back to top
2025. május 18. 02:15
Kezdőlap Blog Oldal 769

Akár a MotoGP-ben is kiköthetett volna Lewis Hamilton

0

Lewis Hamilton saját bevallása szerint gyerekkorában jóval inkább motorozni szeretett volna. A döntést végül apja hozta meg.

Lewis Hamilton hétszeres világbajnok a Forma-1-ben, amelyhez hasonlót csak Michael Schumacher tudott produkálni. Itt egálban vannak, de rengeteg mutatóban, így például a futamgyőzelmek vagy a pole-pozíciók, Hamilton a legsikeresebb.

A Mercedes-pilóta saját bevallása szerint viszont nagyon máshogy is alakulhatott volna a karrierje. „Engem gyerekkoromban sokkal jobban érdekelt a motorversenyzés” – ad egy sokak számára talán meglepő betekintést Hamilton a kezdetekbe a Valentino Rossival folytatott IWC Signature Talk keretein belül. „Aztán viszont az apám megtiltotta ezt, mert túl veszélyesnek tartotta. Így kerültem a négykerekű versenyzés világába.

Persze ez Hamilton szerint jól is van így. „Azt hiszem, ez volt a jó döntés. Tekintve, hogy egy időben versenyeztem volna Valéval, biztos, hogy nem lettem volna annyira sikeres mellette a mezőnyben. Így viszont, hogy az F1-ben versenyzem, van otthon egy Superbike-om, amit év végén szeretek mindig megjáratni kicsit. Más perspektívát ad neked még ez is a motorversenyzésről. Egy dolog az, amikor nézed a tévében, és más, amikor látod így belülről.

Hamilton és Rossi még 2019 decemberében cseréltek járművet, így előbbi kipróbálhatta, milyen a Yamahán ülni. „Egy álmom vált akkor valóra, nagyszerű érzés volt. Már az is, hogy megtapasztalhattam, milyen egy ilyen motoron ülni, aztán pláne egy olyan legenda mellett, mint Valentino Rossi. Szürreális volt az egész.

Miller szerint nem fair, hogy betiltották a Ducati innovációját

0

2023-tól már nem használhatja a Ducati a magasságállító rendszerét a motorjain. Ez az egyik érintett, Jack Miller szerint komoly csapás.

A magasságszabályó rendszer az elmúlt évek technikai frontvonala volt a MotoGP-ben. Ebben főleg a Ducati harcolt az első vonalban a szabályalkotókkal, azonban végül elbukta a csatát. Ahogy arról nemrég beszámoltunk, az illetékesek betiltották a Ducati trükkjét. Ezt a hatból öt gyártó szavazta meg, így a Ducati egyedül maradt.

Ez nem fair. Azt hiszem, ezt leszögezhetjük. Akkor is, ha egyébként nem használjuk” – summázott Jack Miller, a gyári Ducati motorosa az Argentin Nagydíj csütörtökjén. „A Ducati mindenkinél több időt és pénzt ölt ennek a kifejlesztésébe. Nagyon sokat dolgoztak azért, hogy ez a megoldás itt lehessen. És ilyenkor máshonnan vonunk el erőforrásokat. Fejlesztjük ezt, de mást meg fel kell adnunk. Nehéz ilyenkor mindenre ugyanolyan energia- és pénzráfordítással koncentrálni.

Miller szerint kettős a mérce. „A Ducati nem akkora gyár, mint némelyik rivális, ennek fényében pláne furcsa, hogy előidéznek egy ilyen szabályváltoztatást. Egyszerűen annyiról van szó, hogy nem akartak mögénk kerülni a fejlesztési versenyben. Másrészt viszont a motorok hátuljával semmi baj sincs… Ez így ebben a formában nem fair. Nem lehet így ad hoc módon válogatni, hogy milyen fejlesztéseket akarunk és milyeneket nem. Ez így elég esetleges. Ha esetleg nem is akarjuk használni, az múljon rajtunk. De itt van, mert dolgoztunk vele és kifejlesztettük.

Miller úgy véli, nem ők azok, akiket szankcionálni kell, hanem a többieknek kellene felzárkózni. „Ez meg rajtuk múlik. De ennek nem az a megoldása, hogy szabályt hozunk ellene és betiltatjuk.

