back to top
2025. május 31. 10:47
Kezdőlap Blog Oldal 771

Aragon – A címvédő Razgatlioglu indulhat az élről

0

Toprak Razgatlioglu ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: a világbajnoki címvédő indulhat az élről az első aragoni futamon. A hosszú évek után 65-ös rajtszámra visszaváltó Jonathan Rea viszont nem tudta megszerezni a második helyet, azt ugyanis a Ducatihoz visszatérő Alvaro Bautista kaparintotta meg. A Ducatis mindössze 6 ezreddel kapott ki a Yamahástól.

A tavalyi szezon ismeretében nagy fordulat nem történt idénre, hiszen ugyanúgy a Yamaha, a Ducati, és a Kawasaki gyári versenyzője van az elején. A Supersporthoz hasonlóan itt is a végén futották a legjobb köröket. 1 perccel a vége előtt a hazai pályán versenyző Bautista vette át a vezetést, miután megjavította Rea idejét. Nála is jobbat tudott viszont Razgatlioglu, aki így az élről kezdheti meg címvédő szezonját. A várhatóan domináló trióhoz Bautista csapattársa, Rinaldi tudott még közel kerülni, aki a 4. lett 4 tizedes hátránnyal. A vártnál gyengébb eredménye a BMW-hez átigazolt Scott Reddingnek van, aki mindössze a 16. rajthelyet szerezte meg. A MotoGP-ből érkező Iker Lecuona legjobb Hondásként kezdte Superbike-os pályafutása első időmérőjét, és a hetedik helyről indulhat. A tavalyi kiemelkedő privát verseny, Axel Bassani ezúttal is a legjobb független alakulatban induló volt, és a 9. helyről kezdheti a szezonnyitót.

Végeredmény

1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1’48.267
2 A. BAUTISTA Aruba.it Racing – Ducati Ducati 1’48.273 0.006
3 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’48.476 0.209
4 M. RINALDI Aruba.it Racing – Ducati Ducati 1’48.755 0.488
5 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’48.986 0.719
6 A. LOCATELLI Pata Yamaha with Brixx Yamaha 1’48.998 0.731
7 I. LECUONA Team HRC Honda 1’49.329 1.062
8 I. MYKHALCHYK BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1’49.447 1.180
9 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’49.454 1.187
10 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’49.469 1.202
11 G. GERLOFF GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 1’49.541 1.274
12 P.   OETTL Team Goeleven Ducati 1’49.636 1.369
13 X. VIERGE Team HRC Honda 1’49.655 1.388
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’49.659 1.392
15 R. TAMBURINI Yamaha Motoxracing Team Yamaha 1’49.729 1.462
16 S. REDDING BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1’49.758 1.491
17 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’50.081 1.814
18 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Team Ducati 1’50.114 1.847
19 K. NOZANE GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team Yamaha 1’51.098 2.831
20 G. RUIU Bmax Racing BMW 1’51.255 2.988
21 C. PONSSON Gil Motor Sport-Yamaha Yamaha 1’51.522 3.255
22 L. MERCADO MIE Racing Honda Team Honda 1’51.689 3.422
23 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Team Honda 1’52.012 3.745
24 L. CRESSON TPR Team Pedercini Racing Kawasaki 1’52.650 4.383
25 O. KONIG Orelac Racing Verdnatura Kawasaki 1’52.839 4.572

Aragon – Baldassari újoncként pályarekorddal hozta a Supersport első időmérőjét

Bár a szabadedzések alatt úgy tűnt, hogy a címvédő Aegerter lesz a legfőbb esélyese a Superpole-nak is, miután dominált pénteken, a Superpole végén az újonc tudott gyorsabb kört teljesíteni. Baldassari csapattársa, Sebestyén Péter a 17. helyről várhatja az első futamot.

Számos korábbi Moto2-es, illetve Moto3-as versenyző színesíti az idei mezőnyt, ráadásul az új szabályok miatt a korábbiaknál jóval több motormárkával. Tehát a kategória jóval erősebb lehet idén, mint a korábbi években. A Superpole alatt 20 percük volt a versenyzőknek megfutni a legjobb kört. Ez viszont az átlagosnál hűvösebb idő miatt azt jelentette, hogy elsőre keveseknek sikerült.

5 perccel az időmérő vége előtt Fuligni bukása miatt piros zászlóval kellett megszakítani az edzést. Az olasz versenyző a beláthatatlan sikánban esett el, és a motorja ott maradt a pályán. A helyzet iróniája, hogy miután a mezőny elment, ezzel a motorral még vissza tudott térni a boxba. Így viszont az utolsó rohamra mindenki egyszerre érkezhetett, ugyanis az újraindítás után záporozni kezdtek a legjobb részidők. Az Evan Bros pilótái, Baldassari és Sebestyén nem a bolyban jöttek ki az utolsó etapra, és ez különösen az olasznak jött jól, aki kevesebb, mint 1 perccel a vége előtt megdöntötte a pályarekordot.

