back to top
2025. július 06. 07:52
Kezdőlap Blog Oldal 770

„Előbb nyer az Aprilia a MotoGP-ben, mint Alonso az F1-ben”

0

Massimo Rivola jelenleg az Aprilia MotoGP-csapatának első embere, korábban viszont az F1-ben, Fernando Alonso mellett dolgozott. Szerinte előbbinél egyszerűbb a helyzet.

Azzal, hogy Aleix Espargaró Jerezben harmadszor is dobogóra állhatott 2022-ben, csapata, az Aprilia minden koncessziós kiváltságát elvesztette a jövő évre vonatkozóan. Massimo Rivola csapatfőnök szerint ők most jóval közelebb járnak az első vb-címükhöz, mint korábbi versenyzője, Fernando Alonso. Rivola és a spanyol két turnusban is dolgozott együtt, előbb a Minardi, majd a Ferrari alkalmazásában is. Vele beszélgetett a Marca.

A legnagyobb különbség a MotoGP és az F1 között az, hogy utóbbiban, ha nem a tiéd a legjobb technika, nem nyersz” – hasonlította össze az almát a körtével az Aprilia első embere. „A mi időszakunkban egyértelműen Fernando volt a legjobb versenyző, mi viszont nem voltunk képesek ehhez méltó autót adni neki. De még így is majdnem nyertünk, kétszer is nagyon közel voltunk ehhez. Itt a MotoGP-ben sokkal többet számít az emberi tényező. A versenyző és a csapat. (Aleix) tapasztalata mindenképp megvan ahhoz, hogy odaérjen. Hogy ez két, három, négy, vagy öt éven belül fog megtörténni, nem tudom. De biztos vagyok benne, hogy ott leszünk. Még az ideinél is nagyobb erőkkel. Ha most Fernando egy Ferrarit vezetne, valószínűleg a vb-címért harcolna. Jó autója van most is, de nem ehhez. Szóval jelenleg az Aprilia dolga egyszerűbb a vb-címet illetően.

Ferrari-Aprilia viszonylatban, vagyis ha a korábbi és a jelenlegi munkaadót nézzük, már érdekesebb a kérdés. „Azt hiszem, ott már a Ferrari felé billen a mérleg. Teljes meggyőződéssel tudok bennük bízni. Nekünk viszont ez nem cél. A cél az volt, hogy csökkentsük a lemaradásunkat, és ez sikerült. Emellé ott van Aleix hihetetlen formája. Ő most minden várakozásunkat felülmúlva a vb-címért harcol, de továbbra is realistának kell maradnunk. A Ferrarinak viszont idén nyernie kell, különben mindannyian megőrülünk.

Mi lesz a versenyzőkkel?

Aleix (Espargaró) biztosan hosszabbítani fog. Mindig mondom, hogy nem látom őt más csapatnál, és az Aprilia sincs előttem, rajta más motorossal. Aleix a mi kapitányunk, nagyban neki köszönhető, hogy az Aprilia ott tart, ahol. Innentől magától értetődő, hogy velünk folytassa.

Az olaszok türelmesek a csapattárssal, Maverick Viñalesszel. „Neki időre van szüksége. Tudom, hogy a MotoGP-ben időből van a legkevesebb, de mi ezt az ő rendelkezésére bocsátjuk. Az első dolog, hogy rendberakja a harmadik szabadedzéseket. Ez egyébként már majdnem sikerült neki. Jerezben például egy komoly pechsorozat következményeként nem jutott a Q2-be, például nagyon rosszul fogta ki a sárga zászlókat. De oda fog érni.

IDM SSP300 – Számadó Máté versenye már a rajtnál véget ért

Vasárnap a második versennyel folytatódott az IDM Supersport 300 bajnokság lausitzringi fordulója. A szombati futamon hazánk fia, Számadó Máté a 11. helyen futott be, ezáltal öt pont ütötte a markát. A csapat optimistán nyilatkozott:

A második futamra vasárnap 14 óra 05 perckor került sor. A verseny itt nézhető vissza, a rajt 3:06:15-nél kezdődik:

Számadó Máté sajnos pórul járt a vasárnapi futamon: a rajtnál történő helyezkedések során összeütközött az egyik versenyzőtársával, emiatt elesett. Bár ijesztő felvételek voltak, hála Istennek semmi baja sem lett Máténak. Senki sem gázolta el, a baleset után felállt, és maga tolta ki a motort. Nem sérült meg, de a versenyének azonnal vége lett. A szombati öt pontjához tehát nem gyűjtött többet.

