back to top
2025. szeptember 22. 22:30
Kezdőlap Blog Oldal 889

Guidotti aggódik: Gyengén kezd a KTM

0

A korábban a Pramac Ducati csapatot erősítő Francesco Guidotti nincs megelégedve új istállója szereplésével. A KTM pilótái sem ma, sem tegnap nem hozták az elvárt eredményeket.

A csapatfőnök csalódott. A KTM csapat versenyzői, Brad Binder és Miguel Oliveira a tegnapi napon a 14. és 16. helyen végeztek. Mára az volt az elképzelés, hogy a Top10-be verekedjék magukat, de sajnos eleredt az eső, így 570 ezredmásodperces hátránnyal a 15. helyen zárt Oliveira, míg Binder már közel kilenc tizedet kapott a mai teszt győztesétől, Enea Bastianinitől.

„A versenyzőink nem panaszkodhatnak, hogy nem dolgozunk, egy csomó dolgot teszteltünk” – kezdi Francesco Guidotti a MotoGP.com-nak adott interjújában – „Egyrészt felül kell vizsgálnunk a tavalyi elemeket, ehhez jönnek majd a 2022-es motor alkatrészei. A legjobb csomagot keressük és a legjobb alapbeállítást az első versenyre. A köztes időben még speciális elemeket fejlesztünk ki a jövőre vonatkozóan. Egyelőre azon múlik a helyzet, hogy a tavaly és idén rendelkezésre álló adatokat hogyan tudjuk kombinálni, illetve helyesen összerakni. A mérnökeink számára egy világos képpel kell szolgálnunk, hogy a jövőben merre induljunk tovább. Néhány új elem sokkal jobb, mint amilyennek vártuk, de természetesen olyanok is vannak, amelyek rosszabbak. Legalábbis, ami ezt a pályát illeti. Szükségünk van még több információra, szóval nagyon örülök a 3 napos mandalikai tesztnek.”

Az összes többi gyártó képes arra, hogy a Top7-ben szerepeljen, a KTM azonban egyelőre nem. Guidotti nem szeretné szépíteni a helyzetet:
„A téli teszteket nem lehet összehasonlítani egy versenyhétvégével, mert jelenleg van 8 óránk naponta, hogy jussunk valamire. Egy nagydíj esetében teljesen más viszonyok uralkodnak. Momentán azt mondják az eredmények, hogy rettenetesen le vagyunk maradva. Ezzel a helyzettel kell foglalkoznunk, és tovább kell dolgoznunk.”

Az egyetlen kapaszkodót Guidotti az új, mandalikai pályában látja, hátha ott előrelépéssel számolhatnak:
„Mandalika minden csapat számára és minden versenyző számára új. Ugyanezt a csomagot fogjuk bevetni ott is, mint itt, Sepangban. Nagyon kíváncsian várjuk, hogy könnyebben boldogulunk-e majd a másik aszfaltcsíkon.”

Fotó: MotoGP Media

Bastianini pályacsúccsal első, Di Giannantonio egy másodpercnyire – a gresinisek nyilatkozatai

0

Határozottan jól teljesített a Ducatira váltó Gresini Racing a sepangi teszten, mivel Enea Bastianini megnyerte azt. De az újonc Fabio Di Giannantoniónak sincs oka panaszra.

A MotoGP első hivatalos, kétnapos sepangi tesztjét a Gresini Racing (egyik) olasz versenyzője, Enea Bastianini nyerte. Az első nap sem szerepelt rosszul, akkor a negyedik lett, de a második nap lett az igazán elképesztő: Enea ugyanis a tavalyi Ducatival új, nemhivatalos pályacsúcsot állított fel! A „Bestia” becenevű motoros 1:58.131-es köridőt ment a második nap délelőtti szakaszán, amely a valaha volt leggyorsabb kör Sepangban! (Mivel teszten futották, így nem számít hivatalosnak – az továbbra is Fabio Quartararo 1:58.303-as köre a 2019-es Maláj Nagydíj időmérőjéről).
Tegyük ugyanakkor hozzá, hogy a Gresiniék által használt GP21-ről rengeteg adat áll rendelkezésre tavalyról, míg az idei modellról, a GP22-esről még kevés. A gyári csapatnak és a Pramacosoknak is ismerkedniük kell vele, ezért is végezhetett Bastianini előttük.