Forrás: World Superbike Media

A pályacsúcs után Baldassari elment még egy körre, ahol ő is elesett, így a pole pozíció ellenére a sóderágyban fejezte be az edzést. Ezúttal viszont piros nem, csak sárga zászló volt azon a szakaszon. Viszont így a többiek sem tudtak már javítani, a rajtelső hely a korábbi többszörös Moto2-es futamgyőztesé maradt. A bajnoki címvédő Aegerter indulhat mellőle a második helyről, a Kawasakis Can Öncü pedig a harmadikról. A legjobb Ducatis Nicolo Bulega lett, aki a 4. helyről kezdheti meg az első futamot, az egyetlen MV Augusta pedig a 10. helyről kezdhet Tuulival. Sebestyén Péternek sajnos nem úgy sikerült ez az edzés, mint a szabadedzések. A magyar versenyző mindössze a 17. helyről várhatja a rajtot. Noha az első mért körökben még közel volt Baldassarihoz, a végén a lemaradása közel kettő másodperc a csapattárshoz képest.

Végeredmény

1 L. BALDASSARRI Evan Bros Yamaha 1’52.706
2 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 1’53.050 0.344
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’53.128 0.422
4 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 1’53.236 0.530
5 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’53.526 0.820
6 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1’53.839 1.133
7 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1’53.840 1.134
8 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’53.841 1.135
9 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 1’53.868 1.162
10 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1’53.962 1.256
11 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 1’54.015 1.309
12 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’54.050 1.344
13 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’54.091 1.385
14 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’54.273 1.567
15 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’54.365 1.659
16 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 1’54.602 1.896
17 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros Yamaha  1’54.675 1.969
18 K. SMITH VFT Racing Yamaha 1’54.808 2.102
19 P.   HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’54.829 2.123
20 U. ORRADRE MS Racing Yamaha Yamaha 1’54.941 2.235
21 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 1’54.987 2.281
22 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 1’55.011 2.305
23 M. KOFLER CM Racing Ducati 1’55.136 2.430
24 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha Yamaha 1’55.540 2.834
25 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 1’55.706 3.000
26 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 1’55.711 3.005
27 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 1’56.033 3.327
28 A. ZETTI Kallio Racing Yamaha 1’56.630 3.924
29 E. MCMANUS Motozoo Racing Kawasaki 1’56.748 4.042
30 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 1’58.232 5.526

Zarco: Engem is meglepett ez a köridő

0

A katasztrofálisan sikerül argentin futam után, Johann Zarco végre bizonyít. A legjobb idővel kezdi a hétvégét a kombinált eredmények alapján.

Már csak karnyújtásnyira vagyunk Marc Márquez 2015-ös pole idejétől. A francia mindössze 4 tizedre maradt el a nyolcszoros világbajnoktól, és ahogy Rossi mondaná: „Még csak péntek van.” A 31 éves versenyzőt magát is meglepetésként érte, hogy ennyire jól sikerült az első nap.

Zarco gondolatait a Speedweek.com idézi:

„Ez egy nagyon jó kör volt, minden tökéletesen működött. Reggel megpróbáltam ugyanolyan gyors köröket futni, hogy tapasztalatot szerezzek, de nem volt egyszerű megismételni a köridőket, mivel nagyon sok különböző beállítást próbáltunk ki. A második szabadedzésen már jobban éreztem magam, sikerült előrelépnünk. Sikerült folyamatosan javulnom, így tovább tudtunk haladni. A leggyorsabb kör engem is meglepett, nem gondoltam volna, hogy ennyire gyors tudok lenni. Nagyon boldog vagyok, és remélem ,hogy a harmadik szabadedzés is ilyen eredményes lesz, és akár lehetőségünk is lesz a további fejlődésre.”

Zarco a magasságállító rendszer rejtelmeiről is megosztott pár gondolatot:

„Indonézia óta nagyon sokat dolgozom a magasságállító rendszerrel, hogy tovább tudjuk fejleszteni azt. Ezen a pályán nagyon sokat segít, mert itt vannak olyan pontok, ahol még gyorsabbnak kell lennünk. Időközben hozzászoktam az eszközhöz, szóval már észre sem veszem.”

A sokak által emlegetett huplik sem maradhattak ki:

„Az első szektorban már sokkal kevesebb az egyeletlen rész a pályán. Ha a motorral egy ilyen huplira ráfutsz, akkor jelentősen le kell csökkenteni a sebességet, hogy újra stabilizáld a motort. Szóval nagyon sokat segít nekünk, ha nem hullámos az aszfalt.”

MotoGP-ből a WSBK sorozatba – kiknek jött be a váltás eddig?

A most hétvégén induló WSBK kezdete előtt, bizonyára sok motorsport-rajongónak megfordul a fejében, hogy az újonnan érkező vagy már néhány szezont teljesítő, korábbi MotoGP sztárok hogy fognak teljesíteni az idei esztendőben.

A MotoGP már javában zajlik, most pedig a 2022-es WorldSBK bajnokság is kezdetét veszi az április 9-10-i aragóniai nyitófutammal.

Van egy újonca a kategóriának, Iker Lecuona személyében, aki a királykategóráról vált a WSBK mezőnyébe. Vajon ő inkább Max Biaggi vagy Randy de Puniet sorsára jut majd a világbajnoki sorozatban?