A versenyen egy három-három KTM-ből és Kawasakiból álló hatosfogat szakadt el a mezőnytől: Lennox Lehmann, Troy Beinlich, Scott Deroue, Leo Rammerstorfer, Marvin Siebdrath és Jorke Erwig. A címvédő, egyben a szombati futamgyőztes Lennox Lehmann a hatodik kör elején a kavicságyban kötött ki, így a győzelem a többi öt versenyző között dőlt el.
Ez végül a kawasakis német Marvin Siebdrath-é lett, a KTM-es holland Scott Deroue lett a második, a szintén kawasakis német Jorke Erwig a harmadik.

Lausitzring – IDM Supersport 300 második futam végeredménye:

1 Marvin SIEBDRATH GER Kawasaki Ninja 400
2 Scott DEROUE NED KTM RC 390 R 0.136
3 Jorke ERWIG GER Kawasaki Ninja 400 0.473
4 Leo RAMMERSTORFER AUT KTM RC 390 R 0.493
5 Troy BEINLICH GER Kawasaki Ninja 400 0.717
6 Thom MOLENAAR NED Kawasaki Ninja 400 10.373
7 Michel-Caspar WIETH GER Yamaha YZF-R3 10.627
8 Filip FEIGL CZE Kawasaki Ninja 400 10.906
9 Max ZACHMANN GER Kawasaki Ninja 400 11.054
10 Oliver SVENDSEN DEN Kawasaki Ninja 400 11.193
11 Nick ROELFSEMA NED Yamaha YZF-R3 11.577
12 Jef VAN CALSTER BEL Kawasaki Ninja 400 24.535
13 Valentin FOLGER GER Kawasaki Ninja 400 24.536
14 Bryan COHEN NED Kawasaki Ninja 400 24.634
15 Max MUCKLE GER Kawasaki Ninja 400 37.702
16 Fabio SARASINO SWI Yamaha YZF-R3 45.033
17 Senna VAN DEN HOVEN NED Yamaha YZF-R3 47.593
18 Sarah GÖPFERT GER Kawasaki Ninja 400 52.720
19 Jur WATTEL NED Kawasaki Ninja 400 1:26.930
20 Marco SCHWEIZER GER KTM RC 390 R 1:27.194
21 Marvin KREIMES GER Kawasaki Ninja 400 2:45.743
Nem értek célba
Mia RUSTHEN NOR Yamaha YZF-R3
Ferre FLEERACKERS BEL Kawasaki Ninja 400
Marcel BLERSCH GER KTM RC 390 R
Lennox LEHMANN GER KTM RC 390 R
Sven DOORNENBAL NED Kawasaki Ninja 400
SZÁMADÓ Máté HUN Kawasaki Ninja 400
Jaiden BLOKZIJL NED Kawasaki Ninja 400

 

A következő versenyhétvége két hét múlva, május 20-22-én lesz Oscherslebenben.

JuniorGP – Görbe Soma pontszerzéssel debütált Estorilban!

Hazánk egyik feltörekvő motoros csillagának, a HUMDA által támogatott Görbe Somának sokkal jobban kezdődött az idei JuniorGP szezonja, mint a Red Bull Rookies Cup: a portugáliai Estorilban ugyanis a szezonnyitón megszerezte első pontjait!

A szombati időmérőkön a hetedik rajthelyet szerezte meg, így onnan várhatta a rajtlámpák kialvását. Soma a rajtnál visszaesett a 13. helyre, majd később még a 16. pozícióig is. Az ötödik körben azonban már a 10. helyen volt ismét, ahol három körön át tartozókodott. Ám a nyolcadik körben hátraesett három helyet, és ekkor Soma belekeveredett egy hétfős bolyba: a brit Eddie O’Shea, a spanyol Xabi Zurutuza, a maláj Danial Shahril, az olasz Luca Lunetta, a svájci Noah Dettwiler és a spanyol Marcos Ruda voltak még a tagjai rajta kívül. A rendkívül szoros befutóban (ők heten fél másodpercen belül értek célba) Soma a harmadik, összetettben pedig a 11. helyen futott be, így Soma élete első JuniorGP futamán öt pontot szerzett!

FRISSÍTÉS: Soma ezt nyilatkozta a futam után:

A P1race.hu szerkesztősége ezúton is gratulál a remek szerepléshez!

A futamgyőzelemért egy nyolcfős brigád küzdött, amely pár kör után hatfősre csökkent, mivel a 11-es kanyarban az ausztrál Harrison Voight bemutatott egy highside bukást, a spanyol Angel Piqueras pedig már nem tudta elkerülni, így ő is kiesett. Az így maradt hat versenyző a géposztályra jellemző módon folyamatosan oda-vissza előzték egymást. A célvonalat a Red Bull Rookies Cup-ban is domináló spanyol José Rueda szelte át először – ám őt utólag egy hellyel hátrasorolták, a győzelem így a thai Tatchakorn Buasrié lett. Rajtuk kívül még az a David Salvador állhatott fel a dobogóra, aki a Moto3 VB-n John McPhee-t helyettesíti Max Biaggi alakulatában.

