back to top
2025. május 17. 22:03
Kezdőlap Blog Oldal 770

Argentína 1999-ben egy látványos szezonzáróval köszönt el

0

A kilencvenes években rövid ideig visszatért Argentínába a gyorsaságimotoros világbajnokság. 1999-ben látványos befutóval búcsúzott az ország az évezredtől.

Igencsak rapszódikus volt a hamarosan versenyt rendező Argentína jelenléte a versenynaptárban a MotoGP történetében. Az F1-ből is ismerős Autódromo Óscar y Juan Gálvez területén már a hatvanas években, egészen pontosan 1961-től 1963-ig világbajnoki futamokat rendeztek. Itt következett az első, majdnem két évtizedes szünet, ugyanis legközelebb 1981-ben látogatott ide a mezőny. Ekkor egymás utáni évekből már csak kettő jutott Argentínának, legközelebb ugyanis 1987-ben kapott helyet a versenynaptárban. A hat futam során a különböző kategóriákban olyan legendák tudtak itt futamot nyerni, mint (a teljesség igénye nélkül) Mike Hailwood, Ángel Nieto, az idősebbik Kenny Roberts, vagy éppen a másik amerikai, Eddie Lawson.

1987 megint egy egyszeri verseny volt, majd a sokáig utolsó virágzó időszak a kilencvenes évekre esett. A világbajnokság két-két évben, 1994-1995-ben és 1998-1999-ben versenyzett itt, az utolsó 500-as futam pedig elég látványosra sikeredett.

Marco Melandri 125-ös és Olivier Jacque 250-es sikere után a nagyok futama ezúttal nem a világbajnoki címet addigra már régesrég bebiztosító Álex Crivillé futama volt. Crivillé végül csak ötödik lett, és az utolsó körök Kenny Roberts Jr. és Max Biaggi kiélezett csatájáról szólt. Végül az amerikai nyert, így pedig a kör bezárult: apja után 17 évvel ő is győzni tudott Argentínában.

Egyikőjüknek sem ez volt a legsikeresebb szezonja, hiszen Roberts Jr. 1999-hez képest egy évvel később ünnepelhetett világbajnoki címet, míg Biaggi egy évvel korábban még második lett, 2000-t pedig harmadikként zárta.

Argentína legközelebb újabb 15 év múlva, 2014-ben rendezett ismét versenyt a MotoGP-ben, immár az Autódromo Termas de Río Hondo aszfaltcsíkján.

Kenny Roberts Jr. és Max Biaggi csatája az 1999-es Argentin Nagydíjon:

Hétvégi menetrend – teljes program

A MotoGP Argentínába látogat a hétvégén, (amely módosított programját már közzétettük) de nem az lesz az egyetlen néznivaló sorozat: több nívós nemzeti bajnokság is elkezdődik! Lássuk a kínálatot.

RFME Spanyol Bajnokság: a hétvégén Jerezben kezdetét veszi a Spanyol Gyorsasági Bajnokság, közismertebb nevén az ESBK! Tavaly rendszeresen beszámoltunk a Spanyol Superbikeról, mivel Kovács Bálint, a H-Moto Team versenyzője is indult az Open1000 értékelésben. Idén őt nem találjuk a nevezési listán, azonban így is lesz egy magyar fiatalember, akinek szurkolhatunk: az ifjú Kovács Zolika, aki a Promo3 utánpótláskategóriában vesz részt idén!
A vasárnapi versenynapot a YouTube-on közvetítik.

CIV Olasz Bajnokság: az olasz nemzeti bajnokság az egyik legerősebb Európában, mind az utánpótlás, mind a felnőtt géposztályok tekintetében. A Superbike- és a Supersport géposztályok nevezési listáján több VB-menőt is találunk: olyan nevekről van szó, mint Mattia Pasini, Steven Odendaal vagy Lorenzo Zanetti. Az előző években a PreMoto3 géposztályban indult a fiatal magyar tehetség, Kecskés Bence – ő azonban idén már nem itt fog versenyezni.
A misanoi nyitófordulót mindkét versenynapját a facebookon közvetítik.

MFJ Japán Bajnokság: a legerősebb ázsiai sorozat, az Összjapán Bajnokság Motegiben veszi kezdetét. Tavaly a yamahás Katsuyuki Nakasuga az összes futamot megnyerte, behúzva ezzel a tizedik bajnoki címét. Idén vajon meg tudja-e állítani valamelyik hondás versenyző? Igaz, közülük az egyik legjobb, Ryuichi Kiyonari kihagyja a szezonnyitót, mivel egy promóciós motorozáson megsérült a keze. Yukio Kagayama idén szögre akasztotta a bukósisakot, de az 50(!) éves Akira Yanagawa még idén is a gázt húzza!
A szombati és vasárnapi versenyeket a YouTube-on láthatjuk.