A csapat elmondása szerint Enea akár 1:58 alá is bemehetett volna, ha az utolsó kanyart nem rontja el. De ezzel együtt is boldogok, mivel végre jól össze tudott rakni egy „időmérős kört”, ami tavaly még gyenge pontja volt. A csapattárs újonc Fabio Di Giannantonio szintén jól teljesített, egy másodperccel maradt el Bestiától, a 20. helyen zárva a tesztet. A vasárnap délutáni eső ugyanakkor fontos kilométerektől ütötte el őt.

Íme a versenyzők nyilatkozatai:

Enea Bastianini: „Élvezet volt újra motoron ülni. Tegnap és ma egyaránt gyorsak voltunk. Tegnap le kellett porolnunk magunkat, de ma már végre a sebességre figyelhettünk. Az eső miatt csak egy gyors menetünk volt, de az elég jól sikerült. A két nap során a versenytempót is megnéztük, ennek érdekében változtattunk pár dolgot a beállításokon, és sokat fejlődtünk – igaz, már a kiindulási alap is remek volt. Az új (mármint számára új, tehát a GP21-es – szerk.) motor sokkal jobb, az első, jerezi tesztelésemkor mosolyogtam a sisak alatt. Bízom benne, hogy az első öt verseny után a 2022-es motorral hasonló tempóra leszünk képesek. Most egy új pályán fogunk tesztelni, mindannyian a nulláról indulunk ott, és a versenyre fogunk felkészülni, és ott is gyorsak akarunk lenni.”

Fabio Di Giannantonio: „Ez a két nap nagyon fontos volt számunkra, jelentős lépéseket tettünk a versenyképesség irányába. Tegnap simán ment minden, ma már voltak problémák, de a csapattal meg tudtuk oldani őket. Körről körre jobban megismertem a motort, és boxkiállásról boxkiállásra jobban megismertem a csapatot. Most lesz egy újabb, háromnapos teszt Mandalikában, ahol kizárólag a versenyzői stílusomon fogok dolgozni. Illetve a gumikat is megpróbáljuk jobban megérteni.

Fotó: Gresini Racing

Sepang MotoGP teszt 2. nap – A top6 pályacsúcson belüli időt motorozott

0

Enea Bastianini futotta a hivatalos teszt második napjának legjobb körét, amely közel két tizeddel volt gyorsabb, Sepang 2019-es pályacsúcsa. Nem a Gresini Ducati olasz versenyzője volt azonban az egyetlen, aki a pályarekord alatti időeredményre volt képes.

Habár többen is pályán maradtak a helyi idő szerint délután három órakor érkező eső ellenére is, azonban az időjárás így érthető módon akadályozta a versenyzőket abban, hogy az egyébként késő délután hatig tartó második tesztnap végén tovább javulhassanak az időeredmények. Ahogyan azt feljebb is említettük, a legjobb kört Enea Bastianini futotta 1’58.131-gyel. Ehhez kapcsolódóan nem lehet elmenni a tény mellett, hogy a yamahás Fabio Quartararo által tartott 2019-es pályacsúcs 1’58.303, amit így az olasz ducatis majd két tizeddel szárnyalt túl. Nem a Gresini Racing versenyzője volt azonban az egyetlen, aki a hivatalos pályarekordon belüli időt motorozott, hiszen rajta kívül még Aleix Espargaro, Jorge Martin, Alex Rins, Maverick Vinales és Francesco Bagnaia is képes volt erre. Bastianini egyébként a nap végén elmondta, hogy legjobb köre során az utolsó kanyart így is elszúrta (kissé lecsúszva az ideális ívről túlságosan kiszélesítette azt), vagyis nem egy tökéletes körről beszélhetünk.
 
Így vagy úgy, Bastianini teljesítménye kisebbfajta meglepetés, hiszen vele talán nem számolnak annyian az idei évet illetően mint mondjuk a harmadik helyen végző pramac ducatis Jorge Martinnal. Az Aprilia kettőse (A. Espargaro és Vinales) ezúttal is jól teljesített, igaz az ő esetükben ne felejtsük el, hogy már az ún. shakedown „ismerkedő” teszt során is tesztelhettek. A kétnapos hivatalos gyakorlást egyébként röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy az Aprilia igen sokat javult – legalábbis első blikkre – és saját bevallásuk szerint is nagyon elégedettek saját teljesítményükkel. A KTM és a Suzuki nemkülönben pozitívan könyvelte el saját tapasztalatait. A Hondánál olyan tekintetben nincs sok új a nap alatt, hogy továbbra is Marc Marquez a húzóemberük – már amikor épp egészséges és olyan fizikai állapotban van a spanyol, hogy a HRC rendelkezésére tud állni.
 

