben van az első teszt időpont, és arra törekszem, hogy fizikailag a lehető legjobb állapotba kerüljek, illetve minél mozgékonyabb legyek és onnantól kezdve tudunk tervet készíteni a továbblépésre. Összességében a dolgok sokkal jobban állnak, mint egy hónappal ezelőtt, még egy hónap van előttünk, úgy érzem, jó úton haladunk.”

Fotó: McAMS Yamaha Team

MotoGP-s mintára mutatkozik igény a Superbike-ban

0

A Superbike résztvevői közül többen is – bár más megközelítésből – hangot adtak véleményüknek, miszerint kedvezőbb lenne a MotoGP mintájához hasonló tesztelési rendszert felépíteni.

A Superbike mezőnye nagyrészt a csapatok által szervezett privát teszteken vesz részt, aminek eredményeképpen a különböző gyártók alakulatai, más-más időpontokban köröznek a versenypályákon. A 2020 decemberében bevezetett változtatások nyomán, a Superbike világbajnokság mezőnyének tíz teljes napja van tesztelni az évad vége és a következő szezon befejezése között (a jelenlegi szabály nem vonatkozik a Dorna által szervezett hivatalos eseményekre). Ezen felül korlátlanul edzhetnek a csapat jelenléte nélkül Superstock versenygépeken. A változtatás előtti időszakban nem volt ilyen mennyiségi kitétel a gyakorlási napokat tekintve, a holtszezonban limit nélkül tesztelhettek a csapatok, míg az évad közben további 8 nap állt rendelkezésére az istállóknak. A tíz nap korlátozás több problémához is vezethet, úgy, mint rossz időjárási körülmények esetén a versenyzőknek nyilvánvalóan meg kell állniuk, azonban ezzel elveszítenek fél vagy akár egy teljes gyakorlásra szánt napot.
Ennek okán tette szóvá a hatszoros világbajnok Jonathan Rea a portimaoi privát edzés alkalmával, hogy jobb megoldás lenne egy a MotoGP-hez hasonló szezonközi felépítés, ahol is a Dorna szervezésében hivatalos tesztnapokat tartanak minden csapat részvételével. Így nem fordulhat elő olyan, hogy bizonyos alakulatok több gyakorlási lehetőséghez jutnak (a “koncessziós” istállók kivételével, mint a királykategóriában az Aprilia). A Superbike 2022-es előszezonjának egyetlen, Dorna által szervezett hivatalos tesztje áprilisban lesz, napokkal az évadnyitó előtt. A Kawasaki versenyzőjének nyilatkozatát a Speedweek.com idézi: “Véleményem szerint a Dornának bele kellene folynia a tesztprogramba, akárcsak a MotoGP-ben. Bizonyos dátumokon a szezon kezdete előtt, amelyeken minden csapat részt vesz. A jelenlegi szabályozás pénzkidobás. Arra kényszerítenek bennünket, hogy megálljunk, amikor rosszabbak a körülmények, csak hogy ne veszítsünk el egy tesztnapot.”
Nem kizárólag Rea adott hangot elégedetlenségének a gyakorlásokkal kapcsolatban, a Honda csapatfőnöke hasonlóképpen, a MotoGP mintájára felépített tesztelési rendszert tartaná megfelelőnek, bár ő más megfontolásból. A Superbike-ban nem teszik lehetővé a kategóriában újonc gyártók számára a korlátlan számú tesztelést – úgy, mint a MotoGP-ben jelenleg az Aprilia esetén –  így nehezen tudnak felzárkózni az élcsapatokhoz. Habár 2018 óta bizonyos engedményeket kapnak, de ezek kizárólag motorfejlesztésre és fordulatszám-határokra vonatkoznak, nem pedig a tesztnapok számára. Leon Camier úgy érzi, előnyös lenne a géposztályhoz visszatérő Hondának vagy BMW-nek, ha további gyakorlási napokat biztosítanának számukra.
A Honda csapatfőnöke így nyilatkozott: “Nagyon nehéz előrelépést elérni ebben a kategóriában a szigorú szabályok mellett, és úgy gondolom, hogy a bajnokságba érkező új gyártóknak és csapatoknak egy kicsit nagyobb szabadságot kellene adni a tesztelésre. Meglátjuk, mi történik, ha egyáltalán változik valami, de ez egy olyan dolog, ami biztosan segítség lenne. Szeretnénk a lehető legtöbbet pályán lenni, de a valóság az, hogy nem lehet edzeni a hét minden napján. Ha nyílt tesztelésünk lenne, az nem csak a motorkerékpározás kedvéért történne, hanem akkor zajlana, amikor konkrét alkatrészeket kell kipróbálnunk, és azon alapulna, hogy Japánban mit tudnak gyártani. Kell, hogy legyen adott célja a gyakorlásnak, de az biztos, hogy több tesztelést szeretnénk.”
Jonathan Rea és Leon Camier véleménye mellett az sem elhanyagolható, hogy a szabályok változtatása más gyártókat is ösztönözne a Superbike irányába, nevezetesen a Suzukit és az MV Agustát. A Suzuki 2015 óta nem képviselteti magát a géposztályban, azonban úgy tűnik királykategóriás sikerei meghozták a márka kedvét a visszatérésre, mindemellett ők tudják a legjobban, hogy a koncessziós szabályozások milyen különbséget jelentenek. Az MV Agusta háza tájáról is felröppentek már olyan hírek, miszerint visszatérnének F4-es sportmotorjukkal sorozatba.
A szabályok változtatása tehát igencsak jól jönne a Superbike mezőnyének és a nézőknek egyaránt, hiszen a „friss” csapatok felzárkózásával és új gyártók érkezésével még izgalmasabb futamokat követhetnénk.

