Csodálatos idénye van a Ducatinak, hiszen már biztos, hogy a Superbike-, és a Supersport-vb mellett a MotoGP egyéni bajnoki címét is a bolognai márka motorjával fogják megnyerni. Az már csak a ráadás az olaszok számára, hogy idén mindhárom szériában a gyártók versenyében is ők bizonyultak a legjobbnak.
A Ducati történelméről szóló könyvekbe piros betűvel fog bekerülni a 2023-as év, hiszen szenzációs idényt produkál a bolognai gyártó. Ennek ékes példája, hogy a motorversenyzés pályán űzött formájának hat legfontosabb bajnokságából háromnak az idei győztese az olaszok motorján ül. Álvaro Bautista a Superbike-, Nicolò Bulega pedig a Supersport-világbajnokságon bizonyult a szezon legjobbjának egy Ducatival. A MotoGP-ben a bajnok személyét még nem ismerjük, de a Thai Nagydíj óta már matematikailag is biztossá vált, hogy egy Desmosedicivel versenyző pilóta lesz az, hiszen Brad Binder, a KTM pilótája 140 pontos hátrányával végleg kiszállt a küzdelemből. Az pedig már csak hab a tortán, hogy az olaszok nyerték meg mindhárom sorozatban a gyártók bajnokságát is.
Hatalmas csata után Martín visszaverte a támadásokat, Bagnaia a futam végi drámának örülhetett
Ezek az eredmények azt jelentik, hogy teljesült Gigi Dall’Ignának az előző télen megfogalmazott vágya, hiszen a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója akkor arról beszélt, hogy 2023-ban szeretné túlszárnyalni a 2022-es évet, amikor „csak” a MotoGP- és a Superbike-bajnoki címet szerezték meg. Az idei évben a ráadást pedig a brit Superbike-bajnokság hozta az 1926-ban alapított vállalat számára, hiszen Tommy Bridewell az első, Glenn Irwin pedig a második helyet szerezte meg egy Bolognában tervezett motorral, így három év után került vissza Olaszországba a nívós sorozat trófeája. Említésre méltó a MotoE-világbajnokság is, ahol Ducati szériamotorokat használtak, így amikor Mattia Casadei Misanóban bebiztosította a vb-címét, akkor Borgo Panigaleban egy újabb strigulát húzhattak az összetett győzelmeket jegyző táblázatba.
Az olasz gyártó azzal, hogy a MotoGP tabellájának élén már biztosan az ő egyik pilótájuk fog végezni, elért egy fontos mérföldkövet, hiszen a történelemben először tudják megvédeni a bajnoki címet a királykategóriában. Francesco Bagnaia 2022-es sikerét megelőzően csak Casey Stoner tudott (2007-ben) Desmosedicivel diadalmaskodni, azonban egy évvel az után, 2008-ban már a Yamahán ülő Valentino Rossi lett a bajnok.
A Ducatinak a MotoGP idei szezonjában nyújtott teljesítményét összegezve félelmetes számokat láthatunk magunk előtt. Ilyen például, hogy az előző 43 futam mindegyikén volt képviselője a márkának a dobogón, és 57 verseny óta az első sorban is mindig volt versenyzőjük. Jorge Martínnak a Thai Nagydíjon szerzett első helye azt jelenti, hogy az eddig megrendezett 17 főfutamból 14-et nyert egy bolognaiak motorján ülő pilóta. Ez új rekordot jelent ebben a kategóriában, amivel önmaguk tavalyi – 12 győzelmet hozó – évét szárnyalták túl az olaszok. Az pedig, hogy Thaiföldön Bagnaia szerezte meg a második helyet, a tizedik Ducati kettős győzelmet jelentette az idei évben.
Igazságtalan előnyt élvez a Ducati az aránytalanul sok motorja miatt a MotoGP-ben?
Arra, hogy valóban igazságtalan előnyt élveznek-e a bolognaiak a királykategóriában azzal, hogy nyolc motorjuk is van a mezőnyben (a többi gyártó pedig maximum négy gépet futtat), nehéz lenne valódi választ találni. Annyi biztos, hogy nem minden ezen alapszik, hiszen tavaly és idén is ugyanannyi, négy-négy csapat, és nyolc-nyolc motor állt az olaszok rendelkezésére, és így is képesek voltak előrelépni. A tavalyi 12 után idén már most 17 győzelemmel, a 32 helyett pedig 35 dobogós helyezéssel rendelkeznek. Egyedül a rajt elsőségek tekintetében nem sikerült három futammal a szezon vége előtt felülteljesíteni az előző évi eredményt, hiszen akkor 16, idén pedig „csupán” 15 pole-pozíciót szereztek.