Íme az összetett hétvégi menetrend. A teljes programot csak a MotoGP és Kovács Zolika géposztálya esetében tüntettük fel, a többi esetében csak az időmérőt és a versenyeket.

Hétvégi menetrend – teljes program (magyar idő szerint):

PÉNTEK
11:25 – 12:00 Spanyol Promo3 1. szabadedzés
16:05 -16:40 Spanyol Promo3 2. szabadedzés
16:15 – 16:40 Olasz SBK 1. időmérő
SZOMBAT
03:20 – 04:00 Japán SBK Időmérő
07:25 Japán SBK 1. verseny Online: YouTube
09:35 – 10:00 Spanyol Promo3 Időmérő
10:00 – 10:25 Olasz SBK 2. időmérő
10:10 – 10:40 Spanyol SBK Időmérő
13:45 – 14:25 Moto3 1. szabadedzés
13:55 Spanyol Promo3 1. verseny
14:10 Olasz SBK 1. verseny Online: Facebook
14:40 – 15:20 Moto2 1. szabadedzés
14:50 Spanyol SBK 1. verseny
15:35 – 16:20 MotoGP 1. szabadedzés
16:35 – 17:15 Moto3 2. szabadedzés
17:30 – 18:10 Moto2 2. szabadedzés
18:25 – 19:10 MotoGP 2. szabadedzés
19:35 – 19:50 Moto3 1. időmérő
20:00 – 20:15 Moto3 2. időmérő
20:30 – 20:45 Moto2 1. időmérő TV: Arena4
20:55 – 21:10 Moto2 2. időmérő TV: Arena4
21:25 – 21:55 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
22:05 – 22:20 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4
22:30 – 22:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4
VASÁRNAP
07:10 Japán SBK 2. verseny Online: YouTube
10:05 – 10:15 Spanyol Promo3 Warm up
14:00 Spanyol SBK 2. verseny Online: YouTube
14:30 – 14:50 Moto3 Warm up
14:45 Olasz SBK 2. verseny Online: Facebook
15:00 Spanyol Promo3 2. verseny Online: YouTube
15:00 – 15:20 Moto2 Warm up
15:30 – 16:00 MotoGP Warm up
17:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
18:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
20:00 MotoGP Verseny TV: Arena4

Új Argentin Nagydíj menetrend: mit gondolnak a versenyzők?

0

Két repülőgép meghibásodása miatt a mezőny néhány csapata még mindig nem áll készen az Argentin Nagydíj startjára. Míg néhány istállónál már minden elkészült Termas de Río Hondóban, a többi MotoGP-csapat boxa még üres.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, már hét közepén borítékolható volt, hogy az Argentin Nagydíj nem fog egyszerűen indulni. Nagy volt a feszültség a MotoGP versenyzői között a csütörtökön, a versenyhétvége előtt. A szállítási problémák miatt, néhány csapat felszerelés nélkül maradt, és ezek legkorábban helyi idő szerint péntek délben fognak megérkezni a nagydíj helyszínére. Emiatt a pénteki edzéseket törölték, és a menetrendet két illetve három szabadedzésre és a szombati kvalifikációra csökkentették.

A személyzet és szerelők nyilvánvalóan nagy nyomásnak lesznek kitéve a pénteki napon, de mit gondolnak a kialakult szerencsétlen helyzetről az élmezőny pilótái?

„Mindennel kész vagyunk, így el tudnám kezdeni a hétvégét” – mosolygott a regnáló világbajnok Fabio Quartararo (Yamaha), akinek a felszerelése a terveknek megfelelően megérkezett az Autódromo Termas de Río Hondo pályára a versenyhétvége előtt.

A katari győztes és a világbajnoki tabella vezetője, Enea Bastianini (Gresini-Ducati) viszont csütörtökön üres boxba érkezett: „Jelenleg semmim sincs. Se motorom, se semmim nincs a garázsban. De majd meglátjuk, hogy pénteken mi történik.”

A Red Bull KTM gyári csapatának felszerelése sem teljes még, ahogy arról az Indonéz Nagydíj győztese, Miguel Oliveira is beszámolt a csütörtöki sajtótájékoztatón: „Azt hiszem, örülnünk kell, hogy csak egy motor hiányzik, és nem az egész felszerelés, mint más csapatoknál. A szombat még így is kihívás lesz mindannyiunk számára.”