Portimao teszt 3. nap – Dennis Foggia pályacsúccsal zár az élen

0

A portugáliai teszt utolsó napján is egy Leopard Racing versenyző lett az első – de ezúttal nem Tatsuki Suzuki, hanem Dennis Foggia volt az.

A Moto3 géposztály számára is a Moto2-höz hasonlóan alakult a hivatalos teszt utolsó napja: a tegnapi második helyezett nyert, ráadásul új, nemhivatalos körrekorddal. A tavalyi VB-második olasz Dennis Foggia egyedüliként ment be 1:47 alá, ezáltal megdöntötte a jelenleg Sergio Garcia nevéhez kötődő hivatalos rekordot (1:47.274). De nemcsak ő, hanem a másodikként záró honfitársa, Andrea Migno is bement ezen csúcs alá, 52 ezreddel elmaradva Foggiától.


Andrea Migno is elképesztő tempót ment ma

Harmadikként a 2020-as Moto3 Junior világbajnok spanyol Izan Guevara végzett, bő három tized hátrányban. Negyedik helyen Max Biaggi új igazolása, a husqvarnás japán Ayumu Sasaki futott be. Ötödik a legjobb újonc, egyben legjobb KTM-es spanyol David Munoz lett. Az első két nap győztese, a japán Tatsuki Suzuki hatodik lett.
Az utolsó helyeken újoncokat találunk – kivéve a legutolsó helyet, amelyet kitartóan a mezőny egyetlen hölgytagja, a több év után visszatérő spanyol Ana Carrasco szerzett meg. Előtte olyan nevek végeztek, mint az indonéz Mario Aji, a brit Josh Whatley, a brazil Diogo Moreira és az ausztrál Joel Kelso.


