back to top
2025. május 18. 09:33
Kezdőlap Blog Oldal 768

Quartararo: Merő szerencse, ha a Yamaha tapadást talál

0

Fabio Quartararo szerint nincs egyszerű dolga sem neki, sem a többi yamahásnak. Nem egyszerű bánniuk a motorral.

Fabio Quartaro nem tudta stabilan indítani a 2022-es szezont, a katari szezonnyitón csak kilencedik lett, legutóbb, Indonéziában viszont javítani tudott, és a pole-ból indulva másodikként intették le Miguel Oliveira mögött. A hektikus teljesítményre megvan Fabio Quartararo válasza: a motor, amin ül.

Nem foglalkozhatunk állandóan a motor hátsó tapadásával, illetve általában a tapadással” – mondta a vb-címvédő még az Argentin Nagydíj elején. „A motorunk optimális működési tartománya nagyon szűk. Ha van kellő mennyiségű tapadás, akkor a Yamaha kiválóan működik. Ilyenkor azt érzem, én vagyok a világ ura, és bármire képes vagyok. Ha viszont egy pályán mondjuk kisebb a tapadás, akkor hirtelen nagyon izzadságszagú az összes erőfeszítésünk. Ez az egész folyamat pedig egy merő szerencse. Hogy melyik kanyarban hogyan tudsz alkalmazkodni az adott körülményekhez. Erre viszont nem lehet felkészülni.

Quartararo jelenleg az egyetlen yamahás, aki két futam alatt dobogóra állhatott, vagy akár csak egyáltalán a közelébe került ennek az eléréséhez. Csapattársa, Franco Morbidelli például készséggel elismerte, hogy nincs még a francia szintjén, Andrea Dovizioso pedig nemrég arról beszélt, hogy nagyon más dolgokat szeretne a motorjától, mint amit gyári márkatársai (Quartararo és Morbidelli) igényelnek az M1-estől.

Quartararo a hamarosan megrendezendő Argentin Nagydíj előtt 27 ponttal harmadik a vb-tabella harmadik helyén található, a következő a tizedik helyen a csapattárs Morbidelli.

Aleix Espargaro csak a verseny után lenne igazán boldog

0

Aprilia utoljára a kétütemű motorjával tudott pole pozíciót szerezni a királykategóriában – még annak idején 200-ben Phillip Island-en. Így a mostani a 2002 óta íródó MotoGP éra első pole-ja az Apriliának. A történelmi sikerre Aleix Espargaro érthetően rendkívül büszke.

Fotó: MotoGP Media

„Ez egy ajándék az Apriliának, aminek nagyon örülök, és belül büszke is vagyok, mert úgy érzem, mintha ez a motor és a projekt az én gyerekem lenne. Boldog vagyok, hogy látom a csapattagokat örülni, szóval ezt a pole-t mindannyijuknak ajánlom, azoknak is, akik most otthon vannak. Csak én tudom, mennyit szenvedtünk az elmúlt 5-6 évben, de most nagyon is élvezem. Talán az én pályafutásomban kicsit későn jött el ez a pillanat, de sose tudjuk, milyen érzés ilyen versenyképes motoron ülni. A lényeg persze a verseny, de versenyzőként jó érzés ilyen gyorsnak lenni.”

A siker kulcsa a pálya karakterisztikájában is lehet.

„Termas egy olyan pálya, ahol különösen fontos, hogy a motor eleje rendben legyen, és az Aprilia mindig is erős volt kanyarbejáratokon, és a kanyarba befékezéskor. Már Katarban is 4. voltam, és akkor a versenyt éreztem a legerősebbnek, és Indonéziában is száraz pályán a dobogóért harcolhattam volna. Ez egy jó évünk lesz, okosnak kell lennünk, és ha jól játsszuk ki a kártyáinkat, akkor Valenciába történelmi eredménnyel érkezhetünk. Nem akarok konkrét eredményeket mondani, de ha nem hibázunk, sok pontot gyűjthetünk. „

Vinales
Fotó: MotoGP

Minden jel arra mutat, valami összeállt az Apriliánál – nem mellesleg Vinales is gyorsabb a motorral, mint valaha.