A versenyzők egy dologban egyetértenek, amit Johann Zarco is megerősített. „Nagyon kemény lesz, különösen a szerelőknek és a csapatoknak, akiknek még semmijük nincs a helyszínen. Azt a munkát, amit általában 48 óra alatt végeznek el, most egy éjszaka alatt kell végigvinniük. Szerencsére a Pramac Ducatinál mindent időben leszállítottak.”

 

Kovács Bálint: „Készen állok Le Mans-ra!”

Ragyogó időben motorozhatott a H-Moto Team élversenyzője a 2019-es Suzukijával a Pannóniaringen az Endurance-világbajnokságra való felkészülés jegyében. A hosszú, majd’ féléves rehabilitációját követően már másodszor motorozhatott újra nagypályán Kovács Bálint. A H-Moto Team versenyzője ezúttal a Pannóniaringen rótta a köröket, és az Endurance-világbajnokságra készülő versenyző elmondta, lassan tökéletesen visszanyeri régi formáját, késznek érzi magát a vb-szereplésre.

Eddigi, eredményekben igencsak gazdag pályafutásának megkoronázása lehet a 2022-es esztendő Kovács Bálintnak, ugyanis a H-Moto Team élversenyzőjét a lengyel Wójcik Racing Team szerződtette le az idei Endurance-világbajnokság teljes szezonjára. A 20 éves motoros számára jelenleg az a legfontosabb, hogy a sikeres rehabilitációját követően április első felére visszanyerje a legjobb formáját, hisz akkor rendezik meg az EWC első hivatalos tesztjét, majd első versenyét. A közvetlen felkészülés második idei állomásaként Bálint a 2019-es motorjával – ezzel nyerte meg a német bajnokság Suzuki Cup sorozatát – rótta a köröket a Pannóniaringen.

Fotó: Izsó Krisztián

„Nagyon vártam már ezt a pillanatot, hiszen ez volt az első hazai motorozásom nagypályán a sérülésem óta. Minden szinten elégedett vagyok ezzel a nappal, ugyanis az idő remek volt, szinte végig húsz fok körüli volt az hőmérséklet. Mivel a 2019-es Suzukimmal köröztem, így újra alkalmazkodnom kellett ehhez a versenygéphez, és bizony beletelt némi időbe, hogy visszaszoktam hozzá. Mivel három év alatt változott a stílusom, a korábbi beállításokon változtatnunk kellett, de szerencsére gyorsan összeállt minden. Már-már azt hittem, végig minden rendben lesz, amikor eltört a gyorsváltóm, így az addig folyamatosan javuló köridőm helyett a további javulás lehetőségét felváltotta a minél több motorozás. Úgy érzem, a sérülésem tényleg a múlté, készen állok Le Mans-ra, az idei első vb-futamomra. Bízom abban, hogy a formám a maximumra pörög az áprilisi rajtra, és éles helyzetben képes leszek még a tavalyi teljesítményemet is felülmúlni” – fogalmazott Kovács Bálint, aki hozzátette, ha lehetősége lesz, még egy hazai edzésnapot szívesen beiktatna a vb-kezdet előtt.

Szöveg: H-Moto Team

Rea vajon jövőre is a Kawasaki színeiben versenyez?

0

2022 év végén lejár a hatszoros világbajnok Jonathan Rea szerződése a Kawasakival. Vajon benne van a pakliban, hogy nem folytatja pályafutását, vagy nem a zöldekkel megy tovább?

„Nem érzem úgy, hogy ez lenne az utolsó szezonom” – mondta a kawasakis versenyző . „Az, hogy 2022 után is együtt fog-e dolgozni Kawasakival, több tényezőtől függ.”

2015 és 2020 között Jonathan Rea és a Kawasaki egymás után hatszor nyerte meg a Superbike-világbajnokságot. Toprak Razgatlıoğlu(Yamaha) kellett ahhoz, hogy 2021-es szezonban letaszítsa trónjáról az északír versenyzőt. Hat bajnoki címével, 112 győzelmével és 215 dobogós helyezésével Rea a legsikeresebb Superbike-pilóta.

A múlt heti barcelonai Kawasaki csapatbemutatón Rea úgy jellemezte a Kawasakit, mint „a legjobb csapat a Superbike világbajnokság paddockjában”.  A speedweek.com-nak adott interjújában elmondta, hogy szerződése lejár az idei szezon végén és még nem tárgyaltak a folytatásról.