Jelen állás szerint 23 versenyzőből fog állni a kategória rajtrácsa, köztük számos kiemelkedő újonc, akik között két  korábbi GP-sztár is szerepel Lecuona mellett:  a Moto2-es Xavi Vierge, az ex-Tech 3 Yamaha/KTM MotoGP-s Hafizh Syahrin .

Talán közülük Lecuona szereplése váltja ki a legnagyobb érdeklődést. A még mindig nagyon fiatal, 23 éves versenyző számára vitathatatlanul szerencsétlen fejlemény, hogy távoznia kellett a királykategóriából. A spanyol kategóriaújonc versenyző a HRC csapatánál fog versenyezni, csapattársa a GP középső osztályából érkező Xavi Vierge lesz.

Iker Lecuona
Iker Lecuona a WSBK versenygépen Fotó: World Superbike Media

Sokan gondolhatják azt, hogy aki a MotoGP mezőnyéből érkezik a Superbike világába, borítékolhatóan sikeres lesz ebben a kategóriában. A történelem azonban erre rácáfol, számos példa van arra a Superbike sorozat múltjában, amikor a királykategóriás tapasztalat semmit nem jelentett és nem következett egy sikeres WSBK pályafutás a versenyzők számára.

Azonban három versenyzőnek (ezen felül két 500 köbcentiben szereplő pilótának) sikerült Superbike világbajnokká válni MotoGP-s pályafutás után – Sylvain Guintoli, Max Biaggi, Carlos Checa felértek a csúcsra ebben a géposztályban.

A visordown.com oldal segítségével egy csokorba szedtük a 2002-es MotoGP éra óta azokat a versenyzőket, akik az elmúlt évtizedben mindannyian a MotoGP-ből érkeztek nagy reményekkel WorldSBK-ba (néhányan a BSB-n keresztül)… vegyes eredményekkel!

A versenyzők, akik sikeresek lettek a kategóriában….

Álvaro Bautista

3 szezon (aktív versenyző), 16 győzelem (2019-es WorldSBK második helyezett)

Bautista superbike-os története még mindig tart, sőt az előszezoni tesztek alapján úgy tűnik, hogy lehet esélye megnyerni az idei sorozatot a Ducati csapattal való újraegyesülése után. A spanyol versenyző 2019-ben debütált a sorozatban. Nem is akárhogyan, hiszen berobbant első szezonjában, zsinórban 11 győzelmet aratva. Ekkor mindenki azt várta, hogy úthengerként megy át a mezőnyön egész évben, de végül nem így történt.

Hirtelen és óriási formahanyatlása a bajnoki címébe került, annak ellenére, hogy 16 győzelemmel zárta az évet, amivel statisztikailag még mindig a sorozat egyik legsikeresebb versenyzője. Ezután a gyári támogatású HRC csapathoz igazolt, ami nem hozta meg számára az áhított sikert, mindössze három dobogós helyezést tudott elérni.

Azt, hogy az idei évben mire lesz képes az idei szezonban a Ducati Panigale V4 nyergében, meglátjuk a hétvégén induló futam során.

Alvaro Bautista, WSBK
Fotó: MotoGP Media
Scott Redding

3 szezon (aktív versenyző), 13 győzelem (2020 WorldSBK második helyezett)

Annak ellenére, hogy a visszavonulással kacérkodott, miután az Apriliával való szakítása után kikerült MotoGP-ből, Scott Redding Superbike-versenyzőként folytatta motorversenyzői pályafutását. A MotoGP különböző géposztályaiban 10 évet húzott le, így tapasztalt pilótának minősült.

Guintolihoz hasonlóan Redding is a brit bajnokságon keresztül érkezett meg a világbajnoki mezőnybe. 2020-ban a Ducati színeiben kezdte meg WSBK szereplését. Azonnal versenyképes volt, a 2020-as szezonban  Jonathan Rea legnagyobb kihívója volt bajnoki címért. Az utolsó fordulóig küzdöttek Estorilban, de végül be kellett érnie a tabella második helyezésével.

Redding 2021-ben is a bajnoki címért hajtott, de több futamgyőzelme ellenére alulmaradt a Razgatlıoğlu és Rea közötti csatában.

A 2022-es évadot a BMW gépén kezdi meg. Hogy ez mennyire volt jó döntés, hamarosan ki fog derülni.

Scott Redding
Fotó: World Superbike Media
Max Biaggi

6 szezon, 2 bajnoki cím, 21 győzelem (2010, 2012 WorldSBK bajnok)

Ami a MotoGP-nek veszteséget, az a Superbike-nak nyereséget hozott, amikor 2007-ben Max Biaggi elköszönt a királykategóriától, hogy a Supebike-ban folytassa pályafutását, ami előkészítette az utat több MotoGP sztárnak, nevezetesen Marco Melandrinak és Nicky Haydennek.