A Ducatinál temérdek új, innovatív fejlesztést hoztak Sepangba és próbáltak ki. Már csak küllemre is náluk lehet a motoron a legnagyobb igyekezetet észre venni, igaz ők maguk is ezt kommunikálják. A Yamahánál annyira nem egyértelmű az öröm, ráadásul ők elmondták, hogy a motorjuk nem egy teljesen új versenygép, ahogy a többi gyártó esetében. A helyzet olyan tekintetben hasonló náluk, mint a Hondánál, hiszen a hangvillások háza táján is úgy fest, hogy egyetlen olyan versenyzőjük van Fabio Quartararo személyében, aki képes a mezőny első felébe hozni az M1-est.

A második és egyben utolsó előszezoni hivatalos teszt Indonéziában kerül majd megrendezésre február 11. és 13. között. A hivatalosan „Mandalika International Street Circuit” elnevezésű versenypályán eddig még sosem járt a MotoGP mezőnye. A Superbike világbajnokság ezen a helyszínen zárta a 2021-es szezonját, ahol az időjárás (eső) alaposan megnehezítette a versenyek megrendezését.

Sepang MotoGP teszt 2. nap végeredménye:

1 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’58.131
2 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’58.157 0.026
3 Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 1’58.243 0.112
4 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.261 0.130
5 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’58.261 0.130
6 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.265 0.134
7 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’58.313 0.182
8 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1’58.332 0.201
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’58.413 0.282
10 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’58.420 0.289
11 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.430 0.299
12 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.529 0.398
13 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’58.607 0.476
14 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1’58.645 0.514
15 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’58.701 0.570
16 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team DUCATI 1’58.710 0.579
17 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 1’58.800 0.669
18 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 1’59.016 0.885
19 Raul FERNANDEZ Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1’59.180 1.049
20 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’59.197 1.066
21 Cal CRUTCHLOW Yamaha Factory YAMAHA 1’59.262 1.131
22 Andrea DOVIZIOSO WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’59.284 1.153
23 Remy GARDNER Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1’59.348 1.217
24 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha YAMAHA 1’59.365 1.234
25 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 1’59.857 1.726
26 Sylvain GUINTOLI Suzuki Test Team SUZUKI 1’59.996 1.865
27 Takuya TSUDA Suzuki Test Team SUZUKI 2’05.678 7.547

Fotó: MotoGP Media

Az MV Agusta idén a dobogóért hajt

0

2021-ben az istálló csapnivaló szezont zárt, de nem adják fel. Képes lesz-e az MV Agusta kimászni a gödörből és felvenni a harcot a legjobbakkal?

Az MV Agusta Forward Racing csapat tavaly Lorenzo Baldassarival és Simone Corsival vágott neki a szezonnak a Moto2-ben. A két rutinos olasz közül Corsi végzett előrébb a pontversenyben, de ő is csak a 24. helyet csípte el 16 szerzett ponttal. Honfitársa 31. lett. A tavalyi volt a harmadik szezonja a márkának a Moto2-ben, de nem sikerül felvennie a harcot a Kalex és a Boscoscuro vázas motorokkal. 2022-re Simone Corsinak még van szerződése, azonban Baldassari helyett a spanyol Marcos Ramirez erősíti majd az istállót. A fiatal olasz a Supersport VB-n folytatja majd Sebestyén Peti csapattársaként.

Mindkét pilóta megosztotta gondolatait az idei szezonra vonatkozóan, szavaikat a Speedweek.com idézi:
„Nagyon örülök, hogy hamarosan kezdődik a szezon.” – kezdi Simone Corsi – „Nagyon kíváncsi voltam a motor új színvilágára, és nagyon boldog vagyok, hogy újra felülhettem az F2-esemre a teszteken. A csapat nagyon keményen dolgozott télen, kivettem a részem a szélcsatornás tesztből is. Nagyon sokat edzettem és örülnék egy jó világbajnoki idénynek. Az egész csapatnak egyetlen célja van: szeretnénk az MV Agustát visszahozni a dobogóra.”

Korábban – még a 250 köbcentis érában – az MV Agusta 1955 és 1961 között öt alkalommal nyerte meg a konstruktőri világbajnokságot.

Marcos Ramirez is pozitívan várja az idénykezdést: „Nagyon motivált vagyok, és már előre örülök a katari szezonnyitónak. Szeretném, ha minél hamarabb bizonyítani tudnék. Remélem, hogy a csapat, Simone és én jól fogunk tudni együtt dolgozni.”