Utolsó pillanatban bukta WSBK-ülését Isaac Viñales

0

Alig egy hét múlva kezdődik a Superbike-vb, a Motoxracing mégis most hozott váratlan döntést, és kötött útilaput Isaac Viñales talpára.

Azok után, hogy Maverick Viñales unokatestvére, Isaac 2019-ben és 2020-ban a Supersport-vb-n indult, tavaly bemutatkozhatott a Superbike-világbajnokság mezőnyében is. Viñales általában a pontszerző helyekért harcolt az Orelac Racing VerdNatura Kawasakiján. Legjobb eredménye egy kilencedik hely volt a szezon legutolsó futamán, Indonéziában.

2022-re aztán Viñales a Motoxracing Yamaha csapatához szerződött, egészen néhány nappal ezelőttig ő is szerepelt a nevezési listán, mint az istálló egyetlen versenyzője. Most a csapat mégis meglepő döntésre szánta el magát: Viñales távozik az újonc istállótól.

Nagy örömömre szolgál, hogy bemutatkozhatunk a Superbike-világbajnokság mezőnyében” – fogalmazott a csapatfőnök Sandro Carusi. „Sajnos néhány félreértés miatt meg kellett válnunk versenyzőnktől. Helyére az a Roberto Tamburini kerül, akivel az évek során többször dolgoztunk már együtt. Nagyon motiváltak vagyunk a jó teljesítményt illetően, és biztos vagyok benne, hogy a csapat mindent meg fog tenni ennek érdekében.

A most 31 éves Tamburini a Supersport-vb mezőnyét erősítette 2010-től 14-ig, majd a Superstock 1000-ben versenyzett. A mára már megszűnt bajnokságban 2015-ben és 2018-ban is második lett.

Nagyon örülök annak, hogy életemben először a Superbike-világbajnokságon versenyezhetek” – fogalmazott a lehetőséggel kapcsolatban a Viñales helyére érkező Tamburini. „Egyik fél sem így tervezte a maga szezonját, de nagyon örülök a lehetőségnek. Nyilván óriási kihívás lesz, de pont emiatt is vagyok nagyon motivált.

A Superbike-világbajnokság 2022-es szezonja jövő hét végén kezdődik Észak-Spanyolországban, egészen pontosan a Motorland Aragón aszfaltcsíkján. Az egyetlen Motoxracing-Yamaha mellett további hat versenyző indul a japán gyártó motorjaival, köztük a vb-címvédő Toprak Razgatlıoğlu is.

Argentín menetrend – harmadik változat

0

Ismét posztolnunk kell egy cikket a módosított időtervről – mivel tegnap este után ma is változtattak a hétvége programján az Argentín Nagydíj szervezői.

Ezek értelmében a MotoGP-nek csupán két szabadedzése lesz, és a szokásostól eltérő beosztásban – de a két másik géposztálynak is hozzátoldottak pár percet az eredeti időtartamhoz, valamint a vasárnapi bemelegítő edzések is hosszabbak lesznek.
Ami viszont változatlan, az a versenyek időpontja.

Az Arena4 szombat délután Bundesliga-mérkőzéseket közvetít, így várhatóan csak a MotoGP második szabadedzését, valamint az időmérőt fogja élőben adni a televízióban – illetve a vasárnapi versenyeket.

Argentín Nagydíj menetrend, magyar idő szerint:

SZOMBAT
13:15 – 14:05 Moto3 1. szabadedzés
14:20 – 15:10 Moto2 1. szabadedzés
15:25 – 16:15 Moto3 2. szabadedzés
16:30 – 17:20 Moto2 2. szabadedzés
17:35 – 18:35 MotoGP 1. szabadedzés
18:50 – 19:05 Moto3 1. időmérő
19:15 – 19:30 Moto3 2. időmérő
19:45 – 20:00 Moto2 1. időmérő
20:10 – 20:25 Moto2 2. időmérő
20:40 – 21:40 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena4
22:05 – 22:20 MotoGP 1. időmérő TV: Arena4
22:30 – 22:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena4
VASÁRNAP
14:20 – 14:40 Moto3 Warm up
14:50 – 15:10 Moto2 Warm up
15:20 – 16:00 MotoGP Warm up
17:00 Moto3 Verseny TV: Arena4
18:20 Moto2 Verseny TV: Arena4
20:00 MotoGP Verseny TV: Arena4