Én sem gondoltam még erre. Még mindig lelkes vagyok a jövőm és a motorozás iránt. Nem érzem úgy, hogy ez lenne az utolsó szezonom. De ez sok mindentől, lehetőségektől függ. Egy versenyképes motorra van szükségünk, a Kawasakinak lépnie kell egy szintet. Beszélni fogunk, szeretem ezt a csapatot, olyan, mintha a családom lenne. A boxban dolgozóktól kezdve a csapatfőnökömig mindannyian nagyon jól együtt tudunk működni – még a pályán kívül is. Megértenek engem. A legegyszerűbb az lenne, ha továbbra is együtt dolgoznánk.”

„De ez egy kíméletlen játék” – folytatta Rea. „Lehet, hogy nem kapok tőlük ajánlatot. Eddig még nem is beszéltem a menedzseremmel, hogy van-e más lehetőség. A múltban mindig aggódtam a jövőm miatt. De jelenleg ezt félreteszem, és inkább a teljesítményemre koncentrálok, hogy az első versenyeken 100 százalékot tudjak nyújtani.”

A Kawasaki pilótája elmondta gondolatait a  jövőbeli együttműködésről: „Ez nem egyirányú utca, ezt nem tudom én eldönteni. A csapatvezetés, a gyártó, a marketing, mindannyian hozzájárulnak egy szerződéshez. Ez nem olyan, mintha azt mondanám, hogy ezt teszem, és megtörténik. Sok minden zajlik  a háttérben, amíg egy ilyen szerződés létrejön. Meglátjuk, mennyire akarják, hogy maradjak.”

Rea a legjobban fizetett versenyző a világbajnokság paddockjában, más versenyzők menedzserei egymillió euró körülire becsülik fix fizetését. Ezen kívül vannak bevételek a beszállítói szerződésekből (sisak, bőrruha stb.) és a bónuszokból.

Az már le van fixálva, hogy Alex Lowes 2023 végéig a Kawasaki Racing Team versenyzője lesz. Hogy Rea folytatja-e pályafutását a csapatnál? Ez még a jövő zenéje.

Új menetrend Argentínára – a pénteki nap törölve!

0

Már korábban megírtuk, hogy várhatóan nem fog minden, csapatfelszerelést szállító repülőgép időben megérkezni Argentínába, és ez végül meg is történt: a magyar idő szerint ma délután jelentette be a MotoGP, hogy logisztikai problémák miatt át kell írni a hétvégi menetrendet. Öt repülőgép szállítja a felszerelést Indonéziából Argentínába – vagyis a bolygó túlsó felére. Három Kenya, Nigéria és Brazília érintésével utazott az Ezüst Földjére, másik kettő pedig Katar és Ghana repülőterein állt meg.
A problémák akkor kezdődtek, amikor az egyik gép Kenyában ragadt. Az első repülő, amelyik megérkezett a pályához közel fekvő Tucumánba, visszaindult Indonéziába további rakományért – ez tegnap este ragadt a földön, szintén műszaki hiba miatt. Csütörtök délutáni állás szerint egy gép még mindig a kenyai Mombasában vesztegel, amely alkatrészre vár, hogy újra levegőbe emelkedhessen.Ez a gép majd várhatóan csak holnap fog megérkezni a dél-amerikai országba.
Az alábbi garázsban most versenymotoroknak és felszerelésnek kellene lennie:

Ennek értelmében a korábbi menetrend hatályát veszíti. A teljes pénteki nap törlésre kerül, valamint minden géposztály eggyel kevesebb szabadedzést teljesíthet. A vasárnapi bemelegítő edzések viszont hosszabbak lesznek.
Az Arena4 a versenyhétvége lényegi részét élőben közvetíti a televízióban, de az első ket szabadedzés, valamint a Moto3 időmérője csak fizetős streamen lesz látható, ahogyan a vasárnapi bemelegítő edzés is.

Argentín Nagydíj módosított menetrendje, magyar idő szerint:

SZOMBAT
13:45 – 14:25 Moto3 1. szabadedzés
14:40 – 15:20 Moto2 1. szabadedzés
15:35 – 16:20 MotoGP 1. szabadedzés
16:35 – 17:15 Moto3 2. szabadedzés
17:30 – 18:10 Moto2 2. szabadedzés
18:25 – 19:10 MotoGP 2. szabadedzés
19:35 – 19:50 Moto3 1. időmérő
20:00 – 20:15 Moto3 2. időmérő
20:30 – 20:45 Moto2 1. időmérő TV: Arena4
20:55 – 21:10 Moto2 2. időmérő TV: Arena4
21:25 – 21:55 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena4
22:05 – 22:20 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4
22:30 – 22:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4
VASÁRNAP
14:30 – 14:50 Moto3 Warm up
15:00 – 15:20 Moto2 Warm up
15:30 – 16:00 MotoGP Warm up
17:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
18:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
20:00 MotoGP Verseny TV: Arena4

Nakagami kénytelen kihagyni az argentin futamot

0

Pozitív Covid-tesztje miatt kihagyni kényszerül az Argentin Nagydíjat a MotoGP japán versenyzője, Takaaki Nakagami. A motoros egyébként tünetmentes.