Fotó: Forward Racing 

Stoner: „Minél gyorsabb voltam, annál inkább meg akartam halni”

0

A kétszeres MotoGP-világbajnok, Casey Stoner máig egészségügyi problémákkal küzd. Azonban, hogy ez mennyire volt súlyos pályafutása alatt, arról először beszélt.

Stoner meglepően korán, 27 évesen vonult vissza a versenyzéstől. Két világbajnoki címet szerzett a királykategóriában, 89 dobogós helyet, illetve 43-szor rajtolt az élről. 2018-ig aktív tesztversenyző volt, de ezzel a tevékenységével is felhagyott, jelenleg családjának él. Két gyönyörű kislány büszke édesapja.

A 36 éves ex-pilóta életét krónikus fáradtság szindróma árnyékolja be. Az említett jelenség a szorongásos megbetegedések egy fajtája, rendszerint depresszióra utaló tünetekkel jelentkezik. Először 2021-ben beszélt részletesebben betegségéről, amikor 3 év kihagyás után visszatért a paddock-ba. Betegségét aktív évei alatt nem diagnosztizálták, így nem lehetett tudni mi okozza az ausztrál versenyző fizikai gyengeségét, bizonytalanságát és egyéb tüneteit.

Stoner az alábbi gondolatokat fogalmazta meg betegségével kapcsolatban a Gypsy Tales nevű podcastben:
„Mentálisan fáradtam el és fizikai problémáim is voltak. Mikor versenyeztem azt gondoltam, hogy ez valami olyasmi, amire az emberek gondolnak – a stressz egy fajtája, mivel mindenkit ér stressz. Aztán egész gyorsan megkaptam a diagnózist. Egyszerűbb lett volna számomra, ha ezt aktív karrierem alatt tudom meg. Talán könnyebben tudtam volna kezelni a helyzetet. Az embereket rosszul érintette, hogy elzárkózom tőlük és a médiától is. Nem éreztem jól magam a tömegben, nem szerettem ezeket a dolgokat. A versenynapok voltak a legnehezebbek – kivéve talán az utolsó két szezonomat a MotoGP-ben. Minél jobban alakult egy versenyhétvége, minél gyorsabb tudtam lenni, annál inkább azt éreztem, hogy meghalok. Szó szerint összegömbölyödve feküdtem a lakóautóm padlóján egy csomóval a gyomromban. Szörnyen rosszul voltam. Nem akartam versenyezni, mert csak még rosszabbul éreztem magam tőle. Nyomást helyeztem ezzel az egész csapatra, és mindenkire, aki segíteni akart nekem. Ott voltam egy 70 emberből álló csapattal és én voltam az 1-es rajtszámú pilóta, akitől mindenki azt várta el, hogy minden versenyhétvégén nyerjen és ez óriási teher volt számomra. A karrierem végére vált világossá, hogy mivel is küzdök. Ekkor kitaláltam egy mantrát magamnak, ami az utolsó pár évben segítségemre volt: ’Csak azt tudod megtenni, amire képes vagy, és ennél többet nem tehetsz’.”

Fotó: MotoGP Media

„Akkora, mint egy Moto2-es gép” – az Aprilia versenyzők nyilatkozatai

0

Az első sepangi tesztnapon a két Aprilia motoros zárta az élen. Íme a gondolataik a nap végeztével.

A MotoGP első 2022-es tesztjének első napján az újjáalakuló gyári Aprilia csapat két versenyzője, Aleix Espargaro és Maverick Vinales voltak a leggyorsabbak. Az ismerkedő, ún. shakedown-teszt harmadik napján Vinales volt az első Espargaro előtt, de most fordult a kocka. Ráadásul mindketten egy tizeden belül végeztek a pálya edzésrekordjához képest (amelyet még Fabio Quartararo állított be a 2019-es Maláj Nagydíj időmérőjén). Ezt nyilatkozták a sajtónak a nap végén:

Aleix Espargaro: „Az előző, jerezi teszten a motor szinte megegyezett a 2021-es géppel. Többféle vázat teszteltünk, sikertelenül. Ma azonban, nagyon elégedett voltam a noalei gyár télen végzett munkájával. Az új RS-GP könnyen kezelhető és jól fordul a kanyarokban, ami jelenleg nagy erősségünk. A blokk szintén erősebb lett. A shakedown-on főleg a tavalyi és az idei gépet hasonlítottuk össze, de ma viszont már csak az idei motort hajtottuk.  Még van hova fejlődni, ez még csak a második napom volt a 2022-es gép nyergében.”

