back to top
2024. május 05. 15:24
KezdőlapMotoGPJöhet-e a tavalyihoz hasonló fordulat a MotoGP nyári szünete után? – hétvégi...

Jöhet-e a tavalyihoz hasonló fordulat a MotoGP nyári szünete után? – hétvégi menetrend

Hathetes szünet után jön a Brit Nagydíj a MotoGP-ben, és ezzel együtt két új szabály is debütál. Míg Jorge Martín és Marco Bezzecchi számára az a legnagyobb kérdés, hogy közelebb tudnak-e kerülni Francesco Bagnaiához, addig mások szeretnének bizonyítani a sérülésből való visszatérés után.

Osztály, vigyázz, avagy véget ért a hat héten át tartó nyári szünet a MotoGP-ben, hiszen a hétvégén már a Brit Nagydíjon küzdenek meg egymással a mezőny tagjai. Sőt, innentől kezdve igazán erőltetett menet következik, hiszen a mostanit is beleszámítva a következő tizenhét hétből tizenkét alkalommal lesz futamhétvége.

Ami a silverstone-i pályát illeti, a helyszín 2010 óta ad otthont a Brit Nagydíjnak, miután leváltotta a Donington Parkot. Az 5891 méter hosszúságú aszfaltcsík tíz jobb- és nyolc balkanyart tartalmaz. Köztük jó néhány tempós fordulót, mint a Copse, a Maggotts-Becketts-Chapel kombináció vagy a Stowe.

Ahogyan az jó pár más pályáról elmondható, tavaly minden csúcsot megdöntöttek a pilóták. A körrekordot Johann Zarco tartja 1:57.767-es, pole pozíciót érő körével, míg a legnagyobb végsebességre Enea Bastianini volt képes, egészen pontosan 340,6 km/h-ra. A versenyben futott leggyorsabb kör pedig Álex Rins nevéhez fűződik, a spanyol versenyző 1:59.346 másodpercre volt képes.

Álex Rins egy év után elhagyja a Hondát

Apropó Rins: azok után, hogy Assenben jó néhány hiányzó volt, az állandó versenyzők közül mostanra ő maradt az egyetlen, aki sérülés miatt nem lehet ott a hétvégén. A jövőre a Yamahához igazoló pilóta még a mugellói sprintfutamon szenvedett síp- és szárkapocscsonttörést, és legjobb esetben is csak Ausztriában lehet ott a rajtrácson legközelebb. Az LCR Honda motorosát Iker Lecuona helyettesíti.

Eldőlt, ki helyettesíti a sérült Álex Rinst a Brit Nagydíjon

Honfitársukkal ellentétben a gyári Honda párosa, Marc Márquez és Joan Mir immáron teljesen egészségesnek mondhatja magát a bordatörés, illetve a kézsérülés után. A legnagyobb visszatérő azonban nem közülük kerül ki: Pol Espargaró végre-valahára újra versenyezhet, miután a szezonnyitó második edzésén súlyosan megsérült. A GasGas versenyzője igyekszik bizonyítani, hogy még mindig elég jó teljesítményre képes.

A Repsol Honda mindkét versenyzője ott lesz Silverstone-ban, ugyanazokkal a célokkal

Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár Bastianini is, aki ugyan már Mugellóban ott volt a pályán, még nem volt tökéletes állapotban. Mostanra azonban fizikailag teljesen rendben van, és saját elmondása szerint most kezdődik el számára az idény. Az olasz pilótának kell is bizonyítania, hogy helye van a gyári Ducatinál. Rajta kívül egyébként az Assenben Zarcóval ütköző Fabio Quartararónak, Miguel Oliveirának, Raúl Fernándeznek, Jorge Martínnak, valamint Fabio Di Giannantoniónak is kisebb sérülésből vagy műtétből kellett felépülnie.

Bagnaia: Ott folytatjuk Silverstone-ban, ahol abbahagytuk

A Pramac spanyol versenyzőjének ráadásul még a bajnoki címre is van esélye, hiszen 35 pontos lemaradásban a második helyet foglalja el a tabellán Francesco Bagnaia mögött. Reálisan csak ő, illetve Marco Bezzecchi érheti utol a címvédőt, aki immáron négy futamgyőzelemmel rendelkezik. A gyári Ducati versenyzője nagyon jól tudhatja, hogy korántsem szabad hátradőlnie, hiszen pont ő volt az, aki tavaly 66 pontos hátrányban ment a nyári szünetre, ráadásul akkor csak kilenc futam volt hátra a szezonból. Az idény második felének legnagyobb kérdése, hogy a Ducati valamelyik szatellitcsapatának versenyzője képes lehet-e fordítani a gyári pilóta ellen.

Bezzecchinek nincsenek illúziói a Brit Nagydíj előtt, pontosan tudja, milyen nehéz dolga lesz

Szintén fontos megjegyezni, hogy az eddigiekhez képest két szabályváltozás is lesz. Az első edzést szabadedzéssé nevezik át, ami gyakorlatban azzal a következménnyel jár, hogy csak az eddig második edzés néven futó esemény határozza meg, hogy szombaton melyik tíz pilóta kezdhet a Q2-ben az időmérőn.

Hiába a Ducati vétója, a következő hétvégétől változik a formátum a MotoGP-ben

A másik módosítás technikai jellegű: a Brit Nagydíjtól kezdve éles körülmények között is működni fognak a guminyomást ellenőrző szenzorok, vagyis a gyártóknak tartaniuk kell magukat a meghatározott minimális értékhez. Ugyanakkor egyelőre még nem kizárás jár annak, aki megszegi, hanem először figyelmeztetés, aztán időbüntetés.

Debütál a sokat vitatott szabály a MotoGP következő futamhétvégéjén

A MotoGP silverstone-i hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
10:00 – 10:35 Moto3 1. edzés
10:50 – 11:30 Moto2 1. edzés
11:45 – 12:30 MotoGP 1. szabadedzés
14:15 – 14:50 Moto3 2. edzés
15:05 – 15:45 Moto2 2. edzés
16:00 – 17:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
09:40 – 10:10 Moto3 3. edzés
10:25 – 10:55 Moto2 3. edzés
11:10 – 11:40 MotoGP 2. szabadedzés
11:50 – 12:05 MotoGP 1. időmérő
12:15 – 12:30 MotoGP 2. időmérő
13:50 – 14:05 Moto3 1. időmérő
14:15 – 14:30 Moto3 2. időmérő
14:45 – 15:00 Moto2 1. időmérő
15:10 – 15:25 Moto2 2. időmérő
16:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
10:45 – 10:55 MotoGP Warm up
12:15 Moto3 Verseny
14:00 MotoGP Verseny
15:30 Moto2 Verseny