„Kétségkívül ez a valaha volt legjobb RS-GP motor. 2020 óta is sok változás volt, amihez idő kellett, és ma óriási dolog, hogy a leggyorsabbak voltunk. Jó a tempóm, nyugodt vagyok, és úgy érzem, a holnapi is egy történelmi nap lesz. Persze nem akarok elszállni, lényegében egy napot voltunk pályán, úgyhogy még sok adatot kell elemezni. Holnap már az első körtől nyomni próbálom. A második szabadedzés után magabiztos voltam – talán túlságosan is, de ilyet még soha korábban nem éreztem. Mivel csak egy napunk volt, nem volt idő mások tempóját is nézni, de az enyém gyors volt. Fontos lesz az első körökben kimaradni a káoszból, és a saját tempómat motorozni. Tökéletes nyilván az lett volna, ha 1-2-ben vagyunk, de Maverick gyors volt egész nap, csak az időmérőn valami gondja akadt. Szerintem az Apriliának erős a versenyzőpárosa, és az eredmények is jönni fognak.”

A brit bajnok szabadkártyával a Superbike világbajnokságon

0

Tarran MacKenzie, a regnáló Brit Superbike bajnok szabadkártyás lehetőséget kap a világbajnoki szezon másik fordulójában, Assenben.

Egy új név áll majd rajthoz a MOTUL FIM Superbike Világbajnokság rajtrácsán Assenben. Tarran Mackenzie és a McAMS Yamaha a hollandiai helyszínen debütálhat a világbajnokság mezőnyében. A csapat a WorldSBK-specifikus Yamaha YZF-R1-es gépen fogja róni a köröket.

A skót versenyző összesen 13 győzelmet és 34 dobogós helyezést szerzett 2018-as indulása óta a brit bajnokságban. A 2022-es szezonban az ötödik évét fogja megkezdeni a McAMS Yamaha csapatánál. Ezzel az évfordulóval egy időben a csapat és Mackenzie az április 22. és 24. között megrendezésre kerülő hollandiai fordulóban gurulhat pályára a világbajnokságon.

A Yamaha versenyzőjének van már tapasztalata az asseni aszfaltcsíkkal, állt már itt dobogón a brit bajnokságban. Ekkor az első sorból indulva a harmadik helyet szerezte meg. Nem csak MacKenzie, de a csapat is most fog először szerepelni a WSK sorozatban.

Mackenzie elárulta, hogy izgatottan várja a világbajnoki indulást, és így nyilatkozott: „Nagyon izgatott vagyok, hogy Assenben debütálhatok a Superbike-világbajnokságban.  Egészen különleges lesz, hogy ezt csapatommal, McAMS Yamahával tehetem, mivel az elmúlt öt évben náluk versenyzek, és együtt hosszú utat tettünk meg. Nyilvánvalóan sokat kell még tanulnom a motorral és az elektronikával kapcsolatban, de a futóművet jól ismerem, mivel a BSB-motorom nagyon hasonló. Assen egy olyan pálya, ahol imádok versenyezni, 2018-ban, amikor először mentem ott superbike-kal, a dobogón végeztem. A világbajnokságban nagyon magas a színvonal, és alig várom, hogy pályára gurulhassak, és mindent beleadok. Hatalmas köszönetet kell mondanom Steve-nek és a McAMS Yamaha csapatnak, valamint Andreának és mindenkinek a Yamaha Racingnél, hogy ezt lehetővé tették.”

A McAMS Yamaha csapatfőnöke, Steve Rodgers is nyilatkozott a lehetőséggel kapcsolatban: „Alig várjuk, hogy a McAMS Yamaha csapattal szabadkártyásként első alkalommal szerepeljünk a Superbike világbajnokságon. A Raceways már a versenyzés legelső pillanata óta támogatja Tarrant. Láttuk őt fejlődni, egészen odáig, hogy 2021-ben megnyerte nekünk a Brit Superbike Bajnokságot. Az az álma, hogy folytassa a fejlődését, ezért nagyon örülünk, hogy lehetőséget adhatunk neki a Superbike világbajnoki debütálására. A motorjaink már most is nagyon közel állnak a világbajnoki specifikációhoz. A motor és az elektronika nagyon más lesz, és az egész csapatnak keményen kell majd dolgoznia, hogy rövid idő alatt megszokja ezeket. Van néhány nagyon tehetséges emberünk a csapatban, köztük olyanok is, akik nemrég a WorldSBK-ban dolgoztak. Részünkről nincs nyomás vagy elvárás, csak megyünk és meglátjuk, mire leszünk képesek!”

