back to top
2025. május 18. 15:20
Kezdőlap Blog Oldal 767

Mennyi idő előkészíteni egy motort egy futamra? – Alex Briggs válaszol

0

A hosszú ideig Doohan és Rossi mérnökeként dolgozó Alex Briggs megosztott néhány kulisszatitkot a motorok felkészítésével kapcsolatban.

A MotoGP-paddock egész héten attól a ténytől volt hangos, hogy a várt teherszállító gép – mely a motorokat és más alkatrészeket szállítja – késett.

Alex Briggs elmondta, hogyan is zajlik egy motor előkészítése, illetve ennyi időt vesz igénybe, szavait a GPOne.com idézi:

„Őszintén, ha nem estél el az előző versenyen az sokkal jobb, mint a szombat este. Az egyik motor versenyre kész, be van állítva a sebességváltó, a folyadékok, a felfüggesztés. A versenymotornak szüksége van egy plusz tisztításra, olajcserére, esetleg el is kell távolítani pár alkatrészt, ez lehet mondjuk a kuplung, vagy a kipufogó cső vagy bármi más, ami alacsonyan tartja a teljesítményt. A szezon kezdetén normál esetben 3 verseny erejéig használható egy gép, utána cserélni kell. Hogy őszinte legyek, felállítani magát a garázst, ezen kívül minden mást is, elrendezni a pótalkatrészeket, sokkal tovább tart, mint hogy felkészítsük a motort az FP1-re. Ahogy mondtam, a garázs felállítása tovább tart. Valószínűleg a csapatok egyszerre csinálnak mindent. Vannak, akik a motoron dolgoznak, és vannak, akik minden másért felelősek. Végül nagyjából 4 órát vesz igénybe a folyamat, de lehet, hogy még annyit sem. Vasárnap este már nincs idő megtisztítani a motort, mert amilyen gyorsan csak lehet, össze kell pakolni mindent. Munka ilyenkor csak akkor van a versenygépen, ha valami probléma merül fel.”

Ismerd meg az újdonsült futamgyőztest, Aleix Espargarót

0

Aleix Espargaró nem ma kezdte pályafutását, hiszen 2009-ben debütált a királykategóriában. Az Aprilia Racing versenyzője nem is ünnepelhette volna tökéletesebben 200. versenyét, mint egy történelmi futamgyőzelemmel az Apriliának és önmagának.

Mivel viszonylag kevés szó esett a spanyol versenyzőről az elmúlt években, valószínűleg a legtöbb szurkoló keveset tud róla. Íme néhány dolog egy csokorban.

  1. Espargaro 200 királykategóriás versenyen indult. És egy különleges hétvégén, Argentínában a spanyol megnyerte legelső királykategóriás futamát – és az Aprilia első nagydíját a MotoGP-ben.

2. Espargaro versenyzői pályafutása nagy részében a 41-es rajtszámmal lépett pályára. Ezt Youichi Ui, a kétszeres 125 köbcentis bajnoki címvédő tiszteletére választotta, aki a pályán töltött korai évei alatt nagy hatással volt rá.

3. Espargaro fanatikus kerékpáros, és szívesen gyűjti híres kerékpárosok bringáit, miközben álmokat dédelget arról, hogy egyszer profi lesz abban a sportágban is. Nemrégiben a spanyolországi Challenge de la Plana profi versenyen indult, ahol a verseny harmadik szakaszán a negyedik helyet szerezte meg. Ha lehetősége lenne rá, egy napra szívesen helyet cserélne Enric Mas spanyol kerékpárossal.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aleix 41 (@aleixespargaro)

4. Az eddigi legemlékezetesebb futama (valószínűleg eddig a pillanatig) a 2014-es aragóniai verseny, ahogy megszerezte első dobogóját a vizes versenyen.

5. Granollersben nőtt fel, a MotoGP motorok hangja sosem volt messze, hiszen a Circuit de Barcelona – Catalunya egy karnyújtásnyira volt tőle. Így nem meglepő, hogy élete első élő versenyét Montmelóban vívta, és az sem, hogy ez a kedvenc pályája a naptárban.