A Suzukival való debütálásakor aratott győzelme megmutatta, hogy mire lehet képes a WSBK sorozatban. Biagginak azonban 2010-ig kellett várnia, hogy megszerezze első bajnoki címét a géposztályban – összességében az ötödik világbajnoki címét -, miután az Aprilia projektet az RSV4 második szezonjában dicsőségre vezette. Egy második bajnoki cím következett 2012-ben, mielőtt Biaggi visszavonult az aktív motorversenyzéstől.

Max Biaggi
Fotó: World Superbike Media
Carlos Checa

6 szezon, 1 bajnoki cím, 24 győzelem (2011 WorldSBK bajnok)

A MotoGP-ben soha nem volt a jó helyen a megfelelő időben. A WorldSBK váltás azonban festői hasonlattal élve egy üres vászon volt számára, ahonnan Carlos Checa újrakezdhette, és ő meg is ragadta a lehetőséget.

Checa csak a (félig) privát Althea Ducati csapathoz való átigazolás után tudott kibontakozni, és a karrierje végét jelző várakozásokat megcáfolva 2011-ben meg sem állt a bajnoki címig. Összesen 24 WorldSBK-győzelméből 22-t a Ducati versenygépen aratta három szezonon keresztül, mielőtt 2013 közepén befejezte pályafutását.

Carlos Checa
Fotó: World Superbike Media
Marco Melandri

7 szezon, 22 győzelem (2011-ben WorldSBK második helyezett)

A MotoGP-ben 2003-ban kezdett versenyezni. Legnagyobb sikereit a királykategóriában a Gresini Racing csapatával érte el, 2005-ben dobogóra is tudott állni. Bár Marco Melandri sosem lett a Superbike bajnoka, azonban többször sikerült az első háromban végeznie 2011-ben. 2015-ben tett még egy próbát a MotoGP-ben, de nyolc futam után végleg búcsút intett a kategória küzdelmeinek. Számos csapatnál szerepelt, a Yamahától a BMW-n át a Ducati csapatáig, majd 2019-ben a visszavonulás mellett döntött. Melandri 2012 és 2018 között soha nem végzett az első ötben az összetettben, ehhez újonc évében volt legközelebb.

WorldSBK
Fotó: World Superbike Media
Sylvain Guintoli

7+ szezon, 9 győzelem (2014 WorldSBK bajnok)

Bár soha nem volt a MotoGP sztárja, a Pramac Racinggel megbízható középmezőnybeli versenyzőnek számított, ez a puszta következetesség minden bizonnyal jól jött, amikor végre a WorldSBK-ban is megvolt a gépezet, hogy megmutassa tehetségét. 2000 és 2008 között szerepelt a MotoGP előtti és MotoGP érában, 250 köbcentis kategóriában, illetve a királykategóriában is. 170 WorldSBK-s indulásból Guintoli mindössze 12 alkalommal nem ért célba, így elég stabil versenyzőnek számított.

Szigorúan véve Sylvain Guintoli MotoGP-ből a WorldSBK-ba való átlépése a Brit Superbike-bajnokságon keresztül történt. Itt a Suzuki versenygépén motorozott, de ekkor fél szezonja ráment egy sérülésre.

A nagy áttörést az Aprilia hozta meg számára 2013-ban, amikor a harmadik helyen végzett a WSBK-ban. 2014-ben elérte a hőn áhított bajnoki címet, miután a 40 futamból egy kivételével mindegyiken pontot szerzett.

Sylvian Guintoli
Fotó: World Superbike Media
Nicky Hayden

1+ szezon, 1 győzelem

Nicky Hayden bimbózó WorldSBK-karrierje mindig is a „mi lett volna, ha” kérdése lesz. 2016-ban kezdte meg pályafutása új fejezetét a Superbike világbajnokságon, azonban 2017-ben bekövetkezett tragikus halála miatt sosem tudjuk meg sajnos, hogy mit hozhatott volna még neki ez a géposztály. A WorldSBK-ban eltöltött rövid, másfél szezonos időszaka alatt minden jel arra mutatott, hogy a későbbiekben bajnokká is válhatott volna. 2016-ban ő szerezte a Honda utolsó sorozatbeli győzelmét.

Nicky Hayden
Fotó: World Superbike Media
Alex Barros

1 szezon, 1 győzelem (összetettbeli 6. helyezés)

Bár nem töltött el sok időt a WSBKban – mindössze egy évadot -, de nem feledkezhetünk meg róla sem. 1986 és 2007 között versenyzett a MotoGP és az előtte lévő éra több sorozatában is. 2006-ban, 36 esztendősen váltott a Superbike sorozatra a Honda színeiben, ahol egyetlen évadában 1 futamgyőzelemmel, 6 dobogós helyezéssel a pontversenyben a 6. helyen végzett. Ezután újra visszatért a MotoGP-be, ahol sikerült egy dobogós helyezést elérnie Mugelloban Rossi és Pedrosa mögött.

Alex Barros
Fotó: World Superbike Media

És a versenyzők, akiknek nem sikerült….

Randy de Puniet

1 szezon, legjobb helyezés: 7. hely (2015 WorldSBK – 18. pozíció az összetettben)

Miután nyolc szezont töltött a MotoGP-ben különböző gépeken, sokan úgy tekintettek de Puniet 2015-ben a WorldSBK-bajnokságba való átlépésére, mint egy lehetőségre, hogy újra megmutassa tehetségét.