A többségnek tetszik a megújult osztrák pálya

0

Alapvetően pozitív volt a fogadtatása az osztrák MotoGP-pálya vonalvezetésébe kerülő új sikánnak a versenyzők részéről.

A biztonság javítása érdekében a Red Bull Ringnek lépnie kellett. Az osztrák versenyhelyszín így egy sikánnal bővült a hármas kanyar felé menet, míg az F1-es mezőny tudja majd az eredeti vonalvezetést használni. Ennek a MotoGP megkérdezett versenyzőinek többsége alapvetően örül.

Az egyik ilyen motoros a legutóbbi indonéz futamot nyerő Miguel Oliveira. „Pontosan ezt kérték a versenyzők a vezetőségtől” – mondta Oliveira a Motorsport.com kérdésére. „Sokkal lassabban szerettünk volna megérkezni a hármas kanyarhoz, ennek pedig nincs jobb módja, mint ez a sikán. Ezzel elkerülhetünk minden ilyen problémás szituációt a jövőben, és nem 300-ról kell majd odaérve fékeznünk. Szóval a változás szerintem megfelel annak, amit mi és a Dorna is kértünk, az osztrák illetékesek pedig nagyszerű munkát végeztek a kivitelezésben ennyire rövid idő alatt.

Jack Miller is osztja Oliveira szavait. „Végtére is kaptunk egy sikánt, amivel lelassíthatunk. Emellett pedig még egy kis hőt is kap a gumi bal oldala, ez pedig Spielbergben mindig probléma. Szóval részemről semmi kifogás a változás ellen.

Fabio Quartararo is a biztonsági szempontokat emelte ki. „Innen nézve sokkal jobbnak tűnik az új pálya, hiszen a kettes kanyarban mindig van valami probléma. És ott nem ildomos problémával szembesülni. Nagyszerű, hogy oda bekerült a vonalvezetésbe egy sikán.

Az egyetlen kivételnek Enea Bastianini tűnik a pozitív vélemények tengerében. „Láttam az új sikánról készült képeket, és nekem nagyon furcsa lett. De persze ki kell próbálnunk, akkor fog kiderülni. Az egyenes így túl rövidnek tűnik, de majd Spielbergbe érve meglátjuk. Az első kör nagyon nehéz lesz, mert számomra ez jóval inkább a Forma-1-hez igazított sikán, mint a MotoGP-hez.

Termas – Aleix Espargaro révén pole-ban az Aprilia!

0

Nem, nem áprilisi tréfa: egy Aprilia indulhat az élről a vasárnapi Argentín Nagydíjon. Aleix Espargaro ugyanis folytatta a második szabadedzésen bemutatott remeklését, és megszerezte az Aprilia első királykategóriás rajtelsőségét a 2002 óta íródó négyütemű MotoGP-érában. Utoljára a 2000-es Ausztrál Nagydíjon állt Aprilia az első rajtkockában – akkor Jeremy McWilliams révén, még a kétütemű 500-as korszakban.

Pár perccel a vége előtt Jorge Martin átvette az elsőséget Aleix-től, aki azonban még tudott erre válaszolni, és az Aprilia első négyütemű pole-ját szállította végül – ő maga szintén sokáig várt, hiszen a 2015-ös Katalán Nagydíjon indulhatott az élről utoljára, akkor még Suzukival. A harmadik helyen szintén egy privát ducatist találunk: Luca Marinit.
Az első időmérőből Pol Espargaro és Takaaki Nakagami jutottak tovább – Francesco Bagnaia kiesett. A Repsol Honda versenyzője kiköszörülte a második szabadedzésen elszenvedett csorbát, és végül a negyedik helyről indulhat.

Jack Miller elesett a Q2-ben:

aki aztán később Fabio Quartararo mért körét is elrontotta:

A címvédő így csak a hatodik helyről indulhat, a már említett Pol Espargaros és a másik apriliás Maverick Vinales mellől.
Utolsó rajtkockából Marc Márquez helyettese, Stefan Bradl indulhat.