6. Akik követik Espargarót a közösségi médiában, azok már biztosan tudják, hogy mennyire szereti az ételeket. A katalán pilóta gyakran posztol egészséges diétát az interneten, de azért megenged magának néhány kevésbé egészséges étket is. A japán specialitások, mint a sushi és az olasz klasszikusok, a pizza és a tészta rajongója, de a sült csirke az, ami a listájának élén áll. Bár, ha arról lenne szó, akkor a sushit választaná, ha ez lenne az egyetlen dolog, amit valaha is megehetne.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aleix 41 (@aleixespargaro)

7. Az Aprilia versenyzője a konyhában is egyfajta szakácsnak tartja magát, és biztos benne, hogy a Masterchef című valóságshow főzőműsorában is jól teljesítene, ha megkapná a lehetőséget.

8. Lorenzo Savadori, az Aprilia tesztpilótája és Matteo Baiocco – akivel Espargaro korábban már dolgozott együtt – viselnék a versenyző álmai edzői címét. Úgy véli, Maverick Viñales a legjobb csapattárs, akit csak kívánhatott volna.

9. Aleix eddigi legkedvesebb emlékei a paddockból a 2011-ben Catalunyában, 2014-ben Aragonban és 2021-ben Silverstone-ban szerzett dobogós helyezései. Mindez azon kívül, hogy látta, ahogy öccse, Pol Espargaró (Repsol Honda Team) 2013-ban Moto2 világbajnokká vált. Ami a MotoGP történetének kedvenc pillanatát illeti? Nos, azt mondja, hogy az még várat magára… Valószínűleg ez az argentin versenyhétvége után már nem így van…

10. Két gyermek édesapja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aleix 41 (@aleixespargaro)

Rossi: „Sajnos már túl öreg vagyok a Forma-1-hez”.

0

Ha már a napokban szóba került Lewis Hamilton majdnem MotoGP karrierje, beszéljünk egy kicsit Valentino Rossi Forma-1-es pályafutással való kacérkodásáról is. Volt az a pont a kilencszeres világbajnok életében, amikor egy pillanatra elgondolkodott a váltáson, amire jó esélye lett volna. Mi örülünk, hogy nem tette.

Valentino Rossi több ízben próbált ki Forma-1-es versenygépet, amiről minden alkalommal nagyon elégedetten nyilatkozott. Utoljára 2019-ben ült kormányhoz F1-es autóban. Ekkor Lewis Hamilton Mercedesére cserélte a Yamaha M1-et. A kilencszeres világbajnok élvezte a vezetést a GP-autóban, de tisztában van vele, hogy túl idős ahhoz, hogy a Forma-1-be kerüljön.

A kilencszeres világbajnok már sokszor bizonyította, hogy négy keréken is hihetetlenül gyors tud lenni. A MotoGP-ből tavaly visszavonult olasz klasszis, aki idén a GT World Challenge Europe-ban versenyez négy keréken, a Monza Rallyn is többször megcsillogtatta már tudását.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Valentino Rossi (@valeyellow46)

Rossi többször vezetett már Forma-1-es versenyautót is, többek között a Ferrari versenygépét is és egészen jó köridőket ért el. A négykerekű királykategóriába azonban soha nem váltott, és ez a MotoGP karrierje befejezése után sem fog megtörténni, ahogy azt a genfi  IWC Signature Talk keretein belül Lewis Hamiltonnal folytatott beszélgetése során is hangsúlyozta.

Valentino Rossi a Ferrariban
Valentino Rossi a Ferrari volánjánál, 2010 Fotó: MotoGP Media

A Lewis Hamiltonnal folytatott „IWC Signature Talk”-ban a 43 éves pilóta nevetve válaszolt a Mercedes-pilóta megjegyzésére, miszerint csak arra vár, hogy Rossi a Forma-1-ben szerepeljen. Ő pedig legyintett rá: „Sajnos már túl öreg vagyok ehhez”.