A futam felvétele ezen a linken nézhető vissza.

Estoril – JuniorGP futam végeredménye:

1 TATCHAKORN BUASRI HONDA RACING THAILAND HONDA +0.176
2 JOSÉ RUEDA TEAM ESTRELLA GALICIA HONDA
3 DAVID SALVADOR LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA +0.326
4 DAVID ALONSO ASPAR JUNIOR TEAM GAS GAS +0.331
5 ADRIAN CRUCES CUNA DE CAMPEONES KTM +0.350
6 FACUNDO LLAMBIAS TEAM ESTRELLA GALICIA HONDA +0.443
7 DANIEL MUNOZ SKX CARDOSO RACING KTM +4.872
8 FILIPPO FARIOLI ASPAR JUNIOR TEAM GAS GAS +4.917
9 EDDIE O´SHEA BRITISH TALENT TEAM HONDA +10.391
10 XABI ZURUTUZA ANGELUSS MTA TEAM KTM +10.406
11 GÖRBE SOMA ARTBOX TEAM HONDA +10.584
12 DANIAL SHAHRIL ASIA TALENT TEAM HONDA +10.627
13 LUCA LUNETTA AC RACING TEAM HUSQVARNA +10.640
14 NOAH DETTWILER CUNA DE CAMPEONES KTM +10.666
15 MARCOS RUDA FINETWORK MIR RACING  KTM +10.868
16 ALESSANDRO MOROSI AC RACING TEAM HUSQVARNA +15.731
17 ARBI ADITAMA ASTRA HONDA RACING HONDA +27.511
18 PHILLIP TONN LIQUI MOLY INTACT JUNIOR KTM +27.543
19 KOTARO UCHIUMI ANGELUSS MTA TEAM KTM +35.286
20 JAKOB ROSENTHALER LIQUI MOLY INTACT JUNIOR KTM +36.018
21 JACOB ROULSTONE ASPAR JUNIOR TEAM GAS GAS +36.022
22 PASQUALE ALFANO SKX CARDOSO RACING KTM +36.061
23 MATTIA VOLPI AGR TEAM KTM +39.463
24 TORIN COLLINS AGR TEAM KTM +41.075
Nem értek célba
SYARIFUDDIN AZMAN SIC RACING HONDA
KANTA HAMADA FAU55 TEY RACING KTM
HARRISON VOIGHT SIC58 SQUADRA CORSE HONDA
ANGEL PIQUERAS TEAM ESTRELLA GALICIA HONDA
ALEX GOURDON LEOPARD IMPALA JUNIOR HONDA
MARCOS URIARTE LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA
DAVID ALMANSA FINETWORK MIR RACING  KTM

 

A következő versenyhétvégére két hét múlva, május 20-22-én kerül sor a spanyolországi Valenciában található Ricardo Tormo pályán. Ott két versenyük lesz Somáéknak.

Viñales nem akarja lemásolni Espargarót

0

Inkább a hosszabb úton jut el a sikerig Maverick Viñales. Szeretné maga kifundálni, hogy tudja a legtöbbet kihozni az Apriliából.

Maverick Viñales jelenleg 14. a vb-tabellán, a 2022-es szezon eddig teljesített hat futamán összesen 27 pontot szerzett. Legjobb eredménye egy argentin hetedik hely. Ezzel párhuzamosan viszont a csapattárs, Aleix Espargaró (egyébként szintén Argentínában) futamot is nyert már, valamint kétszer ezen kívül is dobogóra állhatott, legutóbb Jerezben is. Viñales állítja, sikerének kulcsa egy dolgon áll vagy bukik: az időmérős teljesítményen. Ha ezt sikerül rendberaknia, ott lehet Aleix Espargaró szintjén.

Viñales tulajdonképpen a 2021-es szezon felénél történő apriliás bemutatkozása óta panaszkodik, hogy problémái elsősorban azzal vannak, hogy a maximális teljesítményt hozza ki az új Michelin gumikból. De a problémát egyelőre nem sikerült megoldania.

Jó versenytempó, gyenge időmérős teljesítmény

A versenytempóban mindössze egy tized a lemaradásunk” – hangsúlyozta Viñales még Jerezben – „de egy gyors körön hét tized a hátrány. Ez túl nagy különbség, és dolgoznunk kell, és el kell gondolkodnunk azon, hogyan javíthatnánk ezen a különbségen. Világos, hogy nagyon nehéz kanyarodni, amikor új gumit teszek be. Nem azért, mert sok tapadásom van, mert amikor gázt adok, nincs sok tapadás. Inkább a beállításokon múlik szerintem, ahogy évek óta teszik ezt a motorral. A ritmus nagyon jó a használt gumikon, de az újakon nagyon lassú vagyok. Csak egy tizedet tudok javítani, és ez nem normális. Valami hiányzik belőlünk. A régi gumikkal jó érzés menni, de amikor újakat teszel fel, hogy az a különbséget jelenthesse, képtelen vagy többre. Időre van szükségem, hogy lássam, hogyan kell csinálni, hogyan lehet javítani. De akkor rosszabb a ritmusunk. Meg kell vizsgálnunk, hogy lássuk, mit tehetünk.