Argentín Nagydíj – MotoGP időmérő edzés végeredménye:

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’37.688
2 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’37.839 0.151
3 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’38.119 0.431
4 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’38.165 0.477
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’38.196 0.508
6 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’38.281 0.593
7 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’38.455 0.767
8 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’38.516 0.828
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’38.537 0.849
10 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’38.576 0.888
11 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’38.584 0.896
12 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’38.932 1.244
Nem jutott tovább a Q1-ből
13 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’38.566
14 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’38.610
15 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’38.805
16 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’38.871
17 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’38.877
18 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’38.938
19 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’39.095
20 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’39.126
21 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’39.153
22 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’39.159
23 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’39.380
24 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’39.487

Termas – Aprilia 1-2 a szabadedzéseken

0

A királykategória első szabadedzése rögtön meglepetéssel szolgált: az a Takaaki Nakagami nyerte meg az első szabadedzést, aki pár napja még úgy tűnt, hogy el sem indulhat a pozitív COVID-tesztje miatt. Ő Fabio Quartararot és Pol Espargarot előzte meg akkor – utóbbi pedig még össze is ért Fabio Di Giannantonioval, aki emiatt elveszített egy szárnyelemet is.

A második szabadedzésen is majdnem volt egy szárnyvesztés: egy madár merészkedett túl közel Joan Mirhez.

De a második szabadedzésnek nem ez a szenzációja, hanem az, hogy az első két helyen a két Aprilia található: Aleix Espargaro és Maverick Vinales végeztek az élen, megelőzve Jack Millert. Fabio Quartararo a negyedik lett, Brad Binder pedig az ötödik, annak ellenére, hogy a KTM elfüstölt alatta:

Francesco Bagnaiának nem ment jól: csupán a 12. lett, így a Q1-ből kezdheti meg a kvalifikációját. A létező legolaszabb kézmozdulattal jelezte frusztrációját:

A Marc Márquezt helyettesítő Stefan Bradl a 22. lett. A szabadedzéseken a yamahás újonc Darryn Binder zárta a sort.

Argentín Nagydíj – MotoGP szabadedzések összetett végeredménye:

1 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’38.244
2 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’38.454 0.210
3 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’38.463 0.219
4 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’38.471 0.227
5 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’38.548 0.304
6 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 1’38.619 0.375
7 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 1’38.626 0.382
8 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’38.704 0.460
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’38.797 0.553
10 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’38.915 0.671
11 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’38.924 0.680
12 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’38.943 0.699
13 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda HONDA 1’38.951 0.707
14 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’38.959 0.715
15 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’38.973 0.729
16 Enea BASTIANINI Gresini Racing  DUCATI 1’38.985 0.741
17 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 1’39.178 0.934
18 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’39.503 1.259
19 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 1’39.553 1.309
20 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’39.600 1.356
21 Andrea DOVIZIOSO RNF Yamaha YAMAHA 1’39.749 1.505
22 Stefan BRADL Repsol Honda HONDA 1’39.940 1.696
23 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing  DUCATI 1’40.004 1.760
24 Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 1’40.078 1.834

Termas – Fermín Aldeguer a középső géposztály legfiatalabb rajtelsője lett

0

Történelmi időmérő edzés volt a mai az Argentín Nagydíj Moto2-es géposztályában: a pole pozíciót egy mindödssze 16 éves fiatalember, a spanyol Fermín Aldeguer szerezte meg. A középső géposztályban a legfiatalabb pole eddig Jorge Lorenzo nevéhez fűződött, mostantól Aldegueréhez – amely a jövőre életbe lépő korhatárváltozás miatt valószínűleg nála is fog maradni! A Q2-ben csupán egyetlen Boscoscuro motor szerepelt, de az pont az élen végzett. Az olasz vázgyártó utoljára a 2020-as Stájer Nagydíjon könyvelhetett el rajtelsőséget.

A tavalyi Moto2-es Európa-bajnok stabil szombatot tudhat maga mögött, hiszen mindkét szabadedzést megnyerte. Ha a vasárnapi futamon is ő végezne elsőként, azzal a középső géposztály legfiatalabb nagydíjgyőztesévé is ő válna – amely címet jelenleg Dani Pedrosa birtokolja a 2004-es Dél-Afrikai GP óta.

A második helyet a szintén spanyol Augusto Fernandez szerezte meg, a harmadikat pedig az olasz Tony Arbolino. A második sorban a GASGAS Aspar csapat kettősét: a spanyol Albert Arenast és a brit Jake Dixont találjuk, mellőlük a szezonnyitó katari futam győztese, az olasz Celestino Vietti indulhat.

A lista végén az olasz Alessandro Zaccone és a thai Keminth Kubo találhatóak.

