back to top
2025. április 25. 10:36
Kezdőlap Blog Oldal 778

A Ducati felfedte 2022-es festését – egy videóban

0

A hivatalos bemutatóra majd csak február hetedikén kerül sor, de a ma kezdődő shakedown-teszt miatt már láthatjuk a Ducati idei színeit.

A Ducati gyári MotoGP csapata, a Ducati Lenovo Team eredetileg január 28-án tartotta volna a hivatalos prezentációt, azonban Jack Miller pozitív covid-tesztje miatt úgy döntöttek, elhalasztják azt. A leleplezésre az első sepangi teszt után, február hetedikén kerül sor majd, ahol – reményeik szerint – már teljes létszámban jelen fognak lenni.
A shakedown-teszt ma vette kezdetét Sepangban: ezen csak az újoncok és a gyári tesztpilóták vehetnek részt – valamint egyedüli gyártóként koncesszióval rendelkező Aprilia . Ennek apropójából a bolognaiak úgy döntöttek, hogy fotózás nélkül, egy videó formájában mutatják meg a 2022-es motorjaik festését:

Mint látható, tavalyhoz képest nem történt sok változás: a fekete és fehér szponzorlogók mellett természetesen a vörös szín dominál, abból azonban mintha több lenne benne a sötétebb árnyalat.
Az egy hét múlva esedékes hivatalos bemutatón már a versenyzők is jelen lesznek, és tűéles sajtófotók fognak készülni nagy örömünkre.

Fotó: Ducati Corse

Pit Beirer: „A lelkünket is kitesszük a versenyzőinkért” (1. rész)

0

A KTM csapatbemutatóján valamennyi vezető beosztású ember elmondta gondolatait, és ezalól a motorsportigazgató Pit Beirer sem volt kivétel. Beszélt a csapatfőnökváltásról, az új versenyzőikről, de Pedro Acostáról és Danilo Petrucciról is.

A múlt hét egyik legjelentősebb motorsporteseménye a KTM csapatbemutatója volt, ahol a gyári Red Bull, és a privát Tech3 alakulat is felfedte a motorjai festését (amely alig változott 2021-hez képest). A rendezvényen Pit Beirer, a KTM Motorsportigazgatója az olasz GPOne szaklapnak beszélt részletesen, amit két részben adunk közre.

A KTM a hatodik szezonját kezdi meg a MotoGP királykategóriájában, az eddigi öt év alatt öt futamgyőzelmet szereztek (hármat a gyári csapat, kettőt a Tech3).

Bár mindegyiket az elmúlt két évben szerezték, az aranyérmek nem győzték meg teljesen a menedzsmentet, emiatt úgy döntöttek, hogy Mike Leitner csapatfőnököt lecserélik Francesco Guidottira.

„Nem voltunk elégedettek azzal, amiket elértünk, és amerre a a projekt haladt, így változtattunk a csapat vezetésén. Mi építettük fel ezt az alakulatot a semmiből rövid idő alatt, az évek során pedig minden egyre jobb és profibb lett. A győzelmek miatt elveszítettük a gyártói koncessziót, így kevesebbet tesztelhettünk, és tavaly kénytelenek voltunk a versenyhétvégéken is fejleszteni a motort, ezáltal megváltozott az addig megszokott munkamenet. Így azt gondoltam, hogy itt az ideje előrelépni. Minden tesztelési munka a tesztpilótáinkra marad: Dani Pedrosa személyében nekünk van a legjobb tesztelőnk, Mika Kallioval együtt remek munkát végeznek, és kiválóan együttműködnek gyári részleggel, akik a fejlesztésért felelősek. A versenyhétvégék során így másokhoz hasonlóan csak a versenyzéssel kell törődnünk, és ehhez Francesco Guidotti a tökéletes személy. Vele a csapatunk a legtöbbet tudja kihozni a hétvégékből, és nem kell ezentúl a péntekeket tesztelésre fordítani.”

Az új csapatfőnök mellett az új versenyzőkről is beszélt Beirer: konkrétan Remy Gardnerről és Raul Fernandezről, akik a Tech3 csapatnál fognak menni.

A tavalyi szezon végén a bajnoki csata hevében Fernandez tett pár, nem igazán kedves megjegyzést a csapat felé, amivel bebizonyította, hogy forrófejű motoros.

„Van két fantasztikus versenyzők, akik ugyazért a célért küzdöttek tavaly, és ilyen esetekben, mint tudjuk, előfordulnak súrlódások, és ilyenkor mindketten a maguk oldalára akarják állítani a csapatot. Aki Ajo mindent helyesen tett, ilyenkor nem szabad mondani semmit, csak le kell nyugodni. De ez az évvégi nyomás és feszültség már a múlté: Ausztriában leültünk mind a négy versenyzővel és a csapatfőnökökkel, és megbeszéltük a dolgokat. Meglátjuk, mit hoz a jövő.”

Mennyire fontos a versenyzői hűség a KTM-nél? 

„A lelkünket is kitesszük a versenyzőinkért, és azt akarjuk, hogy boldogak legyenek. A KTM ezt más szakágakban is alkalmazza, és lényegében mindenütt nyerünk. Minden projektünket szenvedélyesen végezzük, és megpróbáljuk magunknál tartani a versenyzőket, de ez nem mindig lehetséges. Példának okáért itt van Raul Fernandez, aki egy fiatal és tehetséges srác, aki túl hamar nőtt fel és nagyon érzékeny. A mi dolgunk meggyőzni őt, hogy az a hely való neki, ahol most van.”

Ha már itt tartunk, Pedro Acosta 2023-as szerződéséért már most folyik a harc…

„Nagyon jó az utánpótlás-képzésünk, épp ezért kerül ki tőlünk rengeteg kiváló versenyző. Pedro nagyon tehetséges, ezért is van több évre szóló szerződésünk. Remélem, velünk akar majd maradni, ha a KTM-et jó partnernek tartja. Meglátjuk, ki akarja majd őt elvinni tőlünk jövőre. Nem láncolhatjuk magunkhoz, de meg akarjuk győzni a maradásról.”

Danilo Petrucci nagyon sokat tett a Dakar és a KTM népszerűsítéséért. Mi a helyzet vele most, hogy Ducatival fog versenyezni a MotoAmerica Superbike-ban? Ki a felelős ezért a „válásért”?

„Elképesztő volt, amit művelt. Amikor bejelentettük, hogy indul a Dakaron, mindenki azt hitte, hogy csak egy marketingfogás, de én tudtam, hogy jól fog menni. Ez volt az álma. Mivel emberileg nagyon szeretjük Danilot, és nem tudtunk neki helyet biztosítani a MotoGP-ben, megajándékoztuk a Dakarral. Nem volt szükségünk még egy versenyzőre a Dakaron, tehát ez mindenképpen egy ajándék volt részünkről. A tény, hogy nyert egy szakaszt, valami emberfeletti. Amikor megkötöttük a szerződést a Dakarra, megállapodtunk abban, hogy nem fizetünk bónuszt a helyezésekért, csak azért, ha teljesíti a versenyt. Erre azért volt szükség, hogy ne vállaljon felesleges kockázatot, csak élvezze a motorozást. Aszfaltra nem tudtunk neki ajánlani semmit, de jött ez a lehetőség, ő pedig élt vele. Nem tudom, hogy bele akar-e vágni a terepralizásba, miután láthatta, hogy mennyire veszélyes a Dakar, de ő a KTM barátja, és a jövőben mindenképpen beszélünk erről.”

A következő részben a csapatvezetés, a gyári és szatelit csapat közötti különbségek, valamint a költségvetés lesz a téma.

Fotó: KTM Media Library, Philip Platzer, Rob Gray (Polarity Photo), Rally Zone

Mir: „Nem a sebességemnek, hanem az intelligenciámnak köszönhetem, hogy nyertem”

0

A fiatal spanyol, Joan Mir pilóta furcsa módon nem elégedett 2020-as világbajnoki címe megszerzési módjával. Reméli, hogy az idei szezon új ajtókat nyit majd meg előtte.

Mir 70 ponttal kapott ki a 2021-es idényben a világbajnoki címet elhódító Fabio Quartararótól. Úgy véli, hiányzik egy csapatfőnök, aki megfelelően mozgatná a szálakat, és újra sikerre vinné a Suzukit.

A 24 éves versenyző szavait a Speedweek.com idézi:
„A csapat biztosan megváltozott egy kicsit, amikor Brivio elment. Saharának át kellett vennie azokat a feladatokat, amiket korábban ő látott el, ezen kívül a saját feladatát is el kellett végeznie. Ez valóban nehéz volt számára. Nyilván vannak más emberek is, akik ellátnak olyan feladatokat, ami nem az ő hatáskörük. Úgy vélem, jót tenne az istállónak egy csapatfőnök, mivel így minden a helyére kerülne. Biztos vagyok benne, hogy erre van szükségünk. Megosztottam a Suzukival a véleményem, de ez köztünk marad. Bízom bennük, mint mindig.”

A médiát azonban továbbra is az foglalkoztatja, hogy vajon a spanyol pilóta csapatot vált-e.
„Ez egy játék” – kezdi Mir – „Ha jó helyzetben vagy, van időd döntést hozni. Abban az esetben, ha nem, akkor amilyen gyorsan csak lehet alá kell írni. Minden pilóta máshogy közelíti meg. Szóval lényegében várni kell, és megnézni, mi történik. Az biztos, hogy én nem csak egy MotoGP világbajnoki címet szeretnék nyerni, más módon közelítem meg. Több versenyt szeretnék behúzni. A korábbi címem nem a sebességemnek volt köszönhető, hanem az intelligenciámnak. Egy voltam a legjobbak közül, de nem én voltam a legjobb. Így szeretném megtalálni a módját annak, hogy elnyerjem a címet. Majd látjuk, hiszen minden változhat.”

Fotó: MotoGP Media

Sziluett és hang (Videó) – Az Aprilia február 10-én fedi fel magát

0

Az Aprilia gyári istállója bejelentette, hogy mikor tartják a csapatbemutatójukat: a noaleiek közvetlenül az LCR Honda prezentációját követő napon rántják le a leplet idei motorjaikról.

Ne felejtsük el, hogy az Aprilia lényegében igen jelentős változásokan megy át eben a holtszezonban, hiszen az elmúlt években gyakorlatilag nem volt a a szó hagyományos értelmében gyárinak nevezhető csapatuk a MotoGP-ben. Az olasz márka a Gresini Racinggel szövetkezve állított két motort rajtrácsra, azonban ez nyilvánvalóan nem az a koreográfia volt, mint ahogy mondjuk a Yamaha, a Ducati, a Suzuki, vagy éppen a Honda szerepel a MotoGP-ben egy saját gyári istállóval. 2022-re ez az Apriliánál is megváltozott, hiszen véget ért az együttműködésük a Gresini alakulattal, a noaleiek pedig önálló csapat felállítása mellett döntöttek – akárcsak ellenfeleik esetében ezt az előbb említettük.
 

Ilyen tekintetben tehát abszolút újdonságként lehet tekinteni az Aprilia gyári gárdájára, mely nemes egyszerűséggel az „Aprilia Racing” nevet viseli majd. Versenyzőfelállásukat tekintve a tavaly év végén tapsztaltakhoz képest nem lesz változás, hiszen ugyanúgy az Aleix Espargaro – Mavercik Vinales kettőssel folytatják idén is. A színösszeállítás vonatkozásában meglepő lenne, ha nem a rájuk jellemző és egyben a márkától hagyományosa megszokott összeállításban láthatnának majd pompázni motorjaikat, viszont már nem kell sokat várni arra, hogy ez kiderüljön, hiszen az Aprilia február 10-én prezentál.

Alább olvasható a csapatbemutatók időpontjainak teljes listája, amelyről már csak a VR46 Ducati dátuma hiányzik. Alighanem hamarosan ők is közzéteszik majd, hogy mikor rántják le a leplet versenygépeikről.

Január 15. – Gresini Ducati
Január 24. – RNF WithU Yamaha
Január 27. – Red Bull KTM, Tech3 KTM
Február 2. – Pramac Ducati
Február 4. – Monster Energy Yamaha
Február 4. – Team Suzuki Ecstar
Február 7. – Ducati Lenovo Team (új időpont)
Feburár 8. – Repsol Honda
Február 9. – LCR Honda
Február 10. – Aprilia Racing

Fotó: Aprilia Racing

Pirro meglátogatta Simoncelli emlékhelyét

0

A Ducati tesztpilótája, Michele Pirro a közelgő sepangi teszt miatt utazott Malajziába, ahol nem csak a pályát vette szemügyre, hanem adózott honfitársa emléke előtt is.

Marco Simoncelli január 20-án töltötte volna be 35. életévét, Pirro ugyanennyi idős most. Ugyanúgy Gresini pilóták voltak 2011-ben, amikor Simoncelli halálos balesete történt. Pirro egy kategóriával lejjebb versenyzett, egy Moriwaki nyergében húzta a gázt.

A Gresini istállóra nem csak ez a tragédia vet árnyékot, hanem Daijiro Kato 2003-ban bekövetkezett halála is, illetve a csapattulajdonos, Fausto Gresini elvesztése is a tavalyi évből.

Pirro csak röviden nyilatkozott az emlékhelyen lerótt tisztelete kapcsán. Szavait a Speedweek.com idézi:
„Két éve nem jártam itt. Marco is alig néhány nappal ezelőtt lett volna 35 éves.”

Az olasz tesztversenyző 10 éve végez háttérmunkát a Ducatinál. A pályát nem csak motorral járta már körbe, hanem a napokban versenykerékpárral is.

 Fotó: MotoGP Media

Valentino Rossi: A felszín alatt – 1. rész

0

A kilencszeres világbajnok klasszist egy amerikai újságíró, Graham Bensinger faggatta különböző témákat illetően. Ezeket boncolgatva sosem hallott élményeket, titkokat, érdekességeket oszt meg velünk az olasz legenda.

Első részünkben Rossi a versenyek előtti stresszről, magáról a félelemről beszélt. Megosztotta velünk versenyzési stílusának rejtelmeit, emellett elárulta, milyen kabalák nélkül nem indul el egy futamra sem.

Korábban azt mondtad, minden versenyző fél egy-egy futam előtt. Te hogy vagy ezzel?
„Attól félsz leginkább, hogy hibát követsz el. Rosszul rajtolsz, hibázol az első kanyarban, elesel, és természetesen azért is félsz, mert ez az egész veszélyes. Különösen a rajt és az első kanyar, amikor együtt van a mezőny. Abban a pillanatban tényleg félsz, aztán ahogy haladsz tovább, már nem annyira. Természetesen rettenetesen nehéz egy teljes versenytávon keresztül kizárni mindent, ami körülötted történik, próbálod egy másik dimenzióba képzelni magad, ahol csak a versenyzés van. Nincs ott a család, feleség, barátnő stb., csak a versenyre koncentrálsz. Emellett a versenyek előtti előkészületek voltaképp olyanok, mint egy rituálé. Minden kis dolog hozzátartozik ehhez. Felveszed a bőrruhát, a csizmát stb. Aztán, amikor megérkezel a boxba, akkor tudatosul, hogy fél óra múlva kezdődik a verseny, nem aggódsz, hanem nagyon koncentrálsz. Ezek a pillanatok felejthetetlenek, szerintem. Miután felveszed a sisakot, kimész a pályára, mész egy kört, nyilván van rajtad egy nyomás, de pozitív értelemben, mert ezáltal erősebbnek érzed magad. Koncentrálsz, jól érzed magad, felkészültél. Ez olyan voltaképpen, mint a drog, ha nem érzed magad kényelmesen, de szereted azt a valamit, és ha nincs, akkor szükségletet von maga után.”

Látom rajtad, ahogy beszélsz erről az egészről, hogy vidám emlékeket hoz elő benned.
„A versenyek előtti két óra valóban csodálatos, felejthetetlen, egy másik embernek érzed magad. Maga az érzés, hogy vezeted a motort, gyorsan mész, nagyon mókás.”

Emiatt van az, hogy sokkal inkább mentálisan vesz igénybe, mint fizikailag, ugye?
„Az utóbbi pár évben fizikai értelemben is, mivel a motorok nagyon extrémek. Fizikailag erősnek kell lenned, de a mentális egészség rettentően fontos. Amit megtanultam, hogy vannak napok, amikor fantasztikusan mész, és vannak, amikor kevésbé, de nincs meg az a bizonyos trükk vagy titok, ami meg tudja változtatni egy napodat, ez sajnos ilyen.”

Miért segíti elő a sikeredet, ha ismered a határaidat?
„A mi sportunkban az a jó pilóta, aki mindig a határon marad, de nem lépi azt át. Ez a határ azonban nagyon vékony. Sokkal könnyebb, ha nem vagy a határon, de abban a pillanatban, ahogy eléred azt, a kockázat is nagyobbá válik. Szóval, érted, a jó versenyző azon az egy vékony vonalon mozog.”

Azt mondtad a futamok alatt minden úgy történik, mint egy lassított felvétel. Hogy kell ezt érteni?
„Ha a motoron ülsz, egy másik dimenzióban vagy, mert be van dugva a füled, a zaj nem szűrődik át rajta. Olyan, mintha vízben lennél, alig van zaj, ez az, ami ijesztő számomra, ha kívülről nézem, mert hihetetlen a tempó. A motorról viszont minden sokkal lassabbnak tűnik.”

Úgy tudom, olyan az agyad, mint egy számítógép, ha versenypályákról van szó.
„Igen, mindenre emlékszem, ami a versenyzéssel kapcsolatos. Meg tudom mondani egy szám, név vagy a sisakfestés alapján egy képről, hogy az melyik pályán készült. Nyilván ez nem mindenre igaz, csak a motorversenyzésre.”

Mennyi időt kell töltened ahhoz egy pályán, hogy ezekre a dolgokra így emlékezz?
„A mi munkánk nagyon fontos része, hogy ismerjük a pályát. Ha gyorsan elsajátítod a pálya fortélyait, sokkal jobban jársz. Minden centiméter, minden kanyar rettentő fontos.”

Igaz vagy hamis? Hallottam, hogy a szoros befutókat szereted.
„Nos, nem igazán így van, vagy hogy mondjam, próbálok egyfajta stratégiát kiépíteni. Nem igazán szeretek elmenekülni a többiek elől a pályán. Sokkal jobban szeretek velük maradni és csatázni, és így megnyerni a futamot az utolsó körökben. Ez az én stílusom, jobban érzem magam így.”

Babonák. Miért maradsz késő estig a garázsban a versenyek előtt?
„A motoromon számos matrica van, amelyek nagyon sokat jelentenek nekem. Általában este nálam van a boksz kulcsa, bemegyek néhány barátommal, teszek pár újat a motorra.”

És mi van a Ninja Teknőcökkel?
„A teknőc voltaképp egy ajándék anyukámtól. Mielőtt az első versenyemet futottam volna, amit egy minimotorral teljesítettem, bent voltunk egy boltban és nagyon megtetszett ez a teknős, amit Michelangelónak hívtak és anyukám megvette nekem. Onnantól kezdve minden versenyemre viszem magammal a plüssállatot.”

Hogy állsz a pontossággal?
„Mindig is nehezemre esett. Anyukától örököltem, ő is mindenhonnan elkésik mindig.”

Volt rá példa, hogy a csapatod úgy viccelt meg, hogy azt mondták, hogy a meeting egy órával hamarabb van?
„Igen, volt ilyen. Abszolút.”

Ilyenkor elkényelmesedsz és jobb, ha sietsz inkább?
„Muszáj, hogy nyomás alatt legyek vagy csúszásban azért, hogy maximálisan tudjak koncentrálni.”

Ha valaki ezt most hallgatja, milyen tanáccsal látnád el, függetlenül attól, hogy most MotoGP rajongó-e vagy nem?
„Először is a legfontosabb, hogy találnod kell valamit, amit imádsz. A szenvedélyedet. Mindegy, hogy az golf vagy kerékpározás, az a lényeg, hogy élvezd. Mivel ahhoz, hogy sikereket érj el, keményen kell dolgoznod, és ehhez olyasmit kell találnod, amit szeretsz. Legyen tehetséged hozzá, dolgozz keményen, de mindenekelőtt próbáld meg élvezni.”

Fotó: Valentino Rossi Official Twitter

Izan Guevara: „A világbajnoki cím a cél”

0

A 17 éves spanyol, Izan Guevara a 2021-es szezonban debütált újoncként a Moto3-as kategóriában, megszerezte első futamgyőzelmét, most pedig a világbajnoki trófeáért hajt.

Bizonyára mindenki emlékszik arra a kaotikus futamra Texasban. Az ominózus nagydíjat Guevara vezette egészen addig, amíg nem szakították félbe a futamot Filip Salac bukása miatt 10 kör megtétele után. Az újraindításnál Guevara a pole pozícióból indult, azonban horrorisztikus bukást szenvedett el, majd a harmadik körben újabb megszakítás következett, amikor Deniz Öncü elindította azt a bizonyos dominót, amiben érintett volt Pedro Acosta, Andrea Migno, valamint Jeremy Alcoba is. A végeredményt azonban az első 10 megtett kör alapján hirdették ki, így bukása ellenére is Guevara lett a futamgyőztes.

A spanyol pilóta a Marca sportnapilapnak beszélt jövőbeli terveiről:
„Abszolút 5-ösre értékelem magam. Volt néhány nagyszerű futamunk, de természetesen hibáztunk is olyan pályákon, ahol jobb eredménnyel kellett volna zárnunk.” – kezdi a GASGAS versenyzője – „Kezdő hibákat vétettem, amiket remélem többet nem fogok elkövetni. Nagyon sokat tanultam és ez a legfontosabb. Nagyszerű szezon lesz a következő, a címért való harc pedig rettentő kiélezett. Rengeteg veterán pilóta van, mint Tatsuki Suzuki, Dennis Foggia, Sergio Garcia vagy Jaume Masia. Biztos vagyok benne, hogy velük harcolhatok majd az első helyek valamelyikéért. A kitűzött cél: a világbajnoki cím megszerzése. Szeretném elhódítani a tisztséget, majd a Moto2-be fellépni, ott 2-3 évet eltölteni. A MotoGP egy álom, amit mindannyian dédelgetünk. Ha egyszer fellépek oda, meglesz az az érzés, hogy ’Wow, igen, megcsináltam’. Remélem, hogy így is lesz.”

Példaképként a fiatal spanyol Marc Marquezt nevezte meg, de felnéz a hozzá hasonló mallorcai pilótákra, mint Miquel Pons, Augusto Fernandez, vagy éppen Joan Mir. Guevara jelenleg otthon keszül a szezonra, rengeteget kerékpározik, motokrosszozik, illetve előszeretettel látogatja az edzőtermet.

Fotó: Izan Guevara Official Twitter

Amire talán senki sem számított: De Rosa és az Orelac (is) Ducatira vált

Nemrég még a Kawasaki idei húzóemberének kiáltották ki, Raffaele De Rosa és alakulata  idén már nem a zöldekkel, hanem Ducatival fog versenyezni.

Az Orelac immáron a hatodik (!) olyan istálló, mely 2022-ben a Supersport világbajnokság mezőnyében Ducaival versenyez majd. A váltás már csak a feljebb említett okokból kifolyólag is érdekes, hiszen Raffaele De Rosa lehetett volna idén a Kawasaki elsőszámú embere, azonban ez már nyilvánvalóan nem lesz így. A legújabb hírek szerint ugyanis sokan úgy vélik, hogy a zöldek motorja lesz az új szabályok szerint felépülő Supersport leggyengébb versenycsomagja, persze ezt még koránt sem lehet borítékolni. Ezzel szemben már most a Ducatit tartják a mércének, így nem csoda, ha egyre többen próbálnak a bolognaiak motorjával versenyezni. „A szabályváltozások forradalmat indítottak a géposztályban.” – kezdte De Rosa a speedweek.com-nak adott nyilatkozatában. „Újrakeveri a kártyákat és valószínűleg mindenki számára egy szezonba telik majd alkalmazkodni. Azért választottuk a Ducatit, mert egy új motorról van szó, melyben látjuk a fejlődési lehetőséget. A Ducati ráadásul nem csak ott szeretne lenni a mezőnyben, hanem győzni akarnak.”
„Még a Superstock 1000-ben Ducatival verenyeztem az Althea színeiben, a mostani motor pedig elég hasnonló. A Kawasakinál nincsen új versenygép és talán az idei évet követően sem lesz.” Ennek fényében nem kell túl nagy fantázia ahhoz, hogy kitaláljuk: nagy valószínűséggel Can Öncü lesz az, akire a Kawasaki majd ebben a szezonban építeni szeretne. Korábban egyébként felmerült még az is, hogy a szabályváltozások nyomán jelentősen megugranak majd a költségek a Supersportban, azonban De Rosa azt is elmondta, hogy ő ezzel miért is nem ért egyet. „A motorblokk az, ami a legdrágább. Egy négyhengeres gépnél hat vagy hét erőforrás kell egy szezonra, beleértve a teszteket is. Ehhez jönnek még a tuning költségek. A Ducatinál feleennyi motorblokk kell csak és a tuning nem szükséges.” – mondta De Rosa, aki 2015-ben a Superstock 1000-ben versenyzett utoljára Ducatival. Az olasz versenyző akkor az összetettbeli harmadik helyen zárt, azonban egy évre rá, 2016-ban, már ő lett a Stock1000 bajnoka, de akkor már BMW-n ülve.

Fotó: Orelac Racing Team official facebook

A malajziai teszt döntő lesz a Honda számára

0

Szerdán és csütörtökön nem csupán a Superbike néhány versenyzője, hanem a Honda MotoGP tesztcsapata is Jerezben körözött, természetesen Stefan Bradllel. A HRC tesztversenyzője kiemelte, hogy az igazi viszonyítási lehetőség még csak most következik majd.

Korábban már több ízben is beszámoltunk róla, hogy a Honda radikális változtatásokat hajtott végre motorján, gyakorlatilag egy teljesen új versenygéppel rukkoltak elő 2022-re. Mindez természetesen annak reményében, hogy vissza tudjanak kapaszkodni a MotoGP trónjára, hiszen valljuk be az utóbbi két évben elég nagy presztízsveszteség érte a japán márkát. 2020-ban egyetlen futamot sem tudtak nyerni, amelyre évtizedek óta nem volt példa és bár Marquez 2021-ben háromszor is győzött, összességében véve esélyük nem volt beleszólni a világbajnoki címért folytatott harcba, de még csak az összetettbeli dobogós helyekbe sem. Ezen szeretne sürgősen változtatni a Honda, melyhez ha valakinek, akkor nekik biztosan megvan az anyagi és az emberi erőforrásuk is. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy a világ legnagyobb motorgyártó cégéről van szó, emellett pedig 21 konstruktőri világbajnoki címmel ők a legsikeresebb márka a Gyorsasági Motoros Világbajnokság történetében.
A Honda tehát szeretne felkészülten, egyszersmind versenyképesen nekivágni a 2022-es szezonnak, melynek jegyében nemrég Jerezben készültek hivatalos tesztversenyzőjükkel. Stefan Bradl a következőképpen beszélt a tesztről a speedweek.com-nak: „Szerencsések voltunk, hogy időnk volt és a hőmérséklet is egészen rendben volt. Kissé szeles volt ugyan, de itt délen ilyen a tél. Nem esett az eső, szóval rendben volt. Rengeteg adatot gyűjtöttünk és kiválogattunk pár alkatrészt. December óta is kaptunk pár újdonságot. Történik valami, mégpedig a jó irányba azt tudom mondani. Meglátjuk, hogy jövő hétfőn mennyi lesz erős a Honda a sepangi teszten” – mondta Bradl. Január 31-én kezdődik ugyanis az úgynevezett „shakedown-teszt” melyen csak a gyártók hivatalos tesztversenyzői, valamint a királykategória újonc pilótái vehetnek majd részt.
„Ezt követően a hétvégén a mezőny mind a huszonnégy versenyzője pályára gurul majd Sepangban. A két nap, amit Jerezben töltöttünk nem igazán releváns, hiszen rajtam kívül nem volt ott más MotoGP pilóta.” – szögezte le a német motoros, utalva arra, hogy Malajziában lesz lehetőségük először viszonyítani az ellenfelekhez. Ne feledjük, hogy a február 5-én kezdődő kétnapos teszten – melyet Bradl is említett – ott lesz Marc Marquez is, de természetesen Pol Espargaro, Alex Marquez és Takaaki Nakagami nemkülönben tesztelni fog a Honda részéről.

Fotó: MotoGP Media

Mir: „8 Ducati…”

0

Joan Mir úgy érzi, teljesen felborulnak majd az erőviszonyok 2022-ben, mivel nem tartja igazságosnak, hogy 8 Ducati szerepel majd a rajtrácson.

A fiatal spanyol kissé ideges amiatt, mi vár rájuk az idei szezonban, emellett szerződéséről is beszélt. Elmondása szerint nem siet a döntéssel.

Mir szavait a Speedweek.com idézi:
„Ha a motorok potenciálját nézem, versenyzőként úgy gondolom, hogy ez nem fair. 8 motor igaz nem a fele a rajtrácsnak, de majdnem az. Egy bajnokságban, ahol 6 gyártó képviselteti magát, ez elég furcsa. Az időmérő edzésekkel az utóbbi évben is elég sok problémánk volt, és így még nehezebb lesz megszerezni nem csak egy győzelmet, hanem egy Q2-es pozíciót is. A Ducatinál hihetetlen potenciál működik. Nagyon nehéz lesz számunkra, ha nem tudunk fejlődni. Ez nagyon aggaszt, bár nem csak a Ducati, az Aprilia is hatalmas lépést tett előre. Tavaly ha megpróbáltunk megelőzni egy Ducatit, az első abroncs mindig túlmelegedett, ezáltal egyre rosszabb lett a motor.”

A 24 éves spanyolt szerződéshosszabbításáról is megkérdezték:
„Még várnunk kell egy kicsit, a dolgok még változhatnak, de előfordulhat, hogy nem fognak. Esetemben szeretnék még várni, mert ha egy nagy név lesz kiválasztva, minden összekavarodhat” jegyezte meg Mir, hiszen már a Repsol Hondával is hírbe hozták.

Fotó: Joan Mir Official Twitter