Takaaki Nakagami 2018 óta versenyez a MotoGP mezőnyében a 125-ös és Moto2-es évek után. Ennek során egy alkalommal egy vállműtét nyomán kihagyni kényszerült három futamot, még a 2019-es szezon végén.

Nakagami az Indonéz Nagydíjig 69 futamot teljesített a nagyok között, a 2022-es szezont egy tizedik és egy tizenkilencedik hellyel kezdte. Ezzel jelenleg az összetett tabella tizennegyedik helyén áll.

Az LCR Honda motorosa most az Argentin Nagydíj helyszínére történő utazás előtt tesztelte le magát, amely pozitív eredményt hozott. Hogy megbizonyosodjon róla, gyorsan csinált még két tesztet, de az eredmény ugyanaz, így a japán ki kell, hogy hagyja az Argentin Nagydíjat.

Sajnos nem versenyezhetek Argentínában” – erősítette meg maga Nakagami. „Pont mielőtt Termasba utaztam volna, pozitív tesztet produkáltam. Nagyon sajnálom a történteket, a csapatom, a szponzoraim és a szurkolóim miatt is. Semmilyen tünetem nincs, éppen ezért vagyok szomorú és nagyon csalódott. Remélhetőleg Austinban már ott lehetek a pályán. Szurkoljunk ezért.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kettős látása miatti rehabilitációt végző Marc Márquez sem lesz ott Termasban. Őt Stefan Bradl helyettesíti. Az LCR Honda vélhetően egyedül Álex Márquezzel lesz ott a rajtrácson.

Nakagami pozitív tesztjére, illetve Márqueznek a gyógyulásra jövő hét végéig van idejük, ha az Amerikai Nagydíjon már indulni szeretnének.

ARRC 2022 – elindult az Ázsia-bajnokság!

Két év szünetet követően, 2019 után idén ismét megrendezik az Ázsiai Gyorsasági Bajnokságot, vagy ismertebb nevén az ARRC-t (Asia Road Racing Championship). Az elmúlt két esztendőben a koronavírus-járvány (mi más…) miatt nem rendezték meg az Ázsia-bajnokságot, mivel ezekben az országokban az európainál szigorúbb intézkedéseket hoztak a hatóságok.

Ázsiában nagyon sokáig Japán képviselte egyedül a nyugatiakhoz mérhető motorsportkultúrát, az utóbbi egy-két évtizedben azonban a délkelet-ázsiai régió is megerősödött ebben a tekintetben: így a gyorsasági világbajnokságokon már nemcsak japán, hanem thai, maláj és indonéz versenyzőket is láthatunk, akik bizony olykor futamokat is tudnak nyerni, mint épp legutóbb Somkiat Chantra. Japánnak megvan a maga külön színvonalas bajnoksága, de a többi nemzetet tömörítő ARRC is egyre nívósabb.
Mi elsősorban a Superbike és Supersport géposztályokra figyelnénk, mivel ezek mezőnyében több olyan versenyző is megtalálható, akik korábban már megfordultak a Moto2 és Moto3, vagy éppen a Supersport világbajnokságokon. Olyan nevekről beszélünk, akik ismerősen csenghetnek az európai fülek számára: pl. Andi Farid Izdihar, Galand Hendra Pratama, Khairul Idham Pawi, Adam Norrodin, vagy Thitipong Warokorn.

Íme a 2022-es naptár:

1. Március 25-27. Buriram Thaiföld
2. Május 27-29. Sepang Malajzia
3. Július 01-03. TBA TBA
4. Augusztus 12-14. Sugo Japán
5. Szeptember 09-11. Zhuhai Kína
6. November 18-20. Buriram Thaiföld

Az elmúlt hétvégén rendezték az első fordulót Thaiföldön, a burirami Chang International Circuitön. Szombaton és vasárnap is egy-egy futamot rendeztek a géposztályokból, amelyeket a YouTube-on közvetítettek.

SZOMBAT

Superbike:

A rajtelsőséget a hondás maláj Zaqhwan Zaidi szerezte meg a Ducatival induló thai Thitipong Warokorn és a hondás japán Haruki Noguchi előtt. A nemrég még VB-ző két maláj, Kasma Daniel és Adam Norrodin a harmadik sorból indulhattak.
Az első futamon négy versenyző hamar az élreállt, és futották a különversenyüket: a két hondás Noguchi és Zaidi, valamint a Yamaha Thailand két motorosa, Wongthananon és Sarmoon.