A francia sosem tudott belelendülni igazán a WorldSBK-ba a Suzuki GSX-R1000 nyergében. Egész évben mindössze két top tízes helyezést ért el, csapattársa, Alex Lowes klasszisokkal jobban teljesített.

Randy de Puniet
Fotó: World Superbike Media
Stefan Bradl

1 részszezon, legjobb helyezés: 6. hely  (2017 – 14.pozíció az összetettben)

MotoGP dobogósként és Moto2-bajnokként került 2017-ben Stefan Bradl a Honda kötelékében.

Sérülés hátráltatta egyetlen WorldSBK-s szezonját, de ettől függetlenül is küszködött a kategóriában. Mindössze egyetlen alkalommal jutott be a legjobb hatba, miközben csapattársa Hayden futamgyőzelmet is tudott szerezni.. A Honda azonban még mindig nagyra értékeli a munkáját, mint tudjuk, a királykategóriában ő Marc Márquez legfőbb helyettese (adott is neki munkát rendesen az elmúlt években a hatszoros világbajnok versenyző).

Stefan Bradl
Fotó: World Superbike Media
Makoto Tamada

1+ szezon, legjobb eredmény: 9. hely  (2008 WorldSBK – 20. hely összetettben)

Makoto Tamada valószínűleg jobb szereplésben bízott a Superbike sorozat mezőnyében. A japán versenyző WorldSBK futamgyőztes tudott lenni – három alkalommal. Ezeket az elsőségeket szabadkártyásként húzta be 2001-ben és 2022-ben Japánban.

Ezután Tamada a MotoGP karrier mellett döntött, és öt szezon alatt két győzelmet szerzett, így joggal kellett remélte, amikor 2008-ban a WSBK-ra váltott, hogy a győzelmekért fog harcolni.

A Kawasaki ZX-10R azonban nem volt versenyképes, és annak ellenére, hogy a szezon elején a legjobb tízbe került, az év második felében egyetlen pontot sem szerzett. 2009-ben is indult a bajnokságon, de egy baleset következtében olyan sérülésekkel kellett megküzdenie, amelyek véget vetettek nemzetközi versenyzői karrierjének.

Makoto Tamada
Fotó: World Superbike Media
Karel Abraham

1 szezon, legjobb eredmény: 9. hely  (2016 WorldSBK – 18. hely összetettben)

Öt szezonnyi MotoGP-s tapasztalattal rendelkezik. Annak ellenére, Karel Abraham nem volt az élmezőny tagja a királykategóriában, remélhette, hogy ez a tapasztalat segítségére lesz, amikor 2016-ban debütált a WorldSBK-ban a Milwaukee BMW csapatnál.

Karel Abraham
Fotó: World Superbike Media

Abraham legjobb esetben is csak a középmezőnyben tudott versenyezni, és csapattársa, Josh Brookes sokkal jobban teljesített nála. Ezután Brookes visszatért a BSB-be, Abraham pedig a MotoGP-be, és még három szezont töltött ott, mielőtt 2019-ben befejezte pályafutását.

Tito Rabat

1 szezon, legjobb eredmény: 9. hely  (2021 WorldSBK – 16. hely összetettben)

Ő egy versenyző, aki a Moto2-es világbajnoki sikere után a királykategóriában nem tudott sikeres lenni – annak ellenére, hogy öt szezonon át próbálkozott. Tito Rabat 2021-ben a WorldSBK-ba érkezett, hogy újra sikereket érjen el.

A spanyolhoz nagy remények fűződtek, nem utolsósorban azért, mert 2020-ban majdnem a gyári KRT Kawasaki ZX-10RR-ben kötött ki Rea mellett, mielőtt úgy döntött, hogy újra az Avintia Racinghez szerződik a MotoGP-ben. A Barni Racing szatellitcsapat gépén, a majdnem gyári Ducati Panigale V4 R-en azonban a középmezőnynél előrébb nem tudott eljutni.

Mindössze két top tízes helyezést ért el, ami Rabat távozását eredményezte az év közepén A szezon utolsó fordulóira visszatért a Puccetti Kawasakival. A 2022-es Superbike világbajnokság mezőnyében már nem szerepel, a spanyol bajnokságban találkozhatunk vele (ESBK).

Tito Rabat
Fotó: World Superbike Media

Hogy lesz-e MotoGP versenyzőből újra világbajnok a Superbike-ban? Az a rövidesen kezdődő, izgalmasnak ígérkező szezonban kiderül.

Miller nem tudja, mihez kezd 2022 után

0

Jack Miller jövője egy ideje már a levegőben lóg, és maga az érintett sem tudja még, mi történik vele a szezon végeztével.

Érdekes módon mindkét gyári ducatis kifejezetten gyengén kezdte a 2022-es MotoGP-szezont, Jack Miller például legutóbb Argentínában csak tizennegyedik lett. Millerből dőlt a panasz, hogy senkit nem tudott az egész verseny során megelőzni. Ezek után megint lábra kaptak azok a pletykák, miszerint egyáltalán nem biztos a helye a szezon lejártával.