Vártál jelentős változást a tavalyi motorhoz képest?

„A 2021-es vas nagy előrelépés a korábbiakhoz képest, azzal már egy stabil nyolcadik helyet szerehettünk a bajnokságban. Az idei motor sem forradalmian új, folytatnunk kell a jó munkát és az élmezőnyhöz való felzárkózást lépésről lépésre. Időre van szükségünk, Vinales és Savadori is sokkal több időt töltött a motoron, mint én. Délután nem tudtam menni a puha gumikkal, mivel gondok támadtak a kettes számú motorral, így a köridő faragása helyett más területekre koncentráltunk.”

Mi volt megdöbbentő számodra? Hol látsz még fejlesztenivalót?

„Amikor először megláttam a motort Noaléban pár héttel ezelőtt, úgy nézett ki, mint egy Moto2-es gép, annyira keskeny és kicsi. Ennélfogva a kanyarokban előnyösebb lesz nekünk, ezt azonnal láttam. Ugyanakkor a motorblokkon még van mit javítani: a felső fordulatszám-tartományban a riválisaink blokkjai jobban teljesítenek, és ezen sokat kell dolgoznunk.

Maverick Vinales második lett az első tesztnapon, bár csak 13 ezreddel maradt el csapattársától. Ő az alábbiakat mondta:

Maverick Vinales: „A shakedown-teszten elkezdhettünk a motor bizonyos területein dolgozni. Kényelmesebben és erősebbnek érzem magam, mint 2021 második felében, de mindenekelőt rá kell éreznem, hogy egy körön belül meddig feszegethetem a határaimat. Minden egyes menet során tanulok valami újat. Összességében nézve örülök, ahogyan a tesztekhez hozáálltunk, ahogyan a gumikat kezelem, és annak is, hogy Aleix újra az élen van.”

Mik az érzéseid a 2022-es RS-GP-vel kapcsolatban?

„Elégedett vagyok a nap folyamán nyújtott tempómmal. Ez a motor nagyon fekszik az én vezetési stílusomnak, sokkal jobban, mint az előző. Ugyanakkor a kanyarbemeneten még dolgoznunk kell, mert én azt korábban máshogy csináltam.”

Fotó: MotoGP Media

Sepang MotoGP teszt 1. nap – Aleix Espargaro vezetésével Aprilia 1-2

0

Az Aprilia nemcsak az ismerkedő, hanem a „rendes” teszten is a leggyorsabb volt Espargaro révén. Marc Marquez a nyolcadik lett a visszatérése első napján.

Február ötödikén, szombaton kezdődött a MotoGP első hivatalos tesztje, amelyet Malajziában, a sepangi pályán rendeznek. A kétnapos teszt első napján az Aprilia duója, Aleix Espargaro és Maverick Vinales voltak a leggyorsabbak.

Mivel az Aprilia koncesszióval rendelkezik (egyedüli gyártóként), így ők részt vehettek a hét elején rendezett háromnapos ismerkedő, úgynevezett „shakedown” teszten. Ennek keretében Maverick Vinales kettő, Aleix Espargaro pedig egy napot tesztelt, részben ez is hozzájárulhatott a mai sikerükhöz.

Aleix Espargaro 1:58.371-es leggyorsabb kört ment, ami csak kevéssel marad el Fabio Quartararo 2019-es pole pozíciós körétől (1:58.303), ami a jelenlegi leggyorsabb hivatalos körrekord edzésen. Ezt még a nap első felében futotta meg, és a második felében sem tudtak tempósabban menni ettől. Maverick Vinales szintén nagyon gyors volt, mindössze 13 ezreddel maradt el csapattársától. A leggyorsabb nem-apriliás a suzukis Alex Rins lett, ő egy tized hátránnyal lett harmadik. Negyedik helyen pedig a Gresini Ducati versenyzője, Enea Bastianini zárt két és fél tized lemaradással, ezzel ő lett a legjobb ducatis. A pramacos Johann Zarco ötödik lett mintegy fél másodperc fórral, őt követi a címvédő világbajnok Fabio Quartararo, valamint a 2020-as bajnok Joan Mir.