Ebből négy körrel a vége előtt kiszállt Wongthananon, miután benézte a célrafordító kanyart. Az így maradt hármasból végig a két hondás csatázott a győzelemért, melyet végül a maláj Zaidi szerzett meg, mivel Noguchi alatt az utolsó kanyarban megbicsaklott a motor, aki így kilenc ezreddel, de még az ezüstéret is elveszítette. Ketten adták fel a futamot: rögtön az első kör második kanyarjában kiesett a filipínó Timothy Joseph Alberto, akinek ezzel véget is ért a hétvégéje. A maláj Azlan Shah Kamaruzaman pedig műszaki hibával kiállt a boxba.

Végeredmény:

1 Md Zaqhwan Zaidi MAL Honda
2 Anupab Sarmoon THA Yamaha 0.524
3 Haruki Noguchi JPN Honda 0.533
4 Apiwath Wongthananon THA Yamaha 2.311
5 Passawit Thitivararak THA Honda 2.573
6 Kasma Daniel Kasmayudin MAL Yamaha 6.342
7 Adam Norrodin MAL BMW 6.386
8 Gerry Salim INA Honda 15.433
9 Thitipong Warokorn THA Ducati 37.517
10 Yuki Ito JPN Yamaha 56.981
DNF Azlan Shah Kamaruzaman MAL BMW
DNF Timothy Joseph C. Alberto PHI Ducati

Supersport

A hatszázasoknál a tavaly még Moto3-ban induló indonéz Andi Farid Izdihar szerezte meg a pole pozíciót, amelyet aztán győzelemre is váltott. Ezért viszont keményen meg kellett küzdenie a márkatárs thai Atiraphuvapat-tal és a maláj Azmannal.

Sokáig a yamahás Wilairot is ott volt velük az élmezőnyben – amíg el nem füstölt alatta a Yamaha. Az utolsó kanyarig kérdéses volt a győztes kiléte, ám Atiraphuvapat elesett, így Izdihar győzelemmel kezdett az ázsiai bajnokságban.

Végeredmény:

1 Andi Farid Izdihar INA Honda
2 Md Helmi Azman MAL Honda 0.480
3 Md Ibrahim Md Norrodin MAL Yamaha 0.988
4 Irfan Ardiansyah INA Honda 3.658
5 Khairul Idham Pawi MAL Honda 3.778
6 Galang Hendra Pratama INA Yamaha 5.756
7 Nakarin Atiratphuvapat THA Honda 22.481
8 Kanatat Jaiman THA Yamaha 27.966
9 Muhammad Izam Ikmal MAL Yamaha 32.191
10 Kondanai Keardkaew THA Honda 32.396
11 Yanasorn Yanaphan THA Yamaha 32.637
DNF Ratthapong Wilairot THA Yamaha
DNF Kritchaporn Kaewsonthi THA Honda
DNF Md Faerozi Toreqottullah INA Yamaha
DNS Azroy Hakeem Anuar MAL Honda

 

VASÁRNAP

Superbike:

Ugyanaz a négy versenyző szakadt el az elején, mint előző nap – és Wongthananon ugyanúgy benézett egy kanyart, ami miatt lemaradt a hármas bolytól. Ám szombattal ellentétben nemcsak, hogy visszazárkózott, de a futamot is megnyerte, mivel az utolsó kanyart elfékezték a riválisai. Így a királykategóriában hazai győzelemnek örülhettek a thai nézők.

Végeredmény:

1 Apiwath Wongthananon THA Yamaha
2 Md Zaqhwan Zaidi MAL Honda 0.174
3 Anupab Sarmoon THA Yamaha 1.502
4 Haruki Noguchi JPN Honda 1.361
5 Passawit Thitivararak THA Honda 4.887
6 Azlan Shah Kamaruzaman MAL BMW 4.946
7 Adam Norrodin MAL BMW 5.006
8 Thitipong Warokorn THA Ducati 7.537
9 Gerry Salim INA Honda 16.129
10 Yuki Ito JPN Yamaha 30.503
DNF Kasma Daniel Kasmayudin MAL Yamaha
DNS Timothy Joseph C. Alberto PHI Ducati

Supersport

Öt körig úgy tűnt, hogy Izdihar megismétli a tegnapi győzelmét, hiszen kényelmes előnyt épített ki Azmannal és a mezőny többi részével szemben, ám a második kanyarban, a hosszú egyenes végén megfektette a Hondát, így csak körhátrányban ért célba. Azman diadalához nem fért kétség, csata csak a második helyért folyt, melyet végül Atiratphuvapat szerzett meg Ibrahim Norrodin előtt. A korábbi kétszeres Moto3 futamgyőztes Khairul Idham Pawi az ötödik lett.