Nem beszéltünk még erről” – felelt Miller a Motorsport.com ezt firtató kérdésére még csütörtökön. „Innentől pedig mit tudok csinálni? Adom a legjobbamat. Akármi történik, úgysem tudok rajta változtatni. Időről időre ilyen pozícióba kerülök, de semmi értelme nem lenne, hogy állandóan stresszeljek ezen.

Na jó, azért Miller önérzetét bántja rendesen a bánásmód, amiben részesül. „Nekem jelenleg az egyetlen eszköz a kezemben, hogy a pályán a lehető legjobb eredményeket érem el. Szóval egyelőre egy szó sem esett erről részükről, ami nyilván fáj. Így ott hagynak engem a pusztában. De mit tudsz tenni ez ellen?

Nem segít Miller lelki békéjén az évről évre gördülő szerződés. Így ugyanis nincs folytonosság az életében. „Ilyenkor az ember idővel elkezd magában kételkedni, hogy ez miért történik vele. De ez sajnos nem tőlem függ. Marad az, hogy én a legjobbamat nyújtom, aztán ha ez nem elég, akkor meg mit tudom én. De azért maradnék még egy ideig.

Miller persze felkészült arra az esetre is, ha innen mennie kell. „Nyilván beszéltem más csapatokkal is. Nem egy kib*szott szelet sonka vagyok, amit levághatnak. Biztos vagyok benne, hogy találok magamnak helyet akkor is, ha itt nem lenne maradásom. 2020-ban is voltam már hasonló helyzetben, amikor Jorge jött helyettem. Akkor is tulajdonképpen munka nélkül voltam. De tudok olyanokat, akik szívesen vennék a munkámat. Egyáltalán nem stresszelek emiatt.

Austin – Foggia nyerte a pénteki olasz belharcot

0

A hondás Leopard Racing olasz versenyzője, Dennis Foggia volt a leggyorsabb a Moto3-as Amerikai Nagydíj pénteki szabadedzésein. Ehhez a márka-és honfitárs Andrea Mignot kellett legyőznie, aki a Rivacold Snipers színeiben indul. Mindkét szabadedzést ők dominálták: az elsőt Migno nyerte Foggia előtt, a másodikra azonban megfordult a sorrend. Foggia majdnem négy tizedet adott Mignonak, ezáltal övé lett a pénteki összetett elsőség.

A harmadik és negyedik helyeken a Red Bull KTM Ajo spanyol kettősét: Daniel Holgadot és Jaume Masiát találjuk. Az ötödiken szintén egy Red Bull-színű KTM-et találunk: ezen a Tech3-as török Deniz Öncü ült. Hatodikként a CIP Green japán motorosa, Kaito Toba végzett, hetedikként pedig az edzésen bukó CFMotós Carlos Tatay:

A Moto3-as mezőnyben találunk egy (majdnem) új nevet: a még mindig sérült John McPhee-t egy ifjú spanyol versenyző, David Salvador helyettesíti Max Biaggi husqvarnás csapatánál. Ő tavaly és idén is a JuniorGP-n versenyzik, de tavaly már beugrott a két osztrák futamra a Rivacold Snipers csapathoz Alberto Surra helyére. Ő a 20. helyen végzett a mai napon. Apropó Alberto Surra: a második edzésen volt egy látványos highside-ja:

Ezzel együtt is 14-ként zárt. A lista utolsó helyén ezúttal is a Visiontrack Racing brit újoncát, Joshua Whatley-t találjuk.

Austin – a Moto pénteki szabadedzéseinek összesített végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 2’15.440
2 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 2’15.824 0.384
3 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 2’16.190 0.750
4 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 2’16.357 0.917
5 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 2’16.382 0.942
6 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 2’16.393 0.953
7 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 2’16.451 1.011
8 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 2’16.502 1.062
9 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 2’16.527 1.087
10 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 2’16.538 1.098
11 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 2’16.540 1.100
12 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 2’16.553 1.113
13 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 2’16.869 1.429
14 Alberto SURRA Rivacold Snipers HONDA 2’16.894 1.454
15 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 2’16.905 1.465
16 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 2’16.980 1.540
17 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 2’17.075 1.635
18 Stefano NEPA MTA Team KTM 2’17.223 1.783
19 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 2’17.288 1.848
20 David SALVADOR Sterilgarda Max HUSQVARNA 2’17.310 1.870
21 Joel KELSO CIP Green Power KTM 2’17.518 2.078
22 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 2’17.658 2.218
23 Ivan ORTOLÁ MTA Team KTM 2’17.862 2.422
24 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 2’18.076 2.636
25 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 2’18.279 2.839
26 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 2’18.360 2.920
27 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 2’18.505 3.065
28 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 2’18.628 3.188
29 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 2’18.629 3.189
30 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 2’19.989 4.549

Austin – Zarcóé a második szabadedzés

0

A Pramac Ducati francia versenyzője, Johann Zarco nyerte az Amerikai Nagydíj második szabadedzését. Ő két és fél tizeddel volt gyorsabb a márkátárs ausztrál Jack Millernél, és hárommal a címvédő honfitárs Fabio Quartararonál.