Rossi 2019-ben a hétszeres F1 bajnok versenyautójára cserélte a Yamaha M1-et, és ez még élénken él emlékeiben: „Lehetőségünk volt arra, hogy együtt töltsünk egy kis időt, és mindenféle nyomás nélkül eszmét cseréljünk. Nagyon élveztem, hogy egy kicsit jobban megismerhettem Lewist”.

Rossi-Hamilton
A Rossi-Hamilton versenygép csere 2019-ben Fotó: MotoGP média

„Furcsa, minden MotoGP-pilóta szereti a Forma-1-et, és minden Forma-1-es pilóta szereti a MotoGP-t. Ez a motorsport két top osztálya, és szorosan összekapcsolódnak. Nagyszerű érzés volt Lewis-szal kint lenni a pályán” – mondta a motoros pilóta, aki az imolai paddockból csatlakozott a beszélgetéshez.

Rossi folytatta: „Két motorunk volt ott, így együtt tudtunk körözni. És Lewisnak tényleg megvan, ami ehhez kell, nagyon erős. Nagyon jól éreztem magam az ő Forma-1-es autójával is. Mindig fantasztikus érzés egy F1 autót vezetni. Minden olyan gyorsan történik! Nagyszerű nap volt, amit soha nem fogok elfelejteni.”

Termas – Aleix Espargaro megszerezte a történelmi győzelmet

0

Aleix Espargaro és az Aprilia révbe ért, ugyanis Espargaro 200. királykategóriás futamán megszerezték a hőn áhított első győzelmet. És ha mindez nem lenne elég, akkor a világbajnoki pontversenyt is három futam után az Aprilia versenyzője vezeti.

A tegnapi időmérő győzelem nemcsak azt jelentette, hogy Aleix Espargaro harmadik rajtelsőségét szerezte, hanem egyúttal az egyedüli, akinek ez három különböző márkájú motorral sikerült. A rajtnál viszont a Ducatis Martin volt az, aki az élre tört, de a második helyet azért megőrizte. Mögöttük a világbajnoki címvédő, Quartararo kezdett hátrafelé lépkedni, ahogy Luca Marini sem tudta tartani az élmezőny tempóját versenytávon.

A Yamaha vesszőfutása folytatódott, amikor Dovizioso és Morbidelli is kiállni kényszerült, de Quartararo sem tudott felzárkózni – és Miller sem, akivel az időmérőn újra összeakadtak kicsit. Pol Espargaro sokáig dobogós helyen állt a Honda egyedüli reménységeként, de a spanyol bukással fejezte be a futamot idejekorán – ahogy hozzá hasonlóan Zarco is, mindketten a második kanyarban. Rins – aki addigra már megelőzte a Hondást – ezt követően próbált közeledni az első kettőre, de addigra már több, mint két másodperces hátrányt kellett volna ledolgoznia.

A verseny közepén Aleix Espargaro szélesre futott az első kanyarban, ezzel értékes tizedet veszített. Ezután láttuk viszont csak az igazi tempóját, ugyanis a következő körben megfutotta a leggyorsabb kört, és pillanatok alatt visszaért Martinra. 8 körrel a vége előtt meg is próbálta az előzést, de kicsit túllőtt a féktávon. Két körrel később ugyanezt eljátszották, harmadszor viszont már Espargaro is óvatosabb volt. Azonban hiába sikerült az előzés, lerázni nem tudta a Ducatist, aki az utolsó körig kitartóan üldözte. Visszatámadni viszont már nem tudott, így Aleix Espargaro újra történelmet írt az Apriliával. Pályafutása első győzelme nemcsak az Aprilia első királykategóriás sikere, de egyúttal a pontversenyben is átvette a vezetést. Utóbbi persze ettől még szoros maradt, bár a hét pontos előny az eddigi legnagyobbnak számít az idei szezonban.