Ana Carrasco stabilan az utolsó helyen

Tájékoztatásul a hivatalos körrekordok:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’47.610 (Gabriel Rodrigo, 2021)
Abszolút körrekord: 1’47.274 (Sergio Garcia, 2021)

A portimaoi teszt harmadik napjának végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing Honda 1’46.990
2 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team Honda 1’47.042 0.052
3 Izan GUEVARA GasGas Aspar Team GasGas 1’47.324 0.334
4 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’47.553 0.563
5 David MUNOZ Boé SKX KTM 1’47.618 0.628
6 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing Honda 1’47.625 0.635
7 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1’47.654 0.664
8 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’47.659 0.669
9 Sergio GARCIÁ GasGas Aspar Team GasGas 1’47.696 0.706
10 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’47.699 0.709
11 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse Honda 1’47.759 0.769
12 John MCPHEE Sterilgarda Max Racing Husqvarna 1’47.794 0.804
13 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team Honda 1’47.837 0.847
14 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse Honda 1’47.851 0.861
15 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’47.943 0.953
16 Carlos TATAY CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’47.952 0.962
17 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’47.984 0.994
18 Scott OGDEN VisionTrack Racing Team Honda 1’47.988 0.998
19 Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’48.074 1.084
20 Stefano NEPA Team MTA KTM 1’48.173 1.183
21 Xavier ARTIGAS CFMoto Racing Prüstel GP CFMoto 1’48.174 1.184
22 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia Racing KTM 1’48.382 1.392
23 Ivan ORTOLÁ Team MTA KTM 1’48.456 1.466
24 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia Racing KTM 1’48.577 1.587
25 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’48.607 1.617
26 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’48.780 1.790
27 Josh WHATLEY VisionTrack Racing Team Honda 1’49.041 2.051
28 Mario AJI Honda Team Asia Honda 1’49.226 2.236
29 Ana CARRASCO Boé SKX KTM 1’49.293 2.303

A mezőny legközelebb a jövő hétvégi Katari Nagydíj első szabadedzésén fog motorra ülni.

Fotó: Leopard Racing, MotoGP Media

Portimao teszt 3. nap – Acosta új körrekorddal első!

0

A spanyol csodatini a csapattárs Augusto Fernandezt, valamint a tegnapi győztes Aron Canetet előzte meg.

Hétfőn zárult a Moto2 és Moto3 számára a hivatalos előszezoni teszt. A Moto3 címvédő világbajnoka, a kategóriaújonc Pedro Acosta tovább javította a már korábban is acélos tempóját, és új, nemhivatalos pályacsúccsal zárta elsőként a tesztet. Aki Ajo öröme teljes lehet, hiszen a második helyen a másik versenyzője, a szintén spanyol Augusto Fernandez zárt. A hispán dominanciát folytatva lett harmadik a tegnap elsőként végző Aron Canet. Tegnap ő döntötte meg először a körrekordot, ám ma ezt is tovább javították. A negyedik helyen Acosta kor-és honfitársát, Fermín Aldeguert találjuk, aki ma ismét a legjobb nem-kalexes versenyző lett. Ötödikként végzett a 2020-as Moto3 világbajnok spanyol Albert Arenas, míg legjobb nem-spanyolként a japán Ai Ogura lett a hatodik.
A két hiányzó is volt: a brit Sam Lowes már tegnap bejelentette, hogy ínhüvelygyulladás miatt kihagyja a mai napot; a német Marcel Schrötter pedig ma a legelső körében elesett, és eltört a bal karja.


Manuel Gonzalez a Yamaha VR46 Master Camp csapat Kalexén

Az újoncokról röviden: Acosta és Aldeguer eredményét már fentébb megírtuk, most nézzük a többieket. A cseh Filip Salac a 17., a holland Zonta van den Goorbergh a 18. lett ma. Őket követi két olasz: Alessandro Zaccone a 21., míg Niccolo Antonelli a 23. helyeken zártak – utánuk, 24-ként találjuk az argentín Gabriel Rodrigót. A Moto2 EB-ről érkező Yamaha VR46 Master Camp csapat mindkét versenyzője, a spanyol Manuel Gonzalez és a thai Kemith Kubo a 25. és 26. helyeken végeztek ma. A tavalyi amerikai Supersport-bajnok Sean Dylan Kelly utolsó előtti pozícióban zárt. A listát azonban nem egy újonc, hanem a mezőny legtapasztaltabb versenyzője, az olasz Simone Corsi zárja.