A képzeletbeli második sorban Enea Bastianini, a délelőtti győztes Álex Rins és Marc Márquez találhatóak – ők mindannyian fél másodpercen belül vannak Zarcohoz képest. Az argentínai győztes Aleix Espargaro a top10-en kívül található: egész pontosan a 11. helyen. Őt követi az öccse, Pol Espargaro a gyári Hondán.

A márkák közül továbbra is gyengélkedik a KTM: Brad Binder még éppen egy másodpercen belüli hátránnyal a 13., és ezzel ő a legjobb az osztrák gyártó versenyzői közül. Az utolsó két helyen szintén KTM-ek találhatóak: Raúl Fernandez és Miguel Oliveira zárják a sort.

Austin – MotoGP második szabadedzés végeredménye:

1 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 2’02.542
2 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 2’02.789 0.247
3 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 2’02.837 0.295
4 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 2’02.884 0.342
5 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 2’03.030 0.488
6 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 2’03.041 0.499
7 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 2’03.085 0.543
8 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 2’03.143 0.601
9 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 2’03.187 0.645
10 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 2’03.355 0.813
11 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 2’03.370 0.828
12 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 2’03.438 0.896
13 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 2’03.538 0.996
14 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 2’03.562 1.020
15 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 2’03.706 1.164
16 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 2’03.795 1.253
17 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 2’04.074 1.532
18 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 2’04.367 1.825
19 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 2’04.463 1.921
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 2’04.535 1.993
21 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 2’04.664 2.122
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 2’04.679 2.137
23 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 2’04.770 2.228
24 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 2’05.342 2.800

Austin – Aldeguer a péntek leggyorsabbja

0

A múlt heti Argentín Nagydíjon rajtelsőséget szerző, és a még mindig szemtelenül fiatal (a héten töltötte be a 17-et) Fermín Aldeguer volt a Moto2-es géposztály leggyorsabb versenyzője a pénteki szabadedzéseken. Az első meneten még gyengén muzsikált, mindössze a 21. helyet szerezte meg, helyi idő szerint délutánra azonban előjött az argentínai formája, és elsőként zárta az FP2-t. Ezáltal ő a legjobb nem-kalexes versenyző is, mivel a két Boscoscuro közül ő ül az egyiken. Tőle 46 ezreddel maradt el a Marc VDS olasz motorosa, Tony Arbolino, és másfél tizeddel a helyszíni szurkolók nagy örömére az ötszörös MotoAmerica Superbike bajnok amerikai Cameron Beaubier.

A délelőtti első Augusto Fernandez a hatodik, míg a csapattársa, a Moto3 tavalyi csodagyereke, Pedro Acosta a hetedik lettek a mai összetettben.

A listát egy másik amerikai, a tavalyi MotoAmerica Supersport bajnok Sean Dylan Kelly zárja – mivel Niccolo Antonelli és Gabriel Rodrigo nem teljesítettek mért kört a második edzésen (Antonelli már az elsőn sem), Keminth Kubo pedig kihagyni kényszerül az Amerikai Nagydíjat. Kelly egyébként el is esett, ahogyan a listavezető Celestino Vietti is:

Austin – a Moto2 pénteki szabadedzéseinek összesített végeredménye:

1 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 2’09.155
2 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 2’09.201 0.046
3 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 2’09.327 0.172
4 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 2’09.334 0.179
5 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 2’09.353 0.198
6 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 2’09.362 0.207
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 2’09.363 0.208
8 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 2’09.640 0.485
9 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 2’09.733 0.578
10 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 2’09.781 0.626
11 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 2’09.818 0.663
12 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 2’09.920 0.765
13 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 2’09.952 0.797
14 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 2’09.967 0.812
15 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 2’09.985 0.830
16 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 2’10.482 1.327
17 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 2’10.538 1.383
18 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 2’10.542 1.387
19 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 2’10.955 1.800
20 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 2’11.181 2.026
21 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 2’11.321 2.166
22 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 2’11.362 2.207
23 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 2’11.573 2.418
24 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 2’12.014 2.859
25 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 2’12.141 2.986
26 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 2’12.871 3.716
27 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 2’14.235 5.080
Mért kör nélkül
Gabriel RODRIGO Pertamina SAG KALEX
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX

Austin – Rins egy hajszállal Viñales előtt az első edzésen

0

Az Amerikai Nagydíj első szabadedzését az itt 2019-ben diadalmaskodó spanyol Alex Rins nyerte meg – de mindössze nyolc ezreddel volt csak gyorsabb, mint az apriliás Maverick Viñales. Harmadik helyen a gyári Ducati ausztrál motorosa, Jack Miller végzett – aki a szabadedzés végén ismét taxi üzemmódra váltott:

A legtöbb szempár azonban érthetően a pálya uralkodójára, a sérülése után az utolsó pillanatban visszatérő Marc Márquezre szegeződött:

Az egyedi sisakfestéssel induló katalán ász az ötödik helyen végzett, ami mindenképpen kiemelkedő eredmény ahhoz képest, hogy bizonytalan volt a visszatérése. Előtte a címvédő Fabio Quartararo végzett – az első ötben így öt különböző márka található. Hatodik helyen az első percekben eleső Pol Espargaro zárt:

A hatodik gyártó, a KTM nem muzsikált jól az első szabadedzésen: Brad Binder a 12. helyével lett a legjobb az osztrák márka emberei közül. A listát a Gresini Racing újonca, Fabio Di Giannantonio zárja.