Espargaro mögött Martin jött be a második helyen – idén először ért célba -, Rins pedig a Suzuki idei első dobogóját szerezte a harmadik hellyel. Mir lett a negyedik, az eddigi évben eddig szenvedő Bagnaia pedig az ötödik helyig kapaszkodott. Brad Binder az utolsó körben megelőzte Vinalest, így hatodik lett, és ő van pontokban legközelebb Espargarohoz. Ha nem lenne elég elképesztő a három különböző motormárkával futamot nyerő pilóta, vagy hogy három (ráadásul különböző) európai márka versenyzője az első három helyen, akkor tegyük hozzá, hogy a három futam alatt kilenc különböző pilóta állhatott dobogóra. És úgy érkezik a mezőny jövő hétvégén az Egyesült Államokba, hogy Aleix Espargaro vezeti a tabellát.

Argentín Nagydíj – MotoGP futam végeredménye:

1 Aleix Espargaro Aprilia Racing APRILIA 41’36.1980
2 Jorge Martin Pramac Racing DUCATI +0.807
3 Alex Rins Team SUZUKI SUZUKI +1.330
4 Joan Mir Team SUZUKI SUZUKI +1.831
5 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo DUCATI +5.84
6 Brad Binder Red Bull KTM KTM +6.192
7 Maverick Viñales Aprilia Racing APRILIA +6.540
8 Fabio Quartararo Monster Yamaha YAMAHA +10.215
9 Marco Bezzecchi Mooney VR46 DUCATI +12.622
10 Enea Bastianini Gresini Racing DUCATI +12.987
11 Luca Marini Mooney VR46 DUCATI +13.962
12 Takaaki Nakagami LCR Honda HONDA +14.002
13 Miguel Oliveira Red Bull KTM KTM +14.456
14 Jack Miller Ducati Lenovo DUCATI +14.898
15 Alex Marquez LCR Honda HONDA +23.472
16 Raul Fernandez Tech3 KTM KTM +25.862
17 Remy Gardner Tech3 KTM KTM +28.711
18 Darryn Binder RNF Yamaha YAMAHA +28.784
19 Stefan Bradl Repsol Honda HONDA +31.943
20 Andrea Dovizioso RNF Yamaha YAMAHA
Nem ért célba
Franco Morbidelli Monster Yamaha YAMAHA
Pol Espargaro Repsol Honda HONDA
Johann Zarco Pramac Racing DUCATI
Fabio Di Giannantonio Gresini Racing DUCATI

Termas – Vietti a futamgyőztes a bukásokkal teli versenyen

0

A Mooney VR46 versenyzője, Celestino Vietti nyerte a Moto2-es futamot Termasban, Somkiat Chantra és Ai Ogura előtt. Az olasz tovább növelte előnyét a bajnokságban. 

Szombaton a 16 éves Fermin Aldeguer pole pozíciójával ő lett minden idők legfiatalabb versenyzője, aki első helyezést szerzett időmérő edzésen. A Boscoscuro versenyzője mellett Augusto Fernandez és az olasz Tony Arbolino indulhatott a 23 körös futamon az első sorból.

Aldeguer kapta el legjobban a rajtot és az első kanyar után élre állt a versenyben. A futam rögtön egy bukással indult, Augusto Fernandez esett el az első kanyarban, miután összeakadt Ai Ogurával. Nem ez volt az egyetlen bukás az első körben, hiszen a kategóriában újonc Niccolo Antonelli és Sean Dylan Kelly szintén az első körben dobta el versenygépét az 5-ös kanyarban.

A hétvégén jól teljesítő Zonta van den Goorbergh számára szintén korai véget ért a futam, ő a 2-es kanyar áldozata lett.