A csapattársnak megy

Aleix Espargaró adataival és eredményeivel a boksz másik oldalán úgy néz ki, semmi probléma nincs. Viñales szerint bár érdemes megnézni, mit csinál jobban a honfitárs (és barát), ez csak egy bizonyos pontig lehet hasznos.

Aleix talán legerősebb tulajdonsága a fékezés, különösen a kanyarok mélyére való fékezés. Hat évig fejlesztett egy motort, hogy ezt tudja, és ebből profitál, mert ez a vezetési stílusának az esszenciája, hogy a kanyarcsúcsig olyan jól fékez. Neki nagyon sok érzéke van hozzá, hogy ezt csinálja, nekem viszont nincs. Egyre közelebb kerülök, de van egy pont, ahol valami nagyobb dologra lesz szükség.

Viñales egyre közelebb érzi magát ahhoz, hogy minden, a későbbi érkezésből fakadó hátrányát lefaragja. „Minden alkalommal egyre közelebb kerülünk Aleixhez, Aleix vezetési stílusához. Azt hiszem, ezzel a motorral ez az, ami kifizetődő. De én nem egy az egyben ezt keresem. A saját utamat fogom járni, és ez fog majd megtérülni. Lehet, hogy több időbe telik, de olyan helyzetbe kell kerülnünk, ahol nem gondolkodom azon, hogyan kell motorozni. Ahol természetesen, gondolkodás nélkül motorozom. Ez a fő cél, hogy minden természetesen jöjjön.

A másik út

Viñales tehát nem a másolásban látja az üdvözítő megoldást. De akkor mi lehet majd az? A körülmények egy jó része adott. Mit tud tenni így a spanyol?

Számomra ez beállítás kérdése, hogy hogyan csinálod a köridőt. Mert amit érzek, az az, hogy a fékezésnél nagyon sokat kell nyomnod, és van egy pont, ahol túl sok lesz. Szélesen fordulsz. És ez az, amire gondolok, amikor azt mondom, hogy falnak megyek. Itt az ideje dolgozni és megérteni, hogy tudunk javulni. De ez időbe telik, és olyan emberektől kell információt szerezni, akik hat éve dolgoznak ugyanazzal a motorral.

Alapvetően azt érzem, hogy még használt gumikkal is nagyon későn tudok fékezni. Mindent ilyenkor nyerünk. Amikor viszont új gumikat teszek fel, még később akarok fékezni, de nem megy. Más dolgokat kell megpróbálnom, mert jelenleg messze vagyunk.

Dobogó és nulla pont: a hét idei Superbike-újonc

0

Hét újonc vágott neki a 2022-es Superbike-világbajnoki szezonnak, nagyon változó sorsokkal. Nézzük, hogy kezdték ők a szezont!

Van olyan, aki a MotoGP-ben nem találta meg a számításait. Van olyan, akit az utolsó pillanatban hívtak tűzoltásra, ami aztán váratlanul jól sikerül egyelőre. Sőt, ilyenből több is van. Van olyan ígéretes fiatal, akit a Moto2-ből hoztak. Van, aki a Supersportból lépett fel. Még olyan is, aki rögtön két kategóriát ugrott, az SSP300-ból! Sokféle sors, sokféle eredménylistával. A 2022-es Superbike-rajtrácson hét újonc nevét fedezhetjük fel. Most nézzük meg, hogy alakult számukra a szezon első két hétvégéje!

Lecuona rögtön dobogón

Iker Lecuona számára nem alakult a legszebben az a két szezon, amit a MotoGP-ben töltött. Az eredmények nem jöttek, Lecuona nem érezte jól magát, így áttette a székhelyét a Superbike-ba. Első hétvégéjén, Aragóniában rögtön stabil pontszerző helyeket szerzett, a három futamon sorrendben hatodik, nyolcadik és tizedik lett. Hollandiában aztán még egyet rátett erre az eredménysorra. Már az első két verseny is ígéretes volt két ötödik hellyel, de Lecuona a harmadik futamon még a dobogóra is felállhatott a Razgatlıoğlu-Rea baleset haszonélvezőjeként. Ezzel jelenleg Lecuona toronymagasan a legjobb újonc a mezőnyben.

Vierge közel a csapattárshoz

A HRC bevállalta azt a nem kis feladatot, hogy két újonc ülhetett fel a motorjára 2022-ben. Ugyanis nem csak Lecuona, hanem Xavi Vierge is ez a kategória. Az első hétvégén tulajdonképpen ugyanazt a teljesítményt hozta, mint honfitársa, Assen viszont már rosszabbul sikerült Vierge-nek. Háromból kétszer Hollandiában is pontot tudott szerezni, így pedig a top 10-ben találjuk a nevét a vb-tabellán. Vierge újonc létére olyanokat ver egyelőre, mint Alex Lowes, Loris Baz vagy éppen Scott Redding.

Öttl rögtön pontszerző

Philipp Öttl a változatos Moto3-as eredménylista után 2019-ben fellépett a Moto2-be, ott azonban nem jött be neki az élet. 2020-ban így a Supersport-világbajnokságba szerződött, ahol aztán tavaly is versenyzett. Bár futamot nem nyert, két év alatt összesen tizenegyszer állhatott dobogóra. Újonc évében hat futamból négyen is pontot tudott szerezni, az első asseni futamon hetedik volt. Öttl jelenleg 15 szerzett ponttal a tizenharmadik.

Tamburini: Kései beugrás, egyből pontszerzés

Roberto Tamburini talán nem is számított arra, hogy a Yamaha Motoxracing WorldSBK Team vele kezdi meg a 2022-es Superbike-világbajnoki szezont. Az istálló versenyzője eredetileg Isaac Viñales lett volna, a Motox viszont alig valamivel a szezonkezdet előtt elbocsátotta a spanyolt. Tamburini így az utolsó pillanatban ugrott be, de ez a legkevésbé sem jelentett akadályt neki. Tamburini neve mellett máris kilenc szerzett pont áll, ezzel a negyedik az újoncok taglalásában.

Bernardi: Stílusos visszatérés a sérülésből

Luca Bernardi 2021-es szezonjának egy Magny Cours-i sérülés vetett véget, de így is lett ülése 2022-re. A Barni motorosa a katalán teszten ülhetett először motorra, de rögtön a szezon nyitófutamán tizenkettedikként nyitott. Azóta még egyszer tudott pontot szerezni, a harmadik asseni futamon. Ezzel a sanmarinói versenyző huszadik összetettben.

Syahrin és König pont nélkül

Két olyan újonc van a 2022-es mezőnyben, aki még nem tudott eddig pontot szerezni. Az egyik ilyen Hafizh Syahrin, aki viszont legutóbb, a harmadik asseni futamon már közel járt ehhez az eredményhez. A fentebb említett, balesettel is tarkított futamon a malájt a tizenhetedik helyen intették le, ekkor járt legközelebb első pontjához azután, hogy ideszerződött a Moto2-ből.

Oliver König ritkán látható módon kettőt lépett feljebb, miután tavaly még az SSP300 mezőnyét erősítette. A cseh motoros esetében ennek is betudhatjuk a nulla pontot, hiszen ilyenkor gyakran láthatjuk, hogy nem egyszerű az átállás. Könignek is az említett harmadik holland futam a legjobb eredménye, ekkor Syahrin mögött futott be.

Aleix Espargaró: Azt a szintet volt a legnehezebb elérni, ahol most állunk

0

A spanyol versenyző szerezte meg a noalei gyártó számára az első sikereket, és ezáltal végre topcsapatként tekintenek az Apriliára.

A jövőben minden MotoGP-alakulat ugyanazokkal a feltételekkel fog majd pályára gurulni. Nincs többé tesztlimit, több motor áll majd rendelkezésre, ezen kívül nagyobb szabadságot kapnak a gyártók a fejlesztések területén is.

Aleix Espargaró pedig nem mindennapi csodát hajtott végre azzal, hogy sorozatosan dobogós helyeket szállít:

„6 verseny után mindössze 7 ponttal vagyunk lemaradva a világbajnoki pontversenyben a jelenlegi első helyezettől. Ez azt jelenti, hogy a motor jól működik.  Ezen kívül végre azonos feltételekkel versenyezhetünk egymás ellen. Ha a mérnökökre gondolok, teljesen más a helyzet itt, mint Olaszországban, de alapvetően nincs változás. Több időm lesz, hogy otthon legyek, biciklizzek, ha nem kell majd olyan sokat tesztelnünk. Az volt legnehezebb, hogy idáig eljussunk.”

A hétfői teszten egy új kuplunggal dolgozott a csapat, ami megkönnyíti majd számukra a rajtot, ami Jerezben nem sikerült túl jól:

„Marc és Jack mögött voltam, és nagyon sokat vibrált a motor, főleg a bal kanyarokban. Ez az első gumikon mutatkozik meg leginkább, de ha a dobogóért szeretnék harcolni, akkor ki kell találnunk valamit, mert nem tudok kellő távolságot tartani, hogy lehűtsem a gumikat. Nehéz helyzet. Amikor már előttük voltam, gyorsabb tudtam lenni. Nem volt sem gumiprobléma, sem rázkódás, és megfelelő volt a tapadás a hátsó gumival is. Ilyen dolgok nyilván történnek, ha a határon mész vagy valaki mögött.”

 

JuniorGP – Görbe Somáé a hetedik rajthely Estorilban

A portugáliai Estorilban veszi kezdetét a korábban Moto3 Junior VB néven ismert FIM JuniorGP 2022-es szezonja. Nekünk, magyaroknak különösen nagy öröm, hogy az idei évadban hazánk fia, a HUMDA támogatásával is versenyző Görbe Soma is részt vesz a pontvadászatban. Soma a spanyol Artbox csapat színeiben, egy Hondával vadássza a pontokat idén.

Fotó: HUMDA / Artbox Team

A pénteki első szabadedzésen Soma a 17. lett, mintegy két másodperccel végezvén az ausztrál Harrison Voight mögött. A második tréningre már nyolc tizedet javított az idején, és már a nyolcadik pozíció lett az övé – az első David Alonsótól 74 századnyira elmaradva.

Szombaton két időmérőt rendeztek a mezőnynek. A versenyzők jelentős része, így Soma is az első időmérőn futotta meg a legjobb körét. Soma a zseniális hetedik rajthelyet szerezte meg, 74 századnyira a rajtelsőséget megszerző spanyol José Rueda mögött (aki idén a Red Bull Rookies Cup tabelláját is vezeti jelenleg. A második időmérőn Soma a 12. lett, ám a rajtsorrendet a két edzés összesített eredménye határozza meg, így Soma a harmadik sor elejéről rajtolhat vasárnap.

Estoril – a JuniorGP időmérő edzés végeredménye:

1 JOSE RUEDA ESTRELLA GALICIA HONDA 1:44.015
2 HARRISON VOIGHT SIC58 SQUADRA HONDA 1:44.365 +0.350
3 TATCHAKORN BUASRI HONDA THAILAND HONDA 1:44.397 +0.382
4 ADRIAN CRUCES CUNA DE CAMPEONES KTM 1:44.570 +0.555
5 DAVID ALONSO ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 1:44.622 +0.607
6 MARCOS URIARTE LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA 1:44.632 +0.617
7 GÖRBE SOMA ARTBOX TEAM HONDA 1:44.761 +0.746
8 DAVID SALVADOR LAGLISSE ACADEMY HUSQVARNA 1:44.796 +0.781
9 LUCA LUNETTA AC RACING TEAM HUSQVARNA 1:44.907 +0.892
10 FACUNDO LLAMBIAS ESTRELLA GALICIA HONDA 1:45.025 +1.010
11 SYARIFUDDIN AZMAN SIC RACING HONDA 1:45.092 +1.077
12 ANGEL PIQUERAS ESTRELLA GALICIA HONDA 1:45.113 +1.098
13 MARCOS RUDA FINETWORK MIR KTM 1:45.166 +1.151
14 DANIEL MUNOZ SKX CARDOSO KTM 1:45.220 +1.205
15 FILIPPO FARIOLI ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 1:45.237 +1.222
16 DAVID ALMANSA FINETWORK MIR KTM 1:45.379 +1.364
17 COLLIN VEIJER FINETWORK MIR KTM 1:45.504 +1.489
18 EDWARD O´SHEA BRITISH TALENT TEAM HONDA 1:45.562 +1.547
19 NOAH DETTWILER CUNA DE CAMPEONES KTM 1:45.575 +1.560
20 XABI ZURUTUZA ANGELUSS MTA TEAM KTM 1:45.708 +1.693
21 DANIAL SHAHRIL ASIA TALENT TEAM HONDA 1:45.789 +1.774
22 ALESSANDRO MOROSI AC RACING TEAM HUSQVARNA 1:45.801 +1.786
23 KOTARO UCHIUMI ANGELUSS MTA TEAM KTM 1:46.032 +2.017
24 PHILLIP TONN LIQUI MOLY JUNIOR KTM 1:46.041 +2.026
25 MATTIA VOLPI AGR TEAM KTM 1:46.207 +2.192
26 ARBI ADITAMA ASTRA HONDA HONDA 1:46.225 +2.210
27 JACOB ROULSTONE ASPAR JUNIOR TEAM GASGAS 1:46.325 +2.310
28 JAKOB ROSENTHALER LIQUI MOLY JUNIOR KTM 1:46.746 +2.731
29 TORIN COLLINS AGR TEAM KTM 1:46.915 +2.900
30 PASQUALE ALFANO SKX CARDOSO KTM 1:47.143 +3.128
31 KANTA HAMADA FAU55 TEY RACING KTM 1:47.363 +3.348
32 ALEX GOURDON LEOPARD JUNIOR HONDA 1:47.797 +3.782
33 THEO GOURDON LEOPARD JUNIOR HONDA

 

Soma ezt nyilatkozta a közösségi médiában:

És ahogyan a bejegyzésében is írja: a futam vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik. A versenyt az Arena4+ fizetős online platformon, illetve a sorozat YouTube csatornáján lehet majd élőben megtekinteni.

