back to top
2025. július 04. 22:37
Kezdőlap Blog Oldal 779

Rins: Senki nem hitt egy ilyen futamban

0

Elképesztő felzárkózást mutatott be Álex Rins Portugáliában, amikor negyedikként ért célba. Bravúr volt ez a javából.

A múlt hétvégi portimaói vizes-száraz Q1-es kvalifikáción elkövetett stratégiai hiba miatt Rins mindössze a 23. helyről vághatott neki a vasárnapi versenyen. Ezt követően viszont már az első kör végén tizenegyedik volt egy elképesztő rajtnak köszönhetően. Rins ezt követően tovább tudott egyre feljebb kapaszkodni, végül negyedikként intették le. Lemaradása végül ráadásul mindössze 3,5 másodperc volt a végül győztes Fabio Quartararo mögött.

Rins jelenleg a tabella második helyén áll, pontegyenlőségben Fabio Quartararóhoz képest. A bravúr után a spanyol érthető módon rendkívül elégedett.

Igen, őszintén szólva jó verseny volt. Kellően elöl tudtunk végezni, sok fontos pontot szereztünk” – összegzett Rins. „Számomra ez egy jó verseny volt. Hittem benne, hogy vissza tudok jönni. Viszont senki más nem hitt egy ilyen eredményben. Mindegy is, a végéig próbálkoztam. Amikor megpróbáltam megelőzni Aleixet, az első gumim viszont nem tapadt már úgy. Jócskán megzuhant a tapadása. Szóval inkább visszasoroltam, és maradtam a negyedik helyen. De ez egy nagyszerű eredmény a bajnokság szempontjából.

Rins már Austinban is egy szép felzárkózást mutatott be. Akkor a hetedik helyről indulva másodiknak jött fel. A suzukis a mostaniból is le tud vonni hasznos tanulságokat.

A végső helyezésem, a hitem, valamint az erőm, amivel odaértem, nagyon jó. Ahogy már korábban is mondtam, nem sokan hittek körülöttem ebben. A leintés után aztán sokan gratuláltak, a WhatsAppom is lángolt. Most már csak azt kell megértenünk, hogy a péntek miért alakult ennyire gyengén.

Rins elmondása szerint kockáztatott az elején, ennek köszönhető a nagy felzárkózás. A tavalyi szezonnal ellentétben ráadásul sokkal kevesebbet bukik. Akkor dobogóra is mindössze egyszer állhatott.

(Azóta) jobban érzem a gumikat. Volt néhány kanyar, mint például a hármas és a nyolcas kanyar, ahol a határon mentem, és éreztem, ahogy az eleje zárul. Éreztem, hol a határ. Tavaly ez nehezebben ment.

Magyar motoros magyar pályán: Talmácsi szerint ez lenne a csúcs

0

Többek között Görbe Somáról, Sebestyén Petiről, valamint az épülő hajdúnánási MotoGP-pályáról is beszélgettünk Talmácsi Gáborral.

2022-ben Sebestyén Peti immár teljes szezont tud futni a Supersport-világbajnokság mezőnyében. Mindezt ráadásul az egyik topcsapatban, az Evan Bros Racing Yamaháján teheti meg. Ugyancsak alakul Görbe Soma karrierje is, aki a JuniorGP-n, illetve a Red Bull Rookies Cup mezőnyében szerepelhet 2022-ben, mindezt ráadásul már a HUMDA támogatásával.

Talmácsi Gábor az ő tevékenységüket a HUMDA igazgatósági tagjaként figyelheti, hasonlóan az épülő hajdúnánási MotoGP-pályán zajló munkálatokhoz. Vele készítettem ma reggel a szervezet sajtótájékoztatóján interjút.

Az, hogy aktív lennék, az túlzás, de versenypályán elég sokat vagyok” – avat be Talmácsi jelenlegi aktivitásaiba a beszélgetés kezdetén. „A BMW Motorrad magyarországi nagykövete vagyok, így egy kiváló motorom van ahhoz, hogy tudjak edzeni és segítsek fiataloknak. Így volt ez tavaly Görbe Soma esetében is, amikor rá kellett kicsit segíteni a szezonjára. Akkor csak egy bajnokságban ment, most azért sokkal komplexebb felkészülése van. Imádok továbbra is motorozni, sőt, autóversenyen is indultam nemrég! Nem célom már a versenyzés, de kellemes kikapcsolódás a sok üzleti teendő mellett.

Talmácsi feladata a HUMDÁ-n belül egyre inkább körvonalazódik. „Egyre interaktívabb ez az egész, nyilván egy szakmai embertől mindig jobb kérdezni, hiszen ez adhat egy megerősítést. Úgyhogy ott állok a fiúk mögött.

Közelről figyeli Sebestyén Peti és Görbe Soma teljesítményét

Sebestyén Peti vállsérülése miatt nem tudta teljesíteni a legutóbbi Supersport-hétvége során a versenyeket. Görbe Soma nyitánya sem alakult a legjobban. Ettől függetlenül Talmácsi optimista velük kapcsolatban, és sokat vár tőlük az év későbbi szakaszában.

Sebestyén Péter, Evan Bros Racing
Fotó: HUMDA

Nagyon fontos megszabni az esetükben azokat a ‘smart’ célokat, amik teljesíthetők és elérhetők. Nyilván korábbi versenyzőként engem is elkap az az érzés, hogy arra törekedjek, hogy az általam támogatott versenyzők nyerjenek. De nagyon fontos tudni, mik a képességeik, mi veszi őket körbe, és így mi nevezhető sikernek. Hogyha ezeket jól meg tudjuk fogalmazni, akkor részsiker is lehet nagy siker. A fő cél az, hogy folyamatosan fejlődjenek, és magyar versenyzőként, úgy, ahogy anno nekem is sikerült, sikeresen tudjanak nemzetközi szinten szerepelni. Persze nem csak róluk van szó, de velük kezdtük el ezt az együttműködést.

Na azért lehet ezeket a célkitűzéseket számosítani is. „Péter esetében ki lehet jelenteni, hogy amennyiben a válla jó, öt és tíz közötti helyezéseket tud állandóan menni a Supersportban. Egy-egy jobb eredményre képes bizonyára, de a mezőny nagyon erős, és jött egy technikai szabálymódosítás. Így nem tudni, év közben milyen erőviszonyok várhatóak még.

Görbe Soma
Fotó: HUMDA

Görbe Soma esetében nagyon nehéz megmondani a JuniorGP szereplését. Egyelőre folynak a tesztek, és gyors köröket megy. De ott meg kell várni a tesztek végét, holnapután már okosabbak leszünk, vagy talán már a nap végére. A Red Bull Rookies Cupban azt gondolom, ő is tudna 5 és 10 között menni, de kétszer az első ötbe bejönni nagy siker lenne.

Görbe Soma kapcsán továbblépésen is gondolkozni kell. „Tudni kell, hogy Soma esetében fel kell építeni egy karriert. Még egy évet kell mennünk MotoGP-n kívül, a Red Bull Rookies Cupban pedig valószínűleg nehéz lenne már egy harmadik szezon. Neki ez a JuniorGP-s kiegészítés egy nagyon jó lehetőség, mert ez egy tanulóév, a következő pedig lehet már egy erős szezon.

Magyar versenyzők magyar pályán versenyezhetnének

Jelenleg a tervezői munka folyik, a földeknek a véglegesítése. Azt nem tudom megmondani, mikor kezdődhetnek el a fő munkálatok, de 2024-re már ott van a szerződésünk, hogy a MotoGP-t tudjuk majd fogadni. Ez a cél, hogy addigra megépüljön a létesítmény, és tudja fogadni a világbajnokságot” – adott helyzetjelentést Talma a hajdúnánási pálya előkészületeiről.

Ráadásul nem is csak a MotoGP jönne. „A Superbike-szerződésünk már megvan a HUMDÁ-nál, úgyhogy ezekkel a szerződésekkel rendelkezünk.

Talmácsi szerint egy versenyzőnek hazai pályán menni maga lenne a mennyország. „Ez a csúcsa a motorsportoknak. Mint Valentino Rossi – olaszként, olasz pályán, olasz közönség előtt nagy sikereket tudott elérni. Mondjuk az olasz motor pont nem jött össze, de japán motoron igen. Az én sérülésem után nagyon sokat dolgoztam azon, hogy ezt a sportágat hogyan lehet pozicionálni. Nem kérdés, hogy a MotoGP idehozatala volt a fő cél, az a piramis csúcsa. Ebből lehet építkezni, ez van most.

Görbe Soma a HUMDA pilótájaként folytatja a versenyzést

0

A 16 éves gyorsaságimotor-versenyző, Görbe Soma a HUMDA pilótájaként folytatja pályafutását a JuniorGP és a Red Bull MotoGP Rookies Cup mezőnyében. Sebestyén Peti a tavalyi csonka szezon után már teljes szezont versenyezhet végig a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. együttműködésében. Az Ügynökség emellett folytatja közkedvelt és nagy sikerű Moto Safety motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozatát, méghozzá kétszer annyi helyszínen, mint tavaly.

Görbe Soma korosztályában messze kiemelkedik a hazai motorversenyzői mezőnyből, szakértők szerint komoly esélye van arra, hogy eljusson a MotoGP-sorozat mezőnyébe és a hazai közönség előtt is megmutathassa majd tudását a Hajdúnánáson felépülő motorversenypályán, ahova legalább 10 évre érkezik a MotoGP és a Superbike mezőnye. Görbe Soma az elmúlt években saját erejéből olyan nívós nemzetközi bajnokságokban versenyzett, mint az European Talent Cup (ETC), vagy a Northern Talent Cup (NTC), utóbbit meg is nyerte. Az NTC bajnoki címmel együtt jogot szerzett magának, hogy a Red Bull MotoGP Rookies Cup bajnokságba versenyezhessen, melyben második szezonját tölti. Ebből a bajnokságból már számos Moto3-as élversenyző került ki.

Görbe Soma
Fotó: HUMDA

A MotoGP-sorozat felé vezető úton a verseny évről évre egyre erősebb, így Görbe Soma fejlődéséhez nagyban hozzájárul a HUMDA által biztosított támogatás. Így még egy bajnokságban tud indulni ebben a szezonban. A szakmai stáb döntése alapján a FIM Moto3 Junior világbajnokságára esett a választás. Karrierje szempontjából ideális helyzetben van Görbe Soma ahhoz, hogy néhány év múlva a Moto3 világbajnokságon képviselhesse majd hazánkat, így a jövőben megépülő új magyar versenypályán hazai közönség előtt is megmérettetheti magát. Görbe Soma jelenleg az egyik legrátermettebb fiatal versenyző az országban, ezt a HUMDA tehetségkutató programjában nyújtott teljesítménye is alátámasztja” – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Büszke vagyok rá, hogy felfigyelt a teljesítményemre a HUMDA, komoly előrelépés, hogy a FIM Moto3 Junior vb-n képviselhetem hazámat. Bízom benne, hogy komoly tapasztalatokat szerezhetek és egyre közelebb kerülhetek a Moto3-sorozathoz, amelyben majd 18 éves koromban, két év múlva nyílhat lehetőségem az indulásra. Természetesen az a célom, hogy minél többször dobogós helyezést érjek el” –mondta Görbe Soma.

A HUMDA nagyon jó tapasztalatokat szerzett Sebestyén Peti 2021-es versenyeiből, a tehetséggondozó program pilot-programjában. A versenyző derekasan helyt állt a tavalyi csonka szezonjában a Supersport-világbajnokságon, és bíztató eredményeket ért el.

Sebestyén Péter, Talmácsi Gábor, Weingartner Balázs
Fotó: HUMDA

A sorozatban 2022-ben életbe lépett műszaki szabálymódosítások sok változást hoztak, amelyekre fel kell készülni. Bízom benne, hogy jól tudok alkalmazkodni az új körülményekhez és idén még sikeresebb szezont zárhatunk majd. Az első két versenyhétvége alapján kijelenthető, hogy a csapattal jó úton haladunk, az egy körös tempóval oda tudok érni stabilan a TOP10-be, a versenytempóban kell előrelépni de ennek fontos feltétele, hogy a vállamban lévő sérülés is minél hamarabb rendbe jöjjön. Úgy gondolom a májusi portugál fordulón már minden össze fog állni egy jó eredményhez” – fűzte hozzá Sebestyén Peti.

A HUMDA által életre hívott világszínvonalú tehetségkutató- és utánpótlásnevelési rendszerrel még sok teendőnk van, de az már világosan látszik, hogy Görbe Soma és Sebestyén Peti kiemelkedik a mezőnyből és érdemes velük tervezni a következő években. A részletes kiértékeléseket követően hasonló együttműködések várhatók a programban. Megfelelő szakmai háttérmunkával olyan eredményeket érhetünk el, amelyre méltán lehetnek majd büszkék a magyar szurkolók” – emelte ki Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka, a HUMDA Zrt. igazgatósági tagja.

HUMDA Moto Safety
Fotó: HUMDA

A HUMDA a versenysport mellett számos motoros aktivistásban vesz részt. Tavaly például nagy hangsúlyt helyezett az Ügynökség a közlekedésbiztonsági kampányaiban is a motoros társadalomra. Bajna és Héreg között is a HUMDA közreműködésével kerültek ki motorosbarát szalagkorlátokot. A HUMDA Moto Safety motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata idén hat állomásra látogat el összesen. Pécsett és a Hungaroringen már lezajlott a képzés, amelyeken összesen csaknem ötszázan gyakorolták a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését. A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoztak a motorosok. A következő hónapokban Szegedre, Zsámbékra, Máriapócsra és Zalaegerszegre is ellátogat a rendezvény.

Assen – Szoros befutók, óriási küzdelmek a legkisebb kategóriában

A legkisebb kategória versenyei ismét elképesztő izgalmak között zajlottak a hétvégén Assenben, a Superbike/Supersport világbajnokság második fordulójában. Az első versenyt Steeman húzta be 0,038 másodperccel Di Sora előtt, a második futam különbsége még ennél is kisebb volt, mindössze 0,002 másodperc választotta el a győztes De Cancellist a második Diaztól.

Első verseny

A FIM Supersport 300-as világbajnokság asseni 1. futamán a holland Victor Steeman (MTM Kawasaki) szoros küzdelemben aratott győzelmet Samuel Di Sora (Leader Team Flembbo) felett, a helyi közönség nagy örömére.

A verseny kezdetén Steeman jól rajtolt, és a pole pozícióból megtartotta az első helyet, de hamarosan a francia Di Sora nyomása alá került. A páros végig küzdött a 14 körös verseny során, és úgy tűnt, hogy Steeman megszerzi a győzelmet, amikor Di Sora a 9-es kanyarban szélesre futott, így Steeman átvette a vezetést. Di Sora azonban a szélárnyékot kihasználva az utolsó két szektorban felzárkózott, és Steemant védekezésre kényszerítette az utolsó sikánban. Steeman végül megtartotta a győzelmet, és mindössze 0,038 másodperccel Di Sora előtt szelte át a célvonalat. Steeman-nak ez volt második győzelme pályafutása során a WorldSSP300-as kategóriában. Scott Deroue 2017-es győzelme után ő lett a második holland győztes, aki Assenben nyert, míg ez volt a Kawasaki 40. győzelme a WorldSSP300-ban.

A dobogó legalsó fokáért is nagy küzdelem volt, amit végül Mirko Gennai (Team BrCorse) szerzett meg egy nyolc versenyzőből álló boly élén. A végeredmény hihetetlenül szoros volt, az olasz versenyző mindössze 0,124 másodperccel előzte meg Yuta Okayát (MTM Kawasaki), Okaya pedig 0,060 másodperccel ért be hamarabb, mint az ötödik helyen végző Hugo De Cancellis (Prodina Racing WorldSSP300). A bajnokságot jelenleg vezető Marc Garcia a hatodik helyet szerezte meg, mindössze 0,011 másodperccel lemaradva De Cancellis mögött. Az olasz újonc Matteo Vannucci (AG Motorsport Italia Yamaha) hetedik lett, és mindössze 0,047 másodperccel maradt le az előtte célbaérő versenyzőtől.

Alvaro Diaz (Arco Motor University Team), az aragóniai 1. verseny győztese a 11. helyen végzett, miután a mezőny hátsó feléből indult. A spanyol versenyző nehéz pénteki napot élt át, bukott is az FP2-ben, majd egy technikai probléma miatt a Superpole-ban nem tudta megmutatni a tempóját.

Assen – WorldSSP300 1. futam végeredménye:

1 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki
2 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 0.038
3 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 8.790
4 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 0.124
5 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 0.060
6 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 0.011
7 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 0.047
8 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 8.445
9 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 0.033
10 R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 0.452
11 A. DIAZ Arco Motor University Team Yamaha 9.750
12 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 0.340
13 H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 0.039
14 M. GAGGI Vinales Racing Team Yamaha 0.040
15 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 0.079
16 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 0.312
17 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 0.440
18 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 6.700
19 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 0.024
20 S. DOORNENBAL Molenaar Racing Team Kawasaki 0.010
21 T. ALBERTO Fusport-RT by SKM-Kawasaki Kawasaki 0.102
22 T. MOLENAAR Molenaar Racing Team Kawasaki 0.113
23 D. CONTE SMW Racing Kawasaki 0.133
24 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 0.148
25 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 32.622
26 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 1.804
Nem értek célba
53 P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki 1’49.794
60 D. GEIGER Fusport-RT by SKM-Kawasaki Kawasaki 1’50.215
12 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 1’50.180
87 T. KAWAKAMI AD78 Team Brasil Yamaha 1’50.329
58 I. IGLESIAS SMW Racing Yamaha
80 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha
Második futam

A FIM Supersport 300 Világbajnokság 2. futama rekordot jelent, hiszen mindössze 0,002 másodperc választotta el az első és a második helyezettet. A győzelmet a francia Hugo De Cancellis (Prodina Racing WorldSSP) szerezte meg Alvaro Diaz (Arco Motor University Team) előtt, miután a spanyol versenyző a rajtrács végéről elképesztő felzárkózást mutatott be.

A végig nagyon izgalmas futam utolsó centiméterein dőlt el a győzelem sorsa, De Cancellis a sikánból való kijövetel után a célegyenesre való ráfordítóban kihasználta Diaz szélárnyékát, és hihetetlen csatában szerezte meg a győzelmet a spanyol előtt.

Diaz a 28. helyről indult a versenyen, miután problémái voltak a szombati Superpole-on, de vissza tudott jönni. De Cancellis első győzelmét aratta a WSSP300-as kategóriában. A dobogóra a japán Yuta Okaya (MTM Kawasaki) állhatott még fel, aki a harmadik helyen végzett, mindössze egy tizeddel maradt le a győzelemről, és ezzel megszerezte első dobogós helyezését a 2022-es szezonban.

Azt, hogy milyen szoros is a mezőny, mi sem példázhatná jobban, mint hogy 11 versenyző ért célba egy másodpercen belül, így a futam kimenetele végig kérdéses volt.

Bruno Ieraci (Prodina Racing WorldSSP300) szerezte meg a negyedik helyet, megelőzve Gabriele Mastrolucát (ProGP Racing) az ötödik pozícióban. Mirko Gennai (Team BrCorse) ért be a hatodik helyen.

A francia Samuel Di Sora (Leader Team Flembbo) vezetett is a versenyben, de nem tudta megőrizni pozícióját a mezőny élén, végül a hetedik helyen végzett. Őt követte Victor Steeman (MTM Kawasaki) a nyolcadik és a 2017-es bajnok Marc Garcia (Yamaha MS Racing) a kilencedik helyen.

A német versenyző Lennox Lehmann (Freudenberg KTM – Paligo Racing) a mezőny végéről indulva a 10. helyen végzett, kevesebb mint egy másodpercre a győzelemtől. A 11. helyen a francia Sylvain Markarian (Leader Team Flembbo) végzett, aki még mindig egy másodpercen belül volt a futamgyőzteshez képest.

Sajnos ez a verseny sem telt el bukások nélkül: Ruben Bijman a felvezető körben bukott a 8-as kanyarban, amit piros zászlós megszakítás követett. Volt dolguk bőven az orvosi központban, hiszen Bijmannon kívül Dirk Geiger is vizsgálatra kényszerült bukása után, nála kulcscsonttörést diagnosztizáltak, majd Alessandro Zanca is a doktori stáb meglátogatására kényszerült.

Assen – WorldSSP300 2. futam végeredménye:

1 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki
2 A. DIAZ Arco Motor University Team Yamaha 0.002
3 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 0.109
4 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 0.165
5 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 0.200
6 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 0.262
7 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 0.555
8 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki 0.648
9 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 0.697
10 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 0.860
11 S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 0.970
12 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 1.027
13 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 1.391
14 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 1.822
15 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 2.212
16 I. IGLESIAS SMW Racing Yamaha 3.000
17 P. SVOBODA Accolade Smrz Racing Kawasaki 3.500
18 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 4.835
19 M. GAGGI Vinales Racing Team Yamaha 5.478
20 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 15.734
21 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 15.753
22 S. DOORNENBAL Molenaar Racing Team Kawasaki 15.860
23 T. MOLENAAR Molenaar Racing Team Kawasaki 15.869
24 D. CONTE SMW Racing Kawasaki 16.053
25 T. ALBERTO Fusport-RT by SKM-Kawasaki Kawasaki 28.079
26 I. OFFER Team BrCorse Yamaha 50.396
Nem értek célba:
H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 5 kör
A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 10 kör
D. GEIGER Fusport-RT by SKM-Kawasaki Kawasaki 13 kör
R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki
F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha

Eddigi legjobb eredményét hozta Andrea Locatelli

0

Kellett hozzá Rea és Razgatlıoğlu kiesése is, de a körülmények a legkevésbé sem zavarják: Andrea Locatelli második lett az utolsó asseni WSBK-futamon.

Érdekes végeredmény született az assena Superbike-forduló harmadik futamán. Miután Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea kiütötték egymást, a futamot Álvaro Bautista utcahosszal tudta megnyerni. Ilyen körülményrendszerben Bautista győzelme nem volt meglepő, a mögötte jövők nevei annál inkább. A második helyet ugyanis Andrea Locatelli és Iker Lecuona szerezték meg.

Miután Andrea Locatelli a 2020-as Supersport-világbajnoki címe után 2021-ben fellépett a WSBK mezőnyébe, első évében a legjobb eredménye négy darab harmadik hely volt. Idén, első dobogós helyezésével rögtön megfejelte ezt, miután második lett.

Csodálatos volt dobogóval zárni!” – lelkendezett Locatelli. „Péntek óta az volt a célom, hogy dobogót szerezzek, és végül egy kicsit szerencsésen, de sikerült is ezt megszereznünk. Kicsit sajnálom Toprakot és Jonnyt, hiszen a srácok nagyon gyorsak voltak, és minden versenyen harcolni akarnak. De ilyen a versenyzés. Ha látom a lehetőséget a dobogóra, akkor megpróbálom nyomni és mindent megtenni ezért. (Az elején) egy kis időt vesztettem, és volt egy kis különbség Ikerrel szemben. Ezért megpróbáltam nyomni, hogy csökkentsem a lemaradást és utolérjem őt. Végül előtte értem célba, szóval nagyon boldog vagyok. Szerettem volna követni Álvarót is, de egyelőre ez nagyon nehéz. Olyan gyorsan megy! Egy kicsit javulnunk kell, de most fontosak a pontok és az eredmények. Folytatnunk kell ezt a munkát, és a lehető legjobban felkészülni a hétvégére pénteken, hogy a következő futamon ismét dobogót szerezzünk.

Dobogójának köszönhetően Andrea Locatelli jelenleg 55 ponttal áll a tabella negyedik helyén.

Baz és Bassani vitték a prímet a függetlenek között

0

Loris Baz számára az asseni Superbike-hétvége eleje alakult igazán jól, míg Axel Bassani az idő előrehaladtával lett egyre jobb.

A Superbike-világbajnokság második hétvégéje Assenben rendkívül izgalmas esemény volt, amely során rengeteg minden történt a mezőnyben. A legemlékezetesebb természetesen Razgatlıoğlu és Rea összecsapása volt a harmadik futamról. Azonban hátrébb is találtunk érdekességeket, például több bravúros hétvégét teljesítő versenyzőt. Ilyen volt Loris Baz és Axel Bassani is.

Baz harcos hozzáállása kifizetődött

Loris Baz WSBK-visszatérése egyelőre kiválóan alakult. Az első asseni futamon először zárt a top hatban, majd ezt rögtön megtoldotta egy újabbal a Superpole-versenyen. Baz hétvégéjének fénypontja talán a Superpole-verseny volt. Itt a verseny kezdetekor még csak tizenegyedik volt, majd feljött tizediknek. Az utolsó két körben pedig lenyűgöző teljesítményt nyújtott. Átverekedte magát a mezőnyön, és végül hatodikként intették le. Az utolsó futam aztán már nem alakult a tervek szerint, miután összeütközött Kohta Nozanéval.

Baz rendkívül elégedetten értékelte hétvégéjét. „Csak a lezárt területre akarok jutni. A Parc Fermében fájdalmasabb, hogy a legjobb független vagy. Túl sokszor voltam már ott életemben anélkül, hogy közöttük lehettem volna. Szerintem ez fontos, és ha mindannyian megtartjuk ugyanazt az energiát, ugyanabban az irányban dolgozunk, akkor sikerülhet. Scott egyre jobban van, Michael visszatér, nagyon remélem, hogy Eugene teljesen fitt lesz Estorilra, és ha mindannyian együtt dolgozunk, akkor hamarosan odakerülünk a legjobbak közé. Még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de oda fogunk érni.

Bassani versenytempója továbbra is kiváló

A karizmatikus olasz Axel Bassani számára is jól sikerült a hétvége. A szabadedzéseken előre tudott lépni, miután a pénteki napot még tizedikként zárta, a Superpole-ban viszont már oda tudott férni a harmadik sorba. Ott aztán meg tudta tartani kilencedik helyét, a harmadik verseny során pedig sokáig a negyedik helyért küzdött. Végül ötödikként ért célba, de a pályaelhagyások miatt végül csak hatodikként értékelték.

Bassani örömét jelenleg ez sem rontja el. „Nagyon jó verseny volt a mai, nagyon élveztem! Végre volt egy jó versenyünk! Szombaton rosszul éreztem magam – az én problémám, nem a motoré. Jó versenyt futottunk, jó munkát végeztünk; az ötödik helyre érkeztem, de megérintettem a zöldet, így a hatodik helyre érkeztem. Semmi baj – boldog vagyok, és jól érzem magam a következő futamokat illetően.

A Superbike-világbajnokság szintje nagyon magas, így minden egyes körbe bele kell tenned mindent magadból. Néha a fűre mész, de ez normális. A határon kell lenned, de ez jó! Remélem, hogy megnyerhetem a független versenyzők bajnoki címét, ez az egyik célom. Most első vagyok a tabellán, szóval jól érzem magam emiatt. Azonban még rengeteg verseny van hátra, szóval nagyon koncentrálok, és remélem, hogy az év végére az első ötben leszek a végső értékelésben.

További bravúrok

Hátrébb is találunk szép teljesítményeket, ilyen volt például Philipp Öttl, akit csak egy technikai probléma tudott megfosztani egy erős eredménytől a vasárnapi második futamon. Szombaton, az első versenyen hetedik lett, ami idén az eddigi legjobb helyezése. Lucas Mahias (Kawasaki Puccetti Racing) szintén formába lendült, a harmadik futamon elért tizedik helyével megszerezte első top tízes helyezését a szezonban. Mögötte futott be Roberto Tamburini (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) akinek ez legjobb eredménye, míg a Yamaha versenyzőtársa, Christophe Ponsson (Gil Motor Sport Yamaha) összességében erős versenyhétvégét zárt. Ponsson mindkét hosszú versenyen bőven gyűjtött pontokat szerzett, ugyanis mindkétszer a 12. helyet szerezte meg. Ez azt mutatja, hogy egyre közelebb kerül az első tízhez. A szezon első pontját megszerző Leandro Mercado (MIE Racing Honda Team) a 15. helyet szerezte meg, egy hellyel lemaradva Luca Bernardi (BARNI Spark Racing Team) jó teljesítményétől, aki a 14. lett.

MotoAmerica – Petrucci és Gagne osztoztak a győzelmeken

A hétvégén rendezték a 2022-es MotoAmerica Superbike Bajnokság második fordulóját a Georgia állambeli Road Atlantán. A mezőny egyetlen ducatis versenyzője, az olasz közönségkedvenc Danilo Petrucci az austini nyitóforduló mindkét versenyét megnyerte, így maximális pontszámmal érkezett meg Georgiába.

IDŐMÉRŐ EDZÉS

A kvalifikáción a címvédő gyári yamahás amerikai Jake Gagne szerezte meg a rajtelsőséget, Petrucci indulhatott a második, míg a másik gyári yamahás dél-afrikai Cameron Petersen a harmadik rajtkockából. A második sor ismét nemzetközi lett: a szintén dél-afrikai Mathew Scholtz, a korábbi GP-menő spanyol Hector Barbera az ötödik, a mexikói Richie Escalante a hatodik helyeket foglalták el.

ELSŐ FUTAM

Az első körökben nem volt változás a rajtsorrendhez képest: Gagne haladt az élen, Petrucci a második, Petersen a harmadik helyen. Az ötödik körben Scholtz leelőzte honfitársát, de a dráma a hatodik körben történt: elesett az élen haladó Gagne!

A kilencedik körben a csapattárs Petersen is elesett – ezáltal a gyári Yamaha csapat nullázott. Az élen Petrucci és Scholtz nagy előnnyel elléptek a mezőnytől. Scholtz közelített Petruccira, de már nem tudott lőtávolba kerülni, így Petrucci a harmadik futamát is megnyerte. Scholtz ismét második lett, a dobogót a suzukis Jake Lewis tette teljessé.

VÉGEREDMÉNY:

1 Danilo Petrucci ITA DUCATI
2 Mathew Scholtz ZAF YAMAHA 1.468
3 Jake Lewis USA SUZUKI 29.050
4 Hector Barbera SPA BMW 30.258
5 Richie Escalante MEX SUZUKI 46.449
6 Kyle Wyman USA BMW 48.031
7 Corey Alexander USA BMW 48.426
8 Hayden Gillim USA SUZUKI 49.257
9 Ashton Yates USA BMW 1:04.528
10 Travis Wyman USA BMW 1:04.556
11 Michael Gilbert USA SUZUKI 1:09.653
12 Ezra Beaubier USA BMW 1:15.313
13 Brandon Paasch USA SUZUKI 1 kör
14 Danilo Lewis BRA BMW 1 kör
15 Max Flinders USA YAMAHA 1 kör
16 Hunter Dunham USA YAMAHA 1 kör
17 Jeremy Coffey USA SUZUKI 1 kör
Nem értek célba:
Cameron Petersen ZAF YAMAHA
David Anthony AUS SUZUKI
Jake Gagne USA YAMAHA
Mathew Cunha POR YAMAHA
Geoff May USA HONDA
Maximiliano Gerardo URU KAWASAKI

 

Az első futam dobogója:

MÁSODIK VERSENY

A verseny előtt lejátszódott egy tragikomikus esemény: a pályán áramszünet lépett fel, emiatt az első rajt jó húsz percet csúszott. Eközben a versenyzők már a rajtrácson voltak, és a motorokat is beindították. Így Petrucci Ducatija túlmelegítette a vizet a motorblokk, ami miatt már a második körben fel kellett adnia a versenyt.
„Nagyon kínos, ami ma történt. 25 évnyi versenyzői pályafutásom alatt még soha nem fordult elő ilyen, hogy azért állítanak meg egy versenyt, mert a pálya kamerái nem kapnak áramot. Ott állunk vagy öt perce a rajtrácson, a motorblokk pedig megadja magát, mert felfő a víz.” – nyilatkozta Petrucci.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danilo Petrucci (@petrux9)

De nemcsak ő esett ki: az eddig mögötte mindig másodikként befutó Mathew Scholtz elesett. A gyári Yamaha istálló így a szombati nullázás után vasárnap kényelmes kettős győzelmet szerzett. Először nyert idén a tavaly domináló címvédő Jake Gagne, mögötte 14 másodperccel futott be a csapattárs Cameron Petersen. A dobogó legalsó fokáért nagy küzdelem folyt Hector Barbera, Richie Escalante és a King of the Baggers sorozatban szereplő, erre a hétvégére csupán beugró Kyle Wyman között – amelyet végül az utóbbi nyert meg. Hector Barberának így tovább kell várnia az első MotoAmerica dobogójára.

VÉGEREDMÉNY:

1 Jake Gagne USA YAMAHA
2 Cameron Petersen ZAF YAMAHA 14.028
3 Kyle Wyman USA BMW 24.227
4 Hector Barbera SPA BMW 24.630
5 Richie Escalante MEX SUZUKI 24.768
6 Corey Alexander USA BMW 38.899
7 Ashton Yates USA BMW 39.496
8 Travis Wyman USA BMW 45.419
9 David Anthony AUS SUZUKI 53.167
10 Geoff May USA HONDA 1:03.836
11 Maximiliano Gerardo URU KAWASAKI 1:08.900
12 Max Flinders USA YAMAHA 1:18.239
13 Danilo Lewis BRA BMW 1:18.424
14 Hunter Dunham USA YAMAHA 1 kör
Nem értek célba:
Michael Gilbert USA SUZUKI
Mathew Scholtz ZAF YAMAHA
Mathew Cunha POR YAMAHA
Jake Lewis USA SUZUKI
Hayden Gillim USA SUZUKI
Ezra Beaubier USA BMW
Brandon Paasch USA SUZUKI
Danilo Petrucci ITA DUCATI
Jeremy Coffey USA SUZUKI

 

A második futam dobogója: Cameron Petersen – Jake Gagne – Kyle Wyman.
Fotó: Yamaha Racing / Brian J. Nelson

Petrucci érthetően bosszús volt emiatt. A közösségi médiában az alábbit nyilatkozta:
„Nem akarok senkit sem kritizálni, a MotoAmerica egy nagyon izgalmas bajnokság, és szeretném hinni, hogy ez az eset csak egy egyszeri véletlen volt. Nem hibáztatom sem a sorozatot, sem a pályát. Csak dühös vagyok, mivel elbuktam egy versenyt egy ilyen hihetetlen ok miatt. De most ez van, az élet nem habostorta. Az életem szinte végig olyan volt, hogy minden az utolsó pillanatban dőlt el, minden ajtón a bezáródás előtti pillanatban léptem be. Ez izgalmas, de ez tart engem életben. Két órát várni, hogy felszállhassunk egy repülőgépre – nem izgalmas. Az utolsó pillanatban felpattanni rá – na az az izgalmas! És ez a bajnokság ilyen.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Danilo Petrucci (@petrux9)

A 2022-es MotoAmerica Superbike Bajnokság állása két forduló után:

1 Danilo Petrucci ITA DUCATI 75
2 Mathew Scholtz ZAF YAMAHA 60
3 Cameron Petersen ZAF YAMAHA 49
4 Hector Barbera SPA BMW 46
5 Richie Escalante MEX SUZUKI 42
6 Jake Gagne USA YAMAHA 41
7 Jake Lewis USA SUZUKI 36
8 Corey Alexander USA BMW 28
9 Travis Wyman USA BMW 28
10 Kyle Wyman USA BMW 26
11 Ashton Yates USA BMW 24
12 David Anthony AUS SUZUKI 20
13 Hayden Gillim USA SUZUKI 19
14 PJ Jacobsen USA BMW 13
15 Geoff May USA HONDA 12
16 Michael Gilbert USA SUZUKI 11
17 Ezra Beaubier USA BMW 8
18 Maximiliano Gerardo URU KAWASAKI 5
19 Max Flinders USA YAMAHA 5
20 Danilo Lewis BRA BMW 5
21 Brandon Paasch USA SUZUKI 3
22 Hunter Dunham USA YAMAHA 2
23 Jeremy Coffey USA SUZUKI 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A MotoAmerica Superbike bajnokság egy hónap múlva, május 20-22-én folytatódik majd. A harmadik fordulót a Virginia állambeli Virginia International Raceway-en rendezik meg.

Mir reméli, Miller tanul az ütközésükből

0

A szezon elején Joan Mir volt a mezőny egyik legstabilabb versenyzője, egészen addig, amíg Portimaóban nem találkozott Jack Millerrel. Intézett hozzá néhány szót.

Joan Mir vezetni tudott a végül Fabio Quartararo által megnyert Portugál Nagydíjon, később viszont elkezdett egyre hátrébb csúszni a rangsorban. A katalán a 19. körben már csak harmadik volt, és ekkor még nem voltak vége a gondjainak. Amikor ugyanis Jack Miller megpróbálta megelőzni őt, az ausztrál hibázott, aminek következtében végül egyikük sem tudott célba érni.

Mir alapvetően nem haragszik Millerre, de azért intézett hozzá néhány intelmet, mondhatni, tanító célzattal.

„Problémás volt az incidens, persze, de ilyen sajnos elő szokott velem is fordulni” – sajnálkozott 2020 világbajnoka. „Én is elkövettem korábban pontosan ilyen hibákat. Tudom, hogy Jack sem szándékosan tette. Egyszerűen olyan féktávon próbált megelőzni, ahol nem volt hely. Ráadásul én is elég kemény féktávot vettem. Aztán blokkolt a motorja eleje. Nagy kár érte, de mondom, velem is előfordult velem. Remélem, tanul ebből, és többet nem fordul elő ilyen.

Miller elmondta, rosszul érzi magát azzal kapcsolatban, ami közte és Joan Mir között történt. „Jól éreztem magam, jól alakult a verseny, kellően meg tudtam óvni a gumijaimat is az első 16 körben. Elkezdtem aztán nyomni. Láttam, hogy Zarco megelőzi Mirt, szóval godnoltam, én is megpróbálom. Fogalmam sincs, mi történt, lehet, hogy a gumim összeszedett valamit a pályán. Az ilyen mindig szar érzés, pláne úgy, hogy kivettem a versenyből egy riválist is, csak még mélyebben vagyok tőle. De ez van.

Espargaró szerint súlyos problémái vannak a Hondának

0

Nem kertelt a Repsol Honda motorosa, Pol Espargaró a Portugál Nagydíj végén, amikor jellemeznie kellett csapata és motorja teljesítményét.

A 2022-es MotoGP-szezon első versenyén, Portugáliában első győzelmét aratta Fabio Quartararo. A portimaói aszfaltcsíkon megint rendkívül problémás versenye volt a Hondásoknak. A Repsol motorosai közül például Marc Márquez legalább hatodikként beért, de Pol Espargaró csak kilencedik lett. A legjobb hondások, vagyis a két Márquez (az ifjabbik, Álex rögtön Marc mögött hetedik lett) is 16 másodpercet kaptak a győztestől…

Hiányzik az, amiről azt hittük a holtszezon során, megvan” – fogalmaz Pol Espargaró a Motorsport.com kérdésére. „Nagyon nehezen értjük ezt, de az biztos, hogy a hátsó fékezéssel nem tudunk ott megállni, ahol szeretnénk. Amikor meg gázt adnánk, akkor meg elpörögnek a gumik. Ennek az egésznek egyszerűen nincs értelme. Főleg úgy nem, hogy mi hátra ráadásul a keményet választottuk, miközben a mezőny többi része közepessel ment.

Espargaró csak panaszkodik, és panaszkodik. „Arra gondoltunk, hogy a kemény jobb lehet hátra. A tapadást, a kigyorsítást illetően is. Aztán láttuk, hogy Marc például a közepessel ment, és pontosan ugyanolyan volt minden azzal is. Választanunk kell, hogy milyen tapadás mellett tesszük le a voksunkat. Az oldalsó vagy az egyenesbeli tapadás mellett. A többieknek mindkettő megvan, nekünk meg választani kell? Miért? Télen mindenki egyetértett, hogy jól bánunk a gumikkal, leszámítva pár kisebb problémát elöl. De a hátulját senki meg sem említette. Súlyos problémáink vannak, és nem tudjuk, mi ezekre a megoldás. Itt az idő, hogy mindenki összedugja a fejét a gyárban, hogy lábalunk ki ebből.

A téli felkészüléshez képest semmi okuk nem volt változtatni. „Miért, ha egyszer messze ez volt a leggyorsabb motor?

Marc Márquez hatodik helye nyomán feljött a tizenegyedik helyre összetettben. Pol Espargaró legutóbb szerzett hét pontjával közvetlenül a csapattárs mögött jön a tabellán.

Lecuona: Őrült hétvége volt

0

A Honda a Superbike-világbajnokságba való gyári visszatérése óta csak Álvaro Bautista állhatott eddig dobogóra. Iker Lecuona a második hétvégéjén megtehette ezt.

Volt némi szerencse is abban, hogy Iker Lecuona dobogóra állhatott az asseni második futam után – hiszen előtte Rea és Razgatlioglu bukott. Amint mondani szokás, jókor kell lenni jó helyen, el kellett jutni a célvonalig, a jó eredményt pedig nem kell megmagyarázni. A spanyol versenyző sokat küzdött az eredményért, habár a hétvégéje nem indult könnyen. Pénteken csúnya bukással indított, amikor zúzódásokat szenvedett, majd szombaton a harmadik szabadedzésen ismét esett. A borzalmas kezdés után azonban a Honda versenyzője fel tudott állni és az első versenyen, illetve a sprintfutamon is az ötödik helyen ért célba.

Nem véletlen tehát, hogy amikor harmadikként hagyta el a célvonalat, csapata felhőtlenül boldog volt.

„Őrült egy hétvége volt – mondta Lecuona a SPEEDWEEK.com-nak. „Az FP2-ben csúnyán buktam, és azóta nagyon fáj a lábam. Ugyanakkor azt is éreztem, hogy van itt potenciálunk – talán nem a dobogóra, de a negyedik vagy ötödik helyre mindenképpen. Jól éreztem magam, és az első versenyen és a Superpole futamon is ötödik voltam.”

„Az volt a terv, hogy az első körökben az élmezőnnyel menjen, ami jónka bizonyult, még akkor is, ha jobban elhasználtam az abroncsokat.” – folytatta a korábbi MotoGP versenyző. „Így tudtam előnyt kimotorozni a mögöttem lévő csoporthoz képest. Aztán amikor láttam, hogy Toprak és Johnny bukik, tudtam, hogy itt az esélyem. Elmentem Locatelli és Bautista mellett, de Álvaro túl gyors volt, feljött és megelőzött. Az utolsó öt körben a hátsó gumi elgogyott, de négy másodperces előnyöm volt. Így nyugodt maradtam és befejeztem a versenyt. Nem számítottam a dobogó harmadik helyére, így annál boldogabb vagyok.”

Az összesített tabellán is látszik, hogy a Honda fejlődött. Lecuona 50 ponttal az ötödik helyen áll a bajnokságban, mindössze öt ponttal lemaradva Andrea Locatelli mögött.

„Természetesen a Honda lépésről lépésre fejlődik, de még több időre van szükségünk” – mondta a spanyol. „Ha minden pilóta versenyben marad, az ötödik hely a határunk. Ha valaki kiesik, én ott vagyok, és ki tudom azt használni.”