Argentín Nagydíj – Moto2 időmérő edzés végeredménye:

1 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’43.306
2 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’43.456 0.150
3 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’43.513 0.207
4 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’43.615 0.309
5 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’43.622 0.316
6 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing KALEX 1’43.645 0.339
7 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’43.671 0.365
8 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’43.710 0.404
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG Team KALEX 1’43.727 0.421
10 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46  KALEX 1’43.761 0.455
11 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’43.787 0.481
12 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’43.810 0.504
13 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’43.839 0.533
14 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’44.068 0.762
15 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’44.189 0.883
16 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’44.189 0.883
17 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’44.205 0.899
18 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 1’44.554 1.248
Nem jutott tovább  a Q1-ből
19 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’44.244
20 Gabriel RODRIGO Pertamina SAG Team KALEX 1’44.390
21 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’44.431
22 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’44.445
23 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’44.501
24 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 Racing KALEX 1’44.521
25 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’44.652
26 Romano FENATI Speed Up BOSCOSCURO 1’44.671
27 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’44.798
28 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’44.798
29 Keminth KUBO Yamaha VR46  KALEX 1’44.876

Termas – Sergio Garcia indulhat az élről

0

A szombati időmérő edzésen az Aspar csapat spanyol versenyzője, Sergio Garcia az utolsó pillanatban szerezte meg a rajtelsőséget az Argentín Nagydíj időmérő edzésén. Ez Garcia második pole pozíciója – az elsőt a tavalyi Algarve Nagydíjon szerezte meg. A japán Ayumu Sasaki így csak másodikként indulhat holnap – ráadásul még egy hosszúkörös büntetés is vár rá a futamon. Az első sort Garcia csapattársa, a szintén spanyol Izan Guevara teszi teljessé.

A második sorból két olyan versenyző indulhat, akik a Q1-ből jutottak tovább: az olasz Riccardo Rossi és az ausztrál Joel Kelso kihasználták a továbbjutást – mellőlük a tavalyi Moto3 Junior Világbajnok spanyol Daniel Holgado indulhat. Az indonéz futam győztese, az olasz Dennis Foggia csak a 11. helyről várhatja a rajtjelzést.
Az utolsó rajtkockából is a VisionTrack Racing brit újoca, Joshua Whatley vághat neki a magyar idő szerint holnap 17 órakor kezdődő futamnak.

Argentín Nagydíj – Moto3 időmérő edzés végeredménye:

1 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 1’48.429
2 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’48.600 0.171
3 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’48.624 0.195
4 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’48.726 0.297
5 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’48.735 0.306
6 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’48.865 0.436
7 Xavier ARTIGAS CFMoto PrüstelGP CFMOTO 1’48.943 0.514
8 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’48.953 0.524
9 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’49.050 0.621
10 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’49.061 0.632
11 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’49.128 0.699
12 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’49.186 0.757
13 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’49.376 0.947
14 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’49.400 0.971
15 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’49.435 1.006
16 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’49.531 1.102
17 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’49.541 1.112
18 Carlos TATAY CFMoto PrüstelGP CFMOTO 1’49.724 1.295
Nem jutott tovább a Q1-ből
19 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’50.094
20 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’50.104
21 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’50.138
22 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’50.209
23 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’50.229
24 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia KTM 1’50.423
25 Alberto SURRA Rivacold Snipers HONDA 1’50.544
26 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’50.740
27 Ana CARRASCO BOE SKX KTM 1’51.031
28 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 1’51.128
29 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 1’53.108

Termas – Aldeguer révén egy Boscoscuro az élen

0

A középső géposztály számára is lezajlottak az Argentín Nagydíj szabadedzései. Érdekesség, hogy az első hat helyezett az első edzés során érte el a legjobb idejét. Közülük a mezőny egyik legfiatalabb tagja, a 16 éves spanyol Fermín Aldeguer lett a leggyorsabb, aki ráadásul nem is az indulók nagy részét kitevő Kalex, hanem a Boscoscuro márka versenyzője. Mögötte második helyen az Ajo KTM spanyol motorosa, Augusto Fernandez zárt, harmadik pedig az előző futam győztese, a thai Somkiat Chantra lett. Ő egyébként elesett a második edzésen:

A tavalyi Moto3 világbajnok spanyol Pedro Acosta a nyolcadik helyen zárt. A lista végén két, VR46 kötődésű versenyzőt találunk: az olasz Niccolo Antonellit és a thai Keminth Kubót.