A 3. körben Aldeguer állt az élen, őt követte Celestino Vietti és az indonéziai versenyen győztes Somkiat Chantra. Nem kellett sokat várni a VR46-os olasz pilóta előzésére, a 4. körben átvette a vezetést. A versenyt vezető páros, Vietti és Aldeguer hat tizedmásodperces előnyre tett szert Chantra előtt. A thai versenyző mögött Aron Canet és Tony Arbolino haladt. Ekkor a top tizet Ai Ogura, Jake Dixon, Bo Bendsneyder, Albert Arenas és a Moto3 világbajnok Perdo Acosta alkotta. Acosta nagyot lépett előre, miután a 17. helyről kezdte a nagydíjat.

A 7. körben érkezett a dráma, Vietti és Aldeguer összeakadtak, ami a fiatal spanyol versenyző bukásával végződött (az esetet vizsgálták, de versenybalesetnek minősítették a sportfelügyelők) a 13-as kanyarban.

Úgy tűnik a 13-as kanyar nem kedvence Viettinek, hiszen 11 körrel a futam vége előtt ismét rontott itt, így Chantra átvette a vezetést. A thai versenyző élre állása nem tartott sokáig, hiszen a következő körben az olasz visszavette a vezető helyet.

Nyolc körrel a kockás zászló előtt Vietti már 0,5 másodperccel vezetett Chantra előtt. Canet hét tizeddel maradt el a thai mögött, éppen csak megelőzve a japán Ai Ogurát.

A bukások folytatódtak a futamon: A helyi hős Gabriel Rodrigo látványosat bukott a 20. körben, de Jorge Navarro és Lorenzo Dalla Porta is eldobták motorjukat és kiállni kényszerültek. Két körrel a vége előtt már csak 19 versenyző körözött a termasi aszfaltcsíkon.

Celestino Vietti már nem adta ki kezéből a vezetést és megszerezte második Moto2-es futamgyőzelmét. Valentino Rossi tanítványa ezzel tovább növelte előnyét a világbajnokságban. A második helyen Somkiat Chantra ért célba, aki ezzel az összesített tabellán a harmadik helyet foglalja el. A harmadik helyért folytatott csatában Ai Ogura győzedelmeskedett Aron Canet ellen. A japánnak ez volt a második dobogós helyezése a Moto2-es géposztályban. Canet mögött Dixon és Arbolino végzett az első hatban, míg Pedro Acosta a 7. hellyel a legjobb eredményét érte el ebben a géposztályban.

Argentin Nagydíj – Moto2 futam végeredménye:

1 Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing KALEX
2 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1.538
3 Ai OGURA Honda Team Asia  KALEX 5.703
4 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 5.880
5 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 6.584
6 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 7.538
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo  KALEX 12.177
8 Albert ARENAS GASGAS Aspar  KALEX 12.418
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG Team  KALEX 13.656
10 Sam LOWES Elf Marc VDS  KALEX 14.254
11 Cameron BEAUBIER American Racing  KALEX 20.077
12 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP  KALEX 25.736
13 Joe ROBERTS Italtrans Racing Team  KALEX 28.317
14 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 KALEX 29.784
15 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 30.270
16 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP  KALEX 37.884
17 Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 37.956
18 Romano FENATI Speed Up  BOSCOSCURO 38.325
19 Keminth KUBO Yamaha VR46  KALEX 1’04.858

Nem értek célba:

Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 3 kör
Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team KALEX 3 kör
Gabriel RODRIGO Pertamina SAG Team  KALEX 4 kör
Filip SALAC Gresini Racing KALEX 12 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 16 kör
Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 17 kör
Z. VAN DEN GOORB RW Racing GP KALEX 22 kör

Nem teljesítették az első kört:

Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX
Niccolò ANTONELLI VR46 Racing KALEX
Sean Dylan KELLY USA American Racing KALEX

Termas – Hatalmas befutóval Garcia a futamgyőztes

0

A nagyon izgalmas, műszaki hibákkal, bukással és pályaelhagyásokkal tűzdelt 21 körös futamon Garciának sikerült megszereznie az első helyet Foggia és Sasaki előtt.