IDM SSP300 – Számadó Máté pontszerzéssel kezdte az idényt

A németországi Lausitzringen kezdetét vette a Nyílt Német Gyorsasági Bajnokság, vagyis az IDM Superbike Bajnokság. A Német Bajnokság 2022-es versenynaptára így néz ki:

1. Május 06-08. Lausitzring Németország
2. Május 20-22. Oschersleben Németország
3. Június 24-26. Most Csehország
4. Július 22-24. Schleiz Németország
5. Augusztus 12-14. Assen Hollandia
6. Szeptember 02-04. Red Bull Ring Ausztria
7. Szeptember 23-25. Hockenheim Németország

 

 

 

 

 

Ahogyan megírtuk nemrégiben, a Hungarian Racing Engineering Team, vagyis a HRE Team a tavalyi négy helyett már csak egy magyar srácot indít a Supersport 300-as géposztályban: Számadó Mátét. Máté a tavalyi évhez hasonlóan egy Kawasaki Ninja 400 nyergében vág neki a pontvadászatnak, amely sikeres is volt – ugyanis már a nyitófordulón megszerezte az első idei egységeit.

Szabadedzések

Pénteken két, szombaton pedig egy szabadedzést rendeztek a mezőny számára. Ezek összesített eredménye alapján Máté a 14. helyet szerezte meg a 28 fős mezőnyből, mintegy három és fél másodperc hátrányban a leggyorsabbként záró holland Scott Deroue mögött.

Időmérő

Máté az időmérőn szintén a 14. helyet szerezte meg, a lemaradása azonban már csak két és fél másodperc volt a rajtelsőséget megszerző versenyzőtől – aki ismét a holland Scott Deroue lett. Az első sort a címvédő német Lennox Lehmann és az osztrák Leo Rammerstorfer tették teljessé.

Verseny

A futam itt nézhető vissza, az IDM Supersport 300 verseny rajtja 21 percnél kezdődik:

A futamgyőzelemért egy négyes boly harcolt: az első sort alkotó Deroue, Lehmann és Rammerstorfer, valamint a tavaly szintén remeklő német Marvin Siebdrath. Deroue a hetedik körben elesett, ezután pedig Lehmann elhúzott két másik riválisától, így a címvédő kényelmes győzelmet aratott.
Máté szépen zárkózott fel a rajtot követően, és nagyot csatázott egy négyesboly tagjaként három másik versenyzővel: a német Michel-Caspar Wieth-tel, a holland Nick Roelfsemával és a dán Oliver Svendsennel. Egy darabig Máté a kilencedik helyen is haladt, az utolsó körben azonban Wieth és Roelfsema is leelőzték, így végül a 11. helyen futott be, ezáltal öt egységet gyűjtött be.

Lausitzring – IDM Supersport 300 első futam végeredménye:

1 Lennox LEHMANN GER KTM RC 390 R
2 Leo RAMMERSTORFER AUT KTM RC 390 R 5.043
3 Marvin SIEBDRATH GER Kawasaki Ninja 400 5.100
4 Thom MOLENAAR NED Kawasaki Ninja 400 18.115
5 Troy BEINLICH GER Kawasaki Ninja 400 18.228
6 Sven DOORNENBAL NED Kawasaki Ninja 400 23.726
7 Max ZACHMANN GER Kawasaki Ninja 400 23.892
8 Marcel BLERSCH GER KTM RC 390 R 33.347
9 Michel-Caspar WIETH GER Yamaha YZF-R3 35.232
10 Nick ROELFSEMA NED Yamaha YZF-R3 35.465
11 SZÁMADÓ Máté HUN Kawasaki Ninja 400 35.948
12 Oliver SVENDSEN DEN Kawasaki Ninja 400 35.996
13 Mia RUSTHEN NOR Yamaha YZF-R3 55.662
14 Max MUCKLE GER Kawasaki Ninja 400 59.745
15 Marco SCHWEIZER GER KTM RC 390 R 1:07.944
16 Fabio SARASINO SWI Yamaha YZF-R3 1:08.749
17 Jur WATTEL NED Kawasaki Ninja 400 1:17.914
18 Marvin KREIMES GER Kawasaki Ninja 400 1:18.219
19 Jef VAN CALSTER BEL Kawasaki Ninja 400 1:18.312
20 Bryan COHEN NED Kawasaki Ninja 400 1:26.739
Nem értek célba
Scott DEROUE NED KTM RC 390 R
Sarah GÖPFERT GER Kawasaki Ninja 400
Jorke ERWIG GER Kawasaki Ninja 400
Senna VAN DEN HOVEN NED Yamaha YZF-R3

 

A pontszerzéshez szívből gratulálunk! A második futamra vasárnap 14:05-kor kerül sor, amelyet ezen a linken lehet majd nézni.

Bastianini úgy érzi, van a gyári ducatisok szintjén

0

Enea Bastianini bár régebbi motorral versenyez, jelenleg jobb, mint bármelyik márkatársa a Ducati háza táján. Egyelőre úgy érzi, tudja azt, mint a „nagyok”.

A 2022-es szezonkezdet során Enea Bastianini bizonyult a legjobb ducatisnak. Miután a Bestia két futamot (Katar, Austin) is meg tudott nyerni, jelenleg harmadik összetettben, ezzel pedig harmadik összetettben. Mindezt még úgy is hozni tudja, hogy egyébként legutóbbi futama Jerezben nem sikerült túl jól és csak nyolcadik lett.

Jerezig egyébként kizárólag Bagnaia volt képes a Ducatival futamot nyerni, mellé csatlakozott a legutóbbi futamon Pecco Bagnaia. A gresinis ráadásul úgy ver minden más ducatist, hogy a tavalyi motorral, a GP21-essel versenyez. Ezek után úgy érzi, tud annyit, mint a gyári márkatársak.

Nem tudom” – válaszolta Bastianini arra a kérdésre, hogy meddig folytathatja ilyen kiváló formában. „Nyilván a gyári motorra majd érkeznek fejlesztések. Jelenleg viszont nincs mit irigyelnem a GP22-esről, talán az új borítás jelentette agilitást. De mondom, jelenleg a motorok nagyon hasonlóak. Így pedig nem érzem azt, hogy alsóbbrendű lennék a gyári motorosokhoz képest, sőt.

A hírek szerint Jack Miller szénája nem áll jól a gyári istállónál, így Bastianini akár ott is képbe kerülhet a 2023-as ülést illetően. Ehhez, képletesen, Jorge Martínnal kell majd megvívnia. Bastianini végcélja persze a gyári csapat lenne, de ezzel jelenleg nem tud és nem is nagyon akar foglalkozni saját elmondása szerint.

Azért vagyok itt, hogy nyerjek, illetve a lehető legjobb eredményeket érjem el. A jövőt illetően a cél persze a gyári csapat lenne. Ez viszont majd nagyon sok mindenen múlik, elsősorban az eredményeken. Jelenleg pedig csak erre koncentrálok. Az biztos, hogy jövőre egy teljesen gyári motorral fogok versenyezni. Azt majd meglátjuk, melyik csapatnál.

Van érdeklődő a Suzuki megüresedő helyére

0

A Suzuki a dolgok jelenlegi állása szerint 2022 végén elhagyja a MotoGP-t. A Leopard Racing szívesen jönne a helyükre.

Néhány napja robbant a bomba, miszerint a Suzuki kiszáll a MotoGP-ből. Ezzel a japánok kihúzhatják a talajt versenyzőik, Joan Mir és Álex Rins lába alól is, igaz, előbbit állítólag megkörnyékezte már a gyári Honda is. A Dorna megfogalmazása szerint a Suzuki egyoldalúan nem bonthatja fel a bajnoksággal fennálló, 2026-ig tartó szerződését. Abban az esetben viszont, ha a Suzuki végül mégis távozik, bőven van érdeklődő a helyükre. Legyen szó akár hivatalos gyártókról, akár független istállókról.

Az egyik ilyen a többszörös Moto3-as világbajnok, a Leopard Racing. 2015-ben náluk ünnepelt világbajnoki címet Danny Kent, két évvel később pont a már említett Mir is, legutóbb pedig 2019-ben, Lorenzo Dalla Porta révén értek fel a csúcsra. Ha és amennyiben tényleg üres helyek keletkeznének a Suzuki távozásával, az istálló szívesen jönne. Ahogy szívesen jött volna már az elmúlt években is. Másrészt viszont ők is tudják, ez az opció egyelőre tényleg csak feltételes.

Meglátjuk, hogy fejlődik a szituáció, hiszen egy szerződés is szerepet játszik ebben a döntésben. Nem gondolnám, hogy (a Suzuki) csak így távozhat, hiszen megállapodásuk van 2026-ig” – fogalmazott a Leopard Racing csapatfőnöke, Christian Lundberg a Motorsport.com kérdésére válaszolva. „Ha viszont Isten úgy akarja, hogy hely vagy helyek szabadulnak fel, azt pedig a Dorna nekünk adja, nagyon szívesen állunk elébe és fogadjuk el a lehetőséget.

Ebből az indulási szándékból a Leopard sosem csinált titkot. „Tudja ezt az egész paddock. Szívesen megtennénk ezt a lépést, de addig még sok munka vár ránk.

2015-ös első szezonja óta a Leopard Racing eddig kizárólag a Moto3-ban szerepelt.