Nakagami a késleltetett kezdés nyertese

0

A tegnapi napon beszámoltunk arról, hogy Takaaki Nakagami pozitív koronavírus tesztje miatt nem tud részt venni az Argetin Nagydíj versenyhétvégéjén. A logisztikai problémák miatt elhalasztott pénteki napnak valószínűleg ő örül egyedül a mezőnyben – mégis rajthoz állhat negatív PCR tesztje után.

Takaaki Nakagami számára nagy szerencse a 2022-es Argentin GP csúsztatott hétvégi menetrendje. Csütörtökön az LCR Honda bejelentette, hogy a japán versenyző kihagyni kényszerül a közelgő versenyhétvégét a pozitív Covid-19 tesztje miatt, de most jó híreket közöltek: a pilóta néhány órával ezelőtt negatív tesztet produkált, így már úton van Argentínába. A versenyhétvége későbbi kezdése miatt, valószínűleg időben meg fog érkezni a helyszínre.

Lucio Cecchinello csapatfőnök elárulta: „A hét elején, mielőtt elindult volna Argentínába, Taka tesztje pozitív lett, de a CT értéke magas volt, ami alacsony vírusszámra utal, és nem voltak tünetei.”

A 30-nál nagyobb CT-érték (detektális ciklus küszöbérték) a Robert Koch Intézet által meghatározott irányadó érték arra, hogy egy fertőzött személy nem fertőző.

„Orvosi tanácsadónkkal együtt úgy döntöttünk, hogy kétnaponta megismételjük a tesztet” – folytatta Cecchinello. „Nakagami mostanra már produkált néhány negatív tesztet, és szombat reggel, az IRTA-val és a Dornával egyeztetett időpontra megérkezik a paddockba.”

Morbidelli úgy érzi, egyelőre nincs Quartararo szintjén

0

Franco Morbidelli tudja, nincs olyan tapasztalata még a Yamahával, mint vb-címvédő csapattársának, de célja az, hogy ezt minél hamarabb behozza.

Franco Morbidelli még a tavalyi év utolsó öt futamára került fel a gyári Yamahához a Petronas SRT-től a távozó Viñales helyére. Ez nem volt épp egy problémamentes időszak, hiszen „Morbido” éppen egy komoly térdsérülésből tért vissza, ráadásul egyébként is nehéz egy ilyen szezon közbeni helyettesítés.

Most Morbidelli már teljes szezont kezdett meg a Monster Energy Yamaha istállójánál Fabio Quartararo mellett, de tudja, egyelőre még fel kell zárkóznia. Ezt tükrözik az eredmények is, hiszen Morbidelli két futam után tizedik összetettben, míg Quartararo harmadik. Az olasz legutóbb Indonéziában hetedik lett.

Egyelőre nincs olyan tapasztalatom, mint neki, sem a motorral magával, sem a csapattal” – ismeri el az olasz. „Azért is mondom ezt, mert látom Fabio munkáját, ahogy a csapattal dolgozik. Sokkal precízebb instrukciókat tud adni a csapatnak, milyen változást szeretne látni a motorján. Ez egy fontos aspektusa a munkának. Szeretnék én is a lehető leghamarabb azzal a tudással rendelkezni, mint ő.

Morbidelli a problémás argentin logisztikával kapcsolatban is elmondta a véleményét. Ahogy erről beszámoltunk, emiatt kényszerűségből kétnapossá zsugorodik a versenyhétvége Termasban.

Én a magam részéről nem kultiválom annyira a kétnapos hétvégék ötletét. Aztán persze ez később megváltozhat, és lehet, hogy ez lesz a jövő, de jelenleg úgy gondolom, ez se nekünk nem jó, se a szurkolóknak.

Így most mindenki tiszta lappal indul. Még maga Morbidelli is, Quartararóhoz képest. „A Yamaha itt tradicionálisan jó, így ez adhat nekem némi löketet. Remélem, előre tudok lépni a hétvége során.