Simone Corsi (24) és Sean Dylan Kelly (4) lettek az utolsók ma

Tájékoztatásul a hivatalos körrekordok:
Legjobb, versenyben futott kör: 1’42.504 (Remy Gardner, 2020)
Abszolút körrekord: 1’42.101 (Raul Fernandez, 2021)

A portimaoi teszt harmadik napjának végeredménye:

1 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo Kalex 1’41.552
2 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo Kalex 1’41.706 0.154
3 Aron CANET Flexbox HP40 Kalex 1’41.819 0.267
4 Fermín ALDEGUER Speed Up Racing Boscoscuro 1’42.115 0.563
5 Albert ARENAS GasGas Aspar Team Kalex 1’42.177 0.625
6 Ai OGURA Honda Team Asia Kalex 1’42.441 0.889
7 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team Kalex 1’42.452 0.900
8 Jake DIXON GasGas Aspar Team Kalex 1’42.495 0.943
9 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing Kalex 1’42.512 0.960
10 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 Kalex 1’42.590 1.038
11 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing Team Kalex 1’42.618 1.066
12 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’42.630 1.078
13 Marcos RAMÍREZ MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’42.735 1.183
14 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team Kalex 1’42.791 1.239
15 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia Kalex 1’42.807 1.255
16 Barry BALTUS RW Racing GP Kalex 1’42.898 1.346
17 Filip SALAC Team Gresini Moto2 Kalex 1’43.023 1.471
18 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP Kalex 1’43.347 1.795
19 Cameron BEAUBIER American Racing Team Kalex 1’43.397 1.845
20 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP Kalex 1’43.488 1.936
21 Alessandro ZACCONE Team Gresini Moto2 Kalex 1’43.493 1.941
22 Romano FENATI Speed Up Racing Boscoscuro 1’43.505 1.953
23 Niccolo ANTONELLI Mooney VR46 Racing Kalex 1’43.507 1.955
24 Gabriel RODRIGO Pertamina Mandalika SAG Kalex 1’43.557 2.005
25 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’43.593 2.041
26 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master Camp Kalex 1’43.706 2.154
27 Sean Dylan KELLY American Racing Team Kalex 1’44.118 2.566
28 Simone CORSI MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1’44.142 2.590
Sam LOWES Marc VDS Racing Team Kalex
Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact GP Kalex

Az előszezon valamennyi géposztály számára véget ért. Jövő hétvégén a Katari Nagydíjjal kezdetét veszi a világbajnokság.

Fotó: MotoGP Media

Hivatalos: Bagnaia 2024 végéig hosszabbított a Ducatival

0

Francesco Bagnaia szerződése idén év végén járt volna le a Ducatival, azonban mivel az olasz versenyző további két évre hosszabbított az olasz márkával, ezért egészen 2024 végéig még biztosan a bolognaiak versenygépén láthatjuk majd.

A 2018-as Moto2-es világbajnok számára tavaly egészen jól kezdődött a szezon, hiszen az évad első négy versenyén három dobogós helyet is szerzett, és bár utána volt egy ötversenyes hullámvölgye, amikor is nem igazán sikerült a top3 közelébe férkőznie, végül nagyszerűen zárta az évet. Az utolsó futamokra ő maradt Fabio Quartararo egyedüli kihívója a világbajnoki címet illetően, az utolsó hat nagydíjból pedig négyet megnyert és egyszer harmadik lett. Nem is csoda, ha ilyen évzárást követően a Ducatinál (legyen szó az ott dolgozókról van éppen a márka rajongóiról) benne látják azt a húzóerőt, akinek a segítségével ismét felérhetnénk a csúcsra a bolognaiak. Luigi Dall’Igna, a Ducati Corse igazgatója az olasz versenyzővel való hosszabbítás kapcsán nem is rejtette véka alá elégedettségét Bagnaia tavalyi produkcióját illetően. A Ducati MotoGP projektjének első embere úgy véli, hogy 25 éves motorosuknak egyértelműen esélye lesz náluk a világbajnoki címre.
Ezzel a hosszabbítással egyébként megadták a lehetőséget arra Bagnaia-nak, hogy kizárólag a bajnokságra és egyben a motorozásra koncentrálhasson, hiszen így nem kell már az év során szerződéshosszabbítással, vagy épp átigazolással bajlódnia. Ez egyelőre nem mondható el csapattársáról, Jack Millerről, hiszen az ausztrál pilóta kontraktusa idén év végén jár le a Ducatival. Millerrel még tavaly, a mugellói nagydíjat megelőzően hosszabbított az olasz márka, közvetlenül azt követően, hogy a jerezi, majd a le mans-i viadalokat is megnyerte. Ezt követően azonban sajnos nemigen jöttek az eredmények, leszámítva egy catalunyai harmadik helyet, melyet követően kilenc (!) futamot kellett várnia, hogy ismét dobogós lehessen.

Fotó: MotoGP Media

Marini és az a bizonyos üléspozíció

0

Luca Marini és csapattársa a korábban Lorenzo által felvetett problémával viccelődtek, mely szerint gond van a Ducati üléspozíciójával. A fiatal olasz vékonyabb testalkatú, mint a visszavonult spanyol, azonban jelentősen magasabb, így őt is érinti a dolog.

Marco Bezzecchi a következő tanácsot kapta Rossi féltestvérétől: „Mindenekelőtt az a legfontosabb újoncként, hogy megfelelő pozícióban ülj a motoron” – jegyezte meg viccesen Marini, aki azt is elmondta, hogy előfordulhat, hogy a Ducatinál már nehezményezik azt, hogy túl sokat kérdez. A 184 centiméter magas pilóta a legmagasabb a jelenlegi mezőnyben, így meggyűlik a baja a motorral, hiszen a többi versenyző jelentősen alacsonyabb nála, és nagyon sok igazításra van szükség a versenygépen, hogy az olasz kényelmesen elférjen rajta.

Marini ezzel kapcsolatos gondolatait a Speedweek.com idézi:
„Nagyon jól érzem magam a motoron, a 2022-es gépen több helyem van, ami nagyszerű. Remélem, hogy a szezonnyitóig még tudunk pár dolgot tenni annak érdekében, hogy az egyenesekben ne szenvedjek annyira. Mandalikában a sebesség nem igazán számít, viszont Katarban igen, de továbbra is úgy gondolom, hogy addigra versenyképesek lehetünk. Fizikailag felkészültebb vagyok, mint korábban, mert már pontosan tudom, mi az elvárt. A tavalyi szezonban az volt a gond, hogy 2020 novemberében nem tudtam tesztelni. Télen voltam csak képes magam mögött hagyni a Moto2-es gép vezetési érzését, de mindig azt éreztem, hogy kellett volna még egy második kifutás. Majd egy másik bonyolult szituációban találtam magam, mert nem egyszer meg volt a lehetőségem arra, hogy úgy készítsük elő a motort, hogy kényelmesebben helyezkedjek el rajta. Azonban erre a versenyhétvégék alatt nem volt lehetőség. Az emberek azt hiszik, hogy egy futamon azon áll vagy bukik a dolog, hogy mennyire gyors tudsz lenni, közben pedig 40 percig ülsz egy gépen, amin nem feltétlen érzed jól magad. Ezekkel a dolgokkal nincs mindig idő foglalkozni, pedig lényegesek. Sem én, sem a Ducati nem tehetett erről, mivel akkor novemberben nem tesztelhettem, nem tudtam, mire számítsak, de most több időnk volt. Sokkal jobban érzem magam, de meg kell várnunk, hogyan lesz ez versenykörülmények között, mert a teszteken minden sokkal egyszerűbbnek tűnik.”

Fotó: MotoGP Media