A tabellát vezető Foggia a 11. helyről indult, míg a 2. Garcia az első rajthelyet szerezte meg a tegnapi időmérőn. Foggia felzárkózása várható volt, de hogy meddig tud felérni, azt a futam elején még csak megtippelni sem lehetett.

Szépen eljött a mezőny a rajtnál, Izan Guevara ugyan kicsit beragadt a rajtnál és visszaesett Riccardo Rossi mögé, de az 1. kör végén újra a 2. helyen motorozott, majd a következő körben az élre állt. Sasaki is haladt az élmezőnnyel, de ő indonéziai felelőtlen motorozása miatt hosszú körös büntetést kapott, melynek letöltése után a 18. helyre esett vissza, ugyan „csak” 2 másodpercet veszített.

A 11. helyről rajtoló Dennis Foggia megkezdte a felzárkózást, az 5. körben már a 8. helyen motorozott, majd még nagyobb fokozatra kapcsolt, hogy utolérje az élmezőnyt. A 8. körben pedig már a 10 pontot érő hatodik helyen haladt.

A 9. körben kezdődött a drámák sorozata, amikor az élen álló Izan Guevara alatt megállt a motor és kiállni kényszerült a versenyből. Andrea Migno vette át a vezetést, majd 11 körrel a vége előtt Garcia állt az élre.

A 10. kör végén Foggia is megérkezett az élen haladók csoportjába, és előzésével már a 3. pozícióban motorozhatott a nagyon szoros élmezőnyben. Eközben a hosszú körös büntetése után Sasaki is megkezdte a felzárkózást.

6.5 körrel a futam vége előtt jött a következő dráma – a 3. helyen motorozó Andrea Migno saját hibájából kiütötte a versenyből az előtte haladó Masiát és magát is. Masia a történteket egy nem túl baráti „sisakpacsival” köszönte meg az olasz versenyzőnek. Az esetet a futam után vizsgálják, és borítékolható Andrea Migno büntetése felelőtlen motorozás miatt. A katari futamgyőztes olasz versenyző zsinórban második alkalommal nullázott.

5 körrel a futam vége előtt Sergio Garcia megnyugtató előnyre tett szert Foggia és Suzuki előtt. 2.5 kör volt a kockás zászlóig, amikor Foggia felzárkózott az élen állóhoz, majd az utolsó kör előtt sikerült átvennie a vezetést. A spanyol versenyző azonban ezt nem hagyta annyiban és az utolsó kanyarkombinációban bemutatott mesteri előzésével megszerezte élete ötödik futamgyőzelmét.

Ugyanebben a kanyarban a dobogó legalsó fokán is változás történt, a husquarnás Sasaki a nagy felzárkózást követően a harmadik helyen ért célba a leopardos Suzuki előtt. A japán versenyző pályaelhagyás miatt büntetést kapott a leintés után, így a 4. helyet a SIC58-as Riccardo Rossi szerezte meg Suzuki előtt.

Sergio Garcia, Dennis Foggia, Ayumu Sasaki, Gran Premio Michelin® de la República Argentina
A három dobogós: Dennis Foggia, Sergio Garcia, Ayumu Sasaki Fotó: MotoGP Media

Xavier Artigas, Ana Carrasco és Scott Ogden műszaki probléma miatt kényszerült feladni a versenyt.

A tabellán győzelmével Sergio Garcia átvette a vezetést, 4 ponttal előzi meg Dennis Foggiát.

Argentin Nagydíj – Moto3 futam végeredménye:

1 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS
2 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 0.146
3 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 0.375
4 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 0.507
5 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 0.484
6 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 0.587
7 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 0.715
8 Carlos TATAY CFMOTO Racing PrüstelGP CFMOTO 2.032
9 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 3.098
10 Joel KELSO CIP Green Power KTM 3.397
11 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 7.649
12 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 8.893
13 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 9.032
14 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 9.202
15 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 9.449
16 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 22.745
17 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 23.423
18 Matteo BERTELLE QJMotor Avintia  KTM 23.667
19 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 23.810
20 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team HONDA 24.041
21 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 24.880
22 Gerard RIU MALE BOE SKX KTM 37.416
23 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 1’02.131

Nem értek célba:

Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 5 kör
Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 7 kör
Scott OGDEN VisionTrack Racing Team HONDA 8 kör
Izan GUEVARA GASGAS Aspar Team GASGAS 12 kör
Xavier ARTIGAS CFMOTO Racing PrüstelGP CFMOTO 16 kör
Ana CARRASCO BOE SKX KTM 17 kör

Pol Espargaró Q1-ből a második sorba

0

A második szabadedzés végén történt bukása miatt a Repsol Honda gyári versenyzője, Pol Espargaró a kvalifikáció első köréből kezdte az időmérő edzést. Végül szerencsés véget ért a nap, hiszen a negyedik rajtkockából indulhat a mai argentin versenyen.

Az FP1 és FP2 összesített időmérőn elért 17. helyezéssel Pol Espargaro Q1-be kényszerült a Termas de Rio Hondóban megrendezésre kerülő rövidített versenyhétvégén. A spanyol az FP2 végén az első kanyarban bukott, így nem jutott közvetlenül a Q2-be.

A Q1 nem jelentett akadályt számára, Pol Espargaró volt a leggyorsabb, a repülőgépről közvetlenül a pályára érkező Takaaki Nakagamival együtt. A Q2-ben végül csak három versenyző tudott nála gyorsabb kört motorozni, Pol 0.477 másodperccel teljesített gyengébb köridőt testvérével, Aleix-sel szemben, aki a MotoGP-éra során először szerzett pole pozíciót az Apriliának.

„Mentálisan stresszes nap volt”hangsúlyozta Pol Espargaró. „Csak az utolsó pillanatban találtunk egy jó beállítást a kvalifikációra. Kár, hogy csak egy hátsó gumink volt a Q2-re, de sikerült egy jó kört futnom, és a negyedik helyen végeztem. Az első kanyarban volt egy sokkoló pillanatom, ami valószínűleg az első sorba kerülésembe került. Sok versenyző erős lesz vasárnap – én készen állok a küzdelemre. Döntő lesz, hogyan alakulnak a dolgok a bemelegítésen.”

Dovizioso felvetette már a kétnapos hétvégék ötletét

0

Bár most a kényszer szülte, Andrea Dovizioso szerint megfontolandó lenne tartósan is kétnapos versenyhétvégéket tartani.

Logisztikai problémák miatt végül kétnapossá zsugorodott az Argentin Nagydíj hétvégéje. Ennek következtében minden szabadedzés szombatra tolódott, és alaposan rácsúszott az időmérőkre is. Többen húzták a szájukat a kényszer szülte lebonyolítás kapcsán, Andrea Dovizioso nincs viszont közöttük. Sőt, még üdvözölné is, ha ez tartósan így lenne a jövőben.

Őszintén kíváncsi vagyok, hogy megy le így, két nap alatt egy teljes versenyhétvége” – fogalmazott még a programok elején Dovizioso. „Főleg úgy, hogy én ezt korábban már fel is vetettem az ilyen irányú megbeszéléseken. Persze ez konkrétan itt egy szerencsétlen helyzet, hiszen egy koszos pályán kezdtük a hétvégét, de más lenne a helyzet Európában. Így egy kicsit több változó lenne a képletben. De élvezem ezt a szükség szülte kísérletet.

Dovizioso meg is indokolta, miért lehet egy kétnapos hétvégének létjogosultsága. „Egy háromnapos hétvége nagyon hosszú, és egyébként semmit nem befolyásol azon, hogy milyen lesz a végén a verseny. Persze, három nap alatt nyugodtabban lehet dolgozni. A hétvége után így vagy úgy, de biztosan választ kapok a kérdésemre. Lehet, hogy egyébként én tévedek.

Andrea Dovizioso a szezon első két futamán eddig mindössze egy tizennegyedik helyet tudott felmutatni, a második versenyen, Indonéziában kiesett. Így szerzett két pontjával a tabellán jelenleg csak a 18. helyen találjuk az olasz nevét.

Zarco: nehezen indult a kétnapos hétvége

Johann Zarco Mandalikán dobogóra állhatott, de a rövidített argentin versenyhétvége időmérőjén nem jött ki jól a lépés a franciának , csak a kilencedik helyről indulhat a mai futamon.

Miután csak a harmadik sorba tudta magát kvalifikálni a francia versenyző „nehéz napról” beszélt.  Míg csapattársa, Jorge Martín a második helyről indulhat, és csak a nagyszerűen teljesítő Aprilia pilóta Aleix Espargaro tudott nála gyorsabb köridőt összerakni az időmérőn, addig Zarco 0,849 másodperccel rosszabb kört teljesített, mint az időmérő legjobb eredménye.

„Sokkal jobb FP1-re számítottam, nehéz nap volt” – mondta el Zarco a speedweek.comnak. „Nem úgy ment, ahogy vártuk. Az FP1 első körétől a kvalifikációig tudtam javítani, és a kilencedik hely nem drámai. De csalódott voltam, mert túl magasra tettem az elvárásaimat Argentínával kapcsolatban. Szeretem a helyet, a pálya nagyon gyors, de ez nem volt elég. Nem azon a szinten kezdtem, amin kellett volna.”

A kétszeres Moto2-es világbajnok a mai warm-upra készül már „Először egy lépést kell tennünk, hogy jobb tempót tudjunk diktálni a versenyre” – mondta el elképzeléseiről. „Aztán döntenünk kell a hátsó gumiról, hogy lágy vagy közepes legyen.”

Ahogy arról korábban beszámoltunk, logisztikai problémák miatt az egész pénteki napot törölni kellett, és módosítani a szombati és vasárnapi menetrendet. Zarco azt mondta két napos formátumról: „Érdekes, egy kis tapasztalattal nagyon jó lehet. De nem engedheted meg magadnak, hogy hibázz, a szerelőknek nagyon nehéz időben helyrehozni a motorkerékpárt a következő edzésre. Ez nagyban megzavarhatja a munkafolyamatot. És a megfelelő szinten kell kezdeni. Ez a program jó lehet a show szempontjából, de sportolói szempontból megnehezíti a feladatot. Az edzések hosszabbak és nagyon intenzívek. Fáradt voltam utána, és sok fizikoterápiára van szükségem, annyira merev vagyok. Ha csak egy apróság is elromlik, akkor túl sokat veszít az ember”.

Bastianini: A szerencse nem a mi oldalunkon állt

0

Bár vezeti a világbajnoki tabellát, Enea Bastianini hétvégéje döcögősen indult a teherszállító késése miatt, és a problémák csak halmozódtak.

A fiatal olasz rendkívül jól kezdte a 2022-es idényt. Az előző két futamon a második és ötödik rajtkockát szerezte meg, de Termasban sajnos megszakadt a nagyszerű sorozat.

„Ami azt illeti, nem világos a kép számunkra.” – Bastianini nyilatkozatát a Speedweek.com idézi.

„A szombat nem az én napom volt. Nem sikerült kihasználnom a lehetőségeimet a pályán. nagyon sok problémánk volt, így sokszor meg kellett állnom. Túl sokszor. Kevés kört teljesítettem sajnos, és csak pár ezredmásodpercen múlt a Q2. A szerencse nem a mi oldalunkon állt. Ki kell találnunk valamit vasárnapra, hogy egy kicsit jobban érezzem magam. Úgy gondolom, a vége felé egész erősek voltunk, de nem eléggé ahhoz, hogy előrébb végezzek. A bemelegítő edzésig nagyon keményen fogunk dolgozni. Van némi adatunk Martintól és Marinitól, akik valóban gyorsak voltak, azokkal dolgozunk tovább.”