Komoly veszélyben Márquez helye a Hondánál

0

Az argentin hétvégén ugyan Stefan Bradl fogja helyettesíteni Marc Márquezt, de egyre képlékenyebb a spanyol további együttműködése a Hondával.

Mint azt minden motorsport rajongó tudja, a 29 éves pilóta újra kettős látással küzd. A Repsol Honda hivatalos közleménye szerint, Márquez állapota javul. Azonban ki tudja meddig tart a felépülés. Be kell vallanunk, a spanyol sem lesz már fiatalabb, és ezt a Honda is pontosan tudja.

Paddockból származó információink szerint, a csapat már meg is környékezte Márquez utódját. A jelölt pedig nem más, mint a fiatal török, Toprak Razgatlioglu. Tény, hogy egy nagyszerű versenyzőről van szó, ám felettébb érdekes az elképzelés, hogy nem Acosta, Vietti, Canet, Lowes vagy épp Rea neve merül fel, hanem a Superbike-világbajnokság tavalyi győzteséé.

Értesüléseink szerint az is elképzelhető, hogy Márquez sorozatos sérülései és kihagyásai miatt, a Honda már ebben a szezonban leszerződteti Razgatlioglut. Nyilvánvalóan a  következő idényre a spanyol helyére. Ha belegondolunk, a múltban a cerverai pilóta is egy világklasszis, Casey Stoner helyére érkezett. Az ausztrál betegsége ellenére rendkívül erős versenyző volt még az utolsó szezonjában is, olyannyira, hogy a harmadik helyen zárta a 2012-es idényt a pontversenyben. Márquez sorsa innentől megpecsételődött, hiszen nem lehet tudni pontosan mikor tér vissza, továbbá azt sem, hogy a visszatérése után milyen formában lesz.

A Hondának pedig egy erős, fiatal pilótára van szüksége, aki majd a lovak közé csap, és szállítja a jobbnál jobb eredményeket az istállónak. Egyelőre nem biztos, hogy ez a versenyző a jövőben Marc Márquez lesz, sokkal inkább a 25 éves török.

Megvan a Phillip Island-i WSBK-szezonzáró dátuma is

0

Eddig csak a levegőben lógott, hogy majd valamikor lesz ott futam, most megvan, mikor látja vendégül Phillip Island a Superbike-vb mezőnyét.

Hamarosan kezdődik a Superbike-világbajnokság 2022-es szezonja is, jövő hét végén már Aragóniába látogat a mezőny. A mezőny egyelőre a teszteknél tart, legutóbb például a Circuit de Catalunyán gyakorolhattak. Ezzel együtt viszont a versenynaptárral kapcsolatban volt még egy kérdőjel, ez pedig most egyenesedett ki.

Az ausztrál futam a Phillip Island-i versenypályán eddig dátum nélkül szerepelt a naptárban. Az összes biztos információ ezzel kapcsolatban annyi volt, hogy ez lesz majd a szezonzáró hétvége.

Ausztrália eddig mindössze kétszer, 1993-ban és tavaly a világjárvány miatt maradt ki a versenynaptárból, most pedig visszatérhet ide a bajnokság. Erre egészen pontosan a november 18-20. közötti hétvégén kerülhet majd sor.

Ez lesz a negyedik alkalom, hogy Ausztrália szezonzáró helyszín, legutóbb ez 1996-ban fordult elő utoljára. A Superbike-világbajnokság tervei szerint Phillip Island 2022 után visszakerülhet tradicionális helyére, a szezon legelejére.

A 2022-es Superbike-világbajnokság végleges versenynaptára

# Ország Versenypálya Dátum
1 Spanyolország MotorLand Aragón Április 9-10.
2 Hollandia TT Circuit Assen Április 23-24.
3 Portugália Circuito do Estoril Május 21-22.
4 Olaszország Misano World Circuit Marco Simoncelli Június 11-12.
5 Egyesült Királyság Donington Park Július 16-17.
6 Csehország Autodrom Most Július 30-31.
7 Franciaország Circuit de Nevers-Magny Cours Szeptember 10-11.
8 Spanyolország Circuit de Barcelona-Catalunya Szeptember 24-25.
9 Portugália Algarve International Circuit Október 8-9.
10 Argentína Circuito San Juan Villicum Október 22-23.
11 Indonézia Mandalika International Street Circuit November 12-13.
12 Ausztrália Phillip Island Grand Prix Circuit November 19-20.