Austin – MotoGP első szabadedzés végeredménye:

1 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 2’04.007
2 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 2’04.015 0.008
3 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 2’04.437 0.430
4 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 2’04.450 0.443
5 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 2’04.469 0.462
6 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 2’04.581 0.574
7 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 2’04.594 0.587
8 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 2’04.686 0.679
9 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 2’04.744 0.737
10 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 2’04.893 0.886
11 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 2’04.900 0.893
12 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 2’04.983 0.976
13 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 2’05.003 0.996
14 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 2’05.050 1.043
15 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 2’05.146 1.139
16 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 2’05.177 1.170
17 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 2’05.287 1.280
18 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 2’05.324 1.317
19 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 2’05.326 1.319
20 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 2’05.386 1.379
21 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 2’05.672 1.665
22 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 2’06.198 2.191
23 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 2’06.445 2.438
24 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 2’06.497 2.490

Aragon – Aegerter behúzta az első napot, Sebestyén 12.

A címvédő svájci Dominique Aegerter mindkét pénteki szabadedzést megnyerte a Supersport világbajnokság 2022-es nyitányán. És nemcsak kicsit, hanem nagyon is megnyerte: több, mint fél másodpercet adott V2-es Ducatival induló újonc olasz Niccolo Bulegának. Harmadik helyen Sebestyén Peti csapattársa, az olasz újonc Lorenzo Baldassari végzett – aki Bulegához hasonlóan szintén a Moto2-ből érkezett.

Negyedik helyen egy újabb, megváltozott műszaki szabályoknak megfelelő motor található: a 675-ös helyett immáron 800 köbcentis MV Agusta, a finn Niki Tuulival a nyergében. Ötödikként zárt a legjobb kawasakis versenyző, a török Can Öncü. A mezőnyben található ötödik márka, a Triumph szintén az első tízben található: a megint csak Moto2-ből érkező olasz újonc, Stefano Manzi a nyolcadik lett ma. Pedig ő még el is esett:

A HUMDA által támogatott magyar versenyző, az olasz Evan Bros csapat színeiben induló Sebestyén Péter a 12. helyen zárt ma, mintegy másfél másodperccel Aegerter mögött. Peti bő egy másodpercet javított a köridején az első edzéshez képest.

A 30 fős lista utolsó helyén az olasz Federico Fuligni található.

Aragon – Supersport VB első két szabadedzésének összesített eredménye:

1 Dominique AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha 1’53.407
2 Nicolo BULEGA Aruba.it Racing Ducati 1’53.986 0.579
3 Lorenzo BALDASSARRI Evan Bros.WorldSSP Yamaha 1’54.062 0.655
4 Niki TUULI MV Reparto Corse MV Agusta 1’54.260 0.853
5 Can ONCU Puccetti Racing Kawasaki 1’54.315 0.908
6 Jules CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’54.445 1.038
7 Federico CARICASULO Althea Racing Ducati 1’54.597 1.190
8 Stefano MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’54.633 1.226
9 Marcel BRENNER VFT Racing Yamaha 1’54.688 1.281
10 Patrick HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’54.694 1.287
11 Glenn VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’54.800 1.393
12 SEBESTYÉN Péter Evan Bros.WorldSSP Yamaha 1’54.818 1.411
13 Andy VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’54.871 1.464
14 Yari MONTELLA Puccetti Racing Kawasaki 1’54.891 1.484
15 Tom BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 1’55.033 1.626
16 Leonardo TACCINI Ten Kate Racing Yamaha 1’55.138 1.731
17 Raffaele DE ROSA Orelac Racing Ducati 1’55.164 1.757
18 Bahattin SOFUOGLU MV Reparto Corse MV Agusta 1’55.185 1.778
19 Hannes SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’55.202 1.795
20 Kyle SMITH VFT Racing Yamaha 1’55.420 2.013
21 Jeffrey BUIS Motozoo Racing Kawasaki 1’55.513 2.106
22 Adrian HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’55.567 2.160
23 Unai ORRADRE MS Racing Yamaha 1’55.685 2.278
24 Ondrej VOSTATEK MS Racing Yamaha 1’55.960 2.553
25 Oliver BAYLISS BARNI Spark Racing Ducati 1’56.208 2.801
26 Maximilian KOFLER CM Racing Ducati 1’56.544 3.137
27 Filippo FULIGNI D34G Racing Ducati 1’56.581 3.174
28 Alessandro ZETTI Kallio Racing Yamaha 1’57.358 3.951
29 Eugene MCMANUS Motozoo Racing Kawasaki 1’57.487 4.080
30 Federico FULIGNI D34G Racing Ducati 1’58.416 5.009