Végeredmény:

1 Md Helmi Azman MAL Honda
2 Nakarin Atiratphuvapat THA Honda 4.901
3 Md Ibrahim Md Norrodin MAL Yamaha 5.158
4 Irfan Ardiansyah INA Honda 5.303
5 Khairul Idham Pawi MAL Honda 5.644
6 Ratthapong Wilairot THA Yamaha 7.220
7 Kritchaporn Kaewsonthi THA Honda 7.455
8 Galang Hendra Pratama INA Yamaha 7.699
9 Md Faerozi Toreqottullah INA Yamaha 17.032
10 Kanatat Jaiman THA Yamaha 23.656
11 Kondanai Keardkaew THA Honda 31.677
12 Andi Farid Izdihar INA Honda +1 kör
DNF Yanasorn Yanaphan THA Yamaha
DNF Muhammad Izam Ikmal MAL Yamaha
DNS Azroy Hakeem Anuar MAL Honda

A bajnokság állása:

SUPERBIKE
1 Md Zaqhwan Zaidi MAL Honda 45
2 Apiwath Wongthananon THA Yamaha 38
3 Anupab Sarmoon THA Yamaha 36
4 Haruki Noguchi JPN Honda 29
5 Passawit Thitivararak THA Honda 22
6 Adam Norrodin MAL BMW 18
7 Thitipong Warongkorn THA Ducati 15
8 Gerry Salim INA Honda 15
9 Yuki Ito JPN Yamaha 12
10 Azlan Shah Kamaruzaman MAL BMW 10
11 Kasma Daniel Kasmayudin MAL Yamaha 10
12 Timothy Joseph C. Alberto PHI Ducati 0
SUPERSPORT
1 Md Helmi Azman MAL Honda 45
2 Md Ibrahim Md Norrodin MAL Yamaha 32
3 Andi Farid Izdihar INA Honda 29
4 Nakarin Atiratphuvapat THA Honda 29
5 Irfan Ardiansyah INA Honda 26
6 Khairul Idham Pawi MAL Honda 22
7 Galang Hendra Pratama INA Yamaha 18
8 Kanatat Jaiman THA Yamaha 14
9 Kondanai Keardkaew THA Honda 11
10 Ratthapong Wilairot THA Yamaha 10
11 Kritchaporn Kaewsonthi THA Honda 9
12 Muhammad Izam Ikmal MAL Yamaha 7
13 Md Faerozi Tereqottullah INA Yamaha 7
14 Yanasorn Yanaphan THA Yamaha 5
15 Azroy Hakeem Anuar MAL Honda 0

Tovább folytatódik a szócsata Puig és a Michelin között

0

Az indonéz futam óta több ízben is beszámoltunk róla, hogy a gumigyártó, illetve a Honda kölcsönösen egymásra mutogat a felelősség kapcsán. Marc Marquez kiújuló sérülése olyan súlyos, hogy rajthoz sem állhat a soron következő argentin fordulón. A warm up-on történt bukásért Puig határozottan a Michelin gumikat hibáztatta, a francia gyártó viszont határozottan cáfolta ezt. Miután mindenki elmondta a magáét a sajtóban, arra lehetett számítani, hogy innentől előre tekintünk, de Puig ezúttal Piero Taramasso szavaira reagált.

Marc Márquez, Repsol Honda
Fotó: MotoGP Media

„Elég furcsa, hogy azt állítja, a Honda nem tud megfelelően alkalmazkodni, miután már rengeteg szabályváltozást abszolváltunk. A Honda a Grand Prix versenyzés történetének leghosszabb ideje működő és legsikeresebb vállalata. Ez azt jelentené, hogy mi nem tudunk alkalmazkodni? Még soha nem hallottam ilyet.”

„A versenyzői tapasztalatomból mondom, a pilótákkal kell beszélned, nem a számítógépen látott vonalakból kiindulnod. Meg kell hallgatni a véleményüket, és ha többszörös világbajnokok mondják, akkor biztos lehetsz benne, hogy tudják, miről beszélnek. Ebben a paddock-ban a gyártók beszélgetnek egymással, a versenyzők a rendezőkkel, az IRTA a csapatokkal, és nagyon sokszor nem értünk egyet. De sosem lépjük át a határt a megbeszéléseken és a vitákon, és olyan megoldásokat találunk, amelyek a résztvevőket és a sportot is előre viszik. Taramasso úr mindig hiperérzékennyé válik, amikor valaki közvetlenül a gumikról beszél, és nem ismeri el a hibáit. Véleményem szerint ez rossz és radikális. Mindannyian hibázunk – ő is.”

„Éveken át versenyeztem, és voltak egészen jó versenyeim is a 90-es években – Michelin gumikkal egyébként. Szóval én meg tudom érteni, mit érez egy versenyző, és mit szeretne a gumiktól, amikor egy 200 lóerőnél is erősebb motoron ül. A versenygumit csak az érti, aki versenyzett vele. Egy irodában a számítógép mögül elméletben megértheted, de a valóságot sosem tapasztalod, milyen egy slick gumi.”

Márquez
Fotó: MotoGP

Az Indonéz Nagydíjra szánt garnitúrát néhány évvel ezelőtt Thaiföldre és Ausztriába hozták – olyan pályákra, ahol sok egyenes van. Mandalika egy teljesen más pálya, nincsenek hosszú egyenesek, és szinte mindig valamerre döntve van a motor. Ilyenkor szükség van a gumi szélén is sok tapadásra, egyszerűen nincs szükség ilyen kőkemény abroncsokra. A régebbi karkasznak akkor is és most is megvolt az a problémája, hogy nehéz volt felmelegíteni a gumikat. Láttuk, hogy a mandalikai hétvége alatt a legtöbb bukás az első két körben történt. Ugyanez volt a probléma 2018-ban, és ezért fejlesztett a Michelin új gumikat. Másrészt viszont a MotoGP motorokat az adott szezonban használatos gumi köré kell fejleszteni, szóval amikor ilyen hirtelen megváltoztatják őket egy olyanra, ami ettől eltér, akkor az minden csapat dolgát alaposan megnehezíti. Nem a Honda volt az egyetlen, akiknek a versenyzői elvesztették a jó tempót az indonéz hétvége alatt.

A vitát indító Marquez-esés kapcsán Puig tagadta, hogy kizárólag a Michelin-t hibáztatná érte.

„Soha nem mondtam ilyet. Annyit mondtam, hogy meg kell értenünk a szituációt, és beszélnünk kell a Michelin-nel, hogy mindent tisztázzunk, és hogy mi a terv arra az esetre, ah ez újra megtörténne. De Taramasso úr túlreagálta a szavaimat. Én mindig is egy technikailag magas szintű vállalatnak tartottam a Michelin-t, amely autókra és motorokra is az egyik legjobb versenygumit gyártja. Rengeteg év munkája van abban, hogy ilyen sikereket értek el.

Mivel versenyző voltam, így számomra nyilvánvaló, hogy amikor egy versenyző elesik, és nincs egyértelmű műszaki probléma, akkor az a versenyző hibája. De minden esetben vannak elemek, amelyek hozzásegítenek a bukáshoz, és a gumik is része ennek az egyenletnek.

Pertamina Mandalika Street Circuit
Fotó: MotoGP Media

Ha Taramasso úr ezt nem tudja megérteni, vagy elfogadni, akkor én nem értem az ő megközelítését ehhez. Rengeteg ember van a paddockban, aki állandóan beszél, és mindenről. Nálam nem ez a helyzet, én nem beszélek sokat, csak akkor, ha kérdeznek, vagy ha van mit mondanom. A Mandalikán történtek egy ilyen eset, és az egyetlen dolog, amit mondtam, hogy el kell beszélgetnünk a Michelin-nel.

Taramasso úrnak meg kell értenie, hogy amennyiben valamelyik versenyzőmnek problémája, vagy kétségei vannak a motorjainkkal kapcsolatban, akkor az a munkám, és a felelősségem, hogy csapatvezetőként utánajárnak a gondnak, és megoldást kínáljak a versenyzőinknek. Értem a munkám, és így csinálom, ezen nem fogok változtatni.”

Zsonglőrmutatványokkal edzi a szemét Marc Márquez

0

Gőzerővel dolgozik a visszatérésen az Argentin Nagydíjat kihagyó Marc Márquez. Érdekes feladatokat is megfigyelhetünk.

Nemrég beszámoltunk arról, hogy a várakozásoknak megfelelően Stefan Bradl helyettesíti Marc Márquezt Termasban.

A nyolcszoros világbajnok kettős látásával a legkülönfélébb módokon foglalkoznak. Márquez Instagram-posztja alapján például a repertoár része egy cirkuszba illő zsonglőrmutatvány is, amely során a spanyol három teniszlabdával bűvészkedik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés