back to top
2025. május 17. 16:04
Kezdőlap Blog Oldal 771

Bagnaia: „Valentino Rossi rengeteget segített nekem”

0

Francesco Bagnaia Valentino Rossi szárnyai alatt nevelkedett. Most visszaemlékezett a VR46 Akadémiában eltöltött első éveire.

Francesco „Pecco” Bagnaia a Ducati gyári versenyzőjeként a MotoGP mezőnyének pilótája.  2018-ban a VR46 Racing színeiben Moto2 bajnoki címet szerzett. A következő szezonban már a MotoGP-ben debütált a Pramac Ducati csapatnál. A tavalyi szezonban töltötte első évét a gyári Ducatti színeiben, amikoris a világbajnokság második helyén végzett. Az idei szezont nagy reményekkel kezdte, mint az egyik világbajnoki aspiráns. Ezidáig teljesítménye korántsem meggyőző, hiszen két futam után 1 pontot sikerült szereznie a bajnokságban. A speedweek.com-mal nosztalgiázott most a korai motorversenyző éveiről és arról, hogy mit köszönhet Valentino Rossinak és az Akadémia másik mentoráltnak.

Az olasz versenyző 2014-ben Valentino Rossi első növendékeinek egyike lett: „Amikor beléptem az Akadémia kötelékébe, sokkal koncentráltabb lettem. Azelőtt minden inkább csak „játék” volt. Akkoriban nagyon fiatal voltam, és a világ egyik leggyorsabb versenyzője akartam lenni, ugyanakkor ebben a korban kezded el igazán élvezni az életet „

„Elmehetsz a barátaiddal szórakozni, de én akkor kezdtem pályafutásom a  Moto3-ban.  Ezért én nem voltam soha az fiatal a srác, aki  eljárt a barátaival bulizni. Amikor nem tudtam elmenni, mert edzenem kellett, azt mondták: ‘Ó, te soha nem jössz velünk. Nem volt könnyű” – vallotta be a Ducati pilótája.

Amikor Bagnaia Tavulliába költözött, a dolgok könnyebbé váltak számára: „Ott jobban tudtam koncentrálni – dolgozni és edzeni kellett, és nem voltak ott a szüleim, akik elvittek volna bárhova. Akkoriban az életem abból állt, hogy taxival mentem az edzőterembe és vissza a szállodába. Tizenhat éves voltam, és egy évvel később Lorenzo Baldassarrival kerültem össze. Ez mindent megkönnyített. Egy lakótárssal könnyebb volt fókuszálnom.”

Francesco Bagnaia, Lorenzo Baldassari
Fotó: MotoGP Media

„Ő már jó úton járt, hozzám hasonlóan 2015-ben ő is dobogóra állt, és egymást hajtottuk, hogy jobbak legyünk és egészségesen táplálkozzunk. Neki volt jogosítványa, így el tudott vinni az edzésekre” – mondta el Bagnaia Baldassariról.

Francesco Bagnaia, Valentino Rossi, Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini
Fotó: MotoGP Media

Valentino Rossi is hatalmas segítség volt a Ducati versenyzőjének: „Valentino sokat segített nekem, támogatott abban, hogy jobb versenyző legyek és érettebb, segített abban, hogy okosabb legyek és megértsem, mi a fontos” – mondta el a kilencszeres világbajnokról a Moto2 2018-as bajnoka.

Ezpeleta: Remélem, Marc ott lesz a portimaói futamon

0

A Dorna elnöke, Carmelo Ezpeleta Márquez állapotáról beszélt: „Ha Portugáliában rajthoz áll, és jól zár, lehet esélye a világbajnoki címre.”

A Honda tegnap kiadott közleménye szerint a 29 éves spanyol állapotában javulás következett be. A csapat még semmi hivatalosat nem hozott nyilvánosságra Márquez állapotával kapcsolatban, csak annyit, hogy a pilóta a felépülés útjára lépett. Teljes gyógyulásról azonban még nem beszélhetünk. Jelenleg annyi biztos, hogy Márquez nem vesz részt az argentin nagydíjon, illetve Texasban sem áll majd rajthoz. Portimao azonban már opció lehet.

Az április 24-én megrendezésre kerülő portugál nagydíj kapcsán Carmelo Ezpeleta is megszólalt a témával kapcsolatban a Speedweek.com-nak adott interjújában:

„Remélem, hogy mihamarabb képes lesz újra versenyezni. Talán Portimaóban rajthoz áll, de előfordulhat, hogy hosszabb szünettel kell számolnunk. Ha részt vesz a portugál nagydíjon és előkelő helyen ér célba, lehetősége lesz még, hogy a világbajnoki tabellán elöl végezzen 2022-ben. Nem tudom, hogy nyer-e vagy sem, de ha minden további futamon a győzelemért versenyez majd, akkor a világbajnoki címre is esélyes lehet. Természetesen ez a többi versenyző eredményeitől is függ.”

Quartararo: Van még min javítani

0

Az előző szezon királykategóriás világbajnoka, Fabio Quartararo számára meglepetés volt, hogy az utolsó szektorban milyen erős a Yamaha.

A francia versenyző nem csak minket, nézőket kápráztatott el nagyszerű köridőivel, hanem saját magát is. Száraz körülmények között 1.31-es, míg vizes pályán 1.38-as körökre volt képes. Véleménye szerint azonban a most hétvégén megrendezésre kerülő argentin futam nem lesz egyszerű.

„A mandalikai egy gyors pálya, kemény féktávokkal” – kezdi Quartararo, szavait a Speedweek.com idézi.

„A negyedik szektorban nagyon gyors voltam, amivel megmondom őszintén, nem számoltam, mivel az egyenesekben vagyunk inkább erősek. Azonban mind száraz, mind vizes körülmények között nagyon jól éreztem magam a 15-ös és 16-os kanyarban. Úgy gondolom, ez a pálya passzol a vezetési stílusomhoz.”

Mégis hiányzik valami, amire a francia nevetve azt válaszolta: „A topspeed”.

„Van néhány dolog, amiben javulnunk kell, példaképp a hátsó tapadás, illetve a gumik menedzselése. Ha mindent az előírtak szerint végzünk, akkor valóban jó versenyt tudunk futni. Argentína nem lesz sétagalopp, de megpróbáljuk a legjobbat kihozni a futamból.”

Hétvégi menetrend – Argentína

0

Április első hétvégéjén rendezik a 2022-es MotoGP világbajnokság harmadik fordulóját, az Argentín Nagydíjat. A dél-amerikai országba a COVID-19 járvány miatt sem tavaly, sem tavalyelőtt nem látogatott el a Grand Prix mezőnye, így három év után térnek vissza a versenyzők a Termas de Rio Hondo versenypályára.

A legutóbbi, 2019-es nagydíjakon Jaume Masiá (Moto3), Lorenzo Baldassari (Moto2) és Marc Márquez (MotoGP) diadalmaskodtak – újrázni azonban csak Masiának van lehetősége. Baldassari ugyanis idén már a Supersport világbajnokságon húzza a gázt, Marc Márquez pedig a kiújult diplópiája miatt kihagyja az argentín fordulót – őt Stefan Bradl helyettesíti.

Az időeltolódás miatt az edzések és a versenyek a délutáni és kora esti órákban lesznek magyar idő szerint. Magyarországon az Arena4 közvetíti – televízióban azonban csak az első szabadedzések és a versenyek lesznek láthatóak élőben. A többi szabadedzést, valamint az időmérőket és a warm-upokat a fizetős internetes felületükön, az Arena4+-on közvetítik, mivel ezek időpontjaiban Bundesliga-mérkőzéseket fognak adni a televízióban. A második szabadedzéseket, valamint az időmérőket később felvételről leadják.

FRISSÍTÉS: logisztikai problémák miatt a szervezők törölték a pénteki napot

A módosított hétvégi menetrend magyar idő szerint: 

SZOMBAT
13:45 – 14:25 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena4 (?)
14:40 – 15:20 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena4 (?)
15:35 – 16:20 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena4 (?)
16:35 – 17:15 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena4 (?)
17:30 – 18:10 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena4 (?)
18:25 – 19:10 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4 (?)
19:35 – 19:50 Moto3 1. időmérő TV: Arena4 (?)
20:00 – 20:15 Moto3 2. időmérő TV: Arena4 (?)
20:30 – 20:45 Moto2 1. időmérő TV: Arena4 (?)
20:55 – 21:10 Moto2 2. időmérő TV: Arena4 (?)
21:25 – 21:55 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4 (?)
22:05 – 22:20 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4 (?)
22:30 – 22:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4 (?)
VASÁRNAP
14:30 – 14:50 Moto3 Warm up
15:00 – 15:20 Moto2 Warm up
15:30 – 16:00 MotoGP Warm up
17:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
18:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
20:00 MotoGP Verseny TV: Arena4

Bagnaia fogadkozik: „Itt az ideje változtatni”

0

Pecco Bagnaia finoman szólva sem kezdte jól a szezont. Az olasz most azt reméli, Termas fordulópont lesz a 2022-es szezonjában.

Két futamon egyelőre mindössze egyetlen pont Bagnaia mérlege a 2022-es szezonban. A ducatis a katari szezonnyitón kiesett, majd Indonéziában is csak tizenötödik lett. Tudja, hogy itt az ideje javítania, hiszen Millernek vele ellentétben már tizenhárom pontja van, ami szintén nem túl sok, de mégis sokkal több, mint neki.

Erről beszélt Bagnaia az Argentin Nagydíj előtt néhány nappal.

Már Katarban is, de főleg Indonéziában majdnem olyan volt már az érzés motoron ülni, mint tavaly” – biztosít mindenkit pozitivitásáról Bagnaia. „Sajnos sem Losailben, sem Mandalikán nem tudtuk kihozni azt, ami bennünk volt. Remélhetőleg Termasban minden megváltozik. Ez egy jó pálya, amelyen remélhetőleg eljön végre a fordulópont a szezonomban.

Csapattársa, Jack Miller is várja már a futamot. „Örülök, hogy végre ismét itt lehetünk. Amikor utoljára, még 2019-ben itt versenyeztünk, sikerült összehoznom egy erős negyedik helyet a verseny során. Egy évvel korábban pedig itt szereztem az első és mindezidáig egyetlen pole-pozíciómat a királykategóriában, még 2018-ban. Az első két versenyhétvége elég macerásan alakult, most remélhetőleg simábban megy majd minden.

Bagnaia a mindössze egyetlen szerzett pontjával jelenleg a tabella mindössze huszadik helyén található. Jack Miller az emlegetett negyedik helynek és az ezzel járó tizenhárom pontnak köszönhetően tizenegyedik az összetett állást vizsgálva.

Megvan Márquez helyettese az Argentin Nagydíjra

0

A várakozásoknak megfelelően Stefan Bradl ugrik be a kettőslátással küzdő Marc Márquez helyére az Argentin Nagydíj hétvégéjére.

A Repsol Honda garázsának egyik felén Pol Espargaro kifejezetten jól kezdte a szezont, Katarban dobogóra állhatott, és az indonéz káoszban is pontot tudott szerezni. A spanyol ennek köszönhetően hatodik összetettben, mindössze tíz pontra a vb-éllovas Enea Bastianini mögött. Espargaro legjobb eredménye egyelőre egy hatodik hely Termasban, ezt most akár túl is szárnyalhatja csapata, a Repsol várakozásai szerint.

A garázs másik oldalán jóval problémásabb szezonkezdeten van túl Marc Márquez. A katari szezonnyitó neki is jól sikerült az ötödik hellyel, Indonéziában viszont el sem tudott rajtolni egy highside, és az ebből fakadóan visszatérő kettőslátás miatt. A Repsol Honda most bejelentette, hogy Mandalikával ellentétben ezúttal már két motorral indulnak. Marc Márquez helyettese a várakozásoknak megfelelően a teszt- és tartalékversenyző Stefan Bradl lesz.

Stefan Bradl tavaly öt futamon indult összesen, legutóbb Portugáliában, ahol az utolsó pontszerző, 15. helyen ért célba.

A legfontosabb előszöris az, hogy a legjobbakat kívánjam Marc-nak, aki remélem, a lehető leghamarabb meggyógyul” – idézi Bradlt Márquez sérülése kapcsán az istálló. „Addig is, amíg ez megtörténik, igyekszem a legjobbamat nyújtani, hogy azzal a lehető legtöbbet segíthessek a csapatnak. Teszteltem már többször is az idei motorral, de ez nyilván teljesen más sztori. Szép emlékeket őrzök Argentínáról, 2014-ben például ötödik lettem, legutóbb pedig, amikor itt versenyeztem, hetedik. A tervet még ki kell dolgozni a hétvégére, de biztos, hogy lesz munka bőven.

Befejeződött a Red Bull Ring MotoGP-kompatibilissé tétele

0

Az elmúlt évek komoly balesetei után a MotoGP-nek és az osztrák pályának lépnie kellett. Most a Red Bull Ring egy sikánnal gazdagodott.

Bár a MotoGP Osztrák Nagydíját csak augusztus legvégén rendezik, a Red Bull Ring akár már most készen állna a mezőny fogadására. Spielberg még 2021 novemberében kezdett bele a pálya átépítésébe a FIM, a Dorna és az FIA szoros közös munkája során. Ez ért véget néhány nappal ezelőtt. Videó a munkálatokról:

Az elmúlt évek pályatervező sztárja, Hermann Tilke kivitelezésében most egy sikán került a pálya vonalvezetésébe. Ezt a motorosok használják majd, míg a Forma-1 a korábbi vonalvezetésen versenyez majd.

Mindenképp szükség volt a csökkentett sebességre a MotoGP-ben a pálya ezen szakaszán. Ezt végül ezzel a jobb-bal kombinációval értük el, amelyet ráadásul sikerült úgy megvalósítanunk, hogy nem nyúltunk a pálya többi részéhez. A tervezés a domborzati viszonyok miatt komoly kihívást jelentett” – mondta a munkálatokkal kapcsolatban Hermann Tilke.

A tervezés során tizenöt különböző verzió készült, mielőtt kiválasztották a végleges kialakítást. Ennek során konkrét sebességszámításokat is végeztek, különböző eshetőségekre felkészülve.

A második kanyarkombinációt tehát kimondottan motorversenyek esetére tervezték. Ezzel viszont az illetékesek szerint a pálya jellege érintetlen marad, ráadásul továbbra is pontosan ugyanannyi, 10 kanyarral rendelkezik, mint az átépítés előtt.

A megújult pályaszakasz a munkálatok befejezése után:

Redding küzd a BMW-vel, a Honda előrelépett

0

Scott Redding és a BMW tempója nem volt meggyőző a barcelonai tesztelés során. Már csak egy gyakorlás van hátra a szezonkezdet előtt, így sürgeti az idő az istállót, hogy behozzák lemaradásukat az élmezőnyhöz képest.

Redding kockázatot vállalt azzal, amikor elhagyta a futamgyőztelmekre képes Ducati csapatot és csatlakozott a BMW alakulatához az idei szezonban.

Mi volt az oka a váltásnak?

A brit pilóta a csapatváltást annak reményében tette, hogy a német márka fejlesztéseivel segíthet neki elérni a világbajnoki címet. Az, hogy ez sikerülni fog-e neki, az idő fogja eldönteni. Mindenesetre a tesztek egyenlőre azt mutatják, hogy az élmezőnyhöz képest le vannak maradva.

Az egyik ok, amiért Redding BMW-t választotta a Ducati helyett a fejlesztés hiánya volt az olasz csapatnál, mivel a jelenlegi WorldSBK-specifikus Panigale V4R-en csak apró módosításokat hajtottak végre az elmúlt néhány szezonban a forradalmi változtatások helyett. Mivel egy teljesen új motorról beszélünk a BMW-nél, ezért rengeteg lehetőség van a fejlesztésre, az M 1000 RR géppel a második versenyképes szezonra készülnek.

Hol tart most a BMW?

A múlt heti kétnapos katalán teszt azonban azt mutatja, hogy jelenleg messze vannak attól, hogy az első öt helyezésért küzdjenek a bajnoki szezonban. A brit versenyző nem találta meg azt a tempót, amivel Razgatlioglu, Rea, vagy a Ducatinál őt váltó Bautista rótta a köröket.

A nagyobb meglepetést az jelentette, hogy a két újonc Hondás versenyző, Lecuona és Vierge folyamatosan gyorsabb köröket tudott motorozni a második edzésnapon.

A teszt után Redding elmondta, hogy vannak fejlesztések, de nehezen észlelhető, hiszen a BMW összes versenyzőjének akadtak problémái.

Redding kifejtette érzéseit a teszttel kapcsolatban, szavait a crash.net idézi:

„Jó volt két napot tesztelni itt Barcelonában. A motorral és az elektronikával kapcsolatban is sikerült fejlődést elérnünk, ami fontos nekem és a csapatnak is.

„Aztán ki kellett próbálnunk néhány tesztelemet, kipróbáltuk a különböző gumikat, hogy lássuk, mit tapasztalunk, majd újra kipróbáltuk az elektronikát. Sokat dolgoztunk, és sikerült javulást elérnünk, ami jó. De a céltábla mindig mozog. Felzárkózol az elsőhöz képest, aztán valaki megint gyorsabb lesz.

„De látnunk kell a helyzetünket, hogy mit csinálunk és hogyan fejlődünk. Erre kell összpontosítanunk. Aztán a második nap délutánján esett egy kis eső, ami érdekes volt.

„Jó volt számomra, hogy vizes pályán mehettem, és csak úgy jött az érzés. Nem különbözik túlságosan attól, ahogy korábban volt. Elég jól éreztem magam.

„Kicsit kellett még dolgoznunk a beállításokkal és a többi dologgal. A hőmérséklet eléggé leesett, így úgy döntöttünk, hogy tesztelünk néhány más alkatrészt, kicsit többet gyakoroljuk a rajtokat, mert még nem sok rajtpróbát végeztem ezzel a motorral, és javultunk, ami jó volt. Más dolgokat is kipróbáltunk a körülményeknek megfelelően.

„Általánosságban elmondható, hogy elég nagyot léptünk, de még mindig van mit tennünk. Megyünk Aragóniába, és úgy gondolom, van még néhány dolog, amit ott meg kell erősítenünk.”

Vajon elég lesz a fejlődés, vagy a Honda már most a BMW előtt jár?

Redding a második nap végére Vierge előtt tudott végezni, de Lecuona-tól hét tizeddel maradt el legjobb ideje. A BMW-t természetesen hátráltatta Van Der Mark távolléte (sérülés miatt nem tudott részt venni a teszten), de ezzel együtt nem valószínű, hogy számottevő tempónövekedést tudott volna elérni. Egyelőre úgy tűnik, hogy a BMW topog, miközben a Honda látszólag előre tudott lépni a holtszezon alatt.  Ne feledkezzünk meg arról sem a japán gyártó eseténben, hogy Ohlins felfüggesztésről Showa-ra váltottak, ami a jelek szerint nagy pluszt jelent nekik. Az elektronika jobb beállításának megtalálása pedig egyértelmű áttörést hozott a teszthétvége során.

A Honda újonc versenyzői elégedettek

Hogy ejtsünk pár szót a HRC versenyzőiről is, Lecuona nagyon elégedett volt a teszten elért eredménnyel. Vierge nem tudta hozni ugyan a spanyol versenyző tempóját, de még így is az első tízben tudott végezni. Ez jó eredménynek számít, hiszen elszenvedte első bukását a versenygépén.

Iker Lecuona
Iker Lecuona Fotó: Honda Racing Corporation

„Kár volt a bukásért, egy konstruktív tesztelés végén történt” – mondta Vierge. „Pénteken egy ideje először volt jó időnk, és a lehető legtöbbet tudtuk kihozni belőle.

Montmelo egyfajta hazai pálya számomra, de egyben egy új pálya is a CBR-rel. Az első cél az volt, hogy összeszokjak a motorral, és megértsük azokat a területeket, ahol még dolgozni kell, és javítani a beállításokon.

„Ezekre a szempontokra koncentráltunk. Tettünk néhány lépést előre a két nap alatt, elég jó ritmusban mentünk, és sok információt gyűjtöttünk össze.

Xavi Vierge
Xavi Vierge Fotó: Honda Racing Corporation

„Szombat délután a körülmények romlottak, és délután jött az eső. Kihasználtuk a lehetőséget, hogy dolgozzunk néhány esős beállításon és a vizes Pirelli gumikon, de sajnos buktam, ami miatt elég nagy fájdalmat éreztem.

„Azonnal elkezdem a fizioterápiát és a rehabilitációt, hogy minél hamarabb visszatérhessek a pályára.”

Legendás elődök próbálkoztak Rossi előtt autóversenyzéssel

0

Korábban F1-es autót is tesztelt, indult már raliversenyeken, most viszont pályaversenyzésre adta a fejét Valentino Rossi. Az évtizedek során volt néhány hozzá hasonló polihisztor.

Valentino Rossi annak idején, még karrierje csúcsán kacérkodott a gondolattal: mi lenne, ha négy kerékre váltana, és mondjuk Forma-1-es versenyző lenne? Az évek során többször is tesztelte a Ferrari Forma-1-es autóját, végül a próbálkozások megragadtak ezen a szinten: egy kalandként. Hamarosan a Doktor viszont tényleg megkezdi autóversenyzői karrierjét. Alig néhány hónapot bírt ki visszavonulása után tétlenül (jó, a tétlenül sem feltétlenül igaz…), most hétvégén pedig már a GT World Challenge mezőnyében ejtheti meg bemutatkozását.

Ezzel Rossi életében az autóversenyzés a következő szintre lép, miután 2002-ben a brit rali-világbajnoki eseményen, 2006-ban Új-Zélandon, majd 2008-ban ismét a brit ralin indult.

A MotoGP történetében az évtizedek során néhányan már megpróbálkoztak hasonlóval, vagyis két kerék után négyen is sikereket elérni. Nézzük meg a legendás elődöket!

Az egyetlen világbajnok

Az ember azt gondolná, hogy a váltás nem lehet olyan nehéz, pedig az. John Surtees az egyetlen ember a MotoGP és a Forma-1 történetében, aki két és négy keréken is világbajnoki címet nyert. A brit 1956 és 1960 között hét világbajnoki címet nyert a 350 és 500 köbcentiméteres géposztályban, ami 38 nagydíjgyőzelmet jelentett. Ezt követően szerződött a Forma-1-be, ahol 1964-ben Ferrari-versenyzőként is felért a csúcsra.

Surtees
John Surtees. Fotó: MotoGP Media

Érdekesség, hogy az Surtees nevéhez fűződik a Honda első F1-es futamgyőzelme.

Senki a közelében sem járt Surtees sikereinek

Surtees nem hogy az egyetlen olyan, aki a motoros évei után az F1-ben is világbajnoki címet tudott szerezni, de még a futamgyőzelem sem jöt össze senki másnak rajta kívül. Néhányan mondjuk közel jártak hozzá. Ilyen volt például Mike Hailwood, aki kilenc világbajnoki cím és 76 futamgyőzelem után próbálta ki magát autóversenyzőként. Hailwood aztán az F2-es Európa-bajnokságon is csúcsra ért, a Forma-1-ben viszont „csak” két dobogós helyezést tudott már felmutatni. Ezt követően visszatért a motorversenyzéshez, 1978-ban pedig még a Man-szigeti TT-t is megnyerte.

Hailwood
Mike Hailwood 1967-ben. Fotó: MotoGP Media

A történelem legelső 125 köbcentis világbajnok Nello Pagani is indult az F1-ben, egészen pontosan egyetlen futamon. A Svájci Nagydíjat ráadásul be is tudta fejezni, sőt, még a pontszerzéstől sem járt annyira messze hetedik helyével.

Az ötvenes évek ötszörös világbajnoka, Geoff Duke a sportautózásban próbálta ki magát. Ezen kívül, Rossi korábbi időszakához hasonlóan, felmerült benne a Forma-1-es versenyzés lehetősége, de erre végül, Rossihoz hasonlóan, soha nem került sor.

A Forma-1-en túl

1975-ben az akkor mindössze tizenkilenc éves venezuelai Johnny Cecotto volt a valaha volt legfiatalabb 350-es világbajnok. Motoroskarrierje után Cecotto a túraautózásban ért el szép sikereket, legszebb éveit a DTM-ben töltötte, ahol második is volt.

Stuart Graham (az 1949-es 500-as világbajnok, Les fia) két keréken két futamot nyert meg 1967-ben a két legkisebb kategóriában, 50-ben és 125-ben. Ő később brit túraautó-bajnoki címet ónnepelhetett.

Lawson
Eddie Lawson 1989-ben. Fotó: MotoGP Media

A nyolcvanas évek négyszeres 500 köbcentis világbajnoka, Eddie Lawson Amerikában próbálta ki magát autóversenyzőként. Az Indy Car nevelőszériájában, az Indy Lights-ban 1994-ben összetett negyedik lett, igaz, futamgyőzelem nélkül. 1996-ban bemutatkozhatott a CART-ban is, ahol végül tizenegy futamon indult. Legjobb eredménye egy ötödik hely volt.

Tragikus próbálkozások

A hőskorban akár az autó-, akár a motorversenyzés komoly kockázattal járt. Gary Hocking esetében konkrétan egy tragédia vezetett ahhoz, hogy autóversenyzőként is megmérettessen. Az 1961-es 125-ös világbajnok, az ausztrál Tom Phillis az 1962-es Man-szigeti TT-n vesztette életét a 350-es versenyen. Hocking ezt követően még megnyerte az 500-as versenyt, majd azonnali hatállyal bejelentette visszavonulását, annyira megrázta őt barátja halála. A walesi születésű, de Dél-Rodéziában (ma Zimbabwe) felnövő Hocking végül autóversenyzőként sem menekülhetett a korai halál elől. Az 1962-es Natal Nagydíj edzésén vesztette életét, amely egy F1-es, de világbajnoki pontot nem érő verseny volt Durbanben.

Bill Ivy 1966-ban már második volt a 125-ös világbajnokságon, 1967-ben pedig vb-címet is ünnepelhetett. Ezt követően a Forma-2-ben szeretett volna versenyezni, ezt viszont nehezen tudta finanszírozni. Hogy több pénzhez jusson, visszatért a motorversenyzéshez, itt érte a halál is: Az 1969-es Keletnémet Nagydíj egyik edzésén szenvedett végzetes balesetet.

Fordítva még ritkább

Arra még kevesebb példát találunk, hogy valaki motoros karrierje után az F1-ben töltse a sikeresebb éveit. Ilyen volt viszont Jean-Pierre Beltoise, aki, talán kevesek által ismert módon, még motorversenyzőként kezdte karrierjét. 1962 és 1964 között összesen nyolc futamon indult, két amerikai futamot leszámítva általában lakóhelye közvetlen közelében.

1967-ben tűnt fel először autóversenyzőként teljes szezonban, először a Forma-2 mezőnyében. Itt gyakorlatilag azonnal dobogós helyezéseket ünnepelhetett, 1968-ban bajnok is lett. Ezek után a hangsúly fokozatosan az F1-re tevődött át, ahol Beltoise egy futamot, a zuhogó esőben zajló 1972-es Monacói Nagydíjat szintén meg tudott nyerni. Ez volt egyébként az egyetlen olyan verseny Beltoise 1972-es szezonjában, amikor pontszerző helyen ért célba.

Bajban a Ducati: késik a teherszállító a felszerelésükkel

0

Nehéz napok állnak a gyári Ducati és a szatelit csapataik (Gresini Racing és VR46 Ducati) előtt. A problémát az jelenti, hogy műszaki hiba adódott a repülőgéppel, ami a felszerelésüket szállítja.

Öt teherszállító repülőgép szállt fel Lombok szigetéről múlt vasárnap, hogy eljutassa a csapatok felszerelését az Argentin Nagydíj helyszínére, Termas de Rio Hondóba, a 2022-es szezon harmadik fordulójára.

A gépek leszálltak a kenyai Mombasában, mielőtt továbbrepültek volna volna Dél-Amerikába. A rakomány egy része szombaton érkezett meg Termas de Rio Hondóba.

Azonban, ahogyan arról először a Sky Italy beszámolt, és a Motorsport.com megerősítette, az öt teherszállító repülőgép egyike továbbra sem tudta folytatni útját Mombasából. A repülőgépen ugyanis műszaki hibát fedeztek fel.

A MotoGP szervezői megerősítették, hogy a gép javítása az utolsó fázisban van, és a következő napokban fog megérkezni Argentínába.

A teherszállító repülőgép problémája azonban okoz némi fejfájást majd a gyári Ducati-csapatnak, valamint a Gresini Racingnek és Valentino Rossi VR46-os csapatának. A motorsport.com értesülései szerint mindhárom csapat csak csütörtökön kapja meg a szállítmányt Termas de Rio Hondóban. Ennek következtében nagyon gyorsan kell majd dolgozniuk, hogy a boxukat és a motorjaikat felkészítsék a pénteki első edzésre. A szabadedzések helyi idő szerint 10:50-kor kezdődnek majd.

Értesülések szerint ez a három csapat érintett a problémában.