 

Razgatlıoğlu most már csak magáért küzd

0

Tavaly érzelmi motiváció is volt a Superbike-világbajnoki cím felé vezető úton Toprak Razgatlıoğlu számára. Motiváció persze most is van, de ez azért átalakult.

Hat egymást követő vb-cím után Jonathan Rea 2021-ben már nem tudott ott maradni a Superbike-világbajnokság trónján, miután Toprak Razgatlıoğlu letaszította onnan. A török számára így tehát új szerepkörben folytatódik 2022-től a karrierje: ezúttal már rajta van a célkereszt vb-címvédőként.

Razgatlıoğlu elmondta, tavaly volt egy extra motivációja is, ez mostanra viszont átalakult.

Egy ilyen szezon után hirtelen mindenki felfedez téged, és meglátja, mire is vagy képes valójában” – avat be minket az általa tapasztalt változásokba Razgatlıoğlu. „De én magam viszont semmit nem változtam. Most, a 2022-es szezon előtt pedig nonstop dolgozunk. A cél természetesen idén is a harc a világbajnoki címért. Idén viszont már csakis magamért küzdök. Tavaly azért is szerettem volna megszerezni a világbajnoki címet, hogy az apámat büszkévé tehessem. Idén most már csakis magamért küzdök.

Tavaly Razgatlıoğlu Jonathan Rea-vel és Scott Reddinggel csatázott nagyot. Redding egyelőre küzd a BMW-vel, így pedig a tesztek alapján Álvaro Bautista lehet ennek a háromszögnek a harmadik csúcsa.

A Superbike-világbajnokság versenyeivel kapcsolatban az az igazán izgalmas, hogy rengeteg motoros oda tud érni a dobogóra. A győzelemre esélyesek száma persze már nem ekkora, de ha olyan marad a szezon, mint tavaly is volt, hihetetlen évnek nézünk elébe” – fogalmazott a rá (is) váró csatával kapcsolatban Rea. „A célunk ugyanaz, mint tavaly. Ugyanúgy készültünk 2022-re is, mint a tavalyi szezonra. Persze tanulnunk kell a 2021-ben elkövetett hibáinkból.

Miller: Döcögős volt a szezonkezdés

0

Jack Miller reméli, hogy Argentínában végre zökkenőmentes futamot teljesíthet, mivel úgy véli, fekszik neki a termasi pálya.

A királykategóriában egészen eddig egyszer sikerült az ausztrál versenyzőnek elhódítania az első rajtkockát. Érdekes egybeesés, hogy ez az eset pont a soron következő pályán, az argentin aszfaltcsíkon történt 2018-ban. Ami roppant emlékezetes volt, ugyanis rajta kívül az összes versenyzőt hátrasorolták a rajtrácson: mindenki más a vizes pályára való motorral ment ki a rajtrácsra, ám amikor látták, hogy szárad az aszfalt, visszamentek a száraz pályás motorért, amiért büntetés járt – Miller volt az egyetlen, aki megkockáztatta a szárazat. A 4 évvel ezelőtti futamon Miller végül a negyedik helyen zárt.

A gyári Ducati csapat nem kezdte jól a szezont. Mind Bagnaia, mind Miller szeretne végre bizonyítani, és az ausztrál úgy véli, eljött az idő.

Az ausztrál pilóta szavait a Speedweek.com idézi:

„A szezonkezdés meglehetősen döcögős volt, pedig mindkét eddigi futamon meg lett volna a lehetőségünk arra, hogy dobogóra álljunk. Remélem, hogy Argentínában végre egy zökkenőmentes versenyt teljesíthetünk.”

Jack Miller csapattársa, Pecco Bagnaia is hasonlóképpen vélekedik:

„Indonéziában végre ugyanolyan érzés volt motorozni, mint tavaly. Sajnos sem Katarban, sem Mandalikában nem tudtuk kihasználni a lehetőségeinket. Remélem, hogy Argentínában ez végre sikerül. Nagyon kedvelem ezt a pályát, szóval ez a futam fordulópont lehet számunkra.”