Marc Marquez nyolcadik hellyel nyitott a mai nap – a nyolcszoros világbajnok a tavalyi Emilia-Romagna Nagydíj után ült először MotoGP-motorra, mivel a tavalyi krosszsérülése miatt hónapokig semmilyen motorra nem ülhetett fel. A mai nap kétszer is elesett, de ez nem hátráltatta különösebben. Őt követi a csapattárs Pol Espargaro. A Repsol Honda kettőse egyszerre körözött a tavalyi és az idei motorral is. Íme egy rövid klip Marc Marquezről, amint újra GP-motoron ül:

Az aktív versenyzők közül két újonc, Remy Gardner és Darryn Binder zárják a sort. Az összetett lista végén pedig két tesztversenyző, Sylvain Guintoli és Lorenzo Savadori található (Takuya Tsuda nem teljesített mért kört).
Íme a teszt első napjának végeredménye. A legszélső oszlopban az látható, hogy hány kört teljesítettek a versenyzőt, és hogy hanyadik körükben érték el a legjobb idejüket.

Sepang MotoGP teszt 1. nap végeredménye:

1 ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Aprilia 1:58.371 9 / 42
2 VIÑALES, Maverick Aprilia Racing Aprilia 1:58.384 0.013 54 / 56
3 RINS, Alex Team Suzuki Ecstar Suzuki 1:58.471 0.100 71 / 72
4 BASTIANINI, Enea Gresini Racing Ducati 1:58.638 0.267 23 / 44
5 ZARCO, Johann Pramac Racing Ducati 1:58.946 0.575 47 / 59
6 QUARTARARO, Fabio Monster Energy Yamaha Yamaha 1:59.002 0.631 49 / 57
7 MIR, Joan Team Suzuki Ecstar Suzuki 1:59.067 0.696 63 / 68
8 MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team Honda 1:59.287 0.916 55 / 62
9 ESPARGARO, Pol Repsol Honda Team Honda 1:59.353 0.982 25 / 64
10 BEZZECCHI, Marco Mooney VR46 Racing Ducati 1:59.468 1.097 49 / 49
11 CRUTCHLOW, Cal Yamaha Test Team Yamaha 1:59.558 1.187 29 / 47
12 NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda Honda 1:59.634 1.263 60 / 62
13 FERNANDEZ, Raul Tech3 KTM KTM 1:59.682 1.311 66 / 69
14 BINDER, Brad Red Bull KTM KTM 1:59.784 1.413 49 / 58
15 MARQUEZ, Alex LCR Honda Honda 1:59.913 1.542 51 / 65
16 OLIVEIRA, Miguel Red Bull KTM KTM 1:59.945 1.574 38 / 60
17 MARTIN, Jorge Pramac Racing Ducati 1:59.949 1.578 19 / 49
18 MARINI, Luca Mooney VR46 Racing Ducati 1:59.966 1.595 50 / 52
19 BAGNAIA, Francesco Ducati Lenovo Team Ducati 2:00.027 1.656 22 / 61
20 DI GIANNANTONIO, Fabio Gresini Racing Ducati 2:00.047 1.676 39 / 42
21 MORBIDELLI, Franco Monster Energy Yamaha Yamaha 2:00.107 1.736 25 / 61
22 MILLER, Jack Ducati Lenovo Team Ducati 2:00.177 1.806 48 / 55
23 DOVIZIOSO, Andrea WithU Yamaha RNF Yamaha 2:00.342 1.971 24 / 60
24 GARDNER, Remy Tech3 KTM KTM 2:00.470 2.099 59 / 60
25 BINDER, Darryn WithU Yamaha RNF Yamaha 2:00.818 2.447 43 / 45
26 GUINTOLI, Sylvain Suzuki Test Team Suzuki 2:01.390 3.019 37 / 46
27 SAVADORI, Lorenzo Aprilia Test Team Aprilia 2:04.385 6.014 6 / 15
NC TSUDA, Takuya Suzuki Test Team Suzuki

Tekintsetek meg pár fotót a mai napról. Az első szárnyak nagyon hangsúlyosak.

Fotó: MotoGP Media, Repsol Honda, WithU Yamaha RNF

Hivatalos: Petrucci a MotoAmericában indul gyári Ducatival!

Már korábban is szó volt róla, most azonban hivatalossá vált: Danilo Petrucci jövőre az Amerikai Egyesült Államok superbike bajnokságában folytatja! Egy év szünet után ismét a bolognai márkával fog versenyezni.

Egy hónapok óta közszájon forgó pletyka került lepapírozásra: a kétszeres MotoGP-futamgyőztes, és immáron egyszeres Dakar-szakaszgyőztes olasz Danilo Petrucci 2022-ben a MotoAmerica Superbike Bajnokságban fog indulni. Lorenzo Zanetti és Loris Baz után ő fog felülni a Warhorse HSBK Racing Ducati Panigale V4-R-jére, amelyik természetesen gyári támogatással bír.

Petrucci jól ismeri az olasz gyártót: hat szezont teljesített Ducatival a MotoGP-ben (négyet a Pramac Racingnél, kettőt a gyári csapatban), ezen időszak alatt két futamgyőzelmet és további nyolc dobogós helyet szerzett. De korábban, 2011-ben szintén Ducatival versenyzett az Stock1000 világkupán, amelyen második lett, a CIV Olasz Stock1000 bajnokságot pedig meg is nyerte abban az évben. 2021-ben a Tech3 KTM alakulatnál versenyzett, ahol nem volt lehetősége jó eredményeket elérni. Elindult viszont a 2022-es Dakaron, ahol mindenki megdöbbenésére az ötödik szakaszt meg tudta nyerni, érdemi tereprali-tapasztalat nélkül, újoncként. Bár szóbakerült az is, hogy marad a KTM-nél, és a márkanagyköveti státusz mellett esetleg indul a Tereprali VB-n, végül visszatér a vörösökhöz.
A 31 éves olasz versenyző így most átköltözik az Atlanti-óceán túloldalára, egész pontosan Pennsylvania államban fekvő Dunmore városának a közelébe, mivel ott van a csapat székhelye.

Petrucci így nyilatkozott: „Nagyon boldog vagyok, hogy újra Ducatival versenyezhetek! Szeretném külön megköszönni a Ducati valamennyi emberének, aki ezt lehetővé tette. A tavalyi Amerikai Nagydíjon beszéltem Eraldo Ferraccival, a Warhorse HSBK tanácsadójával erről a projektről, majd pedig a teljes Ducati vezetéssel: Claudio Domenicalival, Paolo Ciabattival, Gigi Dall’Ignával és Davide Tardozzival. Mindannyian örültek, hogy újra csatlakozhatom hozzájuk. Továbbra is élvezni akarom a motorozást, így ezt a lehetőséget választottam, mivel ez emberi oldalról is egy teljesen új élmény lesz. Amerikában fogok élni… nagyon kíváncsi vagyok, és alig várom, hogy kezdhessünk!”
Az olasz GPOne.com szakportál értesülései szerint Danilo Petrucci még Európában belekóstol a V4-es Panigale ízébe: február nyolcadikán (azaz jövő kedden) Portimaóban kap egy tesztlehetőséget a Superbike VB gyári Ducati csapatától, az Aruba Racingtől.

A Warhorse HSBK csapat (teljes nevén: Warhorse HSBK Racing Ducati New York City) a jelenlegi formájában 2020 végén indult először a MotoAmerica Superbike-ban, amikor a Celtic HSBK Racing partnerségre lépett az egyik legnagyobb amerikai Ducati-kereskedővel, a North American Warhorse-szal. 2020-ban az olasz Lorenzo Zanetti három fordulón indult csak, de ezalatt egy futamgyőzelmet és egy öt további dobogós helyet szerzett (a nyolc futamból).

A jó teljesítménye ellenére 2021-ben mégsem őt, hanem a francia Loris Bazt indította az istálló a tengerentúlon. Baz kilencszer állhatott a dobogóra az évad során – igaz, egyszer sem a legfelső fokára, mivel azt a helyet tavaly kibérelte a yamahás Jake Gagne – és összetettben a negyedik helyen zárt.

A francia versenyző idén visszatér Európába a Superbike világbajnokságra, így kézenfekvő volt, hogy a helyére egy tapasztalt, de nem túl idős motorost ültessenek, aki jó viszonyt ápol a márkával, ráadásul még jelentős reklámértékkel is bír.

A csapat idén a Supersport bajnokságban is indít motort: a V2-es Panigalén a 2013-as amerikai Superbike-bajnok Josh Herrin fog ülni, aki sok évnyi superbikeozás után fog ismét Supersportban menni.
A 2022-es MotoAmerica Superbike Bajnokság április elején veszi kezdetét, méghozzá a Circuit of the Americas-on, a MotoGP Amerikai Nagydíjának betétfutamaként. A csapat azonban el fog indulni a március 12-én esedékes Daytona 200-on is, így Petrucci már bizonyára ott is jelen lesz, hogy szokja a légkört.

Fotó: Warhorse HSBK Racing, Ducati Corse

Morbidelli dobogós pozíciókért küzdene

0

Franco Morbidelli számára a 2021-es idény felejthető volt. Az idei szezont tekintve bizakodó, de számol a térdműtétéből adódó nehézségekkel.

A Yamaha gyári versenyzője 2020-ban másodikként zárta a világbajnoki összetettet Joan Mir mögött, de a tavalyi szezon igazi hullámvasút volt a fiatal olasz számára. Térdét és keresztszalagját műteni kellett, mivel 2021 nyarán kiújult korábbi térdproblémája, visszatérésére pedig csak szeptemberben került sor. Azonban ahogy újra a paddockban találta magát, Morbidelli máris ajánlatot kapott a gyári Yamahától, amit örömmel elfogadott, így 2023-ig a hangvillások színeiben versenyez majd Fabio Quartararo mellett.

Hogy mit gondol az említett időszakról, illetve milyen célokkal vág neki 2022-nek, a következőkben olvashatjuk. Morbidelli szavait a Speedweek.com idézi:
„ A 2021-es év bonyolult volt, kihívásokkal megspékelve, de úgy gondolom, a legrosszabbat már magunk mögött hagytuk. Most az egész azon múlik, hogy megtaláljam a jó formát, és a télen végzett rehabilitáció alatt szerzett tapasztalatot tovább vigyem. Természetesen a munka a bal lábamra és térdemre irányult, de a többi területet is megdolgoztattuk. Kemény volt, mert még motorra sem ülhettem, csak konditerembe volt szabad menni, de ettől függetlenül szép telem volt. Ez idő alatt volt alkalmam jobban megismerni a csapat tagjait. Nagyon jól érzem magam, mert Valentinónak hála, már sokukat ismertem korábbról. Teljesen új a környezet számomra, de örülök, hogy sok olasz vesz körül. A légkör csodálatos és izgalmas. Természetesen van ok az örömre, hiszen a csapat világbajnoki címet nyert, de nem csak ez az oka annak, hogy jól érzem magam. Ismerem az embereket, a hangulat, és a velük töltött idő nagyon jó, izgalmas, és egyidejűleg professzionális is.”

Morbidelli tudja, hogy nem akármilyen pilóta foglal helyet a boksz másik oldalán, hanem a világbajnok, Fabio Quartararo.
„A fő cél az, hogy megtaláljam a megfelelő sebességet és formát ahhoz, hogy Fabio tempójával fel tudjam venni a versenyt, mivel ő mindig magas szintet képvisel. Fontos, hogy gyors legyek, mert szeretnék harcolni a pódiumos helyezésekért. Év végére talán valami fontos dologért küzdhetek.”

Fotó: MotoGP Media

Quartararo: „A csapatom egyben a családom is”

0

A 22 éves világbajnok, Fabio Quartararo nem munkaként fog fel egy-egy idényt a Yamahánál. Számára oylan érzés ez, mintha meghitt családi körben lenne.

A francia a tavalyi szezonban robbantott. 18 versenyből ötöt megnyert, ezen kívül négy dobogós helyezést is elért. Nagyon jól érzi magát a csapatánál, és nem munkaként tekint a közös időtöltésekre.

A fiatal francia szavait a Speedweek.com idézi:
„Nem nevezném csapatnak a csapatomat, ők sokkal inkább a családom. Több időt töltök velük, mint a szüleimmel. Tavaly éreztem először azt, hogy egy csapat vagyunk, egy valódi család. A mérnökömmel, Pablóval és a csapatom vezetőjével, Diegóval nagyon sok időt töltöttem együtt. Közösen dolgoztuk ki, hogy mely területeken kell javulnunk, illetve hol van problémánk. Ehhez csatlakoztak természetesen a japán mérnökök is. Mindig sok dolgunk van, de minden vidáman zajlik. Van négy mérnököm, ezen kívül még két fiú a Michelintől és az Öhlinstől. A csapatunkban nagyon jellegzetes a légkör. Ha dolgozunk, azt mindenki nagyon komolyan veszi és pokolian koncentrál. Amint azonban a munka befejeződik, az a csapat leszünk, ahol több a vidámság, mint bármelyik másik istállónál. Ez nagyon fontos számomra. Ha kész vagyunk a munkával, nem kell többé komolynak lenni, mert tudunk együtt nevetni és viccelődni egymással. Mindenki így működik nálunk. Amit munkának nevezek, az valójában egy vidám dolog, mert nagy sok örömünk van benne. Ha felülök a motorra, nagyon kell koncentrálnom és a leggyorsabbnak kell lennem, de élvezni is kell. Ez a csapatunk szelleme. Mindenki úgy érzi magát nálunk, mintha otthon lenne.”

Fotó: MotoGP Media