Argentín Nagydíj – Moto2 szabadedzések összetett eredménye:

1 F.ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’43.356
2 A.FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’43.486 0.130
3 S.CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’43.672 0.316
4 T.ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’43.775 0.419
5 A.CANET Flexbox HP40 KALEX 1’43.781 0.425
6 C.VIETTI Mooney VR46 Racing KALEX 1’43.824 0.468
7 J.DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’43.824 0.468
8 P.ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’43.837 0.481
9 A.OGURA Honda Team Asia KALEX 1’43.861 0.505
10 S.LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’43.904 0.548
11 J.NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’43.937 0.581
12 A.ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’44.079 0.723
13 B.BENDSNEYDER Pertamina Mandalika KALEX 1’44.130 0.774
14 J.ROBERTS Italtrans Racing Team KALEX 1’44.215 0.859
15 C.BEAUBIER USA American Racing KALEX 1’44.220 0.864
16 M.RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’44.238 0.882
17 Z. VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’44.364 1.008
18 M.GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 1’44.391 1.035
19 M.SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 1’44.419 1.063
20 G.RODRIGO Pertamina Mandalika KALEX 1’44.536 1.180
21 R.FENATI Speed Up BOSCOSCURO 1’44.712 1.356
22 A.ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’44.771 1.415
23 F.SALAC Gresini Racing KALEX 1’44.789 1.433
24 J.ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 1’44.803 1.447
25 S.CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’44.996 1.640
26 L.DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’45.015 1.659
27 S.KELLY USA American Racing KALEX 1’45.272 1.916
28 N.ANTONELLI Mooney VR46 Racing KALEX 1’45.346 1.990
29 K.KUBO Yamaha VR46  KALEX 1’45.411 2.055

Viñales: Ott folytatjuk, ahol abbahagytuk

0

Maverick Viñales számára nem alakult túl jól az előző két futam, de úgy véli, képes lesz értékelhető teljesítményt nyújtani.

Az Aprilia versenyzője a katari futamon 12., míg az indonéz nagydíjon mindössze 16. lett. Ismerve a spanyol múltját, elmondhatjuk, hogy ez nem a legerősebb kezdés tőle. A 27 éves pilóta még úgy gondolja, hogy eredményei futamról futamra javulni fognak majd.

„Azt az irányt követük, amin elindultunk.” – kezdi Viñales, szavait a Speedweek.com idézi – „Hozzászoktam a motorhoz, ami jól működik, szóval elégedett vagyok. Hétvégéről hétvégére szeretnénk fejlődni. Még abban az esetben is, ha a hétvége olyan rövid, mint a mostani, nem változik az elképzelésünk. Fel akarunk zárkózni, amilyen gyorsan csak lehet. Mandalika után természetesen nem voltunk elégedettek, mert egy sokkal jobb eredményben reménykedtünk.”

„Az indonéziai bemelegítő edzésen nagy lépést tettünk előre, ezt az irányt szeretnénk folytatni Termasban is. A vége felé azt vettük észre, hogy hasonló ritmusban haladunk, mint Fabio Quartararo.”

„Ha megérkezem egy versenypályára, minden új számomra. A tesztek alatt volt néhány olyan nap, amikor minden klappolt, így volt ez Indonéziában is. Amikor később Katarba érkeztünk, máshogy éreztem magam a motoron, és ez az átállás nagyon nehéz számomra. Azon dolgozunk, hogy mire a bemelegítő edzés következik, addigra körülbelül egy másodpercet tudjunk javítani a köridőnkön.”

Viñales megszólalt az osztrák pálya módosításával kapcsolatban is. Emlékezhetünk, 2020-ban egy majdnem tragédiába torkolló baleset történt, mikor Zarco és Morbidelli ütköztek, a 2 pilóta nélkül tovább száguldó versenygép pedig kishíján eltalálta a kanyarból kifelé érkező Viñalest és Rossit. Szerencsére mindkét versenyző sértetlenül megúszta a horrorisztikus esetet.

„Részese voltam a történteknek igen, csak néhány milliméter választott el attól, hogy eltaláljon a motor. Ezért nagyon nem mindegy, hogy alakítják át a kanyart vagy a sikánból kivezető részt. Mindenesetre örülök a változtatásnak.”