Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója megerősítette, hogy Enea Bastianini marad a gyári istálló pilótája. Ennek következtében Jorge Martín nagyszerű éve után marad a Pramacnál, azonban ezt a spanyol versenyző egy nyilatkozata szerint egyáltalán nem bánja.
Jorge Martín egy szatellitcsapat színeit képviselve közel volt ahhoz, hogy legyőzze a gyári istállóban szereplő márkatársát, Francesco Bagnaiát. A spanyol pilóta az utolsó futamig versenyben volt a bajnoki címért, amelynek a megtiszteltetésen túl hatalmas jelentősége lehetett volna számára a pályafutása szempontjából. Az előző hétvége előtt röppent fel a sajtóban az a hír, hogy amennyiben a madridi motoros emelheti fel a trófeát, akkor a szerződése szerint automatikusan átkerülhet a gyári Ducatihoz, Enea Bastianini helyére.
Bagnaia világbajnok, de talán nem vártunk még úgy következő évet, mint most
Ez végül nem történt meg, de sokan felvetették, hogy a bolognaiak így is jobban járnának, ha Martín, és nem Bastianini versenyezne jövőre a piros motorral. Ezt az „előléptetést” könnyedén végrehajthatta volna a Ducati, hiszen a motorosaik nem az egyes istállókkal, hanem magával a gyártóval kötöttek megállapodást. A vasárnapi futam után azonban teljesen biztossá vált, hogy az olasz pilóta marad a világbajnok csapattársa.
„Bastianini megerősítve? Feltétlenül, nem lesznek változások” – mondta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója. Domenicali arról is elmondta a véleményét, hogy végül Fabio Di Giannantonio ülhet majd fel a VR46 motorjára Luca Marini helyett: „boldogok vagyunk, hogy ez lett a megoldás, vasárnap megmutatta, hogy mennyire megérdemli ezt”.
„Peccónak megvolt a bátorsága, hogy megszerezze a kiemelt pozíciót és nyerjen. Ez egy őrült szezon volt, amely során csodálatos párharcot folyattak Martínnal, akinek csak gratulálni tudunk a teljesítményéhez. Bagnaia nagyszerű volt” – folytatta a mérnök végzettségű szakember az olasz Sky Sportnak adott interjúját.
„Egy bonyolult év lehet a következő. Peccónak nem csak egy erős kihívóval, Jorgéval kell majd szembenéznie, ott lesz még Di Giannantonio, [Marco] Bezzecchi és [Marc] Márquez is. Nagyon érdekes lesz, sok versenyképes Ducatit láthatunk. Amikor ugyanolyan felszereléssel rendelkező pilótákkal kell megküzdenie, az majd még értékesebbé teheti Pecco eredményeit. Ő volt a legjobb, és megérdemelte [a bajnoki címet]. Akárhogyan is, ez a mi filozófiánk, így növekszünk gyorsabban [mint mások].”
Bagnaia mostani szerződése, amelyet 2022-ben írták alá a Ducatival, 2024 végéig tart. Az olasz pilóta azóta két MotoGP-bajnoki címet is begyűjtött a csapattal, ennek ellenére sem számíthat egy nagyon hosszú távra szóló megállapodásra. „Nem, egy ilyen [ötéves szerződés] nem lenne tisztességes sem a vállalat, sem a pilóta felé. Ez egy versengésre épülő sportág, ahol a dolgok gyorsan megváltozhatnak. Nyomás alatt kell tartanunk” – tette hozzá a 2013 óta hivatalban lévő sportvezető.
Martín kisírta magát a vesztes vb-döntő után, de úgy véli, van mit ünnepelni
Martín végül marad a Pramacnál, de úgy tűnik, hogy ez nem bántja különösebben a tabella második helyén végző versenyzőt. „Boldog vagyok ott, ahol vagyok. Még ha nyertem is volna , akkor sem lett volna értelme csapatot váltani. Ha képesek vagyunk arra, hogy nyerjünk, akkor mi vagyunk a legjobb csapat, és mivel mi képesek voltunk erre, ezért tényleg mi vagyunk a legjobb csapat. Egyelőre még nem volt lehetőségem eléggé megmutatni magam ahhoz, hogy pirosban versenyezhessek. Igazából valószínűleg soha nem fogom tudni ehhez eléggé megmutatni magam, mivel itt ezt eléggé bonyolult megtenni” – nyilatkozta